NEC-Fortuna
Re: NEC-Fortuna
Buijs en Fortuna-keeper Koopmans zijn het oneens: 'Het is geen korfbal'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... rfbal.html
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... rfbal.html
- Keizerstad1994
- Contacteer:
Sorry dat ik het zeg maar hoe kun je nou in hemelsnaam zeggen dat Fortuna ''zeer gevaarlijk'' was? Dat is namelijk gewoon aantoonbare onzin. Er is een, misschien twee keer een voorzet door de 16 gevlogen en Roefs heeft een afstandsschot van Halilovic geplukt wat helemaal niet dreigend was. Fortuna had niet voor niets een xG waarde van slechts 0,2, bijna zes(!) keer zo weinig als die van NEC (1,1).Wijchenunited schreef: ↑ma 20 jan 2025, 06:26Het was een mega slechte wedstrijd die tactisch nergens op leek. Fortuna zetten in de rust wat om en waren na rust zeer gevaarlijk een doelpunt zat er aan te komen.
'Justice knows every mans number'
Fortuna kwam in de tweede wat beter in de wedstrijd maar NEC was prima in staat om het gevaar al vroeg te neutraliseren. Als je het vergelijkt met voor de winterstop werden de tegenstanders al vaak heel gevaarlijk (ook niet iedere wedstrijd trouwens). Gevoelsmatig heeft Meijer van de ploeg er weer een solide, en misschien wat saaie, machine van gemaakt. En dat is toch de kracht van Meijer.Keizerstad1994 schreef: ↑ma 20 jan 2025, 10:34Sorry dat ik het zeg maar hoe kun je nou in hemelsnaam zeggen dat Fortuna ''zeer gevaarlijk'' was? Dat is namelijk gewoon aantoonbare onzin. Er is een, misschien twee keer een voorzet door de 16 gevlogen en Roefs heeft een afstandsschot van Halilovic geplukt wat helemaal niet dreigend was. Fortuna had niet voor niets een xG waarde van slechts 0,2, bijna zes(!) keer zo weinig als die van NEC (1,1).Wijchenunited schreef: ↑ma 20 jan 2025, 06:26Het was een mega slechte wedstrijd die tactisch nergens op leek. Fortuna zetten in de rust wat om en waren na rust zeer gevaarlijk een doelpunt zat er aan te komen.
Come on Wilfried Bony!
Ik was ook niet op de hoogte van de afschaffing van die regel. Maar wel bijzonder dat een professionele keeper hier dan ook niet van op de hoogte is.
Come on Wilfried Bony!
Keizerstad1994 schreef: ↑ma 20 jan 2025, 10:34Sorry dat ik het zeg maar hoe kun je nou in hemelsnaam zeggen dat Fortuna ''zeer gevaarlijk'' was? Dat is namelijk gewoon aantoonbare onzin. Er is een, misschien twee keer een voorzet door de 16 gevlogen en Roefs heeft een afstandsschot van Halilovic geplukt wat helemaal niet dreigend was. Fortuna had niet voor niets een xG waarde van slechts 0,2, bijna zes(!) keer zo weinig als die van NEC (1,1).Wijchenunited schreef: ↑ma 20 jan 2025, 06:26Het was een mega slechte wedstrijd die tactisch nergens op leek. Fortuna zetten in de rust wat om en waren na rust zeer gevaarlijk een doelpunt zat er aan te komen.

Misschien was het aan onze kant niet altijd even goed, maar we creeeren in de 1e helft al 4 kansen waarvan er 1 ingaat en 2 andere het aluminium raken
Fortuna liet niets zien en de overwinning was dik verdiend
Net nog ff de doelpunten bekeken, maar mij conclusie is: vaker schieten op doel.
Prachtige doelpunten
Prachtige doelpunten
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.
In 2021 zei Nijhuis nog dit:
Er lijkt niet echt één lijn te zijn als het gaat om dit gebied. Ik weet dat tien jaar geleden toen ik zelf nog voetbalde de keeper spelers in dat gebied mocht wegduwen en daar geen overtreding voor krijgt.“Buiten de vijf-meter is een doelman natuurlijk minder beschermd. Dat is een ander verhaal. Maar dit is voor mij duidelijk.”
Zonder NEC geen Nijmegen!
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Sommige mensen moeten af en toe iets geks roepen. Anders hebben ze geen levenNijmegen0413 schreef: ↑zo 19 jan 2025, 21:10De maker van de doorslaggevende 2-1, geweldige hakbal op de paal en een mooie vrije trap op de lat. Vrij aardig rendement toch?Wijchenunited schreef: ↑zo 19 jan 2025, 21:08V Croix sterk? Oh mijn god. Waar heb jij voetbal leren kijken? Die was en is nog slechter dan slechtNijmegen0413 schreef: ↑zo 19 jan 2025, 19:29Kan zeker. Al was van Crooij vandaag ook wel erg sterk en moet Hansen altijd spelen.beeros schreef: ↑zo 19 jan 2025, 19:284–4-2 kan prima met mees/sano/ ouaissa/dirk. Koki gaat dan ook beter voetballen met Linssen om zich heen heb ikNijmegen0413 schreef: ↑zo 19 jan 2025, 19:24Mooie goals, leuke aanvallen, goede intensiteit en een dik verdiende overwinning. De verkapte 442 werpt zijn vruchten af. In Rogier we trust!
Het idee

-
- Contacteer:
De tweede helft saai? Wat moet er allemaal gebeuren wil jij een leuke voetbalmiddag hebben? Moet NEC de Champions League finale winnen met 6-0 of zoiets?De Kletskop schreef: ↑ma 20 jan 2025, 10:30Helemaal met je eens, behalve die kansen in de eerste helft, dat waren plaagstootjes.E.B schreef: ↑ma 20 jan 2025, 08:04De 1e helft hadden wij meer balbezit en kwamen we tot goede kansen. De 2e helft had Fortuna meer balbezit en kwamen ze niet tot kansen. Terwijl wij er 3 wisten te maken.Wijchenunited schreef: ↑ma 20 jan 2025, 07:59Vond ik wel ja, maargoed, dat ze zoveel de bal hadden bij ons thuis in de Goffert is ook niet best.Sandertjuh85 schreef: ↑ma 20 jan 2025, 06:28Doelpunt zat er aan te komen?Wijchenunited schreef: ↑ma 20 jan 2025, 06:26Het was een mega slechte wedstrijd die tactisch nergens op leek. Fortuna zetten in de rust wat om en waren na rust zeer gevaarlijk een doelpunt zat er aan te komen.
Toen nec de 2-1 maakte was de ban gebroken en gelijk de 3-1 er achteraan maar het een stuk makkelijker spelen.
Echt super super super blij met drie punten maar het was voor die 2-1 echt maar dan ook echt om te janken
Omdat ze de bal hadden?
Die gasten hebben geen kans gehad. En ze hebben misschien 2x de bal geraakt in onze 16 tot de 3-1
De uitslag was geflatteerd, maar ik heb geen moment gehad dat ik dacht dat we dit zouden gaan verliezen. Ook niet in de 2e helft toen Fortuna meer de bal had.
1e helft hadden we de volledige controle maar ontbrak het schrijnend aan creativiteit, dus kwam je niet verder dan blinde voorzetten vanuit Pereira.
2e helft was de controle minder door de omzettingen bij Fortuna, maar waren we in de aanval veel efficiënter, en waren de wissels ook meer dan prima.
Saai was het over het algemeen wel, wat vreemd klinkt bij 5 doelpunten.
-
- Contacteer:
Laat gaan joh! Wychen United heeft weer eens te lang zitten snuiven, dan zie je de zaken niet meer helder en ga je rare dingen roepen.Keizerstad1994 schreef: ↑ma 20 jan 2025, 10:34Sorry dat ik het zeg maar hoe kun je nou in hemelsnaam zeggen dat Fortuna ''zeer gevaarlijk'' was? Dat is namelijk gewoon aantoonbare onzin. Er is een, misschien twee keer een voorzet door de 16 gevlogen en Roefs heeft een afstandsschot van Halilovic geplukt wat helemaal niet dreigend was. Fortuna had niet voor niets een xG waarde van slechts 0,2, bijna zes(!) keer zo weinig als die van NEC (1,1).Wijchenunited schreef: ↑ma 20 jan 2025, 06:26Het was een mega slechte wedstrijd die tactisch nergens op leek. Fortuna zetten in de rust wat om en waren na rust zeer gevaarlijk een doelpunt zat er aan te komen.
-
- Contacteer:
Het valt Buijs te prijzen dat hij geen blad voor de mond neemt, maar met het oog op zijn carrière zijn dit geen slimme uitspraken. Dan is onze grote vriend Meijer daar toch een stuk slimmer in.Boer Janssen schreef: ↑ma 20 jan 2025, 15:20En die keeper wordt flink te kakken gezet door z'n eigen trainer. Dat is pas een lekkere afgang.
Wijchenunited zit in hetzelfde app groepje als tyson en FC Hilversum.Boer Janssen schreef: ↑ma 20 jan 2025, 15:17Laat gaan joh! Wychen United heeft weer eens te lang zitten snuiven, dan zie je de zaken niet meer helder en ga je rare dingen roepen.Keizerstad1994 schreef: ↑ma 20 jan 2025, 10:34Sorry dat ik het zeg maar hoe kun je nou in hemelsnaam zeggen dat Fortuna ''zeer gevaarlijk'' was? Dat is namelijk gewoon aantoonbare onzin. Er is een, misschien twee keer een voorzet door de 16 gevlogen en Roefs heeft een afstandsschot van Halilovic geplukt wat helemaal niet dreigend was. Fortuna had niet voor niets een xG waarde van slechts 0,2, bijna zes(!) keer zo weinig als die van NEC (1,1).Wijchenunited schreef: ↑ma 20 jan 2025, 06:26Het was een mega slechte wedstrijd die tactisch nergens op leek. Fortuna zetten in de rust wat om en waren na rust zeer gevaarlijk een doelpunt zat er aan te komen.
"I was raised outta steel, here in the swamps of Nijmegen.’ (Springsteen 2024)
Tot de 2-1 zat de wedstrijd toch op slot?Boer Janssen schreef: ↑ma 20 jan 2025, 15:10De tweede helft saai? Wat moet er allemaal gebeuren wil jij een leuke voetbalmiddag hebben? Moet NEC de Champions League finale winnen met 6-0 of zoiets?De Kletskop schreef: ↑ma 20 jan 2025, 10:30Helemaal met je eens, behalve die kansen in de eerste helft, dat waren plaagstootjes.E.B schreef: ↑ma 20 jan 2025, 08:04De 1e helft hadden wij meer balbezit en kwamen we tot goede kansen. De 2e helft had Fortuna meer balbezit en kwamen ze niet tot kansen. Terwijl wij er 3 wisten te maken.Wijchenunited schreef: ↑ma 20 jan 2025, 07:59Vond ik wel ja, maargoed, dat ze zoveel de bal hadden bij ons thuis in de Goffert is ook niet best.Sandertjuh85 schreef: ↑ma 20 jan 2025, 06:28Doelpunt zat er aan te komen?Wijchenunited schreef: ↑ma 20 jan 2025, 06:26Het was een mega slechte wedstrijd die tactisch nergens op leek. Fortuna zetten in de rust wat om en waren na rust zeer gevaarlijk een doelpunt zat er aan te komen.
Toen nec de 2-1 maakte was de ban gebroken en gelijk de 3-1 er achteraan maar het een stuk makkelijker spelen.
Echt super super super blij met drie punten maar het was voor die 2-1 echt maar dan ook echt om te janken
Omdat ze de bal hadden?
Die gasten hebben geen kans gehad. En ze hebben misschien 2x de bal geraakt in onze 16 tot de 3-1
De uitslag was geflatteerd, maar ik heb geen moment gehad dat ik dacht dat we dit zouden gaan verliezen. Ook niet in de 2e helft toen Fortuna meer de bal had.
1e helft hadden we de volledige controle maar ontbrak het schrijnend aan creativiteit, dus kwam je niet verder dan blinde voorzetten vanuit Pereira.
2e helft was de controle minder door de omzettingen bij Fortuna, maar waren we in de aanval veel efficiënter, en waren de wissels ook meer dan prima.
VI Elftal van de week…
3 NEC’ers erin met:
Verdonk 7,5
Van Crooij 7,5
Ouaissa 7
3 NEC’ers erin met:
Verdonk 7,5
Van Crooij 7,5
Ouaissa 7
Na verlenging....Boer Janssen schreef: ↑ma 20 jan 2025, 15:10De tweede helft saai? Wat moet er allemaal gebeuren wil jij een leuke voetbalmiddag hebben? Moet NEC de Champions League finale winnen met 6-0 of zoiets?De Kletskop schreef: ↑ma 20 jan 2025, 10:30Helemaal met je eens, behalve die kansen in de eerste helft, dat waren plaagstootjes.E.B schreef: ↑ma 20 jan 2025, 08:04De 1e helft hadden wij meer balbezit en kwamen we tot goede kansen. De 2e helft had Fortuna meer balbezit en kwamen ze niet tot kansen. Terwijl wij er 3 wisten te maken.Wijchenunited schreef: ↑ma 20 jan 2025, 07:59Vond ik wel ja, maargoed, dat ze zoveel de bal hadden bij ons thuis in de Goffert is ook niet best.Sandertjuh85 schreef: ↑ma 20 jan 2025, 06:28Doelpunt zat er aan te komen?Wijchenunited schreef: ↑ma 20 jan 2025, 06:26Het was een mega slechte wedstrijd die tactisch nergens op leek. Fortuna zetten in de rust wat om en waren na rust zeer gevaarlijk een doelpunt zat er aan te komen.
Omdat ze de bal hadden?
Klopt helemaal
V crooij hakte een bal prachtig tegen de paal en schoot een stilliggende bal op de lat.
Ik versta onder goed voetballen iets anders dan een bal 2x goed raken.
Hij speelde niet zijn slechtste wedstrijd maar een kinderhand is snel gevuld blijkbaar
Liever niet degraderen dan twee pandaberen
-
- Contacteer:
In de eerste helft zaten flinke saaie stukken. Maar bijna de hele tweede helft was sensatie. Hoe kan iemand nou zeggen dat deze pot over het algemeen saai was?Tyson schreef: ↑ma 20 jan 2025, 18:03Tot de 2-1 zat de wedstrijd toch op slot?Boer Janssen schreef: ↑ma 20 jan 2025, 15:10De tweede helft saai? Wat moet er allemaal gebeuren wil jij een leuke voetbalmiddag hebben? Moet NEC de Champions League finale winnen met 6-0 of zoiets?De Kletskop schreef: ↑ma 20 jan 2025, 10:30Helemaal met je eens, behalve die kansen in de eerste helft, dat waren plaagstootjes.E.B schreef: ↑ma 20 jan 2025, 08:04De 1e helft hadden wij meer balbezit en kwamen we tot goede kansen. De 2e helft had Fortuna meer balbezit en kwamen ze niet tot kansen. Terwijl wij er 3 wisten te maken.Wijchenunited schreef: ↑ma 20 jan 2025, 07:59Vond ik wel ja, maargoed, dat ze zoveel de bal hadden bij ons thuis in de Goffert is ook niet best.Sandertjuh85 schreef: ↑ma 20 jan 2025, 06:28
Doelpunt zat er aan te komen?
Omdat ze de bal hadden?
-
- Contacteer:
Klopt. Ze hebben van Crooij ook niet echt een 7,5 gegeven. Was alleen maar een om hem wat op te beuren en een beetje te troosten. Een soort aai over de bol eigenlijk. Omdat ze het zo zielig vinden dat Vito echt niet kan voetballen en toch iedere week van Meijer die wei in moet...
-
- Contacteer:
De uitslag was niet geflatteerd. Na de 2-1 werd Fortuna helemaal weggeblazen door een ontketend NEC dat liet zien uitstekend aanvallend voetbal in huis te hebben plus een enorme drive om er iets moois van te maken. Als het 6-1 was geworden, was het geflatteerd geweest. Nu niet.E.B schreef: ↑ma 20 jan 2025, 08:04De 1e helft hadden wij meer balbezit en kwamen we tot goede kansen. De 2e helft had Fortuna meer balbezit en kwamen ze niet tot kansen. Terwijl wij er 3 wisten te maken.Wijchenunited schreef: ↑ma 20 jan 2025, 07:59Vond ik wel ja, maargoed, dat ze zoveel de bal hadden bij ons thuis in de Goffert is ook niet best.Sandertjuh85 schreef: ↑ma 20 jan 2025, 06:28Doelpunt zat er aan te komen?Wijchenunited schreef: ↑ma 20 jan 2025, 06:26Het was een mega slechte wedstrijd die tactisch nergens op leek. Fortuna zetten in de rust wat om en waren na rust zeer gevaarlijk een doelpunt zat er aan te komen.
Omdat ze de bal hadden?
De uitslag was zeker geflatteerd werd ook aangegeven door Dirk en Meijer na de wedstrijd, maar dit mogen ze vaker doen is niks op tegenBoer Janssen schreef: ↑di 21 jan 2025, 21:35De uitslag was niet geflatteerd. Na de 2-1 werd Fortuna helemaal weggeblazen door een ontketend NEC dat liet zien uitstekend aanvallend voetbal in huis te hebben plus een enorme drive om er iets moois van te maken. Als het 6-1 was geworden, was het geflatteerd geweest. Nu niet.E.B schreef: ↑ma 20 jan 2025, 08:04De 1e helft hadden wij meer balbezit en kwamen we tot goede kansen. De 2e helft had Fortuna meer balbezit en kwamen ze niet tot kansen. Terwijl wij er 3 wisten te maken.Wijchenunited schreef: ↑ma 20 jan 2025, 07:59Vond ik wel ja, maargoed, dat ze zoveel de bal hadden bij ons thuis in de Goffert is ook niet best.Sandertjuh85 schreef: ↑ma 20 jan 2025, 06:28Doelpunt zat er aan te komen?Wijchenunited schreef: ↑ma 20 jan 2025, 06:26Het was een mega slechte wedstrijd die tactisch nergens op leek. Fortuna zetten in de rust wat om en waren na rust zeer gevaarlijk een doelpunt zat er aan te komen.
Omdat ze de bal hadden?

-
- Contacteer:
Is dat zo? Zeiden ze dat? Dan is er maar één conclusie mogelijk: beide heren hebben geen verstand van voetbal.Tyson schreef: ↑di 21 jan 2025, 21:49De uitslag was zeker geflatteerd werd ook aangegeven door Dirk en Meijer na de wedstrijd, maar dit mogen ze vaker doen is niks op tegenBoer Janssen schreef: ↑di 21 jan 2025, 21:35De uitslag was niet geflatteerd. Na de 2-1 werd Fortuna helemaal weggeblazen door een ontketend NEC dat liet zien uitstekend aanvallend voetbal in huis te hebben plus een enorme drive om er iets moois van te maken. Als het 6-1 was geworden, was het geflatteerd geweest. Nu niet.E.B schreef: ↑ma 20 jan 2025, 08:04De 1e helft hadden wij meer balbezit en kwamen we tot goede kansen. De 2e helft had Fortuna meer balbezit en kwamen ze niet tot kansen. Terwijl wij er 3 wisten te maken.Wijchenunited schreef: ↑ma 20 jan 2025, 07:59Vond ik wel ja, maargoed, dat ze zoveel de bal hadden bij ons thuis in de Goffert is ook niet best.Sandertjuh85 schreef: ↑ma 20 jan 2025, 06:28Doelpunt zat er aan te komen?Wijchenunited schreef: ↑ma 20 jan 2025, 06:26Het was een mega slechte wedstrijd die tactisch nergens op leek. Fortuna zetten in de rust wat om en waren na rust zeer gevaarlijk een doelpunt zat er aan te komen.
Omdat ze de bal hadden?
De uitslag was geflatteerd, maar ik heb geen moment gehad dat ik dacht dat we dit zouden gaan verliezen. Ook niet in de 2e helft toen Fortuna meer de bal had.![]()