Het beeld vertekent een beetje. Dat is wat ik zei aan de hand van de cijfers.
De cijfers die jij noemt: 2 schoten, 1 op doel zeggen niets over hoe aanspeelbaar van Crooij is op het middenveld en hoe vaak hij iets goed doet met de bal.
Deze cijfers zeggen daar meer over: 38 passes, waarvan slechts 27 nauwkeurig, waarvan slechts 6 naar het aanvallende gebied. 0 kansen gecreëerd. En dit is volledig in lijn met wat ik zag.
Als je dan je gelijk wil halen op basis van data, doe dan ook een beetje je best.
Moet wel zeggen dat weldegelijk met name de eerste helft relevant is wat mij betreft, omdat hij toen grotendeels op de plekken speelde waar hij meestal wordt gebruikt. Eind tweede helft stond hij wat lager omdat het zijn taak was om aan de bal te komen en voor te zetten, waardoor hij ook meer aanspeelbaar was. Normaalgesproken is zijn betrokkenheid in het spel echter karig.
Eens. De cijfers die ik noemde ondersteunen dit wmb.
Jawel, en dat zie ik ook allemaal wel, maar de discussie verplaatst een beetje. Er werd gesteld dat met hem op het middenveld we met een man minder spelen en dat hij verstoppertje speelt. Daar zette ik de cijfers tegenover, dat het beeld dus wat vertekende, aangezien hij wel degelijk veel de bal had gehad. Dat is alles wat ik wilde zeggen.
Ik vind het ook geen aanwinst in het aanvallend voetbal. (Spelen we dat überhaupt?)
Ik denk dat we het eens zijn.
Van Crooij was waardevol vanwege zijn goals en assists, maar is voetballend geen goede optie voor op 10. Ik sluit niet uit dat Schreuder hem wel op een goede manier gaat gebruiken btw.
Ongekend! Loopt bijna 1 op 1 met goals en assists. De beste momentenvoetballer in de geschiedenis van onze club?
Van Crooij of Santos, lastige keuze.
Er is geen twijfel over resultaat... maar dat kan je toch ook zeggen van Meijer... dit seizoen weer 8ste. Wereldtrainer toch?
Geen wereldtrainer, wel iemand die het fantastisch gedaan heeft in zijn eerste echte trainersjob.
Meningen verschillen.
Herhaal maar even wat een ander heeft geschreven, welke in zijn eerste job als trainer van de niet top 3 geeft dit ook gehaald?
2x de playoffs voor Europees voetbal gehaald, 1x de bekerfinale gehaald, 1x gepromoveerd, gewonnen van Ajax in Amsterdam, gewonnen van Vitesse in GelreDome, met NEC doelpuntenrecord gehaald in Eredivisie, met NEC puntenrecord gehaald in de eredivisie, met NEC doelsaldorecord gehaald in Eredivisie, enige NEC-trainer die 2x positief doelsaldo heeft gehaald in Eredivisie.
"I was raised outta steel, here in the swamps of Nijmegen.’ (Springsteen 2024)
Ongekend! Loopt bijna 1 op 1 met goals en assists. De beste momentenvoetballer in de geschiedenis van onze club?
Er is geen twijfel over resultaat... maar dat kan je toch ook zeggen van Meijer... dit seizoen weer 8ste. Wereldtrainer toch?
Geen wereldtrainer, wel iemand die het fantastisch gedaan heeft in zijn eerste echte trainersjob.
Meningen verschillen.
Herhaal maar even wat een ander heeft geschreven, welke in zijn eerste job als trainer van de niet top 3 geeft dit ook gehaald?
2x de playoffs voor Europees voetbal gehaald, 1x de bekerfinale gehaald, 1x gepromoveerd, gewonnen van Ajax in Amsterdam, gewonnen van Vitesse in GelreDome, met NEC doelpuntenrecord gehaald in Eredivisie, met NEC puntenrecord gehaald in de eredivisie, met NEC doelsaldorecord gehaald in Eredivisie, enige NEC-trainer die 2x positief doelsaldo heeft gehaald in Eredivisie.
Hier heb je gewoon helemaal gelijk in. Qua resultaten heeft Meijer uniek gepresteerd bij NEC.
Wat over hem heen blijft hangen is of het dankzij Meijer is of ondanks Meijer, en dat zegt wel iets.
Van Crooij, bijzondere momenten voetballer. Eenmaal in de buurt van de 16 is hij dodelijk. In het positiespel doet ie amper mee.
Heel benieuwd hoe Schreuder dit gaat inrichten straks.
2 geweldige assists gisteren. Dan zal het ongetwijfeld niet altijd verfijnd zijn, maar dit is aanvallend gezien by far je belangrijkste man dit seizoen.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Meningen verschillen.
Hij heeft het gewoon super gedaan. Dikke vette punt
Meningen verschillen.
Hij heeft het gewoon super gedaan. Dikke vette punt
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.
Zou Ouaissa die plek van Chery volgend jaar niet kunnen waarmaken? Die moet wel veel spelen in ieder geval!
Die plek is Ouaissa op het lijf geschreven. Al denk ik dat Marcel voor een Tannane/Chery gaat.
Ik hoor telkens dat Schreuder met middenvelders of aanvallers speelt op de wingback posities.
Verder zou ik het nog niet aandurven met Shiogai als eerste spits.
Schreuder wisselt vaak qua spelers/posities. De ene keer zijn het voornamelijk backs die op de wingback posities spelen, de andere keer middenvelders en de andere keer buitenspelers. Afwachten dan maar.