Melvin Platje

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
Sandertjuh85
Berichten: 7107
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 10:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Melvin Platje

Bericht door Sandertjuh85 »

ApophisEire schreef:
Algarve schreef:
LT schreef:Is maar net hoe je het invult. Buitenspelers genoeg die het niet van hun voorzet moeten hebben, sterker nog: die zijn er nauwelijks nog.
Bij Heerenveen loopt er nog een.
3 lopen er bij Heerenveen nog hoor!!!

Beerens, Narsingh en Assaidi
Alledrie prima buitenspelers die allemaal klein en rap zijn
jah en die moeten het van hun voorzet hebben? Misschien beerens maar dan houd het wel op.

lijkt me niet, de enige echte buitenspelers in nederland zijn verhoek en doedelzak.

Gebruikersavatar
Sjaakie
Berichten: 3284
Lid geworden op: ma 12 apr 2010, 10:23

Re: Melvin Platje

Bericht door Sjaakie »

Hier word nu net gedaan alsof hij helemaal niks kan met zijn kop maar ik heb er wel een paar gezien al die er lekker inzaten met zijn bolleke, lengte is mooi meegenomen maar zegt niet alles

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: Melvin Platje

Bericht door ApophisEire »

Sandertjuh85 schreef:
ApophisEire schreef:
Algarve schreef:
LT schreef:Is maar net hoe je het invult. Buitenspelers genoeg die het niet van hun voorzet moeten hebben, sterker nog: die zijn er nauwelijks nog.
Bij Heerenveen loopt er nog een.
3 lopen er bij Heerenveen nog hoor!!!

Beerens, Narsingh en Assaidi
Alledrie prima buitenspelers die allemaal klein en rap zijn
jah en die moeten het van hun voorzet hebben? Misschien beerens maar dan houd het wel op.

lijkt me niet, de enige echte buitenspelers in nederland zijn verhoek en doedelzak.
Op zich zou ik als trainer juist daarop oefenen als je Dost op 9 hebt staan hoor
Als die constante aanvoer vanaf de zijkanten krijgt is die volgend jaar topscoorder
Dudszak vind ik ook geen echte buitenspeler, die vind ik vergelijkbaar met een "winger" die vanuit het middenveld de zijkant bestrijkt en ook aanvallend naar binnen komt
Zoals een Giggs en/of een CR7 (al zit die lang niet op hun niveau)
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Melvin Platje

Bericht door LT »

Sandertjuh85 schreef:
ApophisEire schreef:
Algarve schreef:
LT schreef:Is maar net hoe je het invult. Buitenspelers genoeg die het niet van hun voorzet moeten hebben, sterker nog: die zijn er nauwelijks nog.
Bij Heerenveen loopt er nog een.
3 lopen er bij Heerenveen nog hoor!!!

Beerens, Narsingh en Assaidi
Alledrie prima buitenspelers die allemaal klein en rap zijn
jah en die moeten het van hun voorzet hebben? Misschien beerens maar dan houd het wel op.

lijkt me niet, de enige echte buitenspelers in nederland zijn verhoek en doedelzak.
En wellicht George, maar die speelt het liefst aan de verkeerde kant.

valkhof
Berichten: 8747
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 15:28
Contacteer:

Re: Melvin Platje

Bericht door valkhof »

LT schreef:Is maar net hoe je het invult. Buitenspelers genoeg die het niet van hun voorzet moeten hebben, sterker nog: die zijn er nauwelijks nog.
george kan het ook redelijk, zijn voorzetten zijn vaak goed, maar het is bij hem vaak 1 wedstrijd goed 3 wat minder. maar verder heb je gelijk.

ryankoolwijk
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 05 jun 2011, 12:57
Contacteer:

Re: Melvin Platje

Bericht door ryankoolwijk »

samen met koolwijk wordt dit een sensatie
klasse zet van nec :sjaal:

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10521
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Melvin Platje

Bericht door TT »

Zojuist een interviewtje gedaan met Platje. Nu te lezen op: http://www.nec-nijmegen.nl/home/04874_b ... vin-platje

Gebruikersavatar
Keizerstad1994
Berichten: 7342
Lid geworden op: wo 06 jul 2011, 21:08
Contacteer:

Re: Melvin Platje

Bericht door Keizerstad1994 »

Interviewtje met Platje. Heeft er hoge verwachtingen van. Ik vind het een nuttige back-up, voor de basis hebben we betere opties naar mijn mening.

Bellen met Renesse: Melvin Platje


De A-selectie van N.E.C. is tot en met 16 juli op trainingskamp in Renesse. Omdat we graag horen hoe het de spelers en technische staf daar vergaat, bellen we deze week dagelijks met Renesse. Op die manier leggen we spelers en trainer onder andere door N.E.C. supporters ingestuurde vragen voor. Als eerste is het de beurt aan nieuweling Melvin Platje: "Het balletje gaat net wat sneller rond."


We spreken Melvin Platje rond het middaguur. Vanochtend kwam de selectie aan in Renesse, waarna allereerst een stuk gejogd werd. "Vervolgens hebben we even geluncht en nu moeten we allemaal onze rust pakken, aangezien er om 16.30 uur weer getraind gaat worden", vertelt Platje. De aanvaller maakt nu twee weken deel uit van de selectie van N.E.C. en dat bevalt hem opperbest: "Ik kende alleen Marco van Duin, die ook bij Volendam gezeten heeft. De rest van groep was nieuw voor me. Het is een leuke groep, waar ook nog eens veel voetbal in zit. Het klopt precies bij het beeld dat ik vooraf van N.E.C. had. Het goede gevoel dat ik kreeg bij de gesprekken voor mijn transfer, is er daarom nog steeds."

Natuurlijk zijn er nogal wat verschillen tussen N.E.C. en Volendam, waar Platje het afgelopen seizoen nog speelde: "N.E.C. is natuurlijk een grotere club. Op de trainingen merkte ik bovendien al meteen dat het balletje net wat sneller rondgaat", zo reageert hij op een door supporter Geron Derksen ingestuurde vraag. "Er zit gewoon meer kwaliteit in deze groep. Ik kon gelukkig aanhaken, maar moest in het begin echt wel even wennen. Maar goed, daar is de voorbereiding ook voor natuurlijk."

Platje is tevreden over hoe de voorbereiding tot nu toe verlopen is: "Tegen Beuningse Boys en AWC hebben we goede uitslagen neergezet en afgelopen zaterdag troffen we met Nordsjaelland de eerste serieuze tegenstander. Ook die test hebben we aardig doorstaan." Zelf speelde Platje in de eerste drie wedstrijden veelal 'vanaf rechts'. Maar wat is nu eigenlijk zijn favoriete positie, zo vroeg N.E.C. supporter Joep Jansen zich af. "Het allerliefst speel ik centraal in de spits, maar in het systeem dat we nu onder Alex Pastoor spelen, vind ik het ook prima om vanaf rechts te spelen. Ik moet van de trainer veel naar binnen knijpen, zodat ik alsnog vaak voor het doel van de tegenstander uitkom. Een tactiek die in mijn ogen prima past bij mijn manier van spelen."

Melvin Platje was populair in Volendam. Door de doelpunten die hij maakte én door zijn manier van voetballen. Zijn band met het Volendamse publiek was dan ook prima. "De sfeer op de tribunes krijg je natuurlijk mee op het veld, dat is een belangrijke wisselwerking. Het is mooi als de supporters achter je staan. Bij Volendam was dat zo, hopelijk krijgt dat in Nijmegen een vervolg." En op de vraag van Geron Derksen, die wil weten wat er volgens Platje op een eventueel spandoek aan zijn adres zou moeten staan: "Pfoe, dat is nou eens een echt moeilijke vraag. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Wat wel belangrijk is, is dat het in ieder geval een groot doek zou moeten zijn. Een klein doekje zie je nu eenmaal niet goed als je op het veld staat."

Gespannen was Platje niet, toen hij voor het eerst het trainingsveld van N.E.C. betrad. "Ik ben niet zo snel gespannen. Ik had er gewoon ontzettend veel zin in. Door de play-offs die ik met Volendam nog heb gespeeld, heb ik een korte vakantie gehad, maar dat maakt me niks uit. Ik kon namelijk niet wachten om in Nijmegen aan de gang te gaan. Tot nu toe is het nog geen moment tegengevallen. Ook in de groep ben ik goed opgevangen. We hebben een selectie met aardige, rustige jongens. Ook ikzelf houd me rustig. Ik ben natuurlijk pas twee weken bij de club, dan ga je niet meteen op de voorgrond treden. Dit trainingskamp is dan ook ideaal om iedereen beter te leren kennen."

Tot slot de prangende vraag van Jordi Croonen en Jaimy Overbeek: hoe vaak denkt Platje komend seizoen te gaan scoren in het shirt van N.E.C.? "Ik heb voor komend seizoen een paar doelstellingen", begint hij. "Ik wil hard werken en goed spelen voor het team, maar natuurlijk heb ik ook een doelpuntenaantal in mijn hoofd. Bij Volendam scoorde ik afgelopen seizoen inclusief de play-offs 26 keer, maar dit jaar ben ik heel tevreden als ik tussen de 10 en 15 keer scoor. Moet te doen zijn, toch?"
'Justice knows every mans number'

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10521
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Melvin Platje

Bericht door TT »

Keizerstad1994 schreef:Interviewtje met Platje. Heeft er hoge verwachtingen van. Ik vind het een nuttige back-up, voor de basis hebben we betere opties naar mijn mening.

Bellen met Renesse: Melvin Platje


De A-selectie van N.E.C. is tot en met 16 juli op trainingskamp in Renesse. Omdat we graag horen hoe het de spelers en technische staf daar vergaat, bellen we deze week dagelijks met Renesse. Op die manier leggen we spelers en trainer onder andere door N.E.C. supporters ingestuurde vragen voor. Als eerste is het de beurt aan nieuweling Melvin Platje: "Het balletje gaat net wat sneller rond."


We spreken Melvin Platje rond het middaguur. Vanochtend kwam de selectie aan in Renesse, waarna allereerst een stuk gejogd werd. "Vervolgens hebben we even geluncht en nu moeten we allemaal onze rust pakken, aangezien er om 16.30 uur weer getraind gaat worden", vertelt Platje. De aanvaller maakt nu twee weken deel uit van de selectie van N.E.C. en dat bevalt hem opperbest: "Ik kende alleen Marco van Duin, die ook bij Volendam gezeten heeft. De rest van groep was nieuw voor me. Het is een leuke groep, waar ook nog eens veel voetbal in zit. Het klopt precies bij het beeld dat ik vooraf van N.E.C. had. Het goede gevoel dat ik kreeg bij de gesprekken voor mijn transfer, is er daarom nog steeds."

Natuurlijk zijn er nogal wat verschillen tussen N.E.C. en Volendam, waar Platje het afgelopen seizoen nog speelde: "N.E.C. is natuurlijk een grotere club. Op de trainingen merkte ik bovendien al meteen dat het balletje net wat sneller rondgaat", zo reageert hij op een door supporter Geron Derksen ingestuurde vraag. "Er zit gewoon meer kwaliteit in deze groep. Ik kon gelukkig aanhaken, maar moest in het begin echt wel even wennen. Maar goed, daar is de voorbereiding ook voor natuurlijk."

Platje is tevreden over hoe de voorbereiding tot nu toe verlopen is: "Tegen Beuningse Boys en AWC hebben we goede uitslagen neergezet en afgelopen zaterdag troffen we met Nordsjaelland de eerste serieuze tegenstander. Ook die test hebben we aardig doorstaan." Zelf speelde Platje in de eerste drie wedstrijden veelal 'vanaf rechts'. Maar wat is nu eigenlijk zijn favoriete positie, zo vroeg N.E.C. supporter Joep Jansen zich af. "Het allerliefst speel ik centraal in de spits, maar in het systeem dat we nu onder Alex Pastoor spelen, vind ik het ook prima om vanaf rechts te spelen. Ik moet van de trainer veel naar binnen knijpen, zodat ik alsnog vaak voor het doel van de tegenstander uitkom. Een tactiek die in mijn ogen prima past bij mijn manier van spelen."

Melvin Platje was populair in Volendam. Door de doelpunten die hij maakte én door zijn manier van voetballen. Zijn band met het Volendamse publiek was dan ook prima. "De sfeer op de tribunes krijg je natuurlijk mee op het veld, dat is een belangrijke wisselwerking. Het is mooi als de supporters achter je staan. Bij Volendam was dat zo, hopelijk krijgt dat in Nijmegen een vervolg." En op de vraag van Geron Derksen, die wil weten wat er volgens Platje op een eventueel spandoek aan zijn adres zou moeten staan: "Pfoe, dat is nou eens een echt moeilijke vraag. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Wat wel belangrijk is, is dat het in ieder geval een groot doek zou moeten zijn. Een klein doekje zie je nu eenmaal niet goed als je op het veld staat."

Gespannen was Platje niet, toen hij voor het eerst het trainingsveld van N.E.C. betrad. "Ik ben niet zo snel gespannen. Ik had er gewoon ontzettend veel zin in. Door de play-offs die ik met Volendam nog heb gespeeld, heb ik een korte vakantie gehad, maar dat maakt me niks uit. Ik kon namelijk niet wachten om in Nijmegen aan de gang te gaan. Tot nu toe is het nog geen moment tegengevallen. Ook in de groep ben ik goed opgevangen. We hebben een selectie met aardige, rustige jongens. Ook ikzelf houd me rustig. Ik ben natuurlijk pas twee weken bij de club, dan ga je niet meteen op de voorgrond treden. Dit trainingskamp is dan ook ideaal om iedereen beter te leren kennen."

Tot slot de prangende vraag van Jordi Croonen en Jaimy Overbeek: hoe vaak denkt Platje komend seizoen te gaan scoren in het shirt van N.E.C.? "Ik heb voor komend seizoen een paar doelstellingen", begint hij. "Ik wil hard werken en goed spelen voor het team, maar natuurlijk heb ik ook een doelpuntenaantal in mijn hoofd. Bij Volendam scoorde ik afgelopen seizoen inclusief de play-offs 26 keer, maar dit jaar ben ik heel tevreden als ik tussen de 10 en 15 keer scoor. Moet te doen zijn, toch?"
Dat is het interview inderdaad!

Gebruikersavatar
DB
Berichten: 5436
Lid geworden op: zo 16 aug 2009, 10:12
Contacteer:

Re: Melvin Platje

Bericht door DB »

Leuke ambities, maar wie was de laatste NEC-speler die in zijn eerste seizoen meer dan 10 doelpunten produceerde?
'God, and after God, me'

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Melvin Platje

Bericht door tweety »

DB schreef:Leuke ambities, maar wie was de laatste NEC-speler die in zijn eerste seizoen meer dan 10 doelpunten produceerde?
heb je nou je zus als avater neergezet :eek:
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20569
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Melvin Platje

Bericht door Mark Ariaans »

Van Beukering. Dus zo lang geleden is het nou ook weer niet...

Gebruikersavatar
DB
Berichten: 5436
Lid geworden op: zo 16 aug 2009, 10:12
Contacteer:

Re: Melvin Platje

Bericht door DB »

Mark Ariaans schreef:Van Beukering. Dus zo lang geleden is het nou ook weer niet...
Maar Johnny was een topspits.
'God, and after God, me'

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Melvin Platje

Bericht door LT »

Mark Ariaans schreef:Van Beukering. Dus zo lang geleden is het nou ook weer niet...
Lens, Hersi, Hristov schieten mij zo te binnen?

Gebruikersavatar
DB
Berichten: 5436
Lid geworden op: zo 16 aug 2009, 10:12
Contacteer:

Re: Melvin Platje

Bericht door DB »

Van Beukering (echte spits) scoorde 11 keer, maar wel in het seizoen 2007/2008..
Lens (meer kwaliteit) scoorde 9x in de reguliere competitie, maar ook in het seizoen 2007/2008.
Hersi scoorde er precies 10 en Hristov maakte er 15. Dat is netjes.
'God, and after God, me'

Gebruikersavatar
DB
Berichten: 5436
Lid geworden op: zo 16 aug 2009, 10:12
Contacteer:

Re: Melvin Platje

Bericht door DB »

tweety schreef:
DB schreef:Leuke ambities, maar wie was de laatste NEC-speler die in zijn eerste seizoen meer dan 10 doelpunten produceerde?
heb je nou je zus als avater neergezet :eek:
Neu
'God, and after God, me'

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20569
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Melvin Platje

Bericht door Mark Ariaans »

DB schreef: Maar Johnny was een topspits.
Misschien is Platje ook wel een topspits? Of wil je zeggen dat toen Beukie bij ons binnenkwam een internationaal gelouterde topschutter was? En wie weet doet Ten Voorde het dit jaar ineens ook wel heel aardig, als hij een paar wedstrijden de kans krijgt.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38492
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Melvin Platje

Bericht door mschr »

Ten Voorde een paar wedstrijden achtereen een kans geven? Nou, dan zullen ze het sfeervak nodig hebben om mijn gejoel te overstemmen. De man kan niet voetballen. Hij kan hooguit gebruikt worden als pinchhitter.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20569
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Melvin Platje

Bericht door Mark Ariaans »

mschr schreef:Nou, dan zullen ze het sfeervak nodig hebben om mijn gejoel te overstemmen.
En gefluit ook?

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38492
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Melvin Platje

Bericht door mschr »

Mark Ariaans schreef:
mschr schreef:Nou, dan zullen ze het sfeervak nodig hebben om mijn gejoel te overstemmen.
En gefluit ook?
Nee. Ik kan niet fluiten.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20569
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Melvin Platje

Bericht door Mark Ariaans »

mschr schreef:
Mark Ariaans schreef:
mschr schreef:Nou, dan zullen ze het sfeervak nodig hebben om mijn gejoel te overstemmen.
En gefluit ook?
Nee. Ik kan niet fluiten.
Zoals ze zeggen, elke supporter krijgt de club die hij verdient.


Of was het nou omgekeerd?

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38492
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Melvin Platje

Bericht door mschr »

Mark Ariaans schreef: Zoals ze zeggen, elke supporter krijgt de club die hij verdient.
Tja, het is niet anders. Als ik kon fluiten, dan had ik afgelopen seizoen mijn hart hebben kunnen ophalen bij al dat gevoetbal van Thomas Chatelle.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16588
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Melvin Platje

Bericht door jackkreta »

Vanavond 18.45 uur Sportjournaal met Platje.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
Sandertjuh85
Berichten: 7107
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 10:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Melvin Platje

Bericht door Sandertjuh85 »

jackameland schreef:Vanavond 18.45 uur Sportjournaal met Platje.
hebben ze Tom Egbers ontslagen?

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31826
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Melvin Platje

Bericht door vak Oost »

mschr schreef:
Mark Ariaans schreef:Zoals ze zeggen, elke supporter krijgt de club die hij verdient.
Tja, het is niet anders. Als ik kon fluiten, dan had ik afgelopen seizoen mijn hart hebben kunnen ophalen bij al dat gevoetbal van Thomas Chatelle.
wees een keer een vent: ga na de trainingen toe en maak dezelfde opmerkingen die je hier maakt dan langs het veld
Alles komt goed !!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten