NEC - Feyenoord

Discussieer hier over de wedstrijden, voor- en nabeschouwingen, kaartverkoop, vervoer etc.
Sjoerdbemmel
Berichten: 1777
Lid geworden op: wo 17 jul 2013, 11:02
Contacteer:

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door Sjoerdbemmel »

"Je weet dat je niet kunt juichen als je in een thuisbasis zit van een andere club, dus eigen schuld"... het moet toch verdomme mogelijk zijn om voor jouw club te juichen ongeacht wat voor vak je zit.. die lui die er gelijk agressief van worden moeten maar heel snel naar de dokter gaan en zich na laten kijken.. jeetje.

(Dan heb ik het wel over mensen die alleen juichen)

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38415
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door mschr »

Juichen kan, maar als je juicht in het vak van de harde kern van de thuisclub, dan neem je een risico.

Gebruikersavatar
Stefannec
Berichten: 12477
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:27
Locatie: Hengelo (gld)
Contacteer:

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door Stefannec »

Jongens buiten het feit of we vinden of het kan of niet.
Je weet gewoon dat je het niet moet doen.
Doe je het wel loop je helaas een risico.
Jippiekajee motherfucker!!!

shinji
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 25 aug 2008, 15:40
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door shinji »

jbnmgn schreef:
Sandertjuh85 schreef:Zulke gasten moeten gewoon een landelijk stadionverbod krijgen. Alleen is dat helaas niet te controleren..
O jawel hoor, heel makkelijk zelfs. Heb je een stadionverbod dan moet je jezelf op het politiebureau melden bij elke wedstrijd van jou club (uit of thuis spelend maakt dan niet uit) en daar blijven tot de wedstrijd afgelopen is.
En nee niet in de cel lekker tv kijken naar de wedstrijd :wink:
Oh ja.. en dat vind je zelf ook niet een zwaar gestraft ten opzichten van andere delicten?
Ik vind dat zo typisch he. Zodra het over voetbalsupporters en geweld gaat mogen alle registers open qua straffen.
Ik wil niks bagataliseren maar ik denk dat we hier echt in doorslaan. We kunnen voor hooligans een meldingsplicht en een stadionverbod / omgevingsverbod opleggen en dat wordt gecontroleerd. Maar voor een pedofiel bv is dat allemaal niet mogelijk. Die heeft meer rechten blijkbaar als iemand die knokt in een voetbalstadion.. en met alle respect.. ik ben liever samen met mijn dochter getuige van een vechtpartij bij het voetbal als dat ze in aanraking komt met een pedo.
En zo kan ik nog 100.000 andere dingen bedenken die ik net iets belangrijker vind.

Die jongens gingen daar zitten met de wetenschap dat dit kon gebeuren. Het is gebeurd, stadionverbod voor 2 jaar en verder niet te moeilijk over doen.
100% of the shots you do not take, do not go in...

jbnmgn

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door jbnmgn »

shinji schreef:
jbnmgn schreef:
Sandertjuh85 schreef:Zulke gasten moeten gewoon een landelijk stadionverbod krijgen. Alleen is dat helaas niet te controleren..
O jawel hoor, heel makkelijk zelfs. Heb je een stadionverbod dan moet je jezelf op het politiebureau melden bij elke wedstrijd van jou club (uit of thuis spelend maakt dan niet uit) en daar blijven tot de wedstrijd afgelopen is.
En nee niet in de cel lekker tv kijken naar de wedstrijd :wink:
Oh ja.. en dat vind je zelf ook niet een zwaar gestraft ten opzichten van andere delicten? Nee, en waarom niet? Omdat ik ALLE geweld tegen anderen zwaar afkeur en zou willen dat de wet dusdanig veranderd werd dat geweldsdelicten vele malen zwaarder bestraft zouden kunnen worden dan dat nu het geval is.
Ik vind dat zo typisch he. Zodra het over voetbalsupporters en geweld gaat mogen alle registers open qua straffen. zie vorige opmerking. Heeft niets met voetbalsupporters te maken maar met klootzakken die hun poten niet thuis kunnen houden, voetbal supporter of niet.
Ik wil niks bagataliseren maar ik denk dat we hier echt in doorslaan. We kunnen voor hooligans een meldingsplicht en een stadionverbod / omgevingsverbod opleggen en dat wordt gecontroleerd. Maar voor een pedofiel bv is dat allemaal niet mogelijk. Die heeft meer rechten blijkbaar als iemand die knokt in een voetbalstadion.. en met alle respect.. ik ben liever samen met mijn dochter getuige van een vechtpartij bij het voetbal als dat ze in aanraking komt met een pedo.ik hoop voor jou dat beiden niet gebeuren, en wat die pedo's betreft: die zouden zo mogelijk nog harder aangepakt moeten worden, maar we zitten en Nederland met een zwaar verouderd rechts systeem en dat moet nodig gewijzigd worden
En zo kan ik nog 100.000 andere dingen bedenken die ik net iets belangrijker vind. O, noem ze eens allemaal op dan

Die jongens gingen daar zitten met de wetenschap dat dit kon gebeuren. Het is gebeurd, stadionverbod voor 2 jaar en verder niet te moeilijk over doen.ik mag toch hopen dat ze jou of je familie niet zoiets flikken want dan lul je wel anders. Die gasten gaan in een vak zitten waar ze niet thuis horen, klopt. Maar is dat dan een reden of een recht om ze in elkaar te slaan? Ik kan me nog goed herinneren dat ik met mijn Pa mee mocht op 12 jarige leeftijd naar NEC en we dan in het stadion zaten met alle supporters gewoon door elkaar heen, en er viel geen onvertogen woord laat staan klappen. Het enige klappen wat je zag en hoorde was applaus, zelfs als de tegenstander een mooi doelpunt maakte of de keeper van de tegenpartij een mooie redding had. Nu hoeft dat laatste niet voor mij maar respect jegens elkaar wel. Denk daar maar eens GOED over na als je weer reageert.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13357
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door Pol »

Stefannec schreef:Jongens buiten het feit of we vinden of het kan of niet.
Je weet gewoon dat je het niet moet doen.
Doe je het wel loop je helaas een risico.
In Nederland

jsentani
Berichten: 4311
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 12:12

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door jsentani »

Pol schreef:
Stefannec schreef:Jongens buiten het feit of we vinden of het kan of niet.
Je weet gewoon dat je het niet moet doen.
Doe je het wel loop je helaas een risico.
In Nederland
Waarom kan het in engeland en duitsland wel???
We winnen, we verliezen, zo zijn wedstrijden.
Eeuwige support of anders lekker wegblijven!

Gebruikersavatar
Stefannec
Berichten: 12477
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:27
Locatie: Hengelo (gld)
Contacteer:

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door Stefannec »

jsentani schreef:
Pol schreef:
Stefannec schreef:Jongens buiten het feit of we vinden of het kan of niet.
Je weet gewoon dat je het niet moet doen.
Doe je het wel loop je helaas een risico.
In Nederland
Waarom kan het in engeland en duitsland wel???
Omdat ze daar veel harder kunnen en mogen optreden.

Hier in Nederland als je een tik krijgt van de politie staan we gelijk bij de rechter en krijg je ook nog eens gelijk.
En in Engeland om een voorbeeld te noemen wordt je gewoon een paar jaar opgesloten voor voetbal geweld.
En heb ook wel eens begrepen maar weet niet of het waar is dat een werkgever het recht heeft om je te ontslaan als je met voetbalgeweld wordt aangehouden.

Daar zitten al een aantal verschillen.
Voor mij is het heel simpel met voetbalrellen.
Die gasten keihard aanpakken, dan leren ze het wel af.

En de argumentatie over o.a. Pedo's ben ik het deels mee eens absoluut ook harder aanpakken.
Alleen het enigste verschil dat die de staat niet zoveel kosten als het voetbal.
Jippiekajee motherfucker!!!

Gebruikersavatar
NECwijchen
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 12:50
Contacteer:

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door NECwijchen »

Stefannec schreef:
jsentani schreef:
Pol schreef:
Stefannec schreef:Jongens buiten het feit of we vinden of het kan of niet.
Je weet gewoon dat je het niet moet doen.
Doe je het wel loop je helaas een risico.
In Nederland
Waarom kan het in engeland en duitsland wel???
Omdat ze daar veel harder kunnen en mogen optreden.

Hier in Nederland als je een tik krijgt van de politie staan we gelijk bij de rechter en krijg je ook nog eens gelijk.
En in Engeland om een voorbeeld te noemen wordt je gewoon een paar jaar opgesloten voor voetbal geweld.
En heb ook wel eens begrepen maar weet niet of het waar is dat een werkgever het recht heeft om je te ontslaan als je met voetbalgeweld wordt aangehouden.

Daar zitten al een aantal verschillen.
Voor mij is het heel simpel met voetbalrellen.
Die gasten keihard aanpakken, dan leren ze het wel af.

En de argumentatie over o.a. Pedo's ben ik het deels mee eens absoluut ook harder aanpakken.
Alleen het enigste verschil dat die de staat niet zoveel kosten als het voetbal.
In Nederland slaan we door in het aanpakken van de 'gewone' supporter ipv het aanpakken van de daders. Omdat wen paar gasten zoch niet kunnen gedragen, wordt meteen iedereen gestraft met combi's, bussen zonder gegeronde reden weer naar huis sturen (ajax uit), dat soort maatregelen. Hardere aanpak voor dr daders, niet voor elke voetbalsupporter. Verbang in de meeste discussies over aanpak van voetbalgeweld de term supporters met een willekeurige, ethnische groepering, dan zie je hoe achterlijk het vaak klinkt.

jbnmgn

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door jbnmgn »

Stefannec schreef:
jsentani schreef:
Pol schreef:
Stefannec schreef:Jongens buiten het feit of we vinden of het kan of niet.
Je weet gewoon dat je het niet moet doen.
Doe je het wel loop je helaas een risico.
In Nederland
Waarom kan het in engeland en duitsland wel???
Omdat ze daar veel harder kunnen en mogen optreden.

Hier in Nederland als je een tik krijgt van de politie staan we gelijk bij de rechter en krijg je ook nog eens gelijk.
En in Engeland om een voorbeeld te noemen wordt je gewoon een paar jaar opgesloten voor voetbal geweld.
En heb ook wel eens begrepen maar weet niet of het waar is dat een werkgever het recht heeft om je te ontslaan als je met voetbalgeweld wordt aangehouden.

Daar zitten al een aantal verschillen.
Voor mij is het heel simpel met voetbalrellen.
Die gasten keihard aanpakken, dan leren ze het wel af.

En de argumentatie over o.a. Pedo's ben ik het deels mee eens absoluut ook harder aanpakken.
Alleen het enigste verschil dat die de staat niet zoveel kosten als het voetbal.
Hier in Nederland hangt alles af van de voetbalwet die maar niet aangenomen wordt door die schijtbakken in den Haag.

Gebruikersavatar
eniesee-elst
Berichten: 5095
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 12:58
Contacteer:

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door eniesee-elst »

Pol schreef:
Stefannec schreef:Jongens buiten het feit of we vinden of het kan of niet.
Je weet gewoon dat je het niet moet doen.
Doe je het wel loop je helaas een risico.
In Nederland
:withstupid: In pak 'm beet Polen kan je juichen wat je wil....

Gebruikersavatar
MojoMojo
Berichten: 2080
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 18:40
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door MojoMojo »

Mark Ariaans schreef:Toen ben ik zelf maar die gracht in gedoken.''
Yeah right..
The name's so nice, you say it twice..

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13357
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door Pol »

NECwijchen schreef:
Stefannec schreef:
jsentani schreef:
Pol schreef:
Stefannec schreef:Jongens buiten het feit of we vinden of het kan of niet.
Je weet gewoon dat je het niet moet doen.
Doe je het wel loop je helaas een risico.
In Nederland
Waarom kan het in engeland en duitsland wel???
Omdat ze daar veel harder kunnen en mogen optreden.

Hier in Nederland als je een tik krijgt van de politie staan we gelijk bij de rechter en krijg je ook nog eens gelijk.
En in Engeland om een voorbeeld te noemen wordt je gewoon een paar jaar opgesloten voor voetbal geweld.
En heb ook wel eens begrepen maar weet niet of het waar is dat een werkgever het recht heeft om je te ontslaan als je met voetbalgeweld wordt aangehouden.

Daar zitten al een aantal verschillen.
Voor mij is het heel simpel met voetbalrellen.
Die gasten keihard aanpakken, dan leren ze het wel af.

En de argumentatie over o.a. Pedo's ben ik het deels mee eens absoluut ook harder aanpakken.
Alleen het enigste verschil dat die de staat niet zoveel kosten als het voetbal.
In Nederland slaan we door in het aanpakken van de 'gewone' supporter ipv het aanpakken van de daders. Omdat wen paar gasten zoch niet kunnen gedragen, wordt meteen iedereen gestraft met combi's, bussen zonder gegeronde reden weer naar huis sturen (ajax uit), dat soort maatregelen. Hardere aanpak voor dr daders, niet voor elke voetbalsupporter. Verbang in de meeste discussies over aanpak van voetbalgeweld de term supporters met een willekeurige, ethnische groepering, dan zie je hoe achterlijk het vaak klinkt.
100% mee eens. Niet aanpakken, maar pamperen is de filosofie. Je misdraagt je door een seizoen lang te staan op stoelen zodat mensen die er al jaren komen niks meer kunnen zien en een jaar later heb je je eigen staanvak.

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15932
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door pjottr »

eniesee-elst schreef:
Pol schreef:
Stefannec schreef:Jongens buiten het feit of we vinden of het kan of niet.
Je weet gewoon dat je het niet moet doen.
Doe je het wel loop je helaas een risico.
In Nederland
:withstupid: In pak 'm beet Polen kan je juichen wat je wil....

Daaag, achter de TV misschien.....
Ben ooit bij Slask Wroclaw - Legia Gydinya geweest...dan lul je wel anders.

Gebruikersavatar
Stefannec
Berichten: 12477
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:27
Locatie: Hengelo (gld)
Contacteer:

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door Stefannec »

Pol schreef:
NECwijchen schreef:
Stefannec schreef:
jsentani schreef:
Pol schreef:
Stefannec schreef:Jongens buiten het feit of we vinden of het kan of niet.
Je weet gewoon dat je het niet moet doen.
Doe je het wel loop je helaas een risico.
In Nederland
Waarom kan het in engeland en duitsland wel???
Omdat ze daar veel harder kunnen en mogen optreden.

Hier in Nederland als je een tik krijgt van de politie staan we gelijk bij de rechter en krijg je ook nog eens gelijk.
En in Engeland om een voorbeeld te noemen wordt je gewoon een paar jaar opgesloten voor voetbal geweld.
En heb ook wel eens begrepen maar weet niet of het waar is dat een werkgever het recht heeft om je te ontslaan als je met voetbalgeweld wordt aangehouden.

Daar zitten al een aantal verschillen.
Voor mij is het heel simpel met voetbalrellen.
Die gasten keihard aanpakken, dan leren ze het wel af.

En de argumentatie over o.a. Pedo's ben ik het deels mee eens absoluut ook harder aanpakken.
Alleen het enigste verschil dat die de staat niet zoveel kosten als het voetbal.
In Nederland slaan we door in het aanpakken van de 'gewone' supporter ipv het aanpakken van de daders. Omdat wen paar gasten zoch niet kunnen gedragen, wordt meteen iedereen gestraft met combi's, bussen zonder gegeronde reden weer naar huis sturen (ajax uit), dat soort maatregelen. Hardere aanpak voor dr daders, niet voor elke voetbalsupporter. Verbang in de meeste discussies over aanpak van voetbalgeweld de term supporters met een willekeurige, ethnische groepering, dan zie je hoe achterlijk het vaak klinkt.
100% mee eens. Niet aanpakken, maar pamperen is de filosofie. Je misdraagt je door een seizoen lang te staan op stoelen zodat mensen die er al jaren komen niks meer kunnen zien en een jaar later heb je je eigen staanvak.
Wat ik zeg niet hard genoeg optreden.
Jippiekajee motherfucker!!!

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32794
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door bertje »

pjottr schreef:
eniesee-elst schreef:
Pol schreef:
Stefannec schreef:Jongens buiten het feit of we vinden of het kan of niet.
Je weet gewoon dat je het niet moet doen.
Doe je het wel loop je helaas een risico.
In Nederland
:withstupid: In pak 'm beet Polen kan je juichen wat je wil....

Daaag, achter de TV misschien.....
Ben ooit bij Slask Wroclaw - Legia Gydinya geweest...dan lul je wel anders.
Afbeelding
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

orlando
Berichten: 586
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 21:00
Contacteer:

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door orlando »

shinji schreef:
jbnmgn schreef:
Sandertjuh85 schreef:Zulke gasten moeten gewoon een landelijk stadionverbod krijgen. Alleen is dat helaas niet te controleren..
O jawel hoor, heel makkelijk zelfs. Heb je een stadionverbod dan moet je jezelf op het politiebureau melden bij elke wedstrijd van jou club (uit of thuis spelend maakt dan niet uit) en daar blijven tot de wedstrijd afgelopen is.
En nee niet in de cel lekker tv kijken naar de wedstrijd :wink:
Oh ja.. en dat vind je zelf ook niet een zwaar gestraft ten opzichten van andere delicten?
Ik vind dat zo typisch he. Zodra het over voetbalsupporters en geweld gaat mogen alle registers open qua straffen.
Ik wil niks bagataliseren maar ik denk dat we hier echt in doorslaan. We kunnen voor hooligans een meldingsplicht en een stadionverbod / omgevingsverbod opleggen en dat wordt gecontroleerd. Maar voor een pedofiel bv is dat allemaal niet mogelijk. Die heeft meer rechten blijkbaar als iemand die knokt in een voetbalstadion.. en met alle respect.. ik ben liever samen met mijn dochter getuige van een vechtpartij bij het voetbal als dat ze in aanraking komt met een pedo.
En zo kan ik nog 100.000 andere dingen bedenken die ik net iets belangrijker vind.

Die jongens gingen daar zitten met de wetenschap dat dit kon gebeuren. Het is gebeurd, stadionverbod voor 2 jaar en verder niet te moeilijk over doen.
Je schijnt te vergeten dat die gasten die zich zo misdragen geen supporters zijn, maar pure onruststokers die helemaal niet in een stadion thuishoren. Als je niet tegen je verlies kunt moet je niet naar een wedstrijd gaan. Er zijn nu eenmaal 3 mogelijkheden, winst, gelijk, of verlies. Als supporter moet je je emoties kunnen uiten, zonder ook maar enig risico te lopen, waar je ook zit. Daarom zeg ik als er toch "supporters"zijn die menen geweld te moeten gebruiken geen stadionverbod geven, dat helpt toch niet. Gewoon een half uurtje met de ME laten vechten, dan is het daarna afgelopen.

Brabander
Berichten: 1598
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door Brabander »

Wat betreft juichen voor welke club dan ook. Wij gaan regelmatig naar Borussia Monchengladbach, daar kan iedereen gewoon juichen voor welke club dan ook. Natuurlijk moet je ook wel een beetje nadenken welke plek je in het stadion neemt anders neem je wel veel risico, dan geldt ook voor Monchengladbach. Aan de andere kant weet ik ook wel dat die Feijenoord-mafketel waarschijnlijk gewoon de boel heeft uitgedaagd, die denken (net als ajacieden) dat ze alles kunnen maken.
Als je je gewoon normaal gedraagt krijg je meestal ook normaal gedrag terug.

Overigens vind ik de vergelijking van een voetbalhooligan met een pedofiel behoorlijk populistisch.....

Gebruikersavatar
pjottr
Berichten: 15932
Lid geworden op: vr 08 jun 2007, 08:53
Contacteer:

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door pjottr »

gekke geertje heeft helaas veel aanhangers hiero....

shinji
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 25 aug 2008, 15:40
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door shinji »

jbnmgn schreef:
shinji schreef:
jbnmgn schreef:
Sandertjuh85 schreef:Zulke gasten moeten gewoon een landelijk stadionverbod krijgen. Alleen is dat helaas niet te controleren..
O jawel hoor, heel makkelijk zelfs. Heb je een stadionverbod dan moet je jezelf op het politiebureau melden bij elke wedstrijd van jou club (uit of thuis spelend maakt dan niet uit) en daar blijven tot de wedstrijd afgelopen is.
En nee niet in de cel lekker tv kijken naar de wedstrijd :wink:
Oh ja.. en dat vind je zelf ook niet een zwaar gestraft ten opzichten van andere delicten? Nee, en waarom niet? Omdat ik ALLE geweld tegen anderen zwaar afkeur en zou willen dat de wet dusdanig veranderd werd dat geweldsdelicten vele malen zwaarder bestraft zouden kunnen worden dan dat nu het geval is.
Ik vind dat zo typisch he. Zodra het over voetbalsupporters en geweld gaat mogen alle registers open qua straffen. zie vorige opmerking. Heeft niets met voetbalsupporters te maken maar met klootzakken die hun poten niet thuis kunnen houden, voetbal supporter of niet.
Ik wil niks bagataliseren maar ik denk dat we hier echt in doorslaan. We kunnen voor hooligans een meldingsplicht en een stadionverbod / omgevingsverbod opleggen en dat wordt gecontroleerd. Maar voor een pedofiel bv is dat allemaal niet mogelijk. Die heeft meer rechten blijkbaar als iemand die knokt in een voetbalstadion.. en met alle respect.. ik ben liever samen met mijn dochter getuige van een vechtpartij bij het voetbal als dat ze in aanraking komt met een pedo.ik hoop voor jou dat beiden niet gebeuren, en wat die pedo's betreft: die zouden zo mogelijk nog harder aangepakt moeten worden, maar we zitten en Nederland met een zwaar verouderd rechts systeem en dat moet nodig gewijzigd worden
En zo kan ik nog 100.000 andere dingen bedenken die ik net iets belangrijker vind. O, noem ze eens allemaal op dan

Die jongens gingen daar zitten met de wetenschap dat dit kon gebeuren. Het is gebeurd, stadionverbod voor 2 jaar en verder niet te moeilijk over doen.ik mag toch hopen dat ze jou of je familie niet zoiets flikken want dan lul je wel anders. Die gasten gaan in een vak zitten waar ze niet thuis horen, klopt. Maar is dat dan een reden of een recht om ze in elkaar te slaan? Ik kan me nog goed herinneren dat ik met mijn Pa mee mocht op 12 jarige leeftijd naar NEC en we dan in het stadion zaten met alle supporters gewoon door elkaar heen, en er viel geen onvertogen woord laat staan klappen. Het enige klappen wat je zag en hoorde was applaus, zelfs als de tegenstander een mooi doelpunt maakte of de keeper van de tegenpartij een mooie redding had. Nu hoeft dat laatste niet voor mij maar respect jegens elkaar wel. Denk daar maar eens GOED over na als je weer reageert.
Ik keur geweld ook af.. persoonlijk vind ik dat je mensen in hun waarde moet laten..
Maar uitgebreid juichen op de tribune van de tegenstander vind ik niet heel respectvol. En ook niet niet verstandig.
En voor jou info, ik ben al een keer in een soort gelijke situatie terecht gekomen bij een uitwedstrijd waar ik met mijn werkgever was. Ik heb me daar keurig gedragen en toch vond de lokale bevolking het nodig om mij te lynchen. Dus ik heb er heel GOED over nagedacht voor ik reageer.
Daarnaast geef ik mijn mening, daar ben ik vrij in toch?
Maar goed, ik zie wel vaker opmerkelijke reacties van je..

voor mij blijft staan dat ik het meer dan opmerkelijk vind dat een voetbalsupporter minder rechten heeft als andere burgers en dat alles geoorloofd lijkt. En wat jij daar van vindt interesseert me eigenlijk niet zo veel.
100% of the shots you do not take, do not go in...

shinji
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 25 aug 2008, 15:40
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door shinji »

orlando schreef:
shinji schreef:
jbnmgn schreef:
Sandertjuh85 schreef:Zulke gasten moeten gewoon een landelijk stadionverbod krijgen. Alleen is dat helaas niet te controleren..
O jawel hoor, heel makkelijk zelfs. Heb je een stadionverbod dan moet je jezelf op het politiebureau melden bij elke wedstrijd van jou club (uit of thuis spelend maakt dan niet uit) en daar blijven tot de wedstrijd afgelopen is.
En nee niet in de cel lekker tv kijken naar de wedstrijd :wink:
Oh ja.. en dat vind je zelf ook niet een zwaar gestraft ten opzichten van andere delicten?
Ik vind dat zo typisch he. Zodra het over voetbalsupporters en geweld gaat mogen alle registers open qua straffen.
Ik wil niks bagataliseren maar ik denk dat we hier echt in doorslaan. We kunnen voor hooligans een meldingsplicht en een stadionverbod / omgevingsverbod opleggen en dat wordt gecontroleerd. Maar voor een pedofiel bv is dat allemaal niet mogelijk. Die heeft meer rechten blijkbaar als iemand die knokt in een voetbalstadion.. en met alle respect.. ik ben liever samen met mijn dochter getuige van een vechtpartij bij het voetbal als dat ze in aanraking komt met een pedo.
En zo kan ik nog 100.000 andere dingen bedenken die ik net iets belangrijker vind.

Die jongens gingen daar zitten met de wetenschap dat dit kon gebeuren. Het is gebeurd, stadionverbod voor 2 jaar en verder niet te moeilijk over doen.
Je schijnt te vergeten dat die gasten die zich zo misdragen geen supporters zijn, maar pure onruststokers die helemaal niet in een stadion thuishoren. Als je niet tegen je verlies kunt moet je niet naar een wedstrijd gaan. Er zijn nu eenmaal 3 mogelijkheden, winst, gelijk, of verlies. Als supporter moet je je emoties kunnen uiten, zonder ook maar enig risico te lopen, waar je ook zit. Daarom zeg ik als er toch "supporters"zijn die menen geweld te moeten gebruiken geen stadionverbod geven, dat helpt toch niet. Gewoon een half uurtje met de ME laten vechten, dan is het daarna afgelopen.
Ik kan niet bepalen of dat wel of geen supporters zijn. Ik denk dat deze jongens weldegelijk clubliefde hebben.
Ik ben het met je eens dat ze dit op de verkeerde manier uiten.
Maar dat half uurtje laten knokken is een goeie, niet met de ME want dat kost belasting geld. Laat ze maar lekker met elkaar knokken.. is dat ook gelijk uitgevochten..
100% of the shots you do not take, do not go in...

shinji
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 25 aug 2008, 15:40
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door shinji »

Brabander schreef:Wat betreft juichen voor welke club dan ook. Wij gaan regelmatig naar Borussia Monchengladbach, daar kan iedereen gewoon juichen voor welke club dan ook. Natuurlijk moet je ook wel een beetje nadenken welke plek je in het stadion neemt anders neem je wel veel risico, dan geldt ook voor Monchengladbach. Aan de andere kant weet ik ook wel dat die Feijenoord-mafketel waarschijnlijk gewoon de boel heeft uitgedaagd, die denken (net als ajacieden) dat ze alles kunnen maken.
Als je je gewoon normaal gedraagt krijg je meestal ook normaal gedrag terug.

Overigens vind ik de vergelijking van een voetbalhooligan met een pedofiel behoorlijk populistisch.....
Waar het mij om ging is dat de pedo of iedere andere crimineel meer rechten lijkt te hebben en de voetbalsupporter "vogelvrij" is.
100% of the shots you do not take, do not go in...

shinji
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 25 aug 2008, 15:40
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door shinji »

pjottr schreef:gekke geertje heeft helaas veel aanhangers hiero....
Over populistisch gesproken...
En nee, ik ben geen aanhanger van Geert Wilders.
100% of the shots you do not take, do not go in...

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10572
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door Gijscoman »

shinji schreef:
Brabander schreef:Wat betreft juichen voor welke club dan ook. Wij gaan regelmatig naar Borussia Monchengladbach, daar kan iedereen gewoon juichen voor welke club dan ook. Natuurlijk moet je ook wel een beetje nadenken welke plek je in het stadion neemt anders neem je wel veel risico, dan geldt ook voor Monchengladbach. Aan de andere kant weet ik ook wel dat die Feijenoord-mafketel waarschijnlijk gewoon de boel heeft uitgedaagd, die denken (net als ajacieden) dat ze alles kunnen maken.
Als je je gewoon normaal gedraagt krijg je meestal ook normaal gedrag terug.

Overigens vind ik de vergelijking van een voetbalhooligan met een pedofiel behoorlijk populistisch.....
Waar het mij om ging is dat de pedo of iedere andere crimineel meer rechten lijkt te hebben en de voetbalsupporter "vogelvrij" is.
Niet mee eens.
Een crimineel gaat (tenminste wanneer die gepakt is) de cel in; een voetbalsupporter niet. Daarom zijn die twee al geen gelijken voor elkaar. Een betere vergelijking zou zijn: voetbalsupporter - voetbalhooligan t.o.v. burger - crimineel. De tweede categorie (hooligan & crimineel) is onderdeel van de eerste categorie, maar niet representatief ervoor. In beide gevallen wordt er tegen die groep opgetreden, maar straffen kan pas na een misdaad. Om misdaden te voorkomen bestaan er dus maatregelen. Zo zal een winkeldief vaak niet meer toegelaten worden in de winkel waar hij gestolen heeft. Zo kan je dus ook zo'n meldingsplicht of omgevingsverbod bekijken (die lijkt mij ook niet tot het einde der tijden geldt). Bovendien zijn er preventieve maatregelen die de hele groep raken. Voor voetbalsupporters zijn dat combi's, extra beveiliging, soms geen bier, ID-controle, clubkaarten, etc. Voor burgers is dat enige vorm van privacyschending d.m.v. camera's, politiecontrole's en fouilleren, etc. Dus in principe zie ik geen verschil.

Het voorbeeld van pedofielen is extra interessant (en discutabel, al vrees ik dat de meerderheid de problematiek van de situatie niet willen of kunnen inzien en blinde woede prefereren). O.a. de schrijver Anton Dautzenberg heeft zich met deze discussie beziggehouden (en heeft daarom ook gigantisch veel doodsbedreigingen gekregen). Het is eenvoudigweg aangetoond dat sommige mensen zo geboren zijn, wat niet betekent dat pedoseksualiteit (NB: pedofilie is de liefde; pedoseksualiteit is het in de praktijk brengen van die liefde en derhalve, gezien de machtsverhoudingen tussen volwassenen en kinderen, een vorm van verkrachting) toegestaan zou moeten zijn. Probleem is echter dat de samenleving er niks aan doet om dit gevaar te stoppen. Enerzijds zijn er bij mijn weten nauwelijks mogelijkheden voor pedofielen om behandeld te worden; anderzijds is het thema zo'n taboe dat zij in isolatie gedreven worden. En juist sociaal contact, vriendschappen, etc. kunnen vaak voorkomen dat mensen vervallen in dit soort ernstige vormen van criminaliteit, terwijl in isolatie mensen juist helemaal door kunnen slaan en alle moraliteit verliezen (zie ook Karst T. en Tristan van der V. met Lone Wolf-aanslagen). Dus door het gebrek aan behandeling en door isolatie halen we als samenleving alle barricades tussen een pedofiel en kinderverkrachting weg en kunnen we pas optreden, wanneer het al te laat is. Tot op zekere hoogte klopt het dus wat je zegt. M.b.t. pedofilie wordt er te weinig gedaan. Het bestraffen van pedoseksualiteit gebeurt wel; het voorkomen niet. Maar de juiste oplossing is niet de hipste oplossing en zal dus gezien het opkomend populisme als politieke zelfmoord gelden, want 'het volk' zal behandeling enzo niet pikken, want middeleeuwse martelingen klinken stoerder.

Maar het feit dat het voorkomen van pedoseksualiteit niet goed geregeld is, betekent niet dat het voorkomen van vootbalhooliganisme niet moet gebeuren. Buiten het feit dat je elke week tal van wedstrijden hebt (en dus het gevaar voor de samenleving in absolute zin groter is), is het wijzen op een erger iets altijd een zwaktebod. Met die logica moeten we MH17 maar even vergeten, want IS is veel erger. En met dezelfde logica kwam Sylvana Simons tot het absurde idee dat de discussie over de Armeense Genocide niet belangrijk is, omdat er op dit moment ook erge dingen gebeuren. Uiteindelijk is het dan niet verstandig om problemen op zo'n manier te vergelijken.

Gebruikersavatar
dolle dries
Berichten: 1699
Lid geworden op: za 31 jan 2009, 09:57
Contacteer:

Re: NEC - Feyenoord

Bericht door dolle dries »

Tjonge wat een stom gezeik hier. Ga gewoon voetballen kijken en blijf met de poten van elkaar af. Ik doe dat al meer dan 40 jaar en dat bevalt me prima.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 31 gasten