Sontje Hansen

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.
DRS
Berichten: 1604
Lid geworden op: do 22 jun 2017, 22:12
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door DRS »

Bedankt voor het plaatsen :tu:

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32915
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door bertje »

Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

D. Fernández Artola
Berichten: 569
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 23:52
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door D. Fernández Artola »

Goed gevoel bij Hansen, heel benieuwd om hem eens live te zien spelen.
Ze vertrokken allebei bij Ajax en komen elkaar nu tegen in Nijmegen. Sontje Hansen en Youri Baas beproeven hun geluk bij NEC. Hansen tekende voor vier seizoenen, Baas kwam vrijdag op huurbasis over van de Amsterdamse club. Beiden leggen uit waarom ze hun carrière vervolgen bij NEC.

Hansen was vrijdagmiddag in trek bij de supporters van NEC. Terwijl hij wachtte op de aanwezige pers werd de aanvaller van alle kanten benaderd voor een foto of een handtekening. De vleugelspeler is na tien jaar in Amsterdam in een nieuwe omgeving. De bossen van het Goffertpark zijn wat anders dan sportcomplex De Toekomst van Ajax, waar hij jarenlang rondliep met de droom om door te breken in Ajax 1. Na een glansrol op het WK met Oranje Onder-17 leek die doorbraak een kwestie van tijd, maar mede door blessureleed en persoonlijke problemen bleef die uit. Hopend op meer speeltijd in de Eredivisie besloot Hansen om de contractaanbieding van Ajax naast zich neer te leggen en te tekenen bij NEC.

Een glimlach verscheen op het gezicht van Hansen toen hij de vraag kreeg hoe het met hem ging. De aanvaller is vooral blij om weer met een team op het veld te staan. Door een blessure en de perikelen rond zijn contract bij Ajax trainde hij in de laatste maanden van afgelopen seizoen al niet meer mee met de Amsterdammers. ‘Ik heb hier lang op moeten wachten. Maanden. Het was geen makkelijk seizoen voor me. Ja, ik ben hier zeker uit op eerherstel.

Het is voor mij lastig om de strijd aan te gaan met iemand als Bergwijn of Tadic

Hansen koos bewust voor NEC, ondanks interesse vanuit het buitenland. Zo wilden FC Augsburg en Standard Luik hem hebben en klopten ook andere Eredivisie-clubs bij hem aan. ‘De eerste gesprekken met NEC bij mij thuis waren meteen goed. Ik voelde een fijne energie en NEC heeft goede ambities. Ik wil graag mijn steentje bijdragen om die ambities waar te maken.’ Dat kan Hansen op verschillende posities. Overal in de voorhoede kan hij uit de voeten en ook de nummer 10-positie is hem niet vreemd. ‘Ik richt me voornamelijk op de vleugels. Op linksbuiten hebben we met Larsen en Mattsson nog twee spelers, terwijl op rechts er nog maar één is (Elayis Tavsan, red.). Ja, op 10 is een vacature nu Tannane is vertrokken. Ik ben een creatieve speler. Mijn loopvermogen moet wel beter. Als me dat lukt, is dat ook een goede positie voor mij. Ik kan in de spits spelen, maar ik vind mezelf daar eigenlijk te klein voor en het is ook lang geleden dat ik daar speelde.

Een van de laatste keren dat Hansen als spits actief was, was op het WK in Brazilië met Oranje Onder-17. Nederland greep naast de wereldtitel, maar Hansen zette zichzelf op de kaart door met zes doelpunten topscorer van het toernooi te worden. Het leverde hem contact op met Antoine Griezmann en Ronaldo. ‘Griezmann is wel een mooi verhaal. We zaten in de bus op weg naar een training. Ik zat op Instagram en keek bij de verzoeken voor privéberichten. Zag ik opeens de naam van Griezmann staan. Ik dacht nog: misschien is het een nepaccount, maar er stond een vinkje bij. Ik liet het aan mijn ploeggenoot Djenairo Daniels zien. We werden gek daar in die bus, haha. Ik heb gereageerd en we hadden een kort gesprek. Griezmann zei dat hij me zou blijven volgen.

Ook de Braziliaanse superster Ronaldo was onder de indruk van Hansen. In zijn jonge jaren keek de 21-jarige Hansen juist nog op naar de voormalig topspits. ‘Hij was echt mijn idool toen ik een jaar of twaalf was. In die tijd wilde ik zijn kapsel en mijn moeder liet het gewoon toe. Liep ik rond met zo’n plukje op mijn hoofd. Toen ik topscorer werd op het WK wist ik niet van wie ik de prijs zou krijgen. Opeens stond Ronaldo daar, alsof het zo moest zijn. Toen zei hij ook nog “gefeliciteerd”. Ik was even vergeten dat hij in Nederland had gespeeld en de taal een beetje sprak. Dat was een mooie herinnering.

De gedroomde doorbraak bij Ajax bleef na dat WK dus uit. Bij NEC wil Hansen zich bewijzen in de Eredivisie. De aanvaller was toe aan de volgende stap en heeft geen spijt van zijn vertrek bij Ajax. ‘Ik dacht eerst dat het moeilijk zou zijn om Ajax na tien jaar te verlaten, maar dat viel mee. De laatste jaren waren minder voor mij. Ik had last van blessures en speelde minder. Het was moeilijk. Afgelopen seizoen hoopte ik op meer kansen in het eerste, helaas kreeg ik die niet. Het klopt dat Ajax met me door wilde, maar ik ben nu 21 jaar. Ik moet gaan spelen. Ik zie ook dat Ajax de laatste jaren meer aanvallers koopt, waardoor de concurrentiestrijd nog zwaarder wordt. Het is voor mij lastig om de strijd aan te gaan met iemand als Steven Bergwijn of Dusan Tadic. Kijk naar iemand als Francisco Conceição. Topspeler, vind ik echt. Maar hij speelt ook niet en staat boven mij in de pikorde. Dan denk ik dat het goede keuze is om te vertrekken en hier meer aan spelen toe te komen.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16586
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door jackkreta »

SONTJE HANSEN (LINKS) HEEFT IN HET OEFENDUEL MET DIO'30 ALLEEN OOG VOOR DE BAL. FOTO DAVID VAN HAREN DAVID VAN HAREN
Sontje Hansen was nog niet zo heel lang geleden klaar met de voetbalwereld. Na een stormachtige start van zijn carrière raakte de aanvaller op het verkeerde pad bij Ajax. Nu is hij uit op eerherstel bij NEC.
JEROEN BIJMA
Jeroen Bijma

Druten

Sontje Hansen zocht voorafgaand aan zijn officieuze debuut bij NEC op internet op hoelang hij al geen wedstrijd had gespeeld. De 21-jarige aanvaller kon zich zijn laatste duel voor Jong Ajax niet herinneren. Dat bleek in maart te zijn, op De Toekomst tegen Almere City in de Keuken Kampioen Divisie. Zaterdag kwam hij voor het eerst in actie voor NEC, op De Gelenberg in Druten tijdens de oefenzege (0-15) op DIO'30. Hij opende de score.

,,Vier maanden is een heel lange tijd voor een voetballer om geen wedstrijd te spelen", zegt Hansen. ,,Het was dus weer even wennen. Ik was ook een beetje zenuwachtig, ook al was het een oefenwedstrijd tegen een amateurclub. Ik weet dat de NEC-fans veel van mij verwachten, omdat ik over ben gekomen van Ajax. Maar het is heerlijk dat ik weer in het veld mocht staan. Ik voel me weer echt voetballer."

Dat gevoel verloor Hansen bij Ajax. De buitenspeler stond jarenlang te boek als een toptalent, maar slaagde er niet in om door te breken in het eerste elftal (in 2019 debuteerde hij op 17-jarige leeftijd, maar hij bleef steken op twee wedstrijden). Hij ontspoorde. Zijn moeder werd ziek en hij kampte met een hardnekkige knieblessure. Het leven als profbestaan zag hij niet meer zitten.

,,Ik heb overwogen om te stoppen met voetballen. Het was een erg moeilijke tijd voor me. Ik leefde niet meer als een prof. Zo hing ik tot laat op straat rond. Kon mij het schelen. Voor mijn moeder heb ik op een gegeven moment de knop omgezet. Als ik de handdoek had geworpen, zou ik me enorm schuldig voelen tegenover haar. Zij deed vroeger in haar eentje alles voor mij en mijn broer. Zij zijn mijn inspiratiebron."

Het leven lacht Hansen weer toe. Zijn moeder is gezond verklaard en de knieproblemen zijn verleden tijd. De Noord-Hollander is klaar om bij NEC alsnog zijn belofte in te lossen. Al leek het er begin dit jaar op dat hij zijn carrière nieuw leven zou inblazen bij Standard Luik. Hij was mondeling akkoord met de Belgen, maar het afronden van het papierwerk duurde lang, waarna NEC toesloeg. Hij weigerde zijn aflopende contract bij Ajax te verlengen.

,,Net als Standard kwam NEC tijdens ons eerste gesprek meteen bij mij thuis op bezoek. Velen zien NEC misschien als een stap terug, maar ik vind dit een stap omhoog, omdat ik van de Keuken Kampioen Divisie naar de eredivisie ga. Het is nog altijd mijn droom om te slagen bij Ajax. Ik heb één keer gespeeld in de ArenA en had overal kippenvel. Dat wil ik vaker ervaren. Ik heb de potentie om dat te bereiken."
Samenwonen
Hij is geduldig geweest. ,,Ik kon eerder naar grote clubs vertrekken. Maar ik hield vertrouwen in Ajax. Door mijn eigen situatie en ook doordat de club steeds vaker spelers van buitenaf kocht, is het anders uitgepakt. Voor nu is het goed om elders ervaring op te doen. In meerdere opzichten. Ik woon in Nijmegen voor het eerst op mezelf. Mijn vriendin trekt bij me in. Weg van alle verleidingen in Amsterdam. Ik heb hier meer rust."

Nadat Hansen in 2019 met Oranje onder 17 Europees kampioen werd en met hetzelfde team met zes doelpunten topscorer werd op het WK klopten onder meer Manchester City, Juventus, Internazionale en Red Bull Leipzig bij hem aan. Hij ontving zelfs complimenten van de Braziliaanse oud-legende Ronaldo en wereldster Antoine Griezmann.

,,Ik was als kind idolaat van Ronaldo. In die tijd wilde ik zijn kapsel en mijn moeder liet dat gewoon toe. Liep ik rond met zo'n plukje op mijn hoofd. Toen ik de trofee kreeg voor topscorer op het WK stond Ronaldo opeens voor mijn neus om die aan me uit te reiken. Hij zei 'gefeliciteerd'. Ik was even vergeten dat hij in Nederland had gespeeld en de taal een beetje sprak.

,,Na een training kreeg ik op Instagram een bericht van Griezmann. Ik werd gek. We voerden een gesprekje en hij zei dat ik hem om advies moest vragen als ik dat nodig had. Dat heb ik nooit gedaan. Daarvoor ben ik iets te verlegen. Ook bij NEC keek ik eerst de kat uit de boom. Inmiddels praat ik wat meer met de boys. Topgozers. Ik wil dit seizoen vaak scoren en assists geven en samen willen we Europees voetbal halen. Dat is het ultieme doel."

Monsterzege NEC tegen amateurs DIO'30

NEC heeft een monsterzege geboekt in de eerste oefenwedstrijd in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. De Nijmeegse eredivisionist won in Druten met 15-0 van de amateurs van DIO'30. Nieuwkomers Mees Hoedemakers en Koki Ogawa luisterden hun officieuze debuut op met een hattrick. Ook Magnus Mattsson maakte drie doelpunten. Pedro Marques scoorde echter het vaakst (vier keer). Twee andere aanwinsten, Sontje Hansen en Youri Baas, zorgden voor één treffer. Jasper Cillessen, Lars Olden Larsen en Philippe Sandler ontbraken.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32915
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door bertje »

Lichtpuntje. Soms wat druistig, maar continu dreiging als hij aan de bal kwam. Gaan we heel veel plezier aan beleven.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15077
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door necnmgn »

bertje schreef:
zo 13 aug 2023, 16:02
Lichtpuntje. Soms wat druistig, maar continu dreiging als hij aan de bal kwam. Gaan we heel veel plezier aan beleven.
Inderdaad, ook vrijwel het enige positieve voor vandaag

Gebruikersavatar
Bernd
Berichten: 4991
Lid geworden op: zo 29 jul 2007, 13:52
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door Bernd »

Wat een rust ook bij die goal zeg. Tavsan zou ‘m fraai in de handen van de keeper gekruld hebben.

