Voetbal International (tijdschrift/website)

Discussies over N.E.C. in de media, tv-programma's, kranten, tijdschriften etc.
Gebruikersavatar
Keezer
Berichten: 1782
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:19
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door Keezer »

Dat het niet heel soepel ging binnen NEC (en Futuralis) was geen geheim maar met dit artikel en vooral de quotes wordt het wel bevestigd... Hoekman-Futuralis-Scouting-BvI. Te veel geledingen?

Gebruikersavatar
Sandertjuh85
Berichten: 7016
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 10:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door Sandertjuh85 »

Keezer schreef:Dat het niet heel soepel ging binnen NEC (en Futuralis) was geen geheim maar met dit artikel en vooral de quotes wordt het wel bevestigd... Hoekman-Futuralis-Scouting-BvI. Te veel geledingen?
ach er staat toch niks vreemds in. Ze moeten gewoon aankijken of het zo werkt. Dat het eerste 3 maanden niet helemaal lekker zou lopen was wel duidelijk.

Gebruikersavatar
kingetje
Berichten: 1865
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 18:22
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door kingetje »

TT schreef:
kingetje schreef:Is dit de VI met Klaassen/Ajax op de voorkant? Heb er even doorheen gebladerd in de Appie maar kon het stuk niet vinden.

Daarom had ik maar even het Voetbal Inside blad opengeslagen met de gedachte dat het daarin zou staan, maar dat was niet het geval. Er stond echter wel een stuk over Hyballa in, dus heb ik die maar meegenomen. :biggrin:
Ehm...nee....in de nieuwe VI, met BErghuis op de cover.

Ah, dan mag de AH hier wel even zijn schappen verversen. :p

Gebruikersavatar
Keezer
Berichten: 1782
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:19
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door Keezer »

Sandertjuh85 schreef:
Keezer schreef:Dat het niet heel soepel ging binnen NEC (en Futuralis) was geen geheim maar met dit artikel en vooral de quotes wordt het wel bevestigd... Hoekman-Futuralis-Scouting-BvI. Te veel geledingen?
ach er staat toch niks vreemds in. Ze moeten gewoon aankijken of het zo werkt. Dat het eerste 3 maanden niet helemaal lekker zou lopen was wel duidelijk.
Die gast van Futuralis zegt toch gewoon dat het niét werkt? En in het artikel, wat natuurlijk niet helemaal goed is want Hoekman, scouts, BvI en bv Wisgerhof komen niet aan het woord, staat dat er veel irritaties zijn. Er staat dus wel degelijk iets vreemds. De vraag is alleen of het zo zwart/wit is al geschetst in het artikel.

Gebruikersavatar
Sandertjuh85
Berichten: 7016
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 10:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door Sandertjuh85 »

Keezer schreef:
Sandertjuh85 schreef:
Keezer schreef:Dat het niet heel soepel ging binnen NEC (en Futuralis) was geen geheim maar met dit artikel en vooral de quotes wordt het wel bevestigd... Hoekman-Futuralis-Scouting-BvI. Te veel geledingen?
ach er staat toch niks vreemds in. Ze moeten gewoon aankijken of het zo werkt. Dat het eerste 3 maanden niet helemaal lekker zou lopen was wel duidelijk.
Die gast van Futuralis zegt toch gewoon dat het niét werkt? En in het artikel, wat natuurlijk niet helemaal goed is want Hoekman, scouts, BvI en bv Wisgerhof komen niet aan het woord, staat dat er veel irritaties zijn. Er staat dus wel degelijk iets vreemds. De vraag is alleen of het zo zwart/wit is al geschetst in het artikel.
Het loopt nou nog niet helemaal lekker dat is duidelijk. Maar zo'n artikel wordt ook lichtelijk overdreven. Ik mag aannemen dat je dat wel snapt.

Gebruikersavatar
Hennie-C
Berichten: 557
Lid geworden op: di 07 feb 2012, 14:26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door Hennie-C »

Iemand die het artikel kan plaatsen hier? Ik heb geen abonement meer op de VI...
Supporting eNieSee is everything!

Gebruikersavatar
martijn5
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 17:53
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door martijn5 »

Spraakverwarring troef bij NEC
Gedonder in De Goffert

NEC degradeerde twee jaar geleden met een vreemdelingenlegioen en leek daaruit lering te hebben getrokken. Toch staat er nu opnieuw een elftal met obscure spelers uit alle windstreken. Dat is ten dele het gevolg van een gebrek aan eenheid achter de schermen.

TEKST: GEERT-JAN JAKOBS
Het beleid van NEC volgens directeur Bart van Ingen, opgetekend door Omroep Gelderland: ‘We willen Nederlandse jongens. Jongens die begrijpen hoe het is om hier te voetballen. (…) We hebben ook met elkaar besloten dat we alleen in uitzonderlijke situaties een uitzondering maken om iemand met een andere nationaliteit in de basiself op te stellen.’ Duidelijke taal, twee zomers geleden. Na de degradatie met een van heinde en verre bijeengeharkte verzameling eenlingen verlegde NEC het vizier naar ervaren Nederlandse spelers. Maar de bierspatten op de kampioenschaal van de Jupiler League waren nog niet opgedroogd of de prille principes werden losgelaten. Buitenlandse voetballers hadden vorig seizoen alweer de overhand bij NEC, een ontwikkeling die deze zomer is doorgezet. In kranten en op social media werd smadelijk gedaan over het elftal spelers met een buitenlands paspoort dat de openingswedstrijd tegen PEC Zwolle (1-1) volmaakte. Waarbij dient te worden aangetekend dat Gregor Breinburg en Quincy Owusu-Abeyie in Nederland zijn geboren. NEC mag natuurlijk kiezen voor buitenlanders, en aan de kritiek kleeft al gauw een geurtje van xenofobie, maar van standvastig beleid is geen sprake.
Van Ingen wijst op de financiële beperkingen.
Technisch manager Danny Hoekman helpt zijn geliefde NEC graag, maar wel op zíjn manier

‘We hebben bij elke keuze geprobeerd ervaren en/of kwalitatieve opties in Nederland te vinden, maar met een netto spelersbudget van 2,3 miljoen euro blijkt dat gewoon heel lastig’, aldus de directeur. ‘Twee jaar geleden hadden we nog vijf miljoen te besteden. Bovendien hebben we nu te maken met extra beperkingen, omdat we in Categorie 1 zitten (de gevarenzone in het licentiesysteem van de KNVB, red.). Ik hoor niemand over het feit dat ook deze zomer weer vijf jeugdspelers zijn doorgestroomd naar de selectie. In de toekomst moet de aanwas vanuit onze academie nog groter en beter worden, zodat we minder afhankelijk worden van aankopen en het elftal meer met onze identiteit correspondeert. Dit is een tijdelijke situatie. Maar: vijftig procent van de selectie is nog wel Nederlandstalig.’ Een mager wapenfeitje, gezien de stellingname twee jaar geleden.
Tal van Nederlandse spelers passeerden de revue bij NEC. Joey van den Bergh werd gezien als ideale ervaren kracht in de as, maar zijn salariswens van minimaal 250 duizend euro vormde een onoverkomelijk obstakel. De Nijmegenaren konden geen tonnen betalen voor De Graafschap-spits Vincent Vermeij, Heracles Almelo wél. Tom van Weert van Excelsior koos voor FC Groningen. Fortuna Düsseldorf vroeg te veel voor Mike van Duinen. En zo kunnen betrokkenen nog een waslijst voorbeelden noemen van spelers die van harte welkom waren, maar onhaalbaar bleken. Toch lukte het Excelsior, Sparta Rotterdam en Go Ahead Eagles, de drie Eredivisie-clubs die minder te besteden hebben dan NEC, wél om grotendeels Nederlandse selecties samen te stellen. Een rits betaalbare spelers uit eigen land kwam in Nijmegen niet verder dan de vergadertafel. Zoals Sander Fischer, Jeff Stans, Bart Vriends, Leon de Kogel en Terell Ondaan. Aardige spelers, luidde de conclusie, maar geen mannen op wie NEC noemenswaardige winst denkt te kunnen maken. Wél op Dario Dumic, Stefan Mauk en Kévin Mayi. De club ziet transferwinsten – alle vroegere ambities ten spijt – nog altijd als enige manier de jaarlijkse tekorten te compenseren. NEC snakt naar een renovatie van de thuishaven, maar overnamegesprekken met de gemeente zitten al tijden in een impasse. Totdat er een oplossing komt, ziet de leiding zich genoodzaakt tot financieel knip- en plakwerk. Met dat argument werpt de club zich op als springplank voor jonge voetballers uit het buitenland, in de hoop de nieuwe Alireza Jahanbakhsh of Anthony Limbombe op te duikelen en met forse winst door te verkopen. Het is balanceren op een dun koord, zoals de degradatie twee jaar geleden uitwees.
De keuze voor buitenlands talent – beter gezegd: het níét kiezen voor ervaren Nederlanders – lijkt ook lucratiever voor Futuralis. Het voetbalkantoor in Cuijck, dat NEC adviseert over het aan- en verkoopbeleid, krijgt een percentage van uitgaande transfers en wordt niks wijzer van voetballers met geringe verkoopwaarde. Directeur Bart van Ingen en Roderik van Kerkhof, baas van Futuralis, laten steevast weten dat die afspraak geen rol speelt bij het formeren van de selectie. Van Kerkhof: ‘Of een speler Nederlander of buitenlander is, zegt niks over de verkoopwaarde. Wij willen maar één ding: dat het goed gaat met NEC. Dat straalt ook af op Futuralis.’ Hij noemt de verhalen over de vele buitenlanders overtrokken. ‘Het sausje van twee jaar geleden wordt er de hele tijd overheen gegoten, maar je kunt de selecties van toen en nu niet zomaar vergelijken. Destijds werd er gewoon niet goed gevoetbald. Met elf Nederlanders heb je dan óók een probleem.’ Van Kerkhof begrijpt wel dat buitenstaanders vraagtekens plaatsen bij de gemaakte keuzes. ‘Het zijn geen keuzes uit weelde. NEC wil dit najaar uit Categorie 1 komen, een jaar eerder dan gepland. De club heeft besloten de spelerskosten verder te drukken. Kon ook haast niet anders, want de rest van de organisatie was al uitgekleed. Het spelersbudget ligt nu vier ton lager dan vorig seizoen. Vier ton lager ook dan in de Jupiler League. Van de 27 spelers verdienen er nu twintig minder dan honderdduizend euro! Vorig jaar waren we bezig met Tom Beugelsdijk, om een voorbeeld te noemen. Die vroeg meer salaris dan Dario Dumic, Wojciech Golla en Robin Buwalda nu samen verdienen. We ontkomen er niet aan verder van huis te zoeken. En dan nóg is het vaak ondoenlijk. Van het spelersbudget was nog een totaalbudget over van een ton, daarvan moesten nog een keeper en een linksback worden betaald. Nou, ik daag iedereen uit.’
‘Als je door de woestijn loopt en je hebt dorst, lijkt alles lekker’

Uit Frankrijk kwam Joris Delle, die bij RC Lens twee ton verdiende, maar bereid was voor tachtigduizend euro in Nijmegen onder de lat te staan. Daarna werd het overgebleven salarispotje nog wat aangevuld door investeerders, die bij NEC traditiegetrouw ook meedenken en -praten over het technisch beleid. ‘Maar die investeerders hebben de club wel jarenlang gedekt’, weet Van Kerkhof. ‘Zonder hen was NEC er niet eens meer geweest.’ Ondanks de budgetverhoging was de vacature linksachter afgelopen zondag in het uitduel met Go Ahead Eagles nog altijd niet ingevuld. En dat heeft niet alléén met geld te maken.
Bovenaan op de lijst stond deze zomer Mark- Jan Fledderus. Maar de aanvoerder van Heracles Almelo zou minimaal twee ton salaris én een meerjarig contract verlangen; onacceptabele eisen voor de leiding van NEC. Het was het begin van een frustrerende zoektocht. Futuralis, dat gebruikmaakt van een database met beelden en statistieken van een half miljoen spelers, kwam met een aantal opties. Onder hen ook een Nederlander, Donny Gorter. Het aantrekken van de clubloze linkspoot stuitte op een veto van technisch manager Danny Hoekman. De oud-voetballer sprak zich uit tegen nóg een handvol suggesties van Futuralis, tot groeiende ergernis van medewerkers van het kantoor en NEC-directeur Van Ingen. Die laatste stelde Hoekman aan, nota bene op advies van Futuralis. De partijen dachten gebaat te zijn bij de komst van een extra schakel tussen club en bureau. Een ervaren voetbalman, een echte clubjongen bovendien, die zich zou toeleggen op de coördinatie van eerste elftal, opleiding en scouting.
Hoekman ging voortvarend te werk. Hij belde met spelers en zaakwaarnemers, bracht een bezoek aan zijn voormalige club Manchester City en reisde af naar het jeugd-EK in Stuttgart. Goede en logische initiatieven voor een technisch manager, normaal gesproken. Maar bij NEC en Futuralis wekten ze onbegrip. Dat Hoekman het trainingskamp van de selectie verliet om te scouten in Duitsland, stond haaks op de gemaakte afspraken. Voorstanders van de komst van Hoekman zeggen nu dat ze zich op zijn karakter hebben verkeken. De Nijmegenaar is altijd linksbuiten gebleven: eigenzinnig, niet bang om zijn mond open te trekken. Ook is hij financieel onafhankelijk. Hoekman helpt zijn geliefde NEC graag, maar wel op zíjn manier. Als hij geen vertrouwen heeft in de voorgestelde linksbacks, dan zegt hij dat.
Nadat ook de zevende of achtste kandidaat was afgeserveerd, gaf Futuralis de opdracht terug aan NEC. ‘Wij waren door onze opties heen’, zegt Van Kerkhof. Hoekman kwam daarna met Kevin García Martínez, maar de Spanjaard bleek niet fit genoeg. Eerder gaf de Nijmegenaar wél een contract aan Quincy Owusu-Abeyie. De Brabantse statistiekenfetisjisten vragen zich af wat NEC opschiet met een aanvaller die de afgelopen drie jaar tot 671 speelminuten kwam. ‘Als je door de woestijn loopt en je hebt dorst, lijkt alles lekker’, verzucht een medewerker. Intussen voelen de scouts van NEC zich ook steeds vaker gepasseerd. Wie alle verhalen over en weer hoort, vraagt zich af: Hoeveel samenhang valt te verwachten van een selectie die zo verdeeld is samengesteld?
Het is de vraag of de voordelen van het samenwerken met Futuralis nog opwegen tegen de nadelen

De rol van Futuralis bij NEC blijft intrigeren én irriteren. De samenwerking van de afgelopen twee jaar pakte op het eerste oog goed uit, gezien het kampioenschap in de Jupiler League en daaropvolgende tiende plaats in de Eredivisie. De grootste succesnummers waren Christian Santos en Anthony Limbombe, maar dat duo prijkte al langer op de scoutinglijsten van NEC. De makelaars in Cuijk verdienen credits voor het aantrekken van onder anderen Gregor Breinburg, Janio Bikel en Dario Dumic, maar lang niet iedere speler was een voltreffer. Spits Mihai Roman was een dure flop. Ook vleugelaanvaller Sam Lundholm liet in zijn eerste jaar weinig zien wat een transfersom van tonnen rechtvaardigt. Het is niet reëel een honderd-procentscore te verwachten op de transfermarkt, maar het is wel de vraag of de voordelen van het samenwerken met Futuralis nog opwegen tegen de nadelen.
Trainer Ernest Faber had vorig seizoen al gauw zijn buik vol van discussies in Cuijk met Futuralis-medewerkers, NEC-scouts, directeur Van Ingen, commissaris Peter Wisgerhof en – namens de investeerders – voormalig eierboer Harold Bons. Vlak na de winterstop was er de rel rond topscorer Santos. Faber schaarde zich achter het plan de spits niet meer op te stellen vanwege diens weigering bij te tekenen, maar kwam daar al na één duel op terug. De irritaties bleven vervolgens dooretteren. Het is een klein wonder dat Faber het seizoen afmaakte bij NEC. De clubleiding hoopte dat de aanstelling van een technisch manager voor meer rust en duidelijkheid zou zorgen, maar het tegendeel is vooralsnog waar. Hoekman vraagt zich al regelmatig af waar hij aan begonnen is, Van Ingen evenzeer en Futuralis overweegt ondanks een nog twee jaar doorlopend contract de samenwerking op te zeggen. ‘We gaan evalueren: is onze toegevoegde waarde nog dezelfde als de afgelopen twee jaar’, zegt Van Kerkhof. ‘We moeten in onze kracht kunnen werken, anders zijn we niet meer geloofwaardig.’ Van Ingen en Hoekman willen niet reageren op vragen over interne spanningen. Van Kerkhof erkent dat het ‘even wennen’ is. ‘Een technisch manager kan zeker van waarde zijn. Maar het is wel een extra beslissingsobject.’ Dan: ‘Het maken van de juiste keuzes kan sneller. Móét sneller. Nu staat er een groep waarvan je niet kunt zeggen: Die gooien we in de wei en voetballen maar. Het komt goed, maar de trainer zal er veel energie in moeten stoppen.’ Peter Hyballa, óók aanbevolen door Futuralis, gaat ook deze vrijdag flink tekeer op het trainingsveld. Om de zoveel seconden onderbreekt hij het spel voor een uitbarsting in het Engels, de voertaal bij NEC. ‘Wat is dit? Ik wil honderd procent inzet! Stop, stop, stop! Stop met die balletjes over twee of drie meter.’
Na een relatief korte sessie van één uur en drie kwartier mogen de spelers van Hyballa ‘met de vriendin gaan spelen’ en blaast de Duitser uit in de brasserie. ‘Ik geef alles, elke dag, zo wil ik de spelers inspireren’, vertelt hij, zichtbaar ouder na een paar weken NEC. ‘Qua teamspirit en fitheid moeten we top zijn, dat is stap één.’ De verscheidenheid aan nationaliteiten maakt zijn werk niet gemakkelijker. ‘Eerder werkte ik in Namibië, met voetballers met een kleurtje. Racisme vind ik echt het vreselijkste wat er is. Ik wil daar niemand van beschuldigen, maar ik hou er gewoon niet van spelers alleen op hun afkomst te beoordelen. Wel begrijp ik dat Nederlanders graag een Nederlands team zien.
‘Het maken van de juiste keuzes kan sneller. Móét sneller. Nu staat er een groep waarvan je niet kunt zeggen: Die gooien we in de wei en voetballen maar’

Maar het is zoals het is.’
Hyballa wijst naar een shirt aan de wand. ‘Die kleuren, dáár gaat het om. Daarvoor moeten we vechten. In de rust tegen PEC zei ik in de kleedkamer dat wij extra hard moeten werken om het krediet van de fans te verdienen. Daarna scoorde een Duitser op aangeven van een Bosnische Deen, hield een Franse keeper de ploeg overeind en zweepte een andere Duitser de ploeg op langs de kant. Het publiek schaarde zich achter ons, dat gaf een geweldige boost.’ Hyballa is niet in een gespreid bedje beland. ‘In de tweede speelronde nog geen compleet team hebben, is nieuw voor mij.’ Toch wil hij zich zo min mogelijk druk maken. ‘Ik heb al mijn kracht nodig voor het elftal.’ Daarom schuift hij ook niet aan bij Futuralis. ‘Dat doet Danny. Ik kan mijn verhaal niet aan vijf of zes mensen uitleggen, dan word ik gek. Heb ik ook geen tijd voor. Ik praat met mijn staf en met Danny. Hij is mijn aanspreekpunt en mijn buffer.’
Twee dagen later houden zijn Verenigde Naties en polderbrigade Go Ahead Eagles elkaar in evenwicht. Qua score (2-2), maar ook qua teamgeest. Met Hyballa als menselijke maïzena maakt NEC op het veld al een aardig saamhorige indruk. Nu buiten de lijnen nog.

BARBECUEN VOOR VERBROEDERING
Jeffrey Leiwakabessy (35) degradeerde twee jaar geleden met NEC en zei destijds in dit blad dat de vele nationaliteiten in de kleedkamer bepaald niet meehielpen. Beleeft hij nu een déjà vu? ‘Ik heb goede hoop dat het seizoen nu anders zal uitpakken’, zegt de linksback. ‘Toen kwamen we in de problemen door de slechte resultaten, het team viel uiteen in eenlingen. Daar moeten we nu voor waken. De trainers werken aan het groepsgevoel, maar ook ik als ervaren speler wil een bijdrage leveren. Vóór de competitie heb ik bij mij thuis een barbecue georganiseerd, om de jongens bij elkaar te brengen. Was een gezellige avond. Zulke dingen zijn belangrijk.’ Ook Leiwakabessy hoort het gemopper. ‘Mensen zien liever jongens uit de eigen regio en jeugdopleiding. Goed presteren is de enige manier om geklaag over een vreemdelingenlegioen te voorkomen.’

Nijmegen0413
Berichten: 10573
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door Nijmegen0413 »

Is het probleem niet gewoon dat we nu met meneer Hoekman en met Futuralis 2 partijen hebben die verantwoordelijk zijn voor het aankoopbeleid, en daar verschillende belangen bij hebben? Hoekman is uiteindelijk de eindverantwoordelijke en kan dus zijn eigen ideeën altijd doordrukken en die van Futuralis weigeren. Een man als Hoekman is ook een type met een aardig ego en iemand die het liefst alleen de spelers uit zijn eigen stal haalt. Daardoor zal Futuralis denken van wat hebben we er aan als toch al onze speler afgewezen worden? Daarbij heeft Hoekman nog 0,0 bewezen en heeft Futuralis door een herkenbare en gebalanceerde selectie neer te zetten het kampioenschap behaald in de JL. Wat van levensbelang was voor NEC. En daarna met veel spelers uit de stal van Futuralis bijna als promovendus Europees voetbal gehaald. Ik vind gewoon als je de samenwerking met Futuralis in stand houd dat je ze ook moet gebruiken. Want je kunt nou niet echt zeggen dat Futuralis niet weet wat ze doen. Behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst, maar ben nog steeds overtuigd van Futuralis en (nog) niet van Hoekman.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door Gijscoman »

Interessant artikel. Er wordt volgens mij wel een fout gemaakt, namelijk dat ervaren Nederlanders het doel waren. Volgens mij ligt dat toch iets anders, want al vanaf het begin wordt gesproken over NEC als opleidingsclub. Men wil talenten verder opleiden en voor meer verkopen, zonder echter afhankelijk te worden van toptransfers. En daarbij wilde men de voorkeur aan Nederlandstalige spelers geven.

Verder heb ik weinig kritische aanmerkingen bij het artikel. Hoekman speelt een interessante rol. Enerzijds kiest hij ervoor om te scouten in Duitsland tegen gemaakte afspraken in, maar daaruit blijkt misschien meer zijn rol als vertegenwoordiger van Hyballa. Desondanks vind ik het een ietwat dubieuze keuze. Aan de andere kant hield hij de transfer van Gorter tegen, die bij mijn weten ook maar een matige speler is. Daarmee zou je trouwens ook een in het buitenland geboren speler halen. Hoekman en Futuralis moeten wel beter samenwerken en daarbij denk ik dat Hoekman iets van zijn dwarsheid moet verliezen.

Overigens ook prettig dat zowel de auteur als ook Hyballa aangeven dat het anti-buitenlanderssentiment een nare bijsmaak geeft, zonder direct iedereen voor racist of xenofoob uit te maken. Daar kan ik me namelijk erg goed in vinden, hoewel ook enkele meningen (vooral van buiten het NEC-publiek) mij toch ietsje te dicht tegen racisme aan zitten.

Gebruikersavatar
Keezer
Berichten: 1782
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:19
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door Keezer »

Sandertjuh85 schreef:
Keezer schreef:
Sandertjuh85 schreef:
Keezer schreef:Dat het niet heel soepel ging binnen NEC (en Futuralis) was geen geheim maar met dit artikel en vooral de quotes wordt het wel bevestigd... Hoekman-Futuralis-Scouting-BvI. Te veel geledingen?
ach er staat toch niks vreemds in. Ze moeten gewoon aankijken of het zo werkt. Dat het eerste 3 maanden niet helemaal lekker zou lopen was wel duidelijk.
Die gast van Futuralis zegt toch gewoon dat het niét werkt? En in het artikel, wat natuurlijk niet helemaal goed is want Hoekman, scouts, BvI en bv Wisgerhof komen niet aan het woord, staat dat er veel irritaties zijn. Er staat dus wel degelijk iets vreemds. De vraag is alleen of het zo zwart/wit is al geschetst in het artikel.
Het loopt nou nog niet helemaal lekker dat is duidelijk. Maar zo'n artikel wordt ook lichtelijk overdreven. Ik mag aannemen dat je dat wel snapt.
Ik geef al aan dat het verhaal niet van alle vier de kanten belicht wordt. Objectief is het daardoor niet maar dat het overdreven wordt is een aanname van jou. De geluiden zijn er al langer en ze zijn pas 3 maanden samen aan het werk. Ik hoop inderdaad dat het een storm in een glas water is...

valkhof
Berichten: 8747
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 15:28
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door valkhof »

wat mij betreft futuralis eruit ondanks goede resultaten. je hebt danny aangetrokken voor dat soort dingen, dan had je het beleid bij futuralis moeten laten en danny niet aan moeten trekken. 2 poppetjes met verschillende belangen aan een touwtje laten trekken werkt niet

Gebruikersavatar
kingetje
Berichten: 1865
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 18:22
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door kingetje »

valkhof schreef:je hebt danny aangetrokken voor dat soort dingen, dan had je het beleid bij futuralis moeten laten en danny niet aan moeten trekken.

Het beleid was niet bij Futuralis, het was bij BvI. Futuralis draagt alleen namen aan. Bvi besloot toen, en nu dus Hoekman, of ze er wel of niet iets mee doen.

Gebruikersavatar
druten
Berichten: 1531
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 20:45
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door druten »

haha weer stemmingmakerij van de bovenste plank, met citaten van maanden terug.............

valkhof
Berichten: 8747
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 15:28
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door valkhof »

kingetje schreef:
valkhof schreef:je hebt danny aangetrokken voor dat soort dingen, dan had je het beleid bij futuralis moeten laten en danny niet aan moeten trekken.

Het beleid was niet bij Futuralis, het was bij BvI. Futuralis draagt alleen namen aan. Bvi besloot toen, en nu dus Hoekman, of ze er wel of niet iets mee doen.
bedoelde meer dat voorheen de aanbevelingen van spelers door futuralis schijnbaar klakkeloos geaccepteerd werden en nu niet. op mij komt het over alsof futuralis daar niet zo goed mee om kan gaan.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20483
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door Mark Ariaans »

druten schreef:haha weer stemmingmakerij van de bovenste plank, met citaten van maanden terug.............
:withstupid: Wat ik al zei, storm in een glas water. Staat niks in het artikel dat de sensatiebeluste kop ondersteunt.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7000
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door jetipo »

Zoals gebruikelijk weer een tendentieus artikel van een blad dat de laatste jaren is afgegleden naar het roddelbladniveau. Je kunt het zo in de Privé plaatsen. Een van de redenen waarom ik dat flutblad al jaren niet meer lees. In plaats van de misplaatste drukte over de beslommeringen bij NEC kunnen ze beter eens die belachelijke salarissen en transfersommen aan de kaak stellen. Als je in dat artikel de eisen daarover leest, ga je je echt afvragen of men totaal van de pot getrokken is in de voetballerij. NEC verdedigt zich nog door te stellen dat veel spelers van de selectie minder dan een ton verdienen. Alsof 80.0000 euro geen prachtig jaarinkomen is voor een spelletje.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
Strooper
Berichten: 6488
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:41
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door Strooper »

Oh god, wat ben ik blij dat Fledderus 2 ton vroeg.

Verder zitten we wat mij betreft nu in een tussenfase. Hoekman is net begonnen aan zijn job en kan de adviezen van Futuralis momenteel nog goed gebruiken en volgens mij doet hij dat ook (van de aangetrokken spelers komen vermoed ik wel een aantal uit de Futuralis-koker, ik denk aan Mayi, Mauk en Delle). Als Hoekman er wat langer zit neem ik aan dat de rol van Futuralis kleiner wordt en dat er incidenteel om advies gevraagd wordt. Dat lijkt mij ook de ideale situatie.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.

valkhof
Berichten: 8747
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 15:28
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door valkhof »

Strooper schreef:Oh god, wat ben ik blij dat Fledderus 2 ton vroeg.

Verder zitten we wat mij betreft nu in een tussenfase. Hoekman is net begonnen aan zijn job en kan de adviezen van Futuralis momenteel nog goed gebruiken en volgens mij doet hij dat ook (van de aangetrokken spelers komen vermoed ik wel een aantal uit de Futuralis-koker, ik denk aan Mayi, Mauk en Delle). Als Hoekman er wat langer zit neem ik aan dat de rol van Futuralis kleiner wordt en dat er incidenteel om advies gevraagd wordt. Dat lijkt mij ook de ideale situatie.
:withstupid:

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10353
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door Gijscoman »

Wat trouwens ook even benadrukt mag worden: heel veel spelers verdienen een laag salaris. Delle accepteert zelfs minder dan de helft in vergelijking met zijn vorige club.
Natuurlijk zijn het nog steeds mooie salarissen, maar voor voetballers wel relatief laag. Waarschijnlijk konden ze ook bij andere clubs meer verdienen. Veel van deze spelers kiezen dus voor NEC (en waarschijnlijk het feit dat NEC meer carrièreperspectief biedt) en niet voor het snelle geld. Dat vind ik mooi om te horen en kan ik zeker waarderen in deze spelers. Ik hoop dus dat mensen, wanneer het wat slechter gaat, ook niet vervallen in loze kreten als "werken voor je geld" en "broodvoetballer", want dat is bij deze spelers m.i. dus toch een beetje misplaatst.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38248
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door mschr »

Gijscoman schreef:Wat trouwens ook even benadrukt mag worden: heel veel spelers verdienen een laag salaris. Delle accepteert zelfs minder dan de helft in vergelijking met zijn vorige club.
Natuurlijk zijn het nog steeds mooie salarissen, maar voor voetballers wel relatief laag. Waarschijnlijk konden ze ook bij andere clubs meer verdienen. Veel van deze spelers kiezen dus voor NEC (en waarschijnlijk het feit dat NEC meer carrièreperspectief biedt) en niet voor het snelle geld. Dat vind ik mooi om te horen en kan ik zeker waarderen in deze spelers. Ik hoop dus dat mensen, wanneer het wat slechter gaat, ook niet vervallen in loze kreten als "werken voor je geld" en "broodvoetballer", want dat is bij deze spelers m.i. dus toch een beetje misplaatst.
NEC is de perfecte inhuurder van voetbaluitzendkrachten geworden.

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7155
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door karlo »

Bij de foto in het artikel staat, Peter hyballa met de nieuw aangetrokken dario Dumic.
Tsja dan weet je genoeg, gewoon een slecht ingevoerde verslaggever, die wil scoren, maar eigenlijk niet weet waar hij over praat.
Het blijft toch je club.

Gebruikersavatar
Sluipschutter
Berichten: 110
Lid geworden op: za 25 jun 2016, 21:08
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door Sluipschutter »

kingetje schreef:
TT schreef:
kingetje schreef:Is dit de VI met Klaassen/Ajax op de voorkant? Heb er even doorheen gebladerd in de Appie maar kon het stuk niet vinden.

Daarom had ik maar even het Voetbal Inside blad opengeslagen met de gedachte dat het daarin zou staan, maar dat was niet het geval. Er stond echter wel een stuk over Hyballa in, dus heb ik die maar meegenomen. :biggrin:
Ehm...nee....in de nieuwe VI, met BErghuis op de cover.

Ah, dan mag de AH hier wel even zijn schappen verversen. :p
Er zijn deze week drie verschillende covers, voor drie verschillende regio's: a'dam, r'dam en eindhoven

Gebruikersavatar
Jeffry74
Berichten: 4381
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door Jeffry74 »

karlo schreef:Bij de foto in het artikel staat, Peter hyballa met de nieuw aangetrokken dario Dumic.
Tsja dan weet je genoeg, gewoon een slecht ingevoerde verslaggever, die wil scoren, maar eigenlijk niet weet waar hij over praat.
NEC heeft Dumic ook pas officieel per 1 juli 2016 gecontracteerd dus is hij nieuw aangetrokken.
Daarvoor was Dumic een huurling ;)
Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.

Voorwaarts
Berichten: 4160
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 16:50
Locatie: nmgn
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door Voorwaarts »

kingetje schreef:
valkhof schreef:je hebt danny aangetrokken voor dat soort dingen, dan had je het beleid bij futuralis moeten laten en danny niet aan moeten trekken.

Het beleid was niet bij Futuralis, het was bij BvI. Futuralis draagt alleen namen aan. Bvi besloot toen, en nu dus Hoekman, of ze er wel of niet iets mee doen.
Enerzijds om de trainer te ontlasten (zoals ook aangegeven in het artikel) en anderzijds om BvI in zijn sterkte te gebruiken en hem ook niet de extra portefeuille voetbalzaken er bij te doen. (wat hij overigens 2j. succesvol heeft gedaan, bu the way).
Volgens mij was het aanstellen van een technische man ook de wens van meerdere geledingen binnen nec, Futuralis en de landelijke media.
eens een nec-er, altijd een nec-er

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16413
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door Legendario »

Voorwaarts schreef:
kingetje schreef:
valkhof schreef:je hebt danny aangetrokken voor dat soort dingen, dan had je het beleid bij futuralis moeten laten en danny niet aan moeten trekken.

Het beleid was niet bij Futuralis, het was bij BvI. Futuralis draagt alleen namen aan. Bvi besloot toen, en nu dus Hoekman, of ze er wel of niet iets mee doen.
Enerzijds om de trainer te ontlasten (zoals ook aangegeven in het artikel) en anderzijds om BvI in zijn sterkte te gebruiken en hem ook niet de extra portefeuille voetbalzaken er bij te doen. (wat hij overigens 2j. succesvol heeft gedaan, bu the way).
Volgens mij was het aanstellen van een technische man ook de wens van meerdere geledingen binnen nec, Futuralis en de landelijke media.
Het was een wens van de landelijke media? Dat is een goed argument!
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten