Bottendaal schreef: ↑ma 12 feb 2024, 21:12
Legendario schreef: ↑ma 12 feb 2024, 21:10
DJTEEF! schreef: ↑ma 12 feb 2024, 20:23
Ik neem aan dat bij een eventuele bekerfinale seizoenkaarthouders voorrang krijgen…
Ik weet niet wat Polleke daarvan vindt, maar ben het met hem eens.
Polleke haat seizoenkaarten, en bekerfinales, en voorrang, en seizoenkaarthouders, en betere supporters, en balkenshirts, en stemmingen, en, en, en…
Polleke haat zeker geen seizoenskaarten (of houders) en bekerfinales. Polleke vindt dat een seizoenskaarthouder niet een maatstaf hoeft te zijn in hoeverre je fan bent en houdt van NEC. Omdat, en ik heb dit vaak gezegd, een seizoenskaart voor sommige mensen gewoon vrij duur is en simpelweg niet voor iedereen mogelijk is. Omdat je de centen niet hebt. Er kunnen ook tal van andere factoren zijn, dat je door je werk of iets anders niet meer in Nijmegen woont (maar ver weg, waardoor elk wedstrijd bezoek misschien wel driedubbel zo duur is) of dat je na 60 jaar de club volgen simpelweg fysiek niet meer naar het stadion kan gaan (zoals mijn opa toen hij nog leefde).
Of dat je, nieuwe situatie, een van die 4000 mensen bent die op een wachtlijst staan. Dat zijn niet allemaal 'succes supporters'. Kunnen ook gewoon jonge mensen zijn die net wel zo'n ding kunnen betalen of die het net wat breder hebben.
Supporters zonder seizoenskaart zijn dus automatisch minder fan van de club, want ze hebben geen seizoenskaart. Ik vind het gewoon een gemene uitspraak. Als je, in deze tijd met al die toegenomen kosten, moet kiezen tussen je kids aankleden of een seizoenskaart... ben je dan een mindere supporter omdat je voor de kinderen kiest? Of dat je in de schulden zit? Een seizoenskaart staat dan niet bovenaan je lijstje, ben je dan ineens een mindere supporter? Ik vind dus van niet.
Maar sommige kunnen wel eenmalig een kaartje kopen voor bv een bekerfinale of de derby-uit. Maar dan moeten ze automatisch achteraan sluiten. En ja, ik heb bij de stemming over het Balkenshirt aangegeven dat ik het schofterig vond dat deze mensen niet eens mee mochten stemmen.
Ik vind dat je hart bepaald in hoeverre je een NEC-supporter bent, en niet je portemonnee. En dat ik vind dat bij bekerfinales en stemmingen elk persoon met een NEC-hart mee moet kunnen praten of mee moet kunnen gaan. Als dat voor jou een reden is mij belachelijk te maken..... het zij zo.