Gebruikersavatar
karlo
Berichten: 7199
Lid geworden op: di 05 jun 2007, 21:06
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door karlo »

bertje schreef:
zo 13 aug 2023, 16:02
Lichtpuntje. Soms wat druistig, maar continu dreiging als hij aan de bal kwam. Gaan we heel veel plezier aan beleven.
Wel heel fragiel
Die gaat geen 25 wedstrijden spelen
Het blijft toch je club.

Gebruikersavatar
E.B
Berichten: 9959
Lid geworden op: za 20 aug 2022, 17:37
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door E.B »

Bernd schreef:
zo 13 aug 2023, 16:23
Wat een rust ook bij die goal zeg. Tavsan zou ‘m fraai in de handen van de keeper gekruld hebben.
Ik zei richting rij 10 in vak Z dus je bent nog positief.

Gerherr
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 12 mei 2021, 21:34
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door Gerherr »

Het enige echte lichtpuntje van vandaag. Een verademing.

Gebruikersavatar
BertNEC
Berichten: 1834
Lid geworden op: do 28 apr 2011, 07:03
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door BertNEC »

Gerherr schreef:
zo 13 aug 2023, 19:14
Het enige echte lichtpuntje van vandaag. Een verademing.
Absoluut. Hopelijk niet erg geblesseerd
Voorheen Bert op het forum. Forza NEC voor altijd !

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9379
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door Polleke »

BertNEC schreef:
zo 13 aug 2023, 21:56
Gerherr schreef:
zo 13 aug 2023, 19:14
Het enige echte lichtpuntje van vandaag. Een verademing.
Absoluut. Hopelijk niet erg geblesseerd
Hij was toch niet geblesseerd.... alleen gesloopt conditioneel. Wat niet zou moeten kloppen op zijn leeftijd. Maar we moeten ook wel een tikkie realisme erin gooien. Los van de voorbereiding en conditie, was dit wel zijn feitelijk eerste match op eredivisie niveau. Dan mag dit nog gebeuren.

In de tijd dat hij binnen de lijnen stond heeft hij 100% zijn potentie laten zien.

Gebruikersavatar
harold
Berichten: 12269
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 18:31
Locatie: Druten
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door harold »

BertNEC schreef:
zo 13 aug 2023, 21:56
Gerherr schreef:
zo 13 aug 2023, 19:14
Het enige echte lichtpuntje van vandaag. Een verademing.
Absoluut. Hopelijk niet erg geblesseerd
In het verslag op vi.nl hebben ze het over een hamstringblessure.

FC Hilversum
Berichten: 2210
Lid geworden op: wo 18 aug 2021, 12:52
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door FC Hilversum »

harold schreef:
ma 14 aug 2023, 05:24
BertNEC schreef:
zo 13 aug 2023, 21:56
Gerherr schreef:
zo 13 aug 2023, 19:14
Het enige echte lichtpuntje van vandaag. Een verademing.
Absoluut. Hopelijk niet erg geblesseerd
In het verslag op vi.nl hebben ze het over een hamstringblessure.
Je leuke speler maar fysiek niet in orde helaas! Net als ongeveer fr 80% van de rest van onze selectie. We lijken wel
Amateurs

Gebruikersavatar
Jomano
Berichten: 6052
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 22:21
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door Jomano »

Polleke schreef:
ma 14 aug 2023, 02:55
BertNEC schreef:
zo 13 aug 2023, 21:56
Gerherr schreef:
zo 13 aug 2023, 19:14
Het enige echte lichtpuntje van vandaag. Een verademing.
Absoluut. Hopelijk niet erg geblesseerd
Hij was toch niet geblesseerd.... alleen gesloopt conditioneel. Wat niet zou moeten kloppen op zijn leeftijd. Maar we moeten ook wel een tikkie realisme erin gooien. Los van de voorbereiding en conditie, was dit wel zijn feitelijk eerste match op eredivisie niveau. Dan mag dit nog gebeuren.

In de tijd dat hij binnen de lijnen stond heeft hij 100% zijn potentie laten zien.
In een interview gaf hij gisteren aan dat hij op dit moment maar 45 minuten aan kan. :???:
Hij hoopt er iedere wedstrijd 15 minuten bij aan te plakken.

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12644
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door Curva »

Jomano schreef:
ma 14 aug 2023, 13:13
Polleke schreef:
ma 14 aug 2023, 02:55
BertNEC schreef:
zo 13 aug 2023, 21:56
Gerherr schreef:
zo 13 aug 2023, 19:14
Het enige echte lichtpuntje van vandaag. Een verademing.
Absoluut. Hopelijk niet erg geblesseerd
Hij was toch niet geblesseerd.... alleen gesloopt conditioneel. Wat niet zou moeten kloppen op zijn leeftijd. Maar we moeten ook wel een tikkie realisme erin gooien. Los van de voorbereiding en conditie, was dit wel zijn feitelijk eerste match op eredivisie niveau. Dan mag dit nog gebeuren.

In de tijd dat hij binnen de lijnen stond heeft hij 100% zijn potentie laten zien.
In een interview gaf hij gisteren aan dat hij op dit moment maar 45 minuten aan kan. :???:
Hij hoopt er iedere wedstrijd 15 minuten bij aan te plakken.
Tegen DIO was dat een minuut op 25 dus er zit vooruitgang in

Koen
Berichten: 831
Lid geworden op: za 21 jul 2007, 11:52
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door Koen »

Jomano schreef:
ma 14 aug 2023, 13:13
Polleke schreef:
ma 14 aug 2023, 02:55
BertNEC schreef:
zo 13 aug 2023, 21:56
Gerherr schreef:
zo 13 aug 2023, 19:14
Het enige echte lichtpuntje van vandaag. Een verademing.
Absoluut. Hopelijk niet erg geblesseerd
Hij was toch niet geblesseerd.... alleen gesloopt conditioneel. Wat niet zou moeten kloppen op zijn leeftijd. Maar we moeten ook wel een tikkie realisme erin gooien. Los van de voorbereiding en conditie, was dit wel zijn feitelijk eerste match op eredivisie niveau. Dan mag dit nog gebeuren.

In de tijd dat hij binnen de lijnen stond heeft hij 100% zijn potentie laten zien.
In een interview gaf hij gisteren aan dat hij op dit moment maar 45 minuten aan kan. :???:
Hij hoopt er iedere wedstrijd 15 minuten bij aan te plakken.
Heeft bijna een jaar niet gespeeld. Dus volkomen logisch…
Hij moet zijn belasting opbouwen. Het is kwalijker dat je meerdere (nieuwe) spelers hebt gehaald die niet volledig fit zijn en aanpassingstijd/ritme nodig hebben omdat ze afgelopen jaren niet tot amper gespeeld hebben (Gonzalez, Ross) of opeens op een ander niveau acteren (Ogawa). Daarnaast ook pech (?) gehad dat bijv. Hoedemakers geblesseerd is geraakt en daardoor geen ritme heeft opgedaan tijdens de voorbereiding.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9379
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door Polleke »

Koen schreef:
ma 14 aug 2023, 18:14
Jomano schreef:
ma 14 aug 2023, 13:13
Polleke schreef:
ma 14 aug 2023, 02:55
BertNEC schreef:
zo 13 aug 2023, 21:56
Gerherr schreef:
zo 13 aug 2023, 19:14
Het enige echte lichtpuntje van vandaag. Een verademing.
Absoluut. Hopelijk niet erg geblesseerd
Hij was toch niet geblesseerd.... alleen gesloopt conditioneel. Wat niet zou moeten kloppen op zijn leeftijd. Maar we moeten ook wel een tikkie realisme erin gooien. Los van de voorbereiding en conditie, was dit wel zijn feitelijk eerste match op eredivisie niveau. Dan mag dit nog gebeuren.

In de tijd dat hij binnen de lijnen stond heeft hij 100% zijn potentie laten zien.
In een interview gaf hij gisteren aan dat hij op dit moment maar 45 minuten aan kan. :???:
Hij hoopt er iedere wedstrijd 15 minuten bij aan te plakken.
Heeft bijna een jaar niet gespeeld. Dus volkomen logisch…
Hij moet zijn belasting opbouwen. Het is kwalijker dat je meerdere (nieuwe) spelers hebt gehaald die niet volledig fit zijn en aanpassingstijd/ritme nodig hebben omdat ze afgelopen jaren niet tot amper gespeeld hebben (Gonzalez, Ross) of opeens op een ander niveau acteren (Ogawa). Daarnaast ook pech (?) gehad dat bijv. Hoedemakers geblesseerd is geraakt en daardoor geen ritme heeft opgedaan tijdens de voorbereiding.
Waarom is dat kwalijk? Zeg je hier nu dat je kwalitatief goede spelers (wat Hansen zeker is) niet moet halen omdat ze wedstrijdritme missen?

Koen
Berichten: 831
Lid geworden op: za 21 jul 2007, 11:52
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door Koen »

Polleke schreef:
di 15 aug 2023, 01:39
Koen schreef:
ma 14 aug 2023, 18:14
Jomano schreef:
ma 14 aug 2023, 13:13
Polleke schreef:
ma 14 aug 2023, 02:55
BertNEC schreef:
zo 13 aug 2023, 21:56
Gerherr schreef:
zo 13 aug 2023, 19:14
Het enige echte lichtpuntje van vandaag. Een verademing.
Absoluut. Hopelijk niet erg geblesseerd
Hij was toch niet geblesseerd.... alleen gesloopt conditioneel. Wat niet zou moeten kloppen op zijn leeftijd. Maar we moeten ook wel een tikkie realisme erin gooien. Los van de voorbereiding en conditie, was dit wel zijn feitelijk eerste match op eredivisie niveau. Dan mag dit nog gebeuren.

In de tijd dat hij binnen de lijnen stond heeft hij 100% zijn potentie laten zien.
In een interview gaf hij gisteren aan dat hij op dit moment maar 45 minuten aan kan. :???:
Hij hoopt er iedere wedstrijd 15 minuten bij aan te plakken.
Heeft bijna een jaar niet gespeeld. Dus volkomen logisch…
Hij moet zijn belasting opbouwen. Het is kwalijker dat je meerdere (nieuwe) spelers hebt gehaald die niet volledig fit zijn en aanpassingstijd/ritme nodig hebben omdat ze afgelopen jaren niet tot amper gespeeld hebben (Gonzalez, Ross) of opeens op een ander niveau acteren (Ogawa). Daarnaast ook pech (?) gehad dat bijv. Hoedemakers geblesseerd is geraakt en daardoor geen ritme heeft opgedaan tijdens de voorbereiding.
Waarom is dat kwalijk? Zeg je hier nu dat je kwalitatief goede spelers (wat Hansen zeker is) niet moet halen omdat ze wedstrijdritme missen?
Nee, dat hoor je mij niet zeggen.
Het is kwalijk dat je veel spelers hebt (gehaald) die moeite hebben om fit te worden. Enkele spelers hebben vorig seizoen/seizoenen weinig gespeeld, waardoor je tegen dit soort fitheidsproblemen aanloopt. Je basis (aantal -kwalitatieve/fitte- spelers) is te summier om op te bouwen.

Gebruikersavatar
illestyl
Berichten: 5430
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 20:00
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door illestyl »

"Toen ik bij NEC tekende, hoorde ik al dat de fans hier je snel kunnen uitfluiten, dus ik was daarop voorbereid".

Ik hoop wel dat iedereen die spelers uitfluit, dus zo'n beetje heel 080 afgelopen zondag, bij zichzelf te raden gaat en zich flink schaamt. Vind dat wij als medesupporters vrijblijvend wat corrigerende ellebogen moeten kunnen uitdelen, als er weer zo'n mafklapper met twee vingers in de mond naast je staat.

D. Fernández Artola
Berichten: 569
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 23:52
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door D. Fernández Artola »

Collectief uitfluiten na een wanprestatie zoals afgelopen zondag kan. Nooit individueel een speler.

En het klopt ook niet helemaal, kan alleen Tavsan herrineren afgelopen tijd. En nee, ik keur het zeker niet goed

zoete aardbei
Berichten: 7922
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door zoete aardbei »

Goed verhaal om een jonge speler te attenderen bij zijn presentatie dat de Goffert spelers snel uitfluit.

Wat een ontzettende bullshit.Het stadion zit vol,Vak 080 is een meerwaarde.

En een enkele keer wordt er een speler uitgefloten,bijvoorbeeld een Tavsan die al bijna 2 jaar niks presteert.
Poe poe,het is wat.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16586
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door jackkreta »

Sontje Hansen werkt aan fitheid dankzij diëtist: ‘Ik dronk bijna nooit water, met fruit ben ik ook moeilijk’
Bij NEC is na een teleurstellende competitiestart de hoop gevestigd op Sontje Hansen. Maar ook de aanvaller worstelt met zijn fitheid. Alleen is daar wel een oplossing voor gevonden.

Jeroen Bijma 18-08-23, 11:45 Laatste update: 12:01
1 REACTIE
Hij kwam zondag na de wedstrijd tegen Excelsior thuis met kramp in zijn kuit, een pijnlijke rug en een gebutst bovenveen en lag zo’n beetje de hele week op de massagetafel. Net zoals dat het geval was in de voorbereiding. Sontje Hansen moet telkens worden opgelapt voor de volgende wedstrijd. Nadat de 21-jarige buitenspeler maandenlang niet heeft gespeeld bij Jong Ajax, moet hij wennen aan het ritme van een topsporter.

,,Ik vind dat ik een redelijke wedstrijd heb gespeeld tegen Excelsior, maar ik was enorm teleurgesteld dat ik al snel na rust gewisseld moest worden vanwege kramp”, zegt Hansen. ,,Het voelde alsof ik mijn ploeggenoten en de fans liet vallen. Ik ben helaas nog niet zo fit, al is dat misschien wel logisch gezien mijn verleden. Ik werk daar hard aan.”

Hansen is bij NEC aan de slag gegaan met een diëtist. Die liet de behendige dribbelaar inzien hoe belangrijk voeding is voor een profvoetballer. Zo drinkt hij nu elke dag een liter tot anderhalve liter water en let hij ook beter op wat hij voor en na een wedstrijd eet.

Wil je elke week Het beste van de Gelderlander (Premium) nieuwsbrief ontvangen via e-mail?


Tekst gaat verder onder de foto...

Sontje Hansen ligt met kramp op het veld tijdens de wedstrijd tegen Excelsior.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16586
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door jackkreta »

Vriendin kookt niet zo goed als zijn moeder
,,Ik dronk bijna nooit water, omdat ik daar totaal niet van hield, maar nu weet ik dat mijn lichaam niet zonder kan. Zeker op dit soort warme dagen als je tijdens het sporten veel vocht verliest. Ook met fruit ben ik moeilijk. Ik eet verder gewoon goed, maar ik weet nog niet zo goed wat het beste voor me is voor en na een wedstrijd. Daar ben ik met de diëtist mee bezig om dat uit te vinden. Nu ik voor het eerst op mezelf woon, kookt mijn vriendin. Dat doet ze niet zo goed als mijn moeder, dat vertel ik haar ook eerlijk, maar ze zorgt goed voor me. We hebben de lijn van mijn moeder doorgetrokken. Zij was streng voor me. Ze was vaak op dieet en deed de boodschappen. Ik heb sinds mijn zeventiende of achttiende geen colaatje meer gedronken. Dat soort dingen kwamen niet binnen als je zelf geen boodschappen deed, haha.”

Hansen etaleert ondanks zijn gebrek aan fitheid bij vlagen al zijn klasse bij NEC. Het voormalige supertalent - hij kon vier jaar geleden Ajax verruilen voor de absolute wereldtop - was een lichtpuntje tegen Excelsior (3-4 nederlaag). Hij scoorde in zijn tweede eredivisiewedstrijd, vier jaar nadat hij namens Ajax was gedebuteerd op het hoogste niveau. Daarna kende hij vooral tegenslag.

,,Scoren bij mijn debuut voor NEC en voor het eerst in de eredivisie betekent veel voor me, maar het moet niet bij deze ene goal blijven. Ik wil clubtopscorer of assistkoning worden. Voor minder doe ik het niet. Ik heb twee of drie jaar geen negentig minuten kunnen spelen. Als me dat binnenkort wel lukt, dan worden mijn prestaties ook alleen maar beter.”


Ik heb ook een aantal reacties gelezen, maar ik vind niet dat je na één wedstrijd al heel negatief moet zijn
Sontje Hansen, Speler NEC
Forse kritiek na verlies
Zeker de prestaties van NEC moeten snel verbeteren. De kritiek op de ploeg van trainer Rogier Meijer was na het debacle tegen Excelsior niet mals. En ook op de tribunes sloeg de stemming zondag in De Goffert al snel om. NEC heeft vrijdag een zege nodig op bezoek bij promovendus Heracles Almelo om een sportieve crisis in de kiem te smoren.

,,Ik heb ook een aantal reacties gelezen, maar ik vind niet dat je na één wedstrijd al heel negatief moet zijn. Toen ik bij NEC tekende, hoorde ik al dat de fans hier je snel kunnen uitfluiten, dus ik was daarop voorbereid. Emoties horen bij het voetbal. Ze mogen boos en teleurgesteld zijn, dat waren wij ook, maar ze moeten ook niet vergeten dat we bijna een heel nieuw elftal hebben. We moeten nog wat aan elkaar wennen, maar dat komt wel goed.”

,,Voor mij is het ook nog even wennen aan de rechterkant. Ik zie mezelf als een linksbuiten. Ik ben ook voor die positie aangetrokken. Doordat de spoeling dun is op rechts sta ik nu daar en dat vind ik ook helemaal niet erg, want het teambelang gaat voorop. Maar als er een nieuwe rechtsbuiten komt, dan ga ik graag de concurrentie aan op de linksbuitenpositie. Maar laten we eerst maar winnen van Heracles. Dat is belangrijker.”
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10605
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Sontje Hansen

Bericht door Gijscoman »

zoete aardbei schreef:
vr 18 aug 2023, 12:27
Goed verhaal om een jonge speler te attenderen bij zijn presentatie dat de Goffert spelers snel uitfluit.

Wat een ontzettende bullshit.Het stadion zit vol,Vak 080 is een meerwaarde.

En een enkele keer wordt er een speler uitgefloten,bijvoorbeeld een Tavsan die al bijna 2 jaar niks presteert.
Poe poe,het is wat.
En toch was het ook wat Okita aan Dimata verteld had, toen hij informeerde hoe het was om bij NEC te spelen.

Verder herinner ik me ook een interview van een trainer of speler van de tegenstander over hun tactiek in De Goffert: ervoor zorgen dat het aan het begin niet loopt bij NEC, want dan gaat het publiek morren en fluiten en komt er druk op het spel. Dan gaan spelers fouten maken en kom je tot scoren.

Er wordt gewoon al snel gefloten wanneer een verkeerde bal gespeeld wordt, er teruggespeeld wordt, etc. Dat kan je prima vinden, maar laten we niet doen alsof het niet gebeurt. En laten we ook niet doen alsof dat geen effect heeft op spelers of het team.

Overigens is het gericht uitfluiten van je eigen spelers gewoon onacceptabel. (Natuurlijk onder normale omstandigheden; als een speler zich vergrijpt aan een kind, iemand doodrijdt, etc., dan heb je natuurlijk een andere situatie)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gjalt, Mark Ariaans, Niels en 54 gasten