NEC-Ajax
Re: NEC-Ajax
Ongeloofelijk hoe negatief een aantal kunnen zijn.
Ik heb genoten in het stadion (en niet zoals een aantal negatievelingen vanuit een luie bank).
Inzet, strijd, spectacel, kansen, scrimmages, alles zat er in tegen een topclub.
Ja, een overwinning was mooi en verdiend geweest maar de jongens hebben het prima gedaan, ben trots op mijn cluppie.
Ik heb genoten in het stadion (en niet zoals een aantal negatievelingen vanuit een luie bank).
Inzet, strijd, spectacel, kansen, scrimmages, alles zat er in tegen een topclub.
Ja, een overwinning was mooi en verdiend geweest maar de jongens hebben het prima gedaan, ben trots op mijn cluppie.
"I was raised outta steel, here in the swamps of Nijmegen.’ (Springsteen 2024)
Ik denk dat we ook voor het eerst echt in onze sterkste opstelling hebben gespeeld. Mee eens.
Maar wat hebben Onal en Sami veel Kansen verprutst! Om te huilen dat je deze match niet gewonnen hebt.!
De Keeper pakt nog geen punten.
Vorig jaar viel veel goed.
Dit jaar valt veel slecht.
Als we nu op het einde de prijzen wel pakken..
Maar wat hebben Onal en Sami veel Kansen verprutst! Om te huilen dat je deze match niet gewonnen hebt.!
De Keeper pakt nog geen punten.
Vorig jaar viel veel goed.
Dit jaar valt veel slecht.
Als we nu op het einde de prijzen wel pakken..
-
- Contacteer:
Goed zo! Jij verdiend een sticker!Johnny schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:51Ongeloofelijk hoe negatief een aantal kunnen zijn.
Verliezen is nooit leukJohnny schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:51Ongeloofelijk hoe negatief een aantal kunnen zijn.
Maar deze nederlaag is makkelijker te accepteren
Dan de vertoningen uit bij nac en uit in Almere
Het blijft toch je club.
- De Kletskop
- Contacteer:
Dit is het NEC wat je in thuiswedstrijden wilt zien.Johnny schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:51Ongeloofelijk hoe negatief een aantal kunnen zijn.
Maar de mindere punten mogen best benoemd worden, Önal en Sami hebben teveel tijd nodig in de afwerking, onze keeper reageert te flegmatiek en slap en onze stopper is sterk in de duels maar zodra er lopende mensen zijn is ie het spoor bijster.
Vind je hem sterk in de duels ja? Ik vind hem vooral sterk in positioneren in de verdrukking en ballen wegrossen, in de duels vind ik hem juist uitermate zwak.De Kletskop schreef: ↑ma 02 dec 2024, 09:26Dit is het NEC wat je in thuiswedstrijden wilt zien.Johnny schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:51Ongeloofelijk hoe negatief een aantal kunnen zijn.
Maar de mindere punten mogen best benoemd worden, Önal en Sami hebben teveel tijd nodig in de afwerking, onze keeper reageert te flegmatiek en slap en onze stopper is sterk in de duels maar zodra er lopende mensen zijn is ie het spoor bijster.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
- De Kletskop
- Contacteer:
Die duels bedoel ik, lange ballen en die wegrossen.bertje schreef: ↑ma 02 dec 2024, 09:37Vind je hem sterk in de duels ja? Ik vind hem vooral sterk in positioneren in de verdrukking en ballen wegrossen, in de duels vind ik hem juist uitermate zwak.De Kletskop schreef: ↑ma 02 dec 2024, 09:26Dit is het NEC wat je in thuiswedstrijden wilt zien.Johnny schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:51Ongeloofelijk hoe negatief een aantal kunnen zijn.
Het is een echte italiaanse verdediger en door de lucht zullen weinig aanvallers hem verslaan. Maar 1-op-1 duels moet je Bram niet in laten komen, hij heeft een draaischijf van een vrachtwagen.bertje schreef: ↑ma 02 dec 2024, 09:37Vind je hem sterk in de duels ja? Ik vind hem vooral sterk in positioneren in de verdrukking en ballen wegrossen, in de duels vind ik hem juist uitermate zwak.De Kletskop schreef: ↑ma 02 dec 2024, 09:26Dit is het NEC wat je in thuiswedstrijden wilt zien.Johnny schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:51Ongeloofelijk hoe negatief een aantal kunnen zijn.
Dat gezegd hebbende, voor mij zijn Marquez en Nuytinck nog steeds geweldige CV's voor het niveau dat NEC nastreeft. Ik denk dat als Sandler staat het van de (soort) tegenstander afhangt of je Ivan of Bram er naast zet.
Zonder NEC geen Nijmegen!
-
- Contacteer:
het niveau wat NEC nastreeft is play offs halen en af en toe Europees.Dat jij Nuytinck een geweldige CV vindt in dat verhaal is schrikbarend.Bram wordt door behendige aanvallers en aanvallende middenvelders dolgedraaid.Hij wordt er door snelle jongens totaal uitgelopen.De verdediger Nuytinck is niet meer van deze tijd.Overigens schandalig dat interview na afloop.Ja er werden dotten van kansen gemist maar bij de 1-1... Een volslagen parodie op verdedigen.En ik heb dit vaker gezien bij hem,dat steeds verder teruglopen richting eigen 5 meter.Wat een rare move was dat.Necnmegen schreef: ↑ma 02 dec 2024, 09:42Het is een echte italiaanse verdediger en door de lucht zullen weinig aanvallers hem verslaan. Maar 1-op-1 duels moet je Bram niet in laten komen, hij heeft een draaischijf van een vrachtwagen.bertje schreef: ↑ma 02 dec 2024, 09:37Vind je hem sterk in de duels ja? Ik vind hem vooral sterk in positioneren in de verdrukking en ballen wegrossen, in de duels vind ik hem juist uitermate zwak.De Kletskop schreef: ↑ma 02 dec 2024, 09:26Dit is het NEC wat je in thuiswedstrijden wilt zien.Johnny schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:51Ongeloofelijk hoe negatief een aantal kunnen zijn.
Dat gezegd hebbende, voor mij zijn Marquez en Nuytinck nog steeds geweldige CV's voor het niveau dat NEC nastreeft. Ik denk dat als Sandler staat het van de (soort) tegenstander afhangt of je Ivan of Bram er naast zet.
- jackkreta
- Contacteer:
Volkskrant:
Ajax tweede na twee goals Weghorst NEC vergeet tegen Ajax goed spel om te zetten in overwinning.
Voetbal: Eredivisie, Amsterdammers verlaten kelder
WEGHORST HEEFT GESCOORD. FOTO GETTY
WILLEM VISSERS
Ondanks al dat aantrekkelijke, snelle, technisch verantwoorde en gedurfde voetbal van NEC was het uiteindelijk weer een echte Wout Weghorst-dag in stadion de Goffert, tot zijn wissel na 65 minuten. Twee goals, twee keer na een voorzet van Kenneth Taylor. Plus een gele kaart voor een vreemde valpartij.
Alsmede een wissel, uit het veld stappen aan de overkant van de dug-out en de louterende wandeling langs het vak met supporters uit Amsterdam mogen maken. Bozig ook, want nee, hij was niet blij met zijn wissel. 'Als ik trainer was en in de 65ste minuut had mijn spits twee doelpunten gemaakt, dan zou ik hem nooit wisselen. Ik begrijp dat niet, maar het is zijn filosofie. Hij gelooft hierin. Ik vind het heerlijk om 90 minuten te voetballen, om soms in het rood te gaan.' Trainer Franscesco Farioli: 'Hij was ziek deze week. Daarmee moeten we ook rekening houden.'
Het regende bij zijn wissel en Weghorst trok de mouwen van het shirt over de handen. Hoe hevig de discussie over de spitsen bij Ajax ook moge zijn, over Brian Brobbey en Weghorst aan het raam en Chuba Akpom op de achterbank, Weghorst kan met zes goals in de eredivisie vooralsnog de beste papieren overleggen. Zes goals, zoveel had NEC er best kunnen maken deze vooravond, maar het wilde niet en het lukte slechts eenmaal.
Weghorst speelde, afgezien van zijn goals, een uitstekende wedstrijd in Nijmegen. Hij hield ballen vast, trok sprints in de diepte, kopte ballen weg, was lastig voor zijn tegenstanders en zal na zijn wissel in spanning hebben toegekeken of zijn doelpunten de winnende treffers waren. Want het spel van Ajax was gemiddeld gesproken zeer matig zondag. Het was zelfs bijzonder te noemen dat de ploeg deze wedstrijd in winst omzette.
In de metafoor van trainer Francesco Farioli is Ajax bij de wederopbouw van de diep gevallen club net zo'n beetje uit de kelder geklauterd, maar af en toe dondert het elftal nog in zijn geheel van de trap naar de duistere diepte, of anders minimaal een paar treden naar beneden. Het is dat NEC de mooiste kansen miste, anders was het bij rust 4-2 of zo geweest, in plaats van 1-1.
NEC kan een aantrekkelijk voetballend elftal zijn, al blijven de kwaliteiten soms onder de oppervlakte. De vleugelverdedigers trekken vreugdevol mee naar voren, zeker als ze daartoe alle gelegenheid krijgen van de tegenstander. Het centrum achterin herbergt een sieraad van voetbalvermogen, de helaas vaak geblesseerde Philippe Sandler, en een ouderwetse houwdegen, Bram Nuytinck.
Het middenveld is een mengsel van frivoliteit en inzicht, voorin zijn snelheid en, normaliter, scorend vermogen verenigd. Kijk eens naar aanvallende middenvelder Sami Ouaissa, een jongen van 20 jaar uit Hoensbroek, tijdens zijn eerste seizoen in de eredivisie. Een straatvoetballer met Marokkaans bloed en een heerlijke Limburgse tongval. Hij, en anderen, liepen soms zo door de Amsterdamse linies. Alleen: ze scoorden niet. Ouaissa greep naar zijn krullenbol, kort voor zijn wissel, na weer een verloren mogelijkheid.
Farioli had zijn elftal weer verbouwd, ten opzichte van de nederlaag bij Sociedad in de Europa League. Maar dat is al geen nieuws meer. Zo was de voorhoede weer helemaal anders dan donderdag, mede omdat Weghorst toen ziek was en Brian Brobbey nu geblesseerd. Weghorst scoorde vlak na de 1-0 uit een knappe aanval van Ajax, na een voorzet van Kenneth Taylor.
Het openingsdoelpunt van NEC was typerend voor het soms erbarmelijke verdedigen van Ajax. Wat bijvoorbeeld Ahmetcan Kaplan allemaal deed en hoe hij grossierde in balverlies, net als tal van zijn ploeggenoten overigens, was bijzonder. Hoe Calvin Verdonk als linksachter kon oprukken en met één pass de verdediging spleet, in de aanloop naar de 1-0, was ook speciaal. Doelman Remko Pasveer, niet voor het eerst dit seizoen uitblinker bij Ajax, redde op het schot van Basar Önal, maar was kansloos op de rebound van Sontje Hansen.
De snelle gelijkmaker van Weghorst bracht niet veel rust in het spel van Ajax en in de tweede helft ging het door zoals het voor rust was geweest. Een paar seconden nadat NEC een kans verloren had zien gaan, scoorde Weghorst opnieuw, weer na een voorzet van Taylor. Hij nam een voorsprong in de sprint en bleef slim achter de bal. Het oogt zo simpel en effectief, zoals hij doelpunten maakt, maar kijk naar al die spelers van NEC, en weet hoe lastig het kan zijn.
Ajax tweede na twee goals Weghorst NEC vergeet tegen Ajax goed spel om te zetten in overwinning.
Voetbal: Eredivisie, Amsterdammers verlaten kelder
WEGHORST HEEFT GESCOORD. FOTO GETTY
WILLEM VISSERS
Ondanks al dat aantrekkelijke, snelle, technisch verantwoorde en gedurfde voetbal van NEC was het uiteindelijk weer een echte Wout Weghorst-dag in stadion de Goffert, tot zijn wissel na 65 minuten. Twee goals, twee keer na een voorzet van Kenneth Taylor. Plus een gele kaart voor een vreemde valpartij.
Alsmede een wissel, uit het veld stappen aan de overkant van de dug-out en de louterende wandeling langs het vak met supporters uit Amsterdam mogen maken. Bozig ook, want nee, hij was niet blij met zijn wissel. 'Als ik trainer was en in de 65ste minuut had mijn spits twee doelpunten gemaakt, dan zou ik hem nooit wisselen. Ik begrijp dat niet, maar het is zijn filosofie. Hij gelooft hierin. Ik vind het heerlijk om 90 minuten te voetballen, om soms in het rood te gaan.' Trainer Franscesco Farioli: 'Hij was ziek deze week. Daarmee moeten we ook rekening houden.'
Het regende bij zijn wissel en Weghorst trok de mouwen van het shirt over de handen. Hoe hevig de discussie over de spitsen bij Ajax ook moge zijn, over Brian Brobbey en Weghorst aan het raam en Chuba Akpom op de achterbank, Weghorst kan met zes goals in de eredivisie vooralsnog de beste papieren overleggen. Zes goals, zoveel had NEC er best kunnen maken deze vooravond, maar het wilde niet en het lukte slechts eenmaal.
Weghorst speelde, afgezien van zijn goals, een uitstekende wedstrijd in Nijmegen. Hij hield ballen vast, trok sprints in de diepte, kopte ballen weg, was lastig voor zijn tegenstanders en zal na zijn wissel in spanning hebben toegekeken of zijn doelpunten de winnende treffers waren. Want het spel van Ajax was gemiddeld gesproken zeer matig zondag. Het was zelfs bijzonder te noemen dat de ploeg deze wedstrijd in winst omzette.
In de metafoor van trainer Francesco Farioli is Ajax bij de wederopbouw van de diep gevallen club net zo'n beetje uit de kelder geklauterd, maar af en toe dondert het elftal nog in zijn geheel van de trap naar de duistere diepte, of anders minimaal een paar treden naar beneden. Het is dat NEC de mooiste kansen miste, anders was het bij rust 4-2 of zo geweest, in plaats van 1-1.
NEC kan een aantrekkelijk voetballend elftal zijn, al blijven de kwaliteiten soms onder de oppervlakte. De vleugelverdedigers trekken vreugdevol mee naar voren, zeker als ze daartoe alle gelegenheid krijgen van de tegenstander. Het centrum achterin herbergt een sieraad van voetbalvermogen, de helaas vaak geblesseerde Philippe Sandler, en een ouderwetse houwdegen, Bram Nuytinck.
Het middenveld is een mengsel van frivoliteit en inzicht, voorin zijn snelheid en, normaliter, scorend vermogen verenigd. Kijk eens naar aanvallende middenvelder Sami Ouaissa, een jongen van 20 jaar uit Hoensbroek, tijdens zijn eerste seizoen in de eredivisie. Een straatvoetballer met Marokkaans bloed en een heerlijke Limburgse tongval. Hij, en anderen, liepen soms zo door de Amsterdamse linies. Alleen: ze scoorden niet. Ouaissa greep naar zijn krullenbol, kort voor zijn wissel, na weer een verloren mogelijkheid.
Farioli had zijn elftal weer verbouwd, ten opzichte van de nederlaag bij Sociedad in de Europa League. Maar dat is al geen nieuws meer. Zo was de voorhoede weer helemaal anders dan donderdag, mede omdat Weghorst toen ziek was en Brian Brobbey nu geblesseerd. Weghorst scoorde vlak na de 1-0 uit een knappe aanval van Ajax, na een voorzet van Kenneth Taylor.
Het openingsdoelpunt van NEC was typerend voor het soms erbarmelijke verdedigen van Ajax. Wat bijvoorbeeld Ahmetcan Kaplan allemaal deed en hoe hij grossierde in balverlies, net als tal van zijn ploeggenoten overigens, was bijzonder. Hoe Calvin Verdonk als linksachter kon oprukken en met één pass de verdediging spleet, in de aanloop naar de 1-0, was ook speciaal. Doelman Remko Pasveer, niet voor het eerst dit seizoen uitblinker bij Ajax, redde op het schot van Basar Önal, maar was kansloos op de rebound van Sontje Hansen.
De snelle gelijkmaker van Weghorst bracht niet veel rust in het spel van Ajax en in de tweede helft ging het door zoals het voor rust was geweest. Een paar seconden nadat NEC een kans verloren had zien gaan, scoorde Weghorst opnieuw, weer na een voorzet van Taylor. Hij nam een voorsprong in de sprint en bleef slim achter de bal. Het oogt zo simpel en effectief, zoals hij doelpunten maakt, maar kijk naar al die spelers van NEC, en weet hoe lastig het kan zijn.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.
- də 'kʁitikʏs
- Contacteer:
Zoals het aantal gemaakte doelpunten uit het aantal gecreëerde kansenbertje schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:46Alle statistieken wijzen erop dat er maar 1 ploeg verdiende te winnen, en dan uit je vingers krijgen dat we terecht hebben verloren..Jules schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:33Wat een onzin. Het had met rust al 4-1 moeten staan.də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:21Helaas wel terecht verloren, waren geen toevalstreffers.
Been mijn nostalgie, Schöne mijn evergeen, Otten de toekomst
Ja als je het zo bekijkt dat is er nooit een onterechte winnaar, das wel lekker zwart-wit inderdaad.də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 02 dec 2024, 10:19Zoals het aantal gemaakte doelpunten uit het aantal gecreëerde kansenbertje schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:46Alle statistieken wijzen erop dat er maar 1 ploeg verdiende te winnen, en dan uit je vingers krijgen dat we terecht hebben verloren..Jules schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:33Wat een onzin. Het had met rust al 4-1 moeten staan.də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:21Helaas wel terecht verloren, waren geen toevalstreffers.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Eerste Ajax-sjaaltje weer gesignaleerd. Wat is mis met die mensen?
-
- Contacteer:
NEC was een tandeloze tijger die vooral gromde maar niet beet. Gebleken is dat de spitsen fysiek niets in te brengen hebben helaas.
- də 'kʁitikʏs
- Contacteer:
Calimerogenuil bij dit soort potjes. Het is nu eenmaal voetbal en geen politiek. Goed gespeeld en weinig gescoord, zelf fouten gemaakt tegen een op papier beter team met tegendoelpunten tot gevolg= verdiend verloren.bertje schreef: ↑ma 02 dec 2024, 10:29Ja als je het zo bekijkt dat is er nooit een onterechte winnaar, das wel lekker zwart-wit inderdaad.də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 02 dec 2024, 10:19Zoals het aantal gemaakte doelpunten uit het aantal gecreëerde kansenbertje schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:46Alle statistieken wijzen erop dat er maar 1 ploeg verdiende te winnen, en dan uit je vingers krijgen dat we terecht hebben verloren..Jules schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:33Wat een onzin. Het had met rust al 4-1 moeten staan.də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:21Helaas wel terecht verloren, waren geen toevalstreffers.
QR code naar de samenvatting en hij kan in het boek voor de trainerscursus.
Het schoolvoorbeeld van een gestolen overwinning.
Ajax had natuurlijk helemaal nergens op, ook een punt zou gestolen zijn.
Het schoolvoorbeeld van een gestolen overwinning.
Ajax had natuurlijk helemaal nergens op, ook een punt zou gestolen zijn.
-
- Contacteer:
Zijn er situaties waarin een overwinning dan niet terecht is?də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 02 dec 2024, 13:58Calimerogenuil bij dit soort potjes. Het is nu eenmaal voetbal en geen politiek. Goed gespeeld en weinig gescoord, zelf fouten gemaakt tegen een op papier beter team met tegendoelpunten tot gevolg= verdiend verloren.bertje schreef: ↑ma 02 dec 2024, 10:29Ja als je het zo bekijkt dat is er nooit een onterechte winnaar, das wel lekker zwart-wit inderdaad.də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 02 dec 2024, 10:19Zoals het aantal gemaakte doelpunten uit het aantal gecreëerde kansenbertje schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:46Alle statistieken wijzen erop dat er maar 1 ploeg verdiende te winnen, en dan uit je vingers krijgen dat we terecht hebben verloren..Jules schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:33Wat een onzin. Het had met rust al 4-1 moeten staan.də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:21Helaas wel terecht verloren, waren geen toevalstreffers.
- də 'kʁitikʏs
- Contacteer:
Zeker, bijvoorbeeld vals gedrag waarmee je je tegenstander een rode kaart/penalty aannaait.WijchenNEC schreef: ↑ma 02 dec 2024, 14:18Zijn er situaties waarin een overwinning dan niet terecht is?də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 02 dec 2024, 13:58Calimerogenuil bij dit soort potjes. Het is nu eenmaal voetbal en geen politiek. Goed gespeeld en weinig gescoord, zelf fouten gemaakt tegen een op papier beter team met tegendoelpunten tot gevolg= verdiend verloren.bertje schreef: ↑ma 02 dec 2024, 10:29Ja als je het zo bekijkt dat is er nooit een onterechte winnaar, das wel lekker zwart-wit inderdaad.də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 02 dec 2024, 10:19Zoals het aantal gemaakte doelpunten uit het aantal gecreëerde kansen
-
- Contacteer:
Vind zelf 2 keer een bal voorgooien toevallig tegen Weghorst aan niet getuigen van goed spel. Die zin onverdiend.də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 02 dec 2024, 15:27Zeker, bijvoorbeeld vals gedrag waarmee je je tegenstander een rode kaart/penalty aannaait.WijchenNEC schreef: ↑ma 02 dec 2024, 14:18Zijn er situaties waarin een overwinning dan niet terecht is?də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 02 dec 2024, 13:58Calimerogenuil bij dit soort potjes. Het is nu eenmaal voetbal en geen politiek. Goed gespeeld en weinig gescoord, zelf fouten gemaakt tegen een op papier beter team met tegendoelpunten tot gevolg= verdiend verloren.bertje schreef: ↑ma 02 dec 2024, 10:29Ja als je het zo bekijkt dat is er nooit een onterechte winnaar, das wel lekker zwart-wit inderdaad.də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 02 dec 2024, 10:19Zoals het aantal gemaakte doelpunten uit het aantal gecreëerde kansen
Hoe dan ook, onze beste wedstrijd van het seizoen. Als ik zie hoe onze concurrenten in de grote middenmoot Ajax hebben bestreden dan kunnen er trots op zijn dat we ze voetballend bijna 90 minuten de baas waren. Sandler en Proper weer minuten gemaakt en Sontje houdt het ook langer vol. Hopelijk 7 punten in de laatste 3 wedstrijden, dan gaan we in het linkerrijtje de Kerst in en kan Aalbers aan de slag met het opvullen van die paar zwakke plekken in de selectie. Want het zo doodzonde zijn als we hier niet meer uithalen, er staat voor 90% echt een hele sterke selectie.
Over arbitrair gesprokendə 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 02 dec 2024, 15:27Zeker, bijvoorbeeld vals gedrag waarmee je je tegenstander een rode kaart/penalty aannaait.WijchenNEC schreef: ↑ma 02 dec 2024, 14:18Zijn er situaties waarin een overwinning dan niet terecht is?də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 02 dec 2024, 13:58Calimerogenuil bij dit soort potjes. Het is nu eenmaal voetbal en geen politiek. Goed gespeeld en weinig gescoord, zelf fouten gemaakt tegen een op papier beter team met tegendoelpunten tot gevolg= verdiend verloren.bertje schreef: ↑ma 02 dec 2024, 10:29Ja als je het zo bekijkt dat is er nooit een onterechte winnaar, das wel lekker zwart-wit inderdaad.də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 02 dec 2024, 10:19Zoals het aantal gemaakte doelpunten uit het aantal gecreëerde kansen
- də 'kʁitikʏs
- Contacteer:
Alles behalvebertje schreef: ↑di 03 dec 2024, 05:59Over arbitrair gesprokendə 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 02 dec 2024, 15:27Zeker, bijvoorbeeld vals gedrag waarmee je je tegenstander een rode kaart/penalty aannaait.WijchenNEC schreef: ↑ma 02 dec 2024, 14:18Zijn er situaties waarin een overwinning dan niet terecht is?də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 02 dec 2024, 13:58Calimerogenuil bij dit soort potjes. Het is nu eenmaal voetbal en geen politiek. Goed gespeeld en weinig gescoord, zelf fouten gemaakt tegen een op papier beter team met tegendoelpunten tot gevolg= verdiend verloren.bertje schreef: ↑ma 02 dec 2024, 10:29Ja als je het zo bekijkt dat is er nooit een onterechte winnaar, das wel lekker zwart-wit inderdaad.də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 02 dec 2024, 10:19
Zoals het aantal gemaakte doelpunten uit het aantal gecreëerde kansen
Da’s niet zwart-witdenken. Dat is zen-denken. Elke uitslag aanvaard je, want elke uitslag is rechtvaardig. Verliezen in Breda? Prima, want NAC was beter. Verliezen in Almere? Fijn, want puntverlies voor Almere zou onterecht zijn.bertje schreef: ↑ma 02 dec 2024, 10:29Ja als je het zo bekijkt dat is er nooit een onterechte winnaar, das wel lekker zwart-wit inderdaad.də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 02 dec 2024, 10:19Zoals het aantal gemaakte doelpunten uit het aantal gecreëerde kansenbertje schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:46Alle statistieken wijzen erop dat er maar 1 ploeg verdiende te winnen, en dan uit je vingers krijgen dat we terecht hebben verloren..Jules schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:33Wat een onzin. Het had met rust al 4-1 moeten staan.də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:21Helaas wel terecht verloren, waren geen toevalstreffers.
- Bottendaal
- Contacteer:
Ik kan er wel inkomen wat die inktvis zegt, een wedstrijd win je op basis van goals, niet obv van andere statistieken. Dus moet je zorgen dat je er meer maakt dan je tegenstander. Als dat op een eerlijke manier gaat heb je terecht gewonnen.mschr schreef: ↑di 03 dec 2024, 08:02Da’s niet zwart-witdenken. Dat is zen-denken. Elke uitslag aanvaard je, want elke uitslag is rechtvaardig. Verliezen in Breda? Prima, want NAC was beter. Verliezen in Almere? Fijn, want puntverlies voor Almere zou onterecht zijn.bertje schreef: ↑ma 02 dec 2024, 10:29Ja als je het zo bekijkt dat is er nooit een onterechte winnaar, das wel lekker zwart-wit inderdaad.də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 02 dec 2024, 10:19Zoals het aantal gemaakte doelpunten uit het aantal gecreëerde kansenbertje schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:46Alle statistieken wijzen erop dat er maar 1 ploeg verdiende te winnen, en dan uit je vingers krijgen dat we terecht hebben verloren..Jules schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:33Wat een onzin. Het had met rust al 4-1 moeten staan.də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 02 dec 2024, 08:21Helaas wel terecht verloren, waren geen toevalstreffers.
Dat betekent niet dat je beter speelt of beter bent.
- Gerard Lopez
- Contacteer:
Kijk, dit bedoel ik dus. Jubelen over goed spelen tegen Ajax terwijl je verliest heb je geen reet aan. Dat het de ene week goed is zegt werkelijk niks over de volgende week..Gerard Lopez schreef: ↑ma 02 dec 2024, 00:29Ja, en ik bedoel dus te zeggen: dat je nu goed speelt zegt vrij weinig over dat je de komende wedstrijden ook goed speelt. Dus je hebt er vrij weinig aan. Kan zomaar volgende week een rukpot zijn.Polleke schreef: ↑zo 01 dec 2024, 23:00Jij hebt het over het uiteindelijke resultaat... ik heb het over het spel.Gerard Lopez schreef: ↑zo 01 dec 2024, 20:56Het belooft helaas helemaal niks Polleke. Dat is voetbal, de ene week speel je goed en de andere slecht. De tijd dat ik geloofde dat er ontwikkeling in spel zat waarbij je dat niveau ook weken maanden vast kan houden en uitbouwen (en de punten vanzelf gaan komen) is al lang voorbij. Voetbal is een dagvers product en je moet oogsten als je een keer goed speelt. De kans is aanzienlijk dat we de komende wedstrijd gewoon weer zwaar ruk spelen.Polleke schreef: ↑zo 01 dec 2024, 20:16Ik vind veel reacties hier echt te hard. Je speelt grote delen van de wedstrijd Ajax van de mat. Ik denk dat we ook voor het eerst echt in onze sterkste opstelling hebben gespeeld.
Hadden we meer verdient: zeker. Ik ben nu 35 jaar fan van deze club en heb nog nooit NEC zo zien domineren tegen Ajax, tegen welke topclub dan ook. Dat levert ons vandaag niks op, maar het zegt zoveel over de groei van deze club.
Soms moet je ook zeggen: het was goed maar het kwartje viel niet onze kant op. Heel eerlijk gezegd kan je het simpel samenvatten: wij mistten teveel kansen en Ajax had Wout Weghorst.
Maar het beloofd veel voor de toekomst.
When Wilco talks, people listen!