FC Utrecht - NEC

Discussieer hier over de wedstrijden, voor- en nabeschouwingen, kaartverkoop, vervoer etc.
Gebruikersavatar
Keizerstad1994
Berichten: 7234
Lid geworden op: wo 06 jul 2011, 21:08
Contacteer:

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door Keizerstad1994 »

Henkiepenkie schreef:
vr 29 apr 2022, 23:24
Keizerstad1994 schreef:
vr 29 apr 2022, 23:08
Henkiepenkie schreef:
vr 29 apr 2022, 22:39
Okita is een leuke speler voor een de Graafschap.
Oh komop zeg, Okita is voor ons gewoon een goede speler, 6 goals en 6 assists als buitenspeler is gewoon goed, zeker als je meeneemt dat ie ook nog een wedstrijd of 6-7 heeft gemist. Daar komt de hele selectie van De Graafschap nog niet aan in de Eredivisie. Okita heeft zijn gebreken maar is wel echt heel waardevol voor ons. Laat Ted er eerst maar voor zorgen dat hij een even goede buitenspeler ervoor terugkrijgt, want buitenspelers die en diepgang hebben en een goal kunnen maken zijn vrij schaars hoor.
Degelijk voor ons, niet meer dan dat. Heeft een paar betere periodes gehad, maar dat was het dan ook wel.

Ook vandaag scoorde hij weer bijna. Helemaal prima. Een buitenspeler moet assists geven en af en toe zijn doelpuntje meepikken. Maar Okita kan zo ontzettend laks zijn. Totaal niet meedoen met het spel. Dat stoort me. En dat hij kan ook nog ontiegelijk veel slechte balaannames heeft en verkeerde passes geeft helpt dan ook niet mee...
Oh ik snap heel goed dat zo'n Okita bij mensen ergernis oproept. Hij heeft inderdaad af en toe van die passes en balaannames van amateurniveau. Een buitenspeler als Alireza die en heel goed kan voetballen en een voorbeeldige wedstrijdinstelling heeft komt bij NEC ook echt maar eens in de zoveel tijd voorbij. Maar Okita heeft wel twee mega belangrijke kwaliteiten voor het moderne voetbal, en dat zijn snelheid/diepgang en scorend vermogen. Dan ben je hoe je het wendt of keert voor veel clubs gewoon een interessante speler. Ik ga hem ergens ook wel missen, naast die goal in Breda is het toch een jongen waar altijd iets gebeurt als hij aan de bal is, tegenstanders moeten altijd rekening met hem houden en hij kan uit het niets een goal maken. Je hebt als back linksom of rechtsom gewoon een vervelende avond als je tegen Okita moet. Ben benieuwd wat zijn volgende stap gaat zijn, een technische competitie zoals Spanje moet ie niet doen en Engeland zie ik het hem ook niet 1,2,3 redden. Blijft Duitsland, Frankrijk of misschien een mooie club in België over als je op goed niveau wilt blijven voetballen, denk dat zijn spel in die landen het beste tot zijn recht komt.

Overigens heb ik me vandaag veel meer gestoord an Tavsan. Jongen kan zo goed voetballen maar ik mis bij hem gewoon regelmatig de echte drive/energie. En constant de kop naar beneden en zelf schieten blijft ergerlijk.
'Justice knows every mans number'

FC Hilversum
Berichten: 2098
Lid geworden op: wo 18 aug 2021, 12:52
Contacteer:

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door FC Hilversum »

Wat een wanvertoning zeg! Sta jee dan met een vol uitvak te kijken naar helemaal niks. Wij kunnen nog 100 uur voetballen maar scoren doen we echt niet. Geen enkel idee en een trainer die geen wijziging in systeem kan aanbrengen. Eigenlijk is het schandalig dat je als eredivisieploeg gewoon geen spits kan opstellen.

Johnny
Berichten: 1953
Lid geworden op: zo 12 sep 2021, 20:49
Contacteer:

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door Johnny »

Net thuis, genoten van het volle uitvak! Met meer lef had je een punt gehaald.
Groot compliment voor de gratis t-shirts! Ik weet niet wie dat geregeld heeft maar het stond vet gaaf.
Tegen PSV maar weer aan doen. Bedankt voor dit originele idee :hail:

Gebruikersavatar
Justian
Moderator
Berichten: 3606
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:56
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door Justian »

Johnny schreef:
za 30 apr 2022, 00:21
Net thuis, genoten van het volle uitvak! Met meer lef had je een punt gehaald.
Groot compliment voor de gratis t-shirts! Ik weet niet wie dat geregeld heeft maar het stond vet gaaf.
Tegen PSV maar weer aan doen. Bedankt voor dit originele idee :hail:
:withstupid:

Inderdaad top geregeld geqeldige sfeer in het uitvak en mooie shirts, complimenten!

Wedstrijd maar ff vergeten...
:sjaal: N.E.C. Nijmegen :sjaal:

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15802
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door pjottr »

Fijn,, je begint pas te voetballen bjj een achterstand.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9217
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door Polleke »

pjottr schreef:
za 30 apr 2022, 02:36
Fijn,, je begint pas te voetballen bjj een achterstand.
Het was laf ….. dat is de simpele conclusie. Meijer gooit alles dicht en hoopt. Ik heb geen seconde genoten vandaag.

Gebruikersavatar
Jota
Berichten: 3627
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:54
Contacteer:

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door Jota »

pjottr schreef:
za 30 apr 2022, 02:36
Fijn,, je begint pas te voetballen bjj een achterstand.
Ik hoop zelf dat dit soort ploegen nooit winnen, balen dat het mijn eigen club is.
Ik denk dat Meijer teveel hoopt op een bevlieging van voorste twee. Meijer is verantwoordelijk voor de energie en overtuiging bij spelers. Door de noodzaak bij de 1-0 veranderde de energie en dat was helaas te laat om resultaat te behalen.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door Tiel »

FC Hilversum schreef:
vr 29 apr 2022, 23:57
Wat een wanvertoning zeg! Sta jee dan met een vol uitvak te kijken naar helemaal niks. Wij kunnen nog 100 uur voetballen maar scoren doen we echt niet. Geen enkel idee en een trainer die geen wijziging in systeem kan aanbrengen. Eigenlijk is het schandalig dat je als eredivisieploeg gewoon geen spits kan opstellen.
Moet je er wel een hebben natuurlijk.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door mschr »

Jota schreef:
za 30 apr 2022, 07:50
pjottr schreef:
za 30 apr 2022, 02:36
Fijn,, je begint pas te voetballen bjj een achterstand.
Ik hoop zelf dat dit soort ploegen nooit winnen, balen dat het mijn eigen club is.
Ik denk dat Meijer teveel hoopt op een bevlieging van voorste twee. Meijer is verantwoordelijk voor de energie en overtuiging bij spelers. Door de noodzaak bij de 1-0 veranderde de energie en dat was helaas te laat om resultaat te behalen.
Klopt, maar FC Utrecht is een team dat bij een voorsprong achteruit gaat hollen. Dat is het andere deel van de verklaring waarom NEC terug kwam in de wedstrijd na de 1-0. Ik heb ook een hekel aan zulke teams.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8874
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door JBNMGN »

Als ze gespeeld hadden zoals tegen Ajax met druk zetten en de bal afjagen dan hadden ze kans gehad. Maar ze haalden dat niveau maar voor max 30%
Passes waren slordig, onzuiver, te hard enz. De afvallende bal was voor 80% voor Utrecht. Nee het was niet best.
Nog 3 wedstrijden te gaan waarin we max 6 pnt kunnen halen.
Op naar de wedstrijd tegen GoAhead.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Mcel
Berichten: 3947
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door Mcel »

mschr schreef:
za 30 apr 2022, 08:47
Jota schreef:
za 30 apr 2022, 07:50
pjottr schreef:
za 30 apr 2022, 02:36
Fijn,, je begint pas te voetballen bjj een achterstand.
Ik hoop zelf dat dit soort ploegen nooit winnen, balen dat het mijn eigen club is.
Ik denk dat Meijer teveel hoopt op een bevlieging van voorste twee. Meijer is verantwoordelijk voor de energie en overtuiging bij spelers. Door de noodzaak bij de 1-0 veranderde de energie en dat was helaas te laat om resultaat te behalen.
Klopt, maar FC Utrecht is een team dat bij een voorsprong achteruit gaat hollen. Dat is het andere deel van de verklaring waarom NEC terug kwam in de wedstrijd na de 1-0. Ik heb ook een hekel aan zulke teams.
Juist vóór de treffer van Utrecht waren wij al aan het terugkomen in de wedstrijd. Ondanks nauwelijks uitgespeelde kansen verwachtte ik op dat moment eerder een goal van ons dan van hen. Ik heb dan ook weinig verschil gezien tussen minuten 77-90 en 55-77.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door mschr »

Mcel schreef:
za 30 apr 2022, 09:14
mschr schreef:
za 30 apr 2022, 08:47
Jota schreef:
za 30 apr 2022, 07:50
pjottr schreef:
za 30 apr 2022, 02:36
Fijn,, je begint pas te voetballen bjj een achterstand.
Ik hoop zelf dat dit soort ploegen nooit winnen, balen dat het mijn eigen club is.
Ik denk dat Meijer teveel hoopt op een bevlieging van voorste twee. Meijer is verantwoordelijk voor de energie en overtuiging bij spelers. Door de noodzaak bij de 1-0 veranderde de energie en dat was helaas te laat om resultaat te behalen.
Klopt, maar FC Utrecht is een team dat bij een voorsprong achteruit gaat hollen. Dat is het andere deel van de verklaring waarom NEC terug kwam in de wedstrijd na de 1-0. Ik heb ook een hekel aan zulke teams.
Juist vóór de treffer van Utrecht waren wij al aan het terugkomen in de wedstrijd. Ondanks nauwelijks uitgespeelde kansen verwachtte ik op dat moment eerder een goal van ons dan van hen. Ik heb dan ook weinig verschil gezien tussen minuten 77-90 en 55-77.
Het Utrechtse offensief ging liggen na een uur. Dat klopt.

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door Wessel »

Uitgezonderd het begin, was de tweede helft niet slecht. Wel miste ik enigszins het compacte spel zoals dat er in de wedstrijd tegen Ajax wel was. De afstand tussen verdediging en middenveld was te groot. Zoals vaker in zo'n situatie gaan de spelers om wat af te dwingen te ver naar voren lopen waardoor de aansluiting tussen de linies wegvalt. Dan krijg je een hele trage opbouw vanuit de laatste linie omdat de verdedigers geen aanspeelpunt kunnen vinden. We laat een punt van aandacht!

Verder:

-Waarom toch steeds die vroege wissel van Bruijn? Hij maakt nou niet bepaald de indruk aan het einde van zijn krachten te zijn en ik vind hem vaak een van de betere spelers! Is er nou geen journalist die dat eens bij Meyer kan navragen?

- Karouani als een soort linksbuiten gebruiken? Hij heeft de dynamiek om een aardige middenvelder te zijn maar voor de linksbuitenpositie mist hij toch bepaalde kwaliteiten. Laat hem in een meer teruggetrokken positie spelen. Dan zal hij beter tot zijn recht komen.

-Proper speelde een goede wedstrijd. Hij brengt rust en diepte in het spel. Vind dat een speler als hij, meer credits verdient en vaker moet spelen!

-Goed debuut van Cissoko. Zijn eerste actie was direct al heel goed. Een talent zo op het eerste gezicht. Ik denk een speler van wie we nog wel mooie dingen gaan zien!

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11643
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door DJTEEF! »

Jota schreef:
za 30 apr 2022, 07:50
pjottr schreef:
za 30 apr 2022, 02:36
Fijn,, je begint pas te voetballen bjj een achterstand.
Ik hoop zelf dat dit soort ploegen nooit winnen, balen dat het mijn eigen club is.
Ik denk dat Meijer teveel hoopt op een bevlieging van voorste twee. Meijer is verantwoordelijk voor de energie en overtuiging bij spelers. Door de noodzaak bij de 1-0 veranderde de energie en dat was helaas te laat om resultaat te behalen.
Zonder spits kan je weinig anders dan wachten op een bevlieging van de voorste 2. Ted heeft gefaald.

Gebruikersavatar
Keizerstad1994
Berichten: 7234
Lid geworden op: wo 06 jul 2011, 21:08
Contacteer:

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door Keizerstad1994 »

Wessel schreef:
za 30 apr 2022, 09:52
-Waarom toch steeds die vroege wissel van Bruijn? Hij maakt nou niet bepaald de indruk aan het einde van zijn krachten te zijn en ik vind hem vaak een van de betere spelers! Is er nou geen journalist die dat eens bij Meyer kan navragen?
Nou omdat ie al op geel stond en zich regelmatig voorbij liet lopen door (met name) Timber. Ik vind Bruijn een fijne speler maar om in de rol naast Schone te spelen mist hij m.i. toch de inhoud, fysieke kracht en loopvermogen om echt iets toe te voegen. Schone en Bruijn zijn teveel van hetzelfde, ik zou daar voor volgend jaar proberen een echt powerhouse neer te zetten die van 16 tot 16 kan spelen.
'Justice knows every mans number'

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door flipsen »

eniesee12 schreef:
vr 29 apr 2022, 20:57
Napoleon schreef:
vr 29 apr 2022, 20:52
Mark Ariaans schreef:
vr 29 apr 2022, 20:49
El Karouani hoort daar ook helemaal niet. Rare keuze.
Is in de jeugd niet voor niets mislukt als linksbuiten.
Wat een drama die jongen, en elke gewoon opgesteld worden
:???:
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14451
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door Bottendaal »

DJTEEF! schreef:
za 30 apr 2022, 09:54
Jota schreef:
za 30 apr 2022, 07:50
pjottr schreef:
za 30 apr 2022, 02:36
Fijn,, je begint pas te voetballen bjj een achterstand.
Ik hoop zelf dat dit soort ploegen nooit winnen, balen dat het mijn eigen club is.
Ik denk dat Meijer teveel hoopt op een bevlieging van voorste twee. Meijer is verantwoordelijk voor de energie en overtuiging bij spelers. Door de noodzaak bij de 1-0 veranderde de energie en dat was helaas te laat om resultaat te behalen.
Zonder spits kan je weinig anders dan wachten op een bevlieging van de voorste 2. Ted heeft gefaald.
:withstupid:

Gebruikersavatar
Wessel
Berichten: 2358
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 14:32

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door Wessel »

Keizerstad1994 schreef:
za 30 apr 2022, 09:57
Wessel schreef:
za 30 apr 2022, 09:52
-Waarom toch steeds die vroege wissel van Bruijn? Hij maakt nou niet bepaald de indruk aan het einde van zijn krachten te zijn en ik vind hem vaak een van de betere spelers! Is er nou geen journalist die dat eens bij Meyer kan navragen?
Nou omdat ie al op geel stond en zich regelmatig voorbij liet lopen door (met name) Timber. Ik vind Bruijn een fijne speler maar om in de rol naast Schone te spelen mist hij m.i. toch de inhoud, fysieke kracht en loopvermogen om echt iets toe te voegen. Schone en Bruijn zijn teveel van hetzelfde, ik zou daar voor volgend jaar proberen een echt powerhouse neer te zetten die van 16 tot 16 kan spelen.
Deze wedstrijd had hij idd de handen vol aan Timber maar dat was met een andere speler ook zo geweest. Maar Bruijn is altijd de klos. Ik zou dan eerder Schöne wisselen. Die lijkt tegen het einde van een wedstrijd vaak aan het einde van zijn krachten te zijn.

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door flipsen »

eniesee12 schreef:
vr 29 apr 2022, 21:43
nessaja schreef:
vr 29 apr 2022, 21:41
Hoe zijn wij in godsnaam aan 35 punten gekomen
Met veel goede wedstrijden maar vandaag is helemaal ruk. Gelukkig zijn we veilig
Welke goede wedstrijden, behalve tegen Ajax noem er een een paar dan ?
Risus abundat in ore stultorum

WijchenNEC
Berichten: 2114
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 10:39
Contacteer:

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door WijchenNEC »

flipsen schreef:
za 30 apr 2022, 10:23
eniesee12 schreef:
vr 29 apr 2022, 21:43
nessaja schreef:
vr 29 apr 2022, 21:41
Hoe zijn wij in godsnaam aan 35 punten gekomen
Met veel goede wedstrijden maar vandaag is helemaal ruk. Gelukkig zijn we veilig
Welke goede wedstrijden, behalve tegen Ajax noem er een een paar dan ?

Zwolle thuis, feyenoord uit, twente uit, fortuna uit, groningen uit & thuis, az uit & thuis. Zo even uit het hoofd, wel veel eerste seizoenshelft…

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door flipsen »

eniesee12 schreef:
vr 29 apr 2022, 22:32
noviomagum schreef:
vr 29 apr 2022, 22:20
Uiteindelijk mis je gewoon kwaliteit en een spits!
Voorin is het sowieso matig!
:withstupid:

Ben erg gecharmeerd van okita , alleen zo zonde dat hij geen goals kan maken... we zeggen iets over de var en onze plek op de ranglijst , maar okita heeft er ook wel een of twee plekken gekost met al zijn gemiste kansen.
Jij bent gecharmeerd van Okita ?? Waarom die man kan niet meekomen in de eredivisie, je snapt er geen reet van … :jestera:
Risus abundat in ore stultorum

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door flipsen »

DJTEEF! schreef:
za 30 apr 2022, 09:54
Jota schreef:
za 30 apr 2022, 07:50
pjottr schreef:
za 30 apr 2022, 02:36
Fijn,, je begint pas te voetballen bjj een achterstand.
Ik hoop zelf dat dit soort ploegen nooit winnen, balen dat het mijn eigen club is.
Ik denk dat Meijer teveel hoopt op een bevlieging van voorste twee. Meijer is verantwoordelijk voor de energie en overtuiging bij spelers. Door de noodzaak bij de 1-0 veranderde de energie en dat was helaas te laat om resultaat te behalen.
Zonder spits kan je weinig anders dan wachten op een bevlieging van de voorste 2. Ted heeft gefaald.
Pech gehad met de gok op Bony…..
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door De Kletskop »

Polleke schreef:
za 30 apr 2022, 03:00
pjottr schreef:
za 30 apr 2022, 02:36
Fijn,, je begint pas te voetballen bjj een achterstand.
Het was laf ….. dat is de simpele conclusie. Meijer gooit alles dicht en hoopt. Ik heb geen seconde genoten vandaag.
Eens.
Anderszijds is het zonder enige balvastigheid voorin erg lastig tot voetballen te komen…maar iets minder laf mag het wel zeg pfff

Mcel
Berichten: 3947
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door Mcel »

WijchenNEC schreef:
za 30 apr 2022, 10:27
flipsen schreef:
za 30 apr 2022, 10:23
eniesee12 schreef:
vr 29 apr 2022, 21:43
nessaja schreef:
vr 29 apr 2022, 21:41
Hoe zijn wij in godsnaam aan 35 punten gekomen
Met veel goede wedstrijden maar vandaag is helemaal ruk. Gelukkig zijn we veilig
Welke goede wedstrijden, behalve tegen Ajax noem er een een paar dan ?

Zwolle thuis, feyenoord uit, twente uit, fortuna uit, groningen uit & thuis, az uit & thuis. Zo even uit het hoofd, wel veel eerste seizoenshelft…
De overeenkomst tussen al die wedstrijden? Als Bruijn mee kon doen, stond hij verder naar voren (want vaak Barreto als half CV/ half middenvelder). Wat mij betreft komt Proper de laatste wedstrijden naast Schöne en dan mag Bruijn zich meer bij de aanval aansluiten.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: FC Utrecht - NEC

Bericht door De Kletskop »

Mcel schreef:
za 30 apr 2022, 10:48
WijchenNEC schreef:
za 30 apr 2022, 10:27
flipsen schreef:
za 30 apr 2022, 10:23
eniesee12 schreef:
vr 29 apr 2022, 21:43
nessaja schreef:
vr 29 apr 2022, 21:41
Hoe zijn wij in godsnaam aan 35 punten gekomen
Met veel goede wedstrijden maar vandaag is helemaal ruk. Gelukkig zijn we veilig
Welke goede wedstrijden, behalve tegen Ajax noem er een een paar dan ?

Zwolle thuis, feyenoord uit, twente uit, fortuna uit, groningen uit & thuis, az uit & thuis. Zo even uit het hoofd, wel veel eerste seizoenshelft…
De overeenkomst tussen al die wedstrijden? Als Bruijn mee kon doen, stond hij verder naar voren (want vaak Barreto als half CV/ half middenvelder). Wat mij betreft komt Proper de laatste wedstrijden naast Schöne en dan mag Bruijn zich meer bij de aanval aansluiten.
Amen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jesseb, Maikel, pjottr, Pol, softtail, van Rijswijk en 49 gasten