SC Heerenveen-N.E.C.

Discussieer hier over de wedstrijden, voor- en nabeschouwingen, kaartverkoop, vervoer etc.
Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14547
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: SC Heerenveen-N.E.C.

Bericht door Bottendaal »

Polleke schreef:
wo 16 feb 2022, 11:04
Bottendaal schreef:
di 15 feb 2022, 09:32
Polleke schreef:
ma 14 feb 2022, 18:49
LH7 schreef:
ma 14 feb 2022, 13:24
Polleke schreef:
ma 14 feb 2022, 13:07
We gaan nooit stappen zetten met dit systeem. Je speelt met twee middenvelders, en daardoor kan je nooit domineren. Als een tegenstander hoog druk zet dan kan je je niet onder de druk uitspelen. Ik wil graag voetbal zien.

Europees voetbal maakt me geen snars uit. Ik vind het 10 keer belangrijker dat we beter gaan spelen. Dat levert straks veel meer op, aan respect en qua ontwikkeling van de spelers. Meijer moet echt stoppen hiermee.
Dus jij speelt liever nog 12 goede wedstrijden terwijl we Europa mislopen dan 12 minder goede waarmee we Europa in gaan? :brancard:
Als we de playoffs halen dan moeten we tegen FC Utrecht/Vitesse/FC Twente/AZ of Feyenoord meerdere keren winnen. Dat gaat niet lukken, zeker niet met dit spel. Dus wat maken die play-offs dan aan.

Belangrijker is dat we onze talenten houden, verlengen of zeer goed verkopen. Goed spel verhoogd hun marktwaarde enorm. Ook bindt het publiek en goodwill van sponsors etc.

Dus ja, ik zie liever een goede wedstrijd met positiever spel. Ook al kost dat ons wat punten. Goed spel wordt uiteindelijk altijd beloond.
Dat is voor een club zoals NEC dus gewoon niet waar. Daarvan zijn genoeg voorbeelden in het verleden te vinden.
Maar wat ik belangrijker vind: we hebben simpelweg de selectie niet om positiever te spelen. We hebben geen spits, we hebben geen uitgebalanceerd middenveld. Meijer haalt echt het maximale resultaat uit deze selectie.
We zien al 1,5 jaar wat er gebeurt als we (liefst 433) hoger druk zetten en aanvallender voetballen. Dan gaat onze verdediging zwemmen en krijgen we counters om onze oren. Dat zagen we van de week nog tegen GAE.
Meijer wíl wel graag voetballen, maar wil voornamelijk de bal hebben.
Aangezien deze ploeg in de omschakeling niet sterk is moet je beginnen met zorgen dat het achterin stevig staat. Van daaruit langzaam naar voren voetballen. Lukt dat niet dan ga je counteren. Het laatste is waar bij ons de meeste goals uit vallen, omdat we simpelweg vanaf de controleurs niet genoeg body hebben. Alles daarvoor (excl. Bruijn) is te licht om een bal vast te houden en te combineren.
Zonder Bruijn is voetballen op de helft van de tegenstander dus haast onmogelijk. Als Bruijn en Proper weer fit zijn, dan zul je weer beter voetbal gaan zien, maar nog steeds niet ideaal, omdat we geen spits hebben…
Ik verwacht geen dominant aanvallend voetbal met dit team. Voorin hebben we omschakelspelers. Zolang we geen fitte Bony hebben, zal je meer op de omschakeling moeten spelen. Maar er is een verschil tussen compact spelen en wat we nu doen. 5 man achterin, twee controleurs ervoor. Soms sta je met 7 man met je reet tegen de 16. En elke bal die je weg speelt komt als een boemerang weer terug.

Het enige wat ik zeg: dat hoeft nu niet meer. Laten we iets verder naar voren spelen, verdediger minder, middenvelder erbij. We hebben zoveel voetballend vermogen op dat middenveld. Ik wil daar graag van kunnen genieten.
En wie moest dat zijn dan, als Bruijn en Proper niet fit zijn?
Als die fit zijn staat er een andere basis dan tegen GAE en Heerenveen he!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bottendaal, Tyson, Weet ik veel en 105 gasten