Ik denk dat ie niet kan voetballen en de technische staf dat doorheeft.Gerard Lopez schreef: ↑zo 25 feb 2024, 03:54Yvandro is wel een raar verhaal ja. Ik denk dat ie niet alles geeft of een slechte instelling/arrogantie op de training tentoonspreidt.
NEC - Sparta
Re: NEC - Sparta
- Ron Delgado
- Contacteer:
Maar hij is ook trots dat zijn ploeg, de nr 8 van de Eredivisie, het NEC moeilijk heeft kunnen maken. Dan komen we langzamerhand waar we wezen willen: clubs die met knikkende knieëen naar Nijmegen komen.Demtsjenko schreef: ↑za 24 feb 2024, 23:39
Een trainer die zegt dat zijn ploeg NEC “overhoop heeft gespeeld”, terwijl NEC 7 of 8 zeer goeie kansen heeft gecreëerd heeft geen gelijk…
Get up! Stay on the scene.
Wat gebeurde er nou eigenlijk bij Koki en Bart Vriends, toen Vriends geel kreeg? Was geen bal in de buurt.
Wat een clown.Keizerstad1994 schreef: ↑zo 25 feb 2024, 08:53Die vent is echt knetter- en knettergek en bovendien een gigantisch slechte verliezer. Hij doet net alsof NEC eerste helft twee keer per ongeluk scoort en Sparta voor de rest volledig heeft gedomineerd. NEC heeft in de tweede helft gewoon net zo veel grote kansen gekregen als Sparta. Eikeltje.Gerard Lopez schreef: ↑zo 25 feb 2024, 03:54Ik kan niet tevreden zijn over deze wedstrijd. We zijn de tweede helft echt overhoop gespeeld door Sparta:
https://www.espn.nl/voetbal/video/_/wedstrijdId/675526
ja hij kreeg een beuk van Vriends zonder bal in de buurt. vlak erna was er nog een frustratie overtreding. De sparta spelers hadden dus ook totaal ander gevoel dan hun trainer.
-
- Contacteer:
Wie noemt Sow een cultheld? Met alle respect, maar Sow is een Nijmeegse jongen die het prachtig vindt dat hij voor zijn cluppie mag uitkomen. Een weinig begenadigde voetballer die op het nippertje betaald voetbal heeft gehaald. In zijn eigen jongensdromen is hij misschien een cultheld, maar niet in de realiteit.
-
- Contacteer:
Voor 4-4 had Sparta letterlijk uit alle halve en kwart kansen moeten scoren. Dat gebeurt echt helemaal nooit!Tyson schreef: ↑za 24 feb 2024, 23:07Het had zeker 4-4 kunnen staan klopt!Cupfighter schreef: ↑za 24 feb 2024, 23:06Net zei je nog 4-4, NEC deed het in de tweede helft rustiger aan wat niet vreemd is, ook in die helft had NEC nog mogelijkheden genoeg op de 3-0Tyson schreef: ↑za 24 feb 2024, 23:04Eerste helft zeker kans op 3-0 in de eerste helft red Jasper ons ook 2x en in de 2e helft schieten ze binnenkant paal, die Japanner alleen voor de keeper met een niet te missen kans er werd gewoon te veel weggeven!Cupfighter schreef: ↑za 24 feb 2024, 23:01Niks gekleurde bril, NEC heeft zeker genoeg kansen op de 3-0 gehad maar jij moet wat te zeiken hebben
Prima overwinning maar niet net doen of we het onder controle hadden
Maar heeft Sparta geen kansen gehad?
-
- Contacteer:
Olden Larsen en goed koppen, dat zijn twee verschillende werelden helaas...jackkreta schreef: ↑za 24 feb 2024, 23:02NEC wint door prachtgoals van Sparta, maar verliest Proper met een blessure
NEC gaat met vertrouwen richting de halve finale tegen SC Cambuur in de KNVB-beker. De Nijmeegse club won door prachtgoals van Dirk Proper en Calvin Verdonk met 2-0 van Sparta Rotterdam, maar verloor wel Proper met een blessure.
Jeroen Bijma 24-02-24, 22:53 Laatste update: 22:57
0 REACTIES
NEC bleef door de zege de zevende plaats in de eredivisie in handen houden. De ploeg van trainer Rogier Meijer vergrootte de voorsprong op nummer negen Sparta tot vier punten. Virtueel plaatst de top acht zich voor de play-offs om Europees voetbal en afhankelijk van de bekerwinnaar krijgt mogelijk ook de nummer negen een ticket daarvoor.
Het was bij NEC de vraag of de spelers al met hun hoofd bij de halve finale van de KNVB-beker zaten. Daar was in elk geval in de openingsfase niets van te merken. NEC drukte Sparta naar achteren en dat resulteerde in twee grote kansen na fraaie aanvallen. Kodai Sano volleerde de bal rakelings over en Proper stuitte met een gedrukt schot op Nick Olij.
Passend verjaardagscadeau
Sparta nam na ongeveer twintig minuten de regie wat over en NEC ontsnapte in die fase aan een achterstand. Jasper Cillessen redde schitterend op een kopbal van dichtbij van Tobias Lauritsen en had geluk en haalde opgelucht adem toen Koki Saito de rebound naast gleed.
Wil je elke week Het beste van de Gelderlander (Premium) nieuwsbrief ontvangen via e-mail?
Toch was het NEC dat in de 32e minuut op voorsprong kwam. Dirk Proper schoot de bal na een slim passje van Mees Hoedemakers geweldig in de kruising. De gelegenheidsaanvoerder door de reserveplaatsen van Lasse Schöne en Bram Nuytinck, die terugkeerde in de selectie na een liesblessure, trakteerde zichzelf daarmee op een passend verjaardagscadeau.
Vier minuten later was het opnieuw raak voor NEC en ook dit doelpunt was van grote schoonheid. Calvin Verdonk, die wederom als centrale verdediger fungeerde en Youri Baas als linksback, krulde een vrije trap van eveneens zo’n 25 meter in de kruising.
Nonchalant
NEC was ondanks die twee mokerslagen nog niet van Sparta af. Het thuisteam werd nonchalant en kwam een paar keer goed weg. Cillessen bracht ook bekwaam redding op een schot van handenbinder Saito en met wat geluk op een kopbal van Lauritsen en Shunsuke Mito had de bal voor het inschieten, maar schoot over.
NEC trok de 2-0 desondanks over de streep, maar kreeg een kwartier voor tijd nog wel een flinke tegenvaller te verwerken. Proper greep naar zijn hamstring en verliet strompelend het veld. Dat beloofde weinig goeds voor zijn inzetbaarheid in de halve finale van de KNVB-beker.
Op hetzelfde moment als Proper werd ook Philippe Sandler gewisseld bij NEC. Hij leek aan het einde van de eerste helft wat klachten te hebben, maar stak bij zijn wissel zijn duim omhoog naar iemand op de tribune, dus bij hem gaat het waarschijnlijk niet om een blessure.
NEC verzuimde vlak voor tijd nog uit te lopen naar 3-0. Lars Olden Larsen kopte de bal van dichtbij over en schoot op de paal en een andere invaller Sylla Sow schoot de bal oog in oog met Olij over. Bij Sparta zat alles tegen qua afronding, want Saito raakte met een schot vanaf de rand van het strafschopgebied opmerkelijk genoeg beide palen.
Cultheld is misschien niet het juiste woord, maar wel een jongen die heel blij is dat hij voor NEC mag voetballen. Maar wat hij laat zien tot dusver had ik ook gekundBoer Janssen schreef: ↑zo 25 feb 2024, 11:56Wie noemt Sow een cultheld? Met alle respect, maar Sow is een Nijmeegse jongen die het prachtig vindt dat hij voor zijn cluppie mag uitkomen. Een weinig begenadigde voetballer die op het nippertje betaald voetbal heeft gehaald. In zijn eigen jongensdromen is hij misschien een cultheld, maar niet in de realiteit.
-
- Contacteer:
Jasper kan weer lachen tijdens de wedstrijd. Dat is ook een verademing!Demtsjenko schreef: ↑za 24 feb 2024, 23:33Yup… groeit weer naar een zeer behoorlijk niveau toe…. Oogt ook weer een stuk rustiger en zekerder… kijkt anders uit z’n ogen dan een paar maanden terug…

-
- Contacteer:
Dan moet die Rijsdijk zijn ploeg de tegenstander volgende week maar opnieuw overhoop laten spelen. En opnieuw nul punten halen...Demtsjenko schreef: ↑za 24 feb 2024, 23:39Een trainer die zegt dat zijn ploeg NEC “overhoop heeft gespeeld”, terwijl NEC 7 of 8 zeer goeie kansen heeft gecreëerd heeft geen gelijk…

Wat vat je onder het woord cultheld? Volgens mij ben je doorgaans geen cultheld omdat je heel goed kan voetballen, maar juist door andere zaken.Boer Janssen schreef: ↑zo 25 feb 2024, 11:56Wie noemt Sow een cultheld? Met alle respect, maar Sow is een Nijmeegse jongen die het prachtig vindt dat hij voor zijn cluppie mag uitkomen. Een weinig begenadigde voetballer die op het nippertje betaald voetbal heeft gehaald. In zijn eigen jongensdromen is hij misschien een cultheld, maar niet in de realiteit.
-
- Contacteer:
Heb het alleen met de samenvatting moeten doen. Daarin zag ik een gevaarlijk Sparta en NEC dat 2 zondagsschoten scoorde.
Wie waren uitblinkers aan onze zijde?
- Mark Ariaans
- Beheerder
- Contacteer:
Rare samenvatting. NEC heerste in de eerste helft.Nijmegen0413 schreef: ↑zo 25 feb 2024, 16:03Heb het alleen met de samenvatting moeten doen. Daarin zag ik een gevaarlijk Sparta en NEC dat 2 zondagsschoten scoorde.
100%
Proper. Het is te hopen dat zijn blessure niet te ernstig is..Nijmegen0413 schreef: ↑zo 25 feb 2024, 16:03Heb het alleen met de samenvatting moeten doen. Daarin zag ik een gevaarlijk Sparta en NEC dat 2 zondagsschoten scoorde.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Sparta had maar 3 kansen, NEC veel meer.Nijmegen0413 schreef: ↑zo 25 feb 2024, 16:03Heb het alleen met de samenvatting moeten doen. Daarin zag ik een gevaarlijk Sparta en NEC dat 2 zondagsschoten scoorde.
"I was raised outta steel, here in the swamps of Nijmegen.’ (Springsteen 2024)
-
- Contacteer:
ThanksJohnny schreef: ↑ma 26 feb 2024, 16:09Sparta had maar 3 kansen, NEC veel meer.Nijmegen0413 schreef: ↑zo 25 feb 2024, 16:03Heb het alleen met de samenvatting moeten doen. Daarin zag ik een gevaarlijk Sparta en NEC dat 2 zondagsschoten scoorde.

Ik denk dat Jasper een beetje overspannen was, en daar zou ik gezien de ontwikkelingen in zijn privéleven en het gedrag van de media richting hem toen ook niet van opkijken.Boer Janssen schreef: ↑zo 25 feb 2024, 12:11Jasper kan weer lachen tijdens de wedstrijd. Dat is ook een verademing!Demtsjenko schreef: ↑za 24 feb 2024, 23:33Yup… groeit weer naar een zeer behoorlijk niveau toe…. Oogt ook weer een stuk rustiger en zekerder… kijkt anders uit z’n ogen dan een paar maanden terug…![]()
- Demtsjenko
- Contacteer:
Die kans is groot… enorme teleurstelling van niet geselecteerd worden voor oranje, nationale kop van jut door dikkopje vd vaart, privé veel gezeik… daar weer gezeik over in de media, zelfs eigen supporters die erin mee gaan, paar blunders genaakt, daar weer veel negatieve media-aandacht voor… was een kutperiode voor hem…DJTEEF! schreef: ↑ma 26 feb 2024, 16:20Ik denk dat Jasper een beetje overspannen was, en daar zou ik gezien de ontwikkelingen in zijn privéleven en het gedrag van de media richting hem toen ook niet van opkijken.Boer Janssen schreef: ↑zo 25 feb 2024, 12:11Jasper kan weer lachen tijdens de wedstrijd. Dat is ook een verademing!Demtsjenko schreef: ↑za 24 feb 2024, 23:33Yup… groeit weer naar een zeer behoorlijk niveau toe…. Oogt ook weer een stuk rustiger en zekerder… kijkt anders uit z’n ogen dan een paar maanden terug…![]()
Heb je de samenvatting van studio sport gezien of van ESPN? In het geval van dat laatste raad ik je aan om ook nog even die van studio sport terug te kijken, daarin wordt het wedstrijdbeeld veel beter weergegeven en zie je ook dat NEC (zeker de eerste helft) ruim de betere ploeg was.Nijmegen0413 schreef: ↑ma 26 feb 2024, 16:12ThanksJohnny schreef: ↑ma 26 feb 2024, 16:09Sparta had maar 3 kansen, NEC veel meer.Nijmegen0413 schreef: ↑zo 25 feb 2024, 16:03Heb het alleen met de samenvatting moeten doen. Daarin zag ik een gevaarlijk Sparta en NEC dat 2 zondagsschoten scoorde.
Wie waren uitblinkers aan onze zijde?![]()