RKC - NEC

Discussieer hier over de wedstrijden, voor- en nabeschouwingen, kaartverkoop, vervoer etc.
Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: RKC - NEC

Bericht door Demtsjenko »

Ben er blij mee, maar vraag me af of ze gescoord zouden hebben als rkc met 11 had kunnen blijven spelen...

Gebruikersavatar
Sander74
Berichten: 982
Lid geworden op: za 27 jun 2015, 10:32
Locatie: Nijmegen Noord
Contacteer:

Re: RKC - NEC

Bericht door Sander74 »

Zo zo... het moet niet gekker worden...
3 punten bij een uitwedstrijd...
tegen de nummer 19...
tegen 10 man weet NEC te scoren...
een half uur lang tegen 10... en dan 2 keer scoren.
Zooo wat is NEC goed.

Henkiepenkie
Berichten: 6896
Lid geworden op: ma 14 jan 2008, 10:37
Contacteer:

Re: RKC - NEC

Bericht door Henkiepenkie »

Sander74 schreef:
vr 02 mar 2018, 22:05
Zo zo... het moet niet gekker worden...
3 punten bij een uitwedstrijd...
tegen de nummer 19...
tegen 10 man weet NEC te scoren...
een half uur lang tegen 10... en dan 2 keer scoren.
Zooo wat is NEC goed.
Hoho, de nummer 18 hé

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7155
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: RKC - NEC

Bericht door karlo »

Demtsjenko schreef:
vr 02 mar 2018, 21:59
Ben er blij mee, maar vraag me af of ze gescoord zouden hebben als rkc met 11 had kunnen blijven spelen...
Inderdaad blij met de drie punten.
Maar de manier van spelen, daar snap ik helemaal niets van,
Je ziet aan de ploeg ook niets, geen emotie niks,
Het lijkt allemaal zo inspiratieloos en plichtmatig,
Het blijft toch je club.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: RKC - NEC

Bericht door zuurpruim »

Demtsjenko schreef:
vr 02 mar 2018, 21:59
Ben er blij mee, maar vraag me af of ze gescoord zouden hebben als rkc met 11 had kunnen blijven spelen...
Inderdaad en wat zo opvalt,de beroerde traptechniek en dat vooral in de vorm van de laatste pass richting spits.Zo slecht.Om over de corners maar te zwijgen.Hoe kan dat toch met jongens als Groeneveld en Ferdi in de gelederen?

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7155
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: RKC - NEC

Bericht door karlo »

Oversier krijgt het druk in de zomer,
Totale metamorfose wenselijk
Het blijft toch je club.

Gebruikersavatar
Sander74
Berichten: 982
Lid geworden op: za 27 jun 2015, 10:32
Locatie: Nijmegen Noord
Contacteer:

Re: RKC - NEC

Bericht door Sander74 »

Henkiepenkie schreef:
vr 02 mar 2018, 22:06
Sander74 schreef:
vr 02 mar 2018, 22:05
Zo zo... het moet niet gekker worden...
3 punten bij een uitwedstrijd...
tegen de nummer 19...
tegen 10 man weet NEC te scoren...
een half uur lang tegen 10... en dan 2 keer scoren.
Zooo wat is NEC goed.
Hoho, de nummer 18 hé
Sorry Kerstman RKC is echt nummer 19... Ik kan het niet mooier maken.

Rotturdam
Berichten: 749
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 10:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: RKC - NEC

Bericht door Rotturdam »

3 punten op zak, dat is het belangrijkste

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: RKC - NEC

Bericht door mschr »

zuurpruim schreef:
vr 02 mar 2018, 22:07
Demtsjenko schreef:
vr 02 mar 2018, 21:59
Ben er blij mee, maar vraag me af of ze gescoord zouden hebben als rkc met 11 had kunnen blijven spelen...
Inderdaad en wat zo opvalt,de beroerde traptechniek en dat vooral in de vorm van de laatste pass richting spits.Zo slecht.Om over de corners maar te zwijgen.Hoe kan dat toch met jongens als Groeneveld en Ferdi in de gelederen?
Beide goals vielen uit corners...

Henkiepenkie
Berichten: 6896
Lid geworden op: ma 14 jan 2008, 10:37
Contacteer:

Re: RKC - NEC

Bericht door Henkiepenkie »

Sander74 schreef:
vr 02 mar 2018, 22:10
Henkiepenkie schreef:
vr 02 mar 2018, 22:06
Sander74 schreef:
vr 02 mar 2018, 22:05
Zo zo... het moet niet gekker worden...
3 punten bij een uitwedstrijd...
tegen de nummer 19...
tegen 10 man weet NEC te scoren...
een half uur lang tegen 10... en dan 2 keer scoren.
Zooo wat is NEC goed.
Hoho, de nummer 18 hé
Sorry Kerstman RKC is echt nummer 19... Ik kan het niet mooier maken.
Nu wel, een paar uur geleden nog niet :wink:

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: RKC - NEC

Bericht door zuurpruim »

mschr schreef:
vr 02 mar 2018, 22:14
zuurpruim schreef:
vr 02 mar 2018, 22:07
Demtsjenko schreef:
vr 02 mar 2018, 21:59
Ben er blij mee, maar vraag me af of ze gescoord zouden hebben als rkc met 11 had kunnen blijven spelen...
Inderdaad en wat zo opvalt,de beroerde traptechniek en dat vooral in de vorm van de laatste pass richting spits.Zo slecht.Om over de corners maar te zwijgen.Hoe kan dat toch met jongens als Groeneveld en Ferdi in de gelederen?
Beide goals vielen uit corners...
maakt niet uit,ook vandaag zaten er weer corners bij van langil die een f'je nog beter neemt.En dat is al weken aan de gang.Ook die vrije trap van Breinburg sloeg nergens op,20 meter van de goal,hij scoort nooit en toch neemt hij hem i.p.v. Ferdi,wat is dat voor onzin?

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7155
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: RKC - NEC

Bericht door karlo »

zuurpruim schreef:
vr 02 mar 2018, 22:25
mschr schreef:
vr 02 mar 2018, 22:14
zuurpruim schreef:
vr 02 mar 2018, 22:07
Demtsjenko schreef:
vr 02 mar 2018, 21:59
Ben er blij mee, maar vraag me af of ze gescoord zouden hebben als rkc met 11 had kunnen blijven spelen...
Inderdaad en wat zo opvalt,de beroerde traptechniek en dat vooral in de vorm van de laatste pass richting spits.Zo slecht.Om over de corners maar te zwijgen.Hoe kan dat toch met jongens als Groeneveld en Ferdi in de gelederen?
Beide goals vielen uit corners...
maakt niet uit,ook vandaag zaten er weer corners bij van langil die een f'je nog beter neemt.En dat is al weken aan de gang.Ook die vrije trap van Breinburg sloeg nergens op,20 meter van de goal,hij scoort nooit en toch neemt hij hem i.p.v. Ferdi,wat is dat voor onzin?
:withstupid:
Het blijft toch je club.

Gebruikersavatar
Jeffry74
Berichten: 4381
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: RKC - NEC

Bericht door Jeffry74 »

Sander74 schreef:
vr 02 mar 2018, 22:05
Zo zo... het moet niet gekker worden...
3 punten bij een uitwedstrijd...
tegen de nummer 19...
tegen 10 man weet NEC te scoren...
een half uur lang tegen 10... en dan 2 keer scoren.
Zooo wat is NEC goed.
Inderdaad. vandaar ook mijn eerder geplaatste 'kutzooi!' bericht.
Het voetbal blijft kut en daar hou ik Oversier en Pepijn verantwoordelijk voor.
Met dit voetbal gaan we niet promoveren.
Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.

Gebruikersavatar
Arjan van Hout
Berichten: 20324
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:02
Locatie: B & D
Contacteer:

Re: RKC - NEC

Bericht door Arjan van Hout »

Jeffry74 schreef:
za 03 mar 2018, 00:15
Sander74 schreef:
vr 02 mar 2018, 22:05
Zo zo... het moet niet gekker worden...
3 punten bij een uitwedstrijd...
tegen de nummer 19...
tegen 10 man weet NEC te scoren...
een half uur lang tegen 10... en dan 2 keer scoren.
Zooo wat is NEC goed.
Inderdaad. vandaar ook mijn eerder geplaatste 'kutzooi!' bericht.
Het voetbal blijft kut en daar hou ik Oversier en Pepijn verantwoordelijk voor.
Met dit voetbal gaan we niet promoveren.
Ik zou se spelers er verantwoordelijk voor houden....

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9217
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: RKC - NEC

Bericht door Polleke »

Ik vind het allemaal nogal negatief. Was er de hele match bij. Ik heb een heel onzeker NEC gezien in het begin, dat vooral geen snelle tegengoal wilde krijgen. Na de gemiste penalty van Langil (die met afstand de zwakste schakel op het veld was), nam NEC het heft langzaam in handen. Ik heb een geduldige ploeg gezien, die weinig risico in het spel legde (logisch gezien de vele counter uitgoals) en die kansen afdwong. Eerste helft Groeneveld (twee kansen), Achabar (ik stond op lijn, haarlengte te weinig) en een enorme kans van Dijkstra.

Na de rust bleef NEC dominant, al bleven de grote kansen uit. Na de rode kaart veranderde het spelbeeld voor geen meter, behalve dan het eerder moeilijker werd omdat RKC diep inzakte. Twee stilstaande situaties via uitblinker Groeneveld zorgde voor de goals, maar er waren wel meer kansen na de 0-1.

We liepen te piepen dat NEC te makkelijk tegengoals kreeg, zeker in uitwedstrijden. We liepen te piepen dat we nooit wonnen uit op kunstgras. De zege was enorm verdient, ik denk dat het balbezit 70-30% was ofzo. Ik zag ook dat NEC wel eens voor het balbezit koos terwijl ik dacht, kom eens met die pass. Maar uiteindelijk was dit een hele stabiele en dik verdiende overwinning op een RKC wat niet alleen zwak was, maar ook totaal niet voetbalde.

Positief: geen kans weggeven, twee goals gemaakt en bovenal drie punten en een uitzege.
Jammer: geen veldgoals, ondanks wat goed uitgespeelde aanvallen.
Negatief: Langil. Wat heb ik me zitten ergeren aan die gast zeg. Komt er vaak goed langs hoor, maar zodra hij de 16 meter nadert doet hij alles fout, niet de goede kant op kappen en zijn voorzetten zijn stuk voor stuk kansloos. Hij zat geen moment in de match toen hij die penal nam. Ik zei tegen mijn kameraad: die kan hij nooit raak schieten.

Ik denk dat deze wijze van spelen in uitwedstrijden heel goed past bij dit team. In de opstelling denk ik dat ik toch liever Braken zie staan, en dat Achahbar erachter met Kardioglu in ene vrije rol op rechts. In ieder geval tot we compleet zijn. Dit was voor de goal een echte Braken wedstrijd.

Ik wil trouwens wel zeggen dat ik het zeer oneens ben met de conclusies in het wedstrijdverslag van Trouwe Honden. Ik vond deze negatief. "De titelkandidaat maakte geen grootste indruk": ik vraag me allereerst af wat daarmee bedoeld wordt. Zoveel balbezit, amper een kans weggeven en zeker 4 a 5 goede kansen (los van die corners en penal). Dat vraag ik me af wat het verwachtingspatroon van deze schrijver is. NEC speelde compacter en meer op balbezit en was compleet de baas.

"Pas na we met een man meer kwamen begon NEC wat vrijer te spelen". Vond ik niet, NEC speelde vrijer na de gemiste penal. Je kan kritisch zijn op het spel totaan de penal. Daarna was het stabiel en redelijk verzorgd met goede kansen. "Onze spelers kunnen elkaar moeilijk vinden en gaan teveel voor eigen succes". Vond ik in deze match ook niet, NEC speelde juist erg op balbezit. Je kan hooguit stellen dat voor de goal er foute keuzes, voorzetten werden gedaan.

Tegen dit RKC, dat zeker met 10 man zeer verdedigend speelde, was NEC dominant. Dominant houdt in dat je de baas bent. Ik had in het stadion geen moment het idee na die penal dat we zouden verliezen. De ploeg startte zeer angstig, wat logisch is gezien de druk en de resultaten.

Was nog nooit in Waalwijk geweest. Vriendelijke mensen, maar wat een troosteloze setting met zo weinig publiek. Btw.. dat RKC publiek, daar kunnen sommige van ons lessen gaan volgen. Die hebben 'nuilen' tot een kunst verheven.

GV
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 29 aug 2008, 17:33
Contacteer:

Re: RKC - NEC

Bericht door GV »

Het is eigenlijk toch te gek voor woorden dat dit elftal bovenaan staat. Moet de rest wel heel heel erg slecht zijn. Zwak voetbal tegen de nummer 18. Tikkie breed, tikkie terug. Een angelloos team. Pas kunnen scoren als RKC met 10 man speelt, uit standaard situaties. Schande en dan zien hoe quasi soeverein onze aanvoerder over het veld kruipt. Oke we hebben gewonnen, maar of dit de burger moet geeft. Ik denk dat er een outsider kampioen wordt. Ik geloof nooit dit NEC.
Onze trainer heeft dit NEC niet veel goeds gebracht. Wel hulde aan de supporters.
Al 65 NEC’er in ♥️ en nieren

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: RKC - NEC

Bericht door mschr »

Je bent te negatief, GV. Dit is de manier waarop kampioenen wedstrijden winnen. Winnen hoeft niet altijd swingend te gebeuren.

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: RKC - NEC

Bericht door Curva »

mschr schreef:
za 03 mar 2018, 07:23
Je bent te negatief, GV. Dit is de manier waarop kampioenen wedstrijden winnen. Winnen hoeft niet altijd swingend te gebeuren.
Definieer "niet altijd"?

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38246
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: RKC - NEC

Bericht door mschr »

Curva schreef:
za 03 mar 2018, 08:02
mschr schreef:
za 03 mar 2018, 07:23
Je bent te negatief, GV. Dit is de manier waarop kampioenen wedstrijden winnen. Winnen hoeft niet altijd swingend te gebeuren.
Definieer "niet altijd"?
Tweederde van de overwinningen hoeft niet swingend te gebeuren.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11643
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: RKC - NEC

Bericht door DJTEEF! »

Winnen we een keer een uitwedstrijd zonder een noemenswaardige kans weg te geven, is het nog niet goed.

We moeten ons erbij neerleggen dat swingend voetbal niet kan met deze selectie en blij zijn met iedere wedstrijd die we winnen. Wie weet promoveren we ‘gewoon’. Onze mededegradant staat 17e, de degradanten van het jaar daarvoor 7e en 14e.

GV
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 29 aug 2008, 17:33
Contacteer:

Re: RKC - NEC

Bericht door GV »

Het is gewoon niet goed. Ik zap tijdens de wedstrijd te veel weg. Ik verveel mij te vaak. Wil je kampioen worden, wil ik die drive ook zien. Dit mis ik.
Al 65 NEC’er in ♥️ en nieren

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: RKC - NEC

Bericht door Tiel »

GV schreef:
za 03 mar 2018, 08:36
Het is gewoon niet goed. Ik zap tijdens de wedstrijd te veel weg. Ik verveel mij te vaak. Wil je kampioen worden, wil ik die drive ook zien. Dit mis ik.
Kijk je toch niet droeftoeter.
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: RKC - NEC

Bericht door Curva »

DJTEEF! schreef:
za 03 mar 2018, 08:10
Winnen we een keer een uitwedstrijd zonder een noemenswaardige kans weg te geven, is het nog niet goed.

We moeten ons erbij neerleggen dat swingend voetbal niet kan met deze selectie en blij zijn met iedere wedstrijd die we winnen. Wie weet promoveren we ‘gewoon’. Onze mededegradant staat 17e, de degradanten van het jaar daarvoor 7e en 14e.
Maar het blijft triest dat je afhankelijk bent van de waardeloosheid van de concurrentie maar goed...waarschijnlijk zijn we te verwend door ons laatste juupjaar. Clubs als gae, graafschap of cambuur zijn waarschijnlijk strontjaloers terwijl bij mij echt soms de bek open valt van verbazing over het sneue niveau.
Het is allemaal relatief en feit blijft dat we op deze manier gewoon promoveren.....zien we dan wel verder.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: RKC - NEC

Bericht door Kanchelskis »

Tiel schreef:
za 03 mar 2018, 08:41
GV schreef:
za 03 mar 2018, 08:36
Het is gewoon niet goed. Ik zap tijdens de wedstrijd te veel weg. Ik verveel mij te vaak. Wil je kampioen worden, wil ik die drive ook zien. Dit mis ik.
Kijk je toch niet droeftoeter.
Tiel laat zich weer kennen.. Iemand anders heeft een andere visie en bij Tiel voelt het meteen alsof iemand een vishaakje door zijn schaamlip heeft gehaald. Laat iedereen lekker op zijn/haar manier NEC bekijken en er over denken. Doet het je echt zo veel? Iets geks of respectloos zegt GV hier niet.

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12240
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: RKC - NEC

Bericht door harold »

Curva schreef:
za 03 mar 2018, 08:48
DJTEEF! schreef:
za 03 mar 2018, 08:10
Winnen we een keer een uitwedstrijd zonder een noemenswaardige kans weg te geven, is het nog niet goed.

We moeten ons erbij neerleggen dat swingend voetbal niet kan met deze selectie en blij zijn met iedere wedstrijd die we winnen. Wie weet promoveren we ‘gewoon’. Onze mededegradant staat 17e, de degradanten van het jaar daarvoor 7e en 14e.
Maar het blijft triest dat je afhankelijk bent van de waardeloosheid van de concurrentie maar goed...waarschijnlijk zijn we te verwend door ons laatste juupjaar. Clubs als gae, graafschap of cambuur zijn waarschijnlijk strontjaloers terwijl bij mij echt soms de bek open valt van verbazing over het sneue niveau.
Het is allemaal relatief en feit blijft dat we op deze manier gewoon promoveren.....zien we dan wel verder.
VVV werd vorig seizoen ook niet glorieus kampioen. Zie hoe ze er nu voor staan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Brankonec75, Jandors, NEC., Patjeg024, Reinier, Wijchen en 33 gasten