Hij speelde gister een prima wedstrijd waarin hij ook weer een aantal onbegrijpelijk dingen deed.
Maar toch hebben we onze beste wedstrijd zonder hem gespeeld.
Dat is wat anders dan dat we beter af zijn zonder Tannane. En ja, een mislukt hakballetje op een bepaald moment begrijp ik ook niet. Maar als hij daarna een bal over 40 meter op Cissoko in zijn voeten geeft is mij dat allang prima. Het steekballetje op Dimata of het doorjagen waaruit een doelpunt volgt. Daarmee is hij bepalend. Ook dat is Tannane!
Nou ik doelde meer op het moment dat hij na een afgeslagen corner veel te lang wachtte met de bal opnieuw inbrengen. Hij hem kwijtraakte en we een gevaarlijke counter tegen kregen. Op dat moment stond er 9 man voor de bal maar dan is hij toch weer teveel bezig met het mooie balletje willen geven.
Maar ach, als hij zo blijft spelen als gister dat mag dat af en toe een keer.
Ook dat gebeurt. Maar daarom speelt hij niet in de top, maar bij ons. En dat mogen we koesteren denk ik zo. Jarenlang niet zo'n nummer 10 gehad.
Ik denk zelfs nog nooit...
Klopt, niet van het kaliber Tannane. Maar Holman, Schöne (vorige periode) waren ook goede spelers voor aanvallende impulsen vanuit het middenveld.
Schone was echt zo veel beter dan Tannane. Misschien niet technisch gezien en qua trap.
Misschien niet de betere voetballer maar voor het team echt zo belangrijk toen. Net als Holman trouwens, die jongen liep 15km per wedstrijd.
Maar ja, ik ben Tannane hè," zei NEC-speler Tananne na de wedstrijd tegen Ajax. Er was iets met Álvarez en een elleboog, zoals er wel vaker iets is met Álvarez en een elleboog. Tannane dacht dat hij de vrije trap nooit mee zou krijgen, want hij was Tannane. Ik keek naar NEC-Utrecht omdat ik misselijk was geworden van Sophie Hermans, die haar ontbijt weer eens had overgeslagen, en zag hoe Tannane een bal aannam, twee spelers van FC Utrecht catatonisch maakte en de steekbal aller steekballen neerlegde voor Dimata, die scoorde. "Want ja, hij is Tannane hè," zei ik. Een paar uur later tackelde Álvarez in Heerenveen Sahraoui in de zestien. Hij raakte hem niet. "Maar ja, hij is Álvarez," zei ik. Dus de scheids floot voor een penalty. Toen kwam de VAR tussenbeiden. Want hé, daar is de VAR voor hè. h.spaan@parool.nl
Wat een fenomeen. Geweldige speler
Misschien wel beste speler ooit in onze kleuren..
Zijn altijd gevaarlijke uitspraken. Maar op zijn positie voor mij in elk geval de beste die ik in onze kleuren heb zien spelen.. vanaf +/- '97 gaat het dan over
Met wmb ook Cillessen, Wisgerhof, Olsson, Vadocs, Ali en Danjuma.
Hier mag Lasse, zeker zijn laatste jaar voor hij naar Ajax ging toch ook gewoon bij.
100%!
En nu nog!
We hebben heel veel toppers gekend maar geen Titatannane. De beste ooit zonder andere te kort te doen.
En krijgt zoals er nu naar uitziet elke week een Titatannane moment in studio voetbal.
Beetje bullshit, maar OK`.
Tannane is een weergaloze voetballer als je puur naar voetbal kijkt. Als je naar het mens kijkt zitten er, zelfs bij ons, vele haken en ogen aan. Er is een reden dat hij bij ons speelt en er is geen reden op te zeggen... tering, hij heeft bij NEC op juist dat gebied stappen gezet.