NEC - Sparta

Discussieer hier over de wedstrijden, voor- en nabeschouwingen, kaartverkoop, vervoer etc.
Gebruikersavatar
E.B
Berichten: 9478
Lid geworden op: za 20 aug 2022, 17:37
Contacteer:

Re: NEC - Sparta

Bericht door E.B »

DJTEEF! schreef:
zo 29 jan 2023, 17:57
E.B schreef:
zo 29 jan 2023, 15:42
Gijscoman schreef:
zo 29 jan 2023, 15:39
E.B schreef:
zo 29 jan 2023, 15:27
Gijscoman schreef:
zo 29 jan 2023, 14:57
JBNMGN schreef:
zo 29 jan 2023, 14:35


Wat deed die mafketel ver buiten zijn vak om die speler te instrueren en waarom deed Higler daar niks aan?
Hij deed wel degelijk wat. NEC kreeg daardoor de ingooi. Beter dan Steijn vermanen of een kaart geven, want dan blijft het spel ontregeld. Dan beloon je immers verkeerd gedrag. Volledig juist aangevoeld van Higler, die ik eigenlijk over het algemeen wel sterk vond fluiten.
Higler gaf El Karouani geen geel voor een harde overtreding op een onnodige plek. Daar had hij ook geel voor kunnen geven.
Klopt; maar echt fout was het ook niet. Als dit de discussiepunten zijn, heb je gewoon goed gefloten
Hij floot zeker prima. Maar we hebben veel kritiek (terecht) op de scheidsrechters. Hier had El Karouani al vroeg in de wedstrijd op scherp kunnen staan.
Dat was nogal een lompe overtreding. Ik zat voor een keer op de Hazenkamp en vreesde voor rood.
Dat had ik dan wel weer onterecht gevonden met de overtreding van Wittek nog in gedachte. Maar donkergeel had zeker gekund.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: NEC - Sparta

Bericht door jackkreta »

DJTEEF! schreef:
zo 29 jan 2023, 17:57
E.B schreef:
zo 29 jan 2023, 15:42
Gijscoman schreef:
zo 29 jan 2023, 15:39
E.B schreef:
zo 29 jan 2023, 15:27
Gijscoman schreef:
zo 29 jan 2023, 14:57
JBNMGN schreef:
zo 29 jan 2023, 14:35


Wat deed die mafketel ver buiten zijn vak om die speler te instrueren en waarom deed Higler daar niks aan?
Hij deed wel degelijk wat. NEC kreeg daardoor de ingooi. Beter dan Steijn vermanen of een kaart geven, want dan blijft het spel ontregeld. Dan beloon je immers verkeerd gedrag. Volledig juist aangevoeld van Higler, die ik eigenlijk over het algemeen wel sterk vond fluiten.
Higler gaf El Karouani geen geel voor een harde overtreding op een onnodige plek. Daar had hij ook geel voor kunnen geven.
Klopt; maar echt fout was het ook niet. Als dit de discussiepunten zijn, heb je gewoon goed gefloten
Hij floot zeker prima. Maar we hebben veel kritiek (terecht) op de scheidsrechters. Hier had El Karouani al vroeg in de wedstrijd op scherp kunnen staan.
Dat was nogal een lompe overtreding. Ik zat voor een keer op de Hazenkamp en vreesde voor rood.
En als je op een andere tribune gezeten had? (glapje).
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9679
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: NEC - Sparta

Bericht door Gerard Lopez »

Toch nog even terugkomen op deze wedstrijd want dit moment heb ik hier niet eens besproken zien worden (en zat ook niet in de samenvatting):

We kregen toch een penalty zo rond de 70e minuut? En een Sparta-speler kreeg geel? En toen 30 seconden later werd het teruggedraaid voor buitenspel, zonder VAR interventie (althans ik zag geen VAR logo op het scherm) ? Was dit echt duidelijk buitenspel, en zo ja hoezo heeft de scheids dit pas zo laat door?
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: NEC - Sparta

Bericht door Demtsjenko »

Gerard Lopez schreef:
ma 30 jan 2023, 00:34
Toch nog even terugkomen op deze wedstrijd want dit moment heb ik hier niet eens besproken zien worden (en zat ook niet in de samenvatting):

We kregen toch een penalty zo rond de 70e minuut? En een Sparta-speler kreeg geel? En toen 30 seconden later werd het teruggedraaid voor buitenspel, zonder VAR interventie (althans ik zag geen VAR logo op het scherm) ? Was dit echt duidelijk buitenspel, en zo ja hoezo heeft de scheids dit pas zo laat door?
Was zeker buitenspel… ik zag het meteen…

ARoelofs
Berichten: 398
Lid geworden op: zo 01 mar 2009, 20:27
Contacteer:

Re: NEC - Sparta

Bericht door ARoelofs »

Gerard Lopez schreef:
ma 30 jan 2023, 00:34
Toch nog even terugkomen op deze wedstrijd want dit moment heb ik hier niet eens besproken zien worden (en zat ook niet in de samenvatting):

We kregen toch een penalty zo rond de 70e minuut? En een Sparta-speler kreeg geel? En toen 30 seconden later werd het teruggedraaid voor buitenspel, zonder VAR interventie (althans ik zag geen VAR logo op het scherm) ? Was dit echt duidelijk buitenspel, en zo ja hoezo heeft de scheids dit pas zo laat door?
De assistent vlagde de situatie al af direct na het penalty moment. Was weer zo'n 'bij twijfel, wachten' situatie. Als het dan inderdaad buitenspel blijkt, hoeft de VAR juist niet in te grijpen omdat de situatie goed is beoordeeld door de assistent.

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9679
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: NEC - Sparta

Bericht door Gerard Lopez »

ARoelofs schreef:
ma 30 jan 2023, 08:36
Gerard Lopez schreef:
ma 30 jan 2023, 00:34
Toch nog even terugkomen op deze wedstrijd want dit moment heb ik hier niet eens besproken zien worden (en zat ook niet in de samenvatting):

We kregen toch een penalty zo rond de 70e minuut? En een Sparta-speler kreeg geel? En toen 30 seconden later werd het teruggedraaid voor buitenspel, zonder VAR interventie (althans ik zag geen VAR logo op het scherm) ? Was dit echt duidelijk buitenspel, en zo ja hoezo heeft de scheids dit pas zo laat door?
De assistent vlagde de situatie al af direct na het penalty moment. Was weer zo'n 'bij twijfel, wachten' situatie. Als het dan inderdaad buitenspel blijkt, hoeft de VAR juist niet in te grijpen omdat de situatie goed is beoordeeld door de assistent.
Klopt, alleen ik zag ook een gele kaart gegeven worden. Dan was die scheids wel erg sloom om pas daarna alles terug te draaien.
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: NEC - Sparta

Bericht door De Kletskop »

Genoten! Dit is het NEC wat ik wil zien, hiervoor kom je naar het stadion.
Complimenten aan onze coach!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Yoeri en 34 gasten