De Gelderlander

Discussies over N.E.C. in de media, tv-programma's, kranten, tijdschriften etc.
flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: De Gelderlander

Bericht door flipsen »

bertje schreef:
di 02 mar 2021, 14:33
jackkreta schreef:
di 02 mar 2021, 13:46
bertje schreef:
di 02 mar 2021, 11:02
De Kletskop schreef:
di 02 mar 2021, 07:52
Theodorus schreef:
ma 01 mar 2021, 22:00
karlo schreef:
ma 01 mar 2021, 19:12



En wat te denken van de supporters waar je voor speelt
en de eer?
Zeg Wim, je begint me zolangzamerhand weer behoorlijk de neus uit te hangen met het overal op reageren, waardoor er vooral poep uit je vingers komt en je het forum aan het vervuilen bent.
Ik weet dat ik hier niet alleen in sta.

Kap hier aub mee, mensen komen hier voor hun plezier, niet om in elke discussie die onzinnige quatsch te lezen.

je wordt bedankt.
Ik heb de afgelopen week een keer nauwelijks gekeken, scheelt een hoop irritatie. Maar inderdaad, tegen dit soort gezwam wordt totaal niet opgetreden. En dan zal ik wel spoken zien met verbanden tussen bepaalde mensen, maar IceQueen is minimaal een Necciekloon (kijk maar bij zijn account, er staat nog net geen driebanden of de poezen van Eef tussen). Wim/Beaker/Theodorus/Benny blijft ook aan de lopende band accounts aanmaken waar Flipsen dan direct volledig bij in de reet kruipt. Blijkbaar is dat trollen ontzettend leuk en voor een enkeling een leuke dagbesteding, ik vind het bloedirritant.
Daar verschillen we dan over van mening.
Ik moet die laatste zin even aanpassen:
"Dan heb ik nog 1000x liever die irritante betweterige Tiel die mensen te pas en te onpas terechtwijst, maar hier wel zit omdat hij supporter is van de club dan een trol die hier alleen maar zit om mensen het bloed onder de nagels uit te halen."
niet mee eens...
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32346
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door bertje »

flipsen schreef:
di 02 mar 2021, 16:21
bertje schreef:
di 02 mar 2021, 14:33
jackkreta schreef:
di 02 mar 2021, 13:46
bertje schreef:
di 02 mar 2021, 11:02
De Kletskop schreef:
di 02 mar 2021, 07:52
Theodorus schreef:
ma 01 mar 2021, 22:00

en de eer?
Zeg Wim, je begint me zolangzamerhand weer behoorlijk de neus uit te hangen met het overal op reageren, waardoor er vooral poep uit je vingers komt en je het forum aan het vervuilen bent.
Ik weet dat ik hier niet alleen in sta.

Kap hier aub mee, mensen komen hier voor hun plezier, niet om in elke discussie die onzinnige quatsch te lezen.

je wordt bedankt.
Ik heb de afgelopen week een keer nauwelijks gekeken, scheelt een hoop irritatie. Maar inderdaad, tegen dit soort gezwam wordt totaal niet opgetreden. En dan zal ik wel spoken zien met verbanden tussen bepaalde mensen, maar IceQueen is minimaal een Necciekloon (kijk maar bij zijn account, er staat nog net geen driebanden of de poezen van Eef tussen). Wim/Beaker/Theodorus/Benny blijft ook aan de lopende band accounts aanmaken waar Flipsen dan direct volledig bij in de reet kruipt. Blijkbaar is dat trollen ontzettend leuk en voor een enkeling een leuke dagbesteding, ik vind het bloedirritant.
Daar verschillen we dan over van mening.
Ik moet die laatste zin even aanpassen:
"Dan heb ik nog 1000x liever die irritante betweterige Tiel die mensen te pas en te onpas terechtwijst, maar hier wel zit omdat hij supporter is van de club dan een trol die hier alleen maar zit om mensen het bloed onder de nagels uit te halen."
niet mee eens...
Dat verbaast me niks.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: De Gelderlander

Bericht door flipsen »

bertje schreef:
di 02 mar 2021, 16:23
flipsen schreef:
di 02 mar 2021, 16:21
bertje schreef:
di 02 mar 2021, 14:33
jackkreta schreef:
di 02 mar 2021, 13:46
bertje schreef:
di 02 mar 2021, 11:02
De Kletskop schreef:
di 02 mar 2021, 07:52

Zeg Wim, je begint me zolangzamerhand weer behoorlijk de neus uit te hangen met het overal op reageren, waardoor er vooral poep uit je vingers komt en je het forum aan het vervuilen bent.
Ik weet dat ik hier niet alleen in sta.

Kap hier aub mee, mensen komen hier voor hun plezier, niet om in elke discussie die onzinnige quatsch te lezen.

je wordt bedankt.
Ik heb de afgelopen week een keer nauwelijks gekeken, scheelt een hoop irritatie. Maar inderdaad, tegen dit soort gezwam wordt totaal niet opgetreden. En dan zal ik wel spoken zien met verbanden tussen bepaalde mensen, maar IceQueen is minimaal een Necciekloon (kijk maar bij zijn account, er staat nog net geen driebanden of de poezen van Eef tussen). Wim/Beaker/Theodorus/Benny blijft ook aan de lopende band accounts aanmaken waar Flipsen dan direct volledig bij in de reet kruipt. Blijkbaar is dat trollen ontzettend leuk en voor een enkeling een leuke dagbesteding, ik vind het bloedirritant.
Daar verschillen we dan over van mening.
Ik moet die laatste zin even aanpassen:
"Dan heb ik nog 1000x liever die irritante betweterige Tiel die mensen te pas en te onpas terechtwijst, maar hier wel zit omdat hij supporter is van de club dan een trol die hier alleen maar zit om mensen het bloed onder de nagels uit te halen."
niet mee eens...
Dat verbaast me niks.
gelukkig maar...
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38234
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door mschr »


Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32346
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door bertje »

mschr schreef:
wo 12 mei 2021, 13:32
Wie heeft gesolliciteerd? https://www.villamedia.nl/vacatures/fu ... ggever4718
Niet iets voor jou? Kan je dat kritische interview met van Ingen nog rond krijgen :tu:
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14428
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Bottendaal »

bertje schreef:
do 13 mei 2021, 16:16
mschr schreef:
wo 12 mei 2021, 13:32
Wie heeft gesolliciteerd? https://www.villamedia.nl/vacatures/fu ... ggever4718
Niet iets voor jou? Kan je dat kritische interview met van Ingen nog rond krijgen :tu:
Doe maar een kritisch interview met onze topspits!

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Tiel »

Bottendaal schreef:
do 13 mei 2021, 17:57
bertje schreef:
do 13 mei 2021, 16:16
mschr schreef:
wo 12 mei 2021, 13:32
Wie heeft gesolliciteerd? https://www.villamedia.nl/vacatures/fu ... ggever4718
Niet iets voor jou? Kan je dat kritische interview met van Ingen nog rond krijgen :tu:
Doe maar een kritisch interview met onze topspits!
Baeten? Geloof mij die is echt minder.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11623
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door DJTEEF! »

Tiel schreef:
do 13 mei 2021, 18:10
Bottendaal schreef:
do 13 mei 2021, 17:57
bertje schreef:
do 13 mei 2021, 16:16
mschr schreef:
wo 12 mei 2021, 13:32
Wie heeft gesolliciteerd? https://www.villamedia.nl/vacatures/fu ... ggever4718
Niet iets voor jou? Kan je dat kritische interview met van Ingen nog rond krijgen :tu:
Doe maar een kritisch interview met onze topspits!
Baeten? Geloof mij die is echt minder.
Die indruk heb ik niet.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9211
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Polleke »

DJTEEF! schreef:
do 13 mei 2021, 18:45
Tiel schreef:
do 13 mei 2021, 18:10
Bottendaal schreef:
do 13 mei 2021, 17:57
bertje schreef:
do 13 mei 2021, 16:16
mschr schreef:
wo 12 mei 2021, 13:32
Wie heeft gesolliciteerd? https://www.villamedia.nl/vacatures/fu ... ggever4718
Niet iets voor jou? Kan je dat kritische interview met van Ingen nog rond krijgen :tu:
Doe maar een kritisch interview met onze topspits!
Baeten? Geloof mij die is echt minder.
Die indruk heb ik niet.
Dat denk ik ook niet. Hij is doelgericht, bewegelijk, gooit er veel energie in en heeft een strakke pass. Wat hij nodig heeft is speeltijd.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14428
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Bottendaal »

Tiel schreef:
do 13 mei 2021, 18:10
Bottendaal schreef:
do 13 mei 2021, 17:57
bertje schreef:
do 13 mei 2021, 16:16
mschr schreef:
wo 12 mei 2021, 13:32
Wie heeft gesolliciteerd? https://www.villamedia.nl/vacatures/fu ... ggever4718
Niet iets voor jou? Kan je dat kritische interview met van Ingen nog rond krijgen :tu:
Doe maar een kritisch interview met onze topspits!
Baeten? Geloof mij die is echt minder.
Ik doelde op Janga.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 6973
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door jetipo »

In De Gelderlander (achter betaalmuur, dus maar even gekopieerd :wink:):



Nijmegen hooliganstad: de reputatie en de strijd tegen een frame

NIJMEGEN - ‘Nijmegen hooliganstad’ is aan het terugkeren, vreest burgemeester Hubert Bruls. Hij sprak zijn zorgen uit op een politieke avond, maar de term levert kritiek op. Waar heeft hij het over? ,,Dit soort uitspraken werkt dóór.’’

Frank Houtappels 13-06-21, 09:03
2 REACTIES

Het moment kan iedereen overvallen. Opgelucht en uitgelaten verlaat je café of feest of stadion, even wat minder alert omdat het een tintelende avond was. Maar achter je breekt plotseling glas, klatert het bier en regenen de bakstenen, en dáár is de ME. Ineens sta je middenin de chaos.

En ben je, in de ogen van iedere ordehandhaver, een potentiële hooligan.

I

Zo snel slaat ook de stemming om na NEC-Roda JC, eind mei. Bij het verlaten van De Goffert passeren de 1.500 supporters een rij politieagenten. Die staan daar om het plein voor het stadion af te schermen: om de coronamaatregelen te handhaven geldt een noodbevel, afgekondigd door burgemeester Hubert Bruls.

NEC heeft gewonnen, mag naar de finale, maar het feestje moet bescheiden gevierd worden. Dat lijkt te gebeuren. Tot het mis gaat. Wat er in dat ene moment precies gebeurt, is nog niet helemaal duidelijk, maar ook onschuldige mensen worden er slachtoffer van. René van den Heuvel krijgt klappen terwijl hij in een scootmobiel zit. Deze week deed hij aangifte.

Dat de ellende begon toen er vanuit een groep van honderd supporters met vuurwerk gegooid werd, staat volgens burgemeester Hubert Bruls wel vast. Op dat moment ging het mis, zegt hij als er op een politieke avond vragen over gesteld worden. ,,Ik dacht: we zijn weer zover, Nijmegen hooliganstad is aan het terugkeren. En dan moet de eredivisie nog komen.’’

II

Op sociale media wordt al dezelfde avond vol verbazing gereageerd, vooral op de woorden Nijmegen hooliganstad. Stigmatiserend, zeggen sommige supporters. NEC is natuurlijk de volksclub met het rauwe randje, met een oude harde kern en een actieve jonge garde. Maar toch: de meeste mensen komen niet voor geweld maar voelen zich nu wel zo weggezet. Een burgemeester moet verbindend zijn, twittert Peter_Nijmegen. ‘Door woorden te gebruiken als Nijmegen hooliganstad de-escaleer je niet maar zet je de verhoudingen juist op scherp.’

Na de klappen van de ME voelt René van den Heuvel zich geraakt door de woorden van de burgemeester. Altijd is hij erbij als NEC speelt -uit en thuis. Hij vindt de woorden van Bruls ‘een beetje discriminerend’. ,,Hij scheert ons over één kam. Kijk: ik zou kunnen zeggen dat de heer Bruls een stevig postuur heeft. Dat kan. Is een waarneming. Maar als ik daar scheldwoorden voor gebruik, wordt het anders hè. Wij zijn supporters, geen hooligans.’’

Dat de term Nijmegen hooliganstad zeker twee weken overleeft, blijkt wel als NEC een recordaantal seizoenkaarten verkoopt (dik 9.500). Dagenlang staan voetballiefhebbers in de rij voor NEC -regen of niet. Cynische reactie van een andere twitteraar: ‘H. Bruls had het al voorspeld. Hij voelde het al aankomen. Nijmegen begint weer echt een hooliganstad te worden... Neejohohoh #clown #wateenprestatie’


III
Dit gaat echt om gedrag van een kleine minderheid. Er is een groep van 40-60 mensen die wij rekenen tot de harde kern

Hubert Bruls, burgemeester van Nijmegen
Na NEC-Vitesse in 2001 worden de ruiten van de bussen van Vitesse-supporters ingegooid.
Na NEC-Vitesse in 2001 worden de ruiten van de bussen van Vitesse-supporters ingegooid.
Het beeld roept vragen op. Wat is dat eigenlijk, Nijmegen hooliganstad? Wat is een hooligan en hoeveel heb je ervan, in Nijmegen? En als ze ‘terugkeren’: waar komen ze dan vandaan?

Gevraagd om toelichting reageert Bruls per mail via zijn woordvoerder. Zijn uitspraak was er een ‘in de bredere context van vragen van de raad naar aanleiding van de gebeurtenissen na de wedstrijd tegen Roda’.

‘De burgemeester wilde aangeven dat het voor niemand wenselijk is als we net als in het verleden vaker te maken krijgen met ernstige incidenten rond het gedrag van een kleine groep NEC-aanhangers. Dit gaat echt om gedrag van een kleine minderheid. Er is een groep van 40-60 mensen die wij rekenen tot de harde kern.’

Bovendien: sinds 2014/2015 heeft Nijmegen volgens Bruls ‘een succesvolle gerichte aanpak van voetbalgerelateerd geweld en overlast', stelt Bruls. ‘De Nijmeegse aanpak is een voorbeeld in het land geworden. Ook de sluiting van enkele cafés heeft bijgedragen aan minder overlast, net als de degradatie enkele jaren geleden. Natuurlijk willen we graag dat dit ook in de eredivisie zo blijft.’

Dat het al jaren goed gaat, vindt ook de club NEC. Een woordvoerder wil het verhaal ‘niet groter maken dan het is’. ,,De uitspraken van de burgemeester zijn in ieder geval niet gebaseerd op incidenten van de afgelopen jaren. We hebben ze teruggeluisterd en in de context kunnen we het wat beter plaatsen. We herkennen ons er niet in, onze supporters hebben zich de afgelopen jaren keurig gedragen.’’

Maar het frame staat. Nijmegen hooliganstad.

IV
Terwijl het sentiment rond NEC zo positief is, een uitver­kocht huis en die Boekhoorn die zich ineens weer laat zien. Doodzonde

Niels Hilboesen, supporter FC Groningen
,,Dit soort uitspraken werkt dóór’’, zegt Niels Hilboesen, die supporter is van FC Groningen maar opkomt voor een betere behandeling van voetbalsupporters in Nederland en Europa.

,,Wéér wordt er een stempel gedrukt. Hij zegt het, dat wordt op sociale media gedeeld, mensen zien het staan en zeggen: zie je wel, het is weer raak. En als er beleid gemaakt wordt, wordt dát weer gebruikt. Zal je zien dat wij vanuit Groningen straks niet op eigen vervoer naar Nijmegen mogen omdat ze bij jullie zo spastisch doen. Terwijl het sentiment rond NEC zo positief is, een uitverkocht huis en die Boekhoorn die zich ineens weer laat zien. Doodzonde.’’

Het mooie, zegt hij, is dat de burgemeester zich tegenspreekt. ,,Een paar dagen later promoveert NEC en mag dat plein van hem wel vol stromen om dat te vieren. Over geweld, die avond, heb ik niets gehoord.’’

Misschien heeft Bruls wel geleerd van de avond dat het mis ging, zegt Hilboesen. ,,Zo'n noodverordening is een rode lap. Hoe je het ook wendt of keert: aanwezige politie creëert spanning. In Groningen is de politie veel minder zichtbaar. Er is veel contact tussen supporters en politie, tussen een groep oude hooligans en wat oude rotten van de politie. We worden hier meer gezien als normale mensen, en als dat de norm wordt krijg je dat ook terug.’’

V
Trouwe NEC’ers vragen zich af waar het beeld van Nijmegen als hooliganstad vandaan komt. Incidenten zijn er bij iedere club, en die zijn er ook bij NEC nog wel eens. Nog steeds. Soms. Maar wanneer ging het bij NEC nou voor het laatst echt op grotere schaal fout in het stadion, zeggen ze? Dat moet tien jaar geleden geweest zijn, zegt een oud-hooligan die vanwege zijn betrokkenheid anoniem wil blijven. Ja, 2011, rellen rond de wedstrijd tegen Vitesse. In 2008: Dinamo Boekarest. ,,Die gasten begonnen vanuit het uitvak vuurwerk over het hek te gooien.’’

In Almere in 2014 klommen er mensen het veld op. ,,Als meneer Bruls dat hooliganisme noemt: prima.’’

Maar hooliganstad? Dat is echt wat anders, zegt gemeenteraadslid Jean-Paul Broeren (Stadspartij Nijmegen) als de woorden vallen. ,,Nergens op gebaseerd.’’ Hij komt nu ruim 45 jaar bij NEC, kruipt al jaren in het pak van clubmascotte Bikkel en heeft altijd dat gevoel van trots als hij het licht boven het stadion door het bladerdek van het Goffertpark ziet breken. Hij was er ooit ook ‘zo een die in de hekken hing’. Natuurlijk zijn er incidenten, zegt hij, maar de tijd dat het stadion standaard onveilig werd gemaakt is voorbij.

,,Alles wordt gefilmd, ieder politiebusje heeft een camera. Wie wat wil uithalen weet: je wordt toch wel gepakt. Iedereen is voorzichtiger. Komt ook door goed beleid van de club zelf. Bij NEC kennen ze die jongens van gezicht. En supporters die in de problemen zitten, worden soms door NEC begeleid.’’


VI
Protest tegen het sluiten van café Goffertzicht.
Protest tegen het sluiten van café Goffertzicht. © De Gelderlander
De manier waarop Nijmegen de afgelopen jaren met supporters om ging, vinden de twee NEC’ers juist géén goed voorbeeld. Burgemeester Bruls sloot de cafés Goffertzicht en Heideroosje omdat er drugs gedeald werd. Goffertzicht noemde hij ‘een verzamelplaats van hooligans’. In die tijd, 2014, werd er bij de burgemeester een varkenskop op de stoep gelegd. Broeren: ,,Toen is het een persoonlijk verhaal geworden.’’

Drugs? Ja, zegt de oud-hooligan die anoniem wil blijven. ,,Dat zal wel, maar er zijn ook kroegen waar bankiers bij elkaar de neus staan schoon te maken. Dat gebeurt óók. Het gevoel is dat als wij een scheet laten, Bruls er bovenop zit. Bij hem is het altijd zwart of wit, hij ziet totaal geen grijs.’’

De beslissing om Goffertzicht te sluiten is volgens de twee een breekpunt in de relatie tussen burgemeester en harde kern.

In Eindhoven heeft de harde kern nota bene een honk in het oude politiebureau gekregen, zegt de oud-hooligan. ,,Hier is het: bam, sluiten. Iedereen zit nu voor de wedstrijd op een andere plek. Zo verlies je ze uit het oog. We hoeven geen vrienden te worden, maar je kunt beter on speaking terms blijven dan lijnrecht tegenover elkaar staan.’’

VII
De oud-hooligan komt nog altijd in de Goffert. Samen met zijn dochtertje, zegt hij, die zich geen moment onveilig voelt. Hier is het niet te doen, weet hij. Niet in het stadion. Niet bij al die camera’s. Niet rond de wedstrijd.

De hooligan van nu mijdt het stadion. Valt een andere harde kern onverwacht aan op een doordeweekse avond. Of op afspraak: acht tegen acht in het bos of op een industrieterrein.

Die jongens, hij kent ze wel. Maar je herkent ze niet aan een rood-zwart-groen geblokte sjaal of een uitgesproken profiel op sociale media. ,,Ze willen in de schaduw blijven.’’



2 REACTIES
Login en plaats je reactie...

Pedro Kantor
3 uur geleden
Bruls is net als wethouder Hekking van de fictieve gemeente Juinen, uit Van Kooten en De Bie. De opdringerige vooral met zichzelf bezig ijdeltuit van een wethouder met overal een vinger in de pap. Maakt niet uit waar hij werkt of hoofd van is, Bruls is vooral met Bruls bezig.

Herald Bruin
6 uur geleden
Scherpe analyse. De sleutel ligt grotendeels bij de burgervader zelf.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15759
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door pjottr »

Geen woord over de oefenwedstrijd nog.. bijna anderhalf uur afgelopen.
Echt heel slecht dit.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10298
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Gijscoman »

pjottr schreef:
za 17 jul 2021, 20:21
Geen woord over de oefenwedstrijd nog.. bijna anderhalf uur afgelopen.
Echt heel slecht dit.
Het is ook in eerste instantie een krant, op papier.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Tiel »

pjottr schreef:
za 17 jul 2021, 20:21
Geen woord over de oefenwedstrijd nog.. bijna anderhalf uur afgelopen.
Echt heel slecht dit.
https://www.gelderlander.nl/nec/nec-ver ... ~a020eab8/

Na bijna 2 uur pas............. Ik zou een brief schrijven wat enorm slecht zeg. :biggrin:

En maar blijven schrijven over die overstroming alsof er niets beters is :wink:
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9211
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Polleke »

pjottr schreef:
za 17 jul 2021, 20:21
Geen woord over de oefenwedstrijd nog.. bijna anderhalf uur afgelopen.
Echt heel slecht dit.
Doe ff normaal.... het is een oefenpotje. Als journalist eet je wat, doe je nog een interviewtje, eet je wat op die bbq waar Forza over sprak bij het verslag (niet meer doen btw kreeg er honger van).. lekker naar huis. In je tuin je stukje schrijven en online.

Gebruikersavatar
Theodorus
Berichten: 1724
Lid geworden op: vr 22 jan 2021, 11:18

Re: De Gelderlander

Bericht door Theodorus »

pjottr schreef:
za 17 jul 2021, 20:21
Geen woord over de oefenwedstrijd nog.. bijna anderhalf uur afgelopen.
Echt heel slecht dit.
:withstupid: je moet er als lokale krant bovenop zitten en niet altijd achter de feiten lopen...deze krant lees ik al jaren niet meer. KUTkrant!
Ik versta je niet, ik heb een banaan in mijn oor.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9211
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Polleke »

Theodorus schreef:
zo 18 jul 2021, 13:18
pjottr schreef:
za 17 jul 2021, 20:21
Geen woord over de oefenwedstrijd nog.. bijna anderhalf uur afgelopen.
Echt heel slecht dit.
:withstupid: je moet er als lokale krant bovenop zitten en niet altijd achter de feiten lopen...deze krant lees ik al jaren niet meer. KUTkrant!
De Gelderlander is geen lokale krant. Het is een onderdeel van het AD. Alleen het regio-deel is nog lokaal. Ik vind jullie echt overdrijven.

Gebruikersavatar
Theodorus
Berichten: 1724
Lid geworden op: vr 22 jan 2021, 11:18

Re: De Gelderlander

Bericht door Theodorus »

Polleke schreef:
zo 18 jul 2021, 19:44
Theodorus schreef:
zo 18 jul 2021, 13:18
pjottr schreef:
za 17 jul 2021, 20:21
Geen woord over de oefenwedstrijd nog.. bijna anderhalf uur afgelopen.
Echt heel slecht dit.
:withstupid: je moet er als lokale krant bovenop zitten en niet altijd achter de feiten lopen...deze krant lees ik al jaren niet meer. KUTkrant!
De Gelderlander is geen lokale krant. Het is een onderdeel van het AD. Alleen het regio-deel is nog lokaal. Ik vind jullie echt overdrijven.
NEC behoort tot het regionale deel en ze hebben zelfs 'NEC watchers'...nou dan moet je er toch bovenop zitten of niet? Dat doet die Valentijn Driessen toch ook bij Ajax?
Ik versta je niet, ik heb een banaan in mijn oor.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9211
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Polleke »

Theodorus schreef:
zo 18 jul 2021, 20:06
Polleke schreef:
zo 18 jul 2021, 19:44
Theodorus schreef:
zo 18 jul 2021, 13:18
pjottr schreef:
za 17 jul 2021, 20:21
Geen woord over de oefenwedstrijd nog.. bijna anderhalf uur afgelopen.
Echt heel slecht dit.
:withstupid: je moet er als lokale krant bovenop zitten en niet altijd achter de feiten lopen...deze krant lees ik al jaren niet meer. KUTkrant!
De Gelderlander is geen lokale krant. Het is een onderdeel van het AD. Alleen het regio-deel is nog lokaal. Ik vind jullie echt overdrijven.
NEC behoort tot het regionale deel en ze hebben zelfs 'NEC watchers'...nou dan moet je er toch bovenop zitten of niet? Dat doet die Valentijn Driessen toch ook bij Ajax?
Mensen, het was een oefenpotje en het duurde twee uur...... we zijn geen topclub. Jullie zeiken om niks.

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10403
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door TT »

Schitterend! Onze eigen JBNMGN met een paginagroot verhaal (inclusief grote foto) in De Gelderlander van vandaag!

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10403
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door TT »

TT schreef:
za 14 aug 2021, 07:38
Schitterend! Onze eigen JBNMGN met een paginagroot verhaal (inclusief grote foto) in De Gelderlander van vandaag!
Vooruit dan, speciaal voor jullie én JBNMGN (helaas zonder foto):

Vlinders in de buik bij rentree van NEC in de eredivisie
Jan Berkhoff leeft al weken toe naar eerste wedstrijd op hoogste niveau
Na vier kille jaren in de eerste divisie keert NEC dit weekend terug op het hoogste Nederlandse voetbalniveau. Rond de promotie stond de stad in vuur en vlam, maar hoe hard klopt het Nimweegs hert nu de rentree in de eredivisie écht daar is?
Daan Rieken

Nijmegen

Toegangskaart. ID-kaart. QR-code voor de coronacheck. Zelfs zijn wedstrijdsjaal (,,Ik heb er 24'') heeft de 69-jarige NEC- supporter Jan Berkhoff sinds begin deze week al klaarliggen voor dé wedstrijd van het weekend.

De Nijmegenaar wil niets aan het toeval overlaten, nu hij vandaag na dik vier jaar weer eens een duel van NEC in de eredivisie kan bezoeken. ,,Mooi toch. Ik heb ook speciaal een shirt laten maken. 'We are back' staat erop."

Een zomer lang heeft Berkhoff al kriebels in de buik. Ein-de-lijk weer eredivisie. Ein-de-lijk weer naar een uitwedstrijd. En dan ook nog beginnen bij de regerend landskampioen. Een kleine zevenhonderd Nijmeegse supporters zullen de club vanavond aanmoedigen tegen Ajax in de Johan Cruijff ArenA.

NEC leeft.

NEC leeft weer.

De afgelopen jaren was dat wel anders. Vier seizoenen worstelde de club zich door de eerste divisie. Naar de ArenA? Niks daarvan: Berkhoff en co moesten het doen met bezoekjes aan kille sportparken van teams als Jong AZ, Jong Utrecht en Helmond Sport.

Deceptie
,,Vaak was het voetbal niet best", blikt Berkhoff, die zijn club al jaren achterna reist, terug. ,,Dan had je vooraf nog hoop, maar eindigde het uiteindelijk in een deceptie. Toch bleef ik gaan. Om de club te steunen. En om plezier te maken met de andere supporters. Het sociale gebeuren werd belangrijker."

De prestaties zijn wisselend, een langer verblijf in de Keuken Kampioen Divisie dreigt. Maar dan is daar afgelopen voorjaar die historische mei-week. Plots swingt NEC. In de play-offs worden Almere City en Roda JC opzij geblazen. Weg cynisme, weg genuil. De stad wordt opnieuw gegrepen door rood, zwart en groen. Na winst op NAC volgt promotie en barst een volksfeest los. Achtduizend mensen juichen Eniesee toe voor het Goffertstadion.

Drie maanden later staat de eredivisiecomeback écht voor de deur, maar lijkt de euforie uit Nijmegen verdwenen. De NEC-vlaggen - in mei massaal uitgehangen - zijn van de gevels verdwenen. In het centrum wappert nog één gerafeld exemplaar aan een winkel in de Hezelstraat. Is het vuur van het promotiefeest gedoofd?

,,Nee! De mensen zitten nog steeds op een rood-groen-zwarte wolk", lacht Hennie Linders, bekend NEC- supporter en uitbater van een buurt- super in het Waterkwartier. ,,De NEC-attributen vliegen nog steeds de winkel uit. Vooral vissershoedjes van de club gaan als een tierelier."

,,Ook aan de tap is NEC het gesprek van de dag", zegt kastelein Bart van de Berg van café De Derde Kamer op de Grote Markt. ,,In onze kroeg komen veel supporters. De eredivisie leeft echt wel in Nijmegen. Jammer alleen dat we de wedstrijd tegen Ajax door de coronaregels nog niet samen in de kroeg mogen kijken. Maar de NEC-vlag gaat weer uit dit weekend."

Door het dak
NEC lift mee op een nieuwe golf optimisme. Logisch. Want wat vaak vergeten wordt: de Nijmegenaar kan niet alleen nuilen, maar ook hopen als de beste. Na de promotie en de terugkeer van sterspeler Lasse Schöne regende het aanmeldingen bij de supportersvereniging. De ticketverkoop schoot door het dak. Binnen no-time waren alle seizoenkaarten uitverkocht, een zeldzaamheid.

Of die NEC-vlinders zullen blijven dartelen? Dat valt te bezien. Zeker met meteen die zware uitwedstrijd tegen Ajax. ,,Ik hoop dat we niet direct van de mat worden geveegd", zegt supporter Berkhoff. ,,Maar wie weet zit er een puntje in. En hé: we zijn terug in de eredivisie. Dat is sowieso al een feest!"

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16390
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Legendario »

:hail: :hail: :hail:
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38234
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door mschr »

Petje af! Puike foto!

Gebruikersavatar
TT
Berichten: 10403
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door TT »

mschr schreef:
za 14 aug 2021, 10:47
Petje af! Puike foto!
:withstupid: leuk stukkie JBNMGN!

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11623
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door DJTEEF! »

TT schreef:
za 14 aug 2021, 11:13
mschr schreef:
za 14 aug 2021, 10:47
Petje af! Puike foto!
:withstupid: leuk stukkie JBNMGN!
:withstupid:

En BNer op het forum!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten