Diep teleurgesteld als NEC rond de minuut stilte voor Heerenveen niet iets onderscheidends gaat doen. Bijvoorbeeld doordachte toespraak vanaf de middenstip en mooie beelden van zijn tijd bij ons op de schermen.E.B schreef: ↑wo 09 okt 2024, 11:31Mee eens.beeros schreef: ↑wo 09 okt 2024, 11:10Wat ik vooral jammer vind en wat ik totaal niet helder had, was dat de Nees niet meer in de Goffert kwam en zich genaaid voelde. Achteraf makkelijk praten maar wat was het mooi geweest als de supporters hem een keer in het zonnetje hadden gezet en hem 20 jaar later nog steeds onze dankbaarheid hadden getoont. Want het behalen van Europees voetbal onder de Nees staat voor mij net zo hoog op mijn lijstje (als het al niet bovenaan staat) als de Europese periode onder Mario.
Blijkbaar is het voor NEC überhaupt lastig om ambassadeurs voor de club te behouden. Voor een club is het goed als aansprekende namen binnen de voetballerij warme woorden over de club uiten. Maar zelfs al doen ze dat niet en plein public, maar zijn ze nog wel zichtbaar betrokken bij de club kan dat een hoop doen voor het aanzicht van de club.
Zie de situatie met Barreto. Het is dat hij en zijn gezin supporter zijn, anders was hij ook niet meer bij de club betrokken. Gewoon zonde. Ook mensen als Schöne moet je zien te behouden als ambassadeur voor de club.
Johan Neeskens
- də 'kʁitikʏs
- Contacteer:
Re: Johan Neeskens
Been mijn nostalgie, Schöne mijn evergeen, Otten de toekomst
Een gemiste kans bij studio voetbal... Johan dit en Johan dat maar geen 1 woord over zijn werk in Nijmegen.
Alles komt goed !!
En de minuut stilte veranderen in 1 minuut applaus van publiek, staf en spelers.də 'kʁitikʏs schreef: ↑wo 09 okt 2024, 23:01Diep teleurgesteld als NEC rond de minuut stilte voor Heerenveen niet iets onderscheidends gaat doen. Bijvoorbeeld doordachte toespraak vanaf de middenstip en mooie beelden van zijn tijd bij ons op de schermen.E.B schreef: ↑wo 09 okt 2024, 11:31Mee eens.beeros schreef: ↑wo 09 okt 2024, 11:10Wat ik vooral jammer vind en wat ik totaal niet helder had, was dat de Nees niet meer in de Goffert kwam en zich genaaid voelde. Achteraf makkelijk praten maar wat was het mooi geweest als de supporters hem een keer in het zonnetje hadden gezet en hem 20 jaar later nog steeds onze dankbaarheid hadden getoont. Want het behalen van Europees voetbal onder de Nees staat voor mij net zo hoog op mijn lijstje (als het al niet bovenaan staat) als de Europese periode onder Mario.
Blijkbaar is het voor NEC überhaupt lastig om ambassadeurs voor de club te behouden. Voor een club is het goed als aansprekende namen binnen de voetballerij warme woorden over de club uiten. Maar zelfs al doen ze dat niet en plein public, maar zijn ze nog wel zichtbaar betrokken bij de club kan dat een hoop doen voor het aanzicht van de club.
Zie de situatie met Barreto. Het is dat hij en zijn gezin supporter zijn, anders was hij ook niet meer bij de club betrokken. Gewoon zonde. Ook mensen als Schöne moet je zien te behouden als ambassadeur voor de club.
"I was raised outta steel, here in the swamps of Nijmegen.’ (Springsteen 2024)
- də 'kʁitikʏs
- Contacteer:
alsjeblieft niet, applaus is voor vieren van de levenden, stilte voor gedenken van de dodenJohnny schreef: ↑ma 14 okt 2024, 08:02En de minuut stilte veranderen in 1 minuut applaus van publiek, staf en spelers.də 'kʁitikʏs schreef: ↑wo 09 okt 2024, 23:01Diep teleurgesteld als NEC rond de minuut stilte voor Heerenveen niet iets onderscheidends gaat doen. Bijvoorbeeld doordachte toespraak vanaf de middenstip en mooie beelden van zijn tijd bij ons op de schermen.E.B schreef: ↑wo 09 okt 2024, 11:31Mee eens.beeros schreef: ↑wo 09 okt 2024, 11:10Wat ik vooral jammer vind en wat ik totaal niet helder had, was dat de Nees niet meer in de Goffert kwam en zich genaaid voelde. Achteraf makkelijk praten maar wat was het mooi geweest als de supporters hem een keer in het zonnetje hadden gezet en hem 20 jaar later nog steeds onze dankbaarheid hadden getoont. Want het behalen van Europees voetbal onder de Nees staat voor mij net zo hoog op mijn lijstje (als het al niet bovenaan staat) als de Europese periode onder Mario.
Ik verwacht sowieso een grote kerstboom op de middenstip ter nagedachtenis aan zijn handelsmerk als trainer de kerstboomopstelling.də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 14 okt 2024, 10:13alsjeblieft niet, applaus is voor vieren van de levenden, stilte voor gedenken van de dodenJohnny schreef: ↑ma 14 okt 2024, 08:02En de minuut stilte veranderen in 1 minuut applaus van publiek, staf en spelers.də 'kʁitikʏs schreef: ↑wo 09 okt 2024, 23:01Diep teleurgesteld als NEC rond de minuut stilte voor Heerenveen niet iets onderscheidends gaat doen. Bijvoorbeeld doordachte toespraak vanaf de middenstip en mooie beelden van zijn tijd bij ons op de schermen.E.B schreef: ↑wo 09 okt 2024, 11:31Mee eens.beeros schreef: ↑wo 09 okt 2024, 11:10Wat ik vooral jammer vind en wat ik totaal niet helder had, was dat de Nees niet meer in de Goffert kwam en zich genaaid voelde. Achteraf makkelijk praten maar wat was het mooi geweest als de supporters hem een keer in het zonnetje hadden gezet en hem 20 jaar later nog steeds onze dankbaarheid hadden getoont. Want het behalen van Europees voetbal onder de Nees staat voor mij net zo hoog op mijn lijstje (als het al niet bovenaan staat) als de Europese periode onder Mario.
Neekens leeft voort in onze gedachten en applaus is voor al zijn goede activiteiten en carrièredə 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 14 okt 2024, 10:13alsjeblieft niet, applaus is voor vieren van de levenden, stilte voor gedenken van de dodenJohnny schreef: ↑ma 14 okt 2024, 08:02En de minuut stilte veranderen in 1 minuut applaus van publiek, staf en spelers.də 'kʁitikʏs schreef: ↑wo 09 okt 2024, 23:01Diep teleurgesteld als NEC rond de minuut stilte voor Heerenveen niet iets onderscheidends gaat doen. Bijvoorbeeld doordachte toespraak vanaf de middenstip en mooie beelden van zijn tijd bij ons op de schermen.E.B schreef: ↑wo 09 okt 2024, 11:31Mee eens.beeros schreef: ↑wo 09 okt 2024, 11:10Wat ik vooral jammer vind en wat ik totaal niet helder had, was dat de Nees niet meer in de Goffert kwam en zich genaaid voelde. Achteraf makkelijk praten maar wat was het mooi geweest als de supporters hem een keer in het zonnetje hadden gezet en hem 20 jaar later nog steeds onze dankbaarheid hadden getoont. Want het behalen van Europees voetbal onder de Nees staat voor mij net zo hoog op mijn lijstje (als het al niet bovenaan staat) als de Europese periode onder Mario.
"I was raised outta steel, here in the swamps of Nijmegen.’ (Springsteen 2024)
- də 'kʁitikʏs
- Contacteer:
Voor wie dan? De man zelf is dood. Zoals iemand al opperde op dit forum: NEC gaat slecht met z'n legendes om. Het is nu te laat voor applaus.Johnny schreef: ↑ma 14 okt 2024, 11:42Neekens leeft voort in onze gedachten en applaus is voor al zijn goede activiteiten en carrièredə 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 14 okt 2024, 10:13alsjeblieft niet, applaus is voor vieren van de levenden, stilte voor gedenken van de dodenJohnny schreef: ↑ma 14 okt 2024, 08:02En de minuut stilte veranderen in 1 minuut applaus van publiek, staf en spelers.də 'kʁitikʏs schreef: ↑wo 09 okt 2024, 23:01Diep teleurgesteld als NEC rond de minuut stilte voor Heerenveen niet iets onderscheidends gaat doen. Bijvoorbeeld doordachte toespraak vanaf de middenstip en mooie beelden van zijn tijd bij ons op de schermen.E.B schreef: ↑wo 09 okt 2024, 11:31Mee eens.beeros schreef: ↑wo 09 okt 2024, 11:10Wat ik vooral jammer vind en wat ik totaal niet helder had, was dat de Nees niet meer in de Goffert kwam en zich genaaid voelde. Achteraf makkelijk praten maar wat was het mooi geweest als de supporters hem een keer in het zonnetje hadden gezet en hem 20 jaar later nog steeds onze dankbaarheid hadden getoont. Want het behalen van Europees voetbal onder de Nees staat voor mij net zo hoog op mijn lijstje (als het al niet bovenaan staat) als de Europese periode onder Mario.
Dat domme collectieve applaus voor gestorvenen is begonnen bij de uitvaart van Pim Fortuyn. Het ontzuilde publiek langs de kant van de weg wist niet hoe ze zich tot zijn moord moesten verhouden, dus deden ze maar wat ze altijd deden als ze hun goede wil wilden tonen (hetzelfde als wanneer hun cluppie een keer won): wapperen met de handjes. Alsof je iemands leven even af kan doen met een applausje waar je geen enkele geestelijke inspanning voor hoeft te verrichten. Geestelijke inspanning komt het best tot zijn recht in stilte. Vandaar een minuut stilte: zodat er zo min mogelijk prikkels zijn en je maximaal aan alles omtrent de overledene kunt denken. Dan ben je met die persoon bezig in plaats van met het deugen/respect tonen naar alles en iedereen behalve de persoon die het niet meer kan horen.
Zou wat zijn zeg, dat bij dodenherdenking iedereen gaat staan klappen, wat een afgrijselijk disrespectvolle wanvertoning zou dat zijn.
Wijlen Boudewijn Büch beschreef het fenomeen al eens treffend in zijn "Carnaval der Rouwenden":
https://www.nederlands.nl/nedermap/proz ... 35985.html
-
- Contacteer:
də 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 14 okt 2024, 13:35Voor wie dan? De man zelf is dood. Zoals iemand al opperde op dit forum: NEC gaat slecht met z'n legendes om. Het is nu te laat voor applaus.Johnny schreef: ↑ma 14 okt 2024, 11:42Neekens leeft voort in onze gedachten en applaus is voor al zijn goede activiteiten en carrièredə 'kʁitikʏs schreef: ↑ma 14 okt 2024, 10:13alsjeblieft niet, applaus is voor vieren van de levenden, stilte voor gedenken van de dodenJohnny schreef: ↑ma 14 okt 2024, 08:02En de minuut stilte veranderen in 1 minuut applaus van publiek, staf en spelers.də 'kʁitikʏs schreef: ↑wo 09 okt 2024, 23:01Diep teleurgesteld als NEC rond de minuut stilte voor Heerenveen niet iets onderscheidends gaat doen. Bijvoorbeeld doordachte toespraak vanaf de middenstip en mooie beelden van zijn tijd bij ons op de schermen.E.B schreef: ↑wo 09 okt 2024, 11:31
Mee eens.
Dat domme collectieve applaus voor gestorvenen is begonnen bij de uitvaart van Pim Fortuyn. Het ontzuilde publiek langs de kant van de weg wist niet hoe ze zich tot zijn moord moesten verhouden, dus deden ze maar wat ze altijd deden als ze hun goede wil wilden tonen (hetzelfde als wanneer hun cluppie een keer won): wapperen met de handjes. Alsof je iemands leven even af kan doen met een applausje waar je geen enkele geestelijke inspanning voor hoeft te verrichten. Geestelijke inspanning komt het best tot zijn recht in stilte. Vandaar een minuut stilte: zodat er zo min mogelijk prikkels zijn en je maximaal aan alles omtrent de overledene kunt denken. Dan ben je met die persoon bezig in plaats van met het deugen/respect tonen naar alles en iedereen behalve de persoon die het niet meer kan horen.
Zou wat zijn zeg, dat bij dodenherdenking iedereen gaat staan klappen, wat een afgrijselijk disrespectvolle wanvertoning zou dat zijn.
Wijlen Boudewijn Büch beschreef het fenomeen al eens treffend in zijn "Carnaval der Rouwenden":
https://www.nederlands.nl/nedermap/proz ... 35985.html
- Ron Delgado
- Contacteer:
Bij een goed uitgevoerde minuut stilte tilt het voetbalpubliek zich voor in ieder geval eventjes uit boven het gepeupel. Hopelijk houden we die erin.
Get up! Stay on the scene.
- də 'kʁitikʏs
- Contacteer:
Mooi dat Nijmegen dat nog kan
Zelden zo stil geweestRon Delgado schreef: ↑ma 14 okt 2024, 15:58
Bij een goed uitgevoerde minuut stilte tilt het voetbalpubliek zich voor in ieder geval eventjes uit boven het gepeupel. Hopelijk houden we die erin.
Het zou volstrekt normaal moeten zijn...
100%
Kijk, dit is een eerbetoon. Dat geklap voor mensen die ik niet ken mag verleden tijd zijn.Pol schreef: ↑za 19 okt 2024, 23:15Zelden zo stil geweestRon Delgado schreef: ↑ma 14 okt 2024, 15:58
Eens, kippenvel!Pol schreef: ↑za 19 okt 2024, 23:15Zelden zo stil geweestRon Delgado schreef: ↑ma 14 okt 2024, 15:58