Samenvatting: Men oogst wat men zaait. Al is het wel duidelijk dat bij veel tere supporterszieltjes dat er niet in gaat. Ik vraag me af wat men als buitenstaander ervan zou vinden als Frenkie de Jong een transfervrije move zou maken naar Real Madrid..Balkenshirt schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:28Samenvatting: Foor is een NSB'er! En nu graag een slotje erop. Compleet van de zotte, deze aandacht voor één van de grootste verraders in de historie van onze club.Polleke schreef: ↑wo 05 feb 2025, 03:09Hoe dan Jack? Als je ff de emotie uit het verhaal haalt, dan koos Foor toch gewoon voor een (toenmalig) veel betere sportieve optie. En waarschijnlijk ook qua geld. Wij zijn supporters, wij denken in emotie.... Hij is een profvoetballer. Hij denkt in omhoog gaan, ambitie, stappen zetten en ook het feit dat hij in pakweg 15 jaar zijn hele geld-leven bij elkaar moet ballen. Een prof-carriere is kort. Pasgeleden agen we een 20 jarige PSV voetballer tekenen voor een club in Saoedie Arabië.
Ik snap iedereen hier hoor... dat ze zeggen.. het is verraad etc. Maar ik snap hem ook. Dat je een relatief jonge prof bent en een contract aangeboden krijgt van een club die veel geld betaald en structureel (toen) voor Europees voetbal speelt. En NEC heeft hem serieus bagger behandeld....
Ik citeer hem uit een interview in 2023: Het is dan ook tijd om de vleugels uit te slaan. Foor heeft eerder nog clubs afgezegd. En een nieuw contract bij NEC is geen optie meer. Daarvoor is in voorgaande jaren te veel gebeurd. De Nijmeegse club heeft de dribbelaar geschoffeerd. Dat zorgt aan de onderhandelingstafel voor wantrouwen.
"Na de degradatie in 2014 wilde de club van me af. En anders moest ik een fors deel van mijn salaris inleveren. Ze wilden me bij Willem II stallen. Met salarisvermindering. Toen heb ik gezegd: ‘Dan ga ik maar op de bank zitten en zie ik wel’."
,,Dat jaar speelde ik alles, was ik in vorm en werden we kampioen in de eerste divisie. Maar de band met de clubleiding, met destijds Bart van Ingen als directeur, was wel gebroken.”
Alles kan evenwel nog erger, merkt Foor. Met het einde van zijn dienstverband in zicht volgt een nieuwe aanbieding. ,,NEC wilde me houden. Maar wel met, opnieuw, een salarisverlaging. Ik miste elk respect.
Vervolgens kwam Vitesse. Financieel en sportief was Vitesse de beste keuze”, zegt Foor. ,,Ik wist dat dit een gewaagde zet was. Maar Vitesse kwam met het beste bod. Ik had de stap nooit voorzien. Zeker nooit gepland. In de jeugd was Vitesse altijd de grote vijand. Maar als sportman streefde ik ook het hoogste doel na. Dat was, op dat moment, Vitesse.”
Je kan houden van NEC als supporter, maar ook accepteren dat er een moment is geweest dat de club (mogelijk door fikse problemen) een van zijn eigen spelers niet juist behandeld heeft en hij uiteindelijk koos voor zijn eigen toekomst, zijn eigen ambitie.
Ik kies ervoor Foor te herinneren a;ls de voetballer die ons veel heeft gebrqacht, de voetballer die dat jaar een enorme bijdrage heeft geleverd aan de promotie. De Nijmegenaar die op elk moment dat hij voor ons speelde alles gaf. En de profvoetballer die toen een keuze maakt voor hemzelf, zijn ambitie, zijn financiele toekomst. Nem hem serieus niks kwalijks.
Navarone Foor
Re: Navarone Foor
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
-
- Contacteer:
Dat is natuurlijk allang gebeurd, zie de docu van Figo: https://www.imdb.com/title/tt21836538/bertje schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:35Samenvatting: Men oogst wat men zaait. Al is het wel duidelijk dat bij veel tere supporterszieltjes dat er niet in gaat. Ik vraag me af wat men als buitenstaander ervan zou vinden als Frenkie de Jong een transfervrije move zou maken naar Real Madrid..Balkenshirt schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:28Samenvatting: Foor is een NSB'er! En nu graag een slotje erop. Compleet van de zotte, deze aandacht voor één van de grootste verraders in de historie van onze club.Polleke schreef: ↑wo 05 feb 2025, 03:09Hoe dan Jack? Als je ff de emotie uit het verhaal haalt, dan koos Foor toch gewoon voor een (toenmalig) veel betere sportieve optie. En waarschijnlijk ook qua geld. Wij zijn supporters, wij denken in emotie.... Hij is een profvoetballer. Hij denkt in omhoog gaan, ambitie, stappen zetten en ook het feit dat hij in pakweg 15 jaar zijn hele geld-leven bij elkaar moet ballen. Een prof-carriere is kort. Pasgeleden agen we een 20 jarige PSV voetballer tekenen voor een club in Saoedie Arabië.
Ik snap iedereen hier hoor... dat ze zeggen.. het is verraad etc. Maar ik snap hem ook. Dat je een relatief jonge prof bent en een contract aangeboden krijgt van een club die veel geld betaald en structureel (toen) voor Europees voetbal speelt. En NEC heeft hem serieus bagger behandeld....
Ik citeer hem uit een interview in 2023: Het is dan ook tijd om de vleugels uit te slaan. Foor heeft eerder nog clubs afgezegd. En een nieuw contract bij NEC is geen optie meer. Daarvoor is in voorgaande jaren te veel gebeurd. De Nijmeegse club heeft de dribbelaar geschoffeerd. Dat zorgt aan de onderhandelingstafel voor wantrouwen.
"Na de degradatie in 2014 wilde de club van me af. En anders moest ik een fors deel van mijn salaris inleveren. Ze wilden me bij Willem II stallen. Met salarisvermindering. Toen heb ik gezegd: ‘Dan ga ik maar op de bank zitten en zie ik wel’."
,,Dat jaar speelde ik alles, was ik in vorm en werden we kampioen in de eerste divisie. Maar de band met de clubleiding, met destijds Bart van Ingen als directeur, was wel gebroken.”
Alles kan evenwel nog erger, merkt Foor. Met het einde van zijn dienstverband in zicht volgt een nieuwe aanbieding. ,,NEC wilde me houden. Maar wel met, opnieuw, een salarisverlaging. Ik miste elk respect.
Vervolgens kwam Vitesse. Financieel en sportief was Vitesse de beste keuze”, zegt Foor. ,,Ik wist dat dit een gewaagde zet was. Maar Vitesse kwam met het beste bod. Ik had de stap nooit voorzien. Zeker nooit gepland. In de jeugd was Vitesse altijd de grote vijand. Maar als sportman streefde ik ook het hoogste doel na. Dat was, op dat moment, Vitesse.”
Je kan houden van NEC als supporter, maar ook accepteren dat er een moment is geweest dat de club (mogelijk door fikse problemen) een van zijn eigen spelers niet juist behandeld heeft en hij uiteindelijk koos voor zijn eigen toekomst, zijn eigen ambitie.
Ik kies ervoor Foor te herinneren a;ls de voetballer die ons veel heeft gebrqacht, de voetballer die dat jaar een enorme bijdrage heeft geleverd aan de promotie. De Nijmegenaar die op elk moment dat hij voor ons speelde alles gaf. En de profvoetballer die toen een keuze maakt voor hemzelf, zijn ambitie, zijn financiele toekomst. Nem hem serieus niks kwalijks.
Joh, maar ik bedoel als buitenstaander (geen fan van de club). Zou je er geen begrip voor hebben als Frenkie na het bijna dwingen tot het inleveren van salaris een dikke middelvinger naar Barcelona zou geven?Balkenshirt schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:37Dat is natuurlijk allang gebeurd, zie de docu van Figo: https://www.imdb.com/title/tt21836538/bertje schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:35Samenvatting: Men oogst wat men zaait. Al is het wel duidelijk dat bij veel tere supporterszieltjes dat er niet in gaat. Ik vraag me af wat men als buitenstaander ervan zou vinden als Frenkie de Jong een transfervrije move zou maken naar Real Madrid..Balkenshirt schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:28Samenvatting: Foor is een NSB'er! En nu graag een slotje erop. Compleet van de zotte, deze aandacht voor één van de grootste verraders in de historie van onze club.Polleke schreef: ↑wo 05 feb 2025, 03:09Hoe dan Jack? Als je ff de emotie uit het verhaal haalt, dan koos Foor toch gewoon voor een (toenmalig) veel betere sportieve optie. En waarschijnlijk ook qua geld. Wij zijn supporters, wij denken in emotie.... Hij is een profvoetballer. Hij denkt in omhoog gaan, ambitie, stappen zetten en ook het feit dat hij in pakweg 15 jaar zijn hele geld-leven bij elkaar moet ballen. Een prof-carriere is kort. Pasgeleden agen we een 20 jarige PSV voetballer tekenen voor een club in Saoedie Arabië.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
-
- Contacteer:
Ja joh laten we ook nog medelijden met hem gaan hebben. Start anders alsnog een crowdfunding actie dat hij hier zo slecht behandeld is dat we hem hebben weggejaagd. Hij is gewoon een smerige NSB'er.bertje schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:49Joh, maar ik bedoel als buitenstaander (geen fan van de club). Zou je er geen begrip voor hebben als Frenkie na het bijna dwingen tot het inleveren van salaris een dikke middelvinger naar Barcelona zou geven?Balkenshirt schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:37Dat is natuurlijk allang gebeurd, zie de docu van Figo: https://www.imdb.com/title/tt21836538/bertje schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:35Samenvatting: Men oogst wat men zaait. Al is het wel duidelijk dat bij veel tere supporterszieltjes dat er niet in gaat. Ik vraag me af wat men als buitenstaander ervan zou vinden als Frenkie de Jong een transfervrije move zou maken naar Real Madrid..Balkenshirt schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:28Samenvatting: Foor is een NSB'er! En nu graag een slotje erop. Compleet van de zotte, deze aandacht voor één van de grootste verraders in de historie van onze club.Polleke schreef: ↑wo 05 feb 2025, 03:09Hoe dan Jack? Als je ff de emotie uit het verhaal haalt, dan koos Foor toch gewoon voor een (toenmalig) veel betere sportieve optie. En waarschijnlijk ook qua geld. Wij zijn supporters, wij denken in emotie.... Hij is een profvoetballer. Hij denkt in omhoog gaan, ambitie, stappen zetten en ook het feit dat hij in pakweg 15 jaar zijn hele geld-leven bij elkaar moet ballen. Een prof-carriere is kort. Pasgeleden agen we een 20 jarige PSV voetballer tekenen voor een club in Saoedie Arabië.
Haha ja dit dus, empathie is ook een vies woord. Veel lekkerder om ongenuanceerd op iemand te haten die zelf ook gewoon niet goed behandeld is.Balkenshirt schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:59Ja joh laten we ook nog medelijden met hem gaan hebben. Start anders alsnog een crowdfunding actie dat hij hier zo slecht behandeld is dat we hem hebben weggejaagd. Hij is gewoon een smerige NSB'er.bertje schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:49Joh, maar ik bedoel als buitenstaander (geen fan van de club). Zou je er geen begrip voor hebben als Frenkie na het bijna dwingen tot het inleveren van salaris een dikke middelvinger naar Barcelona zou geven?Balkenshirt schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:37Dat is natuurlijk allang gebeurd, zie de docu van Figo: https://www.imdb.com/title/tt21836538/bertje schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:35Samenvatting: Men oogst wat men zaait. Al is het wel duidelijk dat bij veel tere supporterszieltjes dat er niet in gaat. Ik vraag me af wat men als buitenstaander ervan zou vinden als Frenkie de Jong een transfervrije move zou maken naar Real Madrid..Balkenshirt schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:28Samenvatting: Foor is een NSB'er! En nu graag een slotje erop. Compleet van de zotte, deze aandacht voor één van de grootste verraders in de historie van onze club.Polleke schreef: ↑wo 05 feb 2025, 03:09
Hoe dan Jack? Als je ff de emotie uit het verhaal haalt, dan koos Foor toch gewoon voor een (toenmalig) veel betere sportieve optie. En waarschijnlijk ook qua geld. Wij zijn supporters, wij denken in emotie.... Hij is een profvoetballer. Hij denkt in omhoog gaan, ambitie, stappen zetten en ook het feit dat hij in pakweg 15 jaar zijn hele geld-leven bij elkaar moet ballen. Een prof-carriere is kort. Pasgeleden agen we een 20 jarige PSV voetballer tekenen voor een club in Saoedie Arabië.
Natuurlijk probeerde hij zich eruit te lullen,bertje schreef: ↑wo 05 feb 2025, 14:13Haha ja dit dus, empathie is ook een vies woord. Veel lekkerder om ongenuanceerd op iemand te haten die zelf ook gewoon niet goed behandeld is.Balkenshirt schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:59Ja joh laten we ook nog medelijden met hem gaan hebben. Start anders alsnog een crowdfunding actie dat hij hier zo slecht behandeld is dat we hem hebben weggejaagd. Hij is gewoon een smerige NSB'er.bertje schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:49Joh, maar ik bedoel als buitenstaander (geen fan van de club). Zou je er geen begrip voor hebben als Frenkie na het bijna dwingen tot het inleveren van salaris een dikke middelvinger naar Barcelona zou geven?Balkenshirt schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:37Dat is natuurlijk allang gebeurd, zie de docu van Figo: https://www.imdb.com/title/tt21836538/bertje schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:35Samenvatting: Men oogst wat men zaait. Al is het wel duidelijk dat bij veel tere supporterszieltjes dat er niet in gaat. Ik vraag me af wat men als buitenstaander ervan zou vinden als Frenkie de Jong een transfervrije move zou maken naar Real Madrid..Balkenshirt schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:28
Samenvatting: Foor is een NSB'er! En nu graag een slotje erop. Compleet van de zotte, deze aandacht voor één van de grootste verraders in de historie van onze club.
Hij had ook gewoon zijn contract kunnen inleveren toen het hem allemaal niet beviel
Het blijft toch je club.
Als mijn werkgever me even vertelt bij het kruisje te tekenen voor minder salaris en dat ik anders op de reservebank kom te zitten voor belangrijke projecten zou ik persoonlijk niet bij het kruisje tekenen, jij wel? De club is met volle verstand een contract aangegaan met die jongen, als hij dan als een Bogarde op de bank plaatsneemt en zijn salaris op blijft strijken is de club fout geweest om hem dat contract te geven. Maar in die tijd met al die over elkaar buitelende investeerders klopte het sowieso van geen kanten wat er intern gebeurde, dus zo'n verhaal verbaast de mij persoonlijk ook weer weinig.karlo schreef: ↑wo 05 feb 2025, 23:53Natuurlijk probeerde hij zich eruit te lullen,bertje schreef: ↑wo 05 feb 2025, 14:13Haha ja dit dus, empathie is ook een vies woord. Veel lekkerder om ongenuanceerd op iemand te haten die zelf ook gewoon niet goed behandeld is.Balkenshirt schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:59Ja joh laten we ook nog medelijden met hem gaan hebben. Start anders alsnog een crowdfunding actie dat hij hier zo slecht behandeld is dat we hem hebben weggejaagd. Hij is gewoon een smerige NSB'er.bertje schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:49Joh, maar ik bedoel als buitenstaander (geen fan van de club). Zou je er geen begrip voor hebben als Frenkie na het bijna dwingen tot het inleveren van salaris een dikke middelvinger naar Barcelona zou geven?Balkenshirt schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:37Dat is natuurlijk allang gebeurd, zie de docu van Figo: https://www.imdb.com/title/tt21836538/
Hij had ook gewoon zijn contract kunnen inleveren toen het hem allemaal niet beviel
Als mijn werkgever hier mee kwam, zou ik mijn spullen inleveren en weggaan bij zo’n werkgever.bertje schreef: ↑vr 07 feb 2025, 12:25Als mijn werkgever me even vertelt bij het kruisje te tekenen voor minder salaris en dat ik anders op de reservebank kom te zitten voor belangrijke projecten zou ik persoonlijk niet bij het kruisje tekenen, jij wel? De club is met volle verstand een contract aangegaan met die jongen, als hij dan als een Bogarde op de bank plaatsneemt en zijn salaris op blijft strijken is de club fout geweest om hem dat contract te geven. Maar in die tijd met al die over elkaar buitelende investeerders klopte het sowieso van geen kanten wat er intern gebeurde, dus zo'n verhaal verbaast de mij persoonlijk ook weer weinig.karlo schreef: ↑wo 05 feb 2025, 23:53Natuurlijk probeerde hij zich eruit te lullen,bertje schreef: ↑wo 05 feb 2025, 14:13Haha ja dit dus, empathie is ook een vies woord. Veel lekkerder om ongenuanceerd op iemand te haten die zelf ook gewoon niet goed behandeld is.Balkenshirt schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:59Ja joh laten we ook nog medelijden met hem gaan hebben. Start anders alsnog een crowdfunding actie dat hij hier zo slecht behandeld is dat we hem hebben weggejaagd. Hij is gewoon een smerige NSB'er.bertje schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:49Joh, maar ik bedoel als buitenstaander (geen fan van de club). Zou je er geen begrip voor hebben als Frenkie na het bijna dwingen tot het inleveren van salaris een dikke middelvinger naar Barcelona zou geven?Balkenshirt schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:37
Dat is natuurlijk allang gebeurd, zie de docu van Figo: https://www.imdb.com/title/tt21836538/
Want als hij dan zo goed was , had hij zo een andere club toch?
Het blijft toch je club.
Dat is in de huidige arbeidsmarkt vrij makkelijk roepen inderdaad. Tot je geen alternatief hebt, je werkgever met een alternatief komt waar je geen goed gevoel bij hebt. Dan zou ik ze laten bloeden ook voor het onbeschofte lef dat ze hebben. En zo goed was hij op dat moment ook niet, hij zat zelfs in een dip en zat op de bank bij een degradant. Dat betekent niet dat je als werkgever een schop na hoeft te geven of iemand moet proberen weg te pesten.karlo schreef: ↑vr 07 feb 2025, 14:34Als mijn werkgever hier mee kwam, zou ik mijn spullen inleveren en weggaan bij zo’n werkgever.bertje schreef: ↑vr 07 feb 2025, 12:25Als mijn werkgever me even vertelt bij het kruisje te tekenen voor minder salaris en dat ik anders op de reservebank kom te zitten voor belangrijke projecten zou ik persoonlijk niet bij het kruisje tekenen, jij wel? De club is met volle verstand een contract aangegaan met die jongen, als hij dan als een Bogarde op de bank plaatsneemt en zijn salaris op blijft strijken is de club fout geweest om hem dat contract te geven. Maar in die tijd met al die over elkaar buitelende investeerders klopte het sowieso van geen kanten wat er intern gebeurde, dus zo'n verhaal verbaast de mij persoonlijk ook weer weinig.karlo schreef: ↑wo 05 feb 2025, 23:53Natuurlijk probeerde hij zich eruit te lullen,bertje schreef: ↑wo 05 feb 2025, 14:13Haha ja dit dus, empathie is ook een vies woord. Veel lekkerder om ongenuanceerd op iemand te haten die zelf ook gewoon niet goed behandeld is.Balkenshirt schreef: ↑wo 05 feb 2025, 13:59Ja joh laten we ook nog medelijden met hem gaan hebben. Start anders alsnog een crowdfunding actie dat hij hier zo slecht behandeld is dat we hem hebben weggejaagd. Hij is gewoon een smerige NSB'er.
Want als hij dan zo goed was , had hij zo een andere club toch?