Almere City - NEC

Discussieer hier over de wedstrijden, voor- en nabeschouwingen, kaartverkoop, vervoer etc.
Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38244
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Almere City - NEC

Bericht door mschr »

vak Oost schreef:
za 03 apr 2021, 10:33
mschr schreef:
za 03 apr 2021, 10:22
bbq schreef:
za 03 apr 2021, 09:03
Conclusie

Met Janga in de spits gaan we niks uitrichten in de play off. Ga dan nu nog 7 weken met het overige materiaal kijken naar een betere optie.
Met Janga wonnen we onlangs van sittard, Roda en Volendam. Het probleem tegen TOP was oververmoeidheid van de oudjes in onze selectie. Barreto kon geen stap vooruit meer zetten. Het probleem van gister was het ontbreken van twee pijlers Rens en Barreto. Het is onwaarschijnlijk dat we de nacompetitie gaan winnen, maar met een volledig elftal de finale halen zit er zeker in.
allemaal mooi en prachtig maar de man is een aanfluiting voor het beroep "betaald voetballer"
O ja? Hij maakte de belangrijke gelijkmaker tegen Sittard en bereidde de winnende treffer voor. Hij dolde de VVV-verdediging en maakte de belangrijke gelijkmaker.

Mcel
Berichten: 3946
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Almere City - NEC

Bericht door Mcel »

Jules schreef:
za 03 apr 2021, 10:22
bbq schreef:
za 03 apr 2021, 09:03


Waarom gisteren niet overschakelen naar 442 als de man waarvoor het 532 systeem is ingezet een blessure heeft?
Mee eens. De enige reden waarom 5-3-2 een tactische vondst was heet Barreto. Als je zonder Barreto toch volhoudt aan 5-3-2 geef je eigenlijk aan dat het geen tactische vondst was maar een toevalstreffer.
Was inderdaad een toevalstreffer. Maar belangrijk voordeel van 5-3-2 was ook dat de backs hoger kunnen (blijven) staan. Die heb je gewoon nodig om voorzetten te kunnen geven. En door hen verdedigend wat te ontlasten zou je aanvallend meer van ze mogen verwachten. Dus vooraf vond ik het niet heel raar om het systeem te houden. We hebben ten slotte geen vleugelaanvallers. Maar met de 3 CV's van gisteren begint de opbouw al niet lekker. Daarnaast een Janga die aanvallend/opbouwend geen enkele bijdrage heeft. En de backs die (nu) aanvallend tegenvallen. Dat alles maakt je aanvallend onmachtig en dan is een verdedigend foutje natuurlijk dodelijk. Desondanks blijf je (qua tussenstand) nog lang in de wedstrijd. Maar met alleen een Tavsan die aanvallend zichtbaar is bereik je natuurlijk niks. Laatste kwartier met Baeten zag je al wat beter spel. En zelfs Okita droeg in een half uur meer bij dan Janga in 5 kwartier.

noviomagum
Berichten: 6754
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 12:55

Re: Almere City - NEC

Bericht door noviomagum »

Mcel schreef:
za 03 apr 2021, 11:10
Jules schreef:
za 03 apr 2021, 10:22
bbq schreef:
za 03 apr 2021, 09:03


Waarom gisteren niet overschakelen naar 442 als de man waarvoor het 532 systeem is ingezet een blessure heeft?
Mee eens. De enige reden waarom 5-3-2 een tactische vondst was heet Barreto. Als je zonder Barreto toch volhoudt aan 5-3-2 geef je eigenlijk aan dat het geen tactische vondst was maar een toevalstreffer.
Was inderdaad een toevalstreffer. Maar belangrijk voordeel van 5-3-2 was ook dat de backs hoger kunnen (blijven) staan. Die heb je gewoon nodig om voorzetten te kunnen geven. En door hen verdedigend wat te ontlasten zou je aanvallend meer van ze mogen verwachten. Dus vooraf vond ik het niet heel raar om het systeem te houden. We hebben ten slotte geen vleugelaanvallers. Maar met de 3 CV's van gisteren begint de opbouw al niet lekker. Daarnaast een Janga die aanvallend/opbouwend geen enkele bijdrage heeft. En de backs die (nu) aanvallend tegenvallen. Dat alles maakt je aanvallend onmachtig en dan is een verdedigend foutje natuurlijk dodelijk. Desondanks blijf je (qua tussenstand) nog lang in de wedstrijd. Maar met alleen een Tavsan die aanvallend zichtbaar is bereik je natuurlijk niks. Laatste kwartier met Baeten zag je al wat beter spel. En zelfs Okita droeg in een half uur meer bij dan Janga in 5 kwartier.
Maar onze backs zijn ook al weken matig tot slecht toch daar komt ook vrij weinig meer van Bruijn hetzelfde , Janga kan er geen kut van dan houdt het gauw op natuurlijk om wedstrijden te winnen ook

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Almere City - NEC

Bericht door flipsen »

Midas schreef:
vr 02 apr 2021, 20:24
Die janga is ook echt 3x niks
Joh, echt ?
Risus abundat in ore stultorum

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Almere City - NEC

Bericht door flipsen »

Ach we kunnen ook niet elke wedstrijd het geluk hebben dat we een pingel meekrijgen en de tegenstander rood , maar het maakt allemaal niet uit , dit zijn wedstrijden voor de kat zijn kut we moeten er in de nacompetitie staan daar gaat het om.....
Risus abundat in ore stultorum

bbq
Berichten: 1289
Lid geworden op: wo 09 okt 2019, 20:28
Contacteer:

Re: Almere City - NEC

Bericht door bbq »

Dat is nu net het probleem van Janga, hij speelt best wel eens een betere pot maar als dat maar 1 op de 8 wedstrijden is heeft het geen zin om hem de laten staan.
Hij zal nooit maar dan ook nooit 4 potten op rij sciren/goed spelen

GV
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 29 aug 2008, 17:33
Contacteer:

Re: Almere City - NEC

Bericht door GV »

Geweldig team, geweldige trainer die een contract verdiend. Ik heb ineens geen goed gevoel meer van Ted.
Al 65 NEC’er in ♥️ en nieren

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: Almere City - NEC

Bericht door Jules »

Mcel schreef:
za 03 apr 2021, 11:10

...belangrijk voordeel van 5-3-2 was ook dat de backs hoger kunnen (blijven) staan. Die heb je gewoon nodig om voorzetten te kunnen geven. En door hen verdedigend wat te ontlasten zou je aanvallend meer van ze mogen verwachten. [ ] We hebben ten slotte geen vleugelaanvallers.
Maar met alleen een Tavsan die aanvallend zichtbaar is bereik je natuurlijk niks.
Ik roep hier al een jaar dat NEC met een dubbele bezetting op de vleugels moet gaan spelen. Een vaste back en een wingback als valse aanvaller. Want we hebben geen vleugelaanvallers en zo komt er nooit een bal bij de spitsen. Ook dat Tavsan moet spelen waar de ruimte ligt en dus ook achter de spitsen opgesteld kan worden. Compleet ridicuul vonden de kenners dit. Wel leuk dat er op het moment dat er niks meer te winnen valt ineens een forumlid tot dezelfde conclusies komt.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9217
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Almere City - NEC

Bericht door Polleke »

Jules schreef:
za 03 apr 2021, 10:22
bbq schreef:
za 03 apr 2021, 09:03


Waarom gisteren niet overschakelen naar 442 als de man waarvoor het 532 systeem is ingezet een blessure heeft?
Mee eens. De enige reden waarom 5-3-2 een tactische vondst was heet Barreto. Als je zonder Barreto toch volhoudt aan 5-3-2 geef je eigenlijk aan dat het geen tactische vondst was maar een toevalstreffer.
Ik vind dit gewoon zo erg dom allemaal. Net als iedereen in Nederland pretendeer ik een voetbalkenner te zijn, en net als bij vele zal het in de praktijk wel meevallen. Maar zowel tegen Oss als Almere heb ik van tevoren tegen een maat gezegd wat precies de problemen zouden worden in die match, en beide kwamen uit. Het is geen hogere wiskunde dit. Mis je vd Eijden, dan gebeurd er iets... raak je iets kwijt. Verlies je Barreto, idem.

Dan houdt het in dat je iets moet aanpassen, omdat de vervangers die kwaliteiten missen. Het is zo logisch. Waarom doet de trainer dat niet?

Mcel
Berichten: 3946
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Almere City - NEC

Bericht door Mcel »

Jules schreef:
za 03 apr 2021, 14:32
Mcel schreef:
za 03 apr 2021, 11:10

...belangrijk voordeel van 5-3-2 was ook dat de backs hoger kunnen (blijven) staan. Die heb je gewoon nodig om voorzetten te kunnen geven. En door hen verdedigend wat te ontlasten zou je aanvallend meer van ze mogen verwachten. [ ] We hebben ten slotte geen vleugelaanvallers.
Maar met alleen een Tavsan die aanvallend zichtbaar is bereik je natuurlijk niks.
Ik roep hier al een jaar dat NEC met een dubbele bezetting op de vleugels moet gaan spelen. Een vaste back en een wingback als valse aanvaller. Want we hebben geen vleugelaanvallers en zo komt er nooit een bal bij de spitsen. Ook dat Tavsan moet spelen waar de ruimte ligt en dus ook achter de spitsen opgesteld kan worden. Compleet ridicuul vonden de kenners dit. Wel leuk dat er op het moment dat er niks meer te winnen valt ineens een forumlid tot dezelfde conclusies komt.
Eh... als je mij bedoelt met het forumlid dat tot dezelfde conclusie komt, dan lees je verkeerd.

We onderkennen hetzelfde probleem (we hebben geen vleugelaanvallers), maar niet dezelfde oplossing. Ik vind Meijers oplossing logischer dan de jouwe. Ik gaf tijdens de schorsing van Rens al aan dat we bij zijn terugkomst 5-3-2 moesten gaan overwegen.

We hebben geen vleugelspelers, de backs kunnen het redelijk (als ze in vorm zijn). Maar dat gemis ga je niet compenseren door nog 2 spelers op te offeren op die plaats. 5-3-2 is het meest logisch, mits je spelers als CV neerzet die kunnen opbouwen en een goede lange pass in huis hebben. Daarmee heb je je backs toch hoger staan en is er ook verdedigend meer evenwicht. Sanniez heeft beide capaciteiten niet, dus dat was een verkeerde keuze. Een Proper of zelfs een Bruijn op die plek was nog logischer geweest. Daarnaast loopt er een Janga voorin die geen bal vasthoudt of vooruitspeelt en die zelf ook niet dreigend is. In feite speel je dus met 1 spits en een gemankeerde 10 (Vet) die het een paar wedstrijden relatief gezien best aardig gedaan heeft, maar gisteren net zo onzichtbaar was als Bruijn, Janga en (aanvallend) de twee backs. Dan mag Tavsan het in zijn eentje proberen. Ondankbare en onmogelijke taak. Hij moet dus sowieso ondersteund worden door een voetballende spits. Gewoon iemand die iets doet, iets probeert, zich niet verstopt, verdedigers iets te doen geeft. Dan ben je voorin al twee keer zo sterk als nu.

Tavsan heeft ruimte nodig, maar dan moet je hem natuurlijk niet achter de spitsen zetten. Als het ergens druk is, dan is het daar wel, met 2 CV's en 1 of 2 CVM's van de tegenstander. Hij moet 1 of 2 tegenstanders voorbij en dan op schotsafstand zijn. Dus is de spitspositie de enige plek waar hij thuishoort.

Dus nee, we hebben niet bepaald dezelfde conclusie.

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: Almere City - NEC

Bericht door Jules »

Mcel schreef:
za 03 apr 2021, 15:19

5-3-2 is het meest logisch, mits je spelers als CV neerzet die kunnen opbouwen en een goede lange pass in huis hebben. Daarmee heb je je backs toch hoger staan en is er ook verdedigend meer evenwicht.
Tegen Top Oss (met een man meer) leverde dit niet echt een geweldig resultaat op.
Mcel schreef:
za 03 apr 2021, 15:19
Sanniez heeft beide capaciteiten niet, dus dat was een verkeerde keuze.
Sanniez heeft de aanvallende capaciteiten als een van de weinige in de selectie juist wel. Aan de bal meer techniek dan Okita, Ondaan, Beekman en/of Fase. Dat zijn allemaal blinde dravers.

Mcel schreef:
za 03 apr 2021, 15:19
Dan mag Tavsan het in zijn eentje proberen. Ondankbare en onmogelijke taak. Hij moet dus sowieso ondersteund worden door een voetballende spits. Gewoon iemand die iets doet, iets probeert, zich niet verstopt, verdedigers iets te doen geeft. Dan ben je voorin al twee keer zo sterk als nu.
Geheel mee eens.
Mcel schreef:
za 03 apr 2021, 15:19
Tavsan heeft ruimte nodig, maar dan moet je hem natuurlijk niet achter de spitsen zetten.
Tavsan heeft ruimte nodig dus moet je het hem niet tussen een overmacht aan verdedigers neerzetten. Zoals je zelf hierboven schrijft...
Mcel schreef:
za 03 apr 2021, 15:19
Dus is de spitspositie de enige plek waar hij thuishoort.
Dus hij heeft ruimte nodig, hij moet niet in zijn eentje ervoor komen te staan en dus is de spitspositie de enige plek waar hij thuishoort. Eh.. want in de spits heb je de meeste ruimte...duidelijk ja.

Overigens schreef ik dat je Tavsan moet opstellen daar waar ruimte ligt. Dus dat kan de ene keer in de aanval zijn en de andere vlak achter de aanvallers. Zoals Herschi dat was.

Mcel
Berichten: 3946
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Almere City - NEC

Bericht door Mcel »

Jules schreef:
za 03 apr 2021, 15:46
Mcel schreef:
za 03 apr 2021, 15:19

5-3-2 is het meest logisch, mits je spelers als CV neerzet die kunnen opbouwen en een goede lange pass in huis hebben. Daarmee heb je je backs toch hoger staan en is er ook verdedigend meer evenwicht.
Tegen Top Oss (met een man meer) leverde dit niet echt een geweldig resultaat op.
Mcel schreef:
za 03 apr 2021, 15:19
Sanniez heeft beide capaciteiten niet, dus dat was een verkeerde keuze.
Sanniez heeft de aanvallende capaciteiten als een van de weinige in de selectie juist wel. Aan de bal meer techniek dan Okita, Ondaan, Beekman en/of Fase. Dat zijn allemaal blinde dravers.

Mcel schreef:
za 03 apr 2021, 15:19
Dan mag Tavsan het in zijn eentje proberen. Ondankbare en onmogelijke taak. Hij moet dus sowieso ondersteund worden door een voetballende spits. Gewoon iemand die iets doet, iets probeert, zich niet verstopt, verdedigers iets te doen geeft. Dan ben je voorin al twee keer zo sterk als nu.
Geheel mee eens.
Mcel schreef:
za 03 apr 2021, 15:19
Tavsan heeft ruimte nodig, maar dan moet je hem natuurlijk niet achter de spitsen zetten.
Tavsan heeft ruimte nodig dus moet je het hem niet tussen een overmacht aan verdedigers neerzetten. Zoals je zelf hierboven schrijft...
Mcel schreef:
za 03 apr 2021, 15:19
Dus is de spitspositie de enige plek waar hij thuishoort.
Dus hij heeft ruimte nodig, hij moet niet in zijn eentje ervoor komen te staan en dus is de spitspositie de enige plek waar hij thuishoort. Eh.. want in de spits heb je de meeste ruimte...duidelijk ja.

Overigens schreef ik dat je Tavsan moet opstellen daar waar ruimte ligt. Dus dat kan de ene keer in de aanval zijn en de andere vlak achter de aanvallers. Zoals Herschi dat was.
  • In de 5 wedstrijden vóór TOP pakte de 5-3-2 prima uit. Zonder Rens en zonder Barreto is het behelpen.
  • Ik beschreef de capaciteiten die nodig zijn als CV in dit systeem. Die heeft Sanniez niet. Wel zag ik hem een keer met de bal aan de voet aanvallend indribbelen op de helft van de tegenstander: bal kwijt. Niet direct een bewijs van technisch goede aanvallende kwaliteiten.
  • Laten we het erop houden dat Tavsan "vrijheid" nodig heeft (in de zin van "vrije rol"). Als jij het tussen 2 tegenstanders al druk vindt, wat vind je dan van een plek tussen 2 CVM's én 2 CV's? Mij gaat het erom dat hij minder tegenstanders tegenkomt op weg naar het doel. Daarbij heeft hij op de spitspositie nu 5x gescoord in 7 wedstrijden.

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: Almere City - NEC

Bericht door Jules »

Mcel schreef:
za 03 apr 2021, 16:27
  • Ik beschreef de capaciteiten die nodig zijn als CV in dit systeem. Die heeft Sanniez niet. Wel zag ik hem een keer met de bal aan de voet aanvallend indribbelen op de helft van de tegenstander: bal kwijt. Niet direct een bewijs van technisch goede aanvallende kwaliteiten.
Ik heb nooit beweerd dat ik in Sanniez een ideale verdediger zie, laat staan een ideale cv. Het zal nu poging 284 zijn dat ik het heb over Sanniez in de rol als aanvallende wingback. Dus een beetje flauw dat je nu mijn beweringen weerlegt alsof ik hem graag als verdediger zie.
Hij zal best een bal zijn kwijtgeraakt. Dat overkomt Rens en Barreto ook regelmatig. Rens speelt de bal zelfs vaker recht naar de tegenstander als naar een medespeler dit jaar. Hoor je ook niemand over.

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: Almere City - NEC

Bericht door Jules »

Mcel schreef:
za 03 apr 2021, 16:27
Mij gaat het erom dat hij minder tegenstanders tegenkomt op weg naar het doel.
Mij ook, zoals ik hierboven twee keer uitgelegd heb.

Mcel
Berichten: 3946
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Almere City - NEC

Bericht door Mcel »

Jules schreef:
za 03 apr 2021, 16:54
Mcel schreef:
za 03 apr 2021, 16:27
  • Ik beschreef de capaciteiten die nodig zijn als CV in dit systeem. Die heeft Sanniez niet. Wel zag ik hem een keer met de bal aan de voet aanvallend indribbelen op de helft van de tegenstander: bal kwijt. Niet direct een bewijs van technisch goede aanvallende kwaliteiten.
Ik heb nooit beweerd dat ik in Sanniez een ideale verdediger zie, laat staan een ideale cv. Het zal nu poging 284 zijn dat ik het heb over Sanniez in de rol als aanvallende wingback. Dus een beetje flauw dat je nu mijn beweringen weerlegt alsof ik hem graag als verdediger zie.
Hij zal best een bal zijn kwijtgeraakt. Dat overkomt Rens en Barreto ook regelmatig. Rens speelt de bal zelfs vaker recht naar de tegenstander als naar een medespeler dit jaar. Hoor je ook niemand over.
Ik zeg niet dat jij Sanniez als CV wil. Ik gaf alleen maar aan dat hij niet de capaciteiten heeft, die in die rol nodig zijn. Daar zijn we het dus over eens. En ja, ook Barreto, Rens, Odenthal en Bukusu leveren de bal vaker in dan ons lief is.

Mcel
Berichten: 3946
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Almere City - NEC

Bericht door Mcel »

Jules schreef:
za 03 apr 2021, 16:56
Mcel schreef:
za 03 apr 2021, 16:27
Mij gaat het erom dat hij minder tegenstanders tegenkomt op weg naar het doel.
Mij ook, zoals ik hierboven twee keer uitgelegd heb.
Mooi, maar dan snap ik niet dat jij hem tussen 3 of 4 tegenstanders neerzet. Hij loopt bijna 1 op 1 in de spits. Wat wil je nog meer? Lekker laten staan daar.

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: Almere City - NEC

Bericht door Jules »

Als ik schrijf:
Jules schreef:
za 03 apr 2021, 14:32
Ook dat Tavsan moet spelen waar de ruimte ligt en dus ook achter de spitsen opgesteld kan worden.
is jouw conclusie:

Mcel schreef:
za 03 apr 2021, 17:12
Mooi, maar dan snap ik niet dat jij hem tussen 3 of 4 tegenstanders neerzet.
Dat wil ik ook niet. Ik wil dat hij speelt daar waar de ruimte ligt. Daarom schreef ik dat ook zo vrij expliciet..

Mcel
Berichten: 3946
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Almere City - NEC

Bericht door Mcel »

Jules schreef:
za 03 apr 2021, 18:05
Als ik schrijf:
Jules schreef:
za 03 apr 2021, 14:32
Ook dat Tavsan moet spelen waar de ruimte ligt en dus ook achter de spitsen opgesteld kan worden.
is jouw conclusie:

Mcel schreef:
za 03 apr 2021, 17:12
Mooi, maar dan snap ik niet dat jij hem tussen 3 of 4 tegenstanders neerzet.
Dat wil ik ook niet. Ik wil dat hij speelt daar waar de ruimte ligt. Daarom schreef ik dat ook zo vrij expliciet..
Achter de spitsen staat hij in principe tussen 3, 4 man en te ver van de goal. Daar is weinig ruimte en is hij niet gevaarlijk genoeg. Dus als we het erover eens zijn dat hij ruimte moet hebben, weet hij zelf wel wat zijn beste plek is. Die vrijheid moet hij ook hebben.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26828
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Almere City - NEC

Bericht door De Kletskop »

Jules. De Louis van gaal van het NEC forum. ‘Zoals ik al heb uitgelegd’

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: Almere City - NEC

Bericht door Jules »

De Kletskop schreef:
za 03 apr 2021, 20:22
Jules. De Louis van gaal van het NEC forum. ‘Zoals ik al heb uitgelegd’
Haha...heel leuk Kletskop.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11643
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Almere City - NEC

Bericht door DJTEEF! »

Mcel schreef:
za 03 apr 2021, 15:19
Jules schreef:
za 03 apr 2021, 14:32
Mcel schreef:
za 03 apr 2021, 11:10

...belangrijk voordeel van 5-3-2 was ook dat de backs hoger kunnen (blijven) staan. Die heb je gewoon nodig om voorzetten te kunnen geven. En door hen verdedigend wat te ontlasten zou je aanvallend meer van ze mogen verwachten. [ ] We hebben ten slotte geen vleugelaanvallers.
Maar met alleen een Tavsan die aanvallend zichtbaar is bereik je natuurlijk niks.
Ik roep hier al een jaar dat NEC met een dubbele bezetting op de vleugels moet gaan spelen. Een vaste back en een wingback als valse aanvaller. Want we hebben geen vleugelaanvallers en zo komt er nooit een bal bij de spitsen. Ook dat Tavsan moet spelen waar de ruimte ligt en dus ook achter de spitsen opgesteld kan worden. Compleet ridicuul vonden de kenners dit. Wel leuk dat er op het moment dat er niks meer te winnen valt ineens een forumlid tot dezelfde conclusies komt.
Eh... als je mij bedoelt met het forumlid dat tot dezelfde conclusie komt, dan lees je verkeerd.

We onderkennen hetzelfde probleem (we hebben geen vleugelaanvallers), maar niet dezelfde oplossing. Ik vind Meijers oplossing logischer dan de jouwe. Ik gaf tijdens de schorsing van Rens al aan dat we bij zijn terugkomst 5-3-2 moesten gaan overwegen.

We hebben geen vleugelspelers, de backs kunnen het redelijk (als ze in vorm zijn). Maar dat gemis ga je niet compenseren door nog 2 spelers op te offeren op die plaats. 5-3-2 is het meest logisch, mits je spelers als CV neerzet die kunnen opbouwen en een goede lange pass in huis hebben. Daarmee heb je je backs toch hoger staan en is er ook verdedigend meer evenwicht. Sanniez heeft beide capaciteiten niet, dus dat was een verkeerde keuze. Een Proper of zelfs een Bruijn op die plek was nog logischer geweest. Daarnaast loopt er een Janga voorin die geen bal vasthoudt of vooruitspeelt en die zelf ook niet dreigend is. In feite speel je dus met 1 spits en een gemankeerde 10 (Vet) die het een paar wedstrijden relatief gezien best aardig gedaan heeft, maar gisteren net zo onzichtbaar was als Bruijn, Janga en (aanvallend) de twee backs. Dan mag Tavsan het in zijn eentje proberen. Ondankbare en onmogelijke taak. Hij moet dus sowieso ondersteund worden door een voetballende spits. Gewoon iemand die iets doet, iets probeert, zich niet verstopt, verdedigers iets te doen geeft. Dan ben je voorin al twee keer zo sterk als nu.

Tavsan heeft ruimte nodig, maar dan moet je hem natuurlijk niet achter de spitsen zetten. Als het ergens druk is, dan is het daar wel, met 2 CV's en 1 of 2 CVM's van de tegenstander. Hij moet 1 of 2 tegenstanders voorbij en dan op schotsafstand zijn. Dus is de spitspositie de enige plek waar hij thuishoort.

Dus nee, we hebben niet bepaald dezelfde conclusie.
:withstupid:

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11643
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Almere City - NEC

Bericht door DJTEEF! »

De Kletskop schreef:
za 03 apr 2021, 20:22
Jules. De Louis van gaal van het NEC forum. ‘Zoals ik al heb uitgelegd’
Er is wel een belangrijk verschil tussen Jules en Louis van Gaal.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Almere City - NEC

Bericht door jackkreta »

DJTEEF! schreef:
zo 04 apr 2021, 09:07
De Kletskop schreef:
za 03 apr 2021, 20:22
Jules. De Louis van gaal van het NEC forum. ‘Zoals ik al heb uitgelegd’
Er is wel een belangrijk verschil tussen Jules en Louis van Gaal.
In wiens voordeel? :biggrin:
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: Almere City - NEC

Bericht door Jules »

Mcel schreef:
za 03 apr 2021, 15:19
Tavsan heeft ruimte nodig, maar dan moet je hem natuurlijk niet achter de spitsen zetten. [ ] Dus is de spitspositie de enige plek waar hij thuishoort.
Ik zie het.

Mcel
Berichten: 3946
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Almere City - NEC

Bericht door Mcel »

Jules schreef:
ma 05 apr 2021, 13:18
Mcel schreef:
za 03 apr 2021, 15:19
Tavsan heeft ruimte nodig, maar dan moet je hem natuurlijk niet achter de spitsen zetten. [ ] Dus is de spitspositie de enige plek waar hij thuishoort.
Ik zie het.
Best lastig als de rest om hem heen niks is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arie024, bbq, De Haas, deest, DenLely, Google [Bot], Gurrie, hoMer, jetipo, Mark Ariaans, Nobody likes us, van Rijswijk en 36 gasten