ESPN Sports Eredivisie

Discussies over N.E.C. in de media, tv-programma's, kranten, tijdschriften etc.
Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14451
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: ESPN Sports Eredivisie

Bericht door Bottendaal »

Verdomme zeg, wordt hier gewoon een jongen onder de rook van de Goffert vandaan geplukt, en geronseld als ajax supporters.

En dat alles gewoon op ESPN…

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: ESPN Sports Eredivisie

Bericht door Jules »

Televisie-aanbieders overbieden ESPN in strijd om rechten eredivisie

Een alliantie van televisie-aanbieders KPN, VodafoneZiggo, T-Mobile en Delta heeft sportzender ESPN overboden om de eredivisierechten in handen te krijgen. Dat melden De Telegraaf en VI. Het bod van de kabelaars om wedstrijden live uit te zenden zou de Eredivisieclubs jaarlijks ruim 200 miljoen euro opleveren. Over een contractperiode van tien jaar (2025-2035) zou een bedrag van ruim 2 miljard euro verdeeld kunnen worden.

https://nos.nl/artikel/2472876-televisi ... eredivisie

Johnny
Berichten: 1955
Lid geworden op: zo 12 sep 2021, 20:49
Contacteer:

Re: ESPN Sports Eredivisie

Bericht door Johnny »

ESPN is een echte sportzender met extra reportages, extra uitzendingen, specials, etc. Ook doordeweeks.
Viaplay is een evenementen zender, alleen het event is belangrijk met een korte inleiding en nabeschouwing erbij. Viaplay is totaal geen sportzender, geen gevoel voor wat een F1/voetballiefhebber wil zien.
Als die vier hetzelfde als Viaplay voor ogen hebben dan laat maar zitten. ESPN doet het prima als sportzender.

derk2
Berichten: 399
Lid geworden op: do 12 apr 2018, 21:37
Contacteer:

Re: ESPN Sports Eredivisie

Bericht door derk2 »

Johnny schreef:
wo 26 apr 2023, 14:24
ESPN is een echte sportzender met extra reportages, extra uitzendingen, specials, etc. Ook doordeweeks.
Viaplay is een evenementen zender, alleen het event is belangrijk met een korte inleiding en nabeschouwing erbij. Viaplay is totaal geen sportzender, geen gevoel voor wat een F1/voetballiefhebber wil zien.
Als die vier hetzelfde als Viaplay voor ogen hebben dan laat maar zitten. ESPN doet het prima als sportzender.
:withstupid: Eigenlijk geen probleem mee, al die vreselijk overbodige en langdradige voor= en nabeschouwingen, hoef ik persoonlijk, niet zo nodig.

En als we dan op die manier ook verlost worden van een aantal van die presentatoren, maar die zullen wel aanbiedingen krijgen ben ik bang, is het een win-winsituatie. Goh een uitzending zonder Jan-Joost van Gangelen en die Fresia, zou toch wel wat zijn

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: ESPN Sports Eredivisie

Bericht door mschr »

derk2 schreef:
wo 26 apr 2023, 15:16
Johnny schreef:
wo 26 apr 2023, 14:24
ESPN is een echte sportzender met extra reportages, extra uitzendingen, specials, etc. Ook doordeweeks.
Viaplay is een evenementen zender, alleen het event is belangrijk met een korte inleiding en nabeschouwing erbij. Viaplay is totaal geen sportzender, geen gevoel voor wat een F1/voetballiefhebber wil zien.
Als die vier hetzelfde als Viaplay voor ogen hebben dan laat maar zitten. ESPN doet het prima als sportzender.
:withstupid: Eigenlijk geen probleem mee, al die vreselijk overbodige en langdradige voor= en nabeschouwingen, hoef ik persoonlijk, niet zo nodig.

En als we dan op die manier ook verlost worden van een aantal van die presentatoren, maar die zullen wel aanbiedingen krijgen ben ik bang, is het een win-winsituatie. Goh een uitzending zonder Jan-Joost van Gangelen en die Fresia, zou toch wel wat zijn
Maar zit jij te wachten op beschouwingen van Frank de Boer en Jaap Stam? Ik niet dus.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: ESPN Sports Eredivisie

Bericht door jackkreta »

Door Sjoerd Keizer Sjoerd Keizer
INTERVIEW
Teun de Boer (31) groeide in korte tijd uit tot een vertrouwde stem in de woonkamers van voetbalkijkend Nederland. De commentator van ESPN en RTL mocht afgelopen seizoen voor laatstgenoemd medium de Champions League-finale doen. En dat terwijl De Boer een paar jaar geleden nog lesgaf op basisschool Sint Joris in Heumen.
Tijdens de PABO werd hij vrijwilliger bij de lokale omroep van Nijmegen: Nijmegen1 (later N1 en RN7) omdat hij van jongs af aan de droom koesterde om commentator te worden. Daar gaf hij commentaar bij wedstrijden van NEC en presenteerde hij NEC TV. Nadat hij een aantal media zijn werk had opgestuurd, hapte het toenmalige Fox Sports (nu ESPN) toe. Eerst deed hij wedstrijden in de Tweede Divisie, maar al snel kreeg hij Bundesligaduels toegewezen en stapelden de kansen zich op. Ondertussen was hij via darts ook binnengekomen bij RTL en liet die zender nou net een commentator voor de Europa League en later ook de Champions League nodig hebben.
Dit verhaal is afkomstig uit het VI-weekblad. Bekijk hier wat er nog meer in de laatste editie staat.
Zo verruilde De Boer het klaslokaal definitief voor het commentaarvak. En toen brak op 10 juni van dit jaar een speciale dag aan. In Istanboel mocht hij voor bijna 1,5 miljoen kijkers de Champions League-finale becommentariëren.
Dan kriebelt toch álles?
‘Ik had zeker extra kriebels. Ik was gespannen op een lekkere manier. Maar ik was niet bezorgd over hoe ik het zou doen. Ik had er natuurlijk al twee jaar Champions League op zitten en een paar halve finales mogen doen. Toevallig allebei tussen Manchester City en Real Madrid. Dat soort wedstrijden geven je een bepaald vertrouwen en bevestigen dat je met iets bezig bent dat goed voelt. Het blijft gewoon een wedstrijd van negentig minuten natuurlijk. Het enige verschil is dat je ook commentaar doet bij de huldiging. Dat is heel leuk. Dan kun je je verhalen wat meer kwijt.'
'Dan passeert alles even de revue. Vijftien jaar keihard werken om te komen waar ik toen was. Daar was ik me heel erg bewust van, een heerlijk gevoel'
'Het allerleukste is om je woorden zo te timen dat het verhaal rond is, als de beker in de lucht gaat. Want, wat moet je dan nog zeggen? Dan laat je de diepe stilte en de beelden spreken. En de belangen zijn natuurlijk intens en immens. Dat overstijgt alles. Ik heb vooral na afloop echt genoten. Ik ben heerlijk onderuitgezakt in mijn stoel gaan zitten met de nabeschouwing op mijn oor en de uitzinnige spelers van City op het veld. Ik realiseerde me op dat moment dat dit de finale van de Champions League was en ik het commentaar mocht leveren. Dan passeert alles even de revue. Vijftien jaar keihard werken om te komen waar ik toen was. Daar was ik me heel erg bewust van, een heerlijk gevoel. Ook omdat ik wel tevreden was over de wedstrijd.’
Iedereen heeft een mening over commentatoren.
‘Zeker waar, maar ik krijg gelukkig niet zo veel berichten. Ik ben een commentator die dienstbaar naar de kijker is en zo min mogelijk in meningen probeert te vervallen. Dat vind ik namelijk niet mijn taak. Ik kleur het duel als ober van de wedstrijd en dan ben ik op mijn best. Kenmerkend voor mijn stijl is denk ik mijn jeugdig enthousiasme en de snelheid waarop ik spreek. In de loop der jaren ben ik daar veel beter in geworden. Ik heb echt leren doseren; ik ging vroeger te veel in de overdrive. Ook omdat de stap van radio naar tv geen makkelijke is. Leo Driessen vroeg me ooit nadat ik uit mijn dak ging van een mooi doelpunt: “Wat ga je doen als er straks een mooier doelpunt wordt gemaakt?” Dat zette me wel aan het denken.'
'Ik wilde eerst geloven dat ik de eerste zou zijn die iedereen leuk zou vinden, maar dat is een utopie. Daar ben ik inmiddels wel achter'
'Maar ook woordkeuze vind ik enorm belangrijk bij een commentator. Vandaar dat Evert ten Napel een voorbeeld voor mij is. Dat was bij hem ongeëvenaard. Er zullen mensen zijn die dat verschrikkelijk vinden en mensen die het heel leuk vinden. Daar moet iedereen vooral zijn eigen smaak in ontwikkelen. Ik wilde eerst geloven dat ik de eerste zou zijn die iedereen leuk zou vinden, maar dat is een utopie. Daar ben ik inmiddels wel achter.’
Krijg je weleens nare berichtjes?
‘Soms roepen mensen zomaar wat ja, zonder onderbouwing. Het wordt vaak persoonlijk en dat is jammer. Ik ga graag het gesprek aan en hoor wat er beter kan, maar met sommige berichten kun je niks. Ik ga er nu beter mee om, want in het begin moet je er wel echt aan wennen. Maar ik krijg ook leuke berichten van mensen die zelf de droom hebben om commentator te worden en mij daarvoor als inspiratiebron zien. Dat vind ik heel speciaal, want die droom had ik zelf ook toen ik zestien jaar was en voor het eerst in de stadions kwam. Zelf ben ik in het Gofferstadion op Evert ten Napel afgestapt of ik eens wat naar hem mocht opsturen. Dat dat nu bij mij gebeurt via bijvoorbeeld Instagram, is heel leuk. Ik voel me daardoor wel verplicht om te helpen omdat ik weet hoe belangrijk dat kan zijn.’
Zelf ben ik op Evert ten Napel afgestapt of ik eens wat naar hem mocht opsturen. Dat dat nu bij mij gebeurt via bijvoorbeeld Instagram, is heel leuk'
Voor ESPN op TikTok de Johan Cruijff Schaal en de bekerfinale verslaan. Is dat heel anders?
‘Het was heel anders omdat ik een duo vormde met Aletha Leidelmeijer. We hadden interactie met elkaar en via een livechat ook met het jonge publiek dat keek. We gooiden daarom ook wat straattaal tussendoor, dat is bij een normale uitzending ondenkbaar natuurlijk. Maar dat maakte het juist wel bijzonder. Zoiets kun je echt wel een paar keer per jaar doen. Je wil ook de jeugdige kijkers de mooiste sport van de wereld laten zien.’
Voor RTL deed je de Champions League-finale. Straks voor ESPN de Eredivisie-toppers?
‘In Nederland is dat de heilige graal natuurlijk. Ik deed al wat wedstrijden van de traditionele topdrie, maar nog niet de onderlinge topduels. Je moet natuurlijk doelen stellen, dus dat is er zeker één. Maar het is niet dat het mijn seizoen maakt of breekt. Ik geniet enorm van mijn werk.’
En RTL heeft nog één jaar de Champions League-rechten…
‘Dat is mijn andere doel: daar nog één jaar volle bak van genieten. Ik wil me er heel bewust van zijn dat ik dat mag doen. En ik wil doorgaan met beter worden, want er zit voor mijn gevoel veel rek in.’
Gaat Feyenoord overwinteren in de Champions League?
‘Het zal voor een groot deel afhankelijk zijn van de loting. Als die gunstig is, met FC Porto bijvoorbeeld en geen Arsenal, dan acht ik ze echt niet kansloos om in zo’n poule tweede te worden. Ik ga er niet in met een gevoel dat het na de groepsfase klaar is. En ik denk dat PSV de groepsfase ook haalt. Verder denk ik dat Arsenal een hele goede indruk gaat maken. Daar ben ik razend benieuwd naar.’
En wie wordt kampioen van Nederland?
‘Ik denk Feyenoord. Ook al is Orkun Kökcü weggegaan, is het daar het meest stabiel. Zij zijn de favoriet. Dat is wel helemaal nieuw voor ze, dus dat is spannend om te volgen. Verder denk ik dat PSV tweede wordt, Ajax derde, AZ vierde en FC Twente vijfde. En NEC wordt de verrassing van het seizoen. De Sparta van dit seizoen. Schrijf dat maar op!’, zegt hij met een lach over de club waar hij zijn eerste stappen zette als commentator.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
NMGN
Berichten: 1550
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:46
Contacteer:

Re: ESPN Sports Eredivisie

Bericht door NMGN »

Jesus wat zijn ze negatief. alsof wij 3x over de middenlijm zijn geweest. zeg niet dat overwinning verdiend was geweest maar beetje waardering.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10412
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: ESPN Sports Eredivisie

Bericht door TT »

Bij vitesse gaat het ook weer goed :biggrin:

Nijmegen0413
Berichten: 10573
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: ESPN Sports Eredivisie

Bericht door Nijmegen0413 »

NMGN schreef:
za 11 nov 2023, 22:31
Jesus wat zijn ze negatief. alsof wij 3x over de middenlijm zijn geweest. zeg niet dat overwinning verdiend was geweest maar beetje waardering.
Maakt 2 wereldgoals. Op de radio gaat het over Twente dat lag te slapen. Nee, ze werden 15 minuten scheel getikt.

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9679
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: ESPN Sports Eredivisie

Bericht door Gerard Lopez »

Ik heb me echt aan de commentator geergerd, zei hele rare dingen. Hij deed alsof de uitwedstrijd bij AZ nooit had plaatsgevonden. Had het over Matsson die al z'n goals tot nu toe in thuiswedstrijden maakte, NEC die nog geen uitoverwinning geboekt had dit seizoen, Cillessen die tegen Volendam voor het eerst weer in de basis stond en NEC dat maar 2 puntjes boven de laatste plaats stond......ik snap dat ie officieel niet in de boeken staat maar ontken het bestaan ervan niet aub....
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31646
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: ESPN Sports Eredivisie

Bericht door vak Oost »

Gisteren zat er een levende NEC papagaai in de studio, carnaval is er niets bij
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
NMGN
Berichten: 1550
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:46
Contacteer:

Re: ESPN Sports Eredivisie

Bericht door NMGN »

Nijmegen0413 schreef:
za 11 nov 2023, 23:03
NMGN schreef:
za 11 nov 2023, 22:31
Jesus wat zijn ze negatief. alsof wij 3x over de middenlijm zijn geweest. zeg niet dat overwinning verdiend was geweest maar beetje waardering.
Maakt 2 wereldgoals. Op de radio gaat het over Twente dat lag te slapen. Nee, ze werden 15 minuten scheel getikt.
precies
maakt een topclub die goals dan hadden ze het er nu nog over

DRS
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 22 jun 2017, 22:12
Contacteer:

Re: ESPN Sports Eredivisie

Bericht door DRS »

NMGN schreef:
zo 12 nov 2023, 12:01
Nijmegen0413 schreef:
za 11 nov 2023, 23:03
NMGN schreef:
za 11 nov 2023, 22:31
Jesus wat zijn ze negatief. alsof wij 3x over de middenlijm zijn geweest. zeg niet dat overwinning verdiend was geweest maar beetje waardering.
Maakt 2 wereldgoals. Op de radio gaat het over Twente dat lag te slapen. Nee, ze werden 15 minuten scheel getikt.
precies
maakt een topclub die goals dan hadden ze het er nu nog over
Inderdaad, die goal wie Bart maakte was echt mooi uitgespeeld.

ARoelofs
Berichten: 398
Lid geworden op: zo 01 mar 2009, 20:27
Contacteer:

Re: ESPN Sports Eredivisie

Bericht door ARoelofs »

DRS schreef:
zo 12 nov 2023, 12:12
NMGN schreef:
zo 12 nov 2023, 12:01
Nijmegen0413 schreef:
za 11 nov 2023, 23:03
NMGN schreef:
za 11 nov 2023, 22:31
Jesus wat zijn ze negatief. alsof wij 3x over de middenlijm zijn geweest. zeg niet dat overwinning verdiend was geweest maar beetje waardering.
Maakt 2 wereldgoals. Op de radio gaat het over Twente dat lag te slapen. Nee, ze werden 15 minuten scheel getikt.
precies
maakt een topclub die goals dan hadden ze het er nu nog over
Inderdaad, die goal wie Bart maakte was echt mooi uitgespeeld.
Als een topclub die gemaakt had was het het doelpunt van het jaar bij ESPN geweest.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31646
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: ESPN Sports Eredivisie

Bericht door vak Oost »

ARoelofs schreef:
zo 12 nov 2023, 12:14
DRS schreef:
zo 12 nov 2023, 12:12
NMGN schreef:
zo 12 nov 2023, 12:01
Nijmegen0413 schreef:
za 11 nov 2023, 23:03
NMGN schreef:
za 11 nov 2023, 22:31
Jesus wat zijn ze negatief. alsof wij 3x over de middenlijm zijn geweest. zeg niet dat overwinning verdiend was geweest maar beetje waardering.
Maakt 2 wereldgoals. Op de radio gaat het over Twente dat lag te slapen. Nee, ze werden 15 minuten scheel getikt.
precies
maakt een topclub die goals dan hadden ze het er nu nog over
Inderdaad, die goal wie Bart maakte was echt mooi uitgespeeld.
Als een topclub die gemaakt had was het het doelpunt van het jaar bij ESPN geweest.
https://nos.nl/video/2497501-bekijk-de- ... twente-nec

Deze 1-2 van Bart zou zo maar mee kunnen dingen naar doelpunten van het seizoen.
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9217
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: ESPN Sports Eredivisie

Bericht door Polleke »

vak Oost schreef:
zo 12 nov 2023, 13:36
ARoelofs schreef:
zo 12 nov 2023, 12:14
DRS schreef:
zo 12 nov 2023, 12:12
NMGN schreef:
zo 12 nov 2023, 12:01
Nijmegen0413 schreef:
za 11 nov 2023, 23:03
NMGN schreef:
za 11 nov 2023, 22:31
Jesus wat zijn ze negatief. alsof wij 3x over de middenlijm zijn geweest. zeg niet dat overwinning verdiend was geweest maar beetje waardering.
Maakt 2 wereldgoals. Op de radio gaat het over Twente dat lag te slapen. Nee, ze werden 15 minuten scheel getikt.
precies
maakt een topclub die goals dan hadden ze het er nu nog over
Inderdaad, die goal wie Bart maakte was echt mooi uitgespeeld.
Als een topclub die gemaakt had was het het doelpunt van het jaar bij ESPN geweest.
https://nos.nl/video/2497501-bekijk-de- ... twente-nec

Deze 1-2 van Bart zou zo maar mee kunnen dingen naar doelpunten van het seizoen.
Nope... maar wel aanval van het seizoen. De goal is nergens niet eens besproken joh. Het ging ook met name om het puntverlies van Twente.

Gebruikersavatar
E.B
Berichten: 9478
Lid geworden op: za 20 aug 2022, 17:37
Contacteer:

Re: ESPN Sports Eredivisie

Bericht door E.B »

Vanavond 22.00 uur docu over Frans Paymans op ESPN.

https://vimeo.com/896912193

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12240
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: ESPN Sports Eredivisie

Bericht door harold »

Wat een prachtige docu en wat een geweldige vent. Toen ik als klein kind voor het eerst in De Goffert kwam was Paymans een van de iconen en een absolue cultheld!

Cupfighter
Berichten: 1125
Lid geworden op: za 20 aug 2022, 20:35
Contacteer:

Re: ESPN Sports Eredivisie

Bericht door Cupfighter »

harold schreef:
do 04 jan 2024, 11:38
Wat een prachtige docu en wat een geweldige vent. Toen ik als klein kind voor het eerst in De Goffert kwam was Paymans een van de iconen en een absolue cultheld!
:withstupid:

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15802
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: ESPN Sports Eredivisie

Bericht door pjottr »

:withstupid:

100% geweldig

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten