NEC-Jong AZ

Discussieer hier over de wedstrijden, voor- en nabeschouwingen, kaartverkoop, vervoer etc.
Gebruikersavatar
BennyT
Berichten: 3791
Lid geworden op: ma 24 sep 2018, 12:13

Re: NEC-Jong AZ

Bericht door BennyT »

eniesee12 schreef:
zo 04 nov 2018, 18:11
BennyT schreef:
zo 04 nov 2018, 17:47
zuurpruim schreef:
zo 04 nov 2018, 17:16
Wat een afschuwelijke vertoning,het is eigenlijk meer uitstel van executie.De spelers geloven er ook niet meer in al zullen de teksten straks wel weer overlopen van 'we hebben geknokt' en 'dit geeft vertrouwen'.
Totaal geen lijn in te bekennen. een dolend elftal met geen toekomst op deze manier. Wat een blamage voor de club om zo een mager elftal te zien


Het elftal is niet mager, voor Jupiler begrippen is dit een topselectie.
Prestatie tot nu is toch echt mager te noemen

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26904
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: NEC-Jong AZ

Bericht door De Kletskop »

mschr schreef:
zo 04 nov 2018, 17:10
DJTEEF! schreef:
zo 04 nov 2018, 16:51
mschr schreef:
zo 04 nov 2018, 16:49
noviomagum schreef:
zo 04 nov 2018, 16:43
Verschrikkelijke wedstrijd zelde zo'n laf en inspiratie loos zooitje gezien, maar ja de punten tellen
De punten tellen. Het spel ook. Het spel is bedroevend. Er is meer mis met het team dan een 2-mans- of 3-mansmiddenveld. De verdediging is bedroevend en Okita is helemaal bedroevend. Neem nu een Labylle. Hij draaft voorwaarts en vergeet elke verdedigende taak. Waar was hij bij de 0-1?
:withstupid:

Al heb ik nog wel vertrouwen in Okita; vond hem meer ongelukkig dan slecht.
Dan waren zijn voorzetten zeker ook ongelukkig?
Kenners hebben met Okita te doen.
Romeny deed helemaal niks, Braken had of ruzie met de bal of met de scheidsrechter, waardoor bij balbezit van NEC iedereen keek naar Okita...hier ga jij het maar doen. De beste jongen werd met de meest treurige ballen opgezadeld of had 2 of 3 dubbele dekking...en dat allemaal door verstoppen van zijn collega's.
Dat ie een belabberde wedstrijd speelde is helder, maar aub verder kijken dan dat.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38422
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: NEC-Jong AZ

Bericht door mschr »

Okita heeft alle tijd om een voorzet te geven. Romeny is opgestoomd het strafschopgebied in richting eerste paal. Hij geeft aan de bal te willen hebben. Verder staat niemand in het strafschopgebied. Wat doet Okita na treuzelen, treuzelen, treuzelen? Hij lepelt de bal naar de tweede paal, waar niemand staat. Dat noem ik treurig en dieptriest. Okita is niet beter dan Ofosu.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8970
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: NEC-Jong AZ

Bericht door JBNMGN »

BennyT schreef:
zo 04 nov 2018, 17:47
zuurpruim schreef:
zo 04 nov 2018, 17:16
Wat een afschuwelijke vertoning,het is eigenlijk meer uitstel van executie.De spelers geloven er ook niet meer in al zullen de teksten straks wel weer overlopen van 'we hebben geknokt' en 'dit geeft vertrouwen'.
Totaal geen lijn in te bekennen. een dolend elftal met geen toekomst op deze manier. Wat een blamage voor de club om zo een mager elftal te zien
Die lijn zul je ook niet gaan zien zolang er geen team staat dat wekelijks met elkaar speelt en de opstelling en de speelwijze per wedstrijd verandert.
Jack heeft nu 11 wedstrijden (excl voorbereiding) de tijd gehad om er een 11-tal neer te zetten maar hij blijft wat mij betreft te wisselvallig met zijn opstellingen. Zo creeer je nooit een team op het veld.
En wat de spelers aangaat: het oogt allemaal nogal gelaten. Vanmiddag zag je een klein beetje van wat het zou moeten worden, een team met ballen en de wil om te winnen!
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8970
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: NEC-Jong AZ

Bericht door JBNMGN »

eniesee12 schreef:
zo 04 nov 2018, 18:11
BennyT schreef:
zo 04 nov 2018, 17:47
zuurpruim schreef:
zo 04 nov 2018, 17:16
Wat een afschuwelijke vertoning,het is eigenlijk meer uitstel van executie.De spelers geloven er ook niet meer in al zullen de teksten straks wel weer overlopen van 'we hebben geknokt' en 'dit geeft vertrouwen'.
Totaal geen lijn in te bekennen. een dolend elftal met geen toekomst op deze manier. Wat een blamage voor de club om zo een mager elftal te zien


Het elftal is niet mager, voor Jupiler begrippen is dit een topselectie.
Op papier wel ja, maar op het veld zeker niet!
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38422
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: NEC-Jong AZ

Bericht door mschr »

CazNEC schreef:
zo 04 nov 2018, 20:29
mschr schreef:
zo 04 nov 2018, 20:27
Okita heeft alle tijd om een voorzet te geven. Romeny is opgestoomd het strafschopgebied in richting eerste paal. Hij geeft aan de bal te willen hebben. Verder staat niemand in het strafschopgebied. Wat doet Okita na treuzelen, treuzelen, treuzelen? Hij lepelt de bal naar de tweede paal, waar niemand staat. Dat noem ik treurig en dieptriest. Okita is niet beter dan Ofosu.
Ik snap hem wel, Romeny had daarvoor al twee 100% kansen om zeep geholpen. Okita dacht waarschijnlijk bij zichzelf: 'Zodra iemand zich aanbied die daadwerkelijk scoort, dan leg ik hem af.' I can't argue with that thought.
Als je de bal liever aan een tegenstander geeft dan aan een medespeler, hoor je niet op het veld te staan.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26904
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: NEC-Jong AZ

Bericht door De Kletskop »

Na een nachtje slapen vraag ik me nog steeds af waar ik gisteren in hemelsnaam naar heb zitten kijken.
Weer geen NEC wat in een thuis wedstrijd de tegenstander bij de strot pakt.
De meest kinderlijke fouten aan elkaar geregen, inspelen achter de man, dramatische aannames, massaal achteruitlopen bij balverlies, simpele ballen zo over de zijlijn, doorzichtig vastlopen tussen 2 tegenstanders, mijn god wat was het hemeltergend slecht.

Grootste probleem was dat we geen vrije man konden vinden op het middenveld, Overtoom was volledig onzichtbaar, dan heb je altijd nog een plan B en dat is je spits als kapstok inspelen zodat de rest kan aansluiten, maar wat Braken aan het doen was gisteren is me nog steeds een compleet raadsel...niet één fatsoenlijke aanname of kaats, en alleen maar gefrustreerd mauwen tegen de scheidsrechter. Dan heb je nog een plan C en dat is je buitenspelers zoeken en de ballen voor de goal gooien, maar de ene buitenspeler was er niet, en de andere probeerde wel maar niets..maar dan ook niet lukte of als het wel lukte verdween de bal over jan en alleman heen. Als je dan de frivoliteit en de energie bij veel j-AZ spelers ziet bij balbezit, vraag ik me toch echt wederom af wat er met de fitheid van onze selectie aan de hand is, die is echt heel diep bedroevend.

Brabander
Berichten: 1603
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: NEC-Jong AZ

Bericht door Brabander »

Dat je als NEC-fan vaak diepe dalen meemaakt een spaarzaam aantal hoogtepunten dat is waar.
Maar het is wel een club waar STRIJD,PASSIE en 100 % inzet wordt verwacht door de supporters!
Dat is de afgelopen jaren echt soms dramatisch.
Verwende spelers die geen moer om de club geven en een zeer matige inzet tonen, dat is een doorn in mijn oog!
Romeny zal dan wel een talent zijn maar strijd en passie is hem behoorlijk vreemd.
Dan zie ik liever een Kvida of vd Berg en Dijkstra die misschien voetballend minder zijn maar wel altijd volle inzet hebben!

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15938
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: NEC-Jong AZ

Bericht door pjottr »

ik vraag me al weken af na elke thuiswedstrijd waar ik naar heb zitten kijken, Fortuna was duidelijk een eenmalig iets.

Gebruikersavatar
BennyT
Berichten: 3791
Lid geworden op: ma 24 sep 2018, 12:13

Re: NEC-Jong AZ

Bericht door BennyT »

pjottr schreef:
ma 05 nov 2018, 09:13
ik vraag me al weken af na elke thuiswedstrijd waar ik naar heb zitten kijken, Fortuna was duidelijk een eenmalig iets.
Heb besloten voorlopig niet meer te gaan. Ik ga me op Schalke richten

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13371
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: NEC-Jong AZ

Bericht door Pol »

De Kletskop schreef:
ma 05 nov 2018, 08:24
Als je dan de frivoliteit en de energie bij veel j-AZ spelers ziet bij balbezit, vraag ik me toch echt wederom af wat er met de fitheid van onze selectie aan de hand is, die is echt heel diep bedroevend.
Als je dan de toonzetting van jouw post leest, vraag ik me toch echt af wat de uitslag was.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16437
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: NEC-Jong AZ

Bericht door Legendario »

BennyT schreef:
ma 05 nov 2018, 09:18
pjottr schreef:
ma 05 nov 2018, 09:13
ik vraag me al weken af na elke thuiswedstrijd waar ik naar heb zitten kijken, Fortuna was duidelijk een eenmalig iets.
Heb besloten voorlopig niet meer te gaan. Ik ga me op Schalke richten
Nou Wim, wellicht is het dan ook een idee om naar hun forum te gaan?
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26904
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: NEC-Jong AZ

Bericht door De Kletskop »

Pol schreef:
ma 05 nov 2018, 09:24
De Kletskop schreef:
ma 05 nov 2018, 08:24
Als je dan de frivoliteit en de energie bij veel j-AZ spelers ziet bij balbezit, vraag ik me toch echt wederom af wat er met de fitheid van onze selectie aan de hand is, die is echt heel diep bedroevend.
Als je dan de toonzetting van jouw post leest, vraag ik me toch echt af wat de uitslag was.
Of je snapt het gewoon niet.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13371
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: NEC-Jong AZ

Bericht door Pol »

De Kletskop schreef:
ma 05 nov 2018, 09:41
Pol schreef:
ma 05 nov 2018, 09:24
De Kletskop schreef:
ma 05 nov 2018, 08:24
Als je dan de frivoliteit en de energie bij veel j-AZ spelers ziet bij balbezit, vraag ik me toch echt wederom af wat er met de fitheid van onze selectie aan de hand is, die is echt heel diep bedroevend.
Als je dan de toonzetting van jouw post leest, vraag ik me toch echt af wat de uitslag was.
Of je snapt het gewoon niet.
Leg het nog eens uit dan. Jong AZ was energiek, frivool, maar hebben verloren?

Gebruikersavatar
Bernd
Berichten: 4987
Lid geworden op: zo 29 jul 2007, 13:52
Contacteer:

Re: NEC-Jong AZ

Bericht door Bernd »

Ik zit me al jaren te ergeren aan twee - bij NEC blijkbaar niet uit te bannen - rariteiten. Gister weer pijnlijk zichtbaar.

1. Waarom moet toch altijd iedereen terug bij corners en vrije trappen tegen? Bij een afgeslagen bal krijg je 'm net zo hard weer terug, aan een contra-aanval hoef je al helemaal niet te denken. Gister moest zelfs die kleine donkere jongen met die hele moeilijke naam mee terug de zestien in. Met zijn snelheid moet je zo'n jongen natuurlijk gewoon op de middenlijn laten staan. Verplicht je ook nog eens een extra tegenstander achter te blijven. Onbegrijpelijk.

2. Waarom moeten backs en vleugelspelers toch altijd hun man opzoeken terwijl de zestien vol staat en de bal vrij aan hun voeten ligt? Gevolg: vastlopen of de bal kolderiek over de achterlijn lopen, ook gister weer. Gevaarlijke situaties om zeep helpen noem ik dat. Speel 'm gewoon eens direct in.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38422
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: NEC-Jong AZ

Bericht door mschr »

Bernd schreef:
ma 05 nov 2018, 09:54
Ik zit me al jaren te ergeren aan twee - bij NEC blijkbaar niet uit te bannen - rariteiten. Gister weer pijnlijk zichtbaar.

1. Waarom moet toch altijd iedereen terug bij corners en vrije trappen tegen? Bij een afgeslagen bal krijg je 'm net zo hard weer terug, aan een contra-aanval hoef je al helemaal niet te denken. Gister moest zelfs die kleine donkere jongen met die hele moeilijke naam mee terug de zestien in. Met zijn snelheid moet je zo'n jongen natuurlijk gewoon op de middenlijn laten staan. Verplicht je ook nog eens een extra tegenstander achter te blijven. Onbegrijpelijk.

2. Waarom moeten backs en vleugelspelers toch altijd hun man opzoeken terwijl de zestien vol staat en de bal vrij aan hun voeten ligt? Gevolg: vastlopen of de bal kolderiek over de achterlijn lopen, ook gister weer. Gevaarlijke situaties om zeep helpen noem ik dat. Speel 'm gewoon eens direct in.
Compleet mee eens. En wat betreft punt 1) schokkend vond ik dat Jong AZ bij corners altijd wel een ongedekte medespeler in het strafschopgebied wist te vinden. Dus met zijn elven in het eigen strafschopgebied samenhokken is verdedigend gezien ook niet goed.

Harry Bierdop
Berichten: 460
Lid geworden op: di 07 okt 2008, 15:03
Contacteer:

Re: NEC-Jong AZ

Bericht door Harry Bierdop »

Uit 1. viel wel de 3-1 :biggrin: ! Corner AZ, Tresor achter de bal aan, houdt hem binnen, goeie pass naar voren en scoren uit de omschakeling na een corner tegen.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32811
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC-Jong AZ

Bericht door bertje »

De Kletskop schreef:
ma 05 nov 2018, 08:24
Na een nachtje slapen vraag ik me nog steeds af waar ik gisteren in hemelsnaam naar heb zitten kijken.
Weer geen NEC wat in een thuis wedstrijd de tegenstander bij de strot pakt.
De meest kinderlijke fouten aan elkaar geregen, inspelen achter de man, dramatische aannames, massaal achteruitlopen bij balverlies, simpele ballen zo over de zijlijn, doorzichtig vastlopen tussen 2 tegenstanders, mijn god wat was het hemeltergend slecht.

Grootste probleem was dat we geen vrije man konden vinden op het middenveld, Overtoom was volledig onzichtbaar, dan heb je altijd nog een plan B en dat is je spits als kapstok inspelen zodat de rest kan aansluiten, maar wat Braken aan het doen was gisteren is me nog steeds een compleet raadsel...niet één fatsoenlijke aanname of kaats, en alleen maar gefrustreerd mauwen tegen de scheidsrechter. Dan heb je nog een plan C en dat is je buitenspelers zoeken en de ballen voor de goal gooien, maar de ene buitenspeler was er niet, en de andere probeerde wel maar niets..maar dan ook niet lukte of als het wel lukte verdween de bal over jan en alleman heen. Als je dan de frivoliteit en de energie bij veel j-AZ spelers ziet bij balbezit, vraag ik me toch echt wederom af wat er met de fitheid van onze selectie aan de hand is, die is echt heel diep bedroevend.
Ja meejeens, al heb ik dat al weken. De eerste wedstrijden was het wel duidelijk dat we vol op de aanval aan het spelen waren en uit gingen van de aanvallende kwaliteiten van Achahbar-Braken-Okita. Vanaf Eindhoven werd dit als te aanvallend geacht en is de Gier gaan knoeien met z'n opstelling en tactiek en lijkt het helemaal nergens meer op. Tactisch een chaos, spelers niet fit, spelers slecht gemotiveerd. Het is dat je tegen Jong AZ speelde, tegen elk normaal team in de competitie waren we (wederom) de bietenbrug op gegaan.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26904
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: NEC-Jong AZ

Bericht door De Kletskop »

Pol schreef:
ma 05 nov 2018, 09:50
De Kletskop schreef:
ma 05 nov 2018, 09:41
Pol schreef:
ma 05 nov 2018, 09:24
De Kletskop schreef:
ma 05 nov 2018, 08:24
Als je dan de frivoliteit en de energie bij veel j-AZ spelers ziet bij balbezit, vraag ik me toch echt wederom af wat er met de fitheid van onze selectie aan de hand is, die is echt heel diep bedroevend.
Als je dan de toonzetting van jouw post leest, vraag ik me toch echt af wat de uitslag was.
Of je snapt het gewoon niet.
Leg het nog eens uit dan. Jong AZ was energiek, frivool, maar hebben verloren?
VEEL j-AZ spelers waren heel energiek en frivool bij BALBEZIT.
Lees mijn verhaal nu nog eens.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26904
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: NEC-Jong AZ

Bericht door De Kletskop »

Bernd schreef:
ma 05 nov 2018, 09:54
Ik zit me al jaren te ergeren aan twee - bij NEC blijkbaar niet uit te bannen - rariteiten. Gister weer pijnlijk zichtbaar.

1. Waarom moet toch altijd iedereen terug bij corners en vrije trappen tegen? Bij een afgeslagen bal krijg je 'm net zo hard weer terug, aan een contra-aanval hoef je al helemaal niet te denken. Gister moest zelfs die kleine donkere jongen met die hele moeilijke naam mee terug de zestien in. Met zijn snelheid moet je zo'n jongen natuurlijk gewoon op de middenlijn laten staan. Verplicht je ook nog eens een extra tegenstander achter te blijven. Onbegrijpelijk.

2. Waarom moeten backs en vleugelspelers toch altijd hun man opzoeken terwijl de zestien vol staat en de bal vrij aan hun voeten ligt? Gevolg: vastlopen of de bal kolderiek over de achterlijn lopen, ook gister weer. Gevaarlijke situaties om zeep helpen noem ik dat. Speel 'm gewoon eens direct in.
:withstupid:

Gerd
Berichten: 2754
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 21:34
Contacteer:

Re: NEC-Jong AZ

Bericht door Gerd »

Het is toch een gênante vertoning wat we zondag hebben gezien. In de eerste helft worden we door een goed spelend 2e elftal van AZ compleet weg getikt. Die jongens wisten wat ze moesten doen en voerden de opdrachten uit.
Ik weet tot nu toe niet wat de " hand " van De Gier is op dit elftal.

Tactisch onbenul, geen consistentie in de opstelling en geen fit elftal; kortom geen idee en visie.
Snel Ruud Brood contracteren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jackkreta en 45 gasten