De Gelderlander
Re: De Gelderlander
Vond deze podcast wat minder btw. Jan Peters blijft sterk, maar die ijshockey gast heeft weinig te melden.
Die IJshockey gast is waarschijnlijk super sympathiek maar die komt niet verder dan: 'ze moeten meer de beuk erin gooien'. Ik ben ook heel benieuwd hoe die teambesprekingen gaan met z'n ijshockeyteam.
Come on Wilfried Bony!
-
- Contacteer:
Ik luister in ieder geval veel liever naar dan naar Danny Hoekman
- Legendario
- Contacteer:
Slecht geluid, elke week een geluidsfragment waarvan je er nooit achterkomt of je het goed had, gasten die slecht Nederlands spreken en de namen van onze spelers niet kennen en een presentator zonder spontaniteit. Het is niet mijn favoriete podcast.
Maar dat mag je hier niet zeggen.
Die ijshockers vreten wel het ijs op en geven alles iedere wedstrijd en die teambesprekingen zullen wel goed zijn want ze hebben tot nu toe alles gewonnen 22 wedstrijden in de competitie en zijn nu een overwinning verwijderd van de finale om het kampioenschap
Hij is een supporter net als wij en benoemt wat ie mist zoals hij aangeeft je kunt elke week hetzelfde bandje afspelen want het is elke week hetzelfde liedje met nec
Naja... het beste wat je kan zeggen is dat hij op een of andere manier wel ons als supporters vertegenwoordigt.Tyson schreef: ↑wo 12 mar 2025, 10:32Die ijshockers vreten wel het ijs op en geven alles iedere wedstrijd en die teambesprekingen zullen wel goed zijn want ze hebben tot nu toe alles gewonnen 22 wedstrijden in de competitie en zijn nu een overwinning verwijderd van de finale om het kampioenschap
Hij is een supporter net als wij en benoemt wat ie mist zoals hij aangeeft je kunt elke week hetzelfde bandje afspelen want het is elke week hetzelfde liedje met nec
- Sandertjuh85
- Contacteer:
Het probleem is dat er geen enkele vorm van discussie komt omdat niemand tegen Jan Peters in durft te gaan. En Jeroen is vast een aardige gast maar hij heeft nou ook niet echt een lekker stem voor een podcast.Polleke schreef: ↑wo 19 mar 2025, 02:18Naja... het beste wat je kan zeggen is dat hij op een of andere manier wel ons als supporters vertegenwoordigt.Tyson schreef: ↑wo 12 mar 2025, 10:32Die ijshockers vreten wel het ijs op en geven alles iedere wedstrijd en die teambesprekingen zullen wel goed zijn want ze hebben tot nu toe alles gewonnen 22 wedstrijden in de competitie en zijn nu een overwinning verwijderd van de finale om het kampioenschap
Niemand hoeft tegen Jan Peters in te gaan....Sandertjuh85 schreef: ↑wo 19 mar 2025, 06:22Het probleem is dat er geen enkele vorm van discussie komt omdat niemand tegen Jan Peters in durft te gaan. En Jeroen is vast een aardige gast maar hij heeft nou ook niet echt een lekker stem voor een podcast.Polleke schreef: ↑wo 19 mar 2025, 02:18Naja... het beste wat je kan zeggen is dat hij op een of andere manier wel ons als supporters vertegenwoordigt.Tyson schreef: ↑wo 12 mar 2025, 10:32Die ijshockers vreten wel het ijs op en geven alles iedere wedstrijd en die teambesprekingen zullen wel goed zijn want ze hebben tot nu toe alles gewonnen 22 wedstrijden in de competitie en zijn nu een overwinning verwijderd van de finale om het kampioenschap
Want? Een podcast over voetbal moet wel een beetje spannend blijven, anders kan je de man beter wekelijks een monoloog laten geven..Polleke schreef: ↑zo 23 mar 2025, 02:44Niemand hoeft tegen Jan Peters in te gaan....Sandertjuh85 schreef: ↑wo 19 mar 2025, 06:22Het probleem is dat er geen enkele vorm van discussie komt omdat niemand tegen Jan Peters in durft te gaan. En Jeroen is vast een aardige gast maar hij heeft nou ook niet echt een lekker stem voor een podcast.Polleke schreef: ↑wo 19 mar 2025, 02:18Naja... het beste wat je kan zeggen is dat hij op een of andere manier wel ons als supporters vertegenwoordigt.Tyson schreef: ↑wo 12 mar 2025, 10:32Die ijshockers vreten wel het ijs op en geven alles iedere wedstrijd en die teambesprekingen zullen wel goed zijn want ze hebben tot nu toe alles gewonnen 22 wedstrijden in de competitie en zijn nu een overwinning verwijderd van de finale om het kampioenschap
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
- Me..Goal
- Contacteer:
Ik denk dat ie bedoelt dat Jan eigenlijk altijd goede dingen zegt waar iedereen het wel mee eens is.bertje schreef: ↑ma 24 mar 2025, 12:24Want? Een podcast over voetbal moet wel een beetje spannend blijven, anders kan je de man beter wekelijks een monoloog laten geven..Polleke schreef: ↑zo 23 mar 2025, 02:44Niemand hoeft tegen Jan Peters in te gaan....Sandertjuh85 schreef: ↑wo 19 mar 2025, 06:22Het probleem is dat er geen enkele vorm van discussie komt omdat niemand tegen Jan Peters in durft te gaan. En Jeroen is vast een aardige gast maar hij heeft nou ook niet echt een lekker stem voor een podcast.Polleke schreef: ↑wo 19 mar 2025, 02:18Naja... het beste wat je kan zeggen is dat hij op een of andere manier wel ons als supporters vertegenwoordigt.Tyson schreef: ↑wo 12 mar 2025, 10:32Die ijshockers vreten wel het ijs op en geven alles iedere wedstrijd en die teambesprekingen zullen wel goed zijn want ze hebben tot nu toe alles gewonnen 22 wedstrijden in de competitie en zijn nu een overwinning verwijderd van de finale om het kampioenschap
Maar als je alleen maar discussies wil gaan voeren, kun je het best een volkszanger bij Peters erbij uitnodigen, daar ben ik het meestal juist niet mee eens.
I love it when a plan comes together. 

Ik ben een fan van deze podcast, ondanks dat ik zeker ook kritiek heb. Betreffende Jeroen, ik vind dat hij het het over het algemeen goed doet.. muv van die momenten dat hij duidelijk dingen opleest. Ik snap daar geen snars van, het is zo extreem duidelijk..... en je kan 100 keer opnemen als je wilt. Ik vind Jan Peters echt weergaloos, mis wel de tegenspraak. Al is het 10 keer beter als vroeger.Me..Goal schreef: ↑ma 24 mar 2025, 18:34Ik denk dat ie bedoelt dat Jan eigenlijk altijd goede dingen zegt waar iedereen het wel mee eens is.bertje schreef: ↑ma 24 mar 2025, 12:24Want? Een podcast over voetbal moet wel een beetje spannend blijven, anders kan je de man beter wekelijks een monoloog laten geven..Polleke schreef: ↑zo 23 mar 2025, 02:44Niemand hoeft tegen Jan Peters in te gaan....Sandertjuh85 schreef: ↑wo 19 mar 2025, 06:22Het probleem is dat er geen enkele vorm van discussie komt omdat niemand tegen Jan Peters in durft te gaan. En Jeroen is vast een aardige gast maar hij heeft nou ook niet echt een lekker stem voor een podcast.Polleke schreef: ↑wo 19 mar 2025, 02:18Naja... het beste wat je kan zeggen is dat hij op een of andere manier wel ons als supporters vertegenwoordigt.Tyson schreef: ↑wo 12 mar 2025, 10:32
Die ijshockers vreten wel het ijs op en geven alles iedere wedstrijd en die teambesprekingen zullen wel goed zijn want ze hebben tot nu toe alles gewonnen 22 wedstrijden in de competitie en zijn nu een overwinning verwijderd van de finale om het kampioenschap
Maar als je alleen maar discussies wil gaan voeren, kun je het best een volkszanger bij Peters erbij uitnodigen, daar ben ik het meestal juist niet mee eens.
- Sandertjuh85
- Contacteer:
Nouja Jan Peters is vooral heel erg fan van Onal en hij vind dat dat de intensiteit van het voetbal nu hoger is dan in zijn tijd.Me..Goal schreef: ↑ma 24 mar 2025, 18:34Ik denk dat ie bedoelt dat Jan eigenlijk altijd goede dingen zegt waar iedereen het wel mee eens is.bertje schreef: ↑ma 24 mar 2025, 12:24Want? Een podcast over voetbal moet wel een beetje spannend blijven, anders kan je de man beter wekelijks een monoloog laten geven..Polleke schreef: ↑zo 23 mar 2025, 02:44Niemand hoeft tegen Jan Peters in te gaan....Sandertjuh85 schreef: ↑wo 19 mar 2025, 06:22Het probleem is dat er geen enkele vorm van discussie komt omdat niemand tegen Jan Peters in durft te gaan. En Jeroen is vast een aardige gast maar hij heeft nou ook niet echt een lekker stem voor een podcast.Polleke schreef: ↑wo 19 mar 2025, 02:18Naja... het beste wat je kan zeggen is dat hij op een of andere manier wel ons als supporters vertegenwoordigt.Tyson schreef: ↑wo 12 mar 2025, 10:32
Hij zegt een hoop zinnige dingen hoor maar het is niet zo dat hij niks zegt waarin je hem tegen kan spreken.
De podcast is af en toe leuk om naar te luisteren maar echt heel goed vind ik hem zeker niet. Het is dat hij er de laatste weken eerder op staat dan de jarda podcast maar anders zou ik hem over slaan denk ik.
Heh? En net zeg je nog dat niemand tegen Jan in hoeft te gaan..Polleke schreef: ↑di 25 mar 2025, 00:58Ik ben een fan van deze podcast, ondanks dat ik zeker ook kritiek heb. Betreffende Jeroen, ik vind dat hij het het over het algemeen goed doet.. muv van die momenten dat hij duidelijk dingen opleest. Ik snap daar geen snars van, het is zo extreem duidelijk..... en je kan 100 keer opnemen als je wilt. Ik vind Jan Peters echt weergaloos, mis wel de tegenspraak. Al is het 10 keer beter als vroeger.Me..Goal schreef: ↑ma 24 mar 2025, 18:34Ik denk dat ie bedoelt dat Jan eigenlijk altijd goede dingen zegt waar iedereen het wel mee eens is.bertje schreef: ↑ma 24 mar 2025, 12:24Want? Een podcast over voetbal moet wel een beetje spannend blijven, anders kan je de man beter wekelijks een monoloog laten geven..Polleke schreef: ↑zo 23 mar 2025, 02:44Niemand hoeft tegen Jan Peters in te gaan....Sandertjuh85 schreef: ↑wo 19 mar 2025, 06:22Het probleem is dat er geen enkele vorm van discussie komt omdat niemand tegen Jan Peters in durft te gaan. En Jeroen is vast een aardige gast maar hij heeft nou ook niet echt een lekker stem voor een podcast.

Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
De gebruikelijke oneliners. Vooralsnog heeft NEC niks te zoeken in de playoffs voor Europees voetbal. Meijer is de weg kwijt.
De play-offs om Europees voetbal zijn nog altijd binnen handbereik voor NEC, maar dit elftal maakt nergens aanspraak op
NEC heeft dit seizoen nergens recht op. Toch heeft de Nijmeegse club nog alle kans op het bereiken van de play-offs om Europees voetbal. Maar na de domper tegen sc Heerenveen (1-0 nederlaag) moet niemand daar nog aan denken.
Jeroen Bijma 27-04-25, 18:41
0 reacties
De spelers van NEC bedankten na de wedstrijd tegen sc Heerenveen met gebogen hoofd heel kort het volle uitvak. Alsof ze zich schaamden wat zij de 1.200 supporters die urenlang in de bus hadden gezeten, hadden voorgeschoteld. Zuchtend stonden ze even later de pers te woord. Het ongeloof spatte ervan af.
Dat was ook niet zo vreemd, want wat NEC liet zien tegen Heerenveen was weer tenenkrommend. Aan niets was bij de ploeg te merken dat dit een zeer belangrijke wedstrijd was in de strijd om een plek in de play-offs voor Europees voetbal.
Op vakantie
Blijkbaar zijn de spelers allang blij dat er geen degradatiezorgen meer zijn en willen ze zo snel mogelijk met vakantie. Anders kan je het moeilijk verklaren waarom NEC bijvoorbeeld in de tweede helft, toen het op jacht moest naar de gelijkmaker, pas in de 72e minuut voor het eerst richting doel schoot.
De NEC-fans maken er ondanks het armoedige optreden van hun club nog het beste van in het Abe Lenstra Stadion.
© ANP
„We hebben dit seizoen veel te vaak dit soort wedstrijden laten zien”, zei een hoofdschuddende Dirk Proper. „We hebben vandaag veel te weinig gebracht en verdienden het ook niet om hier met een resultaat weg te gaan. Laten we eerst maar beter gaan voetballen, voordat we het over de play-offs gaan hebben. We hebben het in elk geval een stuk moeilijker voor onszelf gemaakt.”
NEC zal zich moeten richten op de negende plaats en daarmee het laatste ticket voor de play-offs. De achtste plaats is zo goed als onbereikbaar, aangezien de achterstand op Heerenveen is vergroot tot zeven punten. Hoe gek het ook klinkt na alle teleurstellingen, maar NEC is nog hartstikke kansrijk voor die negende plaats.
De strijd om de achtste en negende plaats in de eredivisie:
8. sc Heerenveen 31-40 (-14)
9. Fortuna Sittard 30-36 (-15)
10. Sparta Rotterdam 30-35 (-3)
11. FC Groningen 30-35 (-13)
12. Heracles Almelo 30-35 (-15)
13. NEC 30-33 (-2)
„Neem maar van mij aan dat we allemaal dolgraag de play-offs willen halen”, benadrukt NEC-trainer Rogier Meijer. „Ik snap wel dat als iets niet lukt, dat supporters denken dat we er geen zin in hebben, maar dat is zeker niet het geval. We waren vandaag gewoon niet goed genoeg. We lieten ons te makkelijk aftroeven in de duels en dan wordt het een lastig verhaal.”
Want dat gat bedraagt ‘slechts’ drie punten. In de wetenschap dat NEC een op papier gunstig programma heeft (Willem II-thuis, Ajax-uit, NAC Breda-thuis en Heracles Almelo-uit), moet dat wel overbrugbaar zijn. Maar ja, de ploeg maakt er een kunst van om zwaar door de mand te vallen als er een keer echt goede zaken kunnen worden gedaan op de ranglijst.
Sandler weer geblesseerd
Op basis van de kwaliteit die NEC wel degelijk in huis heeft, mag worden verwacht dat er nog wel de nodige punten worden gesprokkeld. Maar dat komt er maar niet uit. Proper deed tegen Heerenveen weer de gekste dingen met de bal. Vito van Crooij speelde andermaal verstoppertje. En Bij Sontje Hansen lukte werkelijk niets.
En dan viel Philippe Sandler ook nog eens geblesseerd uit. De verdediger was een tijdje fit, maar haakte halverwege weer eens af met een bovenbeenblessure. Zijn vervanger Ivan Márquez werd de schlemiel door knullig de strafschop te veroorzaken waaruit vlak na rust het enige doelpunt viel.
Snakken naar het einde
De komende week moet duidelijk worden wat de schade is bij Sandler. Als hij opnieuw wegvalt, zou dat naadloos passen in dit seizoen, waarvan zo’n beetje iedereen wel naar het einde snakt. En toch kan het nog een krankzinnige ontknoping krijgen.
„Gelukkig is de negende plaats ook nog goed voor het halen van de play-offs”, aldus Meijer. „Als we aan het einde van het seizoen op die plek staan, dan hebben we het verdiend om daaraan mee te doen. Dan maakt het niet uit dat het een stroef jaar is geweest. Anders hoef je geen ranglijst in te voeren.”
De play-offs om Europees voetbal zijn nog altijd binnen handbereik voor NEC, maar dit elftal maakt nergens aanspraak op
NEC heeft dit seizoen nergens recht op. Toch heeft de Nijmeegse club nog alle kans op het bereiken van de play-offs om Europees voetbal. Maar na de domper tegen sc Heerenveen (1-0 nederlaag) moet niemand daar nog aan denken.
Jeroen Bijma 27-04-25, 18:41
0 reacties
De spelers van NEC bedankten na de wedstrijd tegen sc Heerenveen met gebogen hoofd heel kort het volle uitvak. Alsof ze zich schaamden wat zij de 1.200 supporters die urenlang in de bus hadden gezeten, hadden voorgeschoteld. Zuchtend stonden ze even later de pers te woord. Het ongeloof spatte ervan af.
Dat was ook niet zo vreemd, want wat NEC liet zien tegen Heerenveen was weer tenenkrommend. Aan niets was bij de ploeg te merken dat dit een zeer belangrijke wedstrijd was in de strijd om een plek in de play-offs voor Europees voetbal.
Op vakantie
Blijkbaar zijn de spelers allang blij dat er geen degradatiezorgen meer zijn en willen ze zo snel mogelijk met vakantie. Anders kan je het moeilijk verklaren waarom NEC bijvoorbeeld in de tweede helft, toen het op jacht moest naar de gelijkmaker, pas in de 72e minuut voor het eerst richting doel schoot.
De NEC-fans maken er ondanks het armoedige optreden van hun club nog het beste van in het Abe Lenstra Stadion.
© ANP
„We hebben dit seizoen veel te vaak dit soort wedstrijden laten zien”, zei een hoofdschuddende Dirk Proper. „We hebben vandaag veel te weinig gebracht en verdienden het ook niet om hier met een resultaat weg te gaan. Laten we eerst maar beter gaan voetballen, voordat we het over de play-offs gaan hebben. We hebben het in elk geval een stuk moeilijker voor onszelf gemaakt.”
NEC zal zich moeten richten op de negende plaats en daarmee het laatste ticket voor de play-offs. De achtste plaats is zo goed als onbereikbaar, aangezien de achterstand op Heerenveen is vergroot tot zeven punten. Hoe gek het ook klinkt na alle teleurstellingen, maar NEC is nog hartstikke kansrijk voor die negende plaats.
De strijd om de achtste en negende plaats in de eredivisie:
8. sc Heerenveen 31-40 (-14)
9. Fortuna Sittard 30-36 (-15)
10. Sparta Rotterdam 30-35 (-3)
11. FC Groningen 30-35 (-13)
12. Heracles Almelo 30-35 (-15)
13. NEC 30-33 (-2)
„Neem maar van mij aan dat we allemaal dolgraag de play-offs willen halen”, benadrukt NEC-trainer Rogier Meijer. „Ik snap wel dat als iets niet lukt, dat supporters denken dat we er geen zin in hebben, maar dat is zeker niet het geval. We waren vandaag gewoon niet goed genoeg. We lieten ons te makkelijk aftroeven in de duels en dan wordt het een lastig verhaal.”
Want dat gat bedraagt ‘slechts’ drie punten. In de wetenschap dat NEC een op papier gunstig programma heeft (Willem II-thuis, Ajax-uit, NAC Breda-thuis en Heracles Almelo-uit), moet dat wel overbrugbaar zijn. Maar ja, de ploeg maakt er een kunst van om zwaar door de mand te vallen als er een keer echt goede zaken kunnen worden gedaan op de ranglijst.
Sandler weer geblesseerd
Op basis van de kwaliteit die NEC wel degelijk in huis heeft, mag worden verwacht dat er nog wel de nodige punten worden gesprokkeld. Maar dat komt er maar niet uit. Proper deed tegen Heerenveen weer de gekste dingen met de bal. Vito van Crooij speelde andermaal verstoppertje. En Bij Sontje Hansen lukte werkelijk niets.
En dan viel Philippe Sandler ook nog eens geblesseerd uit. De verdediger was een tijdje fit, maar haakte halverwege weer eens af met een bovenbeenblessure. Zijn vervanger Ivan Márquez werd de schlemiel door knullig de strafschop te veroorzaken waaruit vlak na rust het enige doelpunt viel.
Snakken naar het einde
De komende week moet duidelijk worden wat de schade is bij Sandler. Als hij opnieuw wegvalt, zou dat naadloos passen in dit seizoen, waarvan zo’n beetje iedereen wel naar het einde snakt. En toch kan het nog een krankzinnige ontknoping krijgen.
„Gelukkig is de negende plaats ook nog goed voor het halen van de play-offs”, aldus Meijer. „Als we aan het einde van het seizoen op die plek staan, dan hebben we het verdiend om daaraan mee te doen. Dan maakt het niet uit dat het een stroef jaar is geweest. Anders hoef je geen ranglijst in te voeren.”
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.
Ik vond het een beetje een ongemakkelijke podcast dit keer met Eric Meijers. Jeroen kwam met terechte kritiek, ook richting Rogier, en Eric Meijers en Jan Peters waren dat maar aan het weglachen en zeggen dat Jeroen daar geen kijk op heeft. Misschien komt het in de podcast anders over dan bedoeld, maar ik vond dat onnodig.
-
- Contacteer:
ach,die 2 zeggen met droge ogen dat er te snel afscheid is genomen van Lasse..RW1985 schreef: ↑ma 28 apr 2025, 15:35Ik vond het een beetje een ongemakkelijke podcast dit keer met Eric Meijers. Jeroen kwam met terechte kritiek, ook richting Rogier, en Eric Meijers en Jan Peters waren dat maar aan het weglachen en zeggen dat Jeroen daar geen kijk op heeft. Misschien komt het in de podcast anders over dan bedoeld, maar ik vond dat onnodig.
Typische jaren 80 voetballers en trainers.
Ja, of die opmerking dat Van Crooij 9 keer heeft gescoord, maar dat wanneer je die doelpunten niet mee zou rekenen, je er niets aan hebt.
Laat doelpunten maken nou net een redelijk essentieel onderdeel zijn van het spelletje. Zo kun je alles wel wegcijferen.
Laat doelpunten maken nou net een redelijk essentieel onderdeel zijn van het spelletje. Zo kun je alles wel wegcijferen.
- NECNijmeguh
- Contacteer:
Zonder de doelpunten van V Crooij waren we gedegradeerd!
- Bottendaal
- Contacteer:

Iedereen is op zoek naar doelpunten, maar wij cijferen ze weg…
Veel dommer wordt het niet.
Nee was het ook totaal niet met ze eens, maar de podcast was een stuk leuker dan normaal. Levi lijkt me echt een toffe gast, maar heeft verder niet zo heel veel te melden. Nu was het niet zo'n onemanshow van Jantje zoals het normaal is..
-
- Contacteer:
Jan was een meer dan prima voetballer maar als trainer was het niet veel.Kampioen met de treffers,dat was in die tijd heel gewoon.Het is allemaal 'bij de strot pakken' , volle bak erop, dat soort praat.
Tactisch is het niks bijzonders wat ik hoor.
-
- Contacteer:
Bottendaal schreef: ↑ma 28 apr 2025, 19:13![]()
Iedereen is op zoek naar doelpunten, maar wij cijferen ze weg…
Veel dommer wordt het niet.

- Sandertjuh85
- Contacteer:
Helemaal mee eens. Podcast was echt 10x leuker dan normaal.