Zeiken? Dit is toch een discussie forum? Daar draait alles toch om? Jij hebt een mening, ik heb een mening, anderen hebben een mening. Dus ik moet stoppen mijn mening te geven want het is dan zeiken? Ik snap je echt niet.Cupfighter schreef: ↑ma 29 apr 2024, 21:30Ga je nou hier over door blijven zeikenPolleke schreef: ↑ma 29 apr 2024, 21:21Dat weet ik ook wel. Maar wat ik bedoel lees ik hier ook terug na de nederlaag tegen AZ. We zijn bezig aan een heerlijk seizoen, dat ontken ik nergens. En ik weet dat we maar een marginale eredivisieclub zijn. Maar ik weet ook zeker dit:Sandertjuh85 schreef: ↑ma 29 apr 2024, 19:38Er zit alleen wel een heel verschil tussen de plek in europa die we toen kregen en die we nu zouden krijgen..
Als we geen Europees voetbal halen zal nog steeds het meerendeel van de supporters hier denken: lekker seizoen joh. Maar als we wel Europees halen wordt er hier gesproken over 'moeten we niet een huldiging organiseren'.
Dat is het verschil tussen een lekker seizoen en een topseizoen.
Seizoen 2023/2024 eredivisie
Re: Seizoen 2023/2024 eredivisie
-
- Contacteer:
Ja maar deze mening heb je inmiddels al vele malen in meerdere topics geplaatst , we weten het inmiddels wel, dan vind ik het zeiken worden maar ook daar mogen we over van mening verschillenPolleke schreef: ↑ma 29 apr 2024, 22:09Zeiken? Dit is toch een discussie forum? Daar draait alles toch om? Jij hebt een mening, ik heb een mening, anderen hebben een mening. Dus ik moet stoppen mijn mening te geven want het is dan zeiken? Ik snap je echt niet.Cupfighter schreef: ↑ma 29 apr 2024, 21:30Ga je nou hier over door blijven zeikenPolleke schreef: ↑ma 29 apr 2024, 21:21Dat weet ik ook wel. Maar wat ik bedoel lees ik hier ook terug na de nederlaag tegen AZ. We zijn bezig aan een heerlijk seizoen, dat ontken ik nergens. En ik weet dat we maar een marginale eredivisieclub zijn. Maar ik weet ook zeker dit:Sandertjuh85 schreef: ↑ma 29 apr 2024, 19:38Er zit alleen wel een heel verschil tussen de plek in europa die we toen kregen en die we nu zouden krijgen..
Als we geen Europees voetbal halen zal nog steeds het meerendeel van de supporters hier denken: lekker seizoen joh. Maar als we wel Europees halen wordt er hier gesproken over 'moeten we niet een huldiging organiseren'.
Dat is het verschil tussen een lekker seizoen en een topseizoen.
- Bottendaal
- Contacteer:
Als ik trainer was ging ik accuut bekijken wat Meijer doet. Als je met zo ‘weinig’ inspanning zo veel kunt presteren, en zo veel beter kunt scoren dan de xG betekent dat dat Meijer het maximale uit zijn middelen haalt.Keizerstad1994 schreef: ↑zo 28 apr 2024, 23:33Tja ik vind het dan wel weer typisch dat dit nu ff naar boven wordt gehaald na een 0-3 nederlaag. Had je vorige week na de bekerfinale moeten doen. Data zijn op zich best nuttig maar m.i. ook een beetje overschat omdat statistieken op zichzelf misschien ‘objectief’ kunnen zijn maar de conclusies die je eruit trekt totaal niet. Statistieken vinden altijd plaats binnen een specifieke context en van mensen die data heilig verklaren heb ik altijd een beetje het gevoel dat ze de cijfertjes voor zich laten denken omdat het hun aan voetbalinzicht ontbreekt.Tyson schreef: ↑zo 28 apr 2024, 22:18https://twitter.com/Wessel_66/status/17 ... Z3QKQ&s=19
Toch redelijk schokkende cijfers wbt de fysieke data!
Geniaal efficient heet dat.
Is Meier verandert in de afgelopen 12 maanden?Bottendaal schreef: ↑di 30 apr 2024, 19:24Als ik trainer was ging ik accuut bekijken wat Meijer doet. Als je met zo ‘weinig’ inspanning zo veel kunt presteren, en zo veel beter kunt scoren dan de xG betekent dat dat Meijer het maximale uit zijn middelen haalt.Keizerstad1994 schreef: ↑zo 28 apr 2024, 23:33Tja ik vind het dan wel weer typisch dat dit nu ff naar boven wordt gehaald na een 0-3 nederlaag. Had je vorige week na de bekerfinale moeten doen. Data zijn op zich best nuttig maar m.i. ook een beetje overschat omdat statistieken op zichzelf misschien ‘objectief’ kunnen zijn maar de conclusies die je eruit trekt totaal niet. Statistieken vinden altijd plaats binnen een specifieke context en van mensen die data heilig verklaren heb ik altijd een beetje het gevoel dat ze de cijfertjes voor zich laten denken omdat het hun aan voetbalinzicht ontbreekt.Tyson schreef: ↑zo 28 apr 2024, 22:18https://twitter.com/Wessel_66/status/17 ... Z3QKQ&s=19
Toch redelijk schokkende cijfers wbt de fysieke data!
Geniaal efficient heet dat.
- Gerard Lopez
- Contacteer:
Ik zit nu nog eens op Wikipedia terug te lezen over onze laatste keer dat we Europees voetbal haalden. Het is echt bizar hoe goed die reekst toen was in 2008: laatste 15 wedstrijden (inclusief playoffs): 14 keer winst en 1x gelijk tegen PSV.
When Wilco talks, people listen!
Deze keer hebben we gewonnen van PSVGerard Lopez schreef: ↑do 16 mei 2024, 04:33Ik zit nu nog eens op Wikipedia terug te lezen over onze laatste keer dat we Europees voetbal haalden. Het is echt bizar hoe goed die reekst toen was in 2008: laatste 15 wedstrijden (inclusief playoffs): 14 keer winst en 1x gelijk tegen PSV.

Verloren we in die reeks niet ook thuis van Excelsior? Meen me een vreselijk onrechtvaardige 0-1 te herinneren.Gerard Lopez schreef: ↑do 16 mei 2024, 04:33Ik zit nu nog eens op Wikipedia terug te lezen over onze laatste keer dat we Europees voetbal haalden. Het is echt bizar hoe goed die reekst toen was in 2008: laatste 15 wedstrijden (inclusief playoffs): 14 keer winst en 1x gelijk tegen PSV.
Wat ik me herinner was het de 2e seizoenshelft inderdaad een nederlaag tegen Excelsior (good old Geert den Ouden), draak van een wedstrijd. En gelijk tegen PSV waar we ze volledig van de mat speelden en Gomez een werldbal van Lens uit de kruising haalde. Verder alles gewonnen, maar mijn herinnering kunnen ook wat vertroebeld zijn..Pol schreef: ↑do 16 mei 2024, 10:12Verloren we in die reeks niet ook thuis van Excelsior? Meen me een vreselijk onrechtvaardige 0-1 te herinneren.Gerard Lopez schreef: ↑do 16 mei 2024, 04:33Ik zit nu nog eens op Wikipedia terug te lezen over onze laatste keer dat we Europees voetbal haalden. Het is echt bizar hoe goed die reekst toen was in 2008: laatste 15 wedstrijden (inclusief playoffs): 14 keer winst en 1x gelijk tegen PSV.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Voor alle cijfer en ranglijst fetisjisten; van de 42 deelnamen in de eredivisie geteld vanaf het seizoen 1967/1968
hebben we nu een mediaan rating van plek 12, dus plek 6 is echt wel meer dan uitstekend.

hebben we nu een mediaan rating van plek 12, dus plek 6 is echt wel meer dan uitstekend.

Alles komt goed !!
