NEC - FC Twente

Discussieer hier over de wedstrijden, voor- en nabeschouwingen, kaartverkoop, vervoer etc.
Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32899
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC - FC Twente

Bericht door bertje »

EK schreef:Ah, dit is het Koolwijk-bash topic?

De man, die vorig jaar een constante factor was in het team dat 8e is geworden? De man, die welgeteld 1 pot niet heeft meegedaan vorig jaar en wie meteen erg gemist werd die wedstrijd (RKC thuis, 1-1, weet u nog)? De man, die vandaag (wederom) goede vrije trappen en corners had, waar we dit jaar toch echt van moeten gaan hebben want veel kansen worden er verder niet gecreerd? Die Koolwijk, die bij de eerste de beste slechte bal wordt uitgefloten en beschimpt, omdat hij een lakse uitstraling heeft en het vriendje van pastoor schijnt te zijn?

Hij deelde in de malaise, tegen Ajax en vandaag, maar hij heeft (vorig jaar) aangetoond een zeer bruikbare speler te zijn. En tegen Heerenveen had-ie ook al weer een assist bij de Cmovs goal en speelde ie een goede pot.

Wat een bepaalde houding al wel niet voor onderbuikgevoelens kan opwekken. Treurig. Kijk daar doorheen, dan zie je dat hij heel bruikbaar voor NEC is!
Nee, elk topic is een 'gerd basht Koolwijk' topic. Ik weet niet of Koolwijk hem vroeger iets heeft misdaan ofzo (zand in zijn broek gedaan in de zandbak oid) maar het begint nogal treurig te worden..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Keizerstad1994
Berichten: 7340
Lid geworden op: wo 06 jul 2011, 21:08
Contacteer:

Re: NEC - FC Twente

Bericht door Keizerstad1994 »

bertje schreef:
EK schreef:Ah, dit is het Koolwijk-bash topic?

De man, die vorig jaar een constante factor was in het team dat 8e is geworden? De man, die welgeteld 1 pot niet heeft meegedaan vorig jaar en wie meteen erg gemist werd die wedstrijd (RKC thuis, 1-1, weet u nog)? De man, die vandaag (wederom) goede vrije trappen en corners had, waar we dit jaar toch echt van moeten gaan hebben want veel kansen worden er verder niet gecreerd? Die Koolwijk, die bij de eerste de beste slechte bal wordt uitgefloten en beschimpt, omdat hij een lakse uitstraling heeft en het vriendje van pastoor schijnt te zijn?

Hij deelde in de malaise, tegen Ajax en vandaag, maar hij heeft (vorig jaar) aangetoond een zeer bruikbare speler te zijn. En tegen Heerenveen had-ie ook al weer een assist bij de Cmovs goal en speelde ie een goede pot.

Wat een bepaalde houding al wel niet voor onderbuikgevoelens kan opwekken. Treurig. Kijk daar doorheen, dan zie je dat hij heel bruikbaar voor NEC is!
Nee, elk topic is een 'gerd basht Koolwijk' topic. Ik weet niet of Koolwijk hem vroeger iets heeft misdaan ofzo (zand in zijn broek gedaan in de zandbak oid) maar het begint nogal treurig te worden..
:withstupid: :withstupid:

Geen woord toe te voegen aan bovenstaande meningen.
'Justice knows every mans number'

Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC - FC Twente

Bericht door CHEF »

Keizerstad1994 schreef:
bertje schreef:
EK schreef:Ah, dit is het Koolwijk-bash topic?

De man, die vorig jaar een constante factor was in het team dat 8e is geworden? De man, die welgeteld 1 pot niet heeft meegedaan vorig jaar en wie meteen erg gemist werd die wedstrijd (RKC thuis, 1-1, weet u nog)? De man, die vandaag (wederom) goede vrije trappen en corners had, waar we dit jaar toch echt van moeten gaan hebben want veel kansen worden er verder niet gecreerd? Die Koolwijk, die bij de eerste de beste slechte bal wordt uitgefloten en beschimpt, omdat hij een lakse uitstraling heeft en het vriendje van pastoor schijnt te zijn?

Hij deelde in de malaise, tegen Ajax en vandaag, maar hij heeft (vorig jaar) aangetoond een zeer bruikbare speler te zijn. En tegen Heerenveen had-ie ook al weer een assist bij de Cmovs goal en speelde ie een goede pot.

Wat een bepaalde houding al wel niet voor onderbuikgevoelens kan opwekken. Treurig. Kijk daar doorheen, dan zie je dat hij heel bruikbaar voor NEC is!
Nee, elk topic is een 'gerd basht Koolwijk' topic. Ik weet niet of Koolwijk hem vroeger iets heeft misdaan ofzo (zand in zijn broek gedaan in de zandbak oid) maar het begint nogal treurig te worden..
:withstupid: :withstupid:

Geen woord toe te voegen aan bovenstaande meningen.
:withstupid: :withstupid:

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26934
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: NEC - FC Twente

Bericht door De Kletskop »

Je hebt er slechts 3 die écht uitstralen te kunnen voetballen en waarde voor het team hebben, Foor,Rieks en Sno.
Verder allemaal stuk voor stuk dramatisch tot nu toe.

Gebruikersavatar
Napoleon
Berichten: 4297
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 00:22
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: NEC - FC Twente

Bericht door Napoleon »

Het is echt jammer om te zien dat we vorig jaar rond deze tijd qua voetbal er veel beter voor stonden dan nu.
Come on Wilfried Bony!

Gebruikersavatar
Tim Janssen
Berichten: 4928
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:22
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: NEC - FC Twente

Bericht door Tim Janssen »

Napoleon schreef:Het is echt jammer om te zien dat we vorig jaar rond deze tijd qua voetbal er veel beter voor stonden dan nu.
Nadeel van een kleine club
maar goed dan moet er ook beter gekeken worden en geanticipeert worden door de technische staf.

Gebruikersavatar
Super-Simr
Berichten: 3721
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 09:43
Contacteer:

Re: NEC - FC Twente

Bericht door Super-Simr »

Het spel van N.E.C. is een 'bloody shame'!
Hoe kan Pastoor weer beginnen met Ten Voorde en Platje terwijl hij Rieks en George op de bank heeft zitten?
Nijmegen, Nijmegen, altijd zon en nooit eens regen!

Gebruikersavatar
ApophisEire
Berichten: 5436
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 14:56
Contacteer:

Re: NEC - FC Twente

Bericht door ApophisEire »

Er sloop weer onrust in het team door de fout van Bram
Daarna zag je meteen angst en steeds meer persoonlijke fouten opstapelen waardoor je dus net als tegen ajax heel snel een aantal goals te verwerken krijgt
Heel erg vervelend hoe het is gelopen, en heel erg vervelend dat een aantal spelers overkomt alsof ze niet willen (of gewoonweg niet beter kunnen)
En het feit dat het gehele publiek zich tegen de selectie en ook pastoor keert helpt denk ik ook niet
Zal eerlijk toegeven dat ik het nog steeds niet zie zitten in pastoor en dat ik ook zeker gefrustreerd ben geweest de afgelopen weken
Dat we zouden verliezen van ajax en twente, dat was een situatie die heel goed mogelijk was, maar de manier waarop is niet des NEC en ronduit schandalig
Er moet in de groep en ook in de mentaliteit iets verranderen want als we nog een zo een wedstrijd tegemoet zien in de goffert zullen velen toch zich volledig tegen het team keren
Vooral als je dus ziet hoe boos mensen zijn en de teleurstelling op de tribunes na het vertoonde spel

Hopelijk komt het volgende week weer op de rails en kunnen we dit afsluiten, achter ons laten en vooruit gaan!
Before me there were many
After me there will be none
I AM THE ONE!!!

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13383
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: NEC - FC Twente

Bericht door Pol »

ApophisEire schreef:En het feit dat het gehele publiek zich tegen de selectie en ook pastoor keert helpt denk ik ook niet
Nope. Ik was vorige week bij Feyenoord tegen Sparta Praag en wat een verschil. De ploeg over een dood punt heen helpen, het kan dus wel.

Gebruikersavatar
EK
Berichten: 681
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 21:41
Contacteer:

Re: NEC - FC Twente

Bericht door EK »

Napoleon schreef:Het is echt jammer om te zien dat we vorig jaar rond deze tijd qua voetbal er veel beter voor stonden dan nu.
Eigenlijk wil ik niet happen op mensen die dingen roepen zonder er ook maar 1 seconde over te hebben nagedacht. Maar vorig jaar rond deze tijd, was het programma als volgt. Ik heb, als extra service, meteen de uiteindelijke resultaten van die wedstrijden er maar even achter gezet. Nu zegt dat niet alles over het spelniveau, maar in veel wedstrijden sloot dat goed aan bij de uitslag:

21 augustus AZ-NEC 4-0
27 augustus NEC- Heracles 2-1
10 sept Graafschap-NEC 1-0
16 sept NEC-NAC 1-2
25 sept RKC-NEC 2-0
2 okt NEC-PSV 0-2
16 okt NEC-Vites 0-1
22 okt ADO-NEC 1-0

Ik heb er alle vertrouwen in dat we het dit jaar beter gaan doen in de maanden september en oktober. Waar jij je op baseert dat we er vorig jaar beter voorstonden is mij een compleet raadsel.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13383
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: NEC - FC Twente

Bericht door Pol »

EK schreef:
Napoleon schreef:Het is echt jammer om te zien dat we vorig jaar rond deze tijd qua voetbal er veel beter voor stonden dan nu.
Eigenlijk wil ik niet happen op mensen die dingen roepen zonder er ook maar 1 seconde over te hebben nagedacht. Maar vorig jaar rond deze tijd, was het programma als volgt. Ik heb, als extra service, meteen de uiteindelijke resultaten van die wedstrijden er maar even achter gezet. Nu zegt dat niet alles over het spelniveau, maar in veel wedstrijden sloot dat goed aan bij de uitslag:

21 augustus AZ-NEC 4-0
27 augustus NEC- Heracles 2-1
10 sept Graafschap-NEC 1-0
16 sept NEC-NAC 1-2
25 sept RKC-NEC 2-0
2 okt NEC-PSV 0-2
16 okt NEC-Vites 0-1
22 okt ADO-NEC 1-0

Ik heb er alle vertrouwen in dat we het dit jaar beter gaan doen in de maanden september en oktober. Waar jij je op baseert dat we er vorig jaar beter voorstonden is mij een compleet raadsel.
En ik hou er weer niet zo van als men niet alle cijfers deelt om het punt over te brengen. Napoleon heeft het over vorig jaar deze tijd, niet sep of okt. Het is vandaag 27 aug, vorig jaar tot dan gespeeld:
06-08 Heerenveen NEC 2-2
15-08 NEC Excelsior 2-0
21-08 AZ NEC 4-0
27-08 NEC Heracles A. 2-1
Dus ja, met 7 uit vier stonden we er toen beter voor. Wat je wel zou kunnen zeggen is dat zo'n momentopname ook maar weinig zegt, omdat de zaak daarna als een kaartenhuis ineen stortte met 6 nederlagen op rij.

Gebruikersavatar
EK
Berichten: 681
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 21:41
Contacteer:

Re: NEC - FC Twente

Bericht door EK »

Pol schreef:
EK schreef:
Napoleon schreef:Het is echt jammer om te zien dat we vorig jaar rond deze tijd qua voetbal er veel beter voor stonden dan nu.
Eigenlijk wil ik niet happen op mensen die dingen roepen zonder er ook maar 1 seconde over te hebben nagedacht. Maar vorig jaar rond deze tijd, was het programma als volgt. Ik heb, als extra service, meteen de uiteindelijke resultaten van die wedstrijden er maar even achter gezet. Nu zegt dat niet alles over het spelniveau, maar in veel wedstrijden sloot dat goed aan bij de uitslag:

21 augustus AZ-NEC 4-0
27 augustus NEC- Heracles 2-1
10 sept Graafschap-NEC 1-0
16 sept NEC-NAC 1-2
25 sept RKC-NEC 2-0
2 okt NEC-PSV 0-2
16 okt NEC-Vites 0-1
22 okt ADO-NEC 1-0

Ik heb er alle vertrouwen in dat we het dit jaar beter gaan doen in de maanden september en oktober. Waar jij je op baseert dat we er vorig jaar beter voorstonden is mij een compleet raadsel.
En ik hou er weer niet zo van als men niet alle cijfers deelt om het punt over te brengen. Napoleon heeft het over vorig jaar deze tijd, niet sep of okt. Het is vandaag 27 aug, vorig jaar tot dan gespeeld:
06-08 Heerenveen NEC 2-2
15-08 NEC Excelsior 2-0
21-08 AZ NEC 4-0
27-08 NEC Heracles A. 2-1
Dus ja, met 7 uit vier stonden we er toen beter voor. Wat je wel zou kunnen zeggen is dat zo'n momentopname ook maar weinig zegt, omdat de zaak daarna als een kaartenhuis ineen stortte met 6 nederlagen op rij.
Ik noemde de resultaten om een indruk te geven dat we vorig jaar rond deze tijd (ook) niet goed voetbalden, want Napoleon heeft het over "qua voetbal", niet qua resultaten.

Als je die vier potten die jij opnoemt qua voetbal gaat beoordelen, kom je tot de conclusie dat ook in die wedstrijden het spel ronduit slecht was.

Ik denk namelijk dat we er een stuk beter voorstaan als vorig jaar. Het team speelt langer samen, er is vertrouwen getankt vorig jaar, dat zal echt niet verdwijnen met 2 dramapotten en ik denk dat er heel wat teams om ons heen slechter zijn geworden (NAC, Roda, Zwolle, VVV, Willem II, en waarschijnlijk nog wel meer).

jbnmgn

Re: NEC - FC Twente

Bericht door jbnmgn »

mschr schreef:Compleet mee eens! HEt zou aanzienlijk schelen als meneer Pastoor spelers op de juiste positie zet. Platje hoort op de vleugel en niet als midvoor. Ten Voorde hoort niet op de vleugel maar op de midvoorpositie. Roorda hoort op de bank en Foor centraal op het middenveld. Will hoort niet op de tribune maar in de basis. En tegen Twente en Ajax moet je niet met drie middenvelders spelen maar met vijf. Een kind kan de was doen.

Trouwens, voor een groot deel mag de treffer van Sno op het conto van Platje geschreven worden. Dankzij zijn loopactie kreeg Sno vrij baan om van afstand te schieten. Platje is prima op de vleugel.
Het lijkt mij een goede zaak als jij van de week eens gaat praten met dat eigenwijsje, misschien dat hij dan aanneemt wat bijna iedereen al weken zegt: zet de poppetjes op de juiste plaats en er wordt een heel ander spel gespeeld.
Maar het blijft een feit dat hij eigenwijs is en blijft, en vooral blijft vasthouden aan zijn taktiek, zoals Koolwijk nog steeds een basis plaats geven enz.

jbnmgn

Re: NEC - FC Twente

Bericht door jbnmgn »

EK schreef:
Pol schreef:
EK schreef:
Napoleon schreef:Het is echt jammer om te zien dat we vorig jaar rond deze tijd qua voetbal er veel beter voor stonden dan nu.
Eigenlijk wil ik niet happen op mensen die dingen roepen zonder er ook maar 1 seconde over te hebben nagedacht. Maar vorig jaar rond deze tijd, was het programma als volgt. Ik heb, als extra service, meteen de uiteindelijke resultaten van die wedstrijden er maar even achter gezet. Nu zegt dat niet alles over het spelniveau, maar in veel wedstrijden sloot dat goed aan bij de uitslag:

21 augustus AZ-NEC 4-0
27 augustus NEC- Heracles 2-1
10 sept Graafschap-NEC 1-0
16 sept NEC-NAC 1-2
25 sept RKC-NEC 2-0
2 okt NEC-PSV 0-2
16 okt NEC-Vites 0-1
22 okt ADO-NEC 1-0

Ik heb er alle vertrouwen in dat we het dit jaar beter gaan doen in de maanden september en oktober. Waar jij je op baseert dat we er vorig jaar beter voorstonden is mij een compleet raadsel.
En ik hou er weer niet zo van als men niet alle cijfers deelt om het punt over te brengen. Napoleon heeft het over vorig jaar deze tijd, niet sep of okt. Het is vandaag 27 aug, vorig jaar tot dan gespeeld:
06-08 Heerenveen NEC 2-2
15-08 NEC Excelsior 2-0
21-08 AZ NEC 4-0
27-08 NEC Heracles A. 2-1
Dus ja, met 7 uit vier stonden we er toen beter voor. Wat je wel zou kunnen zeggen is dat zo'n momentopname ook maar weinig zegt, omdat de zaak daarna als een kaartenhuis ineen stortte met 6 nederlagen op rij.
Ik noemde de resultaten om een indruk te geven dat we vorig jaar rond deze tijd (ook) niet goed voetbalden, want Napoleon heeft het over "qua voetbal", niet qua resultaten.

Als je die vier potten die jij opnoemt qua voetbal gaat beoordelen, kom je tot de conclusie dat ook in die wedstrijden het spel ronduit slecht was.

Ik denk namelijk dat we er een stuk beter voorstaan als vorig jaar. Het team speelt langer samen, er is vertrouwen getankt vorig jaar, dat zal echt niet verdwijnen met 2 dramapotten en ik denk dat er heel wat teams om ons heen slechter zijn geworden (NAC, Roda, Zwolle, VVV, Willem II, en waarschijnlijk nog wel meer).
Resultaten uit het verleden geven geen garantie........enz. Dus laten we ons niet te veel focussen op vorig jaar, maar kijken naar dit jaar.
We hebben 3 sterke tegenstanders gehad waar we 3 punten uit gehaald hebben. En ja, de afgelopen 2 wedstrijden waren een debacle. Maar laten we vooruit kijken en stellen dat het normaal gesproken, als we het niveau van de eerste wedstrijd tegen heerenveen kunnen handhaven, we de komende 3 wedstrijden (op papier) 9 punten moeten kunnen halen.
Ondanks dat Zwolle boven verwachting speelt, en ondanks dat WII nu heel aardig speelt, moeten we daarvan kunnen winnen, net als van VVV. Dus over 3 wedstrijden kun je beter kijken waar we staan als ploeg.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17974
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: NEC - FC Twente

Bericht door Demtsjenko »

mee eens...

Gebruikersavatar
Bernd
Berichten: 4991
Lid geworden op: zo 29 jul 2007, 13:52
Contacteer:

Re: NEC - FC Twente

Bericht door Bernd »

Wat me de laatste tijd opvalt is dat NEC (net zoals steeds meer teams in de voetballerij, zoals Barcelona) niet meer kan switchen naar een opportunistische speelwijze. Spelers worden geloof ik helemaal gedrild in een bepaald systeem en afwijken daarvan lijkt verboden. Waarom toch niet die bal in de zestien slingeren als Breuer of Conboy 'm vrij hebben? Altijd maar weer dat hoekje in waar de buitenspeler er vervolgens niet uitkomt, balletje terug naar de back, via het middenveld door naar de andere back die het mag proberen, met hetzelfde resultaat. Pas toen Sno (uit wanhoop?) die bal op de goal ramde gebeurde er iets in het team, werd het veel simpeler en had de 2-3 (en...?) zomaar kunnen vallen. Gooi bij zo'n uitzichtloze situatie eens veel eerder alles op opportunisme en strijd!

Gebruikersavatar
Napoleon
Berichten: 4297
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 00:22
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: NEC - FC Twente

Bericht door Napoleon »

EK schreef:
Ik noemde de resultaten om een indruk te geven dat we vorig jaar rond deze tijd (ook) niet goed voetbalden, want Napoleon heeft het over "qua voetbal", niet qua resultaten.

Als je die vier potten die jij opnoemt qua voetbal gaat beoordelen, kom je tot de conclusie dat ook in die wedstrijden het spel ronduit slecht was.

Ik denk namelijk dat we er een stuk beter voorstaan als vorig jaar. Het team speelt langer samen, er is vertrouwen getankt vorig jaar, dat zal echt niet verdwijnen met 2 dramapotten en ik denk dat er heel wat teams om ons heen slechter zijn geworden (NAC, Roda, Zwolle, VVV, Willem II, en waarschijnlijk nog wel meer).
Jij zegt het: 'Het team speelt langer samen.' Dan ga je ervan uit het team stabieler en beter hoort te spelen. En vorig seizoen was het voetbal gewoon goed (al vanaf de beginfase) muv de wedstrijd tegen AZ, maar hadden we een probleem met scoren. Op dit moment zie ik ECHT helemaal niets terug van de sterke fundering die Alex Pastoor vorig seizoen heeft opgebouwd (dus voetballend vanuit een sterke verdediging en met een goed uitgebalanceerd middenveld). Dus waarom jij denkt dat NEC er nu beter voorstaat dan vorig seizoen is voor mij een compleet raadsel.
Misschien ben ik iets te voorbarig, maar ik ben echt geschrokken van het niveau van dit NEC. Normaliter hebben clubs zoals Ajax en Twente echt moeite om uit te spelen tegen NEC. Nu speelden ze op halve kracht NEC helemaal kapot.
Come on Wilfried Bony!

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38469
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: NEC - FC Twente

Bericht door mschr »

Bernd schreef:Wat me de laatste tijd opvalt is dat NEC (net zoals steeds meer teams in de voetballerij, zoals Barcelona) niet meer kan switchen naar een opportunistische speelwijze. Spelers worden geloof ik helemaal gedrild in een bepaald systeem en afwijken daarvan lijkt verboden. Waarom toch niet die bal in de zestien slingeren als Breuer of Conboy 'm vrij hebben? Altijd maar weer dat hoekje in waar de buitenspeler er vervolgens niet uitkomt, balletje terug naar de back, via het middenveld door naar de andere back die het mag proberen, met hetzelfde resultaat. Pas toen Sno (uit wanhoop?) die bal op de goal ramde gebeurde er iets in het team, werd het veel simpeler en had de 2-3 (en...?) zomaar kunnen vallen. Gooi bij zo'n uitzichtloze situatie eens veel eerder alles op opportunisme en strijd!
Compleet mee eens! Tikkietakkie hoort niet in De Goffert en niet-succesvol tikkietakkie al helemaal niet. We willen strijd en opportunistischer voetbal. En inderdaad ik ging naar huis met een plezieriger gevoel dan een week ervoor omdat in de slotfase NEC de bal daadwerkelijk wat sneller het strafschopgebied van de tegenstander in wilde krijgen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cupfighter, DRS, semnec en 53 gasten