NEC - AZ

Discussieer hier over de wedstrijden, voor- en nabeschouwingen, kaartverkoop, vervoer etc.
Gebruikersavatar
Nummer 11
Berichten: 4389
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 08:10
Locatie: Nijmegen-Noord
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door Nummer 11 »

gladiator schreef:
zo 06 mar 2022, 20:34
Waarom zijn de 2 grootste kansen van nec niet eens te zien in de samenvatting
Vroeg ik me ook al af. Verder dus duidelijk dat het hele stadion het goed had gezien en een VAR met 1000 herhalingen na minuten nog steeds geen hands constateert.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door Tiel »

Nummer 11 schreef:
zo 06 mar 2022, 20:38
gladiator schreef:
zo 06 mar 2022, 20:34
Waarom zijn de 2 grootste kansen van nec niet eens te zien in de samenvatting
Vroeg ik me ook al af. Verder dus duidelijk dat het hele stadion het goed had gezien en een VAR met 1000 herhalingen na minuten nog steeds geen hands constateert.
Achteraf vond de Var het wel hands aldus Nijhuis. Na lang en rustig kijken. Nijhuis zelf zag het direct op de beelden.......
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Justian
Moderator
Berichten: 3709
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 09:56
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door Justian »

Tiel schreef:
zo 06 mar 2022, 20:40
Nummer 11 schreef:
zo 06 mar 2022, 20:38
gladiator schreef:
zo 06 mar 2022, 20:34
Waarom zijn de 2 grootste kansen van nec niet eens te zien in de samenvatting
Vroeg ik me ook al af. Verder dus duidelijk dat het hele stadion het goed had gezien en een VAR met 1000 herhalingen na minuten nog steeds geen hands constateert.
Achteraf vond de Var het wel hands aldus Nijhuis. Na lang en rustig kijken. Nijhuis zelf zag het direct op de beelden.......
Dat maakt het nog meer een schande!
Er zitten dus 2 koekebakkers die samen niets zien en een Nijhuis ziet het gelijk :crazy2:

Daarom vraag ik me ook af waarom hij niet naar de beelden is geroepen.
:sjaal: N.E.C. Nijmegen :sjaal:

Gebruikersavatar
E.B.
Berichten: 4984
Lid geworden op: di 03 aug 2021, 15:10
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door E.B. »

Justian schreef:
zo 06 mar 2022, 20:50
Tiel schreef:
zo 06 mar 2022, 20:40
Nummer 11 schreef:
zo 06 mar 2022, 20:38
gladiator schreef:
zo 06 mar 2022, 20:34
Waarom zijn de 2 grootste kansen van nec niet eens te zien in de samenvatting
Vroeg ik me ook al af. Verder dus duidelijk dat het hele stadion het goed had gezien en een VAR met 1000 herhalingen na minuten nog steeds geen hands constateert.
Achteraf vond de Var het wel hands aldus Nijhuis. Na lang en rustig kijken. Nijhuis zelf zag het direct op de beelden.......
Dat maakt het nog meer een schande!
Er zitten dus 2 koekebakkers die samen niets zien en een Nijhuis ziet het gelijk :crazy2:

Daarom vraag ik me ook af waarom hij niet naar de beelden is geroepen.
Omdat Nachtegaal dat niet meer durft na Feijenoord- Heracles.

Nimma1
Berichten: 2365
Lid geworden op: do 18 jun 2015, 11:12
Locatie: Nimma
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door Nimma1 »

gladiator schreef:
zo 06 mar 2022, 20:34
Waarom zijn de 2 grootste kansen van nec niet eens te zien in de samenvatting
NOS maffia, KNVB maffia.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door Tiel »

E.B. schreef:
zo 06 mar 2022, 20:58
Justian schreef:
zo 06 mar 2022, 20:50
Tiel schreef:
zo 06 mar 2022, 20:40
Nummer 11 schreef:
zo 06 mar 2022, 20:38
gladiator schreef:
zo 06 mar 2022, 20:34
Waarom zijn de 2 grootste kansen van nec niet eens te zien in de samenvatting
Vroeg ik me ook al af. Verder dus duidelijk dat het hele stadion het goed had gezien en een VAR met 1000 herhalingen na minuten nog steeds geen hands constateert.
Achteraf vond de Var het wel hands aldus Nijhuis. Na lang en rustig kijken. Nijhuis zelf zag het direct op de beelden.......
Dat maakt het nog meer een schande!
Er zitten dus 2 koekebakkers die samen niets zien en een Nijhuis ziet het gelijk :crazy2:

Daarom vraag ik me ook af waarom hij niet naar de beelden is geroepen.
Omdat Nachtegaal dat niet meer durft na Feijenoord- Heracles.
Juist en dat komt door Nijhuis met zijn eigen regels, de meest waardeloze scheidsrechter van Nederland.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14545
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door Bottendaal »

We zijn in deze wedstrijd dus gewoon genaaid door die afgrijslijke viteski supporters…

https://amp.nos.nl/artikel/2420001-mind ... tesse.html

Die stond namelijk voorheen achter de achterlijn precies ter hoogte van waar Karlsson hands maakte…

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14545
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door Bottendaal »

gladiator schreef:
zo 06 mar 2022, 20:34
Waarom zijn de 2 grootste kansen van nec niet eens te zien in de samenvatting
Hoe kan die kans van El K nou níét in de samenvatting zitten?? En een of ander mislukt hoogstandje van Karlsson wel… :crazy2:

Gebruikersavatar
E.B.
Berichten: 4984
Lid geworden op: di 03 aug 2021, 15:10
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door E.B. »

Bottendaal schreef:
zo 06 mar 2022, 21:48
We zijn in deze wedstrijd dus gewoon genaaid door die afgrijslijke viteski supporters…

https://amp.nos.nl/artikel/2420001-mind ... tesse.html

Die stond namelijk voorheen achter de achterlijn precies ter hoogte van waar Karlsson hands maakte…
We zijn genaaid door Nachtegaal. Die schele kon het ook zonder deze camera zien. Iedereen zag het, zelfs Nijhuis.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16438
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door Legendario »

Ik vraag me wel af wat de regels zijn met betrekking tot het naar de kant roepen van de scheidsrechter. Soms gebeurt dat wel, soms neemt de VAR de beslissing. Wie is er nou de baas?
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
E.B.
Berichten: 4984
Lid geworden op: di 03 aug 2021, 15:10
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door E.B. »

Legendario schreef:
zo 06 mar 2022, 23:22
Ik vraag me wel af wat de regels zijn met betrekking tot het naar de kant roepen van de scheidsrechter. Soms gebeurt dat wel, soms neemt de VAR de beslissing. Wie is er nou de baas?
De regel moet gewoon zijn dat de scheids de baas is. De VAR moet net als de grens een hulpmiddel zijn, een paar extra ogen. Maar de scheidsrechter beslist uiteindelijk. Dus ook bij dit soort momenten moet hij naar de kant en de beelden zelf beoordelen. En niet zo'n Jan Doedel in Zeist.

Gebruikersavatar
Jeffry74
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door Jeffry74 »

mschr schreef:
zo 06 mar 2022, 19:58
Nijmegen0413 schreef:
zo 06 mar 2022, 19:52
Even iets anders.
In het stadion leek het er verdomd veel op alsof Matthijs 2x niet vrijuit ging (2x korte hoek).
En hij stompte een keer een bal raar weg, hij oogt wat minder stabiel dan voor de winterstop.
Of ben ik de enige die dat zo ziet?
De eerste goal had afgekeurd moeten worden. De tweede goal kon hij niet zien aankomen, omdat Schöne zijn stokken niet bij elkaar hield. Bij de derde goal pareerde hij een inzet van een vrijstaande AZ-er op miraculeuze wijze.
Bij de 2e goal vergeet je te vermelden dat OKITA zich als een meisje van de bal laat zetten.
Schöne de schuld geven van dat doelpunt is echt lachwekkend. :jestera:
Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14545
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door Bottendaal »

E.B. schreef:
zo 06 mar 2022, 22:06
Bottendaal schreef:
zo 06 mar 2022, 21:48
We zijn in deze wedstrijd dus gewoon genaaid door die afgrijslijke viteski supporters…

https://amp.nos.nl/artikel/2420001-mind ... tesse.html

Die stond namelijk voorheen achter de achterlijn precies ter hoogte van waar Karlsson hands maakte…
We zijn genaaid door Nachtegaal. Die schele kon het ook zonder deze camera zien. Iedereen zag het, zelfs Nijhuis.
Uiteraard had hij het moeten zien, maar als die camera er gewoon gestaan had dan had zelfs de VAR het niet kunnen missen.

Daarnaast vind ik het eigenlijk niet eens zo heel relevant of de VAR het wel of niet ziet. Die 4 op het veld hadden het moeten zien en een beslissing durven nemen.
Scheidsen beslissen zelf niet meer, maar vertrouwen op de VAR. Die is veel te veel een redmiddel geworden, terwijl die er alleen zou moeten zijn voor enorme fouten.
Nu laten ze doorspelen, want de VAR zal achteraf wel corrigeren als ze fout zitten, terwijl een van de 3(/4) op het veld dit gewoon al had moeten zien en ervoor durven fluiten. De scheids is verantwoordelijk, niet de VAR!

Gebruikersavatar
E.B.
Berichten: 4984
Lid geworden op: di 03 aug 2021, 15:10
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door E.B. »

Bottendaal schreef:
ma 07 mar 2022, 01:58
E.B. schreef:
zo 06 mar 2022, 22:06
Bottendaal schreef:
zo 06 mar 2022, 21:48
We zijn in deze wedstrijd dus gewoon genaaid door die afgrijslijke viteski supporters…

https://amp.nos.nl/artikel/2420001-mind ... tesse.html

Die stond namelijk voorheen achter de achterlijn precies ter hoogte van waar Karlsson hands maakte…
We zijn genaaid door Nachtegaal. Die schele kon het ook zonder deze camera zien. Iedereen zag het, zelfs Nijhuis.
Uiteraard had hij het moeten zien, maar als die camera er gewoon gestaan had dan had zelfs de VAR het niet kunnen missen.

Daarnaast vind ik het eigenlijk niet eens zo heel relevant of de VAR het wel of niet ziet. Die 4 op het veld hadden het moeten zien en een beslissing durven nemen.
Scheidsen beslissen zelf niet meer, maar vertrouwen op de VAR. Die is veel te veel een redmiddel geworden, terwijl die er alleen zou moeten zijn voor enorme fouten.
Nu laten ze doorspelen, want de VAR zal achteraf wel corrigeren als ze fout zitten, terwijl een van de 3(/4) op het veld dit gewoon al had moeten zien en ervoor durven fluiten. De scheids is verantwoordelijk, niet de VAR!
De VAR is een flop en heeft het spel niet eerlijker gemaakt.

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door Jules »

E.B. schreef:
ma 07 mar 2022, 03:14
De VAR is een flop en heeft het spel niet eerlijker gemaakt.
De VAR is een prima instrument maar als je de regie in handen geeft aan partijdige NEC-haters schiet het niet op inderdaad.
Laatst gewijzigd door Jules op zo 13 mar 2022, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
E.B.
Berichten: 4984
Lid geworden op: di 03 aug 2021, 15:10
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door E.B. »

Jules schreef:
ma 07 mar 2022, 06:51
E.B. schreef:
ma 07 mar 2022, 03:14
De VAR is een flop en heeft het spel niet eerlijker gemaakt.
De VAR is een prima instrument maar als je de regie in handen geeft aan partijdige NEC-haters schiet het niet op inderdaad. Vaak zijn het (de NEC-haters dus) Tukkers met gefrustreerde ambtenarenhoofden. Ik denk aan een Jaap Uilenberg die NEC in de jaren '90 meerdere malen smerig naaide. Ik herinner me een GAE - NEC 1997 nacompetitie. Oleg Poutilo.
Het gebeurt ook bij andere wedstrijden dan van NEC. Het is een mislukking en nog steeds gebasseerd op willekeur. Leuk dat ze kunnen meten of een schouder 6 cm buitenspel stond, maar op teveel vlakken raakt het kant noch wal.

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door Jules »

E.B. schreef:
ma 07 mar 2022, 08:11
Het gebeurt ook bij andere wedstrijden dan van NEC. Het is een mislukking en nog steeds gebasseerd op willekeur. Leuk dat ze kunnen meten of een schouder 6 cm buitenspel stond, maar op teveel vlakken raakt het kant noch wal.
Als er situaties zijn die je zelfs met een video-analyse niet kunt beoordelen (wat bij de handsbal van Karlson niet het geval was maar wel bij de bal over de lijn ja/nee Ajax PSV) moet de scheidsrechter het uiteindelijke oordeel geven. Daarom had Nijhuis zelf naar de beelden moeten kijken. Maar als je het wel prima vindt dat NEC schandalig genaaid wordt, dan kijk je niet naar het scherm en kun je achteraf roepen dat het een verkeerde beslissing was en dat de VAR daarvoor verantwoordelijk is.

Gebruikersavatar
E.B.
Berichten: 4984
Lid geworden op: di 03 aug 2021, 15:10
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door E.B. »

Jules schreef:
ma 07 mar 2022, 08:44
E.B. schreef:
ma 07 mar 2022, 08:11
Het gebeurt ook bij andere wedstrijden dan van NEC. Het is een mislukking en nog steeds gebasseerd op willekeur. Leuk dat ze kunnen meten of een schouder 6 cm buitenspel stond, maar op teveel vlakken raakt het kant noch wal.
Als er situaties zijn die je zelfs met een video-analyse niet kunt beoordelen (wat bij de handsbal van Karlson niet het geval was maar wel bij de bal over de lijn ja/nee Ajax PSV) moet de scheidsrechter het uiteindelijke oordeel geven. Daarom had Nijhuis zelf naar de beelden moeten kijken. Maar als je het wel prima vindt dat NEC schandalig genaaid wordt, dan kijk je niet naar het scherm en kun je achteraf roepen dat het een verkeerde beslissing was en dat de VAR daarvoor verantwoordelijk is.
Er zijn voldoende situaties waarbij er wel een beoordeling plaats kan vinden middels video-analyse maar ze ook de verkeerde keuze maken. Ze wijzen naar elkaar als het ze uitkomt, ze verschuilen zich achter de slowmo-modus, het 30 keer opnieuw zien van de beelden en er in gaan geloven dat het een overtreding was. Het werkt gewoon niet zoals het moet dus schaf het af of pak het middel aan. Wie men ook naait, het moet anders dan hoe het nu gaat.

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door Jules »

E.B. schreef:
ma 07 mar 2022, 08:50
Er zijn voldoende situaties waarbij er wel een beoordeling plaats kan vinden middels video-analyse maar ze ook de verkeerde keuze maken. Ze wijzen naar elkaar als het ze uitkomt, ze verschuilen zich achter de slowmo-modus, het 30 keer opnieuw zien van de beelden en er in gaan geloven dat het een overtreding was.
Mee eens dat het belachelijk is, daarom moet de scheidsrechter wel de eindverantwoording hebben bij cruciale beslissingen. Wat er gisteren bij NEC is gebeurd was een opzichtige naaistreek van de VAR die door Nijhuis bewust ( want niet zelf gaan bekijken maar triomfantelijk akkoord gaan met de naaistreek) niet is overruled. Kortom voor NEC maakt het inderdaad vaak niet uit of er een VAR is (zie ook Feyenoord - NEC dit jaar obstructie van Linssen doorspelen - goal) als er NEC-haters de dienst uitmaken. Dat blijkt opnieuw.

Gebruikersavatar
E.B.
Berichten: 4984
Lid geworden op: di 03 aug 2021, 15:10
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door E.B. »

Jules schreef:
ma 07 mar 2022, 09:11
E.B. schreef:
ma 07 mar 2022, 08:50
Er zijn voldoende situaties waarbij er wel een beoordeling plaats kan vinden middels video-analyse maar ze ook de verkeerde keuze maken. Ze wijzen naar elkaar als het ze uitkomt, ze verschuilen zich achter de slowmo-modus, het 30 keer opnieuw zien van de beelden en er in gaan geloven dat het een overtreding was.
Mee eens dat het belachelijk is, daarom moet de scheidsrechter wel de eindverantwoording hebben bij cruciale beslissingen. Wat er gisteren bij NEC is gebeurd was een opzichtige naaistreek van de VAR die door Nijhuis bewust ( want niet zelf gaan bekijken maar triomfantelijk akkoord gaan met de naaistreek) niet is overruled. Kortom voor NEC maakt het inderdaad vaak niet uit of er een VAR is (zie ook Feyenoord - NEC dit jaar obstructie van Linssen doorspelen - goal) als er NEC-haters de dienst uitmaken. Dat blijkt opnieuw.
Dat had in mijn optiek nog steeds te maken met de situatie Feijenoord - Heracles. Geen idee of het allemaal NEC-haters zijn. Maar ze moeten het gewoon anders gaan doen, dit werkt niet zo. Het is frustrerend omdat iemand juist de kans krijgt de goede beslissing alsnog te maken maar gewoon niet doet.

De VAR zorgt juist voor meer discussie. Willekeur van de bovenste plank.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14545
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door Bottendaal »

Jules schreef:
ma 07 mar 2022, 09:11
E.B. schreef:
ma 07 mar 2022, 08:50
Er zijn voldoende situaties waarbij er wel een beoordeling plaats kan vinden middels video-analyse maar ze ook de verkeerde keuze maken. Ze wijzen naar elkaar als het ze uitkomt, ze verschuilen zich achter de slowmo-modus, het 30 keer opnieuw zien van de beelden en er in gaan geloven dat het een overtreding was.
Mee eens dat het belachelijk is, daarom moet de scheidsrechter wel de eindverantwoording hebben bij cruciale beslissingen. Wat er gisteren bij NEC is gebeurd was een opzichtige naaistreek van de VAR die door Nijhuis bewust ( want niet zelf gaan bekijken maar triomfantelijk akkoord gaan met de naaistreek) niet is overruled. Kortom voor NEC maakt het inderdaad vaak niet uit of er een VAR is (zie ook Feyenoord - NEC dit jaar obstructie van Linssen doorspelen - goal) als er NEC-haters de dienst uitmaken. Dat blijkt opnieuw.
Piep piep, hallo!

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16546
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door jackkreta »

Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door Jules »

Nijhuis baalt weer eens een keer. Maar als je het niet goed kon waarnemen, ga je naar het scherm kijken. Dat is ook het hele idee achter de invoering van het scherm, lijkt me zo.
Aangezien hij dat zelf ook wel weet, zal er vast een goede reden zijn waarom hij geen zin had om naar het scherm te gaan kijken.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10589
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door Gijscoman »

Jules schreef:
ma 07 mar 2022, 10:47
Nijhuis baalt weer eens een keer. Maar als je het niet goed kon waarnemen, ga je naar het scherm kijken. Dat is ook het hele idee achter de invoering van het scherm, lijkt me zo.
Aangezien hij dat zelf ook wel weet, zal er vast een goede reden zijn waarom hij geen zin had om naar het scherm te gaan kijken.
Dan heb je de VAR nog altijd niet begrepen. Nijhuis mag pas naar de kant gaan, als de VAR hem daartoe opdracht geeft. Tot die tijd mag hij helemaal niet kijken.

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: NEC - AZ

Bericht door Jules »

Gijscoman schreef:
ma 07 mar 2022, 10:58
Jules schreef:
ma 07 mar 2022, 10:47
Nijhuis baalt weer eens een keer. Maar als je het niet goed kon waarnemen, ga je naar het scherm kijken. Dat is ook het hele idee achter de invoering van het scherm, lijkt me zo.
Aangezien hij dat zelf ook wel weet, zal er vast een goede reden zijn waarom hij geen zin had om naar het scherm te gaan kijken.
Dan heb je de VAR nog altijd niet begrepen. Nijhuis mag pas naar de kant gaan, als de VAR hem daartoe opdracht geeft. Tot die tijd mag hij helemaal niet kijken.
Nijhuis is toch ook eindverantwoordelijk voor alle beslissingen? Bij een handsbal waaruit direct een goal komt en je twijfelt aan je waarneming ga je toch zelf checken ook al vindt die idioot achter het scherm dat niet nodig?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bobnec, Google [Bot], Joeri, Mook en 47 gasten