Rogier Meijer
-
- Contacteer:
Re: Rogier Meijer
met alle respect, het is gewoon klaar
Tjaaa maar je ziet toch al het hele seizoen aankomen? We hebben een trainer die zorgt voor de slechtste veldbezetting van de eredivisie. En tjaaa Aalbers, die presteerde al het hele jaar verschrikkelijk. Maar dit zag je toch allemaal al heel lang aankomen, ik wel iig.Jomano schreef: ↑zo 16 feb 2025, 22:33Keizerstad1994 schreef: ↑zo 16 feb 2025, 18:27Waar ik persoonlijk ook erg giftig van kan worden zijn die standaardteksten die je week in week uit hoort, “we wonnen onze duel niet”, “we leverden niet genoeg energie”, “de tegenstander wou het meer”, “we konden niet onder de druk uit te voetballen”, “we waren niet scherp genoeg”, “er zat angst in de ploeg” en met afstand de ergste “daar moeten we het komende week echt over hebben”. Je wordt er godverdomme toch kotsmisselijk van zeg. Aalbers en Wilco zijn ook nergens te bekennen nu in de media terwijl vooral laatstgenoemde niet van de buis te slaan is als er wel iets lukt. En waar is in hemelsnaam onze RvC en (in mindere mate) Marcel Boekhoorn? Als je clubbreed vaststelt dat je met deze selectie in het linkerrijtje wilt spelen en het loopt totaal niet dan moeten daar toch gevolgen aan vast zitten? Het is echt verschrikkelijk, niemand binnen de club lijkt de ernst van de situatie in te zien. Ze laten het allemaal maar op hun beloop, het elkaar de hand boven het hoofd houden en vriendjes blijven is belangrijker dan het clubbelang. Ik ben totaal niet van het ontslaan van directeuren maar als wij met dit budget serieus in de problemen komen dan moet Carlos eigenlijk opstappen want hij heeft dit met zijn totaal niet-doortastende beleid allemaal gefaciliteerd.![]()
![]()
![]()
- Keizerstad1994
- Contacteer:
Nee natuurlijk wordt ie na dit weekend niet ontslagen. Sterker nog ik zie Wilco en Carlos er nog voor aan dat zelfs als we degraderen Meijer nog een nieuw contract voorgeschoteld krijgt.
Het is echt niet te filmen. Bij menig club met onze financiële mogelijkheden en ambities was Meijer er eind oktober al uitgegooid, bij bijna elke andere club in de winter en bij alle andere vergelijkbare clubs was ie er morgen gewoon uitgegaan. Maar bij ons gebeurt niks. Als Wilco (of Carlos) een echte vent is gaat ie komende week ergens in een podcast of tv-programma zitten om het NEC-publiek te informeren hoe de vork nou echt in de steel zit en wat hun afwegingen zijn. Want de huidige situatie is iets wat zowel de trouwe supporters als geldschieter Marcel Boekhoorn totaal niet verdienen.
'Justice knows every mans number'
Als Boekhoorn met de vuist op tafel slaat is Meijer gewoon vertrokken.Keizerstad1994 schreef: ↑zo 16 feb 2025, 22:43Nee natuurlijk wordt ie na dit weekend niet ontslagen. Sterker nog ik zie Wilco en Carlos er nog voor aan dat zelfs als we degraderen Meijer nog een nieuw contract voorgeschoteld krijgt.
Het is echt niet te filmen. Bij menig club met onze financiële mogelijkheden en ambities was Meijer er eind oktober al uitgegooid, bij bijna elke andere club in de winter en bij alle andere vergelijkbare clubs was ie er morgen gewoon uitgegaan. Maar bij ons gebeurt niks. Als Wilco (of Carlos) een echte vent is gaat ie komende week ergens in een podcast of tv-programma zitten om het NEC-publiek te informeren hoe de vork nou echt in de steel zit en wat hun afwegingen zijn. Want de huidige situatie is iets wat zowel de trouwe supporters als geldschieter Marcel Boekhoorn totaal niet verdienen.
Waarschijnlijk wel... Het is triest dat er over ontslag gesproken wordt, terwijl er mooie dingen onder Meijer gebeurd zijn. Maar ook omdat je iemand zijn baan afneemt. Helaas komen de beperkingen van Meijer pijnlijk boven water nu ze niet meer verbloemd worden. Daarbij heeft Aalbers ook geen bestE.B schreef: ↑zo 16 feb 2025, 22:49Als Boekhoorn met de vuist op tafel slaat is Meijer gewoon vertrokken.Keizerstad1994 schreef: ↑zo 16 feb 2025, 22:43Nee natuurlijk wordt ie na dit weekend niet ontslagen. Sterker nog ik zie Wilco en Carlos er nog voor aan dat zelfs als we degraderen Meijer nog een nieuw contract voorgeschoteld krijgt.
werk verricht. Het lijkt wel 2014 (of wanneer was Aalbers hier voorheen TD?).
Waarom heeft men zijn contract met een jaar verlengd? Velen zagen dit scenario aankomen. Hopelijk komt er nog een ommekeer. Ik gun het Meijer, maar ik vrees dat dit niet meer gaat gebeuren.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.
Hier heb je de antwoorden n.a.v. een evaluatie tijdens de winterstop.Keizerstad1994 schreef: ↑zo 16 feb 2025, 22:43Nee natuurlijk wordt ie na dit weekend niet ontslagen. Sterker nog ik zie Wilco en Carlos er nog voor aan dat zelfs als we degraderen Meijer nog een nieuw contract voorgeschoteld krijgt.
Van Schaik gaf aan dat NEC bewust kiest voor loyaliteit richting Meijer, die al zeven jaar bij de club actief is en historische prestaties heeft neergezet. “Hij bracht ons naar de Eredivisie, naar een zesde plek en de bekerfinale. Als iemand in een andere branche vier of zes weken minder presteert, ontsla je diegene toch ook niet zomaar? Loyaliteit is een kernwaarde waar we voor staan,” betoogde Van Schaik.
Wel benadrukte hij dat er harde evaluaties zijn geweest. “We hebben kritisch naar de inhoud gekeken. Rogier heeft zelf gereflecteerd en gezegd dat er dingen anders moeten, bijvoorbeeld op het gebied van leiderschap en trainingen. Ook wij als clubleiding hebben fouten erkend, zoals een selectie die misschien iets te jong was. Daarom hebben we bijvoorbeeld Bryan Linssen aangetrokken.”
In bezit van TC3 en VT2. 

- Keizerstad1994
- Contacteer:
Ja ik ben bekend met de verklaring van Wilco en Carlos rond de winterstop. Maar we zitten nu toch weer in een andere fase. Daar waar ik de boodschap in de winter als een soort van “laatste waarschuwing” richting de trainer heb geïnterpreteerd gebeurd nu gewoon weer hetzelfde. En dan moet je als directie op een gegeven moment iets.
En daarnaast lees ik dat Wilco zegt dat het “4 tot 6 weken even wat minder gaat”. Dat is gewoon niet waar, eigenlijk gaat het hele seizoen al minder/slecht op “4 tot 6 weken na”.
En daarnaast lees ik dat Wilco zegt dat het “4 tot 6 weken even wat minder gaat”. Dat is gewoon niet waar, eigenlijk gaat het hele seizoen al minder/slecht op “4 tot 6 weken na”.
'Justice knows every mans number'
https://svnec.nl/open-brief-aan-clubleiding-nec/jetipo schreef: ↑zo 16 feb 2025, 22:59Waarschijnlijk wel... Het is triest dat er over ontslag gesproken wordt, terwijl er mooie dingen onder Meijer gebeurd zijn. Maar ook omdat je iemand zijn baan afneemt. Helaas komen de beperkingen van Meijer pijnlijk boven water nu ze niet meer verbloemd worden. Daarbij heeft Aalbers ook geen bestE.B schreef: ↑zo 16 feb 2025, 22:49Als Boekhoorn met de vuist op tafel slaat is Meijer gewoon vertrokken.Keizerstad1994 schreef: ↑zo 16 feb 2025, 22:43Nee natuurlijk wordt ie na dit weekend niet ontslagen. Sterker nog ik zie Wilco en Carlos er nog voor aan dat zelfs als we degraderen Meijer nog een nieuw contract voorgeschoteld krijgt.
werk verricht. Het lijkt wel 2014 (of wanneer was Aalbers hier voorheen TD?).
Waarom heeft men zijn contract met een jaar verlengd? Velen zagen dit scenario aankomen. Hopelijk komt er nog een ommekeer. Ik gun het Meijer, maar ik vrees dat dit niet meer gaat gebeuren.
Prima samenvatting van de periode Aalbers eerder. En je ziet gelijkenissen.
Mee eens. Zij kijken meer naar resultaten dan naar kwaliteit/vermaak van wedstrijden. En die resultaten hebben veel verbloemd.Keizerstad1994 schreef: ↑zo 16 feb 2025, 23:11Ja ik ben bekend met de verklaring van Wilco en Carlos rond de winterstop. Maar we zitten nu toch weer in een andere fase. Daar waar ik de boodschap in de winter als een soort van “laatste waarschuwing” richting de trainer heb geïnterpreteerd gebeurd nu gewoon weer hetzelfde. En dan moet je als directie op een gegeven moment iets.
Nu gaat NEC de rekening gepresenteerd krijgen, ben ik bang.
In bezit van TC3 en VT2. 

Maar het probleem zit veel dieper.
NEC is het braafste jongetje van de Eredivisie.
Samen met PSV slecht 19 gele kaarten in 22 wedstrijden. NEGENTIEN!! Verreweg het minste aantal van alle clubs.
Clubs om ons heen zitten allemaal rond het dubbele aantal.
Terwijl we op een 3e plaats staan van clubs die tegen ons een gele kaart krijgen (41x).
Ook heeft een tegenstander al 4x een rode kaart gekregen tegen ons.
Dit zegt in mijn ogen alles waarom het tekort schiet aan strijd, passie en de absolute wil om te winnen.
Onze twee defensieve middenvelders hebben respectievelijk 1 en 2 gele kaarten gepakt. Hoe dan?
Als je zoals vandaag en vorige week (en vele andere wedstrijden) zo apathisch speelt, steeds overal te laat komt, dan schop je toch een keer iemand voor z'n flikker?
Maar nee, NEC laat alles maar gebeuren en gaan het er op de trainingen over hebben, en opnieuw, en opnieuw, en opnieuw...
NEC is het braafste jongetje van de Eredivisie.
Samen met PSV slecht 19 gele kaarten in 22 wedstrijden. NEGENTIEN!! Verreweg het minste aantal van alle clubs.
Clubs om ons heen zitten allemaal rond het dubbele aantal.
Terwijl we op een 3e plaats staan van clubs die tegen ons een gele kaart krijgen (41x).
Ook heeft een tegenstander al 4x een rode kaart gekregen tegen ons.
Dit zegt in mijn ogen alles waarom het tekort schiet aan strijd, passie en de absolute wil om te winnen.
Onze twee defensieve middenvelders hebben respectievelijk 1 en 2 gele kaarten gepakt. Hoe dan?
Als je zoals vandaag en vorige week (en vele andere wedstrijden) zo apathisch speelt, steeds overal te laat komt, dan schop je toch een keer iemand voor z'n flikker?
Maar nee, NEC laat alles maar gebeuren en gaan het er op de trainingen over hebben, en opnieuw, en opnieuw, en opnieuw...

In bezit van TC3 en VT2. 

Ergens is het allemaal heel vervelend zoals het is gegaan. Ja, bekerfinale in 2024. Ondanks de moeite om bijv. Cambuur te passeren. Helaas finale verloren, bij winst stond er nu een standbeeld voor Meijer in het goffertpark.
Maar, op de play-offs om promotie na(daargelaten dat de goal van Okita het muntje wel erg de goede kant op valt), op bepalende momenten steeds geen echte prestaties. Zoals de play-offs afgelopen seizoen, dat was niet best. En dan tegen de laagvliegers maar te zwijgen. En na Cissoko is er volgens mij geen jeugdspeler meer ingepast/kans gekregen. Ja spelers zijn verkocht, heeft Meijer ook aan bijgedragen. Maar er staat geen kapitaal op het veld.
Alleen wat gaat er mis? Zijn de spelers die gehaald zijn niet goed (genoeg)? Het kan toch niet dat bijvoorbeeld een Hoedemakers en v. Crooij steeds maar kunnen falen, en er geen andere spelers zijn die in hun plaats kunnen spelen. Worden die niet beter/sterker op de training?
Conclusie is voor mij duidelijk. Het statistisch goede seizoen 23/24 kon niet beter. Zou sprake zijn geweest van overpresteren (volgens statistieken). Meijer kon dus gewoon niet dit overtreffen. Afgezien daarvan, hij krijgt de spelers niet fris en fruitig daar ze te vaak door de ondergrens zakken. En we hebben het hierbij over de grens die niet samenhangt met afgelopen seizoen maar met een die hoort bij de financien in deze selectie en het profvoetbal in het algemeen.
Het aankomende programma geeft mij geen vertrouwen op (aansprekende) resultaten. Het is dus hopen dat het meevalt, en ook de resultaten van de concurrentie. De uitdaging zit er nu in dat bij een ontslag er 60 dagen dispensatie is op het aanstellen van iemand met het juiste papiertje. Of wie binnen NEC heeft dit?
Voor veel keuzes zal de leiding (Aalbers en Wilco) wel (plausibele) uitleg hebben, doch de houdbaarheid van Meijer is m.i. op. Dus hopen dat toch weg weten te blijven van plek 15 en daaronder. Hopen dat iedereen spoedig fysiek en mentaal weer fitter raken en toch puntjes weten te sprokkelen.
Maar, op de play-offs om promotie na(daargelaten dat de goal van Okita het muntje wel erg de goede kant op valt), op bepalende momenten steeds geen echte prestaties. Zoals de play-offs afgelopen seizoen, dat was niet best. En dan tegen de laagvliegers maar te zwijgen. En na Cissoko is er volgens mij geen jeugdspeler meer ingepast/kans gekregen. Ja spelers zijn verkocht, heeft Meijer ook aan bijgedragen. Maar er staat geen kapitaal op het veld.
Alleen wat gaat er mis? Zijn de spelers die gehaald zijn niet goed (genoeg)? Het kan toch niet dat bijvoorbeeld een Hoedemakers en v. Crooij steeds maar kunnen falen, en er geen andere spelers zijn die in hun plaats kunnen spelen. Worden die niet beter/sterker op de training?
Conclusie is voor mij duidelijk. Het statistisch goede seizoen 23/24 kon niet beter. Zou sprake zijn geweest van overpresteren (volgens statistieken). Meijer kon dus gewoon