Dat Lotte valt mee hé?
Dick Schreuder
Re: Dick Schreuder
Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.
- Bottendaal
- Contacteer:
Dat vertrouwen heeft Meijer nooit gehad. Bij Meijer bepaalde de club waarmee hij moest werken. Bij Schreuder bepaalt de trainer met wie hij wil werken. Het is echt een ander beleid hoor.bertje schreef: ↑za 05 jul 2025, 10:36Je mag aannemen dat Schreuder hetzelfde vertrouwen gaat krijgen als dat zijn voorganger heeft gehad. Dat zal dus echt wel goed gaan komen.
Niet het beleid waar ik blij van word.
Bottendaal schreef: ↑za 05 jul 2025, 16:57Dat vertrouwen heeft Meijer nooit gehad. Bij Meijer bepaalde de club waarmee hij moest werken. Bij Schreuder bepaalt de trainer met wie hij wil werken. Het is echt een ander beleid hoor.bertje schreef: ↑za 05 jul 2025, 10:36Je mag aannemen dat Schreuder hetzelfde vertrouwen gaat krijgen als dat zijn voorganger heeft gehad. Dat zal dus echt wel goed gaan komen.

Seizoen 2007-2008: Een 'bijna doodervaring' met een hemels einde.
Je kan veel zeggen, maar vanuit de directie is er nooit enige wanklank geweest over het functioneren van Meijer. Ook in de mindere tijden toen veel supporters hem weg wilde hebben zijn ze er altijd achter blijven staan.Bottendaal schreef: ↑za 05 jul 2025, 16:57Dat vertrouwen heeft Meijer nooit gehad. Bij Meijer bepaalde de club waarmee hij moest werken. Bij Schreuder bepaalt de trainer met wie hij wil werken. Het is echt een ander beleid hoor.bertje schreef: ↑za 05 jul 2025, 10:36Je mag aannemen dat Schreuder hetzelfde vertrouwen gaat krijgen als dat zijn voorganger heeft gehad. Dat zal dus echt wel goed gaan komen.
Daarnaast heeft ook Meijer daar wel inspraak in gehad hoor. Maletic bijvoorbeeld en ik geloof ook zeker zijn voorganger. Daarbij mag trouwens ook wel gezegd worden dat Meijer een beginnend trainer was met niet zo’n netwerk aan assistenten en stafleden dat dat wel heel anders was.
En Schreuder heeft inderdaad wat wel eens eerder is benoemd een beetje datzelfde als Lijnders, die hebben een bepaalde visie en daar moet je dan van die even bevlogen gasten naast zetten. Dat ging toen ook mis omdat assistenten als Pothuizen en Bogers hem totaal niet serieus namen.Dat is bij Meijer wel een stuk makkelijker, die heeft een karakter dat hij met iedereen overweg kan en is veel relaxter. Die was ook niet zoals nu vanaf training 1 volle bak gegaan, maar lekker relaxed het seizoen beginnen. Dat is een keuze die nu gemaakt is om de volgende stap te zetten.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Zo'n extreme omslag is gewoon moeilijk.bertje schreef: ↑za 05 jul 2025, 17:58Je kan veel zeggen, maar vanuit de directie is er nooit enige wanklank geweest over het functioneren van Meijer. Ook in de mindere tijden toen veel supporters hem weg wilde hebben zijn ze er altijd achter blijven staan.Bottendaal schreef: ↑za 05 jul 2025, 16:57Dat vertrouwen heeft Meijer nooit gehad. Bij Meijer bepaalde de club waarmee hij moest werken. Bij Schreuder bepaalt de trainer met wie hij wil werken. Het is echt een ander beleid hoor.bertje schreef: ↑za 05 jul 2025, 10:36Je mag aannemen dat Schreuder hetzelfde vertrouwen gaat krijgen als dat zijn voorganger heeft gehad. Dat zal dus echt wel goed gaan komen.
Daarnaast heeft ook Meijer daar wel inspraak in gehad hoor. Maletic bijvoorbeeld en ik geloof ook zeker zijn voorganger. Daarbij mag trouwens ook wel gezegd worden dat Meijer een beginnend trainer was met niet zo’n netwerk aan assistenten en stafleden dat dat wel heel anders was.
En Schreuder heeft inderdaad wat wel eens eerder is benoemd een beetje datzelfde als Lijnders, die hebben een bepaalde visie en daar moet je dan van die even bevlogen gasten naast zetten. Dat ging toen ook mis omdat assistenten als Pothuizen en Bogers hem totaal niet serieus namen.Dat is bij Meijer wel een stuk makkelijker, die heeft een karakter dat hij met iedereen overweg kan en is veel relaxter. Die was ook niet zoals nu vanaf training 1 volle bak gegaan, maar lekker relaxed het seizoen beginnen. Dat is een keuze die nu gemaakt is om de volgende stap te zetten.
Wat een onzin inderdaad. Meijer heeft ongekend veel vertrouwen gehad. Het objectief beoordelen van Meijer is er ook niet meer bij.bertje schreef: ↑za 05 jul 2025, 17:58Je kan veel zeggen, maar vanuit de directie is er nooit enige wanklank geweest over het functioneren van Meijer. Ook in de mindere tijden toen veel supporters hem weg wilde hebben zijn ze er altijd achter blijven staan.Bottendaal schreef: ↑za 05 jul 2025, 16:57Dat vertrouwen heeft Meijer nooit gehad. Bij Meijer bepaalde de club waarmee hij moest werken. Bij Schreuder bepaalt de trainer met wie hij wil werken. Het is echt een ander beleid hoor.bertje schreef: ↑za 05 jul 2025, 10:36Je mag aannemen dat Schreuder hetzelfde vertrouwen gaat krijgen als dat zijn voorganger heeft gehad. Dat zal dus echt wel goed gaan komen.
Iemand deze?
https://www.gelderlander.nl/nec/nec-spe ... ~aab26e6d/
Archiefsite is traag dus dat lukt niet.
Volgens Eric Meijers was er niets mis met de trainingen van Rogier Meijer. Waren zelfs erg goed; hij had er een paar gezien. Dat was zijn reactie op kritieke noten van Jeroen Bijma in de DG Podcast over de werkwijze van Meijer. Ben toch benieuwd wat de spelers nu anders ervaren dan, als het vorig jaar al zo goed was
Volgens Eric Meijers was er niets mis met de trainingen van Rogier Meijer. Waren zelfs erg goed; hij had er een paar gezien. Dat was zijn reactie op kritieke noten van Jeroen Bijma in de DG Podcast over de werkwijze van Meijer. Ben toch benieuwd wat de spelers nu anders ervaren dan, als het vorig jaar al zo goed was

Hansen benoemd het ook die zegt ik heb stilgestaan in mijn fysieke opbouw dit is beter voor mijn ontwikkeling en nu willen we meer aanvallen vorig jaar wilde/moesten we inzakken ook tegen de kleine teams/clubs....RW1985 schreef: ↑zo 06 jul 2025, 17:26Iemand deze?
Volgens Eric Meijers was er niets mis met de trainingen van Rogier Meijer. Waren zelfs erg goed; hij had er een paar gezien. Dat was zijn reactie op kritieke noten van Jeroen Bijma in de DG Podcast over de werkwijze van Meijer. Ben toch benieuwd wat de spelers nu anders ervaren dan, als het vorig jaar al zo goed was![]()
Maar ja mosterd na de maaltijd altijd achteraf gelul
-
- Contacteer:
De aanstelling van Pothuizen is de meest lachwekkende ooit bij NEC.Meijer heeft zich natuurlijk wel ontwikkeld maar is gewoon een trainer van de oude school.Ik vond het verbijsterend te horen dat hij intensiteit maar een modewoord noemde.In een voetbalwereld die zich constant ontwikkeld. Ik vraag mij af waarom Ten Hag juist hem heeft gekozen,die staat toch ook bekend als een coach die alles eist van zijn spelers en heel erg op de details let.Ik hoop niet dat hij alweer de fout maakt zich teveel te omringen met Nederlanders.bertje schreef: ↑za 05 jul 2025, 17:58Je kan veel zeggen, maar vanuit de directie is er nooit enige wanklank geweest over het functioneren van Meijer. Ook in de mindere tijden toen veel supporters hem weg wilde hebben zijn ze er altijd achter blijven staan.Bottendaal schreef: ↑za 05 jul 2025, 16:57Dat vertrouwen heeft Meijer nooit gehad. Bij Meijer bepaalde de club waarmee hij moest werken. Bij Schreuder bepaalt de trainer met wie hij wil werken. Het is echt een ander beleid hoor.bertje schreef: ↑za 05 jul 2025, 10:36Je mag aannemen dat Schreuder hetzelfde vertrouwen gaat krijgen als dat zijn voorganger heeft gehad. Dat zal dus echt wel goed gaan komen.
Ter Hag heeft wel verstand van voetbal, jij duidelijk niet, Ter Hag weet heus wel wat hij doet.zoete aardbei schreef: ↑zo 06 jul 2025, 17:51De aanstelling van Pothuizen is de meest lachwekkende ooit bij NEC.Meijer heeft zich natuurlijk wel ontwikkeld maar is gewoon een trainer van de oude school.Ik vond het verbijsterend te horen dat hij intensiteit maar een modewoord noemde.In een voetbalwereld die zich constant ontwikkeld. Ik vraag mij af waarom Ten Hag juist hem heeft gekozen,die staat toch ook bekend als een coach die alles eist van zijn spelers en heel erg op de details let.Ik hoop niet dat hij alweer de fout maakt zich teveel te omringen met Nederlanders.bertje schreef: ↑za 05 jul 2025, 17:58Je kan veel zeggen, maar vanuit de directie is er nooit enige wanklank geweest over het functioneren van Meijer. Ook in de mindere tijden toen veel supporters hem weg wilde hebben zijn ze er altijd achter blijven staan.Bottendaal schreef: ↑za 05 jul 2025, 16:57Dat vertrouwen heeft Meijer nooit gehad. Bij Meijer bepaalde de club waarmee hij moest werken. Bij Schreuder bepaalt de trainer met wie hij wil werken. Het is echt een ander beleid hoor.bertje schreef: ↑za 05 jul 2025, 10:36Je mag aannemen dat Schreuder hetzelfde vertrouwen gaat krijgen als dat zijn voorganger heeft gehad. Dat zal dus echt wel goed gaan komen.
Meijer heeft ook alles van zijn spelers geëist, zowel in de training als in de wedstrijd maar heeft daar in pers nooit populistische uitspraken over gedaan. Hij is geen type Schreuder of Hybala die continue over intensiteit of vollgasfußball spreken.
Verder is Meijer iemand die ook het teamgevoel hoog in zijn vaandel heeft staan. Iedereen ging graag naar de club om te trainen. Dat is ook iets wat Ter Hag zoekt.
"I was raised outta steel, here in the swamps of Nijmegen.’ (Springsteen 2024)
TeR Hag?Johnny schreef: ↑zo 06 jul 2025, 18:26Ter Hag heeft wel verstand van voetbal, jij duidelijk niet, Ter Hag weet heus wel wat hij doet.zoete aardbei schreef: ↑zo 06 jul 2025, 17:51De aanstelling van Pothuizen is de meest lachwekkende ooit bij NEC.Meijer heeft zich natuurlijk wel ontwikkeld maar is gewoon een trainer van de oude school.Ik vond het verbijsterend te horen dat hij intensiteit maar een modewoord noemde.In een voetbalwereld die zich constant ontwikkeld. Ik vraag mij af waarom Ten Hag juist hem heeft gekozen,die staat toch ook bekend als een coach die alles eist van zijn spelers en heel erg op de details let.Ik hoop niet dat hij alweer de fout maakt zich teveel te omringen met Nederlanders.bertje schreef: ↑za 05 jul 2025, 17:58Je kan veel zeggen, maar vanuit de directie is er nooit enige wanklank geweest over het functioneren van Meijer. Ook in de mindere tijden toen veel supporters hem weg wilde hebben zijn ze er altijd achter blijven staan.Bottendaal schreef: ↑za 05 jul 2025, 16:57Dat vertrouwen heeft Meijer nooit gehad. Bij Meijer bepaalde de club waarmee hij moest werken. Bij Schreuder bepaalt de trainer met wie hij wil werken. Het is echt een ander beleid hoor.
Meijer heeft ook alles van zijn spelers geëist, zowel in de training als in de wedstrijd maar heeft daar in pers nooit populistische uitspraken over gedaan. Hij is geen type Schreuder of Hybala die continue over intensiteit of vollgasfußball spreken.
Verder is Meijer iemand die ook het teamgevoel hoog in zijn vaandel heeft staan. Iedereen ging graag naar de club om te trainen. Dat is ook iets wat Ter Hag zoekt.
Hopelijk leert ie wat van Ten Hag qua training en dat je ook op een andere manier kan spelen dan te spelen om niet te verliezen
Meijer sprak iedere week na weer een wedstrijd dat we door de ondergrens zakte over de intensiteit die niet werd gebracht

Laatst gewijzigd door Tyson op zo 06 jul 2025, 18:55, 3 keer totaal gewijzigd.
Dat komt niet uit Sontje zijn eigen hoofd, dat is hem verteld. Die riedel speelt die gwn af voor de camera. Als je meer wilt aanvallen moet je ook beter gaan verdedigen en dus meer vuile meters maken. Dat besefte iedereen 3 jaar geleden ook al alleen nou word het geëist. Kan zeker heel mooi seizoen worden maar de kans dat je op je plaat gaat is ook aanwezig. Vooral als je verzaakt om ook verdedigende taken half, of helemaal niet uit te voeren.Tyson schreef: ↑zo 06 jul 2025, 17:38Hansen benoemd het ook die zegt ik heb stilgestaan in mijn fysieke opbouw dit is beter voor mijn ontwikkeling en nu willen we meer aanvallen vorig jaar wilde/moesten we inzakken ook tegen de kleine teams/clubs....RW1985 schreef: ↑zo 06 jul 2025, 17:26Iemand deze?
Volgens Eric Meijers was er niets mis met de trainingen van Rogier Meijer. Waren zelfs erg goed; hij had er een paar gezien. Dat was zijn reactie op kritieke noten van Jeroen Bijma in de DG Podcast over de werkwijze van Meijer. Ben toch benieuwd wat de spelers nu anders ervaren dan, als het vorig jaar al zo goed was![]()
Maar ja mosterd na de maaltijd altijd achteraf gelul
Begrijp ik ook niet of het is een soort van grappig bedoelt?Tyson schreef: ↑zo 06 jul 2025, 18:45TeR Hag?Johnny schreef: ↑zo 06 jul 2025, 18:26Ter Hag heeft wel verstand van voetbal, jij duidelijk niet, Ter Hag weet heus wel wat hij doet.zoete aardbei schreef: ↑zo 06 jul 2025, 17:51De aanstelling van Pothuizen is de meest lachwekkende ooit bij NEC.Meijer heeft zich natuurlijk wel ontwikkeld maar is gewoon een trainer van de oude school.Ik vond het verbijsterend te horen dat hij intensiteit maar een modewoord noemde.In een voetbalwereld die zich constant ontwikkeld. Ik vraag mij af waarom Ten Hag juist hem heeft gekozen,die staat toch ook bekend als een coach die alles eist van zijn spelers en heel erg op de details let.Ik hoop niet dat hij alweer de fout maakt zich teveel te omringen met Nederlanders.bertje schreef: ↑za 05 jul 2025, 17:58Je kan veel zeggen, maar vanuit de directie is er nooit enige wanklank geweest over het functioneren van Meijer. Ook in de mindere tijden toen veel supporters hem weg wilde hebben zijn ze er altijd achter blijven staan.Bottendaal schreef: ↑za 05 jul 2025, 16:57Dat vertrouwen heeft Meijer nooit gehad. Bij Meijer bepaalde de club waarmee hij moest werken. Bij Schreuder bepaalt de trainer met wie hij wil werken. Het is echt een ander beleid hoor.
Gebruikt bovendien het woord populistisch in de verkeerde context.
Come on Wilfried Bony!
- Keizerstad1994
- Contacteer:
Ik denk dat als spelers verzaken in hun verdedigende taken dat Schreuder heel snel klaar met ze is, sterker nog die spelers halen het einde van de voorbereiding niet vermoed ik.
'Justice knows every mans number'
-
- Contacteer:
Ter Hag heeft een partij miskopen gedaan bij Man United waar een paard de hik van krijgt.Hij kreeg de mega aankoop Anthony niet aan het voetballen.Maakte ruzie met zo'n beetje het laatste beetje creativiteit in de ploeg,Sancho.
Bij Ajax was de sky the limit toen hij daar werkte.Een peperdure selectie waar je de vingers bij aflikte qua kwaliteit.
Ik ben benieuwd nu bij Leverkussen.Die ploeg was een machine ,aangevoerd door een geniale Wirtz.
Dapper om nu in te stappen,dat wel.
Bij Ajax was de sky the limit toen hij daar werkte.Een peperdure selectie waar je de vingers bij aflikte qua kwaliteit.
Ik ben benieuwd nu bij Leverkussen.Die ploeg was een machine ,aangevoerd door een geniale Wirtz.
Dapper om nu in te stappen,dat wel.
-
- Contacteer:
Keizerstad1994 schreef: ↑zo 06 jul 2025, 19:54Ik denk dat als spelers verzaken in hun verdedigende taken dat Schreuder heel snel klaar met ze is, sterker nog die spelers halen het einde van de voorbereiding niet vermoed ik.

-
- Contacteer:
Ik vind dat hele Dick Schreuder opgehemel beetje eng. Ja het is anders als onder Meijer maar men doet net alsof hij het wiel opnieuw heeft uitgevonden. Ik moet het nog maar eens zien of dat vasthouden aan zijn oh zo “geweldige” systeem hier tot zijn recht komt. Het komt mij persoonlijk allemaal een beetje geforceerd over als ik eerlijk ben
lentselucht schreef: ↑zo 06 jul 2025, 22:46Ik vind dat hele Dick Schreuder opgehemel beetje eng. Ja het is anders als onder Meijer maar men doet net alsof hij het wiel opnieuw heeft uitgevonden. Ik moet het nog maar eens zien of dat vasthouden aan zijn oh zo “geweldige” systeem hier tot zijn recht komt. Het komt mij persoonlijk allemaal een beetje geforceerd over als ik eerlijk ben

Er zijn er maar een paar die Schreuder bij herhaling overdreven ophemelen, de notoire Meijer haters.
Schreuder heeft, net als toen Meijer begon bij NEC, nog zeer weinig ervaring in het betaalde voetbal. Meijer is gegroeid en heeft veel resultaten behaald.
Nu is het de beurt aan Schreuder, hij krijgt alle steun maar moet het wel bewijzen. Ik hoop voor ons allen dat hij slaagt maar zoals je zegt laten we het niet geforceerd opkloppen.
Mee eens hoor, maar een frisse wind is ook voor de spelers wel prettig.
Meijer's laatste wedstrijd was wat dat betreft het schoolvoorbeeld waarom deze nieuwe wind absoluut noodzakelijk was.
Meijer's laatste wedstrijd was wat dat betreft het schoolvoorbeeld waarom deze nieuwe wind absoluut noodzakelijk was.
- De Kletskop
- Contacteer:
100% mee eens.
En wat meer vermaak in de Goffert is wel op zijn plaats.
Echter wordt er volledig doorgeslagen met de ''Schreuder manier van voetballen'' , alsof het iets buitenaards is, nooit eerder vertoond.
Ik krijg er Ajax kokhalsneigingen van, waar ze ook denken dat wat ze doen compleet uniek is.
-
- Contacteer:
alles en iedereen houdt Opta aan als databank,ik dus ook;
Twente 14 schoten,6 op doel
NEC 15 schoten,7 op doel.
Ik FotMob.zoete aardbei schreef: ↑ma 07 jul 2025, 10:30alles en iedereen houdt Opta aan als databank,ik dus ook;
Twente 14 schoten,6 op doel
NEC 15 schoten,7 op doel.
De verlenging in gaan met een man meer en dan je 2 gevaarlijkste aanvalllers eraf halen voor oa een verdedigende middenvelder
Ze hebben bij Twente krom gelegen van het lachen
Je hebt voor een gedeelte gelijk maar aanvallen is nu eenmaal moeilijker dan inzakken en verdedigen, je leest in de interviews van bijv Linssen dat ie qua aanvallen nog extremer is dan Slot, veel een op een op meerdere plekken op het veld en soms in ondertal achterin dat moet onderling goed afgestemd worden en dat gaat tijd kosten hoe je het ook went of keert? Ik vind dit iets anders dan de 433 waar men aan moet wennen bij AjaxDe Kletskop schreef: ↑ma 07 jul 2025, 09:40100% mee eens.
En wat meer vermaak in de Goffert is wel op zijn plaats.
Echter wordt er volledig doorgeslagen met de ''Schreuder manier van voetballen'' , alsof het iets buitenaards is, nooit eerder vertoond.
Ik krijg er Ajax kokhalsneigingen van, waar ze ook denken dat wat ze doen compleet uniek is.

En Willems benoemde het ook in zijn interview geen club in NL die zo spelopvatting/voetbald zoals Schreuder het graag wil daarom ben ik erg benieuwd