Navarone Foor

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
DR
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Navarone Foor

Bericht door DR »

burp schreef:
ma 14 sep 2020, 10:51
Paphos op Cyprus.

Gaat een beetje als een nachtkaars uit z'n carrière.
Interessant team dat Paphos, 37 selectiespelers en maar 6 uit Cyprus zelf. En van die 6 heeft er een, een enkele wedstrijd gespeeld. In totaal 18 veschillende nationaliteiten in de selectie. Krijg je vast binding met het publiek mee. Foor staat er overigens niet bij, dat zou nationaliteit 19 worden.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Navarone Foor

Bericht door Tiel »

burp schreef:
ma 14 sep 2020, 10:51
Paphos op Cyprus.

Gaat een beetje als een nachtkaars uit z'n carrière.
Tja dat krijg je met zo een natte scheet.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

VakkieR
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 04 jun 2014, 10:07
Contacteer:

Re: Navarone Foor

Bericht door VakkieR »

DR schreef:
ma 14 sep 2020, 11:00
burp schreef:
ma 14 sep 2020, 10:51
Paphos op Cyprus.

Gaat een beetje als een nachtkaars uit z'n carrière.
Interessant team dat Paphos, 37 selectiespelers en maar 6 uit Cyprus zelf. En van die 6 heeft er een, een enkele wedstrijd gespeeld. In totaal 18 veschillende nationaliteiten in de selectie. Krijg je vast binding met het publiek mee. Foor staat er overigens niet bij, dat zou nationaliteit 19 worden.
Volgens Transfermarkt is hij de meest waardevolle speler van de selectie... Ik denk niet dat ze voor het kampioenschap gaan.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Navarone Foor

Bericht door Legendario »

DR schreef:
ma 14 sep 2020, 11:00
burp schreef:
ma 14 sep 2020, 10:51
Paphos op Cyprus.

Gaat een beetje als een nachtkaars uit z'n carrière.
Interessant team dat Paphos, 37 selectiespelers en maar 6 uit Cyprus zelf. En van die 6 heeft er een, een enkele wedstrijd gespeeld. In totaal 18 veschillende nationaliteiten in de selectie. Krijg je vast binding met het publiek mee. Foor staat er overigens niet bij, dat zou nationaliteit 19 worden.
Jerson Cabral zit er toch als Nederlander al?
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32438
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Navarone Foor

Bericht door bertje »

burp schreef:
ma 14 sep 2020, 10:51
Paphos op Cyprus.

Gaat een beetje als een nachtkaars uit z'n carrière.
Lekker je zakken vullen op een tropisch eiland als middelmatige voetballer, er zijn vervelendere dingen..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15804
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Navarone Foor

Bericht door pjottr »

Waarbij je maar moet afvragen wanneer en of je überhaupt betaald krijgt.....

noviomagum
Berichten: 6754
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 12:55

Re: Navarone Foor

Bericht door noviomagum »

pjottr schreef:
ma 14 sep 2020, 15:52
Waarbij je maar moet afvragen wanneer en of je überhaupt betaald krijgt.....
:withstupid:

DR
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Navarone Foor

Bericht door DR »

Legendario schreef:
ma 14 sep 2020, 12:19
DR schreef:
ma 14 sep 2020, 11:00
burp schreef:
ma 14 sep 2020, 10:51
Paphos op Cyprus.

Gaat een beetje als een nachtkaars uit z'n carrière.
Interessant team dat Paphos, 37 selectiespelers en maar 6 uit Cyprus zelf. En van die 6 heeft er een, een enkele wedstrijd gespeeld. In totaal 18 veschillende nationaliteiten in de selectie. Krijg je vast binding met het publiek mee. Foor staat er overigens niet bij, dat zou nationaliteit 19 worden.
Jerson Cabral zit er toch als Nederlander al?
Volgens soccerway is hij een Kaapverdiaan.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: Navarone Foor

Bericht door Kanchelskis »

bertje schreef:
ma 14 sep 2020, 12:27
burp schreef:
ma 14 sep 2020, 10:51
Paphos op Cyprus.

Gaat een beetje als een nachtkaars uit z'n carrière.
Lekker je zakken vullen op een tropisch eiland als middelmatige voetballer, er zijn vervelendere dingen..
Lekker terug laten komen naar Nimma. We hebben hier in september ook tropische temperaturen, prima aanvulling voor op het middenveld en dan kan Tiel een shirtje met zijn naam laten bedrukken. Die komt dan op de Foorkant vlakbij zijn hart :tu:

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Navarone Foor

Bericht door Tiel »

Kanchelskis schreef:
di 15 sep 2020, 12:10
bertje schreef:
ma 14 sep 2020, 12:27
burp schreef:
ma 14 sep 2020, 10:51
Paphos op Cyprus.

Gaat een beetje als een nachtkaars uit z'n carrière.
Lekker je zakken vullen op een tropisch eiland als middelmatige voetballer, er zijn vervelendere dingen..
Lekker terug laten komen naar Nimma. We hebben hier in september ook tropische temperaturen, prima aanvulling voor op het middenveld en dan kan Tiel een shirtje met zijn naam laten bedrukken. Die komt dan op de Foorkant vlakbij zijn hart :tu:
Tja ik heb het Foor nooit echt kwalijk genomen dat hij ging hoor. Altijd al een nepper geweest. Een Arnhems meisje zeg maar.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10412
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Navarone Foor

Bericht door TT »

Uitgebreid verhaal van de gelderlander;
Navarone Foor: ‘Overstap van NEC naar Vitesse was zeer heftig’

PAPHOS (CYPRUS) - Scheldpartijen, fluitconcerten, een spotprent en gebroken vriendschapsbanden. Een overstap naar de aartsvijand verhit de gemoederen in voetballand. Het verhaal van Navarone Foor, na zijn overgang van NEC naar Vitesse.

Hij is een verrader. Een duivel op voetbalschoenen. Tuig. Een schandvlek. ,,Dat kinderen dat dan schreeuwen, dan denk je, goh, hoe zat dat met de opvoeding? Maar volwassen mannen deden niet anders. Het hoorde er allemaal bij.”

avarone Foor, nu 30 jaar, vertelt over zijn jaren bij Vitesse. Plaats van handeling van de scheldkanonnades is Nijmegen, de stad waar hij dan woont. Op Plein 44. Ontelbaar keren is hij beschimpt. Ontelbare keren vervloekt.

Hij houdt de rug altijd recht. Foor is een trotse Molukker. Hij is niet bang.

,,Heftig is zo’n benadering natuurlijk wel”, vertelt hij. ,,En soms ook echt wel bedreigend. Er zijn akkefietjes geweest. Zo noem ik ze. Sommige dingen laat je van je afglijden. Sommige niet. Ik heb vergeven. Maar ik vergeet niet.”

De aanleiding voor alle verhitte gemoederen is een voetbaltransfer. Maar niet zomaar een transfer. Foor stapt in de zomer van 2016 over van NEC naar Vitesse. De aartsvijand. Arnhem. Het Sodom en Gomorra voor de voetbalfan uit Nijmegen. Er volgt een storm aan kritiek. Hij, kind van De Goffert, gaat aan de slag bij de rivaal. Hoe dan? Waarom? Hoe kan dit?

Er zit een heel verhaal achter.

,,Financieel en sportief was Vitesse de beste keuze”, zegt Foor. ,,Ik wist dat dit een gewaagde zet was. Maar Vitesse kwam met het beste bod. Ik had de stap nooit voorzien. Zeker nooit gepland. In de jeugd was Vitesse altijd de grote vijand. Maar als sportman streefde ik ook het hoogste doel na. Dat was, op dat moment, Vitesse.”

Geschoffeerd
Het is dan ook tijd om de vleugels uit te slaan. Foor heeft eerder nog clubs afgezegd. En een nieuw contract bij NEC is geen optie meer. Daarvoor is in voorgaande jaren te veel gebeurd. De Nijmeegse club heeft de dribbelaar geschoffeerd. Dat zorgt aan de onderhandelingstafel voor wantrouwen.
,,Na de degradatie in 2014 wilde de club van me af. En anders moest ik een fors deel van mijn salaris inleveren. Ze wilden me bij Willem II stallen. Met salarisvermindering. Toen heb ik gezegd: ‘Dan ga ik maar op de bank zitten en zie ik wel’.

,,Dat jaar speelde ik alles, was ik in vorm en werden we kampioen in de eerste divisie. Maar de band met de clubleiding, met destijds Bart van Ingen als directeur, was wel gebroken.”

Alles kan evenwel nog erger, merkt Foor. Met het einde van zijn dienstverband in zicht volgt een nieuwe aanbieding. ,,NEC wilde me houden. Maar wel met, opnieuw, een salarisverlaging. Ik miste elk respect. Vervolgens kwam Vitesse.
,,De timing was perfect, kun je wel zeggen. Ik was ook nog jong en te beïnvloeden. Mijn management kwam vol lovende verhalen. Dat was in Sanadome, herinner ik me nog. Enfin, Vitesse werd de deal.”
Telefoon roodgloeiend
Vanaf dat moment verandert het leven van Foor. In Nijmegen kan hij geen goed meer doen. De eerste dagen staat zijn telefoon roodgloeiend. Met boodschappen vol onbegrip. Met verwensingen. Vriendschapsbanden worden verbroken.

,,Er was een bom ontploft”, vertelt Foor. ,,Ik weet dat ik mensen met de overstap naar Vitesse heb teleurgesteld. En ik begrijp ook dat mensen me anders zijn gaan benaderen. Je bent als mens vrij in je keuzes. En toch ook weer niet. Maar ik sta 100 procent achter mijn keuze. Vitesse was het beste podium voor mij.

,,Ik heb met de club de KNVB-beker gewonnen. Ik heb in de Europa League gespeeld. Nu komen de Nederlandse clubs uit in de Conference League, hè. Een trede lager. Dat vervult mij met trots. Maar NEC zit ook voor altijd in mijn hart. Ik ben er opgegroeid. Ik ben er prof geworden. En vergis je niet: vanuit Nijmegen zijn er altijd ook veel positieve reacties geweest. De rivaliteit tussen NEC en Vitesse is immens. Maar niet alles is zwart-wit.”

Latijnse sferen
De derby verloopt in Latijnse sferen, zegt Foor. ,,Ja, dat is wel een gekkenhuis. De sfeeracties zijn niet altijd even goed. Er werd een spotprent van mij gemaakt. Een verbodsbord voor Navarone Foor. Die hing overal in Nijmegen. Wat ik ervan vond? Ik vind vooral de foto niet goed.

,,Met die lange haren. Geen gezicht, haha. Ik heb de overstap gemaakt en dan moet je rond die wedstrijden ook een man zijn. Dat heb ik altijd geprobeerd. En dat is in alle hectiek niet eenvoudig. De overstap was zeer heftig.”

Op het veld volgt een veldslag. ,,Je vecht voor je leven. Voor je club. Voor de stad. Zo voelt dat. Ik heb beide kanten meegemaakt. Verlies in de play-offs met NEC in GelreDome. Kreeg ik mijn tweede gele kaart, en dus rood, voor het wegtrappen van een bal. We verloren, ik zat vol frustratie.

,,Maar ik maakte mijn eerste goal voor Vitesse uitgerekend ook in de derby. In De Goffert. Man, die aankomst bij het stadion. Dat vergeet ik nooit meer. We stapten de bus uit. Er was helemaal geen security. Niets. Dat was natuurlijk opzettelijk gedaan. We kregen de volle laag van de NEC-aanhang. Ja, dan scoren is wel erg lekker. De derby staat onder hoogspanning, maar is als prof daarom ook een belevenis.”

zoete aardbei
Berichten: 7631
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: Navarone Foor

Bericht door zoete aardbei »

DG naait de boel weer op.
Geen aandacht voor deze kleine rat. :2up:

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Navarone Foor

Bericht door Gijscoman »

zoete aardbei schreef:
do 12 jan 2023, 13:04
DG naait de boel weer op.
Geen aandacht voor deze kleine rat. :2up:
Het valt toch allemaal wel mee? Gewoon een prima interview.

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Navarone Foor

Bericht door Curva »

Gijscoman schreef:
do 12 jan 2023, 14:10
zoete aardbei schreef:
do 12 jan 2023, 13:04
DG naait de boel weer op.
Geen aandacht voor deze kleine rat. :2up:
Het valt toch allemaal wel mee? Gewoon een prima interview.
De Gelderlander heeft het voor deze wedstrijd altijd over de negatieve bijverschijnselen uit het verleden. Dat vind ik wel een beetje opnaaien. Want dat is blijkbaar wat voor DG het enige is dat deze wedstrijd speciaal maakt.
Altijd interviews met omstreden lieden en benadrukken hoe agressief het allemaal wel niet is.

Gebruikersavatar
ArtNEC
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 11 mei 2012, 11:53
Contacteer:

Re: Navarone Foor

Bericht door ArtNEC »

Mee eens. Het is ook alleen maar artikelen door Vitessenaar Lex Lammers:
https://twitter.com/lexlammers

https://www.gelderlander.nl/sport/oproe ... ~ab51fd5a/
https://www.gelderlander.nl/sport/machl ... ~a0fe30bc/
https://www.gelderlander.nl/sport/navar ... ~a06321b2/

Die moest er in één dag even 3 artikelen uitpoepen over de derby :zzz:

zoete aardbei
Berichten: 7631
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: Navarone Foor

Bericht door zoete aardbei »

Curva schreef:
do 12 jan 2023, 14:17
Gijscoman schreef:
do 12 jan 2023, 14:10
zoete aardbei schreef:
do 12 jan 2023, 13:04
DG naait de boel weer op.
Geen aandacht voor deze kleine rat. :2up:
Het valt toch allemaal wel mee? Gewoon een prima interview.
De Gelderlander heeft het voor deze wedstrijd altijd over de negatieve bijverschijnselen uit het verleden. Dat vind ik wel een beetje opnaaien. Want dat is blijkbaar wat voor DG het enige is dat deze wedstrijd speciaal maakt.
Altijd interviews met omstreden lieden en benadrukken hoe agressief het allemaal wel niet is.
:withstupid:

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Navarone Foor

Bericht door burp »

Curva schreef:
do 12 jan 2023, 14:17
Gijscoman schreef:
do 12 jan 2023, 14:10
zoete aardbei schreef:
do 12 jan 2023, 13:04
DG naait de boel weer op.
Geen aandacht voor deze kleine rat. :2up:
Het valt toch allemaal wel mee? Gewoon een prima interview.
De Gelderlander heeft het voor deze wedstrijd altijd over de negatieve bijverschijnselen uit het verleden. Dat vind ik wel een beetje opnaaien. Want dat is blijkbaar wat voor DG het enige is dat deze wedstrijd speciaal maakt.
Altijd interviews met omstreden lieden en benadrukken hoe agressief het allemaal wel niet is.
Die negatieve bijverschijnselen is precies ook wat de rol van de Gelderlander zelf was bij de uit de hand gelopen derby vorig seizoen.
Ik heb die hoofdredacteur destijds ook niet meer gehoord over de rol die zijn eigen krant hierin gespeeld heeft.

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Navarone Foor

Bericht door flipsen »

zoete aardbei schreef:
do 12 jan 2023, 13:04
DG naait de boel weer op.
Geen aandacht voor deze kleine rat. :2up:
maak je niet zo druk man ...
Risus abundat in ore stultorum

Vannuilekumphuile
Berichten: 881
Lid geworden op: do 28 jan 2016, 13:40
Contacteer:

Re: Navarone Foor

Bericht door Vannuilekumphuile »

Het raakt bij mij ook wel een gevoelige snaar hoor. Het was een gemene messteek nar NEC van Navarone. Ik heb voor hem gejuicht, een shirt voor mijn zoon besteld met zijn naam en toen deze streek. Hij heeft vergeven en niet vergeten, ik kan hem dat zonder oprechte excuses niet vergeven. Van clubman naar verrader, en zo in herinnering bij de NEC supporter, en als mislukt bij Vites te boek staan die hem hebben gebruikt om te spugen naar de leukste club van Gelderland. En dan je besluit niet betreuren. Beetje jammer.

Janssen
Berichten: 3198
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:52
Contacteer:

Re: Navarone Foor

Bericht door Janssen »

Jullie vergeten hoe de contractonderhandelingen verliepen (wist ik ook niet hoor; vond hem ook een rat). Nu kijk ik er toch anders tegen aan.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Navarone Foor

Bericht door Mark Ariaans »

Ach kom nou. Boehoe Naffie. We degradeerden, dan is het logisch dat je probeert dure spelers of spelers uit je eigen opleiding (want volledige transferopbrengst naar de club) te verkopen. Jaar erop promoveer je, maar financieel ben je nog steeds in zwaar water. De club wil graag verlengen, maar kan niet meer zo veel betalen. Foor ziet deze beide gebeurtenissen als een gebrek aan respect richting hem. Respect. Dan heb je toch echt een flinke plaat voor je hoofd. Niet dat ik Van Ingen nou hoog heb zitten, zeker niet, maar dit is klinkklare bullshit.

Foor had ook andere aanbiedingen maar hij koos gewoon voor het meeste geld. Was dan een vent en zeg dat gewoon, zonder huilie huilie te doen over gebrek aan respect. Er waren diverse andere prima opties in en buiten NL destijds die sportief gelijkwaardig of zelfs beter waren.

FC Hilversum
Berichten: 2098
Lid geworden op: wo 18 aug 2021, 12:52
Contacteer:

Re: Navarone Foor

Bericht door FC Hilversum »

Pothuizen was de grootste luis maar Foor komt zeker op de 2e plaats!

zoete aardbei
Berichten: 7631
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: Navarone Foor

Bericht door zoete aardbei »

FC Hilversum schreef:
do 12 jan 2023, 19:26
Pothuizen was de grootste luis maar Foor komt zeker op de 2e plaats!
Potje was straalbezopen in Goffertzicht,vond ik net wat anders.

Foor heeft hier zijn opleiding genoten,heeft alles aan de club te danken.
En dan gratis de deur uitlopen.

Zijn verdere carriere zegt genoeg,de ultieme geldwolf.

Je moet van hem en zijn familie afblijven maar een partijtje verrot schelden,daar had en heb ik geen probleem mee.

FC Hilversum
Berichten: 2098
Lid geworden op: wo 18 aug 2021, 12:52
Contacteer:

Re: Navarone Foor

Bericht door FC Hilversum »

zoete aardbei schreef:
do 12 jan 2023, 20:27
FC Hilversum schreef:
do 12 jan 2023, 19:26
Pothuizen was de grootste luis maar Foor komt zeker op de 2e plaats!
Potje was straalbezopen in Goffertzicht,vond ik net wat anders.

Foor heeft hier zijn opleiding genoten,heeft alles aan de club te danken.
En dan gratis de deur uitlopen.

Zijn verdere carriere zegt genoeg,de ultieme geldwolf.

Je moet van hem en zijn familie afblijven maar een partijtje verrot schelden,daar had en heb ik geen probleem mee.
Potje was niet bezopen toen hij tekende! En was mister nec! De zusjes met koning! Foor was gewoon een broodboetballer die we toevallig zelf opgeleid hadden maar had niks speciaals met hem. Pothuizen vond wel een echt NEC’er. Beetje alsof de gier naar Vitesse zou gaan!

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Navarone Foor

Bericht door De Kletskop »

Gijscoman schreef:
do 12 jan 2023, 14:10
zoete aardbei schreef:
do 12 jan 2023, 13:04
DG naait de boel weer op.
Geen aandacht voor deze kleine rat. :2up:
Het valt toch allemaal wel mee? Gewoon een prima interview.
:withstupid: wat een gehuil.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten