NEC - Vitesse
-
- Contacteer:
Re: NEC - Vitesse
De beste man van die gasten is er gewoon bij. Manhoef maar voor 1 wedstrijd geschorst.
Wat een willekeur bij de KNVB. Proper kreeg er vorig jaar 2 wedstrijden voor, voor nagenoeg exact dezelfde actie.
Wat een willekeur bij de KNVB. Proper kreeg er vorig jaar 2 wedstrijden voor, voor nagenoeg exact dezelfde actie.
Laatst gewijzigd door D. Fernández Artola op vr 22 sep 2023, 15:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Rellen dat was toch het jaar daarvoor?E.B schreef: ↑vr 22 sep 2023, 15:54De hele week was er al een opgefokte sfeer en na de wedstrijd flinke rellen.Tyson schreef: ↑vr 22 sep 2023, 15:36Ik heb dat niet zo ervaren om eerlijk te zijn,rivaliteit hoort er toch bij er is toch niks geks gebeurd er is nog geen bekertje op veld gegooid!E.B schreef: ↑vr 22 sep 2023, 15:29We begonnen met 0-0 en de pure haat droop van de tribunes.Tyson schreef: ↑vr 22 sep 2023, 13:55Heeft met de uitslag en het vertoonde spel te maken lijkt mebertje schreef: ↑vr 22 sep 2023, 13:50Dat zijn tijden dat ik niet in de Goffert kwam. Maar begin jaren 2000 tot de coronacrisis was er wel een veel minder agressieve sfeer bij de derby dan de afgelopen 2 edities. Wellicht dat dat ook kwam doordat we de wedstrijden normaal wél wonnen en afgelopen 2 edities niet, maar toen was de sfeer echt een stuk positiever.
Beste man? Moet je eens aan Vitesse-supporters vragen. Over het algemeen zijn zij wel klaar met Manhoef.D. Fernández Artola schreef: ↑vr 22 sep 2023, 15:58De beste man van die gasten is er gewoon bij. Manhoef maar voor 1 wedstrijd geschorst.
Zul je zien dat hij een hattrick maakt tegen NEC.

Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.
Het gaat toch over de laatste 2 edities. Dus ook het jaar daarvoor.Tyson schreef: ↑vr 22 sep 2023, 15:59Rellen dat was toch het jaar daarvoor?E.B schreef: ↑vr 22 sep 2023, 15:54De hele week was er al een opgefokte sfeer en na de wedstrijd flinke rellen.Tyson schreef: ↑vr 22 sep 2023, 15:36Ik heb dat niet zo ervaren om eerlijk te zijn,rivaliteit hoort er toch bij er is toch niks geks gebeurd er is nog geen bekertje op veld gegooid!E.B schreef: ↑vr 22 sep 2023, 15:29We begonnen met 0-0 en de pure haat droop van de tribunes.Tyson schreef: ↑vr 22 sep 2023, 13:55Heeft met de uitslag en het vertoonde spel te maken lijkt mebertje schreef: ↑vr 22 sep 2023, 13:50
Dat zijn tijden dat ik niet in de Goffert kwam. Maar begin jaren 2000 tot de coronacrisis was er wel een veel minder agressieve sfeer bij de derby dan de afgelopen 2 edities. Wellicht dat dat ook kwam doordat we de wedstrijden normaal wél wonnen en afgelopen 2 edities niet, maar toen was de sfeer echt een stuk positiever.
- Bottendaal
- Contacteer:
Mietje!bertje schreef: ↑vr 22 sep 2023, 13:05harold schreef: ↑do 21 sep 2023, 20:20In die tijd leefde de derby misschien nog wel meer dan nu. Maar was er geen sprake van gemaakte/opgeklopte sfeer met zoveel supporters met spandoeken en vuurwerk bij een training.Gerard Lopez schreef: ↑do 21 sep 2023, 18:28Ik vind het allemaal wat kleinzerig hoor. Er waren tijden, zo tussen pakweg 2000 en 2010 dat we ELKE thuiswedstrijd tegen Vitesse wonnen, meestal op strijd en dan met 1-0 of 2-1. En toen stonden we net zo langs de lijn van de training. En was de selectie toen dan echt zoveel ouder dan nu? Toen rond 2000-2003 had je ook jochies als een Schuurman, een Zonneveld, een Leiwa, een Wielaert, een Wisgerhof, een Ax en een Demouge die allemaal tussen de 19 en 22 waren en in de basis stonden. Het ligt dan denk ik meer aan karakter dan leeftijd. En aangezien onze selectie nu 70% anders is dan die softe selectie van vorig jaar is het nog helemaal niet bekend hoe het precies zit met het karakter dit seizoen.Polleke schreef: ↑do 21 sep 2023, 14:17Je kan heerlijk cynisch gaan doen.... maar druk voor een wedstrijd is echt wel een ding voor een ploeg. En voor NEC is er geen moeilijkere wedstrijd dan Vitesse thuis: winst is feitelijk verplicht, strijd is verplicht, aanvallend voetbal is eigenlijk ook verplicht. Het is de ene wedstrijd die gewonnen moet worden.Gerard Lopez schreef: ↑do 21 sep 2023, 09:04En vooral zingen: "Meijer mot blieve" en "Proper rot op". En Tavsan hartstochtelijk toejuichen.
Dan gaan we met 4-1 winnen met 2 blunders van RoomEn bezorgen we Vitesse een knakmoment in hun seizoen.
De laatste training staan er dan 500 man met vuurwerk langs het trainingsveld om dit alles nog even te onderschrijven. Ik zeg niet dat je ermee moet stoppen, maar je moet niet onderschatten dat ze ploeg niet echt relaxed aan de aftrap staat.En er heerste vooral niet zo'n extreem agressieve sfeer in het stadion als de laatste 2 edities, daar voelde ikzelf als supporter me ook helemaal niet senang bij.

Daar heb je wel gelijk in. Denk ook dat we elke keer wonnen wel meespeelde. Althans zo kan ik het me nog voor de geest halen.bertje schreef: ↑vr 22 sep 2023, 13:50Dat zijn tijden dat ik niet in de Goffert kwam. Maar begin jaren 2000 tot de coronacrisis was er wel een veel minder agressieve sfeer bij de derby dan de afgelopen 2 edities. Wellicht dat dat ook kwam doordat we de wedstrijden normaal wél wonnen en afgelopen 2 edities niet, maar toen was de sfeer echt een stuk positiever.P. schreef: ↑vr 22 sep 2023, 13:45Nou.....Dat ben ik niet met je eens. Het was echt wel een stuk feller dan nu. Kan me nog een quote van Herbert Neumann herinneren dat hij en dr spelers gewoon bang waren.bertje schreef: ↑vr 22 sep 2023, 13:05harold schreef: ↑do 21 sep 2023, 20:20In die tijd leefde de derby misschien nog wel meer dan nu. Maar was er geen sprake van gemaakte/opgeklopte sfeer met zoveel supporters met spandoeken en vuurwerk bij een training.Gerard Lopez schreef: ↑do 21 sep 2023, 18:28Ik vind het allemaal wat kleinzerig hoor. Er waren tijden, zo tussen pakweg 2000 en 2010 dat we ELKE thuiswedstrijd tegen Vitesse wonnen, meestal op strijd en dan met 1-0 of 2-1. En toen stonden we net zo langs de lijn van de training. En was de selectie toen dan echt zoveel ouder dan nu? Toen rond 2000-2003 had je ook jochies als een Schuurman, een Zonneveld, een Leiwa, een Wielaert, een Wisgerhof, een Ax en een Demouge die allemaal tussen de 19 en 22 waren en in de basis stonden. Het ligt dan denk ik meer aan karakter dan leeftijd. En aangezien onze selectie nu 70% anders is dan die softe selectie van vorig jaar is het nog helemaal niet bekend hoe het precies zit met het karakter dit seizoen.Polleke schreef: ↑do 21 sep 2023, 14:17
Je kan heerlijk cynisch gaan doen.... maar druk voor een wedstrijd is echt wel een ding voor een ploeg. En voor NEC is er geen moeilijkere wedstrijd dan Vitesse thuis: winst is feitelijk verplicht, strijd is verplicht, aanvallend voetbal is eigenlijk ook verplicht. Het is de ene wedstrijd die gewonnen moet worden.
De laatste training staan er dan 500 man met vuurwerk langs het trainingsveld om dit alles nog even te onderschrijven. Ik zeg niet dat je ermee moet stoppen, maar je moet niet onderschatten dat ze ploeg niet echt relaxed aan de aftrap staat.En er heerste vooral niet zo'n extreem agressieve sfeer in het stadion als de laatste 2 edities, daar voelde ikzelf als supporter me ook helemaal niet senang bij.
die boktorren komen al met dunne poep in de broek naar Nijmegen
Alles komt goed !!
Ook hier ga ik voor een 2-1 overwinning, net als tegen Utrecht. Hopelijk zit ik er weer naast 

Als je dit niveau haalt moet je een resultaat kunnen halen. Maar Vitesse speelt wel heel anders he, veel compacter.
- Keizerstad1994
- Contacteer:
Het is hopelijk nu toch wel een keer klaar met de ongein. Dit moet je als je Vitesse ziet spelen gewoon echt kunnen winnen. Geen excuses of gezeik van ‘het is een wedstrijd op zich’ en ‘er komt veel druk bij kijken’. Als we dit niet winnen gaan we Vitesse gevoelsmatig de komende 5 jaar niet meer verslaan.
'Justice knows every mans number'
Keizerstad1994 schreef: ↑zo 24 sep 2023, 00:31Het is hopelijk nu toch wel een keer klaar met de ongein. Dit moet je als je Vitesse ziet spelen gewoon echt kunnen winnen. Geen excuses of gezeik van ‘het is een wedstrijd op zich’ en ‘er komt veel druk bij kijken’. Als we dit niet winnen gaan we Vitesse gevoelsmatig de komende 5 jaar niet meer verslaan.

Meijer heeft het op de rit het kan niet misgaan!
Tyson schreef: ↑zo 24 sep 2023, 00:37Keizerstad1994 schreef: ↑zo 24 sep 2023, 00:31Het is hopelijk nu toch wel een keer klaar met de ongein. Dit moet je als je Vitesse ziet spelen gewoon echt kunnen winnen. Geen excuses of gezeik van ‘het is een wedstrijd op zich’ en ‘er komt veel druk bij kijken’. Als we dit niet winnen gaan we Vitesse gevoelsmatig de komende 5 jaar niet meer verslaan.![]()
Meijer heeft het AARDIG op de rit het kan niet misgaan!

Ik wordt helemaal simpel met dat achterlijke gespring op de tribune omdat je anders voor Vitess bent.
Dan kijk ik naar de oude én jonge rolstoelpatienten en huilt mijn hart voor zoveel onnozelheid op de tribunes.
Dan kijk ik naar de oude én jonge rolstoelpatienten en huilt mijn hart voor zoveel onnozelheid op de tribunes.
Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.
Wat een rare reactie het springen gebeurt toch al jaren waaron kom je daar nu pas mee dan?
Of wil je lekker deugen dat is in namelijk....
vind dat ook redelijk vreemd altijd in andere wedstrijden dan die tegen vitesse...alsof NEC z'n identiteit alleen maar haalt uit het anti-vitesse zijn.
Staat vitesse op het veld, prima maar in andere potjes ga je toch niet met een club bezig zijn die niet eens op het veld staat?
Ik stoor me er overigens niet aan maar vind het alleen vreemd overkomen. Net zoals ik het vreemd zou vinden als we in deventer uit liedjes over zwolle zouden horen
De derby is iets bijzonders, iets speciaals en menig leeft er al naar toe sins het bekend worden van de competitie schema,
die dag staat rood om cirkelt in ieders agenda, hitsige vrouwen moeten maar een weekje wachten etc etc etc.
Zelfs al kan je niet springen dan gooi je de handen in de lucht tijdens het aanheffen van dit lied, je voelt de atmosfeer over
de tribunes gaan, dat geluk zaligmakend momentje van 1 te zijn met elkaar ...
Alles komt goed !!

Ik heb het lied nooit wat gevonden. Je kunt er vanuit gaan dat iedereen in het stadion niet voor Vitesse is. Maar zo'n uitvak doet natuurlijk niet mee en dat is niet boeiend. Vorige week bij PSV sprong alleen het uitvak, dat is ook niet zo interessant. Doe mij dan maar (ludieke) nummers zoals "Theo laat je tanden zien" vroeger.Curva schreef: ↑zo 24 sep 2023, 09:10vind dat ook redelijk vreemd altijd in andere wedstrijden dan die tegen vitesse...alsof NEC z'n identiteit alleen maar haalt uit het anti-vitesse zijn.
Staat vitesse op het veld, prima maar in andere potjes ga je toch niet met een club bezig zijn die niet eens op het veld staat?
Ik stoor me er overigens niet aan maar vind het alleen vreemd overkomen. Net zoals ik het vreemd zou vinden als we in deventer uit liedjes over zwolle zouden horen
Het argument rekening houden met ouderen en mensen in een rolstoel.. Dan moet je ook geen "If you love NEC clap your hands" meer zingen. Iemand zal maar een arm missen..
Ik heb liever een gelukzaligmakend momentje volgende week na de wedstrijd. Die een week of 3 duurt. En niet nu 3 minuten en volgende week gewoon klop krijgen. Maar wat hebben we leuk gesprongen gisteren met elkaar..vak Oost schreef: ↑zo 24 sep 2023, 09:30De derby is iets bijzonders, iets speciaals en menig leeft er al naar toe sins het bekend worden van de competitie schema,
die dag staat rood om cirkelt in ieders agenda, hitsige vrouwen moeten maar een weekje wachten etc etc etc.
Zelfs al kan je niet springen dan gooi je de handen in de lucht tijdens het aanheffen van dit lied, je voelt de atmosfeer over
Het nieuwe toppunt van zuurigheid, je eigen zo opwinden omdat er gesprongen word op de tribuneE.B schreef: ↑zo 24 sep 2023, 09:36Ik heb liever een gelukzaligmakend momentje volgende week na de wedstrijd. Die een week of 3 duurt. En niet nu 3 minuten en volgende week gewoon klop krijgen. Maar wat hebben we leuk gesprongen gisteren met elkaar..vak Oost schreef: ↑zo 24 sep 2023, 09:30De derby is iets bijzonders, iets speciaals en menig leeft er al naar toe sins het bekend worden van de competitie schema,