Omroep Gelderland

Discussies over N.E.C. in de media, tv-programma's, kranten, tijdschriften etc.
Gebruikersavatar
Nijmegen 1
Berichten: 844
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 22:13

Re: Omroep Gelderland

Bericht door Nijmegen 1 »

NEC-HSV naar omroep Gelderland!!!!
Hou de NOS maar buiten de deur. :pukeface:
Niemand is belangrijker dan je zelf!
Zelfs de koning en de koningin niet!

K03N
Berichten: 5064
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:22
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Omroep Gelderland

Bericht door K03N »

Ik hoop gewoon op de NOS, krijgt NEC meer aanzien en geld...

BIESKE
Berichten: 6749
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:40
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Omroep Gelderland

Bericht door BIESKE »

K03N schreef:Ik hoop gewoon op de NOS, krijgt NEC meer aanzien en geld...
Ik hoop van niet..........willen ze zometeen ook nog ff bepalen welk tijdstip NEC moet voetballen. Opgestaan is plaats vergaan.

Gebruikersavatar
Jeffry74
Berichten: 4475
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Omroep Gelderland

Bericht door Jeffry74 »

De NOS en NEC..... veel besproken op dit forum de laatste tijd! :lol:

Ik heb even research gedaan naar het feit waarom ons NEC niet is uitgezonden.
Een mailtje richting de NOS leerde mij dat de NOS alléén de uitzendrechten van AJAX en Feyenooit heeft gekocht en daardoor NEC niet kan uitzenden.
Andere televisiezenders hadden geen interesse in NEC, Twente of Heerenveen...


Zie hieronder mijn mail en de reactie van de NOS:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste redactie,

Wat bij mij als voetballiefhebber vreemd over komt, is het feit dat de NOS alleen AJAX en Feyenoord uitzend.
Zelfs wanneer de wedstrijden er niet meer toe doen.

NEC - Udinese was een wedstrijd waarin nog alles mogelijk was.
Doorgaan, uitschakeling, een volksfeest of een drama.....

Velen vragen zich af, waarom NEC niet wordt uitgezonden.

TV Gelderland heeft nog nooit zoveel kijkers gehad ..... via internet!

Dit omdat de NOS er schijnbaar geen heil in zag?

Mijn vraag is dan ook:
'Is er een goede reden geweest om voetbalminnend Nederland deze wedstrijd te onthouden?'



Ik dank u alvast voor uw oprechte antwoord.


Met vriendelijke groet,

Jeffry


========================================================================================
Geachte kijker,

De NOS heeft op dit moment europacupcontracten met Ajax en Feyenoord. Wij kunnen niet met alle clubs dit soort contracten afsluiten, want we kunnen op een donderdagavond maar twee wedstrijden live uitzenden Een om zeven uur en een om negen uur.

In het verleden mochten clubs in de UEFA Cup ook op andere avonden spelen, maar dat is bijna niet meer mogelijk.

Andere jaren kochten andere omroepen ook wel UEFA cup wedstrijden ( bijvoorbeeld RTL ) maar dit jaar niet . Zij hadden geen interesse in de wedstrijden van Heerenveen, NEC en Twente. Misschien in de volgende ronde.

Daar kunnen wij niets aan veranderen.

Om toch iets van deze clubs te laten zien proberen we afspraken te maken met regionale omroepen, zodat zij de wedstrijden live en wij in samenvatting kunnen uitzenden.

Wij zijn voorstander van het live uitzenden van deze wedstrijden bij de regio, maar die moeten daar wel de middelen voor hebben. Wij proberen ze daarbij te helpen.

Overigens verandert alles volgend seizoen. Dan worden de Uefa Cup wedstrijden net zoals de Champions League in 1 pakket verkocht en kunnen de clubs niet meer zelf hun rechten verhandelen.

namens sportredactie

Met vriendelijke groet,


Nettie Kosterman

NOS Publieksvoorlichting

Laatst gewijzigd door Jeffry74 op vr 19 dec 2008, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.

Gebruikersavatar
rasputin
Berichten: 2592
Lid geworden op: zo 06 jan 2008, 16:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Omroep Gelderland

Bericht door rasputin »

Nog geen kijkcijfers over gisteravond gehoord, iemand iets gevonden?
Met zo'n geweldige respons moeten we over Spartak heen zijn gegaan, zeker de laatste 10 minuten.
#againstmodernfootball

K03N
Berichten: 5064
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:22
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Omroep Gelderland

Bericht door K03N »

BIESKE schreef:
K03N schreef:Ik hoop gewoon op de NOS, krijgt NEC meer aanzien en geld...
Ik hoop van niet..........willen ze zometeen ook nog ff bepalen welk tijdstip NEC moet voetballen. Opgestaan is plaats vergaan.
De NOS heeft NEC-Tottenham toch uitgezonden? NEC-Udinese kon niet omdat er daarvoor iets anders op het programma stond. Ze hebben totaal niks met NEC, dus zo gek is het niet.

Gebruikersavatar
OAFFERE
Berichten: 4998
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:42
Contacteer:

Re: Omroep Gelderland

Bericht door OAFFERE »

K03N schreef:Ik hoop gewoon op de NOS, krijgt NEC meer aanzien en geld...
:withstupid: ik hoop ook op de nos,al is het alleen maar voor het geld. Ik zou het og wel gunnen want die hebben hun nek de afgelopen keren wel uitgestoken

BIESKE
Berichten: 6749
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:40
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Omroep Gelderland

Bericht door BIESKE »

K03N schreef:
BIESKE schreef:
K03N schreef:Ik hoop gewoon op de NOS, krijgt NEC meer aanzien en geld...
Ik hoop van niet..........willen ze zometeen ook nog ff bepalen welk tijdstip NEC moet voetballen. Opgestaan is plaats vergaan.
De NOS heeft NEC-Tottenham toch uitgezonden? NEC-Udinese kon niet omdat er daarvoor iets anders op het programma stond.Ze hebben totaal niks met NEC, dus zo gek is het niet.
En nu wel in 1 keer???? Mooi wegblijven dan.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7133
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Omroep Gelderland

Bericht door jetipo »

Voor degenen die nog eens alles willen beleven: omroep Gelderland heeft beide wedstrijdhelften op Youtube gezet...COMPLEET!

Omroep Gelderland bedankt!!! HSV ook naar Gelderland dus.

http://www.youtube.com/watch?v=FpnHoCQITP0

Afbeelding
Laatst gewijzigd door jetipo op vr 19 dec 2008, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

K03N
Berichten: 5064
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:22
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Omroep Gelderland

Bericht door K03N »

BIESKE schreef:
K03N schreef:
BIESKE schreef:
K03N schreef:Ik hoop gewoon op de NOS, krijgt NEC meer aanzien en geld...
Ik hoop van niet..........willen ze zometeen ook nog ff bepalen welk tijdstip NEC moet voetballen. Opgestaan is plaats vergaan.
De NOS heeft NEC-Tottenham toch uitgezonden? NEC-Udinese kon niet omdat er daarvoor iets anders op het programma stond.Ze hebben totaal niks met NEC, dus zo gek is het niet.
En nu wel in 1 keer???? Mooi wegblijven dan.
Misschien hebben ze nu wel ruimte om het uit te zenden?

Gebruikersavatar
Jomano
Berichten: 6052
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 22:21
Contacteer:

Re: Omroep Gelderland

Bericht door Jomano »

K03N schreef:
BIESKE schreef:
K03N schreef:
BIESKE schreef:
K03N schreef:Ik hoop gewoon op de NOS, krijgt NEC meer aanzien en geld...
Ik hoop van niet..........willen ze zometeen ook nog ff bepalen welk tijdstip NEC moet voetballen. Opgestaan is plaats vergaan.
De NOS heeft NEC-Tottenham toch uitgezonden? NEC-Udinese kon niet omdat er daarvoor iets anders op het programma stond.Ze hebben totaal niks met NEC, dus zo gek is het niet.
En nu wel in 1 keer???? Mooi wegblijven dan.
Misschien hebben ze nu wel ruimte om het uit te zenden?
Heeft natuurlijk niks met ruimte te maken, maar met :euro: :euro: :euro:
En aangezien de NOS liever liever één euro aan Ajax uitgeeft dan 10 cent aan NEC, is de conclusie gauw getrokken.

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Omroep Gelderland

Bericht door Danish Dynamite »

K03N schreef:
BIESKE schreef:
K03N schreef:Ik hoop gewoon op de NOS, krijgt NEC meer aanzien en geld...
Ik hoop van niet..........willen ze zometeen ook nog ff bepalen welk tijdstip NEC moet voetballen. Opgestaan is plaats vergaan.
De NOS heeft NEC-Tottenham toch uitgezonden? NEC-Udinese kon niet omdat er daarvoor iets anders op het programma stond. Ze hebben totaal niks met NEC, dus zo gek is het niet.
:schater: :schater: :schater:

Ze schrappen zelfs kinderprogramma's voor het schaatsen, waar nog geen 800.000 mensen naar kijken, maar dat levert heel veel sponsorgeld op.
De enige reden dat NEC niet door de NOS is uitgezonden is omdat ze daar geen geld aan uit wilden geven!!!!!!!! :angryfire: :angryfire: :angryfire:

Dus laat diezelfde NOS nu tegen HSV ook maar lekker wegblijven en ajakkes uit gaan zenden, dan zenden OG en TV Oost wel weer NEC en Twente uit. Alle hulde voor de regionale omroepen hier en de NOS kan wat mij betreft europees helemaal wegblijven hier.

erikje3
Berichten: 162
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 09:58
Contacteer:

Re: Omroep Gelderland

Bericht door erikje3 »

VOLGENDE KEER DOEN WE HET WEER


Vijf Europese wedstrijden van NEC zijn de afgelopen tijd door TV Gelderland rechtstreeks uitgezonden. En het sprookje van de Nijmeegse voetballers gaat nog even door, met het Duitse HSV als volgende tegenstander.

Moet een regionale omroep dit doen? Het antwoord is volmondig ja. Nadat allerlei landelijke zenders de laatste jaren volop op het betaald voetbal doken, is het nu een stuk rustiger aan het voetbalfront. Het (mogen) uitzenden van wedstrijden is duur, de onderlinge concurrentie dreef de prijs op en we werden met zijn allen overvoerd: geen avond zonder voetbal. Nu een ouderwets Studio Sport en nog maar twee praatprogramma’s over voetbal.

Ook TV Gelderland had in het verleden voetbalprogramma’s. Maar een voetbalprogramma zonder wedstrijdbeelden is niet een programma waar je –op de liefhebbers na- veel mensen een plezier mee doet. De clubs exploiteren hun beelden zelf, ook met eigen voetbalkanalen, de publieke NOS doet in het weekend de samenvattingen en pas op zijn vroegst donderdagavond zouden de regionale omroepen iets met de beelden kunnen doen.

Sindsdien concentreren wij ons heel erg op het nieuws rond de vier Gelderse betaalde clubs en niet meer op de wedstrijden. Dan plaatst een van die clubs zich voor Europees voetbal. Al snel wordt duidelijk dat de NOS zich in de voorrondes richt op Ajax en Feyenoord. Logisch, want dat zijn clubs met aanhangers in het hele land. Bij ons ontstaat de gedachte “waarom zouden wij NEC dan niet doen”. Geen idee of het betaalbaar is, want we hebben er geen ervaring mee. Uiteindelijk zenden wij de eerste wedstrijd tegen Dinamo Boekarest uit, waarbij wij de registratie van de wedstrijd voor onze rekening nemen. NEC wordt daar niet rijker van, maar kan natuurlijk wel de wedstrijdbeelden vervolgens aan de Roemenen doorverkopen en extra reclame langs het veld verkopen.

Wat blijkt: we hebben gelijk heel veel kijkers, uit heel Gelderland komen reacties. En van buiten Gelderland, want via internet, digitale televisie en satellietontvangst is de wedstrijd in heel Nederland te ontvangen. En een groot deel van die kijkers blijft ook nog even hangen om naar het natuurprogramma Buitengewoon en naar het Gelders nieuws te kijken. Omdat NEC bovendien nog alle kansen heeft om zich voor de volgende ronde te plaatsen en er geen enkele landelijke zender is die de return uit wil zenden, besluiten we ook de wedstrijd in Boekarest te doen. Dan moet je onderhandelen en uiteindelijk krijgen we de uitzendrechten. Tot groot plezier van alle fans, ook van de fanatieke supporters die ons altijd van partijdigheid voor andere clubs betichten. Onzin, want we staan voor alle clubs. En als een van die clubs zoiets presteert en wij kunnen het laten zien, dan doen we dat.

Tot verrassing van velen plaatste NEC zich voor de volgende ronde, nu met 4 tegenstanders. Van de NOS hoorden we al snel dat zij de wedstrijd tegen Tottenham Hotspur zouden uitzenden en dat ze geen interesse hadden in de andere wedstrijden. Daarop hebben wij besloten om de andere wedstrijden te doen. Tenminste: zolang er nog wat op het spel stond en op voorwaarde dat het betaalbaar was. U heeft het kunnen merken: we hebben alle andere wedstrijden gedaan, met kijkcijfers die vergelijkbaar waren met de uitzendingen rond de Nijmeegse Vierdaagse. Kwalitatief meer dan goed, ook al waren we afhankelijk van soms wankele beelden uit Oost-Europa.

Wat kost nou zo’n wedstrijd? Ik kan u geruststellen: echt niet de miljoenen die altijd met voetbal worden geassocieerd. Voor de uitwedstrijden betaalden we gemiddeld € 20.000. Goedkoop, ook omdat we geen recht op doorverkoop wilden hebben. Als u weet dat een uur televisie maken ons ongeveer 6000 euro kost en we per wedstrijd –met voor- en nabeschouwing- ongeveer 2,5 uur televisie maakten, dan was het op de keper beschouwd een extra investering van enkele duizenden euro’s. Afgezet tegen die honderdduizenden kijkers in totaal een paar cent per kijker. Natuurlijk moeten er ook verslaggevers naar de wedstrijden worden gestuurd, maar dat was niet anders geweest als we de wedstrijden niet hadden uitgezonden. Ook dan zouden verslaggevers reportages hebben gemaakt.

Voor de thuiswedstrijden betaalden we geen vergoeding (alleen voor de wedstrijd tegen Tottenham moesten we bij de NOS 1500 euro afrekenen om 3 minuten samenvatting in het nieuws te kunnen hebben), maar wel alles om de wedstrijd te registreren en uit te zenden. Er komt onvoorstelbaar veel techniek bij zo’n uitzending kijken en daardoor waren de wedstrijden in de Goffert voor ons duurder, vergelijkbaar met de registratie en uitzending van de intocht van de Vierdaagse. Maar dus ook met vergelijkbare kijkcijfers. Toch: aan het eind van de rit staat er na 5 extra uitzendingen een fors extra bedrag van zes cijfers, waar wij niet op gerekend hadden. Daar staan wat extra reclame-inkomsten tegenover. Maar alle reclame-inkomsten van 5 wedstrijden opgeteld leveren niet eens voldoende op om er 1 te kunnen betalen. We wilden namelijk vooral het voetbal laten zien en dan niet ingepakt in een overdosis lange reclameblokken.

Tot nu toe kostte het dus heel veel geld, maar we zouden het zo weer doen. Het past helemaal in onze publieke taak om deze wedstrijden uit te zenden als de NOS het niet doet. Voor een paar cent per kijker. We hebben er heel veel mensen een plezier mee gedaan, uit de hele provincie komen bedankjes. Zelfs van mensen die in een internetcafé in Los Angeles op onze website naar de wedstrijd zaten te kijken. Ook mensen in Apeldoorn, Arnhem en Doetinchem werden trots op de prestaties van de Gelderse vertegenwoordiger op de Europese velden. Ik vond het geweldig dat de stadionspeaker van NEC ons direct na de wedstrijd tegen Udinese, ten overstaan van bijna 13.000 feestvierende NEC-fans, namens club en supporters bedankte voor de uitzendingen. Gevolgd door een klaterend applaus.

Tegen Udinese opnieuw een half miljoen live kijkers en internetters! NEC-directeur Swart zei in De Gelderlander blij te zijn met de uitzendingen en al die kijkers, maar betreurde ook het gebrek aan aandacht van de NOS, want hun uitzending van de wedstrijd tegen Tottenham was landelijk goed voor een miljoen kijkers. De NOS is immers in heel Nederland makkelijk te ontvangen, ook voor mensen die geen digitaal abonnement hebben. En weet u, ik ben het met hem eens: de NOS had veel meer aandacht aan NEC mogen besteden, zeker toen het nog de enige club was waarvoor nog echt iets op het spel stond. Zelfs op de internetsites van landelijke (en Amsterdamse) kranten zie je discussies, waarvan de strekking is dat de NOS had moeten kiezen voor NEC in plaats van het al uitgespeelde Ajax.

Ik ga er van uit dat de NOS de wedstrijden tegen HSV wel zal uitzenden. Dat zijn ze –zeker nu- eigenlijk aan hun stand verplicht. En aan de voetballiefhebbers. Maar als zij het niet doen, dan is de Gelderse omroep er weer.

Ton Mallo, hoofdredacteur 19 december 2008


Dus omroep gelderland heeft 1500 euro moeten betalen aan de nos voor 3 minuten uitzenden van nec-tottenham. Een beetje vreemd.

Gebruikersavatar
BasNijmegen
Berichten: 3877
Lid geworden op: ma 06 okt 2008, 10:26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Omroep Gelderland

Bericht door BasNijmegen »

erikje3 schreef:VOLGENDE KEER DOEN WE HET WEER


Vijf Europese wedstrijden van NEC zijn de afgelopen tijd door TV Gelderland rechtstreeks uitgezonden. En het sprookje van de Nijmeegse voetballers gaat nog even door, met het Duitse HSV als volgende tegenstander.

Moet een regionale omroep dit doen? Het antwoord is volmondig ja. Nadat allerlei landelijke zenders de laatste jaren volop op het betaald voetbal doken, is het nu een stuk rustiger aan het voetbalfront. Het (mogen) uitzenden van wedstrijden is duur, de onderlinge concurrentie dreef de prijs op en we werden met zijn allen overvoerd: geen avond zonder voetbal. Nu een ouderwets Studio Sport en nog maar twee praatprogramma’s over voetbal.

Ook TV Gelderland had in het verleden voetbalprogramma’s. Maar een voetbalprogramma zonder wedstrijdbeelden is niet een programma waar je –op de liefhebbers na- veel mensen een plezier mee doet. De clubs exploiteren hun beelden zelf, ook met eigen voetbalkanalen, de publieke NOS doet in het weekend de samenvattingen en pas op zijn vroegst donderdagavond zouden de regionale omroepen iets met de beelden kunnen doen.

Sindsdien concentreren wij ons heel erg op het nieuws rond de vier Gelderse betaalde clubs en niet meer op de wedstrijden. Dan plaatst een van die clubs zich voor Europees voetbal. Al snel wordt duidelijk dat de NOS zich in de voorrondes richt op Ajax en Feyenoord. Logisch, want dat zijn clubs met aanhangers in het hele land. Bij ons ontstaat de gedachte “waarom zouden wij NEC dan niet doen”. Geen idee of het betaalbaar is, want we hebben er geen ervaring mee. Uiteindelijk zenden wij de eerste wedstrijd tegen Dinamo Boekarest uit, waarbij wij de registratie van de wedstrijd voor onze rekening nemen. NEC wordt daar niet rijker van, maar kan natuurlijk wel de wedstrijdbeelden vervolgens aan de Roemenen doorverkopen en extra reclame langs het veld verkopen.

Wat blijkt: we hebben gelijk heel veel kijkers, uit heel Gelderland komen reacties. En van buiten Gelderland, want via internet, digitale televisie en satellietontvangst is de wedstrijd in heel Nederland te ontvangen. En een groot deel van die kijkers blijft ook nog even hangen om naar het natuurprogramma Buitengewoon en naar het Gelders nieuws te kijken. Omdat NEC bovendien nog alle kansen heeft om zich voor de volgende ronde te plaatsen en er geen enkele landelijke zender is die de return uit wil zenden, besluiten we ook de wedstrijd in Boekarest te doen. Dan moet je onderhandelen en uiteindelijk krijgen we de uitzendrechten. Tot groot plezier van alle fans, ook van de fanatieke supporters die ons altijd van partijdigheid voor andere clubs betichten. Onzin, want we staan voor alle clubs. En als een van die clubs zoiets presteert en wij kunnen het laten zien, dan doen we dat.

Tot verrassing van velen plaatste NEC zich voor de volgende ronde, nu met 4 tegenstanders. Van de NOS hoorden we al snel dat zij de wedstrijd tegen Tottenham Hotspur zouden uitzenden en dat ze geen interesse hadden in de andere wedstrijden. Daarop hebben wij besloten om de andere wedstrijden te doen. Tenminste: zolang er nog wat op het spel stond en op voorwaarde dat het betaalbaar was. U heeft het kunnen merken: we hebben alle andere wedstrijden gedaan, met kijkcijfers die vergelijkbaar waren met de uitzendingen rond de Nijmeegse Vierdaagse. Kwalitatief meer dan goed, ook al waren we afhankelijk van soms wankele beelden uit Oost-Europa.

Wat kost nou zo’n wedstrijd? Ik kan u geruststellen: echt niet de miljoenen die altijd met voetbal worden geassocieerd. Voor de uitwedstrijden betaalden we gemiddeld € 20.000. Goedkoop, ook omdat we geen recht op doorverkoop wilden hebben. Als u weet dat een uur televisie maken ons ongeveer 6000 euro kost en we per wedstrijd –met voor- en nabeschouwing- ongeveer 2,5 uur televisie maakten, dan was het op de keper beschouwd een extra investering van enkele duizenden euro’s. Afgezet tegen die honderdduizenden kijkers in totaal een paar cent per kijker. Natuurlijk moeten er ook verslaggevers naar de wedstrijden worden gestuurd, maar dat was niet anders geweest als we de wedstrijden niet hadden uitgezonden. Ook dan zouden verslaggevers reportages hebben gemaakt.

Voor de thuiswedstrijden betaalden we geen vergoeding (alleen voor de wedstrijd tegen Tottenham moesten we bij de NOS 1500 euro afrekenen om 3 minuten samenvatting in het nieuws te kunnen hebben), maar wel alles om de wedstrijd te registreren en uit te zenden. Er komt onvoorstelbaar veel techniek bij zo’n uitzending kijken en daardoor waren de wedstrijden in de Goffert voor ons duurder, vergelijkbaar met de registratie en uitzending van de intocht van de Vierdaagse. Maar dus ook met vergelijkbare kijkcijfers. Toch: aan het eind van de rit staat er na 5 extra uitzendingen een fors extra bedrag van zes cijfers, waar wij niet op gerekend hadden. Daar staan wat extra reclame-inkomsten tegenover. Maar alle reclame-inkomsten van 5 wedstrijden opgeteld leveren niet eens voldoende op om er 1 te kunnen betalen. We wilden namelijk vooral het voetbal laten zien en dan niet ingepakt in een overdosis lange reclameblokken.

Tot nu toe kostte het dus heel veel geld, maar we zouden het zo weer doen. Het past helemaal in onze publieke taak om deze wedstrijden uit te zenden als de NOS het niet doet. Voor een paar cent per kijker. We hebben er heel veel mensen een plezier mee gedaan, uit de hele provincie komen bedankjes. Zelfs van mensen die in een internetcafé in Los Angeles op onze website naar de wedstrijd zaten te kijken. Ook mensen in Apeldoorn, Arnhem en Doetinchem werden trots op de prestaties van de Gelderse vertegenwoordiger op de Europese velden. Ik vond het geweldig dat de stadionspeaker van NEC ons direct na de wedstrijd tegen Udinese, ten overstaan van bijna 13.000 feestvierende NEC-fans, namens club en supporters bedankte voor de uitzendingen. Gevolgd door een klaterend applaus.

Tegen Udinese opnieuw een half miljoen live kijkers en internetters! NEC-directeur Swart zei in De Gelderlander blij te zijn met de uitzendingen en al die kijkers, maar betreurde ook het gebrek aan aandacht van de NOS, want hun uitzending van de wedstrijd tegen Tottenham was landelijk goed voor een miljoen kijkers. De NOS is immers in heel Nederland makkelijk te ontvangen, ook voor mensen die geen digitaal abonnement hebben. En weet u, ik ben het met hem eens: de NOS had veel meer aandacht aan NEC mogen besteden, zeker toen het nog de enige club was waarvoor nog echt iets op het spel stond. Zelfs op de internetsites van landelijke (en Amsterdamse) kranten zie je discussies, waarvan de strekking is dat de NOS had moeten kiezen voor NEC in plaats van het al uitgespeelde Ajax.

Ik ga er van uit dat de NOS de wedstrijden tegen HSV wel zal uitzenden. Dat zijn ze –zeker nu- eigenlijk aan hun stand verplicht. En aan de voetballiefhebbers. Maar als zij het niet doen, dan is de Gelderse omroep er weer.

Ton Mallo, hoofdredacteur 19 december 2008
:lol:

mooi stukkie tekst

Gebruikersavatar
Larry NEC
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 00:22
Contacteer:

Re: Omroep Gelderland

Bericht door Larry NEC »

BasNijmegen schreef:
erikje3 schreef:VOLGENDE KEER DOEN WE HET WEER


Vijf Europese wedstrijden van NEC zijn de afgelopen tijd door TV Gelderland rechtstreeks uitgezonden. En het sprookje van de Nijmeegse voetballers gaat nog even door, met het Duitse HSV als volgende tegenstander.

Moet een regionale omroep dit doen? Het antwoord is volmondig ja. Nadat allerlei landelijke zenders de laatste jaren volop op het betaald voetbal doken, is het nu een stuk rustiger aan het voetbalfront. Het (mogen) uitzenden van wedstrijden is duur, de onderlinge concurrentie dreef de prijs op en we werden met zijn allen overvoerd: geen avond zonder voetbal. Nu een ouderwets Studio Sport en nog maar twee praatprogramma’s over voetbal.

Ook TV Gelderland had in het verleden voetbalprogramma’s. Maar een voetbalprogramma zonder wedstrijdbeelden is niet een programma waar je –op de liefhebbers na- veel mensen een plezier mee doet. De clubs exploiteren hun beelden zelf, ook met eigen voetbalkanalen, de publieke NOS doet in het weekend de samenvattingen en pas op zijn vroegst donderdagavond zouden de regionale omroepen iets met de beelden kunnen doen.

Sindsdien concentreren wij ons heel erg op het nieuws rond de vier Gelderse betaalde clubs en niet meer op de wedstrijden. Dan plaatst een van die clubs zich voor Europees voetbal. Al snel wordt duidelijk dat de NOS zich in de voorrondes richt op Ajax en Feyenoord. Logisch, want dat zijn clubs met aanhangers in het hele land. Bij ons ontstaat de gedachte “waarom zouden wij NEC dan niet doen”. Geen idee of het betaalbaar is, want we hebben er geen ervaring mee. Uiteindelijk zenden wij de eerste wedstrijd tegen Dinamo Boekarest uit, waarbij wij de registratie van de wedstrijd voor onze rekening nemen. NEC wordt daar niet rijker van, maar kan natuurlijk wel de wedstrijdbeelden vervolgens aan de Roemenen doorverkopen en extra reclame langs het veld verkopen.

Wat blijkt: we hebben gelijk heel veel kijkers, uit heel Gelderland komen reacties. En van buiten Gelderland, want via internet, digitale televisie en satellietontvangst is de wedstrijd in heel Nederland te ontvangen. En een groot deel van die kijkers blijft ook nog even hangen om naar het natuurprogramma Buitengewoon en naar het Gelders nieuws te kijken. Omdat NEC bovendien nog alle kansen heeft om zich voor de volgende ronde te plaatsen en er geen enkele landelijke zender is die de return uit wil zenden, besluiten we ook de wedstrijd in Boekarest te doen. Dan moet je onderhandelen en uiteindelijk krijgen we de uitzendrechten. Tot groot plezier van alle fans, ook van de fanatieke supporters die ons altijd van partijdigheid voor andere clubs betichten. Onzin, want we staan voor alle clubs. En als een van die clubs zoiets presteert en wij kunnen het laten zien, dan doen we dat.

Tot verrassing van velen plaatste NEC zich voor de volgende ronde, nu met 4 tegenstanders. Van de NOS hoorden we al snel dat zij de wedstrijd tegen Tottenham Hotspur zouden uitzenden en dat ze geen interesse hadden in de andere wedstrijden. Daarop hebben wij besloten om de andere wedstrijden te doen. Tenminste: zolang er nog wat op het spel stond en op voorwaarde dat het betaalbaar was. U heeft het kunnen merken: we hebben alle andere wedstrijden gedaan, met kijkcijfers die vergelijkbaar waren met de uitzendingen rond de Nijmeegse Vierdaagse. Kwalitatief meer dan goed, ook al waren we afhankelijk van soms wankele beelden uit Oost-Europa.

Wat kost nou zo’n wedstrijd? Ik kan u geruststellen: echt niet de miljoenen die altijd met voetbal worden geassocieerd. Voor de uitwedstrijden betaalden we gemiddeld € 20.000. Goedkoop, ook omdat we geen recht op doorverkoop wilden hebben. Als u weet dat een uur televisie maken ons ongeveer 6000 euro kost en we per wedstrijd –met voor- en nabeschouwing- ongeveer 2,5 uur televisie maakten, dan was het op de keper beschouwd een extra investering van enkele duizenden euro’s. Afgezet tegen die honderdduizenden kijkers in totaal een paar cent per kijker. Natuurlijk moeten er ook verslaggevers naar de wedstrijden worden gestuurd, maar dat was niet anders geweest als we de wedstrijden niet hadden uitgezonden. Ook dan zouden verslaggevers reportages hebben gemaakt.

Voor de thuiswedstrijden betaalden we geen vergoeding (alleen voor de wedstrijd tegen Tottenham moesten we bij de NOS 1500 euro afrekenen om 3 minuten samenvatting in het nieuws te kunnen hebben), maar wel alles om de wedstrijd te registreren en uit te zenden. Er komt onvoorstelbaar veel techniek bij zo’n uitzending kijken en daardoor waren de wedstrijden in de Goffert voor ons duurder, vergelijkbaar met de registratie en uitzending van de intocht van de Vierdaagse. Maar dus ook met vergelijkbare kijkcijfers. Toch: aan het eind van de rit staat er na 5 extra uitzendingen een fors extra bedrag van zes cijfers, waar wij niet op gerekend hadden. Daar staan wat extra reclame-inkomsten tegenover. Maar alle reclame-inkomsten van 5 wedstrijden opgeteld leveren niet eens voldoende op om er 1 te kunnen betalen. We wilden namelijk vooral het voetbal laten zien en dan niet ingepakt in een overdosis lange reclameblokken.

Tot nu toe kostte het dus heel veel geld, maar we zouden het zo weer doen. Het past helemaal in onze publieke taak om deze wedstrijden uit te zenden als de NOS het niet doet. Voor een paar cent per kijker. We hebben er heel veel mensen een plezier mee gedaan, uit de hele provincie komen bedankjes. Zelfs van mensen die in een internetcafé in Los Angeles op onze website naar de wedstrijd zaten te kijken. Ook mensen in Apeldoorn, Arnhem en Doetinchem werden trots op de prestaties van de Gelderse vertegenwoordiger op de Europese velden. Ik vond het geweldig dat de stadionspeaker van NEC ons direct na de wedstrijd tegen Udinese, ten overstaan van bijna 13.000 feestvierende NEC-fans, namens club en supporters bedankte voor de uitzendingen. Gevolgd door een klaterend applaus.

Tegen Udinese opnieuw een half miljoen live kijkers en internetters! NEC-directeur Swart zei in De Gelderlander blij te zijn met de uitzendingen en al die kijkers, maar betreurde ook het gebrek aan aandacht van de NOS, want hun uitzending van de wedstrijd tegen Tottenham was landelijk goed voor een miljoen kijkers. De NOS is immers in heel Nederland makkelijk te ontvangen, ook voor mensen die geen digitaal abonnement hebben. En weet u, ik ben het met hem eens: de NOS had veel meer aandacht aan NEC mogen besteden, zeker toen het nog de enige club was waarvoor nog echt iets op het spel stond. Zelfs op de internetsites van landelijke (en Amsterdamse) kranten zie je discussies, waarvan de strekking is dat de NOS had moeten kiezen voor NEC in plaats van het al uitgespeelde Ajax.

Ik ga er van uit dat de NOS de wedstrijden tegen HSV wel zal uitzenden. Dat zijn ze –zeker nu- eigenlijk aan hun stand verplicht. En aan de voetballiefhebbers. Maar als zij het niet doen, dan is de Gelderse omroep er weer.

Ton Mallo, hoofdredacteur 19 december 2008
:lol:

mooi stukkie tekst
zeker mooi stukje. Ik heb ook veel waardering gekregen voor omroep gelderland. Vond het eerst altijd een kut zender die echt voor FC glasbak was, maar ze hebben bewezen dat ze erg objectief zijn en die reactie van die commentator na de 2-0 vond ik prachtig. Echt ik heb veel waardering voor ze gekregen :thumbsup:

Gebruikersavatar
mad dog
Berichten: 3067
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 08:18
Locatie: De Steeg
Contacteer:

Re: Omroep Gelderland

Bericht door mad dog »

Haha! Keek vanochtend effe op OG teletekst en daar bleek zelfs tegenwoordig op pag. 291 (normaal voor rijnjanker-nieuws) ruimte vrijgemaakt te zijn voor NEC-nieuws... :mrgreen:
einde van deze poging.....

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: Omroep Gelderland

Bericht door Arjan van Hout »

mad dog schreef:Haha! Keek vanochtend effe op OG teletekst en daar bleek zelfs tegenwoordig op pag. 291 (normaal voor rijnjanker-nieuws) ruimte vrijgemaakt te zijn voor NEC-nieuws... :mrgreen:
:???: staat iets over vitesse gewoon hoor

BIESKE
Berichten: 6749
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:40
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Omroep Gelderland

Bericht door BIESKE »

Eniesee schreef:
mad dog schreef:Haha! Keek vanochtend effe op OG teletekst en daar bleek zelfs tegenwoordig op pag. 291 (normaal voor rijnjanker-nieuws) ruimte vrijgemaakt te zijn voor NEC-nieuws... :mrgreen:
:???: staat iets over vitesse gewoon hoor
Vanmorgen niet.

Gebruikersavatar
tweety
Berichten: 6000
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:47
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Omroep Gelderland

Bericht door tweety »

BIESKE schreef:
Eniesee schreef:
mad dog schreef:Haha! Keek vanochtend effe op OG teletekst en daar bleek zelfs tegenwoordig op pag. 291 (normaal voor rijnjanker-nieuws) ruimte vrijgemaakt te zijn voor NEC-nieuws... :mrgreen:
:???: staat iets over vitesse gewoon hoor
Vanmorgen niet.
:withstupid: vanmorgen stond er iets over de kersttraining van NEC op pagina 291
it ain't over till the Fat Lady sings the Blues

Gebruikersavatar
Danish Dynamite
Berichten: 11103
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 10:42
Contacteer:

Re: Omroep Gelderland

Bericht door Danish Dynamite »

tweety schreef:
BIESKE schreef:
Eniesee schreef:
mad dog schreef:Haha! Keek vanochtend effe op OG teletekst en daar bleek zelfs tegenwoordig op pag. 291 (normaal voor rijnjanker-nieuws) ruimte vrijgemaakt te zijn voor NEC-nieuws... :mrgreen:
:???: staat iets over vitesse gewoon hoor
Vanmorgen niet.
:withstupid: vanmorgen stond er iets over de kersttraining van NEC op pagina 291
Die fout maken ze de laatste tijd wel vaker, zo heeft er kort geleden ook al rijnjankersnieuws op een NEC pagina gestaan op hun TT.

Osididi
Berichten: 784
Lid geworden op: do 07 aug 2008, 11:54
Contacteer:

Re: Omroep Gelderland

Bericht door Osididi »

Danish Dynamite schreef:
tweety schreef:
BIESKE schreef:
Eniesee schreef:
mad dog schreef:Haha! Keek vanochtend effe op OG teletekst en daar bleek zelfs tegenwoordig op pag. 291 (normaal voor rijnjanker-nieuws) ruimte vrijgemaakt te zijn voor NEC-nieuws... :mrgreen:
:???: staat iets over vitesse gewoon hoor
Vanmorgen niet.
:withstupid: vanmorgen stond er iets over de kersttraining van NEC op pagina 291
Die fout maken ze de laatste tijd wel vaker, zo heeft er kort geleden ook al rijnjankersnieuws op een NEC pagina gestaan op hun TT.
:schater:
Sjaak Polak en Patrick Pothuizen in één team..Godelijk...

Gebruikersavatar
mad dog
Berichten: 3067
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 08:18
Locatie: De Steeg
Contacteer:

Re: Omroep Gelderland

Bericht door mad dog »

Ik vond de oude indeling van de teletekst-pagina's beter werken als wat ze nu hebben. Het is een beetje onoverzichtelijk zo.
einde van deze poging.....

Gebruikersavatar
Larry NEC
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 00:22
Contacteer:

Re: Omroep Gelderland

Bericht door Larry NEC »

mad dog schreef:Ik vond de oude indeling van de teletekst-pagina's beter werken als wat ze nu hebben. Het is een beetje onoverzichtelijk zo.
:withstupid:

jsentani
Berichten: 4311
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 12:12

Re: Omroep Gelderland

Bericht door jsentani »

Larry NEC schreef:
mad dog schreef:Ik vond de oude indeling van de teletekst-pagina's beter werken als wat ze nu hebben. Het is een beetje onoverzichtelijk zo.
:withstupid:
waar staat NEC nu, 281 en verder werkt niet meer?
We winnen, we verliezen, zo zijn wedstrijden.
Eeuwige support of anders lekker wegblijven!

Gebruikersavatar
rasputin
Berichten: 2592
Lid geworden op: zo 06 jan 2008, 16:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Omroep Gelderland

Bericht door rasputin »

jsentani schreef:
Larry NEC schreef:
mad dog schreef:Ik vond de oude indeling van de teletekst-pagina's beter werken als wat ze nu hebben. Het is een beetje onoverzichtelijk zo.
:withstupid:
waar staat NEC nu, 281 en verder werkt niet meer?
Niemand van Vitesse of De Graafschap in speler van de week.
http://www.omroepgelderland.nl/web/Spor ... e-week.htm
#againstmodernfootball

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tyson en 13 gasten