Nee niet in de problemen. Dat miljoen wordt gewoon bijgepast vanuit Rusland.jetipo schreef: ↑za 26 sep 2020, 10:27Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?
Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... Wij van wc-eend...
Vandaag in de Gelderlander:
Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’
ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.
Lex Lammers 26-09-20
Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.
Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.
In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro
Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.
Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.
Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.
Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”
Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.
Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.
‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’
Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”
Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
De Gelderlander
Re: De Gelderlander
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.
Re: De Gelderlander
Niet dus...De Gelderlander meldt maar een deel van het verhaal. Volgens FTM en het Financieel Dagblad heeft Vitesse een niet meer te overzien probleem.Tiel schreef: ↑za 26 sep 2020, 10:52Nee niet in de problemen. Dat miljoen wordt gewoon bijgepast vanuit Rusland.jetipo schreef: ↑za 26 sep 2020, 10:27Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?
Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... Wij van wc-eend...
Vandaag in de Gelderlander:
Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’
ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.
Lex Lammers 26-09-20
Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.
Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.
In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro
Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.
Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.
Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.
Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”
Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.
Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.
‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’
Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”
Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
Citaat uit het artikel van FTM en Het Financieel Dagblad:
"Inmiddels is het negatief eigen vermogen van de Houdstermaatschappij Vitesse BV opgelopen tot ruim 128 miljoen en bedraagt de langlopende schuld meer dan 143 miljoen euro, zo blijkt uit de meest recente jaarrekening. In 2016 noemt Het Financieele Dagblad het moederbedrijf al ‘technisch failliet’. De financiële situatie is sindsdien verslechterd, maar de KNVB classificeert de financiën van Vitesse vooralsnog als voldoende – vanwege de garantstelling van Ojf tot juli 2022.
De langlopende schuld van de houdstermaatschappij bestaat uit een lening van Ojf, die op de laatste dag van 2023 opeisbaar wordt. Hij kan de schuld dan in zijn geheel terugeisen. Die dag hangt als een zwaard van Damocles boven het hoofd van Vitesse: de club is dan in één klap failliet. In het meest recente jaarverslag stelt de houdstermaatschappij te hopen die schuld via transfers te kunnen dekken. Dat is optimistisch, aangezien de waarde van de huidige selectie momenteel wordt geschat op zo’n 20 miljoen."
Ojf is geenszins van plan om in 2023 de 128 miljoen en de 143 miljoen bij te passen. Uiteindelijk komt boontje toch om zijn loontje.
Gelukkig is het toen bij NEC niet zo gegaan met die dubieuze kredietverstrekker.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.
Re: De Gelderlander
Dat is een compleet ander verhaal. Vitesse bestaat nog dankzij de Russen. AL de Russen niet meer betalen kunnen ze blij zijn dat ze nog een aantal jaar door hebben kunnen gaan. Zonder Russen was het jaren geleden al afgelopen.jetipo schreef: ↑za 26 sep 2020, 12:59Niet dus...De Gelderlander meldt maar een deel van het verhaal. Volgens FTM en het Financieel Dagblad heeft Vitesse een niet meer te overzien probleem.Tiel schreef: ↑za 26 sep 2020, 10:52Nee niet in de problemen. Dat miljoen wordt gewoon bijgepast vanuit Rusland.jetipo schreef: ↑za 26 sep 2020, 10:27Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?
Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... Wij van wc-eend...
Vandaag in de Gelderlander:
Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’
ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.
Lex Lammers 26-09-20
Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.
Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.
In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro
Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.
Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.
Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.
Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”
Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.
Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.
‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’
Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”
Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
Citaat uit het artikel van FTM en Het Financieel Dagblad:
"Inmiddels is het negatief eigen vermogen van de Houdstermaatschappij Vitesse BV opgelopen tot ruim 128 miljoen en bedraagt de langlopende schuld meer dan 143 miljoen euro, zo blijkt uit de meest recente jaarrekening. In 2016 noemt Het Financieele Dagblad het moederbedrijf al ‘technisch failliet’. De financiële situatie is sindsdien verslechterd, maar de KNVB classificeert de financiën van Vitesse vooralsnog als voldoende – vanwege de garantstelling van Ojf tot juli 2022.
De langlopende schuld van de houdstermaatschappij bestaat uit een lening van Ojf, die op de laatste dag van 2023 opeisbaar wordt. Hij kan de schuld dan in zijn geheel terugeisen. Die dag hangt als een zwaard van Damocles boven het hoofd van Vitesse: de club is dan in één klap failliet. In het meest recente jaarverslag stelt de houdstermaatschappij te hopen die schuld via transfers te kunnen dekken. Dat is optimistisch, aangezien de waarde van de huidige selectie momenteel wordt geschat op zo’n 20 miljoen."
Ojf is geenszins van plan om in 2023 de 128 miljoen en de 143 miljoen bij te passen. Uiteindelijk komt boontje toch om zijn loontje.
Gelukkig is het toen bij NEC niet zo gegaan met die dubieuze kredietverstrekker.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.
Re: De Gelderlander
Sowieso is het heel apart dat een bedrijf met zogenaamd 5 miljoen omzet (als dat al klopt) 8 ton tot 1 miljoen kan sponsoren en schimmig doet over een jaarrekening.jetipo schreef: ↑za 26 sep 2020, 10:27Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?
Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... Wij van wc-eend...
Vandaag in de Gelderlander:
Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’
ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.
Lex Lammers 26-09-20
Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.
Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.
In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro
Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.
Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.
Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.
Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”
Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.
Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.
‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’
Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”
Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
いつでも戦える
- Legendario
- Berichten: 16413
- Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
- Locatie: Málaga
- Contacteer:
Re: De Gelderlander
Het kan natuurlijk, maar dan moet hij iets van 30 duizend van die apparaten verkocht hebben in een jaar tijd.Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 14:22Sowieso is het heel apart dat een bedrijf met zogenaamd 5 miljoen omzet (als dat al klopt) 8 ton tot 1 miljoen kan sponsoren en schimmig doet over een jaarrekening.jetipo schreef: ↑za 26 sep 2020, 10:27Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?
Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... Wij van wc-eend...
Vandaag in de Gelderlander:
Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’
ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.
Lex Lammers 26-09-20
Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.
Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.
In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro
Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.
Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.
Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.
Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”
Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.
Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.
‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’
Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”
Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
Maar dat mag je hier niet zeggen.
Re: De Gelderlander
Als hij 20% van zijn (geclaimde) jaaromzet als sponsoring weg kan geven moet hij wel een gruwelijke winstmarge hebben om nog winstgevend te zijn..Legendario schreef: ↑za 26 sep 2020, 14:41Het kan natuurlijk, maar dan moet hij iets van 30 duizend van die apparaten verkocht hebben in een jaar tijd.Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 14:22Sowieso is het heel apart dat een bedrijf met zogenaamd 5 miljoen omzet (als dat al klopt) 8 ton tot 1 miljoen kan sponsoren en schimmig doet over een jaarrekening.jetipo schreef: ↑za 26 sep 2020, 10:27Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?
Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... Wij van wc-eend...
Vandaag in de Gelderlander:
Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’
ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.
Lex Lammers 26-09-20
Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.
Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.
In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro
Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.
Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.
Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.
Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”
Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.
Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.
‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’
Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”
Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Re: De Gelderlander
Tja een magneet die niet werkt zal niet zo duur zijn.bertje schreef: ↑za 26 sep 2020, 14:53Als hij 20% van zijn (geclaimde) jaaromzet als sponsoring weg kan geven moet hij wel een gruwelijke winstmarge hebben om nog winstgevend te zijn..Legendario schreef: ↑za 26 sep 2020, 14:41Het kan natuurlijk, maar dan moet hij iets van 30 duizend van die apparaten verkocht hebben in een jaar tijd.Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 14:22Sowieso is het heel apart dat een bedrijf met zogenaamd 5 miljoen omzet (als dat al klopt) 8 ton tot 1 miljoen kan sponsoren en schimmig doet over een jaarrekening.jetipo schreef: ↑za 26 sep 2020, 10:27Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?
Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... Wij van wc-eend...
Vandaag in de Gelderlander:
Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’
ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.
Lex Lammers 26-09-20
Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.
Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.
In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro
Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.
Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.
Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.
Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”
Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.
Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.
‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’
Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”
Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.
- Bottendaal
- Berichten: 14453
- Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
- Contacteer:
Re: De Gelderlander
Vergeet de tiewraps niet!Tiel schreef: ↑za 26 sep 2020, 15:01Tja een magneet die niet werkt zal niet zo duur zijn.bertje schreef: ↑za 26 sep 2020, 14:53Als hij 20% van zijn (geclaimde) jaaromzet als sponsoring weg kan geven moet hij wel een gruwelijke winstmarge hebben om nog winstgevend te zijn..Legendario schreef: ↑za 26 sep 2020, 14:41Het kan natuurlijk, maar dan moet hij iets van 30 duizend van die apparaten verkocht hebben in een jaar tijd.Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 14:22Sowieso is het heel apart dat een bedrijf met zogenaamd 5 miljoen omzet (als dat al klopt) 8 ton tot 1 miljoen kan sponsoren en schimmig doet over een jaarrekening.jetipo schreef: ↑za 26 sep 2020, 10:27Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?
Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... Wij van wc-eend...
Vandaag in de Gelderlander:
Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’
ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.
Lex Lammers 26-09-20
Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.
Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.
In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro
Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.
Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.
Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.
Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”
Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.
Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.
‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’
Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”
Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
Re: De Gelderlander
Daarnaast zijn er ook betere manieren om deze biostabliel te verkopen dan een voetbalclub. Je kunt beter gericht adverteren op een bepaalde doelgroep.bertje schreef: ↑za 26 sep 2020, 14:53Als hij 20% van zijn (geclaimde) jaaromzet als sponsoring weg kan geven moet hij wel een gruwelijke winstmarge hebben om nog winstgevend te zijn..Legendario schreef: ↑za 26 sep 2020, 14:41Het kan natuurlijk, maar dan moet hij iets van 30 duizend van die apparaten verkocht hebben in een jaar tijd.Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 14:22Sowieso is het heel apart dat een bedrijf met zogenaamd 5 miljoen omzet (als dat al klopt) 8 ton tot 1 miljoen kan sponsoren en schimmig doet over een jaarrekening.jetipo schreef: ↑za 26 sep 2020, 10:27Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?
Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... Wij van wc-eend...
Vandaag in de Gelderlander:
Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’
ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.
Lex Lammers 26-09-20
Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.
Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.
In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro
Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.
Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.
Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.
Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”
Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.
Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.
‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’
Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”
Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
いつでも戦える
Re: De Gelderlander
De doelgroep is mensen met een waterleiding in huis????Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 16:49Daarnaast zijn er ook betere manieren om deze biostabliel te verkopen dan een voetbalclub. Je kunt beter gericht adverteren op een bepaalde doelgroep.bertje schreef: ↑za 26 sep 2020, 14:53Als hij 20% van zijn (geclaimde) jaaromzet als sponsoring weg kan geven moet hij wel een gruwelijke winstmarge hebben om nog winstgevend te zijn..Legendario schreef: ↑za 26 sep 2020, 14:41Het kan natuurlijk, maar dan moet hij iets van 30 duizend van die apparaten verkocht hebben in een jaar tijd.Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 14:22Sowieso is het heel apart dat een bedrijf met zogenaamd 5 miljoen omzet (als dat al klopt) 8 ton tot 1 miljoen kan sponsoren en schimmig doet over een jaarrekening.jetipo schreef: ↑za 26 sep 2020, 10:27Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?
Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... Wij van wc-eend...
Vandaag in de Gelderlander:
Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’
ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.
Lex Lammers 26-09-20
Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.
Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.
In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro
Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.
Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.
Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.
Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”
Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.
Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.
‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’
Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”
Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.
Re: De Gelderlander
Met gerichter adverteren verdien je veel meer geld per geïnvesteerde euro dan ergens op een shirt staan. Dat laatste is meer goodwill, tenzij je echt vaak op een shirt staat. Kijk bijvoorbeeld bij ons. Klok bouw en De Klok logistics doen het alleen maar omdat ze uit de regio komen. Ik denk niet dat ze hierdoor echt veel meer omzet draaien. Daarvoor gebruiken ze andere zaken zoals beurzen en b2b media. Ik denk dat 90 procent van de mensen totaal niet weet wie de shirtsponsor is van een bepaalde club.Tiel schreef: ↑za 26 sep 2020, 16:50De doelgroep is mensen met een waterleiding in huis????Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 16:49Daarnaast zijn er ook betere manieren om deze biostabliel te verkopen dan een voetbalclub. Je kunt beter gericht adverteren op een bepaalde doelgroep.bertje schreef: ↑za 26 sep 2020, 14:53Als hij 20% van zijn (geclaimde) jaaromzet als sponsoring weg kan geven moet hij wel een gruwelijke winstmarge hebben om nog winstgevend te zijn..Legendario schreef: ↑za 26 sep 2020, 14:41Het kan natuurlijk, maar dan moet hij iets van 30 duizend van die apparaten verkocht hebben in een jaar tijd.Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 14:22Sowieso is het heel apart dat een bedrijf met zogenaamd 5 miljoen omzet (als dat al klopt) 8 ton tot 1 miljoen kan sponsoren en schimmig doet over een jaarrekening.jetipo schreef: ↑za 26 sep 2020, 10:27Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?
Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... Wij van wc-eend...
Vandaag in de Gelderlander:
Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’
ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.
Lex Lammers 26-09-20
Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.
Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.
In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro
Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.
Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.
Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.
Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”
Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.
Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.
‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’
Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”
Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
Ik zou eerder adverteren bij mensen die op internet zoeken naar kalk of waterleiding. Het is nou niet dat dit bedrijf een uitgebreid assortiment heeft van producten als een Gamma. Het is dus heel erg niche.
いつでも戦える
Re: De Gelderlander
Oke, jij vindt shirtsponsoring onzin. Zeg dat dan. Jouw redenering gaat voor bijna alle shirtsponsors op. Enkel oor die kleine regionale bedrijven die wij hebben niet.Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 17:03Met gerichter adverteren verdien je veel meer geld per geïnvesteerde euro dan ergens op een shirt staan. Dat laatste is meer goodwill, tenzij je echt vaak op een shirt staat. Kijk bijvoorbeeld bij ons. Klok bouw en De Klok logistics doen het alleen maar omdat ze uit de regio komen. Ik denk niet dat ze hierdoor echt veel meer omzet draaien. Daarvoor gebruiken ze andere zaken zoals beurzen en b2b media. Ik denk dat 90 procent van de mensen totaal niet weet wie de shirtsponsor is van een bepaalde club.Tiel schreef: ↑za 26 sep 2020, 16:50De doelgroep is mensen met een waterleiding in huis????Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 16:49Daarnaast zijn er ook betere manieren om deze biostabliel te verkopen dan een voetbalclub. Je kunt beter gericht adverteren op een bepaalde doelgroep.bertje schreef: ↑za 26 sep 2020, 14:53Als hij 20% van zijn (geclaimde) jaaromzet als sponsoring weg kan geven moet hij wel een gruwelijke winstmarge hebben om nog winstgevend te zijn..Legendario schreef: ↑za 26 sep 2020, 14:41Het kan natuurlijk, maar dan moet hij iets van 30 duizend van die apparaten verkocht hebben in een jaar tijd.
Ik zou eerder adverteren bij mensen die op internet zoeken naar kalk of waterleiding. Het is nou niet dat dit bedrijf een uitgebreid assortiment heeft van producten als een Gamma. Het is dus heel erg niche.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.
Re: De Gelderlander
Da's waar. De Russen staan garant voor het negatief eigen vermogen van 128 miljoen en Vitesse hoopt met transfers de schuld van 143 miljoen in te lossen. Als de Russen eind 2022 de schuld opeisen en het negatief eigen vermogen niet inlossen, dan gaat de club met bijna 300 miljoen de bietenbrug op. Ook de toeschouwersaantallen lopen hard terug. De club heeft ook de huur van dat theater per 1 januari 2023 opgezegd. Als er weer een lockdown komt, dan gaan ze misschien dit jaar nog wel failliet.Tiel schreef: ↑za 26 sep 2020, 13:14Dat is een compleet ander verhaal. Vitesse bestaat nog dankzij de Russen. AL de Russen niet meer betalen kunnen ze blij zijn dat ze nog een aantal jaar door hebben kunnen gaan. Zonder Russen was het jaren geleden al afgelopen.jetipo schreef: ↑za 26 sep 2020, 12:59Niet dus...De Gelderlander meldt maar een deel van het verhaal. Volgens FTM en het Financieel Dagblad heeft Vitesse een niet meer te overzien probleem.Tiel schreef: ↑za 26 sep 2020, 10:52Nee niet in de problemen. Dat miljoen wordt gewoon bijgepast vanuit Rusland.jetipo schreef: ↑za 26 sep 2020, 10:27Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?
Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... Wij van wc-eend...
Vandaag in de Gelderlander:
Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’
ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.
Lex Lammers 26-09-20
Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.
Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.
In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro
Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.
Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.
Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.
Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”
Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.
Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.
‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’
Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”
Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
Citaat uit het artikel van FTM en Het Financieel Dagblad:
"Inmiddels is het negatief eigen vermogen van de Houdstermaatschappij Vitesse BV opgelopen tot ruim 128 miljoen en bedraagt de langlopende schuld meer dan 143 miljoen euro, zo blijkt uit de meest recente jaarrekening. In 2016 noemt Het Financieele Dagblad het moederbedrijf al ‘technisch failliet’. De financiële situatie is sindsdien verslechterd, maar de KNVB classificeert de financiën van Vitesse vooralsnog als voldoende – vanwege de garantstelling van Ojf tot juli 2022.
De langlopende schuld van de houdstermaatschappij bestaat uit een lening van Ojf, die op de laatste dag van 2023 opeisbaar wordt. Hij kan de schuld dan in zijn geheel terugeisen. Die dag hangt als een zwaard van Damocles boven het hoofd van Vitesse: de club is dan in één klap failliet. In het meest recente jaarverslag stelt de houdstermaatschappij te hopen die schuld via transfers te kunnen dekken. Dat is optimistisch, aangezien de waarde van de huidige selectie momenteel wordt geschat op zo’n 20 miljoen."
Ojf is geenszins van plan om in 2023 de 128 miljoen en de 143 miljoen bij te passen. Uiteindelijk komt boontje toch om zijn loontje.
Gelukkig is het toen bij NEC niet zo gegaan met die dubieuze kredietverstrekker.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.
Re: De Gelderlander
Als als als. Als die Russen niet waren gekomen hadden ze al lang niet meer bestaan.jetipo schreef: ↑za 26 sep 2020, 19:46Da's waar. De Russen staan garant voor het negatief eigen vermogen van 128 miljoen en Vitesse hoopt met transfers de schuld van 143 miljoen in te lossen. Als de Russen eind 2022 de schuld opeisen en het negatief eigen vermogen niet inlossen, dan gaat de club met bijna 300 miljoen de bietenbrug op. Ook de toeschouwersaantallen lopen hard terug. De club heeft ook de huur van dat theater per 1 januari 2023 opgezegd. Als er weer een lockdown komt, dan gaan ze misschien dit jaar nog wel failliet.Tiel schreef: ↑za 26 sep 2020, 13:14Dat is een compleet ander verhaal. Vitesse bestaat nog dankzij de Russen. AL de Russen niet meer betalen kunnen ze blij zijn dat ze nog een aantal jaar door hebben kunnen gaan. Zonder Russen was het jaren geleden al afgelopen.jetipo schreef: ↑za 26 sep 2020, 12:59Niet dus...De Gelderlander meldt maar een deel van het verhaal. Volgens FTM en het Financieel Dagblad heeft Vitesse een niet meer te overzien probleem.Tiel schreef: ↑za 26 sep 2020, 10:52Nee niet in de problemen. Dat miljoen wordt gewoon bijgepast vanuit Rusland.jetipo schreef: ↑za 26 sep 2020, 10:27Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?
Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... Wij van wc-eend...
Vandaag in de Gelderlander:
Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’
ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.
Lex Lammers 26-09-20
Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.
Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.
In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro
Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.
Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.
Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.
Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”
Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.
Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.
‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’
Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”
Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
Citaat uit het artikel van FTM en Het Financieel Dagblad:
"Inmiddels is het negatief eigen vermogen van de Houdstermaatschappij Vitesse BV opgelopen tot ruim 128 miljoen en bedraagt de langlopende schuld meer dan 143 miljoen euro, zo blijkt uit de meest recente jaarrekening. In 2016 noemt Het Financieele Dagblad het moederbedrijf al ‘technisch failliet’. De financiële situatie is sindsdien verslechterd, maar de KNVB classificeert de financiën van Vitesse vooralsnog als voldoende – vanwege de garantstelling van Ojf tot juli 2022.
De langlopende schuld van de houdstermaatschappij bestaat uit een lening van Ojf, die op de laatste dag van 2023 opeisbaar wordt. Hij kan de schuld dan in zijn geheel terugeisen. Die dag hangt als een zwaard van Damocles boven het hoofd van Vitesse: de club is dan in één klap failliet. In het meest recente jaarverslag stelt de houdstermaatschappij te hopen die schuld via transfers te kunnen dekken. Dat is optimistisch, aangezien de waarde van de huidige selectie momenteel wordt geschat op zo’n 20 miljoen."
Ojf is geenszins van plan om in 2023 de 128 miljoen en de 143 miljoen bij te passen. Uiteindelijk komt boontje toch om zijn loontje.
Gelukkig is het toen bij NEC niet zo gegaan met die dubieuze kredietverstrekker.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.
Re: De Gelderlander
Dat hoor je mij niet zeggen. Ik zeg dat voor de meeste bedrijven het gewoon puur goodwill is. Kijk maar eens naar alle bedrijven die bij ons op het shirt hebben gestaan. 9 van de 10 doen dat gewoon omdat ze binding met de club/regio hebben. Denk je nou echt dat Ouwehands meer bezoekers heeft gekregen door N.E.C. te sponsoren of dat Telfort het hele sponsorbedrag eruit heeft gekregen? Die sponsorden alleen omdat Boekhoorn van de club houdt. Dat was anders met Energie Flex en Voorschotje, beide halfslachtige bedrijven die ook gewoon aan het luchtfietsen waren.Tiel schreef: ↑za 26 sep 2020, 17:15Oke, jij vindt shirtsponsoring onzin. Zeg dat dan. Jouw redenering gaat voor bijna alle shirtsponsors op. Enkel oor die kleine regionale bedrijven die wij hebben niet.Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 17:03Met gerichter adverteren verdien je veel meer geld per geïnvesteerde euro dan ergens op een shirt staan. Dat laatste is meer goodwill, tenzij je echt vaak op een shirt staat. Kijk bijvoorbeeld bij ons. Klok bouw en De Klok logistics doen het alleen maar omdat ze uit de regio komen. Ik denk niet dat ze hierdoor echt veel meer omzet draaien. Daarvoor gebruiken ze andere zaken zoals beurzen en b2b media. Ik denk dat 90 procent van de mensen totaal niet weet wie de shirtsponsor is van een bepaalde club.Tiel schreef: ↑za 26 sep 2020, 16:50De doelgroep is mensen met een waterleiding in huis????Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 16:49Daarnaast zijn er ook betere manieren om deze biostabliel te verkopen dan een voetbalclub. Je kunt beter gericht adverteren op een bepaalde doelgroep.bertje schreef: ↑za 26 sep 2020, 14:53Als hij 20% van zijn (geclaimde) jaaromzet als sponsoring weg kan geven moet hij wel een gruwelijke winstmarge hebben om nog winstgevend te zijn..Legendario schreef: ↑za 26 sep 2020, 14:41
Het kan natuurlijk, maar dan moet hij iets van 30 duizend van die apparaten verkocht hebben in een jaar tijd.
Ik zou eerder adverteren bij mensen die op internet zoeken naar kalk of waterleiding. Het is nou niet dat dit bedrijf een uitgebreid assortiment heeft van producten als een Gamma. Het is dus heel erg niche.
Als je een miljoen kan uitgeven aan marketing als bedrijf dat pure shit verkoopt, kun je heel veel reclamezendtijd kopen waardoor je een veen groter bereik hebt dan het sponsoren van een regionale club.
Bedenk eens hoeveel mensen je gericht kunt bereiken met 1 miljoen euro reclamebudget, daar zijn veel efficiëntere manieren voor dan shirtsponsoring bij een lokale club. Vooral voor een bedrijf met een redelijk lage omzet.
いつでも戦える
Re: De Gelderlander
Maar er zit een verschil in het sponsoren van NEC en clubs die veel en veel meer in de belangstelling staan. Ziggo en eerder ABN bij Ajax bv. Ja en ook Vitesse staat er in Nederland tig keer beter op dan wij.Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 20:17Dat hoor je mij niet zeggen. Ik zeg dat voor de meeste bedrijven het gewoon puur goodwill is. Kijk maar eens naar alle bedrijven die bij ons op het shirt hebben gestaan. 9 van de 10 doen dat gewoon omdat ze binding met de club/regio hebben. Denk je nou echt dat Ouwehands meer bezoekers heeft gekregen door N.E.C. te sponsoren of dat Telfort het hele sponsorbedrag eruit heeft gekregen? Die sponsorden alleen omdat Boekhoorn van de club houdt. Dat was anders met Energie Flex en Voorschotje, beide halfslachtige bedrijven die ook gewoon aan het luchtfietsen waren.Tiel schreef: ↑za 26 sep 2020, 17:15Oke, jij vindt shirtsponsoring onzin. Zeg dat dan. Jouw redenering gaat voor bijna alle shirtsponsors op. Enkel oor die kleine regionale bedrijven die wij hebben niet.Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 17:03Met gerichter adverteren verdien je veel meer geld per geïnvesteerde euro dan ergens op een shirt staan. Dat laatste is meer goodwill, tenzij je echt vaak op een shirt staat. Kijk bijvoorbeeld bij ons. Klok bouw en De Klok logistics doen het alleen maar omdat ze uit de regio komen. Ik denk niet dat ze hierdoor echt veel meer omzet draaien. Daarvoor gebruiken ze andere zaken zoals beurzen en b2b media. Ik denk dat 90 procent van de mensen totaal niet weet wie de shirtsponsor is van een bepaalde club.
Ik zou eerder adverteren bij mensen die op internet zoeken naar kalk of waterleiding. Het is nou niet dat dit bedrijf een uitgebreid assortiment heeft van producten als een Gamma. Het is dus heel erg niche.
Als je een miljoen kan uitgeven aan marketing als bedrijf dat pure shit verkoopt, kun je heel veel reclamezendtijd kopen waardoor je een veen groter bereik hebt dan het sponsoren van een regionale club.
Bedenk eens hoeveel mensen je gericht kunt bereiken met 1 miljoen euro reclamebudget, daar zijn veel efficiëntere manieren voor dan shirtsponsoring bij een lokale club. Vooral voor een bedrijf met een redelijk lage omzet.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.
Re: De Gelderlander
na drie jaar eerste divisie ook niet meerTiel schreef: ↑za 26 sep 2020, 20:46Maar er zit een verschil in het sponsoren van NEC en clubs die veel en veel meer in de belangstelling staan. Ziggo en eerder ABN bij Ajax bv. Ja en ook Vitesse staat er in Nederland tig keer beter op dan wij.Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 20:17Dat hoor je mij niet zeggen. Ik zeg dat voor de meeste bedrijven het gewoon puur goodwill is. Kijk maar eens naar alle bedrijven die bij ons op het shirt hebben gestaan. 9 van de 10 doen dat gewoon omdat ze binding met de club/regio hebben. Denk je nou echt dat Ouwehands meer bezoekers heeft gekregen door N.E.C. te sponsoren of dat Telfort het hele sponsorbedrag eruit heeft gekregen? Die sponsorden alleen omdat Boekhoorn van de club houdt. Dat was anders met Energie Flex en Voorschotje, beide halfslachtige bedrijven die ook gewoon aan het luchtfietsen waren.Tiel schreef: ↑za 26 sep 2020, 17:15Oke, jij vindt shirtsponsoring onzin. Zeg dat dan. Jouw redenering gaat voor bijna alle shirtsponsors op. Enkel oor die kleine regionale bedrijven die wij hebben niet.Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 17:03Met gerichter adverteren verdien je veel meer geld per geïnvesteerde euro dan ergens op een shirt staan. Dat laatste is meer goodwill, tenzij je echt vaak op een shirt staat. Kijk bijvoorbeeld bij ons. Klok bouw en De Klok logistics doen het alleen maar omdat ze uit de regio komen. Ik denk niet dat ze hierdoor echt veel meer omzet draaien. Daarvoor gebruiken ze andere zaken zoals beurzen en b2b media. Ik denk dat 90 procent van de mensen totaal niet weet wie de shirtsponsor is van een bepaalde club.
Ik zou eerder adverteren bij mensen die op internet zoeken naar kalk of waterleiding. Het is nou niet dat dit bedrijf een uitgebreid assortiment heeft van producten als een Gamma. Het is dus heel erg niche.
Als je een miljoen kan uitgeven aan marketing als bedrijf dat pure shit verkoopt, kun je heel veel reclamezendtijd kopen waardoor je een veen groter bereik hebt dan het sponsoren van een regionale club.
Bedenk eens hoeveel mensen je gericht kunt bereiken met 1 miljoen euro reclamebudget, daar zijn veel efficiëntere manieren voor dan shirtsponsoring bij een lokale club. Vooral voor een bedrijf met een redelijk lage omzet.
Maar na vooral Voorschutje (die kwam overigens ook uit de stal van Boekhoorn) en EnergieFlex (zeker de tweede keer), ga ik het verder even niet meer hebben over sponsoren van andere clubs.
Of het nou Polenparken of waterfietserij is, het zal wel.
Re: De Gelderlander
Ja, maar zelfs Vitesse is niet groot genoeg voor een landelijke uitstraling waar je die 1 miljoen uithaalt. Vitesse heeft een klein achterland en krijgen amper meer zendtijd dan de gemiddelde andere Eredivisieclub. Als die sponsor nou een binding had met Vitesse/de regio had ik het begrepen, maar dat heeft deze hele man niet. Tel daarbij de totale omzet van dit bedrijf op, geen jaarverslag en geen check of het bedrijf het überhaupt kan ophoesten, dan zie je dat hier gewoon amper wat van klopt.Tiel schreef: ↑za 26 sep 2020, 20:46Maar er zit een verschil in het sponsoren van NEC en clubs die veel en veel meer in de belangstelling staan. Ziggo en eerder ABN bij Ajax bv. Ja en ook Vitesse staat er in Nederland tig keer beter op dan wij.Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 20:17Dat hoor je mij niet zeggen. Ik zeg dat voor de meeste bedrijven het gewoon puur goodwill is. Kijk maar eens naar alle bedrijven die bij ons op het shirt hebben gestaan. 9 van de 10 doen dat gewoon omdat ze binding met de club/regio hebben. Denk je nou echt dat Ouwehands meer bezoekers heeft gekregen door N.E.C. te sponsoren of dat Telfort het hele sponsorbedrag eruit heeft gekregen? Die sponsorden alleen omdat Boekhoorn van de club houdt. Dat was anders met Energie Flex en Voorschotje, beide halfslachtige bedrijven die ook gewoon aan het luchtfietsen waren.Tiel schreef: ↑za 26 sep 2020, 17:15Oke, jij vindt shirtsponsoring onzin. Zeg dat dan. Jouw redenering gaat voor bijna alle shirtsponsors op. Enkel oor die kleine regionale bedrijven die wij hebben niet.Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 17:03Met gerichter adverteren verdien je veel meer geld per geïnvesteerde euro dan ergens op een shirt staan. Dat laatste is meer goodwill, tenzij je echt vaak op een shirt staat. Kijk bijvoorbeeld bij ons. Klok bouw en De Klok logistics doen het alleen maar omdat ze uit de regio komen. Ik denk niet dat ze hierdoor echt veel meer omzet draaien. Daarvoor gebruiken ze andere zaken zoals beurzen en b2b media. Ik denk dat 90 procent van de mensen totaal niet weet wie de shirtsponsor is van een bepaalde club.
Ik zou eerder adverteren bij mensen die op internet zoeken naar kalk of waterleiding. Het is nou niet dat dit bedrijf een uitgebreid assortiment heeft van producten als een Gamma. Het is dus heel erg niche.
Als je een miljoen kan uitgeven aan marketing als bedrijf dat pure shit verkoopt, kun je heel veel reclamezendtijd kopen waardoor je een veen groter bereik hebt dan het sponsoren van een regionale club.
Bedenk eens hoeveel mensen je gericht kunt bereiken met 1 miljoen euro reclamebudget, daar zijn veel efficiëntere manieren voor dan shirtsponsoring bij een lokale club. Vooral voor een bedrijf met een redelijk lage omzet.
Voor Ziggo is Ajax juist heel aantrekkelijk, die club staat continu in de belangstelling van landelijke media, hebben veel uitzendtijd, heel veel mensen die een shirtje kopen met de naam erop en deze partijen kunnen samenwerken op het gebied van reclame en media. Dat bedoel ik dus juist te zeggen: voor zo’ soort bedrijf is het wel een goede move om bij die club te zitten. Daarnaast is het niet 20% van de omzet wat Ziggo erin pompt.
いつでも戦える
Re: De Gelderlander
Maar Vitesse krijgt dat miljoen wel dus wat is je punt?Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 21:01Ja, maar zelfs Vitesse is niet groot genoeg voor een landelijke uitstraling waar je die 1 miljoen uithaalt. Vitesse heeft een klein achterland en krijgen amper meer zendtijd dan de gemiddelde andere Eredivisieclub. Als die sponsor nou een binding had met Vitesse/de regio had ik het begrepen, maar dat heeft deze hele man niet. Tel daarbij de totale omzet van dit bedrijf op, geen jaarverslag en geen check of het bedrijf het überhaupt kan ophoesten, dan zie je dat hier gewoon amper wat van klopt.Tiel schreef: ↑za 26 sep 2020, 20:46Maar er zit een verschil in het sponsoren van NEC en clubs die veel en veel meer in de belangstelling staan. Ziggo en eerder ABN bij Ajax bv. Ja en ook Vitesse staat er in Nederland tig keer beter op dan wij.Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 20:17Dat hoor je mij niet zeggen. Ik zeg dat voor de meeste bedrijven het gewoon puur goodwill is. Kijk maar eens naar alle bedrijven die bij ons op het shirt hebben gestaan. 9 van de 10 doen dat gewoon omdat ze binding met de club/regio hebben. Denk je nou echt dat Ouwehands meer bezoekers heeft gekregen door N.E.C. te sponsoren of dat Telfort het hele sponsorbedrag eruit heeft gekregen? Die sponsorden alleen omdat Boekhoorn van de club houdt. Dat was anders met Energie Flex en Voorschotje, beide halfslachtige bedrijven die ook gewoon aan het luchtfietsen waren.Tiel schreef: ↑za 26 sep 2020, 17:15Oke, jij vindt shirtsponsoring onzin. Zeg dat dan. Jouw redenering gaat voor bijna alle shirtsponsors op. Enkel oor die kleine regionale bedrijven die wij hebben niet.Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 17:03Met gerichter adverteren verdien je veel meer geld per geïnvesteerde euro dan ergens op een shirt staan. Dat laatste is meer goodwill, tenzij je echt vaak op een shirt staat. Kijk bijvoorbeeld bij ons. Klok bouw en De Klok logistics doen het alleen maar omdat ze uit de regio komen. Ik denk niet dat ze hierdoor echt veel meer omzet draaien. Daarvoor gebruiken ze andere zaken zoals beurzen en b2b media. Ik denk dat 90 procent van de mensen totaal niet weet wie de shirtsponsor is van een bepaalde club.
Ik zou eerder adverteren bij mensen die op internet zoeken naar kalk of waterleiding. Het is nou niet dat dit bedrijf een uitgebreid assortiment heeft van producten als een Gamma. Het is dus heel erg niche.
Als je een miljoen kan uitgeven aan marketing als bedrijf dat pure shit verkoopt, kun je heel veel reclamezendtijd kopen waardoor je een veen groter bereik hebt dan het sponsoren van een regionale club.
Bedenk eens hoeveel mensen je gericht kunt bereiken met 1 miljoen euro reclamebudget, daar zijn veel efficiëntere manieren voor dan shirtsponsoring bij een lokale club. Vooral voor een bedrijf met een redelijk lage omzet.
Voor Ziggo is Ajax juist heel aantrekkelijk, die club staat continu in de belangstelling van landelijke media, hebben veel uitzendtijd, heel veel mensen die een shirtje kopen met de naam erop en deze partijen kunnen samenwerken op het gebied van reclame en media. Dat bedoel ik dus juist te zeggen: voor zo’ soort bedrijf is het wel een goede move om bij die club te zitten. Daarnaast is het niet 20% van de omzet wat Ziggo erin pompt.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.
Re: De Gelderlander
Dat is natuurlijk maar de vraag. Een sponsor stoort niet alles in een keer op de rekening van de club.Tiel schreef: ↑za 26 sep 2020, 21:30Maar Vitesse krijgt dat miljoen wel dus wat is je punt?Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 21:01Ja, maar zelfs Vitesse is niet groot genoeg voor een landelijke uitstraling waar je die 1 miljoen uithaalt. Vitesse heeft een klein achterland en krijgen amper meer zendtijd dan de gemiddelde andere Eredivisieclub. Als die sponsor nou een binding had met Vitesse/de regio had ik het begrepen, maar dat heeft deze hele man niet. Tel daarbij de totale omzet van dit bedrijf op, geen jaarverslag en geen check of het bedrijf het überhaupt kan ophoesten, dan zie je dat hier gewoon amper wat van klopt.Tiel schreef: ↑za 26 sep 2020, 20:46Maar er zit een verschil in het sponsoren van NEC en clubs die veel en veel meer in de belangstelling staan. Ziggo en eerder ABN bij Ajax bv. Ja en ook Vitesse staat er in Nederland tig keer beter op dan wij.Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 20:17Dat hoor je mij niet zeggen. Ik zeg dat voor de meeste bedrijven het gewoon puur goodwill is. Kijk maar eens naar alle bedrijven die bij ons op het shirt hebben gestaan. 9 van de 10 doen dat gewoon omdat ze binding met de club/regio hebben. Denk je nou echt dat Ouwehands meer bezoekers heeft gekregen door N.E.C. te sponsoren of dat Telfort het hele sponsorbedrag eruit heeft gekregen? Die sponsorden alleen omdat Boekhoorn van de club houdt. Dat was anders met Energie Flex en Voorschotje, beide halfslachtige bedrijven die ook gewoon aan het luchtfietsen waren.Tiel schreef: ↑za 26 sep 2020, 17:15Oke, jij vindt shirtsponsoring onzin. Zeg dat dan. Jouw redenering gaat voor bijna alle shirtsponsors op. Enkel oor die kleine regionale bedrijven die wij hebben niet.Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 17:03
Met gerichter adverteren verdien je veel meer geld per geïnvesteerde euro dan ergens op een shirt staan. Dat laatste is meer goodwill, tenzij je echt vaak op een shirt staat. Kijk bijvoorbeeld bij ons. Klok bouw en De Klok logistics doen het alleen maar omdat ze uit de regio komen. Ik denk niet dat ze hierdoor echt veel meer omzet draaien. Daarvoor gebruiken ze andere zaken zoals beurzen en b2b media. Ik denk dat 90 procent van de mensen totaal niet weet wie de shirtsponsor is van een bepaalde club.
Ik zou eerder adverteren bij mensen die op internet zoeken naar kalk of waterleiding. Het is nou niet dat dit bedrijf een uitgebreid assortiment heeft van producten als een Gamma. Het is dus heel erg niche.
Als je een miljoen kan uitgeven aan marketing als bedrijf dat pure shit verkoopt, kun je heel veel reclamezendtijd kopen waardoor je een veen groter bereik hebt dan het sponsoren van een regionale club.
Bedenk eens hoeveel mensen je gericht kunt bereiken met 1 miljoen euro reclamebudget, daar zijn veel efficiëntere manieren voor dan shirtsponsoring bij een lokale club. Vooral voor een bedrijf met een redelijk lage omzet.
Voor Ziggo is Ajax juist heel aantrekkelijk, die club staat continu in de belangstelling van landelijke media, hebben veel uitzendtijd, heel veel mensen die een shirtje kopen met de naam erop en deze partijen kunnen samenwerken op het gebied van reclame en media. Dat bedoel ik dus juist te zeggen: voor zo’ soort bedrijf is het wel een goede move om bij die club te zitten. Daarnaast is het niet 20% van de omzet wat Ziggo erin pompt.
いつでも戦える
Re: De Gelderlander
Dan wordt er weer bijgepast of zoeken ze een andere sponsor. Tot nu toe is alles voldaan.Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 22:06Dat is natuurlijk maar de vraag. Een sponsor stoort niet alles in een keer op de rekening van de club.Tiel schreef: ↑za 26 sep 2020, 21:30Maar Vitesse krijgt dat miljoen wel dus wat is je punt?Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 21:01Ja, maar zelfs Vitesse is niet groot genoeg voor een landelijke uitstraling waar je die 1 miljoen uithaalt. Vitesse heeft een klein achterland en krijgen amper meer zendtijd dan de gemiddelde andere Eredivisieclub. Als die sponsor nou een binding had met Vitesse/de regio had ik het begrepen, maar dat heeft deze hele man niet. Tel daarbij de totale omzet van dit bedrijf op, geen jaarverslag en geen check of het bedrijf het überhaupt kan ophoesten, dan zie je dat hier gewoon amper wat van klopt.Tiel schreef: ↑za 26 sep 2020, 20:46Maar er zit een verschil in het sponsoren van NEC en clubs die veel en veel meer in de belangstelling staan. Ziggo en eerder ABN bij Ajax bv. Ja en ook Vitesse staat er in Nederland tig keer beter op dan wij.Nummer 9 schreef: ↑za 26 sep 2020, 20:17Dat hoor je mij niet zeggen. Ik zeg dat voor de meeste bedrijven het gewoon puur goodwill is. Kijk maar eens naar alle bedrijven die bij ons op het shirt hebben gestaan. 9 van de 10 doen dat gewoon omdat ze binding met de club/regio hebben. Denk je nou echt dat Ouwehands meer bezoekers heeft gekregen door N.E.C. te sponsoren of dat Telfort het hele sponsorbedrag eruit heeft gekregen? Die sponsorden alleen omdat Boekhoorn van de club houdt. Dat was anders met Energie Flex en Voorschotje, beide halfslachtige bedrijven die ook gewoon aan het luchtfietsen waren.
Als je een miljoen kan uitgeven aan marketing als bedrijf dat pure shit verkoopt, kun je heel veel reclamezendtijd kopen waardoor je een veen groter bereik hebt dan het sponsoren van een regionale club.
Bedenk eens hoeveel mensen je gericht kunt bereiken met 1 miljoen euro reclamebudget, daar zijn veel efficiëntere manieren voor dan shirtsponsoring bij een lokale club. Vooral voor een bedrijf met een redelijk lage omzet.
Voor Ziggo is Ajax juist heel aantrekkelijk, die club staat continu in de belangstelling van landelijke media, hebben veel uitzendtijd, heel veel mensen die een shirtje kopen met de naam erop en deze partijen kunnen samenwerken op het gebied van reclame en media. Dat bedoel ik dus juist te zeggen: voor zo’ soort bedrijf is het wel een goede move om bij die club te zitten. Daarnaast is het niet 20% van de omzet wat Ziggo erin pompt.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.
Re: De Gelderlander
Iemand toevallig meegedaan aan Gelderland pubquiz
Vandaag
Zat aardig in elkaar vond ik
Vandaag
Zat aardig in elkaar vond ik
Het blijft toch je club.
Re: De Gelderlander
Vandaag drie kenners over NEC in De Gelderlander! NEC heeft het niet op de rit volgens Eric Meijers. ,,Ik weet uit ervaring dat je in de eerste divisie een goede spits en een goede keeper moet hebben. Op beide posities blinken de spelers (respectievelijk Rangelo Janga en Norbert Alblas, BvZ) niet uit. Dat is een groot verschil met de top drie - Cambuur, Almere City en De Graafschap - die dat wél goed voor elkaar hebben (...) Zo slecht als de eerste helft tegen Excelsior vorige week, heb ik NEC sinds het begin van de jaren tachtig niet meer gezien."
Johan Derksen is vernietigend. ,,22 miljoen euro heeft Marcel in de club gestoken, vertelde hij me onlangs. Dat hij elk jaar moet bijspringen is een regelrechte aanklacht tegen de zittende beleidsbepalers. Ze maken er een jaar lang een puinhoop van en kloppen dan ongegeneerd aan bij Marcel om de tekorten aan te vullen." ,,Wilco is een aardige man. Een babbelzieke reclamejongen, die nog een hoop stront kan verkopen. Maar van voetbal heeft hij geen verstand. NEC zou echte clubmensen moeten aanstellen en hén het beleid laten uitzetten. Daar heb je echt geen wijsneus uit Utrecht voor nodig."
Ten slotte JK, die geen blad voor zijn mond neemt. Hij noemt de magere voetballende prestaties een logisch voortvloeisel uit het 'falende technisch beleid van de club'. ,,Als één van de weinige clubs in de eerste divisie heeft NEC een groot bedrag kunnen investeren dit seizoen", zegt Knipping. ,,Maar dat zie ik niet terug op het veld. Als ik daarbij zie hoe de club met de eigen jeugd omgaat; dat vind ik schandalig." Knipping haalt het recente vertrek van jeugdproduct Syb van Ottele (18) naar SC Heerenveen aan. ,,Die jongen werd na twee fouten meteen geslachtofferd en op de bank gezet. Zo ga je niet met jeugd om." Praat met ze en beloon ze, adviseert Knipping. ,,Het geld dat sponsor Marcel Boekhoorn nu steeds aan het einde van het jaar overmaakt om de club te redden, kan hij beter in eigen jeugdspelers steken. Zij zijn de toekomst van NEC."
Johan Derksen is vernietigend. ,,22 miljoen euro heeft Marcel in de club gestoken, vertelde hij me onlangs. Dat hij elk jaar moet bijspringen is een regelrechte aanklacht tegen de zittende beleidsbepalers. Ze maken er een jaar lang een puinhoop van en kloppen dan ongegeneerd aan bij Marcel om de tekorten aan te vullen." ,,Wilco is een aardige man. Een babbelzieke reclamejongen, die nog een hoop stront kan verkopen. Maar van voetbal heeft hij geen verstand. NEC zou echte clubmensen moeten aanstellen en hén het beleid laten uitzetten. Daar heb je echt geen wijsneus uit Utrecht voor nodig."
Ten slotte JK, die geen blad voor zijn mond neemt. Hij noemt de magere voetballende prestaties een logisch voortvloeisel uit het 'falende technisch beleid van de club'. ,,Als één van de weinige clubs in de eerste divisie heeft NEC een groot bedrag kunnen investeren dit seizoen", zegt Knipping. ,,Maar dat zie ik niet terug op het veld. Als ik daarbij zie hoe de club met de eigen jeugd omgaat; dat vind ik schandalig." Knipping haalt het recente vertrek van jeugdproduct Syb van Ottele (18) naar SC Heerenveen aan. ,,Die jongen werd na twee fouten meteen geslachtofferd en op de bank gezet. Zo ga je niet met jeugd om." Praat met ze en beloon ze, adviseert Knipping. ,,Het geld dat sponsor Marcel Boekhoorn nu steeds aan het einde van het jaar overmaakt om de club te redden, kan hij beter in eigen jeugdspelers steken. Zij zijn de toekomst van NEC."
Re: De Gelderlander
Alblas heeft wedstrijden gespeeld waar hij een 9 scoorde. De kwaliteit is er wel maar de vorm ontbreekt.
Re: De Gelderlander
Tja JK wat zou hij nu denken? Boekhoorn moet de club niet redden maar het geld in de jeugd steken. Beste heer JK welke jeugd als de club er niet meer is. Tja iets ingewikkelder dan een ik hou van jou en blijf je trouw zeiknummer schrijven, toch?mschr schreef: ↑za 16 jan 2021, 09:26Vandaag drie kenners over NEC in De Gelderlander! NEC heeft het niet op de rit volgens Eric Meijers. ,,Ik weet uit ervaring dat je in de eerste divisie een goede spits en een goede keeper moet hebben. Op beide posities blinken de spelers (respectievelijk Rangelo Janga en Norbert Alblas, BvZ) niet uit. Dat is een groot verschil met de top drie - Cambuur, Almere City en De Graafschap - die dat wél goed voor elkaar hebben (...) Zo slecht als de eerste helft tegen Excelsior vorige week, heb ik NEC sinds het begin van de jaren tachtig niet meer gezien."
Johan Derksen is vernietigend. ,,22 miljoen euro heeft Marcel in de club gestoken, vertelde hij me onlangs. Dat hij elk jaar moet bijspringen is een regelrechte aanklacht tegen de zittende beleidsbepalers. Ze maken er een jaar lang een puinhoop van en kloppen dan ongegeneerd aan bij Marcel om de tekorten aan te vullen." ,,Wilco is een aardige man. Een babbelzieke reclamejongen, die nog een hoop stront kan verkopen. Maar van voetbal heeft hij geen verstand. NEC zou echte clubmensen moeten aanstellen en hén het beleid laten uitzetten. Daar heb je echt geen wijsneus uit Utrecht voor nodig."
Ten slotte JK, die geen blad voor zijn mond neemt. Hij noemt de magere voetballende prestaties een logisch voortvloeisel uit het 'falende technisch beleid van de club'. ,,Als één van de weinige clubs in de eerste divisie heeft NEC een groot bedrag kunnen investeren dit seizoen", zegt Knipping. ,,Maar dat zie ik niet terug op het veld. Als ik daarbij zie hoe de club met de eigen jeugd omgaat; dat vind ik schandalig." Knipping haalt het recente vertrek van jeugdproduct Syb van Ottele (18) naar SC Heerenveen aan. ,,Die jongen werd na twee fouten meteen geslachtofferd en op de bank gezet. Zo ga je niet met jeugd om." Praat met ze en beloon ze, adviseert Knipping. ,,Het geld dat sponsor Marcel Boekhoorn nu steeds aan het einde van het jaar overmaakt om de club te redden, kan hij beter in eigen jeugdspelers steken. Zij zijn de toekomst van NEC."
Ik ben trouwens geen fan van EM maar hij is wel een kenner itt JK en JD. 3 kenners laat mij niet lachen. De gekleurde JK en een JD die niet eens weet wie er bij NEC spelen.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten