Rodrigo Guth

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
Keizerstad1994
Berichten: 7234
Lid geworden op: wo 06 jul 2011, 21:08
Contacteer:

Re: Rodrigo Guth

Bericht door Keizerstad1994 »

Forlán schreef:
di 20 jul 2021, 14:21
Zou het nou verstandig zijn om zo snel afscheid te nemen van Bukusu? Je speelt toch een heel ander spelletje in de eredivisie dan in de eerste divisie. Bij die tweede moet je redelijk vooruit kunnen voetballen, bij de eerste is met name belangrijk hoe je verdedigt… Dat laatste leek die wel te kunnen.
Ik ben het met je eens in die zin dat Bukusu best wel wat heeft: groot, sterk in de duels en snel. Dus wat betreft zijn er absoluut ingrediënten aanwezig om van hem een redelijk tot goede centrumverdediger te maken. Echter is hij tactisch/positioneel wel erg matig, en laat dat nou net een belangrijke eigenschap voor een centrumverdediger in Nederland zijn. Wat dat betreft zal het Duitse voetbal hem beter liggen. Idealiter, en dat is wel op meerdere spelers in onze selectie van toepassing, zou je zo'n Bukusu gewoon een jaartje verhuren aan een Almere, Roda, Volendam, Graafschap of Excelsior zodat ie daar een volledig seizoen kan spelen. Probleem is echter dat we geen Ajax of PSV zijn die het zich financieel kunnen permitteren om een jonge speler te verhuren en als vervanger een volwaardige basisklant ervoor terug te halen. Het is ondanks alles namelijk wel handig om tenminste een linksbenige centrumverdediger in je selectie te hebben ter afwisseling, en op dit moment is Bukusu daar de enige van.
'Justice knows every mans number'

zoete aardbei
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: Rodrigo Guth

Bericht door zoete aardbei »

Keizerstad1994 schreef:
di 20 jul 2021, 15:55
Forlán schreef:
di 20 jul 2021, 14:21
Zou het nou verstandig zijn om zo snel afscheid te nemen van Bukusu? Je speelt toch een heel ander spelletje in de eredivisie dan in de eerste divisie. Bij die tweede moet je redelijk vooruit kunnen voetballen, bij de eerste is met name belangrijk hoe je verdedigt… Dat laatste leek die wel te kunnen.
Ik ben het met je eens in die zin dat Bukusu best wel wat heeft: groot, sterk in de duels en snel. Dus wat betreft zijn er absoluut ingrediënten aanwezig om van hem een redelijk tot goede centrumverdediger te maken. Echter is hij tactisch/positioneel wel erg matig, en laat dat nou net een belangrijke eigenschap voor een centrumverdediger in Nederland zijn. Wat dat betreft zal het Duitse voetbal hem beter liggen. Idealiter, en dat is wel op meerdere spelers in onze selectie van toepassing, zou je zo'n Bukusu gewoon een jaartje verhuren aan een Almere, Roda, Volendam, Graafschap of Excelsior zodat ie daar een volledig seizoen kan spelen. Probleem is echter dat we geen Ajax of PSV zijn die het zich financieel kunnen permitteren om een jonge speler te verhuren en als vervanger een volwaardige basisklant ervoor terug te halen. Het is ondanks alles namelijk wel handig om tenminste een linksbenige centrumverdediger in je selectie te hebben ter afwisseling, en op dit moment is Bukusu daar de enige van.
Ik geloof niet dat de clubs die jij benoemt zitten te wachten op Bukusu.Doe dan Oss waarbij je misschien een speelgarantie voor elkaar kan boksen.

Boer Janssen
Berichten: 1174
Lid geworden op: ma 05 dec 2016, 23:07
Contacteer:

Re: Rodrigo Guth

Bericht door Boer Janssen »

Nummer 9 schreef:
di 20 jul 2021, 13:08
noviomagum schreef:
di 20 jul 2021, 12:55
Welkom Rodrigo :sjaal:

We hebben alleen CV die rechtsbenig zijn nu?
Bukusu is links
Nou, dat is dan simpel: Bukusu in de basis als linker CV en dat geldt sowieso voor het hele seizoen. Hij is immers de enige van de 4 CV's die linksbenig is. De twee nieuwelingen vechten samen met Cas uit wie er in de basis komt als rechter CV.

Da's logisch, toch?

eg nie!!! :jestera:

Boer Janssen
Berichten: 1174
Lid geworden op: ma 05 dec 2016, 23:07
Contacteer:

Re: Rodrigo Guth

Bericht door Boer Janssen »

Theodorus schreef:
di 20 jul 2021, 13:36
noviomagum schreef:
di 20 jul 2021, 13:27
Nummer 9 schreef:
di 20 jul 2021, 13:08
noviomagum schreef:
di 20 jul 2021, 12:55
Welkom Rodrigo :sjaal:

We hebben alleen CV die rechtsbenig zijn nu?
Bukusu is links
Die mag weg geloof ik en is ook niet geschikt voor de Eredivisie....
nu al? dan is het wederom een complete miskoop van Nick en Wilco
Dat zou ik niet willen zeggen. Hij werd gehaald voor de KKD en daarvoor heeft hij een redelijk niveau.

Boer Janssen
Berichten: 1174
Lid geworden op: ma 05 dec 2016, 23:07
Contacteer:

Re: Rodrigo Guth

Bericht door Boer Janssen »

Keizerstad1994 schreef:
di 20 jul 2021, 14:01
Ben toch wel heel benieuwd naar deze jongen, op het papier ziet het er namelijk heel interessant uit. Voormalig jeugdinternational van Brazilië die al vroeg opgepikt is door het geroemde scoutingsapparaat van Atalanta. Op 20-jarige leeftijd toch al ervaring in het land waar 1) verdedigen een vak is en 2) ze niet zo snel talenten een kans geven als wij in Nederland. Wat dat betreft lijkt me dit wel wat. En als Ted er een optie tot koop heeft weten in te fietsen kan het al helemaal leuk worden.

Vraag me ook af wat dit voor de rest van de defensie betekent. Bukusu zal wel weg mogen, maar dat betekent wel dat je geen enkele linksbenige centrumverdediger hebt . Ben benieuwd of Ted dan voor die positie nog een echte versterking haalt en het Rodrigo en Marquez laat uitvechten voor de positie ernaast (al wordt dat financieel gezien misschien wat veel van het goede)
Nee, ga er maar vanuit dat deze twee nieuwe jongens in de basis staan en dat er geen linksbenige cv bij komt op dit moment. Dat zou teveel van het goede zijn. Dan zouden we met Gertsen erbij zo ongeveer beginnen om te komen in de cv's, ook zonder Rens.

Forlán
Berichten: 440
Lid geworden op: vr 10 jul 2009, 12:34
Contacteer:

Re: Rodrigo Guth

Bericht door Forlán »

Heb de wedstrijd tegen AFC niet gezien, maar ook dan denk ik dat we veel verder van de eigen 16 spelen dan tegen 85% van de eredivisie teams. Dat we een aantal waardeloze wedstrijden in de KKD hebben gespeeld ben ik met iedereen eens, maar mijns inziens lag dat meer aan de extreme wisselvalligheid voorin…

Feit is wel dat de staf het dagelijks ziet, maar bij NEC houd ik toch altijd twijfels of ze het wel goed zien :)

Nijmegen0413
Berichten: 10573
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Rodrigo Guth

Bericht door Nijmegen0413 »

Het hebben van een passende linksbenige verdediger die het niveau aankan is een luxe, maar verder een zwaar overschat iets.
Real Madrid won meerdere Champions Leagues met het duo Varane - Sergio Ramos, Engeland haal de EK finale met het duo Maguire - Stones en Spanje veroverde de wereld met het duo Piqué en Sergio Ramos.
Dus gewoon je 2 beste cv’s opstellen, en als er 2 even goed zijn dan kies je voor een linkspoot aan de linkerkant.

Nijmegen0413
Berichten: 10573
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Rodrigo Guth

Bericht door Nijmegen0413 »

Boer Janssen schreef:
di 20 jul 2021, 17:23
Keizerstad1994 schreef:
di 20 jul 2021, 14:01
Ben toch wel heel benieuwd naar deze jongen, op het papier ziet het er namelijk heel interessant uit. Voormalig jeugdinternational van Brazilië die al vroeg opgepikt is door het geroemde scoutingsapparaat van Atalanta. Op 20-jarige leeftijd toch al ervaring in het land waar 1) verdedigen een vak is en 2) ze niet zo snel talenten een kans geven als wij in Nederland. Wat dat betreft lijkt me dit wel wat. En als Ted er een optie tot koop heeft weten in te fietsen kan het al helemaal leuk worden.

Vraag me ook af wat dit voor de rest van de defensie betekent. Bukusu zal wel weg mogen, maar dat betekent wel dat je geen enkele linksbenige centrumverdediger hebt . Ben benieuwd of Ted dan voor die positie nog een echte versterking haalt en het Rodrigo en Marquez laat uitvechten voor de positie ernaast (al wordt dat financieel gezien misschien wat veel van het goede)
Nee, ga er maar vanuit dat deze twee nieuwe jongens in de basis staan en dat er geen linksbenige cv bij komt op dit moment. Dat zou teveel van het goede zijn. Dan zouden we met Gertsen erbij zo ongeveer beginnen om te komen in de cv's, ook zonder Rens.
Het zou mij niks verbazen als Odenthal de linker centrale verdediger word en de andere 2 moeten gaan concurreren voor het plekje er naast.

Nijmegen0413
Berichten: 10573
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Rodrigo Guth

Bericht door Nijmegen0413 »

Hoop vooral dat Ted bij deze jongen als ingespeeld heeft op zijn aflopende contract.
Dus dat NEC wellicht de eerste optie heeft om hem vaste te leggen of iets dergelijks.

Gebruikersavatar
illestyl
Berichten: 5416
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 20:00
Contacteer:

Re: Rodrigo Guth

Bericht door illestyl »

Oh my Guth!

Gebruikersavatar
Theodorus
Berichten: 1724
Lid geworden op: vr 22 jan 2021, 11:18

Re: Rodrigo Guth

Bericht door Theodorus »

Die stoeltjes zien er als nieuw uit! Geweldig!

https://www.nec-nijmegen.nl/upload_mm/2 ... B20996.JPG
Ik versta je niet, ik heb een banaan in mijn oor.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Rodrigo Guth

Bericht door jackkreta »

Theodorus schreef:
di 20 jul 2021, 18:32
Die stoeltjes zien er als nieuw uit! Geweldig!

https://www.nec-nijmegen.nl/upload_mm/2 ... B20996.JPG
Dat heeft die Guth snel gedaan!
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Rodrigo Guth

Bericht door burp »

jackkreta schreef:
di 20 jul 2021, 19:19
Theodorus schreef:
di 20 jul 2021, 18:32
Die stoeltjes zien er als nieuw uit! Geweldig!

https://www.nec-nijmegen.nl/upload_mm/2 ... B20996.JPG
Dat heeft die Guth snel gedaan!
die stoeltjes zien er Guth uit :biggrin:

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Rodrigo Guth

Bericht door jackkreta »

burp schreef:
di 20 jul 2021, 19:21
jackkreta schreef:
di 20 jul 2021, 19:19
Theodorus schreef:
di 20 jul 2021, 18:32
Die stoeltjes zien er als nieuw uit! Geweldig!

https://www.nec-nijmegen.nl/upload_mm/2 ... B20996.JPG
Dat heeft die Guth snel gedaan!
die stoeltjes zien er Guth uit :biggrin:
Guth gedaan jochie!
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Rodrigo Guth

Bericht door jackkreta »

Het wachten is op vak Oost met zijn leuke woordgrap.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

BoydNMGN
Berichten: 139
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 20:44
Contacteer:

Re: Rodrigo Guth

Bericht door BoydNMGN »

Nijmegen0413 schreef:
di 20 jul 2021, 17:42
Hoop vooral dat Ted bij deze jongen als ingespeeld heeft op zijn aflopende contract.
Dus dat NEC wellicht de eerste optie heeft om hem vaste te leggen of iets dergelijks.
Helaas, heeft onlangs zijn contact verlengd bij Atalanta.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Rodrigo Guth

Bericht door jackkreta »

BoydNMGN schreef:
di 20 jul 2021, 19:34
Nijmegen0413 schreef:
di 20 jul 2021, 17:42
Hoop vooral dat Ted bij deze jongen als ingespeeld heeft op zijn aflopende contract.
Dus dat NEC wellicht de eerste optie heeft om hem vaste te leggen of iets dergelijks.
Helaas, heeft onlangs zijn contact verlengd bij Atalanta.
Maar voor ons gelukkig niet zijn contract.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Mcel
Berichten: 3946
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Rodrigo Guth

Bericht door Mcel »

SuperSub schreef:
di 20 jul 2021, 14:36
Heeft @mcel al een analyse van de prestaties van Pescara met en zonder Guth afgelopen seizoen :biggrin: ?
Zeker, zeker! :biggrin:
Niet echt een noemenswaardig verschil, maar wel in zijn voordeel: zo'n 1,5 tegentreffer met hem in de basis en 1,7 zonder hem. Ze zijn éénnalaatste geworden in de Serie B, dus hij heeft genoeg te doen gehad in ieder geval. Desondanks pakte hij maar 2 gele kaarten. (Of is dat een teken dat hij te lief is?)

Het seizoen ervoor ging een stuk beter: met Atalanta O19 werden ze kampioen van Italië. Hij speelde bijna alles (0,8 tegentreffers gemiddeld, tegen 1 gemiddeld in de 3 wedstrijden zonder hem). Hijzelf bleef trouwens ongeslagen, want in de enige verliespot toen (tegen Juventus) heeft hij niet meegespeeld.

Vannuilekumphuile
Berichten: 881
Lid geworden op: do 28 jan 2016, 13:40
Contacteer:

Re: Rodrigo Guth

Bericht door Vannuilekumphuile »

Oh jee. Ik zal wel weer zorgen maken om niets of een achterhaalde voetbal-romanticus zijn maar ook enigszins getraumatiseerd door onze jaartjes vreemdelingen-legioen hetgeen we onze gewaardeerde Noorderburen altijd verwijten. Misschien nog een bekende naam of zo? Past dit aantrekken binnen beleid of is het pakken wat je pakken kan ? Niet negatief bedoeld hoor, maar wel bezorgd. En ook: wat brengt de spelers hier ?

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 6999
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Rodrigo Guth

Bericht door jetipo »

The Guth, the bad and the ugly.

Wie dan the bad en the ugly zijn, mogen jullie invullen. :wink:
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17555
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Rodrigo Guth

Bericht door Demtsjenko »

Vannuilekumphuile schreef:
di 20 jul 2021, 21:26
Oh jee. Ik zal wel weer zorgen maken om niets of een achterhaalde voetbal-romanticus zijn maar ook enigszins getraumatiseerd door onze jaartjes vreemdelingen-legioen hetgeen we onze gewaardeerde Noorderburen altijd verwijten. Misschien nog een bekende naam of zo? Past dit aantrekken binnen beleid of is het pakken wat je pakken kan ? Niet negatief bedoeld hoor, maar wel bezorgd. En ook: wat brengt de spelers hier ?
Met je eens dat er wel veel buitenlanders worden gehaald, maar de spelers die gehaald worden zijn wel met een heel duidelijk doel gehaald…

noviomagum
Berichten: 6754
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 12:55

Re: Rodrigo Guth

Bericht door noviomagum »

Vannuilekumphuile schreef:
di 20 jul 2021, 21:26
Oh jee. Ik zal wel weer zorgen maken om niets of een achterhaalde voetbal-romanticus zijn maar ook enigszins getraumatiseerd door onze jaartjes vreemdelingen-legioen hetgeen we onze gewaardeerde Noorderburen altijd verwijten. Misschien nog een bekende naam of zo? Past dit aantrekken binnen beleid of is het pakken wat je pakken kan ? Niet negatief bedoeld hoor, maar wel bezorgd. En ook: wat brengt de spelers hier ?
Het heeft waarschijnlijk met financiën te maken, NL spelers kosten meer salaris en de verhoudingen qua kwaliteit en salaris is denk ik groot bij NL spelers, maar uiteindelijk gaat het ook om kwaliteit dus ik ben heel benieuwd!

Gebruikersavatar
Noviomagi
Berichten: 971
Lid geworden op: vr 07 mei 2021, 11:09
Contacteer:

Re: Rodrigo Guth

Bericht door Noviomagi »

We hebben de afgelopen jaren ook wat Nederlandse spelers aangetrokken waar we niet altijd even vrolijk van werden. Plus dat we nog steeds aanzienlijk wat Nederlanders in de selectie hebben. En dan vind ik Schöne niet eens een volwaardige 'buitenlander' en is Barreto een Nijmegenaar :biggrin:

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 10352
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 21:21
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Rodrigo Guth

Bericht door Gijscoman »

Vannuilekumphuile schreef:
di 20 jul 2021, 21:26
Oh jee. Ik zal wel weer zorgen maken om niets of een achterhaalde voetbal-romanticus zijn maar ook enigszins getraumatiseerd door onze jaartjes vreemdelingen-legioen hetgeen we onze gewaardeerde Noorderburen altijd verwijten. Misschien nog een bekende naam of zo? Past dit aantrekken binnen beleid of is het pakken wat je pakken kan ? Niet negatief bedoeld hoor, maar wel bezorgd. En ook: wat brengt de spelers hier ?
Ik snap je gevoel wel. Tegelijkertijd is het ook handig om even naar de rest van de Eredivisie te kijken. Hier staat het aantal buitenlandse spelers per team erbij: https://www.transfermarkt.nl/eredivisie ... bewerb/NL1
Bij NEC mist Guth nog wel, maar in totaal zouden we op 11 komen. Dat is dan op 25 spelers. Daarmee zijn we middenmoot. FC Groningen heeft er net zo veel. Er zijn ook enkele clubs, waarbij de meerderheid buitenlands is: RKC (12/23), Fortuna (14/23), Willem II (14/22), Ajax (14/26), Vitesse (17/26), Heracles (19/27) en koploper PSV (22/33). Op een aantal vlakken is het iets vertekend, doordat spelers met een Nederlandse nationaliteit als tweede nationaliteit (doordat ze bijv. voor Turkije of Aruba uitkomen) als buitenlands gelden. Desondanks valt NEC over het algemeen dus wel mee.

Boer Janssen
Berichten: 1174
Lid geworden op: ma 05 dec 2016, 23:07
Contacteer:

Re: Rodrigo Guth

Bericht door Boer Janssen »

Noviomagi schreef:
di 20 jul 2021, 22:21
We hebben de afgelopen jaren ook wat Nederlandse spelers aangetrokken waar we niet altijd even vrolijk van werden. Plus dat we nog steeds aanzienlijk wat Nederlanders in de selectie hebben. En dan vind ik Schöne niet eens een volwaardige 'buitenlander' en is Barreto een Nijmegenaar :biggrin:
Schöne is in mijn ogen een méér dan volwaardige Nederlander. Is hier als jochie van 16 op eigen initiatief gekomen en is hier altijd blijven wonen en voetballen, op anderhalf jaar Genua na. Spreekt vlekkeloos Nederlands en voelt zich hier helemaal in zijn element. De laatste twee dingen gaan bepaald niet op voor veel 'officiële' Nederlanders.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten