jetipo schreef: ↑ma 18 sep 2023, 23:13
Jeffry74 schreef: ↑ma 18 sep 2023, 23:10
Mcel schreef: ↑ma 18 sep 2023, 16:58
Polleke schreef: ↑ma 18 sep 2023, 16:42
DRS schreef: ↑ma 18 sep 2023, 15:58
Erik27 schreef: ↑ma 18 sep 2023, 15:40
Alsof pec zo makkelijk is. En Almere kan ook rotploeg zijn.
Thuis moet je gewoon een van de 2 komende wedstrijden winnen.
Qua kwaliteit is Vitesse veel minder, maar wij slaan de laatste jaren helemaal dicht als we tegen hun spelen.
Als alle supporters het nu eens gaan benaderen als een gewone wedstrijd zul je zien dat we winnen. Gewoon eens geen massaal bezoek bij de laatste training. En ook geen vuurwerk en spandoeken. En geen geprovoceer uit Arnhem beantwoorden. Gewoon eens even een keertje allemaal lekker laten lopen.... Maar ja, dat zal niet gaan gebeuren....
Precies. Ze maken de wedstrijd veel te beladen voor hun eigen vertier.
Het feit dat die wedstrijd vaak uit de klauwen loopt komt niet door mij, mcel of andere normale supporters.
Vlak de invloed van de media ook niet uit.
Dit is niet de media.... dit zijn wij zelf. We zijn zo gefixeerd op Vitesse. We hebben zelfs een topic op dit forum waar elk klein detail besproken wordt. Vitesse dit, Vitesse dat. Dat hebben we met geen enkele andere club. Waarom? Het gaat zo ver dat wij een seizoen een cijfer geven op basis van of we beter waren als Vitesse. Vele hier zijn compleet doorgeslagen.
De wedstrijd tegen Vitesse was cruciaal vorig seizoen. De druk was gigantisch. Wij stonden ver boven ze, winnen was een plicht. Het team zakte door de druk door het ijs... wij verloren de match, daarna zakte alles als een kaartenhuis in elkaar, we verloren de kans op de playoffs in de weken erna, en Vitesse kreeg een boost en eindigde boven ons. En Jasper verloor Oranje. Hoe kan dat? Hoe kan één match zo'n effect hebben.
De derby is geen leuk ding meer, het is meer een last geworden. En dat doen we zelf. Het is compleet belachelijk dat we ons überhaupt meten aan Vitesse. Het zal me een rotzorg zijn of we winnen of verliezen, of we boven of onder ze eindigen. We moeten naar onszelf kijken. NEC is belangrijk. Deze club is zoveel meer als dat Vitesse is. Onze aanhang is trouw, wij profiteren nu van Marcel, Vitesse doet dat al 30 jaar (Nuon, Russen) zonder feitelijk effect. Zelfs ons bagger stadion is een 10 keer meer voetbalstadion dan Vitesse. En na elke derby hou ik mijn hart vast.
Het is nooit een ding geweest.... een opmerking van Karel Aalbers in VI pakweg 25 jaar gelden heeft ons compleet over de zeik geholpen. We zijn in potentie een veel grotere club als Vitesse, maar dat zijn we momenteel niet.