Klopt volgens mij ook. En kijk op YouTube Groningen NEC uit drie reeks nog eens terug. Wat een spelbertje schreef: ↑do 16 mei 2024, 10:41Wat ik me herinner was het de 2e seizoenshelft inderdaad een nederlaag tegen Excelsior (good old Geert den Ouden), draak van een wedstrijd. En gelijk tegen PSV waar we ze volledig van de mat speelden en Gomez een werldbal van Lens uit de kruising haalde. Verder alles gewonnen, maar mijn herinnering kunnen ook wat vertroebeld zijn..Pol schreef: ↑do 16 mei 2024, 10:12Verloren we in die reeks niet ook thuis van Excelsior? Meen me een vreselijk onrechtvaardige 0-1 te herinneren.Gerard Lopez schreef: ↑do 16 mei 2024, 04:33Ik zit nu nog eens op Wikipedia terug te lezen over onze laatste keer dat we Europees voetbal haalden. Het is echt bizar hoe goed die reekst toen was in 2008: laatste 15 wedstrijden (inclusief playoffs): 14 keer winst en 1x gelijk tegen PSV.

- Gerard Lopez
- Contacteer:
Nee niet in die reeks....die zat er ff voor in FebruariPol schreef: ↑do 16 mei 2024, 10:12Verloren we in die reeks niet ook thuis van Excelsior? Meen me een vreselijk onrechtvaardige 0-1 te herinneren.Gerard Lopez schreef: ↑do 16 mei 2024, 04:33Ik zit nu nog eens op Wikipedia terug te lezen over onze laatste keer dat we Europees voetbal haalden. Het is echt bizar hoe goed die reekst toen was in 2008: laatste 15 wedstrijden (inclusief playoffs): 14 keer winst en 1x gelijk tegen PSV.
When Wilco talks, people listen!
- jackkreta
- Contacteer:
PASMAN
De selectie van NEC kwam gisteren voor de laatste keer samen. Om het teleurstellende einde van het seizoen te verwerken en afscheid te nemen van vertrekkers. Onder wie smaakmaker Tjaronn Chery.
JEROEN BIJMA
Jeroen Bijma
Nijmegen
In kleine groepjes verlieten de spelers van NEC gistermiddag De Goffert. In de meeste handen een grote vuilniszak of boodschappentas, vol met voetbalschoenen en kleding. Hier en daar iemand met een bos bloemen. Die waren voor de spelers die op huurbasis uitkwamen voor NEC. Of voor degenen die sowieso vertrekken.
Ook Tjaronn Chery kreeg bloemen. De middenvelder keert na de zomer niet terug in Nijmegen. De club deed met een royale aanbieding nog wel een ultieme poging hem definitief over te nemen van het Israëlische Maccabi Haifa, waarvan hij het afgelopen half jaar werd gehuurd, maar Chery kiest voor Royal Antwerp uit België.
,,Tjaronn gaat vertrekken", bevestigde NEC-trainer Rogier Meijer. ,,Hij zal zelf definitief uitsluitsel moeten geven, maar ik denk dat het voor 99,9 procent zeker is dat hij hier niet blijft."
Sombere gezichten
Waar normaliter een dag na de wedstrijd een uitlooptraining op het programma staat, hield NEC gisteren een soort van afscheidsbijeenkomst. Na de verrassende nederlaag donderdag tegen Go Ahead Eagles, in de halve finales van de play-offs om Europees voetbal, zit het seizoen er in één klap op voor NEC. Het zorgde de ochtend na de mokerslag voor sombere gezichten in Nijmegen.
Meijer sprak de spelers voor de laatste keer dit seizoen toe in de kleedkamer. Daarna gingen de selectie, directie, jeugdtrainers en kantoorpersoneel met elkaar lunchen. Daarbij gaven algemeen directeur Wilco van Schaik en technisch directeur Carlos Aalbers een korte speech. Zij benadrukten dat de club trots moet zijn op wat dit seizoen is bereikt, zoals de finale van de KNVB-beker en de zesde plaats in de eredivisie.
,,We hebben niets tastbaars overgehouden aan dit seizoen in de vorm van een prijs, dus zullen er vast mensen zijn die dit een mislukt seizoen vinden", zei Meijer, die het duel met Go Ahead Eagles vanaf de tribunes moest bekijken door een schorsing. ,,Als je ziet hoe we ons gepresenteerd hebben, wat dat heeft losgemaakt in Nijmegen en hoe er in het land over NEC wordt gesproken, dan is er meer dan het winnen van een prijs."
,,We hebben een aantal behoorlijke tegenslagen gehad en hebben ons als team daar telkens fantastisch overheen geknokt. Neem het in elkaar zakken van Bas (Dost, JB). Als je daar niet direct bij betrokken bent geweest, vergeet je dat snel. Maar als je er wel bij bent geweest, is dat absoluut niet het geval. Ik vond het mooi om te zien hoe dicht we naar elkaar toegroeiden. Dat vind ik als mens ook heel belangrijk."
Voordat de spelers in hun auto stapten, gaven ze elkaar nog een handshake of een stevige knuffel. Niet wetende of ze elkaar na hun vakantie weer zien bij NEC. Typerend was dan ook dat enkele spelers hun ploeggenoten nog vroegen om een handtekening te zetten op een shirt. Als herinnering aan een memorabel seizoen.
Het kan maar zo zijn, zeker nu NEC geen Europees voetbal heeft behaald, dat de selectie deze zomer uit elkaar valt. Naast Chery verlaten ook Mathias Ross, Sylla Sow, Youri Baas en Yvandro Borges Sanches de club.
Koopoptie
Het is nog niet bekend of de koopoptie op Rober Gonzalez wordt gelicht. Philippe Sandler, Dirk Proper en Calvin Verdonk zijn gewild bij andere clubs.
,,Je weet het nooit zeker, maar ik verwacht geen leegloop", aldus Meijer. ,,Ik maak me daar ook geen zorgen om. De spelers die in de belangstelling zouden staan van andere clubs hebben een doorlopend contract en die kunnen niet voor een appel en een ei weg. We gaan na een goed seizoen niet opeens uitverkoop houden. We willen dit succes continueren en het is zeker mogelijk dat we een nog sterkere selectie bij elkaar scouten."
,,Ik ben niet iemand die graag afscheid neemt, maar het is goed geweest om deze dag zo in te vullen. Al kom je elkaar in het voetbal altijd wel weer tegen. Sommige spelers komen niet terug. Sommigen denken niet terug te komen, maar komen dat wel en andersom. We hadden een bijzondere groep. Als de spelers over tien jaar wordt gevraagd van welk seizoen ze het meest hebben genoten, denk ik dat velen dit seizoen als antwoord geven."
De selectie van NEC kwam gisteren voor de laatste keer samen. Om het teleurstellende einde van het seizoen te verwerken en afscheid te nemen van vertrekkers. Onder wie smaakmaker Tjaronn Chery.
JEROEN BIJMA
Jeroen Bijma
Nijmegen
In kleine groepjes verlieten de spelers van NEC gistermiddag De Goffert. In de meeste handen een grote vuilniszak of boodschappentas, vol met voetbalschoenen en kleding. Hier en daar iemand met een bos bloemen. Die waren voor de spelers die op huurbasis uitkwamen voor NEC. Of voor degenen die sowieso vertrekken.
Ook Tjaronn Chery kreeg bloemen. De middenvelder keert na de zomer niet terug in Nijmegen. De club deed met een royale aanbieding nog wel een ultieme poging hem definitief over te nemen van het Israëlische Maccabi Haifa, waarvan hij het afgelopen half jaar werd gehuurd, maar Chery kiest voor Royal Antwerp uit België.
,,Tjaronn gaat vertrekken", bevestigde NEC-trainer Rogier Meijer. ,,Hij zal zelf definitief uitsluitsel moeten geven, maar ik denk dat het voor 99,9 procent zeker is dat hij hier niet blijft."
Sombere gezichten
Waar normaliter een dag na de wedstrijd een uitlooptraining op het programma staat, hield NEC gisteren een soort van afscheidsbijeenkomst. Na de verrassende nederlaag donderdag tegen Go Ahead Eagles, in de halve finales van de play-offs om Europees voetbal, zit het seizoen er in één klap op voor NEC. Het zorgde de ochtend na de mokerslag voor sombere gezichten in Nijmegen.
Meijer sprak de spelers voor de laatste keer dit seizoen toe in de kleedkamer. Daarna gingen de selectie, directie, jeugdtrainers en kantoorpersoneel met elkaar lunchen. Daarbij gaven algemeen directeur Wilco van Schaik en technisch directeur Carlos Aalbers een korte speech. Zij benadrukten dat de club trots moet zijn op wat dit seizoen is bereikt, zoals de finale van de KNVB-beker en de zesde plaats in de eredivisie.
,,We hebben niets tastbaars overgehouden aan dit seizoen in de vorm van een prijs, dus zullen er vast mensen zijn die dit een mislukt seizoen vinden", zei Meijer, die het duel met Go Ahead Eagles vanaf de tribunes moest bekijken door een schorsing. ,,Als je ziet hoe we ons gepresenteerd hebben, wat dat heeft losgemaakt in Nijmegen en hoe er in het land over NEC wordt gesproken, dan is er meer dan het winnen van een prijs."
,,We hebben een aantal behoorlijke tegenslagen gehad en hebben ons als team daar telkens fantastisch overheen geknokt. Neem het in elkaar zakken van Bas (Dost, JB). Als je daar niet direct bij betrokken bent geweest, vergeet je dat snel. Maar als je er wel bij bent geweest, is dat absoluut niet het geval. Ik vond het mooi om te zien hoe dicht we naar elkaar toegroeiden. Dat vind ik als mens ook heel belangrijk."
Voordat de spelers in hun auto stapten, gaven ze elkaar nog een handshake of een stevige knuffel. Niet wetende of ze elkaar na hun vakantie weer zien bij NEC. Typerend was dan ook dat enkele spelers hun ploeggenoten nog vroegen om een handtekening te zetten op een shirt. Als herinnering aan een memorabel seizoen.
Het kan maar zo zijn, zeker nu NEC geen Europees voetbal heeft behaald, dat de selectie deze zomer uit elkaar valt. Naast Chery verlaten ook Mathias Ross, Sylla Sow, Youri Baas en Yvandro Borges Sanches de club.
Koopoptie
Het is nog niet bekend of de koopoptie op Rober Gonzalez wordt gelicht. Philippe Sandler, Dirk Proper en Calvin Verdonk zijn gewild bij andere clubs.
,,Je weet het nooit zeker, maar ik verwacht geen leegloop", aldus Meijer. ,,Ik maak me daar ook geen zorgen om. De spelers die in de belangstelling zouden staan van andere clubs hebben een doorlopend contract en die kunnen niet voor een appel en een ei weg. We gaan na een goed seizoen niet opeens uitverkoop houden. We willen dit succes continueren en het is zeker mogelijk dat we een nog sterkere selectie bij elkaar scouten."
,,Ik ben niet iemand die graag afscheid neemt, maar het is goed geweest om deze dag zo in te vullen. Al kom je elkaar in het voetbal altijd wel weer tegen. Sommige spelers komen niet terug. Sommigen denken niet terug te komen, maar komen dat wel en andersom. We hadden een bijzondere groep. Als de spelers over tien jaar wordt gevraagd van welk seizoen ze het meest hebben genoten, denk ik dat velen dit seizoen als antwoord geven."
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.
Ik had nog zo gewaarschuwd. Neem officieel afscheid van de vertrekkers na afloop NEC- Eagles. Wordt er naar mij geluisterd? Nee. Met als gevolg dat we geen afscheid hebben kunnen nemen van Sow, Chery, Yvandro, Ross, Dost, Rober…
- Mark Ariaans
- Beheerder
- Contacteer:
Dost? En volgens mij lig jij van de rest niet wakker.
Sow had van mij een staande ovatie gekregen. ZIjn prestatie tegen PSV was fenomenaal. Hij hield de hele defensie van PSV bezig.