De Gelderlander

Discussies over N.E.C. in de media, tv-programma's, kranten, tijdschriften etc.
Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 23093
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Tiel »

jetipo schreef:
za 26 sep 2020, 10:27
Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?

Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... :jestera: Wij van wc-eend...

Vandaag in de Gelderlander:





Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’

ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.

Lex Lammers 26-09-20

Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.

Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.

In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapi­taal van ruim 61.000 euro

Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.

Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.

Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.

Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”

Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.

Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.

‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’

Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”

Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
Nee niet in de problemen. Dat miljoen wordt gewoon bijgepast vanuit Rusland.
Nuilen: Het maakt meer kapot dan je lief is.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 4599
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door jetipo »

Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 10:52
jetipo schreef:
za 26 sep 2020, 10:27
Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?

Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... :jestera: Wij van wc-eend...

Vandaag in de Gelderlander:





Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’

ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.

Lex Lammers 26-09-20

Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.

Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.

In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapi­taal van ruim 61.000 euro

Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.

Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.

Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.

Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”

Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.

Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.

‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’

Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”

Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
Nee niet in de problemen. Dat miljoen wordt gewoon bijgepast vanuit Rusland.
Niet dus...De Gelderlander meldt maar een deel van het verhaal. Volgens FTM en het Financieel Dagblad heeft Vitesse een niet meer te overzien probleem.

Citaat uit het artikel van FTM en Het Financieel Dagblad:

"Inmiddels is het negatief eigen vermogen van de Houdstermaatschappij Vitesse BV opgelopen tot ruim 128 miljoen en bedraagt de langlopende schuld meer dan 143 miljoen euro, zo blijkt uit de meest recente jaarrekening. In 2016 noemt Het Financieele Dagblad het moederbedrijf al ‘technisch failliet’. De financiële situatie is sindsdien verslechterd, maar de KNVB classificeert de financiën van Vitesse vooralsnog als voldoende – vanwege de garantstelling van Ojf tot juli 2022.
De langlopende schuld van de houdstermaatschappij bestaat uit een lening van Ojf, die op de laatste dag van 2023 opeisbaar wordt. Hij kan de schuld dan in zijn geheel terugeisen. Die dag hangt als een zwaard van Damocles boven het hoofd van Vitesse: de club is dan in één klap failliet. In het meest recente jaarverslag stelt de houdstermaatschappij te hopen die schuld via transfers te kunnen dekken. Dat is optimistisch, aangezien de waarde van de huidige selectie momenteel wordt geschat op zo’n 20 miljoen."

Ojf is geenszins van plan om in 2023 de 128 miljoen en de 143 miljoen bij te passen. Uiteindelijk komt boontje toch om zijn loontje.

Gelukkig is het toen bij NEC niet zo gegaan met die dubieuze kredietverstrekker.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 23093
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Tiel »

jetipo schreef:
za 26 sep 2020, 12:59
Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 10:52
jetipo schreef:
za 26 sep 2020, 10:27
Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?

Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... :jestera: Wij van wc-eend...

Vandaag in de Gelderlander:





Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’

ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.

Lex Lammers 26-09-20

Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.

Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.

In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapi­taal van ruim 61.000 euro

Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.

Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.

Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.

Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”

Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.

Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.

‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’

Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”

Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
Nee niet in de problemen. Dat miljoen wordt gewoon bijgepast vanuit Rusland.
Niet dus...De Gelderlander meldt maar een deel van het verhaal. Volgens FTM en het Financieel Dagblad heeft Vitesse een niet meer te overzien probleem.

Citaat uit het artikel van FTM en Het Financieel Dagblad:

"Inmiddels is het negatief eigen vermogen van de Houdstermaatschappij Vitesse BV opgelopen tot ruim 128 miljoen en bedraagt de langlopende schuld meer dan 143 miljoen euro, zo blijkt uit de meest recente jaarrekening. In 2016 noemt Het Financieele Dagblad het moederbedrijf al ‘technisch failliet’. De financiële situatie is sindsdien verslechterd, maar de KNVB classificeert de financiën van Vitesse vooralsnog als voldoende – vanwege de garantstelling van Ojf tot juli 2022.
De langlopende schuld van de houdstermaatschappij bestaat uit een lening van Ojf, die op de laatste dag van 2023 opeisbaar wordt. Hij kan de schuld dan in zijn geheel terugeisen. Die dag hangt als een zwaard van Damocles boven het hoofd van Vitesse: de club is dan in één klap failliet. In het meest recente jaarverslag stelt de houdstermaatschappij te hopen die schuld via transfers te kunnen dekken. Dat is optimistisch, aangezien de waarde van de huidige selectie momenteel wordt geschat op zo’n 20 miljoen."

Ojf is geenszins van plan om in 2023 de 128 miljoen en de 143 miljoen bij te passen. Uiteindelijk komt boontje toch om zijn loontje.

Gelukkig is het toen bij NEC niet zo gegaan met die dubieuze kredietverstrekker.
Dat is een compleet ander verhaal. Vitesse bestaat nog dankzij de Russen. AL de Russen niet meer betalen kunnen ze blij zijn dat ze nog een aantal jaar door hebben kunnen gaan. Zonder Russen was het jaren geleden al afgelopen.
Nuilen: Het maakt meer kapot dan je lief is.

Gebruikersavatar
Nummer 9
Berichten: 896
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 12:48
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Nummer 9 »

jetipo schreef:
za 26 sep 2020, 10:27
Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?

Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... :jestera: Wij van wc-eend...

Vandaag in de Gelderlander:





Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’

ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.

Lex Lammers 26-09-20

Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.

Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.

In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapi­taal van ruim 61.000 euro

Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.

Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.

Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.

Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”

Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.

Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.

‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’

Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”

Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
Sowieso is het heel apart dat een bedrijf met zogenaamd 5 miljoen omzet (als dat al klopt) 8 ton tot 1 miljoen kan sponsoren en schimmig doet over een jaarrekening.
Wie is er bang voor de Propere Bruine Wolf?

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 13602
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Legendario »

Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 14:22
jetipo schreef:
za 26 sep 2020, 10:27
Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?

Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... :jestera: Wij van wc-eend...

Vandaag in de Gelderlander:





Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’

ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.

Lex Lammers 26-09-20

Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.

Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.

In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapi­taal van ruim 61.000 euro

Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.

Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.

Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.

Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”

Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.

Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.

‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’

Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”

Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
Sowieso is het heel apart dat een bedrijf met zogenaamd 5 miljoen omzet (als dat al klopt) 8 ton tot 1 miljoen kan sponsoren en schimmig doet over een jaarrekening.
Het kan natuurlijk, maar dan moet hij iets van 30 duizend van die apparaten verkocht hebben in een jaar tijd.
Disfruta de cada vez que veas un nuevo amanecer. Pues, te ha tocado vivir un día más.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 23974
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door bertje »

Legendario schreef:
za 26 sep 2020, 14:41
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 14:22
jetipo schreef:
za 26 sep 2020, 10:27
Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?

Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... :jestera: Wij van wc-eend...

Vandaag in de Gelderlander:





Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’

ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.

Lex Lammers 26-09-20

Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.

Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.

In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapi­taal van ruim 61.000 euro

Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.

Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.

Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.

Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”

Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.

Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.

‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’

Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”

Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
Sowieso is het heel apart dat een bedrijf met zogenaamd 5 miljoen omzet (als dat al klopt) 8 ton tot 1 miljoen kan sponsoren en schimmig doet over een jaarrekening.
Het kan natuurlijk, maar dan moet hij iets van 30 duizend van die apparaten verkocht hebben in een jaar tijd.
Als hij 20% van zijn (geclaimde) jaaromzet als sponsoring weg kan geven moet hij wel een gruwelijke winstmarge hebben om nog winstgevend te zijn..
Eens(Y)

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 23093
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Tiel »

bertje schreef:
za 26 sep 2020, 14:53
Legendario schreef:
za 26 sep 2020, 14:41
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 14:22
jetipo schreef:
za 26 sep 2020, 10:27
Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?

Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... :jestera: Wij van wc-eend...

Vandaag in de Gelderlander:





Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’

ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.

Lex Lammers 26-09-20

Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.

Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.

In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapi­taal van ruim 61.000 euro

Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.

Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.

Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.

Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”

Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.

Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.

‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’

Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”

Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
Sowieso is het heel apart dat een bedrijf met zogenaamd 5 miljoen omzet (als dat al klopt) 8 ton tot 1 miljoen kan sponsoren en schimmig doet over een jaarrekening.
Het kan natuurlijk, maar dan moet hij iets van 30 duizend van die apparaten verkocht hebben in een jaar tijd.
Als hij 20% van zijn (geclaimde) jaaromzet als sponsoring weg kan geven moet hij wel een gruwelijke winstmarge hebben om nog winstgevend te zijn..
Tja een magneet die niet werkt zal niet zo duur zijn.
Nuilen: Het maakt meer kapot dan je lief is.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 4061
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Bottendaal »

Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 15:01
bertje schreef:
za 26 sep 2020, 14:53
Legendario schreef:
za 26 sep 2020, 14:41
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 14:22
jetipo schreef:
za 26 sep 2020, 10:27
Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?

Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... :jestera: Wij van wc-eend...

Vandaag in de Gelderlander:





Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’

ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.

Lex Lammers 26-09-20

Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.

Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.

In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapi­taal van ruim 61.000 euro

Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.

Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.

Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.

Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”

Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.

Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.

‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’

Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”

Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
Sowieso is het heel apart dat een bedrijf met zogenaamd 5 miljoen omzet (als dat al klopt) 8 ton tot 1 miljoen kan sponsoren en schimmig doet over een jaarrekening.
Het kan natuurlijk, maar dan moet hij iets van 30 duizend van die apparaten verkocht hebben in een jaar tijd.
Als hij 20% van zijn (geclaimde) jaaromzet als sponsoring weg kan geven moet hij wel een gruwelijke winstmarge hebben om nog winstgevend te zijn..
Tja een magneet die niet werkt zal niet zo duur zijn.
Vergeet de tiewraps niet!

Gebruikersavatar
Nummer 9
Berichten: 896
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 12:48
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Nummer 9 »

bertje schreef:
za 26 sep 2020, 14:53
Legendario schreef:
za 26 sep 2020, 14:41
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 14:22
jetipo schreef:
za 26 sep 2020, 10:27
Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?

Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... :jestera: Wij van wc-eend...

Vandaag in de Gelderlander:





Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’

ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.

Lex Lammers 26-09-20

Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.

Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.

In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapi­taal van ruim 61.000 euro

Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.

Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.

Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.

Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”

Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.

Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.

‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’

Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”

Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
Sowieso is het heel apart dat een bedrijf met zogenaamd 5 miljoen omzet (als dat al klopt) 8 ton tot 1 miljoen kan sponsoren en schimmig doet over een jaarrekening.
Het kan natuurlijk, maar dan moet hij iets van 30 duizend van die apparaten verkocht hebben in een jaar tijd.
Als hij 20% van zijn (geclaimde) jaaromzet als sponsoring weg kan geven moet hij wel een gruwelijke winstmarge hebben om nog winstgevend te zijn..
Daarnaast zijn er ook betere manieren om deze biostabliel te verkopen dan een voetbalclub. Je kunt beter gericht adverteren op een bepaalde doelgroep.
Wie is er bang voor de Propere Bruine Wolf?

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 23093
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Tiel »

Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 16:49
bertje schreef:
za 26 sep 2020, 14:53
Legendario schreef:
za 26 sep 2020, 14:41
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 14:22
jetipo schreef:
za 26 sep 2020, 10:27
Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?

Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... :jestera: Wij van wc-eend...

Vandaag in de Gelderlander:





Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’

ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.

Lex Lammers 26-09-20

Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.

Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.

In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapi­taal van ruim 61.000 euro

Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.

Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.

Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.

Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”

Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.

Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.

‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’

Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”

Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
Sowieso is het heel apart dat een bedrijf met zogenaamd 5 miljoen omzet (als dat al klopt) 8 ton tot 1 miljoen kan sponsoren en schimmig doet over een jaarrekening.
Het kan natuurlijk, maar dan moet hij iets van 30 duizend van die apparaten verkocht hebben in een jaar tijd.
Als hij 20% van zijn (geclaimde) jaaromzet als sponsoring weg kan geven moet hij wel een gruwelijke winstmarge hebben om nog winstgevend te zijn..
Daarnaast zijn er ook betere manieren om deze biostabliel te verkopen dan een voetbalclub. Je kunt beter gericht adverteren op een bepaalde doelgroep.
De doelgroep is mensen met een waterleiding in huis????
Nuilen: Het maakt meer kapot dan je lief is.

Gebruikersavatar
Nummer 9
Berichten: 896
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 12:48
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Nummer 9 »

Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 16:50
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 16:49
bertje schreef:
za 26 sep 2020, 14:53
Legendario schreef:
za 26 sep 2020, 14:41
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 14:22
jetipo schreef:
za 26 sep 2020, 10:27
Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?

Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... :jestera: Wij van wc-eend...

Vandaag in de Gelderlander:





Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’

ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.

Lex Lammers 26-09-20

Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.

Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.

In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapi­taal van ruim 61.000 euro

Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.

Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.

Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.

Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”

Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.

Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.

‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’

Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”

Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
Sowieso is het heel apart dat een bedrijf met zogenaamd 5 miljoen omzet (als dat al klopt) 8 ton tot 1 miljoen kan sponsoren en schimmig doet over een jaarrekening.
Het kan natuurlijk, maar dan moet hij iets van 30 duizend van die apparaten verkocht hebben in een jaar tijd.
Als hij 20% van zijn (geclaimde) jaaromzet als sponsoring weg kan geven moet hij wel een gruwelijke winstmarge hebben om nog winstgevend te zijn..
Daarnaast zijn er ook betere manieren om deze biostabliel te verkopen dan een voetbalclub. Je kunt beter gericht adverteren op een bepaalde doelgroep.
De doelgroep is mensen met een waterleiding in huis????
Met gerichter adverteren verdien je veel meer geld per geïnvesteerde euro dan ergens op een shirt staan. Dat laatste is meer goodwill, tenzij je echt vaak op een shirt staat. Kijk bijvoorbeeld bij ons. Klok bouw en De Klok logistics doen het alleen maar omdat ze uit de regio komen. Ik denk niet dat ze hierdoor echt veel meer omzet draaien. Daarvoor gebruiken ze andere zaken zoals beurzen en b2b media. Ik denk dat 90 procent van de mensen totaal niet weet wie de shirtsponsor is van een bepaalde club.

Ik zou eerder adverteren bij mensen die op internet zoeken naar kalk of waterleiding. Het is nou niet dat dit bedrijf een uitgebreid assortiment heeft van producten als een Gamma. Het is dus heel erg niche.
Wie is er bang voor de Propere Bruine Wolf?

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 23093
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Tiel »

Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 17:03
Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 16:50
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 16:49
bertje schreef:
za 26 sep 2020, 14:53
Legendario schreef:
za 26 sep 2020, 14:41
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 14:22

Sowieso is het heel apart dat een bedrijf met zogenaamd 5 miljoen omzet (als dat al klopt) 8 ton tot 1 miljoen kan sponsoren en schimmig doet over een jaarrekening.
Het kan natuurlijk, maar dan moet hij iets van 30 duizend van die apparaten verkocht hebben in een jaar tijd.
Als hij 20% van zijn (geclaimde) jaaromzet als sponsoring weg kan geven moet hij wel een gruwelijke winstmarge hebben om nog winstgevend te zijn..
Daarnaast zijn er ook betere manieren om deze biostabliel te verkopen dan een voetbalclub. Je kunt beter gericht adverteren op een bepaalde doelgroep.
De doelgroep is mensen met een waterleiding in huis????
Met gerichter adverteren verdien je veel meer geld per geïnvesteerde euro dan ergens op een shirt staan. Dat laatste is meer goodwill, tenzij je echt vaak op een shirt staat. Kijk bijvoorbeeld bij ons. Klok bouw en De Klok logistics doen het alleen maar omdat ze uit de regio komen. Ik denk niet dat ze hierdoor echt veel meer omzet draaien. Daarvoor gebruiken ze andere zaken zoals beurzen en b2b media. Ik denk dat 90 procent van de mensen totaal niet weet wie de shirtsponsor is van een bepaalde club.

Ik zou eerder adverteren bij mensen die op internet zoeken naar kalk of waterleiding. Het is nou niet dat dit bedrijf een uitgebreid assortiment heeft van producten als een Gamma. Het is dus heel erg niche.
Oke, jij vindt shirtsponsoring onzin. Zeg dat dan. Jouw redenering gaat voor bijna alle shirtsponsors op. Enkel oor die kleine regionale bedrijven die wij hebben niet.
Nuilen: Het maakt meer kapot dan je lief is.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 4599
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door jetipo »

Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 13:14
jetipo schreef:
za 26 sep 2020, 12:59
Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 10:52
jetipo schreef:
za 26 sep 2020, 10:27
Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?

Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... :jestera: Wij van wc-eend...

Vandaag in de Gelderlander:





Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’

ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.

Lex Lammers 26-09-20

Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.

Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.

In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapi­taal van ruim 61.000 euro

Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.

Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.

Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.

Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”

Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.

Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.

‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’

Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”

Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
Nee niet in de problemen. Dat miljoen wordt gewoon bijgepast vanuit Rusland.
Niet dus...De Gelderlander meldt maar een deel van het verhaal. Volgens FTM en het Financieel Dagblad heeft Vitesse een niet meer te overzien probleem.

Citaat uit het artikel van FTM en Het Financieel Dagblad:

"Inmiddels is het negatief eigen vermogen van de Houdstermaatschappij Vitesse BV opgelopen tot ruim 128 miljoen en bedraagt de langlopende schuld meer dan 143 miljoen euro, zo blijkt uit de meest recente jaarrekening. In 2016 noemt Het Financieele Dagblad het moederbedrijf al ‘technisch failliet’. De financiële situatie is sindsdien verslechterd, maar de KNVB classificeert de financiën van Vitesse vooralsnog als voldoende – vanwege de garantstelling van Ojf tot juli 2022.
De langlopende schuld van de houdstermaatschappij bestaat uit een lening van Ojf, die op de laatste dag van 2023 opeisbaar wordt. Hij kan de schuld dan in zijn geheel terugeisen. Die dag hangt als een zwaard van Damocles boven het hoofd van Vitesse: de club is dan in één klap failliet. In het meest recente jaarverslag stelt de houdstermaatschappij te hopen die schuld via transfers te kunnen dekken. Dat is optimistisch, aangezien de waarde van de huidige selectie momenteel wordt geschat op zo’n 20 miljoen."

Ojf is geenszins van plan om in 2023 de 128 miljoen en de 143 miljoen bij te passen. Uiteindelijk komt boontje toch om zijn loontje.

Gelukkig is het toen bij NEC niet zo gegaan met die dubieuze kredietverstrekker.
Dat is een compleet ander verhaal. Vitesse bestaat nog dankzij de Russen. AL de Russen niet meer betalen kunnen ze blij zijn dat ze nog een aantal jaar door hebben kunnen gaan. Zonder Russen was het jaren geleden al afgelopen.
Da's waar. De Russen staan garant voor het negatief eigen vermogen van 128 miljoen en Vitesse hoopt met transfers de schuld van 143 miljoen in te lossen. Als de Russen eind 2022 de schuld opeisen en het negatief eigen vermogen niet inlossen, dan gaat de club met bijna 300 miljoen de bietenbrug op. Ook de toeschouwersaantallen lopen hard terug. De club heeft ook de huur van dat theater per 1 januari 2023 opgezegd. Als er weer een lockdown komt, dan gaan ze misschien dit jaar nog wel failliet.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 23093
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Tiel »

jetipo schreef:
za 26 sep 2020, 19:46
Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 13:14
jetipo schreef:
za 26 sep 2020, 12:59
Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 10:52
jetipo schreef:
za 26 sep 2020, 10:27
Vitesse in de problemen? Heeft NEC ooit ook niet in zo'n situatie gezeten met een kredietverstrekker?

Overigens heeft Radar en de Consumentenbond al aangetoond dat dit bedrijf aan misleiding doet. En de eigenaar heeft zelf het apparaat getest... :jestera: Wij van wc-eend...

Vandaag in de Gelderlander:





Follow the Money: ‘Hoofdsponsor Vitesse handelt in strijd met wet’

ARNHEM - Eigenaar Julio Rosier van Waterontharder.com, de nieuwe hoofdsponsor van voetbalclub Vitesse, handelt in strijd met de Wet oneerlijke handelspraktijken en de regels van de stichting Reclame Code. Rosier verstrekt onder meer onjuiste informatie en maakt zich schuldig aan misleidende reclame. Dat stelt het onderzoeksplatform Follow the Money.

Lex Lammers 26-09-20

Vitesse heeft bij het sluiten van het sponsorcontract geen inzicht gekregen in de financiële situatie van Waterontharder.com. Dat blijkt ook uit datzelfde onderzoek.

Webshop Waterontharder.com maakt zich schuldig aan prijsmisleiding en misleidende reclame. De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt dat, laat een woordvoerder van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) weten. Ook de Stichting Reclame Code (die toetst of reclame-uitingen voldoen aan de Nederlandse Reclame Code) en de Consumentenbond zijn het erover eens: de webshop deugt niet.

In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapi­taal van ruim 61.000 euro

Sponsorbedrag
Waterontharder.com is onderdeel van 24Man B.V. waarvan de aandelen voor 100 procent in handen zijn van de Volendammer Julio Rosier. Hij is met zijn bedrijf dit seizoen hoofdsponsor van Vitesse.

Het Nederlandse sportmarketingbureau Triple Double, dat de deal heeft begeleid, laat weten dat Rosier voor zijn hoofdsponsorschap tussen de acht ton en een miljoen euro betaalt. Volgens Triple Double heeft Rosier tot nu toe voldaan aan alle financiële verplichtingen.

Magneet
Webshop Waterontharder.com biedt één product aan: de waterontharder Amfa4000. Dat is een magneet, die een gebruiker in de meterkast op de waterleiding moet bevestigen. Wetenschappelijk bewijs voor de werking van zulke producten ontbreekt, zeggen drinkwaterbedrijf Vitens, KWR (het kennisinstituut van de drinkwatersector) en hoogleraar drinkwatervoorziening Jan Peter van der Hoek van de TU Delft, onafhankelijk van elkaar.

Zij raden het gebruik ervan af. Een onderzoeker van KWR zegt dat Rosier er serieus van overtuigd is dat zijn product werkt. ,,Hoe weet en begrijpt hij alleen niet.”

Economisch delict
De laatst gedeponeerde jaarrekening van 24Man B.V., zoals Waterontharder.com in het Handeslregiser heet, dateert uit 2016. In Nederland geldt het niet op tijd deponeren van een jaarrekening (binnen twaalf maanden na afloop van het boekjaar) als een economisch delict. In 2016 had het bedrijf een eigen vermogen van iets meer dan 14.000 euro en een werkkapitaal van ruim 61.000 euro.

Voorafgaand aan de sponsordeal zijn noch door de KNVB, noch door Vitesse, screenings uitgevoerd op (het bedrijf van) Julio Rosier. Dat is een risico voor een voetbalclub, maar zeker voor Vitesse: de Arnhemse club maakte het afgelopen decennium gemiddeld 11 miljoen per jaar verlies.

‘Onvoldoende duidelijkheid’
Voormalig commercieel directeur Olivier Smit, die betrokken was bij de deal, zegt dat Vitesse ‘onvoldoende duidelijkheid heeft gekregen over de boekhouding van Waterontharder.com om te beoordelen hoe de financiële situatie exact in elkaar zat.’

Rosier zegt tegenover Follow the Money dat hij niet wist dat hij de reclameregels heeft overtreden. Over de werking van zijn product is Rosier stellig: ,,Ik heb de Amfa4000 zelf getest.”

Rosier beweert dat zijn omzet in 2019 iets meer dan 5 miljoen euro bedroeg. Een jaarrekening met goedkeurende verklaring van een controlerend accountant kan hij niet overleggen.
Nee niet in de problemen. Dat miljoen wordt gewoon bijgepast vanuit Rusland.
Niet dus...De Gelderlander meldt maar een deel van het verhaal. Volgens FTM en het Financieel Dagblad heeft Vitesse een niet meer te overzien probleem.

Citaat uit het artikel van FTM en Het Financieel Dagblad:

"Inmiddels is het negatief eigen vermogen van de Houdstermaatschappij Vitesse BV opgelopen tot ruim 128 miljoen en bedraagt de langlopende schuld meer dan 143 miljoen euro, zo blijkt uit de meest recente jaarrekening. In 2016 noemt Het Financieele Dagblad het moederbedrijf al ‘technisch failliet’. De financiële situatie is sindsdien verslechterd, maar de KNVB classificeert de financiën van Vitesse vooralsnog als voldoende – vanwege de garantstelling van Ojf tot juli 2022.
De langlopende schuld van de houdstermaatschappij bestaat uit een lening van Ojf, die op de laatste dag van 2023 opeisbaar wordt. Hij kan de schuld dan in zijn geheel terugeisen. Die dag hangt als een zwaard van Damocles boven het hoofd van Vitesse: de club is dan in één klap failliet. In het meest recente jaarverslag stelt de houdstermaatschappij te hopen die schuld via transfers te kunnen dekken. Dat is optimistisch, aangezien de waarde van de huidige selectie momenteel wordt geschat op zo’n 20 miljoen."

Ojf is geenszins van plan om in 2023 de 128 miljoen en de 143 miljoen bij te passen. Uiteindelijk komt boontje toch om zijn loontje.

Gelukkig is het toen bij NEC niet zo gegaan met die dubieuze kredietverstrekker.
Dat is een compleet ander verhaal. Vitesse bestaat nog dankzij de Russen. AL de Russen niet meer betalen kunnen ze blij zijn dat ze nog een aantal jaar door hebben kunnen gaan. Zonder Russen was het jaren geleden al afgelopen.
Da's waar. De Russen staan garant voor het negatief eigen vermogen van 128 miljoen en Vitesse hoopt met transfers de schuld van 143 miljoen in te lossen. Als de Russen eind 2022 de schuld opeisen en het negatief eigen vermogen niet inlossen, dan gaat de club met bijna 300 miljoen de bietenbrug op. Ook de toeschouwersaantallen lopen hard terug. De club heeft ook de huur van dat theater per 1 januari 2023 opgezegd. Als er weer een lockdown komt, dan gaan ze misschien dit jaar nog wel failliet.
Als als als. Als die Russen niet waren gekomen hadden ze al lang niet meer bestaan.
Nuilen: Het maakt meer kapot dan je lief is.

Gebruikersavatar
Nummer 9
Berichten: 896
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 12:48
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Nummer 9 »

Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 17:15
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 17:03
Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 16:50
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 16:49
bertje schreef:
za 26 sep 2020, 14:53
Legendario schreef:
za 26 sep 2020, 14:41


Het kan natuurlijk, maar dan moet hij iets van 30 duizend van die apparaten verkocht hebben in een jaar tijd.
Als hij 20% van zijn (geclaimde) jaaromzet als sponsoring weg kan geven moet hij wel een gruwelijke winstmarge hebben om nog winstgevend te zijn..
Daarnaast zijn er ook betere manieren om deze biostabliel te verkopen dan een voetbalclub. Je kunt beter gericht adverteren op een bepaalde doelgroep.
De doelgroep is mensen met een waterleiding in huis????
Met gerichter adverteren verdien je veel meer geld per geïnvesteerde euro dan ergens op een shirt staan. Dat laatste is meer goodwill, tenzij je echt vaak op een shirt staat. Kijk bijvoorbeeld bij ons. Klok bouw en De Klok logistics doen het alleen maar omdat ze uit de regio komen. Ik denk niet dat ze hierdoor echt veel meer omzet draaien. Daarvoor gebruiken ze andere zaken zoals beurzen en b2b media. Ik denk dat 90 procent van de mensen totaal niet weet wie de shirtsponsor is van een bepaalde club.

Ik zou eerder adverteren bij mensen die op internet zoeken naar kalk of waterleiding. Het is nou niet dat dit bedrijf een uitgebreid assortiment heeft van producten als een Gamma. Het is dus heel erg niche.
Oke, jij vindt shirtsponsoring onzin. Zeg dat dan. Jouw redenering gaat voor bijna alle shirtsponsors op. Enkel oor die kleine regionale bedrijven die wij hebben niet.
Dat hoor je mij niet zeggen. Ik zeg dat voor de meeste bedrijven het gewoon puur goodwill is. Kijk maar eens naar alle bedrijven die bij ons op het shirt hebben gestaan. 9 van de 10 doen dat gewoon omdat ze binding met de club/regio hebben. Denk je nou echt dat Ouwehands meer bezoekers heeft gekregen door N.E.C. te sponsoren of dat Telfort het hele sponsorbedrag eruit heeft gekregen? Die sponsorden alleen omdat Boekhoorn van de club houdt. Dat was anders met Energie Flex en Voorschotje, beide halfslachtige bedrijven die ook gewoon aan het luchtfietsen waren.

Als je een miljoen kan uitgeven aan marketing als bedrijf dat pure shit verkoopt, kun je heel veel reclamezendtijd kopen waardoor je een veen groter bereik hebt dan het sponsoren van een regionale club.

Bedenk eens hoeveel mensen je gericht kunt bereiken met 1 miljoen euro reclamebudget, daar zijn veel efficiëntere manieren voor dan shirtsponsoring bij een lokale club. Vooral voor een bedrijf met een redelijk lage omzet.
Wie is er bang voor de Propere Bruine Wolf?

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 23093
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Tiel »

Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 20:17
Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 17:15
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 17:03
Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 16:50
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 16:49
bertje schreef:
za 26 sep 2020, 14:53


Als hij 20% van zijn (geclaimde) jaaromzet als sponsoring weg kan geven moet hij wel een gruwelijke winstmarge hebben om nog winstgevend te zijn..
Daarnaast zijn er ook betere manieren om deze biostabliel te verkopen dan een voetbalclub. Je kunt beter gericht adverteren op een bepaalde doelgroep.
De doelgroep is mensen met een waterleiding in huis????
Met gerichter adverteren verdien je veel meer geld per geïnvesteerde euro dan ergens op een shirt staan. Dat laatste is meer goodwill, tenzij je echt vaak op een shirt staat. Kijk bijvoorbeeld bij ons. Klok bouw en De Klok logistics doen het alleen maar omdat ze uit de regio komen. Ik denk niet dat ze hierdoor echt veel meer omzet draaien. Daarvoor gebruiken ze andere zaken zoals beurzen en b2b media. Ik denk dat 90 procent van de mensen totaal niet weet wie de shirtsponsor is van een bepaalde club.

Ik zou eerder adverteren bij mensen die op internet zoeken naar kalk of waterleiding. Het is nou niet dat dit bedrijf een uitgebreid assortiment heeft van producten als een Gamma. Het is dus heel erg niche.
Oke, jij vindt shirtsponsoring onzin. Zeg dat dan. Jouw redenering gaat voor bijna alle shirtsponsors op. Enkel oor die kleine regionale bedrijven die wij hebben niet.
Dat hoor je mij niet zeggen. Ik zeg dat voor de meeste bedrijven het gewoon puur goodwill is. Kijk maar eens naar alle bedrijven die bij ons op het shirt hebben gestaan. 9 van de 10 doen dat gewoon omdat ze binding met de club/regio hebben. Denk je nou echt dat Ouwehands meer bezoekers heeft gekregen door N.E.C. te sponsoren of dat Telfort het hele sponsorbedrag eruit heeft gekregen? Die sponsorden alleen omdat Boekhoorn van de club houdt. Dat was anders met Energie Flex en Voorschotje, beide halfslachtige bedrijven die ook gewoon aan het luchtfietsen waren.

Als je een miljoen kan uitgeven aan marketing als bedrijf dat pure shit verkoopt, kun je heel veel reclamezendtijd kopen waardoor je een veen groter bereik hebt dan het sponsoren van een regionale club.

Bedenk eens hoeveel mensen je gericht kunt bereiken met 1 miljoen euro reclamebudget, daar zijn veel efficiëntere manieren voor dan shirtsponsoring bij een lokale club. Vooral voor een bedrijf met een redelijk lage omzet.
Maar er zit een verschil in het sponsoren van NEC en clubs die veel en veel meer in de belangstelling staan. Ziggo en eerder ABN bij Ajax bv. Ja en ook Vitesse staat er in Nederland tig keer beter op dan wij.
Nuilen: Het maakt meer kapot dan je lief is.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 18623
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door burp »

Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 20:46
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 20:17
Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 17:15
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 17:03
Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 16:50
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 16:49

Daarnaast zijn er ook betere manieren om deze biostabliel te verkopen dan een voetbalclub. Je kunt beter gericht adverteren op een bepaalde doelgroep.
De doelgroep is mensen met een waterleiding in huis????
Met gerichter adverteren verdien je veel meer geld per geïnvesteerde euro dan ergens op een shirt staan. Dat laatste is meer goodwill, tenzij je echt vaak op een shirt staat. Kijk bijvoorbeeld bij ons. Klok bouw en De Klok logistics doen het alleen maar omdat ze uit de regio komen. Ik denk niet dat ze hierdoor echt veel meer omzet draaien. Daarvoor gebruiken ze andere zaken zoals beurzen en b2b media. Ik denk dat 90 procent van de mensen totaal niet weet wie de shirtsponsor is van een bepaalde club.

Ik zou eerder adverteren bij mensen die op internet zoeken naar kalk of waterleiding. Het is nou niet dat dit bedrijf een uitgebreid assortiment heeft van producten als een Gamma. Het is dus heel erg niche.
Oke, jij vindt shirtsponsoring onzin. Zeg dat dan. Jouw redenering gaat voor bijna alle shirtsponsors op. Enkel oor die kleine regionale bedrijven die wij hebben niet.
Dat hoor je mij niet zeggen. Ik zeg dat voor de meeste bedrijven het gewoon puur goodwill is. Kijk maar eens naar alle bedrijven die bij ons op het shirt hebben gestaan. 9 van de 10 doen dat gewoon omdat ze binding met de club/regio hebben. Denk je nou echt dat Ouwehands meer bezoekers heeft gekregen door N.E.C. te sponsoren of dat Telfort het hele sponsorbedrag eruit heeft gekregen? Die sponsorden alleen omdat Boekhoorn van de club houdt. Dat was anders met Energie Flex en Voorschotje, beide halfslachtige bedrijven die ook gewoon aan het luchtfietsen waren.

Als je een miljoen kan uitgeven aan marketing als bedrijf dat pure shit verkoopt, kun je heel veel reclamezendtijd kopen waardoor je een veen groter bereik hebt dan het sponsoren van een regionale club.

Bedenk eens hoeveel mensen je gericht kunt bereiken met 1 miljoen euro reclamebudget, daar zijn veel efficiëntere manieren voor dan shirtsponsoring bij een lokale club. Vooral voor een bedrijf met een redelijk lage omzet.
Maar er zit een verschil in het sponsoren van NEC en clubs die veel en veel meer in de belangstelling staan. Ziggo en eerder ABN bij Ajax bv. Ja en ook Vitesse staat er in Nederland tig keer beter op dan wij.
na drie jaar eerste divisie ook niet meer

Maar na vooral Voorschutje (die kwam overigens ook uit de stal van Boekhoorn) en EnergieFlex (zeker de tweede keer), ga ik het verder even niet meer hebben over sponsoren van andere clubs.

Of het nou Polenparken of waterfietserij is, het zal wel.

Gebruikersavatar
Nummer 9
Berichten: 896
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 12:48
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Nummer 9 »

Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 20:46
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 20:17
Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 17:15
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 17:03
Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 16:50
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 16:49

Daarnaast zijn er ook betere manieren om deze biostabliel te verkopen dan een voetbalclub. Je kunt beter gericht adverteren op een bepaalde doelgroep.
De doelgroep is mensen met een waterleiding in huis????
Met gerichter adverteren verdien je veel meer geld per geïnvesteerde euro dan ergens op een shirt staan. Dat laatste is meer goodwill, tenzij je echt vaak op een shirt staat. Kijk bijvoorbeeld bij ons. Klok bouw en De Klok logistics doen het alleen maar omdat ze uit de regio komen. Ik denk niet dat ze hierdoor echt veel meer omzet draaien. Daarvoor gebruiken ze andere zaken zoals beurzen en b2b media. Ik denk dat 90 procent van de mensen totaal niet weet wie de shirtsponsor is van een bepaalde club.

Ik zou eerder adverteren bij mensen die op internet zoeken naar kalk of waterleiding. Het is nou niet dat dit bedrijf een uitgebreid assortiment heeft van producten als een Gamma. Het is dus heel erg niche.
Oke, jij vindt shirtsponsoring onzin. Zeg dat dan. Jouw redenering gaat voor bijna alle shirtsponsors op. Enkel oor die kleine regionale bedrijven die wij hebben niet.
Dat hoor je mij niet zeggen. Ik zeg dat voor de meeste bedrijven het gewoon puur goodwill is. Kijk maar eens naar alle bedrijven die bij ons op het shirt hebben gestaan. 9 van de 10 doen dat gewoon omdat ze binding met de club/regio hebben. Denk je nou echt dat Ouwehands meer bezoekers heeft gekregen door N.E.C. te sponsoren of dat Telfort het hele sponsorbedrag eruit heeft gekregen? Die sponsorden alleen omdat Boekhoorn van de club houdt. Dat was anders met Energie Flex en Voorschotje, beide halfslachtige bedrijven die ook gewoon aan het luchtfietsen waren.

Als je een miljoen kan uitgeven aan marketing als bedrijf dat pure shit verkoopt, kun je heel veel reclamezendtijd kopen waardoor je een veen groter bereik hebt dan het sponsoren van een regionale club.

Bedenk eens hoeveel mensen je gericht kunt bereiken met 1 miljoen euro reclamebudget, daar zijn veel efficiëntere manieren voor dan shirtsponsoring bij een lokale club. Vooral voor een bedrijf met een redelijk lage omzet.
Maar er zit een verschil in het sponsoren van NEC en clubs die veel en veel meer in de belangstelling staan. Ziggo en eerder ABN bij Ajax bv. Ja en ook Vitesse staat er in Nederland tig keer beter op dan wij.
Ja, maar zelfs Vitesse is niet groot genoeg voor een landelijke uitstraling waar je die 1 miljoen uithaalt. Vitesse heeft een klein achterland en krijgen amper meer zendtijd dan de gemiddelde andere Eredivisieclub. Als die sponsor nou een binding had met Vitesse/de regio had ik het begrepen, maar dat heeft deze hele man niet. Tel daarbij de totale omzet van dit bedrijf op, geen jaarverslag en geen check of het bedrijf het überhaupt kan ophoesten, dan zie je dat hier gewoon amper wat van klopt.

Voor Ziggo is Ajax juist heel aantrekkelijk, die club staat continu in de belangstelling van landelijke media, hebben veel uitzendtijd, heel veel mensen die een shirtje kopen met de naam erop en deze partijen kunnen samenwerken op het gebied van reclame en media. Dat bedoel ik dus juist te zeggen: voor zo’ soort bedrijf is het wel een goede move om bij die club te zitten. Daarnaast is het niet 20% van de omzet wat Ziggo erin pompt.
Wie is er bang voor de Propere Bruine Wolf?

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 23093
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Tiel »

Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 21:01
Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 20:46
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 20:17
Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 17:15
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 17:03
Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 16:50


De doelgroep is mensen met een waterleiding in huis????
Met gerichter adverteren verdien je veel meer geld per geïnvesteerde euro dan ergens op een shirt staan. Dat laatste is meer goodwill, tenzij je echt vaak op een shirt staat. Kijk bijvoorbeeld bij ons. Klok bouw en De Klok logistics doen het alleen maar omdat ze uit de regio komen. Ik denk niet dat ze hierdoor echt veel meer omzet draaien. Daarvoor gebruiken ze andere zaken zoals beurzen en b2b media. Ik denk dat 90 procent van de mensen totaal niet weet wie de shirtsponsor is van een bepaalde club.

Ik zou eerder adverteren bij mensen die op internet zoeken naar kalk of waterleiding. Het is nou niet dat dit bedrijf een uitgebreid assortiment heeft van producten als een Gamma. Het is dus heel erg niche.
Oke, jij vindt shirtsponsoring onzin. Zeg dat dan. Jouw redenering gaat voor bijna alle shirtsponsors op. Enkel oor die kleine regionale bedrijven die wij hebben niet.
Dat hoor je mij niet zeggen. Ik zeg dat voor de meeste bedrijven het gewoon puur goodwill is. Kijk maar eens naar alle bedrijven die bij ons op het shirt hebben gestaan. 9 van de 10 doen dat gewoon omdat ze binding met de club/regio hebben. Denk je nou echt dat Ouwehands meer bezoekers heeft gekregen door N.E.C. te sponsoren of dat Telfort het hele sponsorbedrag eruit heeft gekregen? Die sponsorden alleen omdat Boekhoorn van de club houdt. Dat was anders met Energie Flex en Voorschotje, beide halfslachtige bedrijven die ook gewoon aan het luchtfietsen waren.

Als je een miljoen kan uitgeven aan marketing als bedrijf dat pure shit verkoopt, kun je heel veel reclamezendtijd kopen waardoor je een veen groter bereik hebt dan het sponsoren van een regionale club.

Bedenk eens hoeveel mensen je gericht kunt bereiken met 1 miljoen euro reclamebudget, daar zijn veel efficiëntere manieren voor dan shirtsponsoring bij een lokale club. Vooral voor een bedrijf met een redelijk lage omzet.
Maar er zit een verschil in het sponsoren van NEC en clubs die veel en veel meer in de belangstelling staan. Ziggo en eerder ABN bij Ajax bv. Ja en ook Vitesse staat er in Nederland tig keer beter op dan wij.
Ja, maar zelfs Vitesse is niet groot genoeg voor een landelijke uitstraling waar je die 1 miljoen uithaalt. Vitesse heeft een klein achterland en krijgen amper meer zendtijd dan de gemiddelde andere Eredivisieclub. Als die sponsor nou een binding had met Vitesse/de regio had ik het begrepen, maar dat heeft deze hele man niet. Tel daarbij de totale omzet van dit bedrijf op, geen jaarverslag en geen check of het bedrijf het überhaupt kan ophoesten, dan zie je dat hier gewoon amper wat van klopt.

Voor Ziggo is Ajax juist heel aantrekkelijk, die club staat continu in de belangstelling van landelijke media, hebben veel uitzendtijd, heel veel mensen die een shirtje kopen met de naam erop en deze partijen kunnen samenwerken op het gebied van reclame en media. Dat bedoel ik dus juist te zeggen: voor zo’ soort bedrijf is het wel een goede move om bij die club te zitten. Daarnaast is het niet 20% van de omzet wat Ziggo erin pompt.
Maar Vitesse krijgt dat miljoen wel dus wat is je punt?
Nuilen: Het maakt meer kapot dan je lief is.

Gebruikersavatar
Nummer 9
Berichten: 896
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 12:48
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Nummer 9 »

Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 21:30
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 21:01
Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 20:46
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 20:17
Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 17:15
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 17:03

Met gerichter adverteren verdien je veel meer geld per geïnvesteerde euro dan ergens op een shirt staan. Dat laatste is meer goodwill, tenzij je echt vaak op een shirt staat. Kijk bijvoorbeeld bij ons. Klok bouw en De Klok logistics doen het alleen maar omdat ze uit de regio komen. Ik denk niet dat ze hierdoor echt veel meer omzet draaien. Daarvoor gebruiken ze andere zaken zoals beurzen en b2b media. Ik denk dat 90 procent van de mensen totaal niet weet wie de shirtsponsor is van een bepaalde club.

Ik zou eerder adverteren bij mensen die op internet zoeken naar kalk of waterleiding. Het is nou niet dat dit bedrijf een uitgebreid assortiment heeft van producten als een Gamma. Het is dus heel erg niche.
Oke, jij vindt shirtsponsoring onzin. Zeg dat dan. Jouw redenering gaat voor bijna alle shirtsponsors op. Enkel oor die kleine regionale bedrijven die wij hebben niet.
Dat hoor je mij niet zeggen. Ik zeg dat voor de meeste bedrijven het gewoon puur goodwill is. Kijk maar eens naar alle bedrijven die bij ons op het shirt hebben gestaan. 9 van de 10 doen dat gewoon omdat ze binding met de club/regio hebben. Denk je nou echt dat Ouwehands meer bezoekers heeft gekregen door N.E.C. te sponsoren of dat Telfort het hele sponsorbedrag eruit heeft gekregen? Die sponsorden alleen omdat Boekhoorn van de club houdt. Dat was anders met Energie Flex en Voorschotje, beide halfslachtige bedrijven die ook gewoon aan het luchtfietsen waren.

Als je een miljoen kan uitgeven aan marketing als bedrijf dat pure shit verkoopt, kun je heel veel reclamezendtijd kopen waardoor je een veen groter bereik hebt dan het sponsoren van een regionale club.

Bedenk eens hoeveel mensen je gericht kunt bereiken met 1 miljoen euro reclamebudget, daar zijn veel efficiëntere manieren voor dan shirtsponsoring bij een lokale club. Vooral voor een bedrijf met een redelijk lage omzet.
Maar er zit een verschil in het sponsoren van NEC en clubs die veel en veel meer in de belangstelling staan. Ziggo en eerder ABN bij Ajax bv. Ja en ook Vitesse staat er in Nederland tig keer beter op dan wij.
Ja, maar zelfs Vitesse is niet groot genoeg voor een landelijke uitstraling waar je die 1 miljoen uithaalt. Vitesse heeft een klein achterland en krijgen amper meer zendtijd dan de gemiddelde andere Eredivisieclub. Als die sponsor nou een binding had met Vitesse/de regio had ik het begrepen, maar dat heeft deze hele man niet. Tel daarbij de totale omzet van dit bedrijf op, geen jaarverslag en geen check of het bedrijf het überhaupt kan ophoesten, dan zie je dat hier gewoon amper wat van klopt.

Voor Ziggo is Ajax juist heel aantrekkelijk, die club staat continu in de belangstelling van landelijke media, hebben veel uitzendtijd, heel veel mensen die een shirtje kopen met de naam erop en deze partijen kunnen samenwerken op het gebied van reclame en media. Dat bedoel ik dus juist te zeggen: voor zo’ soort bedrijf is het wel een goede move om bij die club te zitten. Daarnaast is het niet 20% van de omzet wat Ziggo erin pompt.
Maar Vitesse krijgt dat miljoen wel dus wat is je punt?
Dat is natuurlijk maar de vraag. Een sponsor stoort niet alles in een keer op de rekening van de club.
Wie is er bang voor de Propere Bruine Wolf?

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 23093
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: De Gelderlander

Bericht door Tiel »

Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 22:06
Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 21:30
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 21:01
Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 20:46
Nummer 9 schreef:
za 26 sep 2020, 20:17
Tiel schreef:
za 26 sep 2020, 17:15

Oke, jij vindt shirtsponsoring onzin. Zeg dat dan. Jouw redenering gaat voor bijna alle shirtsponsors op. Enkel oor die kleine regionale bedrijven die wij hebben niet.
Dat hoor je mij niet zeggen. Ik zeg dat voor de meeste bedrijven het gewoon puur goodwill is. Kijk maar eens naar alle bedrijven die bij ons op het shirt hebben gestaan. 9 van de 10 doen dat gewoon omdat ze binding met de club/regio hebben. Denk je nou echt dat Ouwehands meer bezoekers heeft gekregen door N.E.C. te sponsoren of dat Telfort het hele sponsorbedrag eruit heeft gekregen? Die sponsorden alleen omdat Boekhoorn van de club houdt. Dat was anders met Energie Flex en Voorschotje, beide halfslachtige bedrijven die ook gewoon aan het luchtfietsen waren.

Als je een miljoen kan uitgeven aan marketing als bedrijf dat pure shit verkoopt, kun je heel veel reclamezendtijd kopen waardoor je een veen groter bereik hebt dan het sponsoren van een regionale club.

Bedenk eens hoeveel mensen je gericht kunt bereiken met 1 miljoen euro reclamebudget, daar zijn veel efficiëntere manieren voor dan shirtsponsoring bij een lokale club. Vooral voor een bedrijf met een redelijk lage omzet.
Maar er zit een verschil in het sponsoren van NEC en clubs die veel en veel meer in de belangstelling staan. Ziggo en eerder ABN bij Ajax bv. Ja en ook Vitesse staat er in Nederland tig keer beter op dan wij.
Ja, maar zelfs Vitesse is niet groot genoeg voor een landelijke uitstraling waar je die 1 miljoen uithaalt. Vitesse heeft een klein achterland en krijgen amper meer zendtijd dan de gemiddelde andere Eredivisieclub. Als die sponsor nou een binding had met Vitesse/de regio had ik het begrepen, maar dat heeft deze hele man niet. Tel daarbij de totale omzet van dit bedrijf op, geen jaarverslag en geen check of het bedrijf het überhaupt kan ophoesten, dan zie je dat hier gewoon amper wat van klopt.

Voor Ziggo is Ajax juist heel aantrekkelijk, die club staat continu in de belangstelling van landelijke media, hebben veel uitzendtijd, heel veel mensen die een shirtje kopen met de naam erop en deze partijen kunnen samenwerken op het gebied van reclame en media. Dat bedoel ik dus juist te zeggen: voor zo’ soort bedrijf is het wel een goede move om bij die club te zitten. Daarnaast is het niet 20% van de omzet wat Ziggo erin pompt.
Maar Vitesse krijgt dat miljoen wel dus wat is je punt?
Dat is natuurlijk maar de vraag. Een sponsor stoort niet alles in een keer op de rekening van de club.
Dan wordt er weer bijgepast of zoeken ze een andere sponsor. Tot nu toe is alles voldaan.
Nuilen: Het maakt meer kapot dan je lief is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast