Heerenveen - NEC

Discussieer hier over de wedstrijden, voor- en nabeschouwingen, kaartverkoop, vervoer etc.
jasper491
Berichten: 3377
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 10:56

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door jasper491 »

Naar mijn mening Cmovs man of the match! Was ook lekker sfeertje jammer dat er niet meer mensen meegingen en prima uitvak daar! :tu:

jbnmgn

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door jbnmgn »

Laten we hier, dankzij die mooie overwinning vandaag, maar even van genieten zolang het kan :biggrin:

Afbeelding

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7186
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door karlo »

mschr schreef:
CHEF schreef::director: Mschr, wat wordt het?
Je kunt gerust zijn. http://www.svnec.nl/forum/viewtopic.php ... 17#p527217 Breuer op Assaidi, dat kan niet goed gaan...
:jestera: mschr
Het blijft toch je club.

(Y)Sfeervak(Y)
Berichten: 980
Lid geworden op: do 10 feb 2011, 15:41
Contacteer:

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door (Y)Sfeervak(Y) »

Breuren viel me idd HEEL ERG MEE goed gedaan joh. ik vind middenveld sloom ogen.. pracht voorzetten paasjes van Foor en Roorda. Pracht run van van de Eijden.

Gebruikersavatar
SanderNEC
Berichten: 8805
Lid geworden op: zo 20 jun 2010, 14:01
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door SanderNEC »

Zie toch liever Foor op 10, zorgt denkik voor meer tempo voorin.
ForzaNEC.nl

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31802
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door vak Oost »

Gerd schreef:Ik hoop dat we Navarone Foor nog kunnen houden. Heerenveen is erg gecharmeerd van hem, als ze Assaidi verkopen komen ze hier shoppen voor Foor.
Wat was hij weer sterk met zijn acties. Groeibriljantje. Sno, Cmovs, vd Eijnden wat een beesten. Fysiek zijn we er op vooruit gegaan.
Foor heeft een contract tot 2016 dus de club die hem wil kopen zal toch flink de buidel moeten trekken, dan hem je het over + 3 miljoen
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20552
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door Mark Ariaans »

+3? Ha! +5. Het is geen keeper of verdediger. Aanvallers, daar krijg je geld voor. Foor gaat alle records breken bij NEC, maar wel pas over 2 jaar.

Lars
Berichten: 880
Lid geworden op: za 04 sep 2010, 22:45

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door Lars »

Ik ben het niet zo eens met het idee dat NEC gewonnen heeft omdat Heerenveen zo zwak speelde. Dat Heernveen niet goed in zijn spel kwam, was voor een belangrijk gedeelte ook de verdienste van NEC. Het combinatiespel van ons viel misschien nog wat tegen, begrijpelijk ook omdat het middenveld indeze samenstelling nog niet zolang samenspeelt. Maar wat ik erg goed vond was de veldbezetting. Er was een goede aansluiting tussen de verschillende linies en er vielen verdedigend weinig gaten. Gewoon heel lastig om tegen zo'n goed opgesteld middenveld en verdediging te spelen. Ben je 1 speler voorbij, heb je direkt de volgende voor je neus staan. Prima neergezet door Pastoor dus.

Gerd
Berichten: 2754
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 21:34
Contacteer:

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door Gerd »

Lars schreef:Ik ben het niet zo eens met het idee dat NEC gewonnen heeft omdat Heerenveen zo zwak speelde. Dat Heernveen niet goed in zijn spel kwam, was voor een belangrijk gedeelte ook de verdienste van NEC. Het combinatiespel van ons viel misschien nog wat tegen, begrijpelijk ook omdat het middenveld indeze samenstelling nog niet zolang samenspeelt. Maar wat ik erg goed vond was de veldbezetting. Er was een goede aansluiting tussen de verschillende linies en er vielen verdedigend weinig gaten. Gewoon heel lastig om tegen zo'n goed opgesteld middenveld en verdediging te spelen. Ben je 1 speler voorbij, heb je direkt de volgende voor je neus staan. Prima neergezet door Pastoor dus.
Mee eens, en ook zijn we fysiek erg vooruit gegaan. Iedereen botst tegen Sno aan en valt als een vliegje om. :lol:

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20552
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door Mark Ariaans »

Lars schreef:Ik ben het niet zo eens met het idee dat NEC gewonnen heeft omdat Heerenveen zo zwak speelde. Dat Heernveen niet goed in zijn spel kwam, was voor een belangrijk gedeelte ook de verdienste van NEC. Het combinatiespel van ons viel misschien nog wat tegen, begrijpelijk ook omdat het middenveld indeze samenstelling nog niet zolang samenspeelt. Maar wat ik erg goed vond was de veldbezetting. Er was een goede aansluiting tussen de verschillende linies en er vielen verdedigend weinig gaten. Gewoon heel lastig om tegen zo'n goed opgesteld middenveld en verdediging te spelen. Ben je 1 speler voorbij, heb je direkt de volgende voor je neus staan. Prima neergezet door Pastoor dus.
Verdedigen is het halve verhaal, we wisten vantevoren dat dat waarschijnlijk wel goed zou zitten. Maar zo'n kopbal als die van Cmovs mag er natuurlijk nooit in, en evenmin zul je weinig teams vinden die zo knullig kansen weggaven als Heerenveen vandaag. Het was tekenend voor de algemeen gedragen ongerustheid over onze aanvalslinie dat je 3-4 schitterende counteruitbraken hebt, een keer zelfs met 3 aanvallers tegen 2 Heerenveen verdedigers, en er komt helemaal niks uit. NEc speelde goed en hield terecht de 0, maar dat we zelf scoorden en zo veel kansen kregen kun je volledig op het conto van Heerenveen schrijven. Daar zat weinig NEC-vernuft bij, helaas.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11728
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door DJTEEF! »

(Y)Sfeervak(Y) schreef:Breuren viel me idd HEEL ERG MEE goed gedaan joh. ik vind middenveld sloom ogen.. pracht voorzetten paasjes van Foor en Roorda. Pracht run van van de Eijden.
Ik was niet enthousiast over Breuer, maar hij speelde een klasse pot. Uitblinkers: Babos, Cmovs, Sno en Foor. Roorda, Ten Voorde en George moeten beter.

Gebruikersavatar
CHEF
Berichten: 7123
Lid geworden op: za 02 jun 2007, 17:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door CHEF »

mschr schreef:
CHEF schreef::director: Mschr, wat wordt het?
Je kunt gerust zijn. http://www.svnec.nl/forum/viewtopic.php ... 17#p527217 Breuer op Assaidi, dat kan niet goed gaan...
Ik blijf het knap vinden om er zo vaak naast te zitten.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20552
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door Mark Ariaans »

Roorda vond ik echt tegenvallen, ik schork ervan hoe nonchalant hij soms was. Geeft tot 2-3 keer toe op een zeer gevaarlijke positie de bal gewoon weg aan de tegenpartij, dat mag natuurlijk nooit. Had hem een stuk hoger ingeschat. hopelijk was het een momentopname.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31802
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door vak Oost »

Mark Ariaans schreef:Roorda vond ik echt tegenvallen, ik schork ervan hoe nonchalant hij soms was.
Geeft tot 2-3 keer toe op een zeer gevaarlijke positie de bal gewoon weg aan de tegenpartij, dat mag natuurlijk nooit.
Had hem een stuk hoger ingeschat. hopelijk was het een momentopname.
breuer had er ook last van in het begin, wellicht ontwenningsverschijnselen van hun ouwe shirtje
Alles komt goed !!

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38422
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door mschr »

CHEF schreef: Ik blijf het knap vinden om er zo vaak naast te zitten.
Ik had Heerenveen nog niet zien spelen. Maarre... Ik ga me revancheren met NEC-Ajax.

Gebruikersavatar
Tiel
Berichten: 30694
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 07:03
Contacteer:

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door Tiel »

mschr schreef:
CHEF schreef: Ik blijf het knap vinden om er zo vaak naast te zitten.
Ik had Heerenveen nog niet zien spelen. Maarre... Ik ga me revancheren met NEC-Ajax.
Volgens mij had je NEC ook nog niet zien spelen?
Nuilen: Je kunt het leren, waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Gebruikersavatar
vak Oost
Berichten: 31802
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:21
Locatie: Novio Magus
Contacteer:

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door vak Oost »

mschr schreef:
CHEF schreef:Ik blijf het knap vinden om er zo vaak naast te zitten.
Ik had Heerenveen nog niet zien spelen. Maarre... Ik ga me revancheren met NEC-Ajax.
in welk opzicht ?
Alles komt goed !!

Lars
Berichten: 880
Lid geworden op: za 04 sep 2010, 22:45

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door Lars »

Mark Ariaans schreef:
Lars schreef:Ik ben het niet zo eens met het idee dat NEC gewonnen heeft omdat Heerenveen zo zwak speelde. Dat Heernveen niet goed in zijn spel kwam, was voor een belangrijk gedeelte ook de verdienste van NEC. Het combinatiespel van ons viel misschien nog wat tegen, begrijpelijk ook omdat het middenveld indeze samenstelling nog niet zolang samenspeelt. Maar wat ik erg goed vond was de veldbezetting. Er was een goede aansluiting tussen de verschillende linies en er vielen verdedigend weinig gaten. Gewoon heel lastig om tegen zo'n goed opgesteld middenveld en verdediging te spelen. Ben je 1 speler voorbij, heb je direkt de volgende voor je neus staan. Prima neergezet door Pastoor dus.
Verdedigen is het halve verhaal, we wisten vantevoren dat dat waarschijnlijk wel goed zou zitten. Maar zo'n kopbal als die van Cmovs mag er natuurlijk nooit in, en evenmin zul je weinig teams vinden die zo knullig kansen weggaven als Heerenveen vandaag. Het was tekenend voor de algemeen gedragen ongerustheid over onze aanvalslinie dat je 3-4 schitterende counteruitbraken hebt, een keer zelfs met 3 aanvallers tegen 2 Heerenveen verdedigers, en er komt helemaal niks uit. NEc speelde goed en hield terecht de 0, maar dat we zelf scoorden en zo veel kansen kregen kun je volledig op het conto van Heerenveen schrijven. Daar zat weinig NEC-vernuft bij, helaas.
Je deelt dus in ieder geval mijn mening dat er door ons verdedigend weinig werd weggegeven. Dat is ook wel eens minder geweest. Maar daarnaast werd Heerenveen het spelen en de aanvalsopbouw heel moeilijk gemaakt doordat het middenveld en de verdediging goed gegroepeerd stonden opgesteld en weinig ruimte voor combinaties weggaven. Het kwam dus niet alleen op de verdediging aan.

Dat Heerenveen kansen en doelpunten zou hebben weggegeven... Meestal gaat er aan een doelpunt wel een of andere verdedigingsfout vooraf. Als er perfect verdedigd zou worden, zouden er geen doelpunten vallen. Vandaag heb ik in de samenvatting ook weer een aantal doelpunten gezien die je aan verdedigingsfouten kunnen worden toegeschreven. Maar dit wordt vaak ook afgedwongen door druk van de tegenpartij of snel aanvalsspel. Dat Platje kan scoren komt ook omdat hij op het laatste moment tussen 2 verdedigers in gaat lopen en Foor snel en gericht tot een voorzet komt. Een doelpunt op deze wijze zie je wel vaker. Bij de goal van Cmovs gaat de bal over de verdediging heen. Gewoon heel lastig te verdedigen.

En dat NEC te weinig gescoord zou hebben. Ik denk dat gemiddeld bij de verschillende clubs zo'n beetje 1 op de 4 kansen benut wordt. Tsjonge, wat wordt er niet aan kansen gemist, ook bij de topclubs en door de betere spelers.

Gebruikersavatar
Mark Ariaans
Beheerder
Berichten: 20552
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 21:52
Locatie: Sheffield
Contacteer:

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door Mark Ariaans »

Het gaat niet zozeer om het missen an sich, maar de manier waarop. Die goal van Platje was prima, niks over te klagen, schitterend doorgetikt van Breuer op Foor, die vervolgens kinderlijk eenvoudig die nieuwe linksback in de luren legde en panklaar de bal op het hoofd van Platje legde, chapeau. Maar zodra onze aanvallers tijd krijgen dan zie je dat de twijfel en de paniek toeslaat. Vooral in de tweede helft was het soms schrijnend hoe weinig er met de geboden ruimte en personeel overwicht in de doelzone van Heerenveen gedaan werd. Hopelijk worden ze daar in de komende weken wat kalmer in, anders moet er voorin toch echt dringend wat bij.

henkie1234
Berichten: 5620
Lid geworden op: za 04 jul 2009, 16:56
Contacteer:

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door henkie1234 »

fantastische 3 punte. En we staan nog 2e ook hahahha.
Ik had dus absoluut mis vooraf. Dacht echt dat Heerenveen op dit moment verder was dan NEC, maar gelukkig had ik het mis.
Dat Cmovs goed is weten we allemaal, heerlijk om die te hebben. Zeker met het oog op een evt verkoop van Bram.
Mooi dat Platje scoorde en dat we de nul gehouden hebben. ook dit geeft moet voor volgende week.

Lars
Berichten: 880
Lid geworden op: za 04 sep 2010, 22:45

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door Lars »

Mark Ariaans schreef:Het gaat niet zozeer om het missen an sich, maar de manier waarop. Die goal van Platje was prima, niks over te klagen, schitterend doorgetikt van Breuer op Foor, die vervolgens kinderlijk eenvoudig die nieuwe linksback in de luren legde en panklaar de bal op het hoofd van Platje legde, chapeau. Maar zodra onze aanvallers tijd krijgen dan zie je dat de twijfel en de paniek toeslaat. Vooral in de tweede helft was het soms schrijnend hoe weinig er met de geboden ruimte en personeel overwicht in de doelzone van Heerenveen gedaan werd. Hopelijk worden ze daar in de komende weken wat kalmer in, anders moet er voorin toch echt dringend wat bij.
Blijkbaar kun je heel verschillend naar een wedstrijd kijken. Ik heb het niet zo beleefd. Platje vond ik b.v. goed spelen. Veel bewegend, druk zettend bij balverlies en in aanvallend opzicht goed positie kiezend en een aantal malen zijn medespelers goed aanspelend. Soms zelfs met een mooie steekpass in de diepte. Ten Voorde speelde ook zeer nuttig en dat op een voor hem vreemde plaats.
Ja, wat mag je van een spits allemaal verwachten? Als ik zie wat de spitsen van andere clubs ervan terecht brengen, dan vind ik het niveau van onze spitsen eigenlijk best meevallen. B.v. Nemeth dit weekend, een Poepon, Djuricic, eigenlijk nauwelijks gezien.
Maar het klopt, soms lijkt het gras bij de buren net wat groener.

Gebruikersavatar
kingetje
Berichten: 1865
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 18:22
Contacteer:

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door kingetje »

mooi, jan van halst stipt het net even aan bij studio voetbal. jack zegt een enorme zeperd van heerenveen maar v halst zegt er even bij dat nec ook gewoon goed was, en gaf wat credits aan pastoor :tu:

Gebruikersavatar
denniesee
Berichten: 3170
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 19:05
Locatie: NIJMEGEN
Contacteer:

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door denniesee »

heerenveenown schreef:Gefeliciteerd jongens :wink:
:tu:
NIJMEGEN=Keizerstad der Keizersteden

Gebruikersavatar
Biarmicus
Berichten: 2340
Lid geworden op: za 02 aug 2008, 20:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door Biarmicus »

kingetje schreef:mooi, jan van halst stipt het net even aan bij studio voetbal. jack zegt een enorme zeperd van heerenveen maar v halst zegt er even bij dat nec ook gewoon goed was, en gaf wat credits aan pastoor :tu:
Van Halst is wel vaker positief over NEC, dat kan ik wel waarderen. Jack van Gelder kijkt altijd alles maar vanuit het oogpunt van de favoriet of topclub.

Gebruikersavatar
Pol
Berichten: 13373
Lid geworden op: wo 05 sep 2007, 18:02
Contacteer:

Re: Heerenveen - NEC

Bericht door Pol »

kingetje schreef:mooi, jan van halst stipt het net even aan bij studio voetbal. jack zegt een enorme zeperd van heerenveen maar v halst zegt er even bij dat nec ook gewoon goed was, en gaf wat credits aan pastoor :tu:
Leuk, maar deze wedstrijd was geen graadmeter. Heerenveen leek nergens naar.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten