Björn Vleminckx (deel 2)

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door LT »

Ik kan hier een heel lulverhaal plaatsen over een discussie die te groot wordt, maar aangezien ik daar toch geen verstand van heb:

Björn Vleminckx, deel 2!

Gebruikersavatar
rooie
Berichten: 4256
Lid geworden op: ma 07 apr 2008, 11:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door rooie »

LT schreef:Ik kan hier een heel lulverhaal plaatsen over een discussie die te groot wordt, maar aangezien ik daar toch geen verstand van heb:

Björn Vleminckx, deel 2!
Ik denk dat je de hasj en het forumen maar eens los van elkaar moet doen :crazy:
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door LT »

rooie schreef:
LT schreef:Ik kan hier een heel lulverhaal plaatsen over een discussie die te groot wordt, maar aangezien ik daar toch geen verstand van heb:

Björn Vleminckx, deel 2!
Ik denk dat je de hasj en het forumen maar eens los van elkaar moet doen :crazy:
Ik hasj? Op alcohol na, ben ik een geheelonthouder :tong:

Gebruikersavatar
rooie
Berichten: 4256
Lid geworden op: ma 07 apr 2008, 11:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door rooie »

LT schreef:
rooie schreef:
LT schreef:Ik kan hier een heel lulverhaal plaatsen over een discussie die te groot wordt, maar aangezien ik daar toch geen verstand van heb:

Björn Vleminckx, deel 2!
Ik denk dat je de hasj en het forumen maar eens los van elkaar moet doen :crazy:
Ik hasj? Op alcohol na, ben ik een geheelonthouder :tong:
:biggrin: :tu:
We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them.

Gebruikersavatar
Dirk Eijlander
Berichten: 2649
Lid geworden op: wo 13 aug 2008, 20:38
Contacteer:

Re: Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door Dirk Eijlander »

LT schreef:
rooie schreef:
LT schreef:Ik kan hier een heel lulverhaal plaatsen over een discussie die te groot wordt, maar aangezien ik daar toch geen verstand van heb:

Björn Vleminckx, deel 2!
Ik denk dat je de hasj en het forumen maar eens los van elkaar moet doen :crazy:
Ik hasj? Op alcohol na, ben ik een geheelonthouder :tong:
Zo lust ik er nog wel een paar, zoek de betekenis van geheelonthouder eens op :wink:
Al is mijn naam Dirk of Dick, NEC's beste spits ooit, dat...... is Koki Ogawa :sjaal:

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31804
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door vak Oost »

dames :offtopic:
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32811
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door bertje »

Jeej, officieel topscorer 1e competitiehelft!! :party: :hail: :sjaal:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Sjaakie
Berichten: 3284
Lid geworden op: ma 12 apr 2010, 10:23

Re: Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door Sjaakie »

bertje schreef:Jeej, officieel topscorer 1e competitiehelft!! :party: :hail: :sjaal:
Dat is een primeur voor NEC als ik me niet vergis? (correct me if i'm wrong)

Gebruikersavatar
denniesee
Berichten: 3170
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:05
Locatie: NIJMEGEN
Contacteer:

Re: Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door denniesee »

bertje schreef:Jeej, officieel topscorer 1e competitiehelft!! :party: :hail: :sjaal:
:tu: :sjaal:
NIJMEGEN=Keizerstad der Keizersteden

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door jd »

Dirk Eijlander schreef:
LT schreef:
rooie schreef:
LT schreef:Ik kan hier een heel lulverhaal plaatsen over een discussie die te groot wordt, maar aangezien ik daar toch geen verstand van heb:

Björn Vleminckx, deel 2!
Ik denk dat je de hasj en het forumen maar eens los van elkaar moet doen :crazy:
Ik hasj? Op alcohol na, ben ik een geheelonthouder :tong:
Zo lust ik er nog wel een paar, zoek de betekenis van geheelonthouder eens op :wink:
LT blijkbaar ook :wink:

Gebruikersavatar
waalkade
Berichten: 1668
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 19:52

Re: Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door waalkade »

Nu Koster op de schupstoel zit zal de transfer van Bjorn wel van de baan zijn
De Goffert, het hart van Nijmegen

jd
Berichten: 5168
Lid geworden op: wo 08 okt 2008, 17:56
Contacteer:

Re: Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door jd »

Denk het niet, het zijn namelijk de TD & voorzitter die al tijden interesse hebben, al lang voor de komst van Koster.
Juist in tijden van sportieve "nood" en een dreigende trainerswissel zal interesse ook concreter kunnen worden.

ardiesken
Berichten: 355
Lid geworden op: di 28 jul 2009, 23:36
Contacteer:

Re: Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door ardiesken »

Koster heeft toch niks te zeggen in het transferbeleid... Hij probeert naar mooi hollandse gewoonte goed en aanvallend voetbal neer te zetten maar is tactisch een ware ramp en te naïf.
Met de kern die Brugge nu heeft durf ik zeggen dat ze capabel zijn voor de top in de lage landen... Maar het draait er werkelijk vierkant.
Ik zie Björn wel eerder gaan als Adrie weg is... In een vraaggesprek aan de linksback van Club vroegen ze of Vleminckx moest komen en hij antwoorde kordaat =ja!

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door LT »

Ik vond Koster het bij Ajax toentertijd prima neergezet hebben. Speelde initiatiefrijk en aanvallend voetbal wat hij koppelde aan resultaat.

Snap ook niet zo goed waarom Brugge een spits zoekt, ze hebben net zoveel goals gemaakt als Anderlecht?

Gebruikersavatar
DB
Berichten: 5436
Lid geworden op: zo 16 aug 2009, 10:12
Contacteer:

Re: Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door DB »

LT schreef:Snap ook niet zo goed waarom Brugge een spits zoekt, ze hebben net zoveel goals gemaakt als Anderlecht?
Ik denk omdat ze geen scorende spits hebben. Vargas heeft weliswaar al 12 keer gescoord, maar dat is een middenvelder. De aanvallers Kouemaha en Lestienne hebben beiden 2x gescoord. Ter vergelijking: bij Anderlecht hebben de aanvallers Lukaku en Boussoufa respectievelijk 9 en 7 keer gescoord. Je zou zeggen dat het weinig uitmaakt wie er scoort, maar het is de enige reden die ik me kan bedenken.
'God, and after God, me'

Gebruikersavatar
Sjaakie
Berichten: 3284
Lid geworden op: ma 12 apr 2010, 10:23

Re: Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door Sjaakie »

Hij heeft natuurlijk meer kwaliteiten dan alleen makkelijk scoren, ik denk dat ze meer het type speler zoeken. Ze hadden al interesse in hem voordat Koster daar zat dus dat zal wel niet veranderen mocht hij worden ontslagen.

SamSam
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door SamSam »

Vleminckx bij voetbalzone genomineerd voor speler van het jaar :biggrin:
Loopt maar 70 stemmen achter op de nummer 1. Stemmen dus! :wink:
- Chuck Norris counted to infinity - twice.

Chuck Norris can tie his shoes with his feet.

Gebruikersavatar
Dirk Eijlander
Berichten: 2649
Lid geworden op: wo 13 aug 2008, 20:38
Contacteer:

Re: Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door Dirk Eijlander »

Al is mijn naam Dirk of Dick, NEC's beste spits ooit, dat...... is Koki Ogawa :sjaal:

tunjelth
Berichten: 12
Lid geworden op: di 06 jan 2009, 15:15
Contacteer:

Re: Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door tunjelth »


kan die zich een beetje in de kijker spelen :D

jbnmgn

Re: Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door jbnmgn »

tunjelth schreef:

kan die zich een beetje in de kijker spelen :D
Mijn hemeltje, hebben GoAhead en TopOss ook al belangstelling?? :biggrin:

tunjelth
Berichten: 12
Lid geworden op: di 06 jan 2009, 15:15
Contacteer:

Re: Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door tunjelth »

[
Mijn hemeltje, hebben GoAhead en TopOss ook al belangstelling?? :biggrin:[/quote]

haha, Als ze Genoeg voor hem betalen, zeg ik doen :jestera:

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12257
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door harold »

Wanneer begint die transferperiode?

jallah
Berichten: 2623
Lid geworden op: wo 28 jan 2009, 18:59
Contacteer:

Re: Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door jallah »

1 januari..

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32811
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door bertje »

"Vleminckx gaat richting Europese subtop"
De eerste helft van het Eredivisieseizoen kent met Björn Vleminckx een verrassende topscorer. Dertien doelpunten maakte de Belgische spits van NEC. Anderhalf jaar geleden kwam hij op advies van onder anderen scout Henk Grim naar Nijmegen. Volgens de oud-spits van NEC heeft Vleminckx zijn plafond nog niet bereikt.
Door Jesse Wieten
30 dec. 2010 10:00:00

"Enorm populair in Mechelen"

De nu 48-jarige Grim maakte in de jaren tachtig naam als spits van NEC. Tegenwoordig verkoopt  de Groesbeker verzekeringen en hypotheken en daarnaast is hij scout van NEC. In die laatste hoedanigheid zag hij Vleminckx aan het werk in de Belgische competitie. "De eerste keer dat ik hem bekeek, staat me nog helder voor de geest", vertelt Grim aan Goal.com. "Hij speelde met KV Mechelen tegen Kortrijk en na twee minuten sprintte hij naar de zijlijn om in te gooien. Het publiek ging er gelijk achter te staan en hij gooide de bal het strafschopgebied in. Vrij uniek. Hij was enorm populair bij de fans van KV Mechelen."

"De eerste indruk was uitstekend", vervolgt Grim. "Hij bleef er anderhalf uur lang voor gaan, was nadrukkelijk aanwezig, was behoorlijk balvast, sterk in de lucht, fysiek sterk en had een neusje voor de goal. Daarna heb ik hem nog een paar keer bekeken. Ik vond hem een goede spits, bleef hem een goede spits vinden en vind hem nog steeds een goede spits. Uiteraard hebben meerdere scouts en ook de technische staf hem gezien. Er was meer belangstelling, maar uiteindelijk koos hij ervoor om naar NEC te gaan en van daaruit de stap omhoog te maken."

"Niveau Kuyt te hoog gegrepen"

Grim was zelf ook een fysiek sterke spits, maar een verdere vergelijking gaat in zijn ogen niet op. "Nee, ik was een ander soort spits. Qua fysiek lijken we een beetje op elkaar, maar hij is een echte centrumspits en ik kon ook vanaf de zijkant spelen of in een tweespitsensysteem. Hij heeft niet echt een actie en die had ik wel." De vergelijking met Dirk Kuyt, die bij zijn komst in Nijmegen werd gemaakt, gaat wel op. "Qua strijdlust lijken ze veel op elkaar. En niet alleen wat betreft speelstijl, maar ook qua uiterlijk. Het niveau Kuyt is denk ik wel wat te hoog gegrepen. Aan de andere kant is Kuyt ook bij FC Utrecht begonnen."

"Lange neus"

"Vleminckx had een moeizaam eerste jaar en had in het begin wat moeite om over te schakelen op de Nederlandse manier van spelen", stelt de oud-spits van NEC. "Dit jaar zie je hoe goed hij is. Hij is de targetman die NEC wilde hebben. Hij wordt steeds beter, balvaster, krijgt meer zelfvertrouwen en gaat meer scoren. Ik denk dat hij zeker nog een stap hoger aankan. Daar ben ik van overtuigd. Dan denk ik aan de Europese subtop. Hij ontwikkelt zich nog steeds en kan alleen maar beter worden. Hij is nu topscorer en met de transferperiode op komst zal hij vast interessant zijn voor sommige clubs. Ik lees al geruchten over interesse van Club Brugge."

"Natuurlijk ben ik wel een beetje trots dat hij het zo goed doet", besluit Grim. "Vorig jaar werd hij in sommige media nog afgemaakt. Afkraken is erg gemakkelijk. Het doet me goed dat hij hun ongelijk bewijst en een lange neus maakt naar die zogenaamde kenners."
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

bjornkvfan
Berichten: 127
Lid geworden op: do 11 jun 2009, 20:15
Contacteer:

Re: Björn Vleminckx (deel 2)

Bericht door bjornkvfan »

bertje schreef:"Vleminckx gaat richting Europese subtop"
De eerste helft van het Eredivisieseizoen kent met Björn Vleminckx een verrassende topscorer. Dertien doelpunten maakte de Belgische spits van NEC. Anderhalf jaar geleden kwam hij op advies van onder anderen scout Henk Grim naar Nijmegen. Volgens de oud-spits van NEC heeft Vleminckx zijn plafond nog niet bereikt.
Door Jesse Wieten
30 dec. 2010 10:00:00

"Enorm populair in Mechelen"

De nu 48-jarige Grim maakte in de jaren tachtig naam als spits van NEC. Tegenwoordig verkoopt  de Groesbeker verzekeringen en hypotheken en daarnaast is hij scout van NEC. In die laatste hoedanigheid zag hij Vleminckx aan het werk in de Belgische competitie. "De eerste keer dat ik hem bekeek, staat me nog helder voor de geest", vertelt Grim aan Goal.com. "Hij speelde met KV Mechelen tegen Kortrijk en na twee minuten sprintte hij naar de zijlijn om in te gooien. Het publiek ging er gelijk achter te staan en hij gooide de bal het strafschopgebied in. Vrij uniek. Hij was enorm populair bij de fans van KV Mechelen."

"De eerste indruk was uitstekend", vervolgt Grim. "Hij bleef er anderhalf uur lang voor gaan, was nadrukkelijk aanwezig, was behoorlijk balvast, sterk in de lucht, fysiek sterk en had een neusje voor de goal. Daarna heb ik hem nog een paar keer bekeken. Ik vond hem een goede spits, bleef hem een goede spits vinden en vind hem nog steeds een goede spits. Uiteraard hebben meerdere scouts en ook de technische staf hem gezien. Er was meer belangstelling, maar uiteindelijk koos hij ervoor om naar NEC te gaan en van daaruit de stap omhoog te maken."

"Niveau Kuyt te hoog gegrepen"

Grim was zelf ook een fysiek sterke spits, maar een verdere vergelijking gaat in zijn ogen niet op. "Nee, ik was een ander soort spits. Qua fysiek lijken we een beetje op elkaar, maar hij is een echte centrumspits en ik kon ook vanaf de zijkant spelen of in een tweespitsensysteem. Hij heeft niet echt een actie en die had ik wel." De vergelijking met Dirk Kuyt, die bij zijn komst in Nijmegen werd gemaakt, gaat wel op. "Qua strijdlust lijken ze veel op elkaar. En niet alleen wat betreft speelstijl, maar ook qua uiterlijk. Het niveau Kuyt is denk ik wel wat te hoog gegrepen. Aan de andere kant is Kuyt ook bij FC Utrecht begonnen."

"Lange neus"

"Vleminckx had een moeizaam eerste jaar en had in het begin wat moeite om over te schakelen op de Nederlandse manier van spelen", stelt de oud-spits van NEC. "Dit jaar zie je hoe goed hij is. Hij is de targetman die NEC wilde hebben. Hij wordt steeds beter, balvaster, krijgt meer zelfvertrouwen en gaat meer scoren. Ik denk dat hij zeker nog een stap hoger aankan. Daar ben ik van overtuigd. Dan denk ik aan de Europese subtop. Hij ontwikkelt zich nog steeds en kan alleen maar beter worden. Hij is nu topscorer en met de transferperiode op komst zal hij vast interessant zijn voor sommige clubs. Ik lees al geruchten over interesse van Club Brugge."

"Natuurlijk ben ik wel een beetje trots dat hij het zo goed doet", besluit Grim. "Vorig jaar werd hij in sommige media nog afgemaakt. Afkraken is erg gemakkelijk. Het doet me goed dat hij hun ongelijk bewijst en een lange neus maakt naar die zogenaamde kenners."
Hij was populair ???
Hij IS en blijft gewoonweg enorm poulair in Mechelen !!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten