Magnus Mattsson

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
eniesee12
Berichten: 5257
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 01:02
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door eniesee12 »

Nijmegen0413 schreef:
zo 06 mar 2022, 19:43
Gerard Lopez schreef:
zo 06 mar 2022, 19:39
Ik weet niet wat slechter is; z'n spel of z'n kapsel. Beiden kunnen echt niet door de beugel
Ik zou ook niet zo goed weten wat ie goed kan.
Draaide een keer goed weg bij Martins Indi.
Verder geen goede voorzet of schot in de poten, geen diepgang en geen body.

Rogier ziet dat toch anders, die blijft hem stug opstellen terwijl iedereen ziet dat hij eigenlijk tekort komt voor de eredivisie.

Nijmegen0413
Berichten: 10698
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door Nijmegen0413 »

eniesee12 schreef:
zo 06 mar 2022, 19:54
Nijmegen0413 schreef:
zo 06 mar 2022, 19:43
Gerard Lopez schreef:
zo 06 mar 2022, 19:39
Ik weet niet wat slechter is; z'n spel of z'n kapsel. Beiden kunnen echt niet door de beugel
Ik zou ook niet zo goed weten wat ie goed kan.
Draaide een keer goed weg bij Martins Indi.
Verder geen goede voorzet of schot in de poten, geen diepgang en geen body.

Rogier ziet dat toch anders, die blijft hem stug opstellen terwijl iedereen ziet dat hij eigenlijk tekort komt voor de eredivisie.
Mattsson heeft 1 geluk; er zijn geen andere opties.
Meijer vertikt op de een of andere manier naar de jeugd te kijken.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38415
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door mschr »

Nijmegen0413 schreef:
zo 06 mar 2022, 19:57
eniesee12 schreef:
zo 06 mar 2022, 19:54
Nijmegen0413 schreef:
zo 06 mar 2022, 19:43
Gerard Lopez schreef:
zo 06 mar 2022, 19:39
Ik weet niet wat slechter is; z'n spel of z'n kapsel. Beiden kunnen echt niet door de beugel
Ik zou ook niet zo goed weten wat ie goed kan.
Draaide een keer goed weg bij Martins Indi.
Verder geen goede voorzet of schot in de poten, geen diepgang en geen body.

Rogier ziet dat toch anders, die blijft hem stug opstellen terwijl iedereen ziet dat hij eigenlijk tekort komt voor de eredivisie.
Mattsson heeft 1 geluk; er zijn geen andere opties.
Meijer vertikt op de een of andere manier naar de jeugd te kijken.
Hij stelde Mattsson op omdat Tavsan afhaakte.
Laatst gewijzigd door mschr op zo 06 mar 2022, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9801
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door Gerard Lopez »

Je zou bijna gaan terugverlangen naar Terell Ondaan
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
Sandertjuh85
Berichten: 7087
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 10:54
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door Sandertjuh85 »

Gerard Lopez schreef:
zo 06 mar 2022, 19:59
Je zou bijna gaan terugverlangen naar Terell Ondaan
Die had af en toe nog wat dreiging richting goal.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14536
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door Bottendaal »

Gerard Lopez schreef:
zo 06 mar 2022, 19:59
Je zou bijna gaan terugverlangen naar Terell Ondaan
Nou nee

Mcel
Berichten: 3973
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door Mcel »

Tot november prima. Nu in maart ook weer. Ontwaakt uit zijn winterslaap?

Nijmegen0413
Berichten: 10698
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door Nijmegen0413 »

Mcel schreef:
za 12 mar 2022, 22:01
Tot november prima. Nu in maart ook weer. Ontwaakt uit zijn winterslaap?
Was vandaag goed in de combinatie en maakte echt een goeie goal moet ik zeggen.
Maar je ziet gewoon dat hij veel ruimte nodig heeft.
Verder twijfel ik nog steeds wat zijn beste positie is.
Al met al een speler met potentie, maar nog te grillig en veelte weinig rendement.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14536
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door Bottendaal »

Mcel schreef:
za 12 mar 2022, 22:01
Tot november prima. Nu in maart ook weer. Ontwaakt uit zijn winterslaap?
Erg sterk en gemotiveerd. Hopelijk nu wat constanter :wink:

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26896
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door De Kletskop »

Mcel schreef:
za 12 mar 2022, 22:01
Tot november prima. Nu in maart ook weer. Ontwaakt uit zijn winterslaap?
Nu in maart ook weer? 1 zwaluw.

Mcel
Berichten: 3973
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door Mcel »

De Kletskop schreef:
zo 13 mar 2022, 10:13
Mcel schreef:
za 12 mar 2022, 22:01
Tot november prima. Nu in maart ook weer. Ontwaakt uit zijn winterslaap?
Nu in maart ook weer? 1 zwaluw.
Vandaar mijn vraagteken. Maar ik dacht dat bij jou het glas ook altijd halfvol was. Toch niet?

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16538
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door jackkreta »

Speelde een sterke wedstrijd, was echt goed.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Gebruikersavatar
IceQueen
Berichten: 1395
Lid geworden op: za 23 jan 2021, 18:22
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door IceQueen »

Was een van de beste spelers
Ice Ice Baby

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14536
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door Bottendaal »

jackkreta schreef:
za 23 apr 2022, 22:42
Speelde een sterke wedstrijd, was echt goed.
Die dacht: ik laat me niet nogmaals vroegtijdig wisselen tegen Ajax

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9801
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door Gerard Lopez »

Bottendaal schreef:
zo 24 apr 2022, 03:59
jackkreta schreef:
za 23 apr 2022, 22:42
Speelde een sterke wedstrijd, was echt goed.
Die dacht: ik laat me niet nogmaals vroegtijdig wisselen tegen Ajax
Zeker, daarom gebeurde het ook niet.
When Wilco talks, people listen!

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15057
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door necnmgn »

Als hij iets meer rendement gaat krijgen is het echt een topper voor ons. Maar qua aannames en voetballend is het soms echt smullen

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14536
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door Bottendaal »

necnmgn schreef:
zo 24 apr 2022, 14:46
Als hij iets meer rendement gaat krijgen is het echt een topper voor ons. Maar qua aannames en voetballend is het soms echt smullen
Zeker, maar hij moet ook een stuk constanter worden. Want het is nu ook nog wel vaak niet veel (en een vlieggewicht)

Gebruikersavatar
Keizerstad1994
Berichten: 7326
Lid geworden op: wo 06 jul 2011, 21:08
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door Keizerstad1994 »

Bottendaal schreef:
zo 24 apr 2022, 21:00
necnmgn schreef:
zo 24 apr 2022, 14:46
Als hij iets meer rendement gaat krijgen is het echt een topper voor ons. Maar qua aannames en voetballend is het soms echt smullen
Zeker, maar hij moet ook een stuk constanter worden. Want het is nu ook nog wel vaak niet veel (en een vlieggewicht)
En ik vraag me nog altijd af, ondanks dat hij bij vlagen zijn klasse laat zien, wat nou echt zijn beste positie is. Al moet ik zeggen dat sinds hij vanaf AZ-thuis op 10 speelt we eigenlijk toch wel constant een redelijk tot goed niveau halen.
'Justice knows every mans number'

Gerd
Berichten: 2754
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 21:34
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door Gerd »

Moet fysiek sterker worden. Is een toppertje.

Gebruikersavatar
H-Zenkamp
Berichten: 2614
Lid geworden op: do 12 jul 2007, 16:11
Locatie: Zetten
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door H-Zenkamp »

De volgende in de lappenmand. Schiet lekker op zo... Roefs maar in de spits zetten?
★★

Gebruikersavatar
Nummer 9
Berichten: 3201
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 12:48
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door Nummer 9 »

H-Zenkamp schreef:
do 28 apr 2022, 16:42
De volgende in de lappenmand. Schiet lekker op zo... Roefs maar in de spits zetten?
Het zoume niet verbazen als Bruijn weer in de spits wordt gezet.
いつでも戦える

Nijmegen0413
Berichten: 10698
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door Nijmegen0413 »

H-Zenkamp schreef:
do 28 apr 2022, 16:42
De volgende in de lappenmand. Schiet lekker op zo... Roefs maar in de spits zetten?
Hij speelde op 10. Onze beste nummer 10 is fit en is dan ook zijn logische vervanger.

Gebruikersavatar
Nummer 11
Berichten: 4385
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 08:10
Locatie: Nijmegen-Noord
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door Nummer 11 »

Mattsson wil beslissender zijn voor NEC: ‘Ik verwacht meer goals en assists van mezelf’
WEURT - Magnus Mattsson wil beslissender zijn voor NEC. De 23-jarige aanvaller eist komend seizoen meer doelpunten en assists van zichzelf bij de Nijmeegse club.

Magnus Mattsson wil dezer dagen zo snel mogelijk naar zijn appartement in Nijmegen. Zo ook op deze zaterdagmiddag na de oefenwedstrijd van NEC tegen het Duitse FC Bocholt (4-0). Want hij wil weten hoe de etappe in de Tour de France is afgelopen. Niet door de uitslag op te zoeken op zijn telefoon, maar hij kijkt de hele uitzending terug op televisie.

,,Als ik naar de training of een wedstrijd moet, dan zet ik de televisie op pauze en als ik thuiskom ga ik weer verder met kijken”, zegt Mattsson. ,,Ik wil niets missen van de Tour. Een paar dagen geleden wilde iemand na de training de etappeuitslag verklappen, maar toen rende ik met de handen voor mijn oren weg.”

,,Het is voor ons Denen een ongekend succesvolle Tour, hè”, doelt Mattsson op geletruidrager Jonas Vingegaard en de etappezeges van Vingegaard, Magnus Cort en Mads Pedersen. ,,Vingegaard is echt een geweldige renner. Hij is een held in Denemarken. Een inspiratiebron.”

Schieten
Zoals Vingegaard tot grootse daden komt in de Tour, wil Mattsson dat ook doen bij NEC. De dribbelaar is niet tevreden over zijn debuutseizoen in Nijmegen. Vier doelpunten en één assist. Dat is te mager. Ze komen niet in de buurt van de cijfers (achttien goals en tien assists) die hij in zijn laatste seizoen bij Silkeborg IF haalde. Weliswaar in de Deense eerste divisie, maar toch.

,,Voor het team was het natuurlijk een heel goed seizoen”, vertelt Mattsson. ,,We waren als promovendus dicht bij de play-offs voor Europees voetbal en dat is gewoon hartstikke knap. Maar persoonlijk verwacht ik komend seizoen meer van mezelf. Meer doelpunten en meer assists. Ik voetbal goed mee, maar ik moet vaker schieten op doel.”

Zijn eerste seizoen bij NEC stond vooral in het teken van wennen. Niet alleen aan de speelstijl, maar vooral aan het leven in Nederland. Voor het eerst woonde de voormalig jeugdinternational op zichzelf in het buitenland. In een land waar hij de taal niet kende. Maar hij toont zich een snelle leerling en geeft zijn interviews al volledig in het Nederlands.

NEC-fan
,,Ik heb één keer in de week Nederlandse les. Mijn leraar is een NEC-fan, dus hij geeft soms wat kritiek, haha. Ik probeer overal waar ik kom Nederlands te praten. Op het terras, bij de bakker, in de supermarkt. ‘Mag ik het bonnetje erbij? Dankjewel!’. Nederlands is geen heel moeilijke taal. Op school kreeg ik vroeger Duits en dat lijkt wel op Nederlands.”

Mattsson is erop gebrand de echte Magnus Mattsson aan het NEC-publiek te laten zien. Hij is hersteld van de knieblessure die hij in april opliep tijdens de thuiswedstrijd tegen Ajax (0-1), waardoor hij het slot van de competitie miste. Zijn vakantie stond in het teken van revalideren.

,,Ik heb keihard gewerkt om zo snel mogelijk fit te worden. Ik heb nu geen pijn meer en ik hoop dat ik komend seizoen blessurevrij blijf. Dat is het allerbelangrijkste voor mij. Het gaat lekker in de voorbereiding en ik wil deze lijn doortrekken.”

Nijmegen0413
Berichten: 10698
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door Nijmegen0413 »

Nummer 11 schreef:
ma 18 jul 2022, 08:36
Mattsson wil beslissender zijn voor NEC: ‘Ik verwacht meer goals en assists van mezelf’
WEURT - Magnus Mattsson wil beslissender zijn voor NEC. De 23-jarige aanvaller eist komend seizoen meer doelpunten en assists van zichzelf bij de Nijmeegse club.

Magnus Mattsson wil dezer dagen zo snel mogelijk naar zijn appartement in Nijmegen. Zo ook op deze zaterdagmiddag na de oefenwedstrijd van NEC tegen het Duitse FC Bocholt (4-0). Want hij wil weten hoe de etappe in de Tour de France is afgelopen. Niet door de uitslag op te zoeken op zijn telefoon, maar hij kijkt de hele uitzending terug op televisie.

,,Als ik naar de training of een wedstrijd moet, dan zet ik de televisie op pauze en als ik thuiskom ga ik weer verder met kijken”, zegt Mattsson. ,,Ik wil niets missen van de Tour. Een paar dagen geleden wilde iemand na de training de etappeuitslag verklappen, maar toen rende ik met de handen voor mijn oren weg.”

,,Het is voor ons Denen een ongekend succesvolle Tour, hè”, doelt Mattsson op geletruidrager Jonas Vingegaard en de etappezeges van Vingegaard, Magnus Cort en Mads Pedersen. ,,Vingegaard is echt een geweldige renner. Hij is een held in Denemarken. Een inspiratiebron.”

Schieten
Zoals Vingegaard tot grootse daden komt in de Tour, wil Mattsson dat ook doen bij NEC. De dribbelaar is niet tevreden over zijn debuutseizoen in Nijmegen. Vier doelpunten en één assist. Dat is te mager. Ze komen niet in de buurt van de cijfers (achttien goals en tien assists) die hij in zijn laatste seizoen bij Silkeborg IF haalde. Weliswaar in de Deense eerste divisie, maar toch.

,,Voor het team was het natuurlijk een heel goed seizoen”, vertelt Mattsson. ,,We waren als promovendus dicht bij de play-offs voor Europees voetbal en dat is gewoon hartstikke knap. Maar persoonlijk verwacht ik komend seizoen meer van mezelf. Meer doelpunten en meer assists. Ik voetbal goed mee, maar ik moet vaker schieten op doel.”

Zijn eerste seizoen bij NEC stond vooral in het teken van wennen. Niet alleen aan de speelstijl, maar vooral aan het leven in Nederland. Voor het eerst woonde de voormalig jeugdinternational op zichzelf in het buitenland. In een land waar hij de taal niet kende. Maar hij toont zich een snelle leerling en geeft zijn interviews al volledig in het Nederlands.

NEC-fan
,,Ik heb één keer in de week Nederlandse les. Mijn leraar is een NEC-fan, dus hij geeft soms wat kritiek, haha. Ik probeer overal waar ik kom Nederlands te praten. Op het terras, bij de bakker, in de supermarkt. ‘Mag ik het bonnetje erbij? Dankjewel!’. Nederlands is geen heel moeilijke taal. Op school kreeg ik vroeger Duits en dat lijkt wel op Nederlands.”

Mattsson is erop gebrand de echte Magnus Mattsson aan het NEC-publiek te laten zien. Hij is hersteld van de knieblessure die hij in april opliep tijdens de thuiswedstrijd tegen Ajax (0-1), waardoor hij het slot van de competitie miste. Zijn vakantie stond in het teken van revalideren.

,,Ik heb keihard gewerkt om zo snel mogelijk fit te worden. Ik heb nu geen pijn meer en ik hoop dat ik komend seizoen blessurevrij blijf. Dat is het allerbelangrijkste voor mij. Het gaat lekker in de voorbereiding en ik wil deze lijn doortrekken.”
Goede zelfreflectie en het feit dat hij de taal al spreekt getuigt van veel aanpassingsvermogen. Verder een ruwe diamant die ongelofelijk goed kan voetballen. Die jongen komt er wel.

Gebruikersavatar
Gerard Lopez
Berichten: 9801
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 23:45
Contacteer:

Re: Magnus Mattsson

Bericht door Gerard Lopez »

Voetballen dat kan ie, goed om te zien dat ie mentaal wel sterk is. Nu nog wat aan z'n fysiek werken in de sportschool en dan komt ie er wel ja.
When Wilco talks, people listen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten