Voetbal International (tijdschrift/website)

Discussies over N.E.C. in de media, tv-programma's, kranten, tijdschriften etc.
Gebruikersavatar
fr@nk
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 16:06
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door fr@nk »

trouwehond schreef:Ik ben Nijmegenaar, er is niets wat mij verbindt met de provincie waarin ik leef.

:withstupid: ik ook niet , maar ik woon in Brabant .
Heb er helemaal niks mee .
Ik ben NEC'er ondanks dat ik geboren en deels getogen in Veghel ben. Met Gelderland heb ik niks. Brabant dan weer wel.
Nijmegen vind ik ook meer op Brabant georienteerd dan Gelderland. Mss omdat wanneer wij naar boven rijden bij Arnep uitkomen.

Gebruikersavatar
denniesee
Berichten: 3171
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:05
Locatie: NIJMEGEN
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door denniesee »

Ik ken veel mensen die van buiten de stad komen en hier al jaren wonen, die praten nog beter nimweegs dan menig nijmegenaar en ze willen nooit meer weg omdat ze zich thuus voelen hier en dat snap ik dan ook wel :biggrin: maar voor mij blijven het nog steeds een import-nijmegenaren maar met een goed hartje :wink:
NIJMEGEN=Keizerstad der Keizersteden

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32901
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door bertje »

trouwehond schreef:
ApophisEire schreef:
trouwehond schreef:Dan ben je import punt uit !
Wat een onzin, dat superieure neerbuigende gedrag is echt walgelijk
Da,s niet waar dan vat je het verkeerd op
ik ben erg trots op m,n roots , dan moet je niet komen claimen dat je Nijmegenaar bent ,
want dat ben je niet .
Ik heb geen enkel probleem met niet Nijmegenaren , want Nijmegen is Nijmegen al lang niet meer .
Bepaal jij dan wanneer iemand een Nijmegenaar is of niet? Ik ben geboren en getogen in Nijmegen maar ik heb 0,0 met het waterkwartier of willemskwartier. Ben ik dan ook een import?
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

trouwehond

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door trouwehond »

Ach jij denkt dat ik dat bepaal ?
En je gaat mij vragen of je Nijmegenaar bent ......
Van mij part kom jij uit timboektoe , deze discussie is zooooooo zinloos .

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door ApophisEire »

trouwehond schreef:
ApophisEire schreef:
trouwehond schreef:Dan ben je import punt uit !
Wat een onzin, dat superieure neerbuigende gedrag is echt walgelijk
Da,s niet waar dan vat je het verkeerd op
ik ben erg trots op m,n roots , dan moet je niet komen claimen dat je Nijmegenaar bent ,
want dat ben je niet .
Ik heb geen enkel probleem met niet Nijmegenaren , want Nijmegen is Nijmegen al lang niet meer .
Je zegt dat het niet waar is en dat ik het verkeerd opvat, om vervolgens toch weer aan te geven dat ik geen Nijmegenaar ben
Dat soort opmerkingen van jou maken het superieure neerbuigende gedrag wat ik al aanhaalde juist zo walgelijk
Ik hoef verder geen discussie met jou, maar je mag best wat aan je houding doen omtrent bepalen of iemand wel al dan niet Nijmegenaar is
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

Gebruikersavatar
keyser soze
Berichten: 1092
Lid geworden op: di 20 jul 2010, 18:58
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door keyser soze »

ApophisEire schreef:
trouwehond schreef:
ApophisEire schreef:
trouwehond schreef:Dan ben je import punt uit !
Wat een onzin, dat superieure neerbuigende gedrag is echt walgelijk
Da,s niet waar dan vat je het verkeerd op
ik ben erg trots op m,n roots , dan moet je niet komen claimen dat je Nijmegenaar bent ,
want dat ben je niet .
Ik heb geen enkel probleem met niet Nijmegenaren , want Nijmegen is Nijmegen al lang niet meer .
Je zegt dat het niet waar is en dat ik het verkeerd opvat, om vervolgens toch weer aan te geven dat ik geen Nijmegenaar ben
Dat soort opmerkingen van jou maken het superieure neerbuigende gedrag wat ik al aanhaalde juist zo walgelijk
Ik hoef verder geen discussie met jou, maar je mag best wat aan je houding doen omtrent bepalen of iemand wel al dan niet Nijmegenaar is
:withstupid: Ik ben geboren, getogen en weer woonachtig in Mook ( heb een tijdje in Nijmegen gewoond ) en voel me betrokken bij de stad Nijmegen. Als mensen me vragen waar ik vandaan kom is mijn antwoord : 'Mook bij Nijmegen'. Die grens houdt toch niet op bij het bordje Malden/Nijmegen ? Bedenk hierbij dat Mook in limburg ligt ! Iedereen hier in het dorp vind dat wij de achtertuin van Nijmegen zijn, wat historisch gezien ook klopt en ik voel me een Nijmegenaar uit Mook.
Ik vind het kletspraat als je niet uit het waterkwartier of uit oost komt, dat je dan geen Nijmegenaar bent.
sjabbahnijmeguh op youtube.


trouwehond

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door trouwehond »

Ik vind Mook een prachtige omgeving , heb er jaren gewerkt bij de Verzinkerij .
Om Nijmegenaar te zijn hoef je niet uit het Waterkwartier/Benedenstad/ te komen, weet ik ook wel .
Als ze aan mij vragen waar ik vandaan kom, antwoord ik :,, het Nijmeegse Waterkwartier,,
ben ik trots op !

Daar is het allemaal begonnen ruim 2000 jaar geleden .

Ulpia Noviomagus Batavorum

Gebruikersavatar
keyser soze
Berichten: 1092
Lid geworden op: di 20 jul 2010, 18:58
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door keyser soze »

trouwehond schreef:Ik vind Mook een prachtige omgeving , heb er jaren gewerkt bij de Verzinkerij .
Om Nijmegenaar te zijn hoef je niet uit het Waterkwartier/Benedenstad/ te komen, weet ik ook wel .
Als ze aan mij vragen waar ik vandaan kom, antwoord ik :,, het Nijmeegse Waterkwartier,,
ben ik trots op !

Daar is het allemaal begonnen ruim 2000 jaar geleden .

Ulpia Noviomagus Batavorum
:tu:
sjabbahnijmeguh op youtube.

Gebruikersavatar
Biarmicus
Berichten: 2340
Lid geworden op: za 02 aug 2008, 20:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door Biarmicus »

Haha zinloze discussie.

Als ik mijn stamboom er bij pak woont mijn familie al minstens drie a vier eeuwen in het Rijk van Nijmegen. Als in Timboektoe zou zijn geboren, ben ik dan opeens geen Nijmegenaar meer?

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door LT »

trouwehond schreef:Ik vind Mook een prachtige omgeving , heb er jaren gewerkt bij de Verzinkerij .
Om Nijmegenaar te zijn hoef je niet uit het Waterkwartier/Benedenstad/ te komen, weet ik ook wel .
Als ze aan mij vragen waar ik vandaan kom, antwoord ik :,, het Nijmeegse Waterkwartier,,
ben ik trots op !

Daar is het allemaal begonnen ruim 2000 jaar geleden .

Ulpia Noviomagus Batavorum
Of ik moet mij heel sterk vergissen, maar het Waterkwartier is niet waar Ulpia Noviomagus Batavorum lag hoor.

trouwehond

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door trouwehond »

Dan ken je de geschiedenis van je eigen stad niet .
Ulpia Noviomagus Batavorum zo heette onze stad vroeger .
dat bestond alleen maar uit wat nu de benedenstad is inclusief het kronenburgpark met totaal 800 inwoners .

Het Waterkwartier bestond toen uit alleen moerasgebied (de biezen )
na jaren kwam het Waterkwartier (vandaar de naam ) droog te liggen en de stadswallen werden afgebroken ,
omdat de stad te klein werd, die werd bedreigd met uitsterven van de bevolking inverband met allerelei ziektes o.a. pest .
en aan de weurtseweg werden toen de 1e woningen gebouwd .

Ruim 2000 jaar geleden stonden op het Maasplein de tempels van Keizer Trajanus en vrouwe fortuna .
Daar op dat zelfde plein staat ook een bord .


Afbeelding

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4835
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door T.I.G.O. »

Ik ben een ''export'' nijmegenaar uit het waterkwartier en daar ben ik beretrots op.

trouwehond

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door trouwehond »

Ja dat kan en dat respecteer ik ook, maar het halve forum komt over me heen als ik van mening ben dat je pas een Nijmegenaar bent als je er bent geboren , dat is toch ook zo .

Gebruikersavatar
LT
Berichten: 16382
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door LT »

trouwehond schreef:Dan ken je de geschiedenis van je eigen stad niet .
Ulpia Noviomagus Batavorum zo heette onze stad vroeger .
dat bestond alleen maar uit wat nu de benedenstad is inclusief het kronenburgpark met totaal 800 inwoners .

Het Waterkwartier bestond toen uit alleen moerasgebied (de biezen )
na jaren kwam het Waterkwartier (vandaar de naam ) droog te liggen en de stadswallen werden afgebroken ,
omdat de stad te klein werd, die werd bedreigd met uitsterven van de bevolking inverband met allerelei ziektes o.a. pest .
en aan de weurtseweg werden toen de 1e woningen gebouwd .

Ruim 2000 jaar geleden stonden op het Maasplein de tempels van Keizer Trajanus en vrouwe fortuna .
Daar op dat zelfde plein staat ook een bord .
Dan stond het Batavorum toch niet op het Waterkwartier?

Afbeelding

trouwehond

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door trouwehond »

Ulpia Noviomagus Batavorum is de naam van Nijmegen in de laat-Romeinse tijd; het voorvoegsel Ulpia verwijst naar keizer Marcus Ulpius Traianus die ons in staat stelt de naam te dateren (104). Voorheen stond de plaats bekend onder de naam Oppidum Batavorum. Of Batavodurum (versterkte stad van de Bataven) inderdaad dezelfde nederzetting aanduidt, is niet zeker.


Wikipedia

trouwehond

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door trouwehond »

Na de binnenstad ontstond toch echt het Waterkwartier, dat is de geschiedenis ,
ben er erg in geintreseerd !
zullen we het nou weer over snor hebben hier, anders krijgen we daar weer gezeik over .

Gebruikersavatar
Biarmicus
Berichten: 2340
Lid geworden op: za 02 aug 2008, 20:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door Biarmicus »

Mooi bruggetje. De Snor is grotendeels opgegroeid in het Waterkwartier (zijn grootouders woonde er)!

trouwehond

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door trouwehond »

Klopt Snor scheurde vroeger op z,n kreiddlertje door de Waterboulevard .

Gebruikersavatar
T.I.G.O.
Berichten: 4835
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 12:57
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door T.I.G.O. »

trouwehond schreef:Ja dat kan en dat respecteer ik ook, maar het halve forum komt over me heen als ik van mening ben dat je pas een Nijmegenaar bent als je er bent geboren , dat is toch ook zo .
Ben in nijmegen geboren en heb er tot mijn tiende gewoond,wat ben ik dan?(al 42 jr weg)

trouwehond

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door trouwehond »

Biarmicus schreef:Mooi bruggetje. De Snor is grotendeels opgegroeid in het Waterkwartier (zijn grootouders woonde er)!
Als ik me niet vergis in de Rivierstraat, als snor maar niet komt claimen dattie nijmegenaar is ,
want die komt uut Heteren .

trouwehond

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door trouwehond »

T.I.G.O. schreef:
trouwehond schreef:Ja dat kan en dat respecteer ik ook, maar het halve forum komt over me heen als ik van mening ben dat je pas een Nijmegenaar bent als je er bent geboren , dat is toch ook zo .
Ben in nijmegen geboren en heb er tot mijn tiende gewoond,wat ben ik dan?(al 42 jr weg)
Dan ben je een Nijmegenaar .
Welke straat als ik vragen mag ?

Gebruikersavatar
Biarmicus
Berichten: 2340
Lid geworden op: za 02 aug 2008, 20:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door Biarmicus »

Haha en als je in het Radboud ziekenhuis bent geboren, ben je dan een Nijmegenaar? Of moet je perse in het Waterkwartier geboren zijn?

trouwehond

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door trouwehond »

Radboud ligt toch in Nijmegen ofnie ?
Als je in het Waterkwartier bent geboren dan ben je een echte Keizerzoon . :wink:

Gebruikersavatar
Harold Bastiaans
Berichten: 7280
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:48
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Voetbal International (tijdschrift/website)

Bericht door Harold Bastiaans »

trouwehond schreef:Ja dat kan en dat respecteer ik ook, maar het halve forum komt over me heen als ik van mening ben dat je pas een Nijmegenaar bent als je er bent geboren , dat is toch ook zo .
Dat is toch ook gewoon waar? Feitelijke een bulshit discussie. Je bent een echte Nijmegenaar als je er geboren bent.

Ik zelf kom uit Neerbosch, geboren en getogen, mijn pa is geboren op het terrein waar nu het kanaal ligt/ neerbosch-west, mijn ma komt van de Heiweg ook geboren en getogen. Zelf woon ik nu in Molenhoek, ik voel me altijd de stadse uut Nimwegen, alhoewel in Molenhoek heel veel import woont .
Geen onderschrift is ook een onderschrift!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DRS, Poort5, Tyson en 19 gasten