Lars Olden Larsen

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.
bertje
Contacteer:

Re: Lars Olden Larsen

Bericht door bertje »

Gijscoman schreef:
wo 10 apr 2024, 10:54
Polleke schreef:
wo 10 apr 2024, 10:39
Gijscoman schreef:
di 09 apr 2024, 21:48
Janssen schreef:
di 09 apr 2024, 21:43
Necnmegen schreef:
di 09 apr 2024, 21:16
Janssen schreef:
di 09 apr 2024, 21:14

En ik blijf zeggen: hij is geen voetballer. Lekker verhuren aan TOP Oss of zo maar aub niet meer in de Goffert....
En Hansen moesten we ook achterlaten in Amsterdam, toch? :wink:
Heb ik nooit gezegd; wel dat hij door zichzelf in de nesten (lees fysieke problemen) zat. Maar LOL kan niet eens een bal aannemen. Nou dan stop maar want zelfs bij de Treffers kom je dan niet aan de bak....
Dat was tegen Vitesse inderdaad beroerd, maar dat was de vorige wedstrijden geen probleem.

Olden Larsen heeft ook al elders bewezen wel wat te kunnen. Misschien is het niveau van de Eredivisie te hoog gegrepen of misschien is het een volledige mismatch, maar laten we niet doen alsof hij überhaupt nooit heeft aangetoond te kunnen voetballen
Als het verhaal met Mattson één ding bewezen heeft is dat als je in een team niet goed gebruikt wordt je heel slecht overkomt.
Tsja, daar heb ik toch mijn twijfels over. Mattsson speelde ook een paar keer op 10 en daar kwam het er ook niet altijd echt uit. Zo'n switch van positie kan helpen, maar ook andere zaken spelen een rol: vertrouwen en ontwikkeling. En met name dat laatste lijkt bij Mattsson ook een rol gespeeld te hebben. Hij is in de zomer tussen dit en vorig seizoen ook met Otten gaan werken, geloof ik. En sowieso richt NEC zich ook heel erg op persoonlijke ontwikkeling en verbetering. Dat komt lopende een seizoen er niet altijd heel sterk uit, omdat je ook te maken hebt met patronen die tijdens een seizoen vastroesten, maar je ziet wel regelmatig dat een speler een sprong maakt richting het volgende seizoen, wanneer patronen weer opnieuw gelegd moeten worden.

Wat Olden Larsen betreft weet ik niet zeker of hij een typische 10 zou zijn. Mogelijk. Overigens is het wel opvallend dat meerdere linksbuitens uit Scandinavië de stap naar 10 moesten maken: Rieks werd opeens een stuk beter en effectiever op 10; Mattsson eveneens. En nu dus misschien Olden Larsen. Misschien zijn de kwaliteiten die je nodig hebt om uit te blinken op linksbuiten in Scandinavië juist de kwaliteiten die je nodig hebt in Nederland op 10. Want geen van die spelers was snel, diepgaand of met een actie. Veelal eerder technische, naar binnen trekkende spelers. Dat werkt tegen sommige tegenstanders, maar tegen Nederlandse tegenstanders kennelijk niet.
Bij Mattsson was het imo vooral het probleem dat hij tot dit seizoen voor als "dubbeltjeszoeker" over het veld ging. Altijd de blik omlaag naar de bal, waardoor hij zich continu vastliep. Ondanks dat hij een geweldige dribbel had en dat kort wegdraaien wel echt een bijzondere kwaliteit is van hem. Op 10 dit seizoen is zijn overzicht echt geëxplodeerd waardoor zijn dribbel veel functioneler werd, hij in het druk zetten en meeverdedigen essentieel werd en ook positie kiezen in aanvallend opzicht echt heel goed is geworden.

Bij LOL vind ik het nog heel moeilijk in te schatten, daar heeft hij echt te weinig voor gespeeld. Die moet in de zomer nieuwe energie gaan zoeken en zich bewijzen in de voorbereiding, anders wordt het wel lastig. Gevoelsmatig is het een beetje een type Karlsson van bij AZ, maar dan wel een heel aantal niveautjes lager. Iemand die dicht bij de goal moet spelen, naar binnen kappen en schieten of voorzetten. Bij ons kom je echter nooit zo dichtbij het vijandelijke doel als AZ en moet hij een grote afstand overbruggen waar hij de snelheid niet voor heeft, vandaar dat ik ook denk dat het er echt niet uitziet bij ons. Vind het eigenlijk tot dusver wel de enige echt mislukte aankoop van Aalbers, qua persoonlijkheid past hij wel perfect, qua kwaliteiten is het een totale mismatch denk ik..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

zoete aardbei
Contacteer:

Bericht door zoete aardbei »

Gijscoman schreef:
wo 10 apr 2024, 10:54
Polleke schreef:
wo 10 apr 2024, 10:39
Gijscoman schreef:
di 09 apr 2024, 21:48
Janssen schreef:
di 09 apr 2024, 21:43
Necnmegen schreef:
di 09 apr 2024, 21:16
Janssen schreef:
di 09 apr 2024, 21:14

En ik blijf zeggen: hij is geen voetballer. Lekker verhuren aan TOP Oss of zo maar aub niet meer in de Goffert....
En Hansen moesten we ook achterlaten in Amsterdam, toch? :wink:
Heb ik nooit gezegd; wel dat hij door zichzelf in de nesten (lees fysieke problemen) zat. Maar LOL kan niet eens een bal aannemen. Nou dan stop maar want zelfs bij de Treffers kom je dan niet aan de bak....
Dat was tegen Vitesse inderdaad beroerd, maar dat was de vorige wedstrijden geen probleem.

Olden Larsen heeft ook al elders bewezen wel wat te kunnen. Misschien is het niveau van de Eredivisie te hoog gegrepen of misschien is het een volledige mismatch, maar laten we niet doen alsof hij überhaupt nooit heeft aangetoond te kunnen voetballen
Als het verhaal met Mattson één ding bewezen heeft is dat als je in een team niet goed gebruikt wordt je heel slecht overkomt.
Tsja, daar heb ik toch mijn twijfels over. Mattsson speelde ook een paar keer op 10 en daar kwam het er ook niet altijd echt uit. Zo'n switch van positie kan helpen, maar ook andere zaken spelen een rol: vertrouwen en ontwikkeling. En met name dat laatste lijkt bij Mattsson ook een rol gespeeld te hebben. Hij is in de zomer tussen dit en vorig seizoen ook met Otten gaan werken, geloof ik. En sowieso richt NEC zich ook heel erg op persoonlijke ontwikkeling en verbetering. Dat komt lopende een seizoen er niet altijd heel sterk uit, omdat je ook te maken hebt met patronen die tijdens een seizoen vastroesten, maar je ziet wel regelmatig dat een speler een sprong maakt richting het volgende seizoen, wanneer patronen weer opnieuw gelegd moeten worden.

Wat Olden Larsen betreft weet ik niet zeker of hij een typische 10 zou zijn. Mogelijk. Overigens is het wel opvallend dat meerdere linksbuitens uit Scandinavië de stap naar 10 moesten maken: Rieks werd opeens een stuk beter en effectiever op 10; Mattsson eveneens. En nu dus misschien Olden Larsen. Misschien zijn de kwaliteiten die je nodig hebt om uit te blinken op linksbuiten in Scandinavië juist de kwaliteiten die je nodig hebt in Nederland op 10. Want geen van die spelers was snel, diepgaand of met een actie. Veelal eerder technische, naar binnen trekkende spelers. Dat werkt tegen sommige tegenstanders, maar tegen Nederlandse tegenstanders kennelijk niet.
Vergelijking met Mattsson gaat volledig mank.Verkeerde positie en een betere techniek dan LOL.Misschien gaat het mentaal niet goed,ik weet het niet.De Zweedse competitie is lang niet zo fysiek als de Noorse-Deense.Voetballend kon hij daar prima mee blijkbaar,hier lijkt het soms wel een amateur.

mschr
Contacteer:

Bericht door mschr »

De onzichtbare man viel weer eens in en deed zijn naam eer aan. Heeft ie iets gedaan watcher vermelden waard is geweest? Behalve dan dat ie op een puike wijze een Mathias de Wolf imiteerde.

Gijscoman
Contacteer:

Bericht door Gijscoman »

mschr schreef:
do 23 mei 2024, 23:17
De onzichtbare man viel weer eens in en deed zijn naam eer aan. Heeft ie iets gedaan watcher vermelden waard is geweest? Behalve dan dat ie op een puike wijze een Mathias de Wolf imiteerde.
Voorzet op Nuytinck.

Verder een beetje gemakkelijk weer om te klagen bij een invalbeurt van een paar minuten.

RW1985
Contacteer:

Bericht door RW1985 »

Gijscoman schreef:
do 23 mei 2024, 23:19
mschr schreef:
Voorzet op Nuytinck.

Verder een beetje gemakkelijk weer om te klagen bij een invalbeurt van een paar minuten.
Idd, hopelijk komt er een fatsoenlijke voorbereiding op het nieuwe seizoen, waarin hij echt weer wat in het ritme kan komen. Vind het wel sneu dat het maar niet wil lukken met hem, terwijl hij wel echt hard werkt en gemotiveerd is. En hij oogt ook altijd vrolijk, terwijl ik me voor kan stellen dat je er ergens ook wel klaar mee bent als je amper aan spelen toe komt :biggrin:

Johnny
Contacteer:

Bericht door Johnny »

mschr schreef:
Absurde opmerking zoals we gewend zijn van je, idioot.
Wat had verwacht in die 7 minuten? 3 doelpunten?
Mafkees :crazy2:

E.B
Contacteer:

Bericht door E.B »

Gijscoman schreef:
mschr schreef:
Voorzet op Nuytinck.

Hij mist de power die we in dit soort wedstrijden nodig hebben. Vooral als je in moet vallen in dit soort wedstrijden dan moet je power brengen. Ik heb het al eerder gezegd: Het is geen speler voor NEC. Het is een speler die in een dominant team moet spelen tegen de 16. Geen speler die meters moet maken, hard moet werken etc.

Polleke
Contacteer:

Bericht door Polleke »

Ik vind het bizar dat we nu conclussies gaan trekken over LOL in deze pot.

bertje
Contacteer:

Bericht door bertje »

E.B schreef:
do 23 mei 2024, 23:25
Gijscoman schreef:
mschr schreef:
Voorzet op Nuytinck.

Hij mist de power die we in dit soort wedstrijden nodig hebben. Vooral als je in moet vallen in dit soort wedstrijden dan moet je power brengen. Ik heb het al eerder gezegd: Het is geen speler voor NEC. Het is een speler die in een dominant team moet spelen tegen de 16. Geen speler die meters moet maken, hard moet werken etc.
Dat denk ik ook inderdaad. Volgens mij is dit een type Karlsson (heel) light. Als hij dichter bij de goal van de tegenstander speelt kan hij naar binnen komen en schieten of de voorzet geven. Bij ons speel je veel verder van de goal af, en die afstanden overbruggen om in schietpositie te komen is niet bepaald z’n kwaliteit. Als hij bijvoorbeeld bij een AZ zou spelen zou ik niet eens uitsluiten dat hij redelijk succesvol zou zijn, ik zie dat bij ons echter niet gebeuren. Lijkt me een goede zaak naar een mooie oplossing voor beide partijen te zoeken, want je gunt die jongen het wel..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Polleke
Contacteer:

Bericht door Polleke »

bertje schreef:
vr 24 mei 2024, 12:04
E.B schreef:
do 23 mei 2024, 23:25
Gijscoman schreef:
mschr schreef:
Voorzet op Nuytinck.

Dat denk ik ook inderdaad. Volgens mij is dit een type Karlsson (heel) light. Als hij dichter bij de goal van de tegenstander speelt kan hij naar binnen komen en schieten of de voorzet geven. Bij ons speel je veel verder van de goal af, en die afstanden overbruggen om in schietpositie te komen is niet bepaald z’n kwaliteit. Als hij bijvoorbeeld bij een AZ zou spelen zou ik niet eens uitsluiten dat hij redelijk succesvol zou zijn, ik zie dat bij ons echter niet gebeuren. Lijkt me een goede zaak naar een mooie oplossing voor beide partijen te zoeken, want je gunt die jongen het wel..
Je mikt op een vertrek?

Gijscoman
Contacteer:

Bericht door Gijscoman »

Het zou me inderdaad niet verbazen als hij vertrekt. Maar als hij blijft hoop ik van harte dat het allemaal beter op z'n plek valt in het komend seizoen. Nieuwe voorbereiding, nieuwe kansen. Het zou niet de eerste keer zijn dat zo'n nieuw begin voor een speler wonderen doet.

Mark Ariaans
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Mark Ariaans »

Zou inderdaad een wonder voor nodig zijn.

gladiator
Contacteer:

Bericht door gladiator »

Voor iedereen beter als hij vertrekt
Liever niet degraderen dan twee pandaberen

burp
Contacteer:

Bericht door burp »

Dat wordt dus de revelatie van komend seizoen en die verkopen we in de winterstop voor een paar miljoen.

Demtsjenko
Contacteer:

Bericht door Demtsjenko »

Precies…

mschr
Contacteer:

Bericht door mschr »

Gijscoman schreef:
vr 24 mei 2024, 12:39
Het zou me inderdaad niet verbazen als hij vertrekt. Maar als hij blijft hoop ik van harte dat het allemaal beter op z'n plek valt in het komend seizoen. Nieuwe voorbereiding, nieuwe kansen. Het zou niet de eerste keer zijn dat zo'n nieuw begin voor een speler wonderen doet.
Zoals bij Tom Overtoom, Joey van de Berg, Randy Wolters, Mart Dijkstra bedoel je?

Nijmegen0413
Contacteer:

Bericht door Nijmegen0413 »

mschr schreef:
vr 24 mei 2024, 14:08
Gijscoman schreef:
vr 24 mei 2024, 12:39
Zoals bij Tom Overtoom, Joey van de Berg, Randy Wolters, Mart Dijkstra bedoel je?
Zoals Mattsson.

Nijmegen0413
Contacteer:

Bericht door Nijmegen0413 »

Viel gisteren toch niet zo gek in?

bertje
Contacteer:

Bericht door bertje »

burp schreef:
vr 24 mei 2024, 13:17
Dat wordt dus de revelatie van komend seizoen en die verkopen we in de winterstop voor een paar miljoen.
Ik hoop het en zou het die jongen (en ons) van harte gunnen, maar zijn kwaliteiten matchen niet met wat er bij ons van een buitenspeler verlangd wordt. Daarnaast zie ik hem niet op een andere positie floreren zoals Mattsson uiteindelijk heeft gedaan.

Polleke
Contacteer:

Bericht door Polleke »

bertje schreef:
vr 24 mei 2024, 15:19
burp schreef:
Ik hoop het en zou het die jongen (en ons) van harte gunnen, maar zijn kwaliteiten matchen niet met wat er bij ons van een buitenspeler verlangd wordt. Daarnaast zie ik hem niet op een andere positie floreren zoals Mattsson uiteindelijk heeft gedaan.
Hoezo niet?

bertje
Contacteer:

Bericht door bertje »

Polleke schreef:
vr 24 mei 2024, 16:09
bertje schreef:
burp schreef:
Hoezo niet?
Omdat Mattsson al prima kwaliteiten had (korte draai, veel loopvermogen, goede dribbel, doelgericht), maar dit matig tot uiting kwam en hij vooral zijn blik naar beneden had. Je had wel het idee dat hij als die blik omhoog ging hij wel wat in zich had, wat uiteindelijk ook wel bleek. Bij LOL vind ik die kwaliteiten wel moeilijker te onderscheiden.

zoete aardbei
Contacteer:

Bericht door zoete aardbei »

Polleke schreef:
bertje schreef:
burp schreef:
Hoezo niet?
het verschil bij de eerste aanname tussen beide spelers is levensgroot

Polleke
Contacteer:

Bericht door Polleke »

zoete aardbei schreef:
vr 24 mei 2024, 17:00
Polleke schreef:
bertje schreef:
burp schreef:
Hoezo niet?
het verschil bij de eerste aanname tussen beide spelers is levensgroot
Je hoeft toch niet meteen een Mattson-techniek te hebben om op een andere positie of met een andere speelwijze bij NEC te kunnen functioneren. Ik ben totaal niet onder de indruk van hem in wedstrijden, maar daarom zet hem nog niet in de kliko aan de straat.

Gerherr
Contacteer:

Bericht door Gerherr »

Prima jongen, maar deze gaat het bij ons niet redden. Dat idee heb ik helaas. Probeer het aankoopbedrag terug te verdienen en het niveau op de vleugels op te krikken. Dat is noodzaak.

FC Hilversum
Contacteer:

Bericht door FC Hilversum »

Gerherr schreef:
vr 24 mei 2024, 18:29
Prima jongen, maar deze gaat het bij ons niet redden. Dat idee heb ik helaas. Probeer het aankoopbedrag terug te verdienen en het niveau op de vleugels op te krikken. Dat is noodzaak.
Helemaal eens. En verhuur die jongen anders aan een graafschap of iets zodat hij wellicht echt kan gaan spelen

Plaats reactie