Jasper Cillessen

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.

Moet Cillessen naar Ajax gaan

Ja, hij wordt daar eerste keeper
84
35%
Ja, tweede keeper bij Ajax is ook prima
29
12%
Nee, hij moet blijven
125
53%
 
Totaal aantal stemmen: 238

NiMMA_024
Berichten: 6735
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door NiMMA_024 »

DB schreef:Ik denk dat we de uitspraak ook wel in een bepaald perspectief moeten zien. Hij deed hem namelijk in een sfeerreportage, waarbij een verslaggever van Voetbal International gedurende de eerste drie oefenwedstrijden meeliep met de NEC-selectie. Waarschijnlijk heeft hij toen in zijn enthousiasme geroepen 'Europe here we come', wat misschien als arrogant of naïef beoordeeld kan worden door de buitenwereld.

Persoonlijk ben ik vrij optimistisch over het nieuwe seizoen, al ben ik wel van mening dat er - hoe cliché het ook klinkt - een hele grote groep met kanshebbers is voor een play-off-plekje. FC Twente, PSV, Ajax, AZ, Groningen en Heerenveen zullen hoogstwaarschijnlijk boven ons eindigen. Vervolgens houd je twee plaatsen, plek 7 en 8, over.

Roda en Utrecht zullen die normaliter voor zich gaan opeisen, maar je houd ook clubs als ADO en Heracles over. Ik sluit niet uit dat laatstgenoemden dit seizoen gewoon tegen degradatie strijden, maar je weet het nooit, net zoals je het met NEC nooit weet. Verder moeten we ook Vitesse niet uitvlakken. Die hebben normaal gesproken meer kwaliteiten dan wij (op papier), maar Van den Brom moet daar nog maar eens een fijn team van weten te maken. Ik denk dat hij er wel redelijk geschikt voor is.

Ik denk dat het zeer lastig wordt, maar met wat geluk moet het misschien wel lukken. De voetballende ingrediënten lijken aanwezig en als George een seizoen fit blijft, zullen er iedere match 5 á 6 voorzetten op maat voor het doel verschijnen, maar een echte topschutter lijken we voorlopig nog niet in huis te hebben. Van de middenvelders scoort Koolwijk zelden (afgelopen seizoen slechts één maal. Ter vergelijking: Zimling maakte er 4), Van der Velden heeft in 35 matchen voor AZ twee doelpunten gemaakt, verdeeld over 3 seizoen. Schöne scoorde afgelopen jaar 7 keer, net zo vaak als Goossens. Dan heb je een middenveld dat per seizoen zegmaar 15 á 16 doelpunten maakt, ik denk veel te weinig.

In goede doen kan George er 10 scoren en dan zit je op 26 (even de doelpunten van de verdediger niet meegerekend). Dat is wat realistisch is om te verwachten, maar wat kun je verwachten van Nijland en Platje? Op zich geloof ik wel dat dit tweetal talent heeft, maar het zijn geen topschutters pur sang (op zich geen schande, want we kunnen ook geen topschutters pur sang verwachten bij NEC). Met George in de gelederen is het zonde dat we geen kopsterke spelers hebben, want de man kan de bal - zoals al eerder aangehaald - een x-aantal keer per duel heerlijk voor de pot gooien. Zo ontstonden het voorbije seizoen zeer veel gevaarlijke momenten (ik noem de omhaal van Vleminckx tegen PSV) en doelpunten (ik noem de kopbal van Zomer tegen PSV).
kan ik helemaal in mee gaan, er zijn heel veel teams aan elkaar gewaagd aankomend seizoen lijkt wel, maar wat op papier staat moet in de praktijk bewezen worden. ik verwacht een beoiend seizoen 2011-2012.
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Gebruikersavatar
Keizerstad1994
Berichten: 7326
Lid geworden op: wo 06 jul 2011, 21:08
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Keizerstad1994 »

Courtois laat transfer naar Chelsea lopen


Thibaut Courtois blijft Racing Genk voorlopig trouw. Diverse scenario's passeerden afgelopen week de revue, maar de transfer naar Chelsea ketste uiteindelijk af.

De negentienjarige Courtois leek op weg naar een vijfjarige verbintenis bij Chelsea, maar deze week liep het tot verbazing van Genk toch mis. "We hadden een deal met Chelsea, maar it takes three to tango", zegt Dirk Degraen, sportief manager van Racing Genk, in Het Nieuwsblad.

Genk liet eerder al weten dat er na 15 juli geen spelers meer mogen vertrekken. "Wat mij betreft is de deadline afgelopen en spreken we niet meer over transfers tot 27 augustus", aldus Degraen, die ook spelers als Kevin De Bruyne en Jelle Vossen voorlopig ziet blijven.

Courtois zou worden verkocht aan Chelsea, mits hij nog één seizoen voor Genk zou mogen spelen. De sluitpost en zijn entourage konden zich echter niet vinden in de loonvoorwaarden die de Engelse topclub voorstelt in dat uitleenjaar.

"Het is een delicaat dossier", verklaarde vader Thierry Courtois. "Thibaut staat voor een belangrijke fase in zijn carrière en alles moet tot in de puntjes kloppen. Maar ik heb die deadline niet ingesteld. Wat mij betreft kan het nog altijd in de volgende dagen. We wachten af."

En Jasper blijft dus voorlopig lekker hier!!
'Justice knows every mans number'

Gebruikersavatar
Jeroen
Beheerder
Berichten: 2491
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 20:16
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Jeroen »

Keizerstad1994 schreef:En Jasper blijft dus voorlopig lekker hier!!
Was hij anders weg gegaan dan??

Gebruikersavatar
BasNijmegen
Berichten: 3872
Lid geworden op: ma 06 okt 2008, 10:26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door BasNijmegen »

Eniesee schreef:
BasNijmegen schreef:Had Cillessen niet moeten zeggen, en gaat ook echt niet gebeuren. Eindigen gewoon rond plek 11 a 12.
en waarom moest hij dat niet zeggen???? jij hebt een hekel aan mensen met ambitie en zelfvertrouwen?

Jij zult toch ook wel eens denken:"vandaag ga ik een post met enige inhoud plaatsen op het forum"?
jij en ik weten dat dat onbegonnen werk is voor jou, maar toch heb je die ambitie, anders was je allang gestopt met plaatsen van berichten.......
:wink:
Ik neem aan dat ik jou smiley serieuzer moet nemen, dan die twee regels erboven?

On: Natuurlijk mag een speler ambities hebben, maar soms is het niet verstandig om dit te uiten. Mocht je een kleurloos seizoen hebben (wat ik verwacht), dan wordt je continu met uitspraken geconfronteerd. Zo'n uitspraak is voer voor de media.

Gebruikersavatar
Sjaakie
Berichten: 3284
Lid geworden op: ma 12 apr 2010, 10:23

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Sjaakie »

BasNijmegen schreef:
Eniesee schreef:
BasNijmegen schreef:Had Cillessen niet moeten zeggen, en gaat ook echt niet gebeuren. Eindigen gewoon rond plek 11 a 12.
en waarom moest hij dat niet zeggen???? jij hebt een hekel aan mensen met ambitie en zelfvertrouwen?

Jij zult toch ook wel eens denken:"vandaag ga ik een post met enige inhoud plaatsen op het forum"?
jij en ik weten dat dat onbegonnen werk is voor jou, maar toch heb je die ambitie, anders was je allang gestopt met plaatsen van berichten.......
:wink:
Ik neem aan dat ik jou smiley serieuzer moet nemen, dan die twee regels erboven?

On: Natuurlijk mag een speler ambities hebben, maar soms is het niet verstandig om dit te uiten. Mocht je een kleurloos seizoen hebben (wat ik verwacht), dan wordt je continu met uitspraken geconfronteerd. Zo'n uitspraak is voer voor de media.
Als zijn gevoel bij de voorbereiding is dat ze voor Europees gaan spelen dan mag je dat uitspreken, de doelstelling is al jaren om de playoffs te halen dus zo gek is die uitspraak niet

NiMMA_024
Berichten: 6735
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door NiMMA_024 »

BasNijmegen schreef:
Eniesee schreef:
BasNijmegen schreef:Had Cillessen niet moeten zeggen, en gaat ook echt niet gebeuren. Eindigen gewoon rond plek 11 a 12.
en waarom moest hij dat niet zeggen???? jij hebt een hekel aan mensen met ambitie en zelfvertrouwen?

Jij zult toch ook wel eens denken:"vandaag ga ik een post met enige inhoud plaatsen op het forum"?
jij en ik weten dat dat onbegonnen werk is voor jou, maar toch heb je die ambitie, anders was je allang gestopt met plaatsen van berichten.......
:wink:
Ik neem aan dat ik jou smiley serieuzer moet nemen, dan die twee regels erboven?

On: Natuurlijk mag een speler ambities hebben, maar soms is het niet verstandig om dit te uiten. Mocht je een kleurloos seizoen hebben (wat ik verwacht), dan wordt je continu met uitspraken geconfronteerd. Zo'n uitspraak is voer voor de media.
Ik heb liever dat Jasper het zegt, dan bijv. een Carlos Aalbers.
Jasper wilt er vol voor gaan, maar had idd beter kunnen zeggen gaan voor een plek in de play-offs. Maar begrijp wel dat die jongen hartstikke enthousiast is. Niets mis mee. Geeft wel de instelling aan van Jasper. :tu:
Niets om druk over te maken.
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20553
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Mark Ariaans »

NiMMA_024 schreef: Jasper wilt er vol voor gaan, maar had idd beter kunnen zeggen gaan voor een plek in de play-offs.
Rare redenatie. Je gaat toch niet voor de play-offs met als doel play-offs spelen? Je gaat voor de play-offs met als doel om Europa in te gaan. Dus wat maakt de bovenstaande uitspraak nou fundamenteel anders dan wat Jasper zei? Hij zegt toch nergens 'direct' Europa in?

Gebruikersavatar
Jackiegoal
Berichten: 7319
Lid geworden op: za 21 jun 2008, 16:03
Locatie: Dreumel
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Jackiegoal »

Je gaat toch niet voor de Europa League met als doel de Europa League spelen? Je wil de Europa League winnen zodat je een prijs in de kast hebt! Zo ken ik er nog wel een paar, een achtste plek zou voor NEC fantastisch zijn, met of zonder Europees voetbal.
"I am Brian, and so is my wife!"

NiMMA_024
Berichten: 6735
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door NiMMA_024 »

Laat maar eerst zien dat we op de plekken komen die recht op Europees voetbal geven en dan de strijd verder aangaan.
Ambitie hebben is okay, maar laten we wel reeel blijven. we zijn NEC, met uitstapje naar boven soms, en soms naar beneden. voor de rest middenmoot.
We zijn geen subtopper en zullen dat voorlopig ook helaas niet worden.
Financieel gaat het niet voor de wind,
Voorlopig ook geen uitbreiding vh stadion,
en zullen voorlopig ook geen goaltjesdief ala Vleminckx meer in huis hebben.

En natuurlijk wilt iedereen (inc. ik) weer een avontuur Udinese, HSV en noem maar op!

Maar Play-offs halen, is 1.
Europees een 2e.

Laten we eerst eens kijken of/wie er bijkomt en/of vertrekt bij onze club.
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

NiMMA_024
Berichten: 6735
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door NiMMA_024 »

Jackiegoal schreef:Je gaat toch niet voor de Europa League met als doel de Europa League spelen? Je wil de Europa League winnen zodat je een prijs in de kast hebt! Zo ken ik er nog wel een paar, een achtste plek zou voor NEC fantastisch zijn, met of zonder Europees voetbal.
:withstupid:
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

NiMMA_024
Berichten: 6735
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 15:41
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door NiMMA_024 »

@ Mark,

open (nogmaals?) deze link

http://detrouwehonden.nl/dbid=11218/tpl ... lvast-hoog
Europe here we come!
woorden van Jasper.
NEC ON TOUR.... soon in your stadium!

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13373
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Pol »

Ja Mark, lees dat stukje maar eens goed door! :wink:

Gebruikersavatar
rasputin
Berichten: 2592
Lid geworden op: zo 06 jan 2008, 16:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door rasputin »

omroepgelderland meldt dat Courtois per direct naar chelsea over gaat, jasper ook onderweg?
#againstmodernfootball

Gebruikersavatar
SanderNEC
Berichten: 8805
Lid geworden op: zo 20 jun 2010, 14:01
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door SanderNEC »

Ja dat van Courtois klopt. Maar ik denk niet dat Jasper naar Genk gaat...
ForzaNEC.nl

Gebruikersavatar
Keizerstad1994
Berichten: 7326
Lid geworden op: wo 06 jul 2011, 21:08
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Keizerstad1994 »

Naja gaat die Courtois alsnog naar Chelsea. Maar het lijkt me dom om daar de hele tijd op de bank te gaan zitten. Lijkt me logisch als hij in ieder geval nog een jaartje bij Genk blijft.
Maar het allerbelangrijkste is dat Cillessen gewoon moet blijven. Genk is toch niet de club waarvoor je NEC gaat verlaten? Komop zeg. Ze hebben het goed gedaan vorig seizoen maar ik denk serieus dat het een incident was en dat Anderlecht en Brugge weer de dienst uit gaan maken in Belgie. Ik verwacht Genk als subtopper. En een Nederlandse club waarmee je play-offs kan halen en eventueel ook winnen verlaten voor een Belgische subtopper?? Lijkt me niet.
'Justice knows every mans number'

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7186
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door karlo »

Keizerstad1994 schreef:Naja gaat die Courtois alsnog naar Chelsea. Maar het lijkt me dom om daar de hele tijd op de bank te gaan zitten. Lijkt me logisch als hij in ieder geval nog een jaartje bij Genk blijft.
Maar het allerbelangrijkste is dat Cillessen gewoon moet blijven. Genk is toch niet de club waarvoor je NEC gaat verlaten? Komop zeg. Ze hebben het goed gedaan vorig seizoen maar ik denk serieus dat het een incident was en dat Anderlecht en Brugge weer de dienst uit gaan maken in Belgie. Ik verwacht Genk als subtopper. En een Nederlandse club waarmee je play-offs kan halen en eventueel ook winnen verlaten voor een Belgische subtopper?? Lijkt me niet.
hij wordt een jaar van chelsea gehuurd dus hij blijft nog een jaar bij genk keepen.
Het blijft toch je club.

Gebruikersavatar
SanderNEC
Berichten: 8805
Lid geworden op: zo 20 jun 2010, 14:01
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door SanderNEC »

Slimme constructie. EDIT: Ik lees net dat ie helemaal niet terugwil naar Genk, dat huurbasis ding moet nog bekeken worden...

Jasper moet helemaal niet weg, hij moet gewoon nog 1/2 jaartjes goed keepen in Nijmegen en dan staan de clubs in de rij. Kun je nog eens goed geld vangen ook.
ForzaNEC.nl

Gebruikersavatar
Jeroen
Beheerder
Berichten: 2491
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 20:16
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Jeroen »

Het is altijd maar afwachten of over 1, 2 jaar de clubs in de rij staan. Als er nu 2 a 3 miljoen geboden wordt, dan gaat hij weg. Dan tekent Babos weer een jaar bij.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20553
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Mark Ariaans »

NiMMA_024 schreef:@ Mark,

open (nogmaals?) deze link

http://detrouwehonden.nl/dbid=11218/tpl ... lvast-hoog
Goh, dat stukje ziet er bekend uit...............

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20553
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Mark Ariaans »

Pol schreef:Ja Mark, lees dat stukje maar eens goed door! :wink:
:biggrin:

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Arjan van Hout »

BasNijmegen schreef:
Eniesee schreef:
BasNijmegen schreef:Had Cillessen niet moeten zeggen, en gaat ook echt niet gebeuren. Eindigen gewoon rond plek 11 a 12.
en waarom moest hij dat niet zeggen???? jij hebt een hekel aan mensen met ambitie en zelfvertrouwen?

Jij zult toch ook wel eens denken:"vandaag ga ik een post met enige inhoud plaatsen op het forum"?
jij en ik weten dat dat onbegonnen werk is voor jou, maar toch heb je die ambitie, anders was je allang gestopt met plaatsen van berichten.......
:wink:
Ik neem aan dat ik jou smiley serieuzer moet nemen, dan die twee regels erboven?

On: Natuurlijk mag een speler ambities hebben, maar soms is het niet verstandig om dit te uiten. Mocht je een kleurloos seizoen hebben (wat ik verwacht), dan wordt je continu met uitspraken geconfronteerd. Zo'n uitspraak is voer voor de media.
nou de smiley moet je het minst serieus nemen, maar leg me eens uit waarom het niet verstandig is wanneer een speler dit uit, wat is er erg aan dat je door de media er mee wordt geconfronteerd???

(Y)Sfeervak(Y)
Berichten: 980
Lid geworden op: do 10 feb 2011, 15:41
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door (Y)Sfeervak(Y) »

Thibaut Courtois vertrekt per direct naar Chelsea. Door zich zaterdagochtend niet te melden bij RC Genk dwong de doelman (19) zijn Belgische werkgever hem naar Londen te laten gaan. De landskampioen ontvangt naar verluidt negen miljoen euro.

Op de website van Genk steekt de clubleiding haar teleurstelling over de gang van zaken niet onder stoelen of banken. 'Courtois wordt op uitdrukkelijk verzoek van de speler zelf met onmiddellijke ingang getransfereerd naar Chelsea.'

'Genk heeft gedaan wat het kon om de speler en zijn entourage te overtuigen te blijven, doch dit is niet gelukt. Door het niet opdagen van Courtois op de afspraak op zaterdagochtend in de voorbereiding van de match tegen Olympique Lyon, heeft Genk geen andere keuze gehad dan het bod van Chelsea, dat voor de club veruit het grootste bod is dat men ooit voor een speler heeft ontvangen, in te gaan.'

'Genk betreurt de gang van zaken en op het moment dat een toptransfer gerealiseerd werd, had men daar een zeer slecht gevoel bij.'

De aanvankelijke opzet om Courtois komend seizoen te huren van Chelsea lijkt daarmee van de baan. In Londen wordt hij de stand-in van Petr Cech.

Het opvoeren van de druk van Courtois volgt op het besluit van Genk om tussen 15 juli en 27 augustus niet meer te praten over uitgaande transfers. Het op handen zijnde vertrek van Kevin De Bruyne (Chelsea), Jelle Vossen, die in de belangstelling van clubs uit de Serie A staat, en Courtois werd daarmee onzeker.

Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door CHEF »

zo'n gerucht trekt wel nieuwe forummers:http://www.svnec.nl/forum/memberlist.ph ... ile&u=3683

KRC GENK
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 17:22
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door KRC GENK »

Wij Belgen blijven nu eenmaal graag op de hoogte ... :wink: :biggrin:
Les jeux sont faits..

FootieMark
Berichten: 373
Lid geworden op: do 03 feb 2011, 13:31
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door FootieMark »

KRC GENK schreef:Wij Belgen blijven nu eenmaal graag op de hoogte ... :wink: :biggrin:
Zolang jullie Jasper nog een jaartje hier laten vind ik alles goed.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten