Nick van der Velden

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door mschr »

COmpleet mee eens!

Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door CHEF »

Van der Velden kan een zeer bruikbare speler zijn, maar niet als valse rechtsbuiten.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door mschr »

CHEF schreef:Van der Velden kan een zeer bruikbare speler zijn, maar niet als valse rechtsbuiten.
Bij AZ speelde hij ook altijd als rechtsbuiten.

Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door CHEF »

mschr schreef:
CHEF schreef:Van der Velden kan een zeer bruikbare speler zijn, maar niet als valse rechtsbuiten.
Bij AZ speelde hij ook altijd als rechtsbuiten.
Was inderdaad ook erg succesvol,vandaar dat hij zo vaak speelde. Hij is gehaald door AZ omdat hij het zo goed deed bij Dordrecht, inderdaad als middenvelder.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door De Kletskop »

Eniesee schreef:
De Kletskop schreef:
Eniesee schreef:
Don Corleone schreef:
DB schreef:Van der Velden is de Dirk Kuyt van NEC. En ik heb een hekel aan zulke spelers.
verassend.
Kuijt en van der Velden zijn COMPLEET andere spelers.........
DB zal bedoelen dat beide het van hun werklust moeten hebben.
Dat is heel nobel , maar als het voetbalintellect ontbreekt houdt het bij mij ook al heel snel op.
Ik heb ook liever voetballers met veel voetbalgogme, maar kan ook wel genieten van een harde werker, hij moet dan wel weten waar zijn beperkingen en kracht liggen. Kuijt weet precies wat hij wel en niet kan en doet dan ook geen rare dingen.
Van der Velden denkt dat hij een tweede maradona is en doet )probeert' af en toe dingen die helemaal niet kunnen, daar irriteer ik me aan
Dan zijn wij het op dat vlak eens.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door Arjan van Hout »

CHEF schreef:
mschr schreef:
CHEF schreef:Van der Velden kan een zeer bruikbare speler zijn, maar niet als valse rechtsbuiten.
Bij AZ speelde hij ook altijd als rechtsbuiten.
Was inderdaad ook erg succesvol,vandaar dat hij zo vaak speelde. Hij is gehaald door AZ omdat hij het zo goed deed bij Dordrecht, inderdaad als middenvelder.
hij heeft in nijmegen ook als middenvelder gespeeld en ook dat was niet best

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door mschr »

vd Velden staat in de VI-ranglijst van de slechtste voetballers in de eredivisie op plek 10 met een gemiddelde score van 5,15. Wellicht kan hij de prestatie van Erton in het seizoen 2009-2010 verbeteren die destijds de op-een-na slechtste eredivisievoetballer was. Dan moet ie nog wel spelers als een Maguire (5,07), Junker (5,0), Hempte/Scheimann/De Regt (4,93) en Nieveld (4,87) inhalen. Als ie de lijn van vlak voor de winterstop weet door te trekken, kan dat best weleens gaan lukken.

Janssen
Berichten: 3198
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:52
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door Janssen »

mschr schreef:vd Velden staat in de VI-ranglijst van de slechtste voetballers in de eredivisie op plek 10 met een gemiddelde score van 5,15. Wellicht kan hij de prestatie van Erton in het seizoen 2009-2010 verbeteren die destijds de op-een-na slechtste eredivisievoetballer was. Dan moet ie nog wel spelers als een Maguire (5,07), Junker (5,0), Hempte/Scheimann/De Regt (4,93) en Nieveld (4,87) inhalen. Als ie de lijn van vlak voor de winterstop weet door te trekken, kan dat best weleens gaan lukken.
ik zag het. Ik ben het compleet niet eens met die (onder)waardering die kennelijk ook de jouwe is!
Jammer want hij zorgt wel voor de balans op het middenveld. Als iedereen nou eens gewoon op hun eigen plek ging voetballen dan kwam het met ons middenveld (en misschien zelfs daardoor inde spits ook) goed......

Gebruikersavatar
dolle dries
Berichten: 1699
Lid geworden op: za 31 jan 2009, 09:57
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door dolle dries »

mschr schreef:vd Velden staat in de VI-ranglijst van de slechtste voetballers in de eredivisie op plek 10 met een gemiddelde score van 5,15. Wellicht kan hij de prestatie van Erton in het seizoen 2009-2010 verbeteren die destijds de op-een-na slechtste eredivisievoetballer was. Dan moet ie nog wel spelers als een Maguire (5,07), Junker (5,0), Hempte/Scheimann/De Regt (4,93) en Nieveld (4,87) inhalen. Als ie de lijn van vlak voor de winterstop weet door te trekken, kan dat best weleens gaan lukken.

Wat een flauwekul, die lijst slaat nergens op, als zo'n Mats Junker bij NEC zou zitten zou ik de handen dicht knijpen. En dat doe ik met van de Velden ook. Als er ranglijsten van de slechtste criticasters zouden komen maakte jij wel aanspraak op de hoogste plaats

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door De Kletskop »

Janssen schreef:ik zag het. Ik ben het compleet niet eens met die (onder)waardering die kennelijk ook de jouwe is!
Jammer want hij zorgt wel voor de balans op het middenveld. Als iedereen nou eens gewoon op hun eigen plek ging voetballen dan kwam het met ons middenveld (en misschien zelfs daardoor inde spits ook) goed......
Punt 1 zorgt vdVelde met zijn gulle balverlies voor alles behalve balans op het middenveld.
Punt 2 is het dus heel leuk om op je eigen plek te gaan voetballen ,maar als je grossiert in balverlies , en je eigen beperkingen niet kent of niet wil in zien houdt het heel snel op.

Gebruikersavatar
DB
Berichten: 5436
Lid geworden op: zo 16 aug 2009, 10:12
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door DB »

dolle dries schreef:Wat een flauwekul, die lijst slaat nergens op, als zo'n Mats Junker bij NEC zou zitten zou ik de handen dicht knijpen. En dat doe ik met van de Velden ook. Als er ranglijsten van de slechtste criticasters zouden komen maakte jij wel aanspraak op de hoogste plaats
Je moet dergelijke lijsten niet te serieus nemen, maar niet voor niets bivakkeren de slechtste spelers van de Eredivisie altijd in de onderste regionen ervan.
'God, and after God, me'

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door De Kletskop »

Speelde een redelijke pot zodra hij de mouwen opstroopte en knokte voor elke meter.
Welliswaar denkt ie nog steeds met grote regelmaat een begenadigde technicus te zijn, wat dan telkens weer direct tot balverlies lijdt.
Hopelijk weet ie het nu.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door bertje »

De Kletskop schreef:Speelde een redelijke pot zodra hij de mouwen opstroopte en knokte voor elke meter.
Welliswaar denkt ie nog steeds met grote regelmaat een begenadigde technicus te zijn, wat dan telkens weer direct tot balverlies lijdt.
Hopelijk weet ie het nu.
:withstupid: vond hem de eerste helft vrij zwak, maar herstelde zich goed de 2e helft met o.a. Een fantastische steekpass op Sjors.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

T.S.
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 14:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door T.S. »

Vond hem de beste man van het veld. Jezus wat heeft hij meters gemaakt, variatie gebracht in het spel en het spel verplaatst. :tu:
Meer positieve beleving in de Goffert!

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door De Kletskop »

T.S. schreef:Vond hem de beste man van het veld.
Beste man van het veld :eek:
Naast Zeefuik het meeste kansloze balverlies, compenseerde veel op werklust waardoor hij een kleine voldoende haalde.

Gebruikersavatar
DB
Berichten: 5436
Lid geworden op: zo 16 aug 2009, 10:12
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door DB »

Een speler die je er prima bij kunt hebben in zo'n derby. Ik denk dat van alle selectiespelers de grootste drive op Van der Velden zit. Zijn eerste helft was beroerd, maar in de tweede herstelde hij zich toch vrij goed. Gaf een mooi steekpassje en speelde ook een aantal keer puur op wilskracht zijn tegenstander uit.
'God, and after God, me'

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door burp »

DB schreef:Een speler die je er prima bij kunt hebben in zo'n derby. Ik denk dat van alle selectiespelers de grootste drive op Van der Velden zit. Zijn eerste helft was beroerd, maar in de tweede herstelde hij zich toch vrij goed. Gaf een mooi steekpassje en speelde ook een aantal keer puur op wilskracht zijn tegenstander uit.
:withstupid:

Gebruikersavatar
Biarmicus
Berichten: 2340
Lid geworden op: za 02 aug 2008, 20:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door Biarmicus »

Ondanks dat het geen Nijmegenaar of nepper is kon je zowel thuis als uit duidelijk merken dat de Gelderse Derby ook bij deze speler speelt. Daar hou ik wel van!

Gebruikersavatar
DB
Berichten: 5436
Lid geworden op: zo 16 aug 2009, 10:12
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door DB »

Het feit dat hij zich als enige speler met korte mouwtjes over het veld beweegt, pleit voor hem, maar voetballend was het wel weer heel pover.
'God, and after God, me'

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15012
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door necnmgn »

DB schreef:Het feit dat hij zich als enige speler met korte mouwtjes over het veld beweegt, pleit voor hem, maar voetballend was het wel weer heel pover.
Harde werker, zou het soms wat makkelijker moeten houden. Was gister de minste, in mijn ogen.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door bertje »

DB schreef:Het feit dat hij zich als enige speler met korte mouwtjes over het veld beweegt, pleit voor hem, maar voetballend was het wel weer heel pover.
Het is in mijn ogen onze Dirk Kuijt, hij voegt weinig toe maar werkt hard.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door burp »

necnmgn schreef:
DB schreef:Het feit dat hij zich als enige speler met korte mouwtjes over het veld beweegt, pleit voor hem, maar voetballend was het wel weer heel pover.
Harde werker, zou het soms wat makkelijker moeten houden. Was gister de minste, in mijn ogen.
Bij lange na niet.

Ok die megakans moet gewoon hangen maar voor de rest de aanjager op het middenveld en constant direct aanspeelbaar in de omschakeling. Niet de beste van het veld, maar speelde helemaal niet slecht.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11643
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door DJTEEF! »

De Kletskop schreef:Speelde een redelijke pot zodra hij de mouwen opstroopte en knokte voor elke meter.
Welliswaar denkt ie nog steeds met grote regelmaat een begenadigde technicus te zijn, wat dan telkens weer direct tot balverlies lijdt.
Hopelijk weet ie het nu.
Hier ben ik het dan wel weer helemaal mee eens.

Hij moet ophouden met hakjes, pirouetjes en gewoon rammen!

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15012
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door necnmgn »

burp schreef:
necnmgn schreef:
DB schreef:Het feit dat hij zich als enige speler met korte mouwtjes over het veld beweegt, pleit voor hem, maar voetballend was het wel weer heel pover.
Harde werker, zou het soms wat makkelijker moeten houden. Was gister de minste, in mijn ogen.
Bij lange na niet.

Ok die megakans moet gewoon hangen maar voor de rest de aanjager op het middenveld en constant direct aanspeelbaar in de omschakeling. Niet de beste van het veld, maar speelde helemaal niet slecht.
Die kans reken ik niet mee... Ik vond Nick gister minder. Maar doordat hij rechts breed blijft staan ontstaat er ruimte voor Schone en Zeefuik. Wat dat betreft zou ik Nick dan ook lekker laten staan

Gebruikersavatar
Cerra Porteño
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 08:58
Contacteer:

Re: Nick van der Velden

Bericht door Cerra Porteño »

Zou het jammer vinden als hij ons aan het einde van het seizoen al gaat verlaten. Vind hem toch één van de sterkste spelers in onze selectie. Kan fysiek goed mee en heeft ook veel goede aanvallende impulsen/oplossingen. Ik zal de mensen voor zijn die meteen beginnen over dat hij maar op moet rotten als hij zonodig weg wil, clubliefde ver te zoeken etc.
Iedere speler heeft ambities en nu hij aangeeft dat hij nog graag een keer naar het buitenland wil vertrekken snap ik dat heus wel. Hij is immers al dertig.

En spelers die echt clubliefde hebben en blijven zijn meestal nou niet echt de beste spelers van een club....die kennen meestal wel hun beperking en blijven dan lekker bij een club waar ze zich gewaardeerd voelen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten