Voorbereiding seizoen 20/21

Discussieer hier over de wedstrijden, voor- en nabeschouwingen, kaartverkoop, vervoer etc.
Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14453
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door Bottendaal »

Gijscoman schreef:
vr 04 sep 2020, 19:31
jackkreta schreef:
vr 04 sep 2020, 18:33
JBNMGN schreef:
vr 04 sep 2020, 18:31
mschr schreef:
vr 04 sep 2020, 18:11
noviomagum schreef:
vr 04 sep 2020, 17:45
De selectie is toch niet zo goed als we allemaal dachten , als jr het stuk in de Gelderlander leest , de eerste 5 is ook verre van haalbaar lijkt me
Tuurlijk wel. Tot medio oktober blijft het een beetje tobben, maar dan vinden we de weg omhoog. Immers ik verwacht dat medio oktober Meijer kiest voor Branderhorst.
Tja Alblas valt tegen, maar zou het kunnen zijn dat hij terug is van een langslepende blessure en zijn plek nog moet vinden onder de lat?
Maar dan zou ik zeggen Branderhorst erin en Alblas langzaam brengen, te beginnen bij beker wedstrijden.
Waan van de dag.
Tsja; de afkeer van Branderhorst is dat ook. Alblas heeft lang niet gespeeld en zag er in de voorbereiding ook niet altijd overtuigend uit. Branderhorst maakte meer indruk. De kracht van Alblas is dat hij kan meevoetballen en betere uittrappen zou hebben, maar dat laatste valt tegen (in de wedstrijd tegen RKC waren zijn doeltrappen lachwekkend slecht) en dat eerste is levensgevaarlijk als het aanzet tot opbouwen vanaf de achterlijn.

Ik geloof wel dat Alblas in potentie de betere keeper is, maar op dit moment is Branderhorst gewoonweg verder.
Grotendeels eens, met als toevoeging: Alblas heeft veel betere reflexen, is beter op de lijn.

Maar heb altijd al gezegd dat Alblas veel talent heeft, maar niet in een keer de verlosser is.

noviomagum
Berichten: 6754
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 12:55

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door noviomagum »

Bottendaal schreef:
vr 04 sep 2020, 20:05
Gijscoman schreef:
vr 04 sep 2020, 19:31
jackkreta schreef:
vr 04 sep 2020, 18:33
JBNMGN schreef:
vr 04 sep 2020, 18:31
mschr schreef:
vr 04 sep 2020, 18:11
noviomagum schreef:
vr 04 sep 2020, 17:45
De selectie is toch niet zo goed als we allemaal dachten , als jr het stuk in de Gelderlander leest , de eerste 5 is ook verre van haalbaar lijkt me
Tuurlijk wel. Tot medio oktober blijft het een beetje tobben, maar dan vinden we de weg omhoog. Immers ik verwacht dat medio oktober Meijer kiest voor Branderhorst.
Tja Alblas valt tegen, maar zou het kunnen zijn dat hij terug is van een langslepende blessure en zijn plek nog moet vinden onder de lat?
Maar dan zou ik zeggen Branderhorst erin en Alblas langzaam brengen, te beginnen bij beker wedstrijden.
Waan van de dag.
Tsja; de afkeer van Branderhorst is dat ook. Alblas heeft lang niet gespeeld en zag er in de voorbereiding ook niet altijd overtuigend uit. Branderhorst maakte meer indruk. De kracht van Alblas is dat hij kan meevoetballen en betere uittrappen zou hebben, maar dat laatste valt tegen (in de wedstrijd tegen RKC waren zijn doeltrappen lachwekkend slecht) en dat eerste is levensgevaarlijk als het aanzet tot opbouwen vanaf de achterlijn.

Ik geloof wel dat Alblas in potentie de betere keeper is, maar op dit moment is Branderhorst gewoonweg verder.
Grotendeels eens, met als toevoeging: Alblas heeft veel betere reflexen, is beter op de lijn.

Maar heb altijd al gezegd dat Alblas veel talent heeft, maar niet in een keer de verlosser is.
Alblas kan beter mee voetballen en dat heeft waarschijnlijk de doorslag gegeven, met dat gepruts achterin dat is wat de trainer wil

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9217
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door Polleke »

noviomagum schreef:
vr 04 sep 2020, 20:27
Alblas kan beter mee voetballen en dat heeft waarschijnlijk de doorslag gegeven, met dat gepruts achterin dat is wat de trainer wil
Dat roep jij de hele tijd. Hoe wil jij dan opbouwen?

Nijmegen0413
Berichten: 10585
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door Nijmegen0413 »

burp schreef:
vr 04 sep 2020, 18:09
sterker nog, de selectie is gewoon erg zwak.
Plaats 8-12 niveau
Gebaseerd op onbeduidende oefenpotjes en een onnodig verlies tegen de gedoodverfde titel kandidaat.
We spelen KKD hè, geen CL.

Maar veel plezier nog met je fles azijn.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door Tiel »

Nijmegen0413 schreef:
vr 04 sep 2020, 20:46
burp schreef:
vr 04 sep 2020, 18:09
sterker nog, de selectie is gewoon erg zwak.
Plaats 8-12 niveau
Gebaseerd op onbeduidende oefenpotjes en een onnodig verlies tegen de gedoodverfde titel kandidaat.
We spelen KKD hè, geen CL.

Maar veel plezier nog met je fles azijn.
8-12 is overdreven. Maar erg sterk is hij ook niet. Teveel jongetjes die liever een panna maken dan effectief voetballen.
Laatst gewijzigd door Tiel op vr 04 sep 2020, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

noviomagum
Berichten: 6754
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 12:55

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door noviomagum »

Polleke schreef:
vr 04 sep 2020, 20:42
noviomagum schreef:
vr 04 sep 2020, 20:27
Alblas kan beter mee voetballen en dat heeft waarschijnlijk de doorslag gegeven, met dat gepruts achterin dat is wat de trainer wil
Dat roep jij de hele tijd. Hoe wil jij dan opbouwen?
Heb je gezien wat een kansen en goals we weggeven met de opbouw van achteruit? Het is de positionering van spelers niet open staan maar de bal met de rug naar het speelveld vragen en de moeilijkste bal willen geven , als verdediger moet je zo snel mogelijk de bal inleveren bij een van je middenvelders want daar staan je beste spelers , met dat rondschuiven komt alleen maar problemen, opbouwen is niet erg maar met opbouwen om het opbouwen is natuurlijk vragen voor problemen en als je dan onderdruk wordt gezet en je lijdt balverlies dan sta je verdedigend niet goed want iedereen staat breed om de bal te ontvangen , dan moet je gewoon janga zoeken en van daaruit verder voetballen , en niet voor de keeper langs lopen klooien

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9682
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door Gerard Lopez »

3-3 tegen Groningen! Netjes!
Robben niet gescoord zo te zien. Dit belooft wat. :tu: :sjaal:
When Wilco talks, people listen!

Mcel
Berichten: 3949
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door Mcel »

Ik mag hopen dat ze een paar dingen hebben opgestoken van de afgelopen twee wedstrijden:

1. Uitgaan van je eigen aanvallende kracht.
2. Niet beginnen met tegenhouden, maar initiatief pakken.
3. Kappen met de trage opbouw, die begint met 7 breedtepasses op de eigen achterlijn.
4. Wisselen als het nodig is.
5. 3 controlerende middenvelders zijn er 2 (en minstens 1) teveel.

Alleen dan doe je mee voor de eerste 5.

Gebruikersavatar
Masuba
Berichten: 522
Lid geworden op: di 18 aug 2020, 17:04
Contacteer:

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door Masuba »

Mcel schreef:
za 05 sep 2020, 00:02
Ik mag hopen dat ze een paar dingen hebben opgestoken van de afgelopen twee wedstrijden:

1. Uitgaan van je eigen aanvallende kracht.
2. Niet beginnen met tegenhouden, maar initiatief pakken.
3. Kappen met de trage opbouw, die begint met 7 breedtepasses op de eigen achterlijn.
4. Wisselen als het nodig is.
5. 3 controlerende middenvelders zijn er 2 (en minstens 1) teveel.

Alleen dan doe je mee voor de eerste 5.
Je hebt helemaal gelijk kerel, maar ik vrees dat het weer het vertrouwde NEC wordt van de afgelopen drie jaar.

Ohh, wat zou met dat goed doen, weer is een keer een goeie overwinning. Even een vertrouwenboost aan het team.
Eens een :sjaal:'er, altijd een :sjaal:'er

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15805
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door pjottr »

Gerard Lopez schreef:
vr 04 sep 2020, 23:02
3-3 tegen Groningen! Netjes!
Robben niet gescoord zo te zien. Dit belooft wat. :tu: :sjaal:
De reserves van Groningen zal je bedoelen, die met de rust 3-0 voorstonden.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38249
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door mschr »

Masuba schreef:
za 05 sep 2020, 01:41
Mcel schreef:
za 05 sep 2020, 00:02
Ik mag hopen dat ze een paar dingen hebben opgestoken van de afgelopen twee wedstrijden:

1. Uitgaan van je eigen aanvallende kracht.
2. Niet beginnen met tegenhouden, maar initiatief pakken.
3. Kappen met de trage opbouw, die begint met 7 breedtepasses op de eigen achterlijn.
4. Wisselen als het nodig is.
5. 3 controlerende middenvelders zijn er 2 (en minstens 1) teveel.

Alleen dan doe je mee voor de eerste 5.
Je hebt helemaal gelijk kerel, maar ik vrees dat het weer het vertrouwde NEC wordt van de afgelopen drie jaar.

Ohh, wat zou met dat goed doen, weer is een keer een goeie overwinning. Even een vertrouwenboost aan het team.
Volgende week tegen Jong Ajax gaan we een grote overwinning boeken. Als Roda het kan, kunnen wij het ook.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16437
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door jackkreta »

pjottr schreef:
za 05 sep 2020, 06:35
Gerard Lopez schreef:
vr 04 sep 2020, 23:02
3-3 tegen Groningen! Netjes!
Robben niet gescoord zo te zien. Dit belooft wat. :tu: :sjaal:
De reserves van Groningen zal je bedoelen, die met de rust 3-0 voorstonden.
3-1
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26833
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door De Kletskop »

pjottr schreef:
za 05 sep 2020, 06:35
Gerard Lopez schreef:
vr 04 sep 2020, 23:02
3-3 tegen Groningen! Netjes!
Robben niet gescoord zo te zien. Dit belooft wat. :tu: :sjaal:
De reserves van Groningen zal je bedoelen, die met de rust 3-0 voorstonden.
Reageer nou niet op m man, hij wordt met de dag flauwer en vervelender.
En bij t eerste de beste succesje staat ie het hardst te juichen.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10373
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door Gijscoman »

Kijkend naar de tegendoelpunten ging het met name mis bij het duo Culhaci - Odenthal. Bij het eerste doelpunt komt Culhaci onder druk te staan en geeft een beroerde bal op een eveneens beroerd opgestelde Odenthal. Met name Culhaci's fout, maar ook Odenthal draagt hier schuld. Bij het tweede doelpunt liet Culhaci zich veel te gemakkelijk naar het midden meenemen, waardoor hij verkeerd gepositioneerd stond. Odenthal had daarentegen ook de dekking van die man duidelijker moeten overnemen.

Bij het derde doelpunt komt Van Rooij tegen twee man te staan zonder hulp. Fase komt nog aangelopen opeens, maar waar is het middenveld? Verder matig gedekt door Odenthal en ook niet bijzonder overtuigend gekeept door Alblas.

Culhaci's fouten kan ik niet goed beoordelen, omdat dit zijn eerste wedstrijd was en dit in de eerste paar minuten gebeurde. Misschien herstelde hij zich goed, maar anders zou ik El Karouani aanhouden.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38249
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door mschr »

Culhaci is dus een aanvallende back die zijn verdedigende taken verwaarloost. Met zulke types hebben we voldoende ervaring. Ik noem een Fomitschow, een Burnet, een Labylle.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8875
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door JBNMGN »

Gerard Lopez schreef:
vr 04 sep 2020, 23:02
3-3 tegen Groningen! Netjes!
Robben niet gescoord zo te zien. Dit belooft wat. :tu: :sjaal:
Haha, klopt die deed ook niet mee toch?
En we hebben toch mooi gelijk gespeeld tegen de Grunningers................oh nee dat was een B elftal, is het dan ineens schande? Of putten we hier weer een beetje hoop uit.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8875
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door JBNMGN »

mschr schreef:
za 05 sep 2020, 11:25
Culhaci is dus een aanvallende back die zijn verdedigende taken verwaarloost. Met zulke types hebben we voldoende ervaring. Ik noem een Fomitschow, een Burnet, een Labylle.
Precies, als je als verdediger aanvallend wilt spelen moet je daar wel de kwaliteit voor hebben. Heb je die niet dan moet je jezelf bezig houden met je taak als verdediger, meer niet.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8875
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door JBNMGN »

De voorbereiding zit er op, nu begint het echie tegen Jong Ajax in een thuiswedstrijd. Die wedstrijd zal waarschijnlijk een graadmeter zijn voor de rest van het seizoen.
Toch verwacht ik een 3-1 overwinning.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door flipsen »

Gerard Lopez schreef:
vr 04 sep 2020, 23:02
3-3 tegen Groningen! Netjes!
Robben niet gescoord zo te zien. Dit belooft wat. :tu: :sjaal:
:biggrin:
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22679
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door burp »

JBNMGN schreef:
za 05 sep 2020, 11:34
mschr schreef:
za 05 sep 2020, 11:25
Culhaci is dus een aanvallende back die zijn verdedigende taken verwaarloost. Met zulke types hebben we voldoende ervaring. Ik noem een Fomitschow, een Burnet, een Labylle.
Precies, als je als verdediger aanvallend wilt spelen moet je daar wel de kwaliteit voor hebben. Heb je die niet dan moet je jezelf bezig houden met je taak als verdediger, meer niet.
Een Bas Kuipers dus

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14453
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door Bottendaal »

mschr schreef:
za 05 sep 2020, 11:25
Culhaci is dus een aanvallende back die zijn verdedigende taken verwaarloost. Met zulke types hebben we voldoende ervaring. Ik noem een Fomitschow, een Burnet, een Labylle.
Hij is gehaald voor zn aanvallende kwaliteiten. Kan hij zelf niet veel aan doen.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17558
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door Demtsjenko »

Ik ben om... bruijn moet verder naar voren spelen om twee redenen... 1) hij heeft de neiging de bal helemaal achterin op te halen en daardoor de afstand naar de aanvallers te groot te laten worden. 2) ik vind op basis van zijn laatste wedstrijd dat hij zijn verdedigende taken onvoldoende oppakt en te vaak z’n man laat lopen. Dan heb ik liever dat hij dat verder naar voren doet. 3) proper komt op 10 niet goed tot z’n recht. Laat bruijn dat maar eens proberen. Bruijn heeft niet de diepgang die je op die plek wilt, maar is wel dynamisch.

Dus starten met:

Alblas
Van Rooij - Van Eijden - Odenthal (als Bukusu niet fit is) - El Karouani
Barreto - Bruijn - Proper
Tavsan - Janga - Okita

Tavsan wat mij betreft de voorkeur boven Romeny, want die laatste had in de laatste wedstrijd veel te veel balverlies. Proper mag nog even blijven staan.

Gebruikersavatar
Nummer 11
Berichten: 4359
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 08:10
Locatie: Nijmegen-Noord
Contacteer:

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door Nummer 11 »

Op mij maakt Fase tot nu toe een betere indruk. Alhoewel Tavsan ook geblesseerd is geweest.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14453
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door Bottendaal »

Demtsjenko schreef:
di 08 sep 2020, 12:10
Ik ben om... bruijn moet verder naar voren spelen om twee redenen... 1) hij heeft de neiging de bal helemaal achterin op te halen en daardoor de afstand naar de aanvallers te groot te laten worden. 2) ik vind op basis van zijn laatste wedstrijd dat hij zijn verdedigende taken onvoldoende oppakt en te vaak z’n man laat lopen. Dan heb ik liever dat hij dat verder naar voren doet. 3) proper komt op 10 niet goed tot z’n recht. Laat bruijn dat maar eens proberen. Bruijn heeft niet de diepgang die je op die plek wilt, maar is wel dynamisch.

Dus starten met:

Alblas
Van Rooij - Van Eijden - Odenthal (als Bukusu niet fit is) - El Karouani
Barreto - Bruijn - Proper
Tavsan - Janga - Okita

Tavsan wat mij betreft de voorkeur boven Romeny, want die laatste had in de laatste wedstrijd veel te veel balverlies. Proper mag nog even blijven staan.
Middenveld en redenering volledig mee eens.

Gebruikersavatar
illestyl
Berichten: 5416
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 20:00
Contacteer:

Re: Voorbereiding seizoen 20/21

Bericht door illestyl »

Demtsjenko schreef:
di 08 sep 2020, 12:10
Ik ben om... bruijn moet verder naar voren spelen om twee redenen... 1) hij heeft de neiging de bal helemaal achterin op te halen en daardoor de afstand naar de aanvallers te groot te laten worden. 2) ik vind op basis van zijn laatste wedstrijd dat hij zijn verdedigende taken onvoldoende oppakt en te vaak z’n man laat lopen. Dan heb ik liever dat hij dat verder naar voren doet. 3) proper komt op 10 niet goed tot z’n recht. Laat bruijn dat maar eens proberen. Bruijn heeft niet de diepgang die je op die plek wilt, maar is wel dynamisch.

Dus starten met:

Alblas
Van Rooij - Van Eijden - Odenthal (als Bukusu niet fit is) - El Karouani
Barreto - Bruijn - Proper
Tavsan - Janga - Okita

Tavsan wat mij betreft de voorkeur boven Romeny, want die laatste had in de laatste wedstrijd veel te veel balverlies. Proper mag nog even blijven staan.
Hè, hè, het kwartje rond Bruijn valt. Diepgang heeft die trouwens wel heur. :wink:

Nu nog Barreto laten voetballen door Proper te vervangen met Van Ottele.

Plaats reactie