NEC-Sparta

Discussieer hier over de wedstrijden, voor- en nabeschouwingen, kaartverkoop, vervoer etc.
Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11711
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: NEC-Sparta

Bericht door DJTEEF! »

De Kletskop schreef:
zo 18 nov 2018, 19:47
Juul schreef:
zo 18 nov 2018, 19:31
Het creativiteitsarme middenveld met Dijkstra erbij is het grote probleem. Je speelt al met een extra verdediger en je hebt al een controleur op het middenveld. Wat Dijkstra dan toevoegt werd vandaag duidelijk, namelijk niets. Aan de bal is het bedroevend en de reden dat het er zo statisch uitziet. Dijkstra is ook geen type speler dat met een persoonlijke actie of een versnelling de achterlijn haalt en een voorzet geeft. De rol van Dijkstra zou beperkt moeten worden tot een stand-in voor vd Berg en heel eventueel die van Rens. De reden dat Braken niets te doen heeft is het gebrek aan creativiteit en diepgang van de middenvelders en met name Dijkstra.
Amen. Het gebrek aan voetballend vermogen was schrijnend.
Maar om dat nou alleen aan Dijkstra te wijten. Van de Berg en Overtoom brengen ook vrijwel niets. We zullen het op het middenveld uiteindelijk van Achahbar of Sabak moeten hebben. Maar Achahbar kan het maar niet opbrengen om fit te worden en te blijven en van Sabak weet ik niet of hij kan voetballen.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15931
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: NEC-Sparta

Bericht door pjottr »

wat een armoe troef zeg....eerste helft was redelijk, tegen een zeer matige tegenstander.
maar de 2e helft, kom op zeg, niets gecreeerd en uiteindelijk mag je blij zijn met een punt.
Dijkstra 0,0 toegevoegde waarde, Rens die een paar keer goed weg kwam met zijn geschutter
Om nog maar te zwijgen van Saniez...wat een drama zeg.
Ergste is dat de Gier met de punt waarschijnlijk nog een weekje door mag worstelen.

Gebruikersavatar
Napoleon
Berichten: 4287
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 00:22
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: NEC-Sparta

Bericht door Napoleon »

pjottr schreef:
zo 18 nov 2018, 20:16
wat een armoe troef zeg....eerste helft was redelijk, tegen een zeer matige tegenstander.
maar de 2e helft, kom op zeg, niets gecreeerd en uiteindelijk mag je blij zijn met een punt.
Dijkstra 0,0 toegevoegde waarde, Rens die een paar keer goed weg kwam met zijn geschutter
Om nog maar te zwijgen van Saniez...wat een drama zeg.
Ergste is dat de Gier met de punt waarschijnlijk nog een weekje door mag worstelen.
Ik had liever gewoon lekker met 0-2, 3 op ons kloten gekregen. Dan moet het bestuur wel handelen.
Come on Wilfried Bony!

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: NEC-Sparta

Bericht door zuurpruim »

Deze opstelling haalt werkelijk ieder voetballend vermogen uit de ploeg.En dat thuis tegen een verzwakt Sparta.De Gier moet echt radeloos zijn.
En wat ik helemaal vreemd vind,er is de hele week niet getraind op deze variant,dit is dus op het allerlaatste moment besloten.
Ik pleit voor Sabak en/of Achahbar als je zo blijft spelen,Dijkstra is in deze opstelling totaal overbodig.
Je hebt nu een speler nodig die mensen kan bedienen voorin en ik denk dat Sabak de aangewezen persoon daarvoor is in dit systeem.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17926
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: NEC-Sparta

Bericht door Demtsjenko »

Zo verzwakt was sparta niet... als die twee ballen van overtoom goed vallen win je zelfs dik...

Gebruikersavatar
Tim Janssen
Berichten: 4913
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:22
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC-Sparta

Bericht door Tim Janssen »

einde seizoen en dat al na 14 wedstrijden das best knap

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9800
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: NEC-Sparta

Bericht door Gerard Lopez »

Einde seizoen idd....erg triest....je kan nu wel hopen op de playoffs maar als je ook maar 1 slechte dag hebt in de playoffs lig je er gelijk uit. En je moet 4 of 6 wedstrijden spelen dus de kans op een slechte dag is vrij groot. Beetje gevaarlijk om daar een heel seizoen op te hopen.
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10572
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: NEC-Sparta

Bericht door Gijscoman »

Tim Janssen schreef:
zo 18 nov 2018, 20:43
einde seizoen en dat al na 14 wedstrijden das best knap
Vorig jaar hadden we na 14 wedstrijden een voorsprong van 7 punten op Jong Ajax en Fortuna. En het gat tussen de nr. 8 FC Emmen en NEC was groter dan het gat tussen ons en de huidige nr. 1. Jong Ajax werd kampioen; Fortuna en Emmen promoveerden.

Natuurlijk wordt het een moeilijk verhaal, maar dat was voor deze wedstrijd ook al wel duidelijk. We hadden in deze wedstrijd een goede stap kunnen zetten en dat is niet gebeurd. Tegelijkertijd is het kijkend naar de historie van de Eerste Divisie ook te vroeg om de handdoek al in de ring te gooien.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38411
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: NEC-Sparta

Bericht door mschr »

Demtsjenko schreef:
zo 18 nov 2018, 20:41
Zo verzwakt was sparta niet... als die twee ballen van overtoom goed vallen win je zelfs dik...
Als Overtoom uit de vrije trap had gescoord, had ie nooit op de paal kunnen schieten.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: NEC-Sparta

Bericht door Tiel »

mschr schreef:
zo 18 nov 2018, 21:06
Demtsjenko schreef:
zo 18 nov 2018, 20:41
Zo verzwakt was sparta niet... als die twee ballen van overtoom goed vallen win je zelfs dik...
Als Overtoom uit de vrije trap had gescoord, had ie nooit op de paal kunnen schieten.
Op Braken was een 100% pingel.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11711
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: NEC-Sparta

Bericht door DJTEEF! »

zuurpruim schreef:
zo 18 nov 2018, 20:32
Deze opstelling haalt werkelijk ieder voetballend vermogen uit de ploeg.En dat thuis tegen een verzwakt Sparta.De Gier moet echt radeloos zijn.
En wat ik helemaal vreemd vind,er is de hele week niet getraind op deze variant,dit is dus op het allerlaatste moment besloten.
Ik pleit voor Sabak en/of Achahbar als je zo blijft spelen,Dijkstra is in deze opstelling totaal overbodig.
Je hebt nu een speler nodig die mensen kan bedienen voorin en ik denk dat Sabak de aangewezen persoon daarvoor is in dit systeem.
We zijn het weer eens helemaal eens (zie mijn post hierboven).

Hoe doet Okita het op de training, trouwens? Ik heb nog steeds het idee dat hij kan voetballen, maar hij maakt doorlopend verkeerde keuzes.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22772
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: NEC-Sparta

Bericht door burp »

Begon nog vrij aardig maar zakte terug naar erg bedenkelijk niveau. En dat tegen het b-team van Sparta.

Oh, en het was koud!

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7104
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: NEC-Sparta

Bericht door jetipo »

Ik was er vandaag niet bij, maar ik kreeg een foto van het doek dat opgerakeld werd voor de Gofferttribune. Echt een heel mooi doek!
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17926
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: NEC-Sparta

Bericht door Demtsjenko »

burp schreef:
zo 18 nov 2018, 21:31
Begon nog vrij aardig maar zakte terug naar erg bedenkelijk niveau. En dat tegen het b-team van Sparta.

Oh, en het was koud!
Was geen B-team...

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: NEC-Sparta

Bericht door Tiel »

Demtsjenko schreef:
zo 18 nov 2018, 21:59
burp schreef:
zo 18 nov 2018, 21:31
Begon nog vrij aardig maar zakte terug naar erg bedenkelijk niveau. En dat tegen het b-team van Sparta.

Oh, en het was koud!
Was geen B-team...
2 debutanten, een van 17 en div. wisselspelers. Breienburg speelt bv al weken niet.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14536
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: NEC-Sparta

Bericht door Bottendaal »

Tiel schreef:
zo 18 nov 2018, 22:08
Demtsjenko schreef:
zo 18 nov 2018, 21:59
burp schreef:
zo 18 nov 2018, 21:31
Begon nog vrij aardig maar zakte terug naar erg bedenkelijk niveau. En dat tegen het b-team van Sparta.

Oh, en het was koud!
Was geen B-team...
2 debutanten, een van 17 en div. wisselspelers. Breienburg speelt bv al weken niet.
R. R. Drenthe speelde niet, dus zo ernstig was die b-keus niet...

Gebruikersavatar
gladiator
Berichten: 4573
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 00:40
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: NEC-Sparta

Bericht door gladiator »

na het verlies tegen Ajax besloten om na 37 jaar maar vrijwillig niet te gaan.
op tv gekeken hoe NEC aardig begon om vervolgens te verzanden in een potje vrouwen voetbal niveau onder afdeling.
enige speler die iets boven deze dooie boel uitsteekt is overtoom.
het gezelligste stadion van nederland, de trots van gelderland, wij staan voor NEC en alle slogans ten spijt dit doet pien an de ogen.
Liever niet degraderen dan twee pandaberen

Gebruikersavatar
BertNEC
Berichten: 1825
Lid geworden op: do 28 apr 2011, 07:03
Contacteer:

Re: NEC-Sparta

Bericht door BertNEC »

Ben het met de meesten hier niet eens.
Was ook één van de grootste criticasters maar juist gisteren zag ik een ander NEC, vooral de eerste 30 minuten die gewoon prima waren
en je verdiend op 2-0 had moeten staan.
Ik zag ook beleving en veel meer inzet dan de laatste wedstrijden.

Ja, ik weet het ook wel dat de meer verdedigende speelwijze ( zonder creatieve spelers vooral op het middenveld ) bij ook niet
echt bekoord maar resultaten geeft vertrouwen en dat is het eerste belangrijkste.

Begin van de ommekeer.
Voorheen Bert op het forum. Forza NEC voor altijd !

Gebruikersavatar
BennyT
Berichten: 3791
Lid geworden op: ma 24 sep 2018, 12:13

Re: NEC-Sparta

Bericht door BennyT »

BertNEC schreef:
ma 19 nov 2018, 06:28
Ben het met de meesten hier niet eens.
Was ook één van de grootste criticasters maar juist gisteren zag ik een ander NEC, vooral de eerste 30 minuten die gewoon prima waren
en je verdiend op 2-0 had moeten staan.
Ik zag ook beleving en veel meer inzet dan de laatste wedstrijden.

Ja, ik weet het ook wel dat de meer verdedigende speelwijze ( zonder creatieve spelers vooral op het middenveld ) bij ook niet
echt bekoord maar resultaten geeft vertrouwen en dat is het eerste belangrijkste.

Begin van de ommekeer.
:lol:

bbq

Re: NEC-Sparta

Bericht door bbq »

Blijf erbij , probleem zit echt in ons middenveld . Zal geen namen noemen.

Brabander
Berichten: 1594
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: NEC-Sparta

Bericht door Brabander »

Ik ben het met Bertje eens. Het begin van de ommekeer! Deze opstelling een aantal wedstrijden zo laten staan, beetje rust en opbouw in het middenveld zien te krijgen en werken aan de conditie, dan pakken we gewoon de laatste periodetitel!

Special Guest
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 25 sep 2017, 14:07
Contacteer:

Re: NEC-Sparta

Bericht door Special Guest »

BertNEC schreef:
ma 19 nov 2018, 06:28
Ben het met de meesten hier niet eens.
Was ook één van de grootste criticasters maar juist gisteren zag ik een ander NEC, vooral de eerste 30 minuten die gewoon prima waren
en je verdiend op 2-0 had moeten staan.
Ik zag ook beleving en veel meer inzet dan de laatste wedstrijden.

Ja, ik weet het ook wel dat de meer verdedigende speelwijze ( zonder creatieve spelers vooral op het middenveld ) bij ook niet
echt bekoord maar resultaten geeft vertrouwen en dat is het eerste belangrijkste.

Begin van de ommekeer.

Begin van de ommekeer? Nergens op gebaseerd wat mij betreft. Ja, ze hadden met 2-0 voor kunnen en moeten staan. Probleem is juist dat dit wederom NIET gebeurd. Niks veranderd dus. Enige lichtpuntje is Overtoom en in iets mindere mate Braken. En dat gejank over de arbitrage horen we ook veel te vaak. Je had tegen het einde ook weer gewoon kunnen verliezen. En dan speel je inderdaad tegen een topper. Maar dan nog. En laten we vooral Top Oss en Jong Ajax niet vergeten. Ik snap echt niet dat je van een ommekeer kunt spreken.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: NEC-Sparta

Bericht door zuurpruim »

Brabander schreef:
ma 19 nov 2018, 08:59
Ik ben het met Bertje eens. Het begin van de ommekeer! Deze opstelling een aantal wedstrijden zo laten staan, beetje rust en opbouw in het middenveld zien te krijgen en werken aan de conditie, dan pakken we gewoon de laatste periodetitel!
Deze opstelling is krankzinnig tegen minimaal 15 ploegen in de Juup.
RKC zal geen enkele drang naar voren hebben en de bal kado doen.Dan heb je nul,komma nul aan ons middenveld van gisteren.
Sparta,Twente,Eagles,dan zal het wel kunnen werken al was Sparta niet op zijn sterkst gisteren.

Gebruikersavatar
Beuningen
Berichten: 808
Lid geworden op: vr 17 apr 2015, 10:12
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: NEC-Sparta

Bericht door Beuningen »

We dachten aan het begin van de competitie dat we voor promotie gingen maar
we zijn gewoon een middelmatige KKD club geworden gezien het voetbal.
We zijn al blij met inzet.

Voorwaarts
Berichten: 4180
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 16:50
Locatie: nmgn
Contacteer:

Re: NEC-Sparta

Bericht door Voorwaarts »

Beuningen schreef:
ma 19 nov 2018, 09:56
We dachten aan het begin van de competitie dat we voor promotie gingen maar
we zijn gewoon een middelmatige KKD club geworden gezien het voetbal.
We zijn al blij met inzet.
Helemaal waar.
En dat ligt aan de onkundige trainer(s) en niet aan de spelers.
Want die raken hun vorm kwijt (als ze die al hadden) en zakken wekelijks door de ondergrens.
eens een nec-er, altijd een nec-er

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 20 gasten