Ted Van Leeuwen

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38415
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door mschr »

Mark Ariaans schreef:
wo 14 apr 2021, 14:40
De laatste zin geeft de ware reden, de rest is gewoon diplomatieke aankleding van Van Leeuwen.
Nee hoor. Om deze zin draait het "Hij staat heel erg open voor andere impulsen en hij stelt logische elftallen op”.

zoete aardbei
Berichten: 7861
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door zoete aardbei »

Prima verhaal,vooral fijn dat Ted er niet omheen draait.Promoveren en niet anders.

Voor diegene die straks zich afvragen waarom Janga weer wordt opgesteld.
Er is nu toch geen hond meer die gelooft dat Astana NIET heeft bedongen dat hij altijd moet spelen?

Altijd gezegd dat naast Oversier Wilco overal heeft bijgestaan,nu weer blijkt dat er zo'n beetje op iedere speler een optie/clausule zit.

De doelstelling was bij de eerste 5 eindigen maar de trainer kon een verlenging tegemoet zien als hij bij de eerste 8 zou eindigen,tja....

Ik ben blij met Ted,de verwachtingen zijn hoog,hij loopt er niet voor weg maar wat heeft Wilco er een zooitje van gemaakt op technisch vlak.

Gebruikersavatar
Theodorus
Berichten: 1724
Lid geworden op: vr 22 jan 2021, 11:18

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door Theodorus »

zoete aardbei schreef:
wo 14 apr 2021, 21:17
Prima verhaal,vooral fijn dat Ted er niet omheen draait.Promoveren en niet anders.

Voor diegene die straks zich afvragen waarom Janga weer wordt opgesteld.
Er is nu toch geen hond meer die gelooft dat Astana NIET heeft bedongen dat hij altijd moet spelen?

Altijd gezegd dat naast Oversier Wilco overal heeft bijgestaan,nu weer blijkt dat er zo'n beetje op iedere speler een optie/clausule zit.

De doelstelling was bij de eerste 5 eindigen maar de trainer kon een verlenging tegemoet zien als hij bij de eerste 8 zou eindigen,tja....

Ik ben blij met Ted,de verwachtingen zijn hoog,hij loopt er niet voor weg maar wat heeft Wilco er een zooitje van gemaakt op technisch vlak.
dat is geen verrassing, daarom is TED er ook. Ik vrees alleen dat Wilco op andere terreinen niet alles helder heeft en er een zooitje van maakt. Ik noem het stadiondossier bijvoorbeeld!!! Ik begin langzamerhand te zien dat Wilco misschien wel een kleine ramp voor onze club is geworden. Hoe lang zit hij er nu al? Wat heeft dit ons nu feitelijk vooruit geholpen? Ja hij kan leuk verkopen, maar wat schieten wij daar mee op? Is dit de diplomatieke bestuurder die een club als NEC nu nodig heeft? Ik betwijfel het, marketing dat kan hij goed, de rest....
Ik versta je niet, ik heb een banaan in mijn oor.

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door Jules »

Ted wil kampioen worden met het 5-3-2 systeem begrijp ik. Daar zal dan ook op geselecteerd worden.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11711
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door DJTEEF! »

Jules schreef:
do 15 apr 2021, 08:12
Ted wil kampioen worden met het 5-3-2 systeem begrijp ik. Daar zal dan ook op geselecteerd worden.
Waar zegt hij dat?

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door Jules »

DJTEEF! schreef:
do 15 apr 2021, 10:33
Jules schreef:
do 15 apr 2021, 08:12
Ted wil kampioen worden met het 5-3-2 systeem begrijp ik. Daar zal dan ook op geselecteerd worden.
Waar zegt hij dat?
Dat zegt hij niet expliciet in dat interview, maar dat leid ik af uit de contractverlenging van Barreto. Barreto speelde een dramatisch seizoen totdat Meier 5-3-2 ging spelen. Dat is het enige systeem waarin hij een toegevoegde waarde heeft.

Gebruikersavatar
Demtsjenko
Berichten: 17931
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 12:55
Contacteer:

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door Demtsjenko »

Jules schreef:
do 15 apr 2021, 10:51
DJTEEF! schreef:
do 15 apr 2021, 10:33
Jules schreef:
do 15 apr 2021, 08:12
Ted wil kampioen worden met het 5-3-2 systeem begrijp ik. Daar zal dan ook op geselecteerd worden.
Waar zegt hij dat?
Dat zegt hij niet expliciet in dat interview, maar dat leid ik af uit de contractverlenging van Barreto. Barreto speelde een dramatisch seizoen totdat Meier 5-3-2 ging spelen. Dat is het enige systeem waarin hij een toegevoegde waarde heeft.
barreto speelde niet dramatisch, maar werd opgesteld op het middenveld toen hij nog niet fit genoeg was. hij bracht dus niet wat hij had moeten kunnen brengen. op dit moment kun je barreto ook rustig weer op het middenveld posteren.

Gebruikersavatar
Theodorus
Berichten: 1724
Lid geworden op: vr 22 jan 2021, 11:18

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door Theodorus »

Jules schreef:
do 15 apr 2021, 10:51
DJTEEF! schreef:
do 15 apr 2021, 10:33
Jules schreef:
do 15 apr 2021, 08:12
Ted wil kampioen worden met het 5-3-2 systeem begrijp ik. Daar zal dan ook op geselecteerd worden.
Waar zegt hij dat?
Dat zegt hij niet expliciet in dat interview, maar dat leid ik af uit de contractverlenging van Barreto. Barreto speelde een dramatisch seizoen totdat Meier 5-3-2 ging spelen. Dat is het enige systeem waarin hij een toegevoegde waarde heeft.
Al liet hij de laatste tijd ook wel steken vallen, ook in het 5-3-2 systeem. Ik denk dat Barreto opviel omdat de rest door regelmatig door de ondergrens zakt. Barreto ziet het spel en is nog steeds van een goed niveau voor de KKD, de rest is wisselvallig en speelt soms echt hoofdklasse niveau.
Ik versta je niet, ik heb een banaan in mijn oor.

zoete aardbei
Berichten: 7861
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door zoete aardbei »

Jules schreef:
do 15 apr 2021, 10:51
DJTEEF! schreef:
do 15 apr 2021, 10:33
Jules schreef:
do 15 apr 2021, 08:12
Ted wil kampioen worden met het 5-3-2 systeem begrijp ik. Daar zal dan ook op geselecteerd worden.
Waar zegt hij dat?
Dat zegt hij niet expliciet in dat interview, maar dat leid ik af uit de contractverlenging van Barreto. Barreto speelde een dramatisch seizoen totdat Meier 5-3-2 ging spelen. Dat is het enige systeem waarin hij een toegevoegde waarde heeft.
Ik vind eerlijk gezegd de terugval van beide backs best groot. Ik zou het er dan niet op wagen met dit systeem.
Als Almere het niet gaat redden,ook in de play offs niet,zou ik als eerste Verheydt halen.Die kan je in meerdere systemen gebruiken en kan geweldig een bal vasthouden voor de broodnodige aansluiting.

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door Jules »

Demtsjenko schreef:
do 15 apr 2021, 11:14
...op dit moment kun je barreto ook rustig weer op het middenveld posteren.
Waarom speelde hij tegen Excelsior daar dan niet? Bij afwezigheid van Jordi Bruijn had NEC behoefte aan een ervaren spelverdeler op het middenveld. In plaats daarvan hield Meier hem achterin.

Mcel
Berichten: 3973
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door Mcel »

Jules schreef:
do 15 apr 2021, 13:08
Demtsjenko schreef:
do 15 apr 2021, 11:14
...op dit moment kun je barreto ook rustig weer op het middenveld posteren.
Waarom speelde hij tegen Excelsior daar dan niet? Bij afwezigheid van Jordi Bruijn had NEC behoefte aan een ervaren spelverdeler op het middenveld. In plaats daarvan hield Meier hem achterin.
Ik zag Barreto toch echt regelmatig op het middenveld verschijnen. Zeker in de tweede helft.

GV
Berichten: 2136
Lid geworden op: vr 29 aug 2008, 17:33
Contacteer:

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door GV »

Kom op Ted; Rogier Meijer? Hopelijk niet promoveren, we hebben daar niets te zoeken. We kunnen van Top Oss nog niet winnen.
Al 65 NEC’er in ♥️ en nieren

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door Jules »

Mcel schreef:
do 15 apr 2021, 13:21
Jules schreef:
do 15 apr 2021, 13:08
Demtsjenko schreef:
do 15 apr 2021, 11:14
...op dit moment kun je barreto ook rustig weer op het middenveld posteren.
Waarom speelde hij tegen Excelsior daar dan niet? Bij afwezigheid van Jordi Bruijn had NEC behoefte aan een ervaren spelverdeler op het middenveld. In plaats daarvan hield Meier hem achterin.
Ik zag Barreto toch echt regelmatig op het middenveld verschijnen. Zeker in de tweede helft.
Regelmatig verschijnen inderdaad. Dat is niet wat ik versta onder een centrale bepalende middenvelder. Dat is een cv die af en toe doorschuift.

Mcel
Berichten: 3973
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door Mcel »

Jules schreef:
do 15 apr 2021, 13:30
Mcel schreef:
do 15 apr 2021, 13:21
Jules schreef:
do 15 apr 2021, 13:08
Demtsjenko schreef:
do 15 apr 2021, 11:14
...op dit moment kun je barreto ook rustig weer op het middenveld posteren.
Waarom speelde hij tegen Excelsior daar dan niet? Bij afwezigheid van Jordi Bruijn had NEC behoefte aan een ervaren spelverdeler op het middenveld. In plaats daarvan hield Meier hem achterin.
Ik zag Barreto toch echt regelmatig op het middenveld verschijnen. Zeker in de tweede helft.
Regelmatig verschijnen inderdaad. Dat is niet wat ik versta onder een centrale bepalende middenvelder. Dat is een cv die af en toe doorschuift.
Snap ik. Waar spelbepaler Barreto het spel kan bepalen is mede afhankelijk van de voorhoede.
Met 3 gevaarlijke aanvallers kan hij dit vóór de verdediging doen. Met Janga, die steeds inzakt voor een kaatsje terug, en Vet, die uiteraard als middenvelder denkt. wordt Barreto ook gedwongen om een stukje lager zijn ding te doen.

Stap 1 is dus om naast Tavsan nog 2 echte aanvallers op te stellen. Dan kan Barreto ook weer vóór de verdediging gaan spelen.

Jules
Berichten: 1455
Lid geworden op: zo 20 dec 2020, 10:03
Contacteer:

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door Jules »

Mcel schreef:
do 15 apr 2021, 14:03
Stap 1 is dus om naast Tavsan nog 2 echte aanvallers op te stellen. Dan kan Barreto ook weer vóór de verdediging gaan spelen.
in een 5-3-2 formatie?

Mcel
Berichten: 3973
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door Mcel »

Jules schreef:
do 15 apr 2021, 14:06
Mcel schreef:
do 15 apr 2021, 14:03
Stap 1 is dus om naast Tavsan nog 2 echte aanvallers op te stellen. Dan kan Barreto ook weer vóór de verdediging gaan spelen.
in een 5-3-2 formatie?
Nee, dan krijgt het beestje een ander naampje.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11711
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door DJTEEF! »

Ik denk ook niet dat Barreto nog goed uit de voeten kan op een 3-mans middenveld.

Mcel
Berichten: 3973
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door Mcel »

DJTEEF! schreef:
do 15 apr 2021, 14:27
Ik denk ook niet dat Barreto nog goed uit de voeten kan op een 3-mans middenveld.
Dat hangt van de drukte daar af. Hoe verder we naar voren durven te spelen, hoe meer Barreto kan doorschuiven. Nu spelen we vooral achterin en laag op het middenveld de bal een beetje rond. Dan zakt Barreto inderdaad ook in. We krijgen vaak genoeg het initiatief, maar doen er bar weinig mee.

Gebruikersavatar
Theodorus
Berichten: 1724
Lid geworden op: vr 22 jan 2021, 11:18

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door Theodorus »

Mcel schreef:
do 15 apr 2021, 14:33
DJTEEF! schreef:
do 15 apr 2021, 14:27
Ik denk ook niet dat Barreto nog goed uit de voeten kan op een 3-mans middenveld.
Dat hangt van de drukte daar af. Hoe verder we naar voren durven te spelen, hoe meer Barreto kan doorschuiven. Nu spelen we vooral achterin en laag op het middenveld de bal een beetje rond. Dan zakt Barreto inderdaad ook in. We krijgen vaak genoeg het initiatief, maar doen er bar weinig mee.
Hoe je het ook went of keert, mochten we volgend seizoen promoveren, dan is Barreto er gewoon niet meer bij. Ik denk dat het verstandig is om niet een elftal om Barreto heen te bouwen, maar al door te selecteren. Met alle respect voor Barreto, maar zie persoonlijk liever een jongere talentvolle speler waarmee we ook de ED in kunnen of voor veel geld kunnen verpatsen.
Ik versta je niet, ik heb een banaan in mijn oor.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9348
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door Polleke »

Prima interview in DGL

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8970
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door JBNMGN »

flipsen schreef:
wo 14 apr 2021, 13:01
pjottr schreef:
wo 14 apr 2021, 12:59
Technisch directeur Ted van Leeuwen van NEC is heel duidelijk in zijn ambities in Nijmegen. Meedoen om promotie naar de Eredivisie is volgend seizoen niet genoeg. "Dat druk je nog niet eens hard genoeg uit. Wij móeten gewoon promoveren."

Van Leeuwen is nu twee maanden bezig. Eén van zijn eerste daden was het verlengen van het contract van trainer Rogier Meijer. "Er spreekt een hoop in zijn voordeel. Het enige dat in zijn nadeel spreekt, is iets waar hij niks aan kan doen: dat is onervarenheid. Daar proberen we hem zoveel mogelijk bij te helpen."

"Verder vind ik het een interessante trainer", zegt Van Leeuwen. "Hij staat heel erg open voor andere impulsen en hij stelt logische elftallen op. Deze selectie voert hij aan het maximum van wat ze kunnen. Bovendien had hij een optie in zijn contract dat het automatisch zou worden verlengd, als hij zich zou kwalificeren voor de play-offs."


Corona-reeksen
Van Leeuwen zag NEC de eerste weken na zijn komst alles winnen, maar daarna volgde een zwakke reeks. "Van de fouten leer je het meest. Maar dit is toch anders. Het is een kenmerk van jeugd en reeksen, maar het is ook een typisch corona-verschijnsel", zegt de technisch directeur. "Samen met Terry Peters, tot voor kort de fysieke coach van Bayer Leverkusen, hebben we in kaart gebracht wat de effecten zijn van corona. En dat zijn onder meer reeksen. zoals nu bij NEC. Dat zie je over alle landen, van Liverpool tot Helmond."

"Misschien komt het door de bubbel, dat ze veel meer met elkaar te maken hebben. Scheidsrechters zeggen ook dat het veel relaxter is op het veld. Spelers zijn minder opgefokt. Er wordt over het algemeen ook wat slechter gevoetbald, dat zie je overal. Er worden veel wedstrijden gespeeld in korte tijd en op vreemde tijdstippen. Het product wordt minder en dat is verklaarbaar. Maar het is de enige manier om nog wat geld binnen te krijgen."

De optie in Meijers contract is gelicht, zegt Ted van Leeuwen.

Scouten in het buitenland
Het bekijken van spelers, zeker in het buitenland, is ook lastiger in coronatijd. 'Ik moet zeggen dat ik nog wel een paar keer ben weggeweest. Met goede argumenten kun je nog wel ergens terecht. Maar het is minder intensief, want bijvoorbeeld vanaf Onder-19 en jonger is er een heel jaar niet gevoetbald. En ik blijf van mening dat ik een speler live moet hebben gezien. Ik kan hem niet op televisiebeelden aannemen."

Van Leeuwen verheugt zich wel op de komende periode. "Clubs leven op een creditcard en vanaf volgend jaar zal er toch betaald moeten worden. Dus er komt een grote hoeveelheid spelers op de markt Het is nog niet echt doorgedrongen tot spelers dat ze toch financieel moeten inleveren. Ik lik mijn vingers bijna af bij deze markt, dat wordt geweldig."

Nu al promoveren
"Als ik de afgelopen transferwindow bekijk, dan zie ik heel veel verhuurde spelers, die terugkeren naar hun club. Maar veel clubs kunnen zich geen 22 spelers en vier keepers meer veroorloven. Dus er komt van alles op de markt. Dat zou in theorie interessant moeten zijn. Maar misschien promoveert NEC deze zomer al. Je weet het niet. We leven in coronatijden. Die hele nacompetitie duurt maar een week. En wie weet zit je in een goeie flow. Het is do or die. Als je een goede week hebt, toevallig of niet toevallig, kun je zomaar promoveren."

Positieve stemming
De club bevalt hem wel. "Het valt mij op dat hier heel veel mensen zijn met een Can Do Spell. Positief ingestelde mensen. Ze kijken niet naar wat er niet kan, maar naar hoe het wél zou kunnen. Daar zit de hele club vol van. Dat heeft Wilco van Schaik fantastisch voor elkaar gekregen. Maar ze hebben natuurlijk alleen maar in de eerste divisie gewerkt. Mijn taak bestaat eruit om een eredivisieklimaat neer te zetten. Het maakt niet eens zoveel uit of we beginnen in de eerste- of in de Eredivisie."

Eredivisie-elftal in de eerste divisie
"In de Eredivisie beginnen maakt het iets makkelijk om een selectie bij elkaar te krijgen. Maar in wezen maakt het niet zo veel uit, want als je uit de eerste divisie wil komen, moet je een Eredivisie-elftal hebben. Want het is dringen geblazen. NEC is een keer met 101 punten gepromoveerd, maar toen was er één concurrent. Er zijn nu zeker zes clubs die dat willen en de middelen hebben. Je hebt de ploegen die degraderen uit de Eredivisie en er blijven grote clubs over uit de eerste divisie. En er is altijd ook een dark horse, die zomaar verrast. Dus het is een stoelendans. Bij FC Twente hebben we het toen opgelost door een Eredivisie-elftal neer te zetten. En dat ging."

Ted en Fred
Van Leeuwen werkte in het verleden samen met Fred Rutten en die duikt nu ook regelmatig op bij NEC. "Ik heb Fred Rutten er niet bij betrokken, maar Fred Rutten is een heel betrokken mens. Het is bekend dat wij veel met elkaar omgaan. Het is dat hij nu niks te doen heeft met corona en dit is een hartstikke interessant project. Als hij ergens gewerkt had, was hij hier nu ook niet geweest."

'NEC is niet ziek'
Op 68-jarige leeftijd is de technisch directeur nog heel gedreven en zijn voetbalhart spreekt altijd. "Nou, inderdaad. Ik dacht: weer een jaar eerste divisie, kom op. Maar de plannen spreken mij aan. Ze willen hier wat, ze kunnen hier wat. Het is hier anders dan bij andere clubs. Ze zijn niet desperaat. Er moet hier een omgeving gecreëerd worden om topsport te bedrijven. De kleedkamers moeten aangepakt worden, de gym wordt verbouwd en we gaan een performance manager aanstellen. Alleen maar een aantal goede spelers aantrekken heeft geen zin, je moet ze een topsportklimaat kunnen aanbieden. NEC is niet ziek, maar je hoeft niet ziek te zijn om beter te willen worden."
bron ? :biggrin:
Staat ook op ForzaNEC.nl
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8970
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door JBNMGN »

DJTEEF! schreef:
do 15 apr 2021, 14:27
Ik denk ook niet dat Barreto nog goed uit de voeten kan op een 3-mans middenveld.
Barreto zal waarschijnlijk zijn huidige contract verlengen en als invaller gaan fungeren voor het laatste jaar.
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8970
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door JBNMGN »

mschr schreef:
wo 14 apr 2021, 19:33
Mark Ariaans schreef:
wo 14 apr 2021, 14:40
De laatste zin geeft de ware reden, de rest is gewoon diplomatieke aankleding van Van Leeuwen.
Nee hoor. Om deze zin draait het "Hij staat heel erg open voor andere impulsen en hij stelt logische elftallen op”.
Alleen al om die laatste zin is hij zijn geloofwaardigheid nu al kwijt. Want welke eikel stelt steeds weer dezelfde falende spelers op en krijgt daar nog lovende woorden voor van de TD, belachelijk
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Gebruikersavatar
Theodorus
Berichten: 1724
Lid geworden op: vr 22 jan 2021, 11:18

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door Theodorus »

JBNMGN schreef:
do 15 apr 2021, 15:26
mschr schreef:
wo 14 apr 2021, 19:33
Mark Ariaans schreef:
wo 14 apr 2021, 14:40
De laatste zin geeft de ware reden, de rest is gewoon diplomatieke aankleding van Van Leeuwen.
Nee hoor. Om deze zin draait het "Hij staat heel erg open voor andere impulsen en hij stelt logische elftallen op”.
Alleen al om die laatste zin is hij zijn geloofwaardigheid nu al kwijt. Want welke eikel stelt steeds weer dezelfde falende spelers op en krijgt daar nog lovende woorden voor van de TD, belachelijk
:withstupid: ik zie dat Janga gewoon weer in de basis start..om moe van te worden.
Ik versta je niet, ik heb een banaan in mijn oor.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38415
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Ted Van Leeuwen

Bericht door mschr »

Lijkt me een logische opstelling.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten