Anton Janssen

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9353
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Anton Janssen

Bericht door Polleke »

eniesee12 schreef:
illestyl schreef:Sorry hoor, maar ga fietsen joh. Normale opstellingen? Normale keuzes? Doordachte speelwijze/voor de hand liggende speelwijze?

De beste man maakte louter debiele keuzes. Zowel op tactisch vlak in wedstrijden als op het beoordelen van kwaliteiten van zijn spelers en op het organiseren/managen van zijn 'personeel'. Zijn toegevoegde waarde is nooit zichtbaar geweest. Hij kon er niks van. Slechtste trainer die ik bij NEC mee heb gemaakt.

Edit: Ik ben voor de gein eens een willekeurige wedstrijd gaan opzoeken. We speelde tegen Cambuur (uit) met Leiwa - Palsson - Haitz - Vermijl; Mulder - Koolwijk (op 10) - Conboy; Jantscher - Ali - Rieks. Met op de bank o.a. Cmovs, Foor, Hemlein en Higdon.

Jij vindt dit logisch? Hahahahah, ik schiet weer in de lach als ik dit zie.

:withstupid:
Hij maakte geen debiele keuzes.... In het begin speelde hij vol op de aanval. Maar voor elke goal die NEC maakte kregen we er twee tegen, of zelfs drie. Daarna besloot hij tot een systeem waarin hij meer op de omschakeling speelde, om te proberen die 0 te houden. Maar dat kon niet met Higdon, wat een statisch aanspeelpunt is. Probleem is dat we toen niet scoorden... en toch die tegengoals bleven houden. Daarna ging hij bij elke tegenstander de aanpak aanpassen... dat is wel een fout geweest. Maar met alle respect, als je toch terugleest.. mag je eens gaan kijken welke opstellingen wij allemaal maakte.
De ploeg was volledig in disbalans. Er was voldoende aanvallende kwaliteit, maar wel gericht op een spelletje waarbij we op de helft van de tegenstander speelden... achterin mistte we op alle fronten kwaliteit. Er was geen winnaarsmentaliteit in de ploeg en de druk werd met de week hoger en hoger. Toen hij startte hadden we al een enorme achterstand, de eerste wedstrijden onder Pastoor verloren we met extreme cijfers en volstrekt kansloos. Als jij wil verwijten dat Janssen zo goed was als zijn spelersgroep.. dan kan ik daarmee leven. Als je zegt dat hij in de laatste fase dingen deed die niet klopte, kan ik ook mee leven. Maar de beginkeuzes en zelfs de keuze om meer op de omschakeling te spelen snapte ik volledig...... Hij verdient een herkansing.

Gebruikersavatar
Keizerstad1994
Berichten: 7326
Lid geworden op: wo 06 jul 2011, 21:08
Contacteer:

Re: Anton Janssen

Bericht door Keizerstad1994 »

Probleem met Anton was voor mij vrij duidelijk: het constant wisselen van opstelling. Bijna elke wedstrijd weer een x-aantal wisselingen. Na de winter stond het gewoon redelijk, gek genoeg omdat de opstelling toen niet veel wisselde. Echter het elftal omgooien na Roda-uit in combinatie met een aantal aparte keuzes(Conboy op het middenveld die constant uit positie liep, Gravenberch opstellen die er niks van kon en voetbalheiligschennis plegen door Alireza te passeren voor Castillion) hebben hem de das om gedaan. Denk echter dat het best een msn met voetbalverstand is die mede door de druk bizarre dingen deed.
'Justice knows every mans number'

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Anton Janssen

Bericht door Jackiegoal »

Eniesee schreef:
mschr schreef:Tuurlijk heb je gelijk. Die opstelling sloeg nergens op. Krankzinnig. Anton heeft fouten gemaakt. Dat ontkent niemand.
Inderdaad, een kat in het nauw maakt rare sprongen. Ik ben van mening dat in het begin Anton NEC prima liet voetballen. Toen de resultaten echter uitbleven is hij van koers veranderd en dat had hij niet moeten doen. Stuitend trouwens hoe respectloos sommige hier over een clubicoon (die inderdaad fouten heeft gemaakt) praten......
Eens. Janssen probeerde het voetbal te spelen waarmee o.a. Zwolle na haar promotie vrij succesvol is geweest. Vroeg druk zetten en veel mensen voor de bal. De verdediging was alleen niet sterk genoeg, Conboy en Vermijl vond ik verdedigend niet goed genoeg en in het centrum veranderde steeds van alles. Komt bij dat er eigenlijk geen echte stofzuiger op het middenveld aanwezig was die je met dat soort voetbal wel nodig hebt. Alleen dan gooi je niet het roer zo rigoreus om en zeker niet meerdere keren kort achter elkaar. NEC heeft te veel risico genomen met zo'n onervaren trainer, als Janssen na Vloet was binnengekomen had hij er misschien nog wel gezeten.
"I am Brian, and so is my wife!"

((Y)sfeervak(Y))
Berichten: 2025
Lid geworden op: ma 24 sep 2012, 14:02
Contacteer:

Re: Anton Janssen

Bericht door ((Y)sfeervak(Y)) »

Hij lied N.E.C HEEL slecht spelen.. Hij is een slechte trainer!

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15058
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Anton Janssen

Bericht door necnmgn »

((Y)sfeervak(Y)) schreef:Hij lied N.E.C HEEL slecht spelen.. Hij is een slechte trainer!
Zoveel muziek zat er toch niet in?

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22784
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Anton Janssen

Bericht door burp »

necnmgn schreef:
((Y)sfeervak(Y)) schreef:Hij lied N.E.C HEEL slecht spelen.. Hij is een slechte trainer!
Zoveel muziek zat er toch niet in?
:lol:

Gebruikersavatar
Sandertjuh85
Berichten: 7088
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 10:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Anton Janssen

Bericht door Sandertjuh85 »

Hij bleef thuis omdat hij ziek was bij de uitwedstrijd tegen Roda. Dat zegt veel, zo niet alles, over hem en de selectie vorig jaar.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17936
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Anton Janssen

Bericht door Demtsjenko »

illestyl schreef:Sorry hoor, maar ga fietsen joh. Normale opstellingen? Normale keuzes? Doordachte speelwijze/voor de hand liggende speelwijze?

De beste man maakte louter debiele keuzes. Zowel op tactisch vlak in wedstrijden als op het beoordelen van kwaliteiten van zijn spelers en op het organiseren/managen van zijn 'personeel'. Zijn toegevoegde waarde is nooit zichtbaar geweest. Hij kon er niks van. Slechtste trainer die ik bij NEC mee heb gemaakt.

Edit: Ik ben voor de gein eens een willekeurige wedstrijd gaan opzoeken. We speelde tegen Cambuur (uit) met Leiwa - Palsson - Haitz - Vermijl; Mulder - Koolwijk (op 10) - Conboy; Jantscher - Ali - Rieks. Met op de bank o.a. Cmovs, Foor, Hemlein en Higdon.

Jij vindt dit logisch? Hahahahah, ik schiet weer in de lach als ik dit zie.
dat had natuurlijk gewoon leiwa - conboy - haitz- vermijl; koolwijk - rieks - palsson; hemlein - higdon - jahanbakhsh moeten zijn...

Gebruikersavatar
necmaniacs
Berichten: 1647
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:22
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Anton Janssen

Bericht door necmaniacs »

Grootste blunder vorig seizoen was het beginnen van het seizoen met Pastoor op de bank met een onevenwichtige en kwalitatief matige selectie, daarop volgde paniekaankopen, en slechte zetten qua tactiek en opstelling door Janssen. Voila een rampseizoen was het resultaat. Of Janssen werkelijk een slechte trainer is weet ik niet, hij was in ieder geval niet de goede man voor dat moment. Vervelende voor Anton is wel dat ik vrees dat zijn trainerscarriere er voor het profvoetbal nu op zit....

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Anton Janssen

Bericht door Danish Dynamite »

Sandertjuh85 schreef:Hij bleef thuis omdat hij ziek was bij de uitwedstrijd tegen Roda. Dat zegt veel, zo niet alles, over hem en de selectie vorig jaar.
Je vergeet het bestuur....

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26907
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Anton Janssen

Bericht door De Kletskop »

Keizerstad1994 schreef:Probleem met Anton was voor mij vrij duidelijk: het constant wisselen van opstelling. Bijna elke wedstrijd weer een x-aantal wisselingen. Na de winter stond het gewoon redelijk, gek genoeg omdat de opstelling toen niet veel wisselde. Echter het elftal omgooien na Roda-uit in combinatie met een aantal aparte keuzes(Conboy op het middenveld die constant uit positie liep, Gravenberch opstellen die er niks van kon en voetbalheiligschennis plegen door Alireza te passeren voor Castillion) hebben hem de das om gedaan. Denk echter dat het best een msn met voetbalverstand is die mede door de druk bizarre dingen deed.
:withstupid: helemaal meejeens.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26907
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Anton Janssen

Bericht door De Kletskop »

Jackiegoal schreef:Eens. Janssen probeerde het voetbal te spelen waarmee o.a. Zwolle na haar promotie vrij succesvol is geweest. Vroeg druk zetten en veel mensen voor de bal. De verdediging was alleen niet sterk genoeg,Conboy en Vermijl vond ik verdedigend niet goed genoeg
Jij hebt er weinig kaas van gegeten net als Janssen als het daadwerkelijk zijn idee was om vroeg druk te zetten met veel mensen voor de bal.
Met Conboy en de kale kabouter op het middenveld speel je altijd al met 2 middenvelders achter de bal, en gooi je dus je eigen systeem overboord...en al helemaal als je Koolwijk als aanvallende middenvelder laat spelen, want die zakt constant terug.

En Conboy als back is voor dat systeem natuurlijk wel perfect...echter werd ie daar niet opgesteld... en Vermijl is voor dat type voetbal ook meer dan geschikt..

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31804
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Anton Janssen

Bericht door vak Oost »

http://www.gelderlander.nl/algemeen/spo ... -1.4864193

Anton Janssen is topkandidaat voor de trainerspost bij De Treffers.
De voormalige coach van NEC is in gesprek met de voetbalclub uit Groesbeek. Hij moet de topklasser volgend seizoen naar de tweede divisie leiden.
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22784
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Anton Janssen

Bericht door burp »

leuke klus voor m!

Gebruikersavatar
Frans
Beheerder
Berichten: 8113
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 23:25
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Anton Janssen

Bericht door Frans »

:tu:
NECTheBest

((Y)sfeervak(Y))
Berichten: 2025
Lid geworden op: ma 24 sep 2012, 14:02
Contacteer:

Re: Anton Janssen

Bericht door ((Y)sfeervak(Y)) »

nauw dat word klote voetbal! man man man nog nooit zo kapot geschaamd voor het spelletje wat deze man op het veld uit wou zetten.

Gebruikersavatar
Keezer
Berichten: 1787
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:19
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Anton Janssen

Bericht door Keezer »

Sandertjuh85 schreef:Hij bleef thuis omdat hij ziek was bij de uitwedstrijd tegen Roda. Dat zegt veel, zo niet alles, over hem en de selectie vorig jaar.
:withstupid: :withstupid: :withstupid:
Dat kón gewoon niet! Je moet wel doodziek zijn als trainer om bij zo'n duel verstek te laten gaan. Verder gun ik hem alle succes...

jbnmgn

Re: Anton Janssen

Bericht door jbnmgn »

burp schreef:leuke klus voor m!
ik gun hem het allerbeste, zolang hij maar geen trainer meer wordt van NEC

jbnmgn

Re: Anton Janssen

Bericht door jbnmgn »

Keezer schreef:
Sandertjuh85 schreef:Hij bleef thuis omdat hij ziek was bij de uitwedstrijd tegen Roda. Dat zegt veel, zo niet alles, over hem en de selectie vorig jaar.
:withstupid: :withstupid: :withstupid:
Dat kón gewoon niet! Je moet wel doodziek zijn als trainer om bij zo'n duel verstek te laten gaan. Verder gun ik hem alle succes...
En al ben je ziek, dan nog kun je op de bank plaats nemen en laten zien dat je achter het team staat. (Verbeek was eens ook hondsberoerd en had koorts maar zat op de bank bij AZ)
het ergste is dat het verhaal toen ging dat Janssen niet thuis was maar op Heijderbos, wat daar van waar is weet ik niet, maar dat zou het nog erger maken

jsentani
Berichten: 4311
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 12:12

Re: Anton Janssen

Bericht door jsentani »

Keezer schreef:
Sandertjuh85 schreef:Hij bleef thuis omdat hij ziek was bij de uitwedstrijd tegen Roda. Dat zegt veel, zo niet alles, over hem en de selectie vorig jaar.
:withstupid: :withstupid: :withstupid:
Dat kón gewoon niet! Je moet wel doodziek zijn als trainer om bij zo'n duel verstek te laten gaan. Verder gun ik hem alle succes...
:crazy2: En dan ook nog je spelers aansteken zodat die ook ziek worden.
Als het een besmettelijke ziekte was (griep) dan moet je thuisblijven.
We winnen, we verliezen, zo zijn wedstrijden.
Eeuwige support of anders lekker wegblijven!

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38424
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Anton Janssen

Bericht door mschr »

((Y)sfeervak(Y)) schreef:nauw dat word klote voetbal! man man man nog nooit zo kapot geschaamd voor het spelletje wat deze man op het veld uit wou zetten.
Klopt. Als ie gewoon niet had geluisterd naar lieden die zeiden dat NEC verdedigend moest spelen, dan waren we met twee vingers in de neus in de eredivisie gebleven. Wie kan wedstrijden als NEC-Roda, NEC-Utrecht (beker), NEC-AZ, PEC-NEC (competitie), Vitesse-NEC, RKC-NEC vergeten? Bovendien kwamen we onder Anton Janssen bijna altijd weer terug na een achterstand, zelfs bij een achterstand van 0-2, 0-3. Noem mij maar een coach die daar ook in slaagt.

Ruud
Berichten: 435
Lid geworden op: di 24 mar 2015, 23:23

Re: Anton Janssen

Bericht door Ruud »

mschr schreef:
((Y)sfeervak(Y)) schreef:nauw dat word klote voetbal! man man man nog nooit zo kapot geschaamd voor het spelletje wat deze man op het veld uit wou zetten.
Klopt. Als ie gewoon niet had geluisterd naar lieden die zeiden dat NEC verdedigend moest spelen, dan waren we met twee vingers in de neus in de eredivisie gebleven. Wie kan wedstrijden als NEC-Roda, NEC-Utrecht (beker), NEC-AZ, PEC-NEC (competitie), Vitesse-NEC, RKC-NEC vergeten? Bovendien kwamen we onder Anton Janssen bijna altijd weer terug na een achterstand, zelfs bij een achterstand van 0-2, 0-3. Noem mij maar een coach die daar ook in slaagt.
Cruijff.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38424
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Anton Janssen

Bericht door mschr »

Wanneer zijn Ajax/Barcelona dan teruggekomen van een achterstand?

Ruud
Berichten: 435
Lid geworden op: di 24 mar 2015, 23:23

Re: Anton Janssen

Bericht door Ruud »

mschr schreef:Wanneer zijn Ajax/Barcelona dan teruggekomen van een achterstand?
Toen Cruijff van de tribune ff op het bankje er bij kwam zitten,aangezien een andere coach achter stond.In een halfe wedstrijd van 1-3 naar 5-3,als ik me nog goed kan herinneren. :tu: Een ERG domme zet overigens van onze bondscoach om tijdens het WK een laatste wissel vlak voor de penealteas uit te spelen,als je een keeper hebt die zo veel angst onder je tegenstander had kunnen brengen dat je het WK er mee had kunnen winnen. :td: Hij had de 0-0 moeten vasthouden en de keeper wederom moeten wisselen... En als coach geen enkele standaard situatie ingestudeerd om je team extra te steunen om het spel gewoon met voorsprong te kunnen winnen in een halve en hele finale. TACTISCHE/STRATEGIE... :tu:
Laatst gewijzigd door Ruud op zo 19 apr 2015, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Anton Janssen

Bericht door Tiel »

Ruud schreef:
mschr schreef:Wanneer zijn Ajax/Barcelona dan teruggekomen van een achterstand?
Toen Cruijff van de tribune ff op het bankje er bij kwam zitten,aangezien een andere coach achter stond.In een halfe wedstrijd van 1-3 naar 5-3,als ik me nog goed kan herinneren. :tu: Een ERG domme zet overigens van onze bondscoach om tijdens het WK een laatste wissel vlak voor de penealteas uit te spelen,als je een keeper hebt die zo veel angst onder je tegenstander had kunnen brengen dat je het WK er mee had kunnen winnen. :td: Hij had de 0-0 moeten vasthouden en de keeper wederom moeten wisselen... En als coach geen enkele standaard situatie ingestudeerd om je team extra te steunen en het spel gewoon met voorsprong te kunnen winnen in een halve en hele finale. TACTISCHE/STRATEGIE... :tu:
Leuk dat jij de door hem zelf benoemde grote fout van van Gaal als jouw kennis laat overkomen.

Wederom doet het helemaal niet ter zake in dit onderwerp.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Beuningen en 41 gasten