Scheidsrechters bij de wedstrijden van NEC

Discussieer hier over de wedstrijden, voor- en nabeschouwingen, kaartverkoop, vervoer etc.
vak Oost
Contacteer:

Re: Scheidsrechters bij de wedstrijden van NEC

Bericht door vak Oost »

https://www.gelderlander.nl/nec/knvb-er ... ~a8a4bf90/

de verrekte kuthond van een guzubyuk :brancard:
Alles komt goed !!

Panucci
Contacteer:

Bericht door Panucci »

vak Oost schreef:
ma 12 feb 2024, 16:39

Is dit alles? Waar zijn de excuses? Waar is het plan van aanpak? Hoe gaan we dit voortaan zoveel mogelijk voorkomen? Is Güzübüyük verbannen naar 2e niveau?
Wat een slappe hap zeg. Zo wordt het ook nooit beter.

karlo
Contacteer:

Bericht door karlo »

pjottr schreef:
vr 09 feb 2024, 22:03
Hij heeft gelijk en wij zijn stuitend zwak.
Verder nog iets ?
Jij zit fout
Anders nog iets?
Het blijft toch je club.

Demtsjenko
Contacteer:

Bericht door Demtsjenko »

Panucci schreef:
ma 12 feb 2024, 16:42
vak Oost schreef:
ma 12 feb 2024, 16:39

Is dit alles? Waar zijn de excuses? Waar is het plan van aanpak? Hoe gaan we dit voortaan zoveel mogelijk voorkomen? Is Güzübüyük verbannen naar 2e niveau?
Wat een slappe hap zeg. Zo wordt het ook nooit beter.
excuses zouden inderdaad op hun plek zijn geweest... nu is er alleen een erkenning van de fout gekomen... zwak...

jackkreta
Contacteer:

Bericht door jackkreta »

Mijn VI

Home
Wedstrijden
Competities
Video
Podcast
VI PRO
Word VI PRO-lid
Service & contact
Vacatures
Webshop
✈ VI Travel

'Mijn grootste bezwaar tegen de blauwe kaart heet Bas Nijhuis'

'Mijn grootste bezwaar tegen de blauwe kaart heet Bas Nijhuis'
19.00 uur,
12 feb. 2024
4
Opslaan

Door Nico Dijkshoorn Nico Dijkshoorn
COLUMN
De blauwe kaart. Toen ik er voor het eerst van hoorde, dacht ik dat Marco van Basten weer een nieuwe regel had voorgesteld. Zou ik fijn hebben gevonden. Ik kijk al jarenlang ontroerd naar de stille nostalgische strijd van Marco, die eigenlijk wil dat we allemaal weer gaan voetballen zoals in 1992. Op techniek, mooie weeftrap, om je heen kijken waar je de bal gaat neerleggen, af en toe gedachteloos iemand passeren en lekker jongensachtig het strafschopgebied in denderen om te scoren en niet, zoals nu iedere spits doet, om een lichte aanraking van een tegenstander te zoeken .
Ik denk dat Marco het met me eens is dat we de Duitsers met terugwerkende kracht excuses moeten aanbieden, omdat we ooit zo vreselijk veel lol hebben gehad om een ironische reclame waarin we het Duits nationaal team zogenaamd zagen trainen op het vallen na een lichte aanraking. Schreeuwend lagen ze op de grond en ze sloegen met hun hand op het gras. Haha, die rare Duitsers met hun toneelspel.
Nu, in 2024, kan je tijdens een willekeurige voetbalmiddag om de veertig seconden kijken naar iemand die een amputatie van het onderbeen simuleert. Niemand kijkt daar nog van op. Als je tegenstander met de haartjes op zijn onderarm langs je shirt loopt: vallen, schreeuwen, doodsbang kijken naar de plek waar hij je met zijn armhaartjes raakte, op het gras slaan, je arm omhoog doen omdat je verzorging wil, zes minuten behandeling, brancard op het veld, die weigeren want je bent natuurlijk een echte harde jongen, opstaan en dan onder luid gejuich proberen of je nog kunt lopen. Daarna een sprint van negentig meter trekken en de winnende voorzet geven.
We waren in 1992 eigenlijk al allemaal Duitsers, alleen wisten we het niet.
Maar goed, ter zake. Ik dacht dat de blauwe kaart iets te maken had met alcoholvrij voetballen of – en daar hoopte ik echt op – een kaart die je uitdeelt aan voetballers met vreemd haar en lelijke tatoeages. Ik zou graag de interviews hebben gezien met Hans Kraay jr., vlak na de wedstrijd.
'Als je een regel leent uit een andere sport, durf dan eens door te pakken'
‘Ja, Theo, zes keer een blauwe kaart gekregen deze wedstrijd. Vertel het maar.’ En daarna een woedende Theo die nog maar eens uitlegt dat zijn doodzieke moeder er ieder weekend op staat dat zij, vlak voor de wedstrijd, zelf het haar van haar zoon knipt en dat ze iedere week met trillende handen een nieuwe tattoo in de huid van Theo mag prikken. Dan Hans Kraay jr.: ‘Nooit leren spellen, je moeder, zo te zien. Wat staat daar op je bovenbeen? Voedtbaal iz niet voor hootmooz.’
De blauwe kaart blijkt een soort ijshockeykaart te zijn. Bij onwelwillend gedrag kan een scheidsrechter een speler voor tien minuten naar de kant sturen. Ik vind dat weer zo’n halve maatregel. Als je een regel leent uit een andere sport, durf dan eens door te pakken. Iedere spits die net doet alsof hij valt en iedere verdediger die daarover klaagt, moet tien minuten op hockeyschaatsen voetballen. Dán hebben we het over amusement.
'Laat Bas Nijhuis een dagje de beveiliging van een kerncentrale regelen en we lopen allemaal kaal over straat'
Mijn grootste bezwaar tegen de blauwe kaart heet Bas Nijhuis. Die gaat – en daar kan je vergif op innemen – weer allerlei dingen bedenken om te laten zien dat hij een dwarse scheids is. Het is de kern van Bas: niet doen wat de regels voorschrijven, maar daar als een bejaarde hippie steeds maar weer zelf invulling aan geven. Zet Bas Nijhuis als verkeersagent op een druk kruispunt in Amsterdam en er vallen negen doden. Zijn verweer: ‘Ik heb aan voorrang verlenen een eigen draai willen geven.’ Laat Bas Nijhuis een dagje de beveiliging van een kerncentrale regelen en we lopen allemaal kaal over straat. ‘Ik wilde het eens anders doen. Stralingsgevaar is ook maar een woord.’
Dit weekend vertoonde Bas Nijhuis, zoals ieder weekend, weer heel storend Bas Nijhuis-gedrag. In een gezellig onderonsje met Heracles-speler Jizz Hornkamp grapte hij dat Jizz na de wedstrijd het adres van VAR-scheidsrechter Danny Makkelie kreeg. Konden ze, met een kopje koffie, nog even overleggen.
Ik zie vreselijk op tegen een eventuele invoering van de blauwe kaart. Ik kan het niet meer aanhoren en niet meer aanzien, dat eindeloze geneuzel van Marco van Basten over De Ideale Voetbalwereld, het gemarchandeer van Bas Nijhuis en vooral hoe trainers en spelers daar weer op in gaan spelen.
Dat is namelijk de geconditioneerde reflex in het betaald voetbal: hoe draaien we onze reet uit deze regel? Sinds de VAR actief is, zijn spelers juist meer gaan liggen dan ooit. Het spel is er zoveel lelijker door geworden. Eindeloos gewacht en coaches die aan de zijlijn minutenlang een nieuwe tactiek in hun spelers kunnen pompen. Nooit meer eens dat heerlijke onrecht en de woedende spreekkoren na een onterechte beslissing. Dat vreselijke wachten op iemand die naar een scherm kijkt.
Eén ding is in ieder geval zeker: wanneer de blauwe kaart wordt ingevoerd zal Bas Nijhuis hem nooit gebruiken. Want hij is anders en wil dat wij dat iedere week zien.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

bertje
Contacteer:

Bericht door bertje »

Wat is de arbitrage van Nederland toch van een dieptreurig niveau. Nu had je onze sterren Higler en van Boekel die een glaszuiver doelpunt van Leipzig afkeuren terwijl zelfs een meisje nog ziet dat die gozer niet buitenspel staat. Dat ze kleine dingen missen is nog tot daar aan toe, maar die grove blunders beginnen wel pijnlijke vormen aan te nemen..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

E.B
Contacteer:

Bericht door E.B »

bertje schreef:
wo 14 feb 2024, 10:06
Wat is de arbitrage van Nederland toch van een dieptreurig niveau. Nu had je onze sterren Higler en van Boekel die een glaszuiver doelpunt van Leipzig afkeuren terwijl zelfs een meisje nog ziet dat die gozer niet buitenspel staat. Dat ze kleine dingen missen is nog tot daar aan toe, maar die grove blunders beginnen wel pijnlijke vormen aan te nemen..
Zou dat niet zijn geweest omdat die knakker die wel buitenspel staat tegen de keeper aan staat en een "zetje" geeft? Dit zo is geïnterpreteerd? De doelpuntenmaker stond nog niet misschien buitenspel. Daar lag het niet aan.

bertje
Contacteer:

Bericht door bertje »

E.B schreef:
wo 14 feb 2024, 10:19
bertje schreef:
Zou dat niet zijn geweest omdat die knakker die wel buitenspel staat tegen de keeper aan staat en een "zetje" geeft? Dit zo is geïnterpreteerd? De doelpuntenmaker stond nog niet misschien buitenspel. Daar lag het niet aan.
Duwtje? Als dat de reden is moeten ze ook meteen bij de heren het fluitje direct af pakken, dat zou echt te triest voor woorden zijn..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

E.B
Contacteer:

Bericht door E.B »

bertje schreef:
wo 14 feb 2024, 10:23
E.B schreef:
bertje schreef:
Duwtje? Als dat de reden is moeten ze ook meteen bij de heren het fluitje direct af pakken, dat zou echt te triest voor woorden zijn..
Mee eens, ik vond het ook een geldig doelpunt. Maar las later dat dit de reden zou kunnen zijn geweest.

bertje
Contacteer:

Bericht door bertje »

E.B schreef:
wo 14 feb 2024, 10:31
bertje schreef:
E.B schreef:
bertje schreef:
Mee eens, ik vond het ook een geldig doelpunt. Maar las later dat dit de reden zou kunnen zijn geweest.
Maar dan roep je de scheids naar het scherm toch? Hij werd afgekeurd initieel omdat die grens voor buitenspel vlagde, dat is echt super onjuist. Dat er een overtredinkje (waar echt helemaal niets aan de hand is, de keeper had hem überhaupt nooit gehad en totaal geen hinder van dat "duwtje") zou zijn begaan moet hij dan zelf gaan beoordelen, daar floot de beste man helemaal niet voor.

Ik krijg wel ontzettend jeuk dat die gasten altijd staan/zitten te kijken of ze met hogere wiskunde bezig zijn, terwijl elke boerenlul ziet dat dit een glaszuiver doelpunt is en ze zelf doorlopend regels verkeerd hanteren..

Curva
Contacteer:

Bericht door Curva »

bertje schreef:
wo 14 feb 2024, 10:37
E.B schreef:
wo 14 feb 2024, 10:31
bertje schreef:
E.B schreef:
bertje schreef:
Maar dan roep je de scheids naar het scherm toch? Hij werd afgekeurd initieel omdat die grens voor buitenspel vlagde, dat is echt super onjuist. Dat er een overtredinkje (waar echt helemaal niets aan de hand is, de keeper had hem überhaupt nooit gehad en totaal geen hinder van dat "duwtje") zou zijn begaan moet hij dan zelf gaan beoordelen, daar floot de beste man helemaal niet voor.

Ik krijg wel ontzettend jeuk dat die gasten altijd staan/zitten te kijken of ze met hogere wiskunde bezig zijn, terwijl elke boerenlul ziet dat dit een glaszuiver doelpunt is en ze zelf doorlopend regels verkeerd hanteren..
:withstupid:

Plaats reactie