Na de 1-1 gingen ze weer achterover leunen, met als gevolg dat Vitesse veel meer balbezit kreeg en zelf nog een goal maakte (gelukkig buitenspel). Was uiteindelijk nog blij dat hij rust was.En dat was schandalig want die gasten waren rijp voor de sloop. En dat is echt dus typisch het NEC onder Meijer. Volgend jaar verder bouwen zonder Meijer en praatjesmaker Wilco, tijd voor de volgende stap.RW1985 schreef: ↑zo 01 okt 2023, 21:49Vanochtend op ESPN2 was Vitesse TV, voordat de wedstrijd begon. Ik meen te herinneren dat Cocu nog zei dat NEC hetzelfde speelt als vorig jaar, met dan hier en daar een ander poppetje. Dusja, had wel het idee dat hij er op voorbereid was.Polleke schreef: ↑zo 01 okt 2023, 21:29Je ziet dat het anders staat in de tweede helft bij Vitesse en dat je moeilijker kansen afdwingt. Ik zoek dan een tegenset. Daar wacht ik op van een trainer van een BVO. En je krijgt niks... het is wachten tot de traditionele 60ste minuut en de standaard wissels.
Je had met twee spitsen kunnen gaan spelen, je had Schone (moeten) wisselen, je had een back kunnen opofferen. Je had zoveel kunnen doen om de boel weer aan het draaien te krijgen. En je krijgt defensieve wissels.
Tegenstanders weten exact hoe NEC speelt. En ze weten ook dat als je de stukken iets verplaatst, NEC nooit iets terug doet. Maar dat is mijn kritiekop Meijer altijd geweest: ik kan me in 4 jaar tijd geen tactische set van hem in het koppie halen waarmee we een wedstrijd wonnen.
Het zal dit seizoen uitzingen zijn. Maar als ze het lef hebben deze trainer te verlengen, dan mag wat mij betreft serieus de pleuris uitbreken.
Toch had Vitesse het in de eerste helft lastig, richting die 1-1 en erna. 2e helft was een ander verhaal.
NEC - Vitesse
Re: NEC - Vitesse
Het is lang geleden dat ik zo over de zeik was na een nederlaag.
Supporters naast me zeiden dat ik aan mijn hart moest denken.
Man man wat een laffe kuttrainer hebben wij toch.
Hoe kun je nou bij 1 - 1 verdedigend wisselen, dan vraag je er toch om ?
Supporters naast me zeiden dat ik aan mijn hart moest denken.

Man man wat een laffe kuttrainer hebben wij toch.
Hoe kun je nou bij 1 - 1 verdedigend wisselen, dan vraag je er toch om ?
- Nummer 11
- Contacteer:
Blijkbaar zien zijn 16 assistenten het ook niet.
-
- Contacteer:
Maar Dost heeft ook zijn mindere kanten.Wat Vitesse slim deed was hem uit de 16 duwen.Je zag dat hij op een gegeven moment echt aan het zwemmen was rond het middenveld.Dan kwam er wel iets van een kaats.Hij moet echt bediend worden van de zijkant.DJTEEF! schreef: ↑zo 01 okt 2023, 21:30Jasper is één van de beste keepers van de competitie en met Dost hebben we eindelijk een spits waar je iets mee kan.Paddock schreef: ↑zo 01 okt 2023, 21:10Eenvoudige analyses zijn vaak de beste. Deze heren zijn inderdaad te traag en voegen nog maar weinig toe. Daarnaast durven de jonkies door hun aanwezigheid te weinig zelf te ondernemen, elke bal gaat breed, lef ontbreekt.hansschouten schreef: ↑zo 01 okt 2023, 18:18De as met Jasper, Bram, Lasse en Bas is te oud en te traag De nieuwe trainer moet doorselecteren.
Nuytinck en Schöne zijn idd te traag.
En die voorzetten kwamen er niet.
En dan zie je wel de beperkingen van hem.
Of Meijer luistert niet.
- Gerard Lopez
- Contacteer:
Hij ging gewoon bewust voor de 1-1, zoals hij zelf ook in het interview op Forza toegaf achteraf:
Na een uur merkte je dat we er moeilijk doorheen kwamen. Het was redelijk gelijkwaardig, maar je voelt dat het momentum een beetje wegebt. Dan moet je gewoon 1-1 spelen
When Wilco talks, people listen!
En dan hoor je dus niet bij NEC.Gerard Lopez schreef: ↑zo 01 okt 2023, 22:13Hij ging gewoon bewust voor de 1-1, zoals hij zelf ook in het interview op Forza toegaf achteraf:
Na een uur merkte je dat we er moeilijk doorheen kwamen. Het was redelijk gelijkwaardig, maar je voelt dat het momentum een beetje wegebt. Dan moet je gewoon 1-1 spelen
Dat hoort ie ook niet.Polleke schreef: ↑zo 01 okt 2023, 22:36En dan hoor je dus niet bij NEC.Gerard Lopez schreef: ↑zo 01 okt 2023, 22:13Hij ging gewoon bewust voor de 1-1, zoals hij zelf ook in het interview op Forza toegaf achteraf:
Daarbij zei hij ook dat er geen antwoord was op de tactische omzetting bij Vitesse.Poort5 schreef: ↑zo 01 okt 2023, 22:49Dat hoort ie ook niet.Polleke schreef: ↑zo 01 okt 2023, 22:36En dan hoor je dus niet bij NEC.Gerard Lopez schreef: ↑zo 01 okt 2023, 22:13Hij ging gewoon bewust voor de 1-1, zoals hij zelf ook in het interview op Forza toegaf achteraf:
En dan zijn er nog steeds supporters die allerlei factoren buiten de trainer om erbij halen, maar het is al 4 seizoenen hetzelfde.
Maar goed, zul je zien dat NEC van Heerenveen wint.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.
- Justian
- Moderator
- Contacteer:
Laten we hopen dat we winnen van Heerenveen, maar idd Meijer brengt ons niet hoger op.jetipo schreef: ↑zo 01 okt 2023, 22:54Daarbij zei hij ook dat er geen antwoord was op de tactische omzetting bij Vitesse.Poort5 schreef: ↑zo 01 okt 2023, 22:49Dat hoort ie ook niet.Polleke schreef: ↑zo 01 okt 2023, 22:36En dan hoor je dus niet bij NEC.Gerard Lopez schreef: ↑zo 01 okt 2023, 22:13Hij ging gewoon bewust voor de 1-1, zoals hij zelf ook in het interview op Forza toegaf achteraf:
En dan zijn er nog steeds supporters die allerlei factoren buiten de trainer om erbij halen, maar het is al 4 seizoenen hetzelfde.
Maar goed, zul je zien dat NEC van Heerenveen wint.
Dat deden ze goed.zoete aardbei schreef: ↑zo 01 okt 2023, 22:12Maar Dost heeft ook zijn mindere kanten.Wat Vitesse slim deed was hem uit de 16 duwen.Je zag dat hij op een gegeven moment echt aan het zwemmen was rond het middenveld.Dan kwam er wel iets van een kaats.Hij moet echt bediend worden van de zijkant.DJTEEF! schreef: ↑zo 01 okt 2023, 21:30Jasper is één van de beste keepers van de competitie en met Dost hebben we eindelijk een spits waar je iets mee kan.Paddock schreef: ↑zo 01 okt 2023, 21:10Eenvoudige analyses zijn vaak de beste. Deze heren zijn inderdaad te traag en voegen nog maar weinig toe. Daarnaast durven de jonkies door hun aanwezigheid te weinig zelf te ondernemen, elke bal gaat breed, lef ontbreekt.hansschouten schreef: ↑zo 01 okt 2023, 18:18De as met Jasper, Bram, Lasse en Bas is te oud en te traag De nieuwe trainer moet doorselecteren.
Koki had eerder moeten komen.
Verder eigenlijk precies wat ik al dacht van de derby.
Veel te veel optimisme vooraf maar uiteindelijk een wedstrijd op zich waarin zij het weer beter deden.
Die derby begint ondertussen wel erg frustrerend te worden.
- TheRealTricolores
- Contacteer:
Tiefus homos
ziek hier van bahbah

donderdag 29 mei 2003
Zondag 18 mei 2008
Zondag 23 mei 2021
Zondag 18 mei 2008
Zondag 23 mei 2021
- Keizerstad1994
- Contacteer:
Terwijl die oplossing niet eens zo moeilijk was. Als Vitesse met 2 verdedigende middenvelders gaat spelen om Matsson af te stoppen haal je Schone eraf voor een aanvaller en haal je Gonzalez naar het middenveld. Een kind kan de was doen.jetipo schreef: ↑zo 01 okt 2023, 22:54Daarbij zei hij ook dat er geen antwoord was op de tactische omzetting bij Vitesse.Poort5 schreef: ↑zo 01 okt 2023, 22:49Dat hoort ie ook niet.Polleke schreef: ↑zo 01 okt 2023, 22:36En dan hoor je dus niet bij NEC.Gerard Lopez schreef: ↑zo 01 okt 2023, 22:13Hij ging gewoon bewust voor de 1-1, zoals hij zelf ook in het interview op Forza toegaf achteraf:
'Justice knows every mans number'
- Demtsjenko
- Contacteer:
Dat was inderdaad de logische oplossing….Keizerstad1994 schreef: ↑ma 02 okt 2023, 05:15Terwijl die oplossing niet eens zo moeilijk was. Als Vitesse met 2 verdedigende middenvelders gaat spelen om Matsson af te stoppen haal je Schone eraf voor een aanvaller en haal je Gonzalez naar het middenveld. Een kind kan de was doen.jetipo schreef: ↑zo 01 okt 2023, 22:54Daarbij zei hij ook dat er geen antwoord was op de tactische omzetting bij Vitesse.Poort5 schreef: ↑zo 01 okt 2023, 22:49Dat hoort ie ook niet.Polleke schreef: ↑zo 01 okt 2023, 22:36En dan hoor je dus niet bij NEC.Gerard Lopez schreef: ↑zo 01 okt 2023, 22:13Hij ging gewoon bewust voor de 1-1, zoals hij zelf ook in het interview op Forza toegaf achteraf:
Ze lachen zich de ballen uit de broek in Arnhem. Elk jaar weer.burp schreef: ↑ma 02 okt 2023, 00:40Dat deden ze goed.zoete aardbei schreef: ↑zo 01 okt 2023, 22:12Maar Dost heeft ook zijn mindere kanten.Wat Vitesse slim deed was hem uit de 16 duwen.Je zag dat hij op een gegeven moment echt aan het zwemmen was rond het middenveld.Dan kwam er wel iets van een kaats.Hij moet echt bediend worden van de zijkant.DJTEEF! schreef: ↑zo 01 okt 2023, 21:30Jasper is één van de beste keepers van de competitie en met Dost hebben we eindelijk een spits waar je iets mee kan.Paddock schreef: ↑zo 01 okt 2023, 21:10Eenvoudige analyses zijn vaak de beste. Deze heren zijn inderdaad te traag en voegen nog maar weinig toe. Daarnaast durven de jonkies door hun aanwezigheid te weinig zelf te ondernemen, elke bal gaat breed, lef ontbreekt.hansschouten schreef: ↑zo 01 okt 2023, 18:18De as met Jasper, Bram, Lasse en Bas is te oud en te traag De nieuwe trainer moet doorselecteren.
Veel te veel optimisme vooraf maar uiteindelijk een wedstrijd op zich waarin zij het weer beter deden.
-
- Contacteer:
Dit is gewoon het bewijs van de onkunde van onze trainer… je hebt op elke positie een betere speler dan je tegenstander en door het gemis van de en plan verlies je. Cocu met een b elftal heeft een plan en boekt resultaat.E.B schreef: ↑ma 02 okt 2023, 06:51Ze lachen zich de ballen uit de broek in Arnhem. Elk jaar weer.burp schreef: ↑ma 02 okt 2023, 00:40Dat deden ze goed.zoete aardbei schreef: ↑zo 01 okt 2023, 22:12Maar Dost heeft ook zijn mindere kanten.Wat Vitesse slim deed was hem uit de 16 duwen.Je zag dat hij op een gegeven moment echt aan het zwemmen was rond het middenveld.Dan kwam er wel iets van een kaats.Hij moet echt bediend worden van de zijkant.DJTEEF! schreef: ↑zo 01 okt 2023, 21:30Jasper is één van de beste keepers van de competitie en met Dost hebben we eindelijk een spits waar je iets mee kan.Paddock schreef: ↑zo 01 okt 2023, 21:10Eenvoudige analyses zijn vaak de beste. Deze heren zijn inderdaad te traag en voegen nog maar weinig toe. Daarnaast durven de jonkies door hun aanwezigheid te weinig zelf te ondernemen, elke bal gaat breed, lef ontbreekt.hansschouten schreef: ↑zo 01 okt 2023, 18:18De as met Jasper, Bram, Lasse en Bas is te oud en te traag De nieuwe trainer moet doorselecteren.
We waren beter, maar speelden van de 60e minuut om niet te verliezen. Dan kan je erop wachten dat je de deksel op je neus krijgt.
Vanaf minuut 65 idd als onze oudjes het niet meer kunnen belopen. Maar hoe verklaar we dat we vanaf de gelijkmaker in minuut 26 tot aan die 65e minuut de voet van het gas haalden?
Ik ben ook wel een beetje klaar maar Meijer. Waarom zo angstig spelen als je beter bent.
Verder is de selectie niet fit (schuld Meijer en Aalbers) en niet breed genoeg (Nuytinck kan het niet meer belopen en we hebben geen vervanger en op de vleugels is de spoeling te dun).
- De Kletskop
- Contacteer:
Klopt, alle voorzetten, hoog of laag waren een gevaar.mschr schreef: ↑ma 02 okt 2023, 08:45In de hele eerste helft regen we grote kansen aaneen.
En dat terwijl we in een ouwe lullen tempo opbouwden. Het wandelen met de bal aan de voet van Sandler en Schöne was beschamend.
Ik ben overtuigd dat wanneer we in een hoger tempo gespeeld hadden we nog meer kansen hadden gecreëerd, en de kans dus groter was op meer doelpunten.
Was vooral tot de 1-1 , na de 1-1 lieten ze het initiatief weer aan Vitesse en juist toen hadden ze moeten doordrukken. Ik kreeg flash backs naar de verlenging NL-ARG tijdens WK. Tweede helft leek het wel of ze een voorsprong aan het verdedigen waren.mschr schreef: ↑ma 02 okt 2023, 08:45In de hele eerste helft regen we grote kansen aaneen.
Klopt. Maar nog slechts eentje na de goal. Daarna kreeg Manhoef een kans, scoorde Vitesse in buitenspel positie en kreeg Van Rooij onze eerste kaart. Het verval was voor de rust al ingezet.mschr schreef: ↑ma 02 okt 2023, 08:45In de hele eerste helft regen we grote kansen aaneen.