Elayis Tavsan

N.E.C. bestaat 110 jaar, discussieer hier over hoe het vroeger allemaal was en haal herinneringen op!
Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32929
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door bertje »

vak Oost schreef:
di 28 feb 2023, 09:50
E.B schreef:
zo 26 feb 2023, 15:58
Tavsan is alsnog beter dan Bergwijn.
Tavsan is voor als nog minder dan Million Manhoef.
Dat is dan ook gewoon een prima speler..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
E.B
Berichten: 9966
Lid geworden op: za 20 aug 2022, 17:37
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door E.B »

bertje schreef:
di 28 feb 2023, 09:59
vak Oost schreef:
di 28 feb 2023, 09:50
E.B schreef:
zo 26 feb 2023, 15:58
Tavsan is alsnog beter dan Bergwijn.
Tavsan is voor als nog minder dan Million Manhoef.
Dat is dan ook gewoon een prima speler..
:withstupid: halen.

Mcel
Berichten: 3979
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Mcel »

Polleke schreef:
ma 27 feb 2023, 23:16
DJTEEF! schreef:
ma 27 feb 2023, 09:02
De Kletskop schreef:
ma 27 feb 2023, 07:43
Sandertjuh85 schreef:
ma 27 feb 2023, 05:58
Polleke schreef:
ma 27 feb 2023, 01:24
Tavsan is gewoon een kwalitatief weergaloze speler. Technisch gezien is hij een van de beste in de selectie. Maar hij is ook een trotse gozer die jaren zijn truukje heeft gedaan. Misschien is het ook wel de opdrachten die hij krijgt, speel op die positie met een grote creatieve vrijheid.

Want dat was zijn kracht. En daar heeft hij zijn reputatie mee gebouwd. Inmiddels speelt hij eredivisie en elke trainer van de tegenstander start zijn speech met... als Tavsan de bal heeft, gaat hij naar binnen en haalt uit.

Hij snapt nog steeds niet dat tegenstanders zich op hem instellen en dat dit een extreem compliment is. Als de trainer van de tegenstander je naam alleen al noemt: dan ben je een gevaar.

Hij zal ermee om moeten leren gaan... leren onvoorspelbaar te worden. Ipv van van de 10 keer 9 keer binnendoor te gaan het bv 50/50% maken. Maar de gast is voor mijn gevoel extreem koppig en trots.
Maar die voorspelbaarheid is het probleem helemaal niet. Het probleem is dat hij alle ballen naast of over schiet.
:withstupid: precies, want hij komt wel in de juiste positie telkens.
En hij kan schieten, volgens mij heeft het allemaal met vertrouwen te maken. Gewoon laten staan en hij gaat het terugbetalen.
Dat vind ik dus weer niet. Je kan hem niet laten staan als hij zo faalt, wat zegt dat tegen de mensen achter hem? Wat hij nodig heeft is een mentor. En niet eentje vanuit NEC. Hij moet eens gaan praten met een absolute Nederlandse topper die hem zal zeggen wat hij moet horen... maar het ook echt aankomt.

Want zijn spel verbeteren is zo simpel dat het bijna eng is.

1: hij hoeft niet te scoren om belangrijk te zijn. Een assist of zelfs voor-assist is ook goed.
2: we kennen zijn kracht... rechterkant starten, balletje krijgen... naar binnen gaan en uithalen met links. Probleem is.... wat wij weten weet ook de tegenstander. Hij faalt niet door zijn eigen kwaliteiten, hij faalt omdat de tegenstander weet wat hij gaat doen. Dus moet je wakker worden, weten dat je andere dingen moet verzinnen dan alleen dat truukje. En dat zou ik graag een Nederlandse topper hem zien uitleggen.
Het lijkt zijn kracht, omdat hij dat truukje heel vaak uitvoert, of probeert uit te voeren. Je hebt ook gezien dat hij op die manier pas 4 goals heeft gemaakt in 4 jaar tijd.
Wat mij logischer lijkt is: wat was er anders toen hij nog wél scoorde, vergeleken met de periode (nu al ruim een jaar) dat hij niet (noemenswaardig) meer scoort? Wat is er anders aan het team, aan de soorten spelers om hem heen, de plekken waar hij verscheen, de looplijnen die hij liep, het spelletje dat gespeeld word?

Wat je dan ziet zijn twee dingen:
- backs die (vaker/makkelijker) hoger stonden, omdat we met 5 (of 4,5) verdedigers speelden
- een voorhoede met 3 spelers, die veel minder plaatsgebonden waren (Okita, Mattsson, Akman, Bruijn, Tavsan)

Juist daardoor kon hij veel vaker dan nu in het centrum (op)duiken, daar gevaarlijk worden en daar scoren. Dimata draait niet mee in zo'n carrousel, waardoor Tavsan veel meer vanaf alleen de rechterkant zijn acties moet blijven maken.

En zo'n rechterspits is hij nou eenmaal (nog) niet. Hij heeft een beperkt arsenaal vanaf de zijlijn. Wat je zegt, je kunt het hem proberen aan te leren, zodat hij nieuwe kwaliteiten krijgt. Je kunt ook kijken hoe je zijn bestaande kwaliteiten die hij al wel heeft (bewezen) weer tevoorschijn kunt laten komen.

(En ja, Bernd, er is weer een excuus bijgkomen, hoor. Het ligt nu opeens weer aan Dimata....)

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22813
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door burp »

Ik denk dat Tavsan uiteindelijk helemaal geen geld meer op gaat leveren.
Beetje hetzelfde als met Okita, al heeft die uiteindelijk z'n waarde nog opgeleverd in de promotie.
Groeibriljant waar je het af en toe echt wel in ziet maar veel te weinig, niet constant en te vaak gewoon niet.

FC Hilversum
Berichten: 2213
Lid geworden op: wo 18 aug 2021, 12:52
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door FC Hilversum »

burp schreef:
di 28 feb 2023, 11:41
Ik denk dat Tavsan uiteindelijk helemaal geen geld meer op gaat leveren.
Beetje hetzelfde als met Okita, al heeft die uiteindelijk z'n waarde nog opgeleverd in de promotie.
Groeibriljant waar je het af en toe echt wel in ziet maar veel te weinig, niet constant en te vaak gewoon niet.
Eens! In potentie een hele goede speler maar lijkt gewoon echt stil te staan. Zal denk ik altijd op dit niveau blijven steken want zie hem niet snel stappen maken.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14564
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Bottendaal »

Mcel schreef:
di 28 feb 2023, 11:11
Polleke schreef:
ma 27 feb 2023, 23:16
DJTEEF! schreef:
ma 27 feb 2023, 09:02
De Kletskop schreef:
ma 27 feb 2023, 07:43
Sandertjuh85 schreef:
ma 27 feb 2023, 05:58
Polleke schreef:
ma 27 feb 2023, 01:24
Tavsan is gewoon een kwalitatief weergaloze speler. Technisch gezien is hij een van de beste in de selectie. Maar hij is ook een trotse gozer die jaren zijn truukje heeft gedaan. Misschien is het ook wel de opdrachten die hij krijgt, speel op die positie met een grote creatieve vrijheid.

Want dat was zijn kracht. En daar heeft hij zijn reputatie mee gebouwd. Inmiddels speelt hij eredivisie en elke trainer van de tegenstander start zijn speech met... als Tavsan de bal heeft, gaat hij naar binnen en haalt uit.

Hij snapt nog steeds niet dat tegenstanders zich op hem instellen en dat dit een extreem compliment is. Als de trainer van de tegenstander je naam alleen al noemt: dan ben je een gevaar.

Hij zal ermee om moeten leren gaan... leren onvoorspelbaar te worden. Ipv van van de 10 keer 9 keer binnendoor te gaan het bv 50/50% maken. Maar de gast is voor mijn gevoel extreem koppig en trots.
Maar die voorspelbaarheid is het probleem helemaal niet. Het probleem is dat hij alle ballen naast of over schiet.
:withstupid: precies, want hij komt wel in de juiste positie telkens.
En hij kan schieten, volgens mij heeft het allemaal met vertrouwen te maken. Gewoon laten staan en hij gaat het terugbetalen.
Dat vind ik dus weer niet. Je kan hem niet laten staan als hij zo faalt, wat zegt dat tegen de mensen achter hem? Wat hij nodig heeft is een mentor. En niet eentje vanuit NEC. Hij moet eens gaan praten met een absolute Nederlandse topper die hem zal zeggen wat hij moet horen... maar het ook echt aankomt.

Want zijn spel verbeteren is zo simpel dat het bijna eng is.

1: hij hoeft niet te scoren om belangrijk te zijn. Een assist of zelfs voor-assist is ook goed.
2: we kennen zijn kracht... rechterkant starten, balletje krijgen... naar binnen gaan en uithalen met links. Probleem is.... wat wij weten weet ook de tegenstander. Hij faalt niet door zijn eigen kwaliteiten, hij faalt omdat de tegenstander weet wat hij gaat doen. Dus moet je wakker worden, weten dat je andere dingen moet verzinnen dan alleen dat truukje. En dat zou ik graag een Nederlandse topper hem zien uitleggen.
Het lijkt zijn kracht, omdat hij dat truukje heel vaak uitvoert, of probeert uit te voeren. Je hebt ook gezien dat hij op die manier pas 4 goals heeft gemaakt in 4 jaar tijd.
Wat mij logischer lijkt is: wat was er anders toen hij nog wél scoorde, vergeleken met de periode (nu al ruim een jaar) dat hij niet (noemenswaardig) meer scoort? Wat is er anders aan het team, aan de soorten spelers om hem heen, de plekken waar hij verscheen, de looplijnen die hij liep, het spelletje dat gespeeld word?

Wat je dan ziet zijn twee dingen:
- backs die (vaker/makkelijker) hoger stonden, omdat we met 5 (of 4,5) verdedigers speelden
- een voorhoede met 3 spelers, die veel minder plaatsgebonden waren (Okita, Mattsson, Akman, Bruijn, Tavsan)

Juist daardoor kon hij veel vaker dan nu in het centrum (op)duiken, daar gevaarlijk worden en daar scoren. Dimata draait niet mee in zo'n carrousel, waardoor Tavsan veel meer vanaf alleen de rechterkant zijn acties moet blijven maken.

En zo'n rechterspits is hij nou eenmaal (nog) niet. Hij heeft een beperkt arsenaal vanaf de zijlijn. Wat je zegt, je kunt het hem proberen aan te leren, zodat hij nieuwe kwaliteiten krijgt. Je kunt ook kijken hoe je zijn bestaande kwaliteiten die hij al wel heeft (bewezen) weer tevoorschijn kunt laten komen.

(En ja, Bernd, er is weer een excuus bijgkomen, hoor. Het ligt nu opeens weer aan Dimata....)
Juist.
Maar het maakt niet uit dat Dimata in de spits staat. Dat spel wat jij wil zien, en ik ook, zoals al vaker beschreven, kan prima ook met Dimata. Wellicht zelfs nog beter dan zonder.
Die dynamiek en afwisseling moet je inderdaad niet bij hem zoeken, maar wel bij Tannane en Mattsson. Die 3 kunnen dat prima afwisselend om het aanspeelpunt Dimata heen.

Janssen
Berichten: 3201
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:52
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Janssen »

FC Hilversum schreef:
di 28 feb 2023, 11:49
burp schreef:
di 28 feb 2023, 11:41
Ik denk dat Tavsan uiteindelijk helemaal geen geld meer op gaat leveren.
Beetje hetzelfde als met Okita, al heeft die uiteindelijk z'n waarde nog opgeleverd in de promotie.
Groeibriljant waar je het af en toe echt wel in ziet maar veel te weinig, niet constant en te vaak gewoon niet.
Eens! In potentie een hele goede speler maar lijkt gewoon echt stil te staan. Zal denk ik altijd op dit niveau blijven steken want zie hem niet snel stappen maken.
Hij vind zelf van niet. Ongelooflijk.....
https://www.gelderlander.nl/nec/tavsan- ... ~aee595a3/

Gebruikersavatar
ArtNEC
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 11 mei 2012, 11:53
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door ArtNEC »

Janssen schreef:
za 11 mar 2023, 11:26
FC Hilversum schreef:
di 28 feb 2023, 11:49
burp schreef:
di 28 feb 2023, 11:41
Ik denk dat Tavsan uiteindelijk helemaal geen geld meer op gaat leveren.
Beetje hetzelfde als met Okita, al heeft die uiteindelijk z'n waarde nog opgeleverd in de promotie.
Groeibriljant waar je het af en toe echt wel in ziet maar veel te weinig, niet constant en te vaak gewoon niet.
Eens! In potentie een hele goede speler maar lijkt gewoon echt stil te staan. Zal denk ik altijd op dit niveau blijven steken want zie hem niet snel stappen maken.
Hij vind zelf van niet. Ongelooflijk.....
https://www.gelderlander.nl/nec/tavsan- ... ~aee595a3/
Hier het hele artikel:
https://archive.ph/QeG4c

Tja, alleen met zelfkritiek wordt je een betere speler:
Als mensen denken dat ik er geen zin in heb, dan hebben ze het goed mis. Ik wil de fans vermaken met mijn spel en ik denk dat dat best goed gaat. Op het scoren na.
Die laatste zin is juist het belangrijkste, punten eerst en dan vermaakt worden. 2 doelpunten en 2 assists voor een buitenspeler van NEC is gewoon te weinig.

Gebruikersavatar
JBNMGN
Berichten: 8975
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 10:25
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door JBNMGN »

Elayis Tavsan kan de hooggespannen verwachtingen nog niet waarmaken, maar voelt de topvorm naderen.

Laat me niet lachen
2023-2024 wordt het seizoen van het linker rijtje.

Janssen
Berichten: 3201
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:52
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Janssen »

ArtNEC schreef:
za 11 mar 2023, 13:04
Janssen schreef:
za 11 mar 2023, 11:26
FC Hilversum schreef:
di 28 feb 2023, 11:49
burp schreef:
di 28 feb 2023, 11:41
Ik denk dat Tavsan uiteindelijk helemaal geen geld meer op gaat leveren.
Beetje hetzelfde als met Okita, al heeft die uiteindelijk z'n waarde nog opgeleverd in de promotie.
Groeibriljant waar je het af en toe echt wel in ziet maar veel te weinig, niet constant en te vaak gewoon niet.
Eens! In potentie een hele goede speler maar lijkt gewoon echt stil te staan. Zal denk ik altijd op dit niveau blijven steken want zie hem niet snel stappen maken.
Hij vind zelf van niet. Ongelooflijk.....
https://www.gelderlander.nl/nec/tavsan- ... ~aee595a3/
Hier het hele artikel:
https://archive.ph/QeG4c

Tja, alleen met zelfkritiek wordt je een betere speler:
Als mensen denken dat ik er geen zin in heb, dan hebben ze het goed mis. Ik wil de fans vermaken met mijn spel en ik denk dat dat best goed gaat. Op het scoren na.
Die laatste zin is juist het belangrijkste, punten eerst en dan vermaakt worden. 2 doelpunten en 2 assists voor een buitenspeler van NEC is gewoon te weinig.
Vertel mij eens het verschil.....

Nijmegen0413
Berichten: 10758
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Nijmegen0413 »

JBNMGN schreef:
za 11 mar 2023, 19:19
Elayis Tavsan kan de hooggespannen verwachtingen nog niet waarmaken, maar voelt de topvorm naderen.

Laat me niet lachen
Ik snap eigenlijk wel wat hij zegt. Is de afgelopen weken regelmatig in scoringspositie gekomen, maar mist nog de scherpte (en geluk) voor de goal. En als hij het gevoel heeft dat een goal bevrijdend kan helpen (wat zeker zou kunnen) begrijp ik wel wat hij zegt.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32929
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door bertje »

Blaffen, nog eens blaffen en dan de mand in.
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
Tim Janssen
Berichten: 4933
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:22
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Tim Janssen »

Lekker banken tot eind seizoen je heb er niks aan

Tyson
Berichten: 4683
Lid geworden op: vr 19 aug 2022, 20:53
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Tyson »

Nijmegen0413 schreef:
za 11 mar 2023, 22:43
JBNMGN schreef:
za 11 mar 2023, 19:19
Elayis Tavsan kan de hooggespannen verwachtingen nog niet waarmaken, maar voelt de topvorm naderen.

Laat me niet lachen
Ik snap eigenlijk wel wat hij zegt. Is de afgelopen weken regelmatig in scoringspositie gekomen, maar mist nog de scherpte (en geluk) voor de goal. En als hij het gevoel heeft dat een goal bevrijdend kan helpen (wat zeker zou kunnen) begrijp ik wel wat hij zegt.
Bevrijdend zal het zijn als ie op de bank komt te zitten of nog beter vertrekt!!

Gebruikersavatar
ArtNEC
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 11 mei 2012, 11:53
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door ArtNEC »

bertje schreef:
zo 12 mar 2023, 14:09
Blaffen, nog eens blaffen en dan de mand in.
Blafsan

Gebruikersavatar
E.B
Berichten: 9966
Lid geworden op: za 20 aug 2022, 17:37
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door E.B »

ArtNEC schreef:
zo 12 mar 2023, 14:23
bertje schreef:
zo 12 mar 2023, 14:09
Blaffen, nog eens blaffen en dan de mand in.
Blafsan
Wafsan?

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11768
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door DJTEEF! »

Tavsan heeft heel hard een goal nodig.

Gebruikersavatar
E.B
Berichten: 9966
Lid geworden op: za 20 aug 2022, 17:37
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door E.B »

DJTEEF! schreef:
zo 12 mar 2023, 14:26
Tavsan heeft heel hard een goal nodig.
Hadden wij ook.

Gebruikersavatar
bertje
Berichten: 32929
Lid geworden op: do 17 jan 2008, 12:27
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door bertje »

DJTEEF! schreef:
zo 12 mar 2023, 14:26
Tavsan heeft heel hard een goal nodig.
Maar denk je dat hij dan wel in 1x een garantie wordt voor een goal of 10? Ik vind zijn rendement overall veel te laag..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Gebruikersavatar
E.B
Berichten: 9966
Lid geworden op: za 20 aug 2022, 17:37
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door E.B »

bertje schreef:
zo 12 mar 2023, 14:28
DJTEEF! schreef:
zo 12 mar 2023, 14:26
Tavsan heeft heel hard een goal nodig.
Maar denk je dat hij dan wel in 1x een garantie wordt voor een goal of 10? Ik vind zijn rendement overall veel te laag..
Wordt met de week procentueel lager.

Gebruikersavatar
De Pacifist
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 09 okt 2022, 20:15
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door De Pacifist »

bertje schreef:
zo 12 mar 2023, 14:28
DJTEEF! schreef:
zo 12 mar 2023, 14:26
Tavsan heeft heel hard een goal nodig.
Maar denk je dat hij dan wel in 1x een garantie wordt voor een goal of 10? Ik vind zijn rendement overall veel te laag..
Twee goals en twee assists in 24 wedstrijden is inderdaad echt veel te weinig voor een speler die vrijwel wekelijks als aanvallende buitenspeler mag starten

Tyson
Berichten: 4683
Lid geworden op: vr 19 aug 2022, 20:53
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Tyson »

Het publiek in het stadion gaat zich ook steeds meer tegen hem keren
Lekker laten vertrekken na dit seizoen

Gebruikersavatar
De Pacifist
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 09 okt 2022, 20:15
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door De Pacifist »

Tyson schreef:
zo 12 mar 2023, 14:43
Het publiek in het stadion gaat zich ook steeds meer tegen hem keren
Lekker laten vertrekken na dit seizoen
:withstupid: Te weinig rendement, alweer een één-op-één situatie met de keeper verprutst, te veel balverlies in de zestien omdat meneer maar blijft kappen en draaien...het is wel een keer klaar nu

Nijmegen0413
Berichten: 10758
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Nijmegen0413 »

Tyson schreef:
zo 12 mar 2023, 14:43
Het publiek in het stadion gaat zich ook steeds meer tegen hem keren
Lekker laten vertrekken na dit seizoen
Wat natuurlijk belachelijk is. Net als sommige supporters in het stadion die eigen spelers uit staan schelden. Doe normaal aub.

Nijmegen0413
Berichten: 10758
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Elayis Tavsan

Bericht door Nijmegen0413 »

Een aantal dingen zijn zeker:

- Tavsan is enorm dreigend en behoeft dubbele dekking.
- Iedere linksback heeft er moeite mee.
- Hij passeert meermaals per wedstrijd zijn directe tegenstander.
- Hij creëert minimaal 2 grote kansen per wedstrijd.
- Hij mist iedere 1 op 1.
- Heeft momenteel het rendement van een lantaarnpaal.

Ik pleitte om hem juist te laten staan, aangezien hij wel in scoringspositie blijft komen. En hij een goaltje nodig heeft. Echter is het misschien toch een keer tijd om te banken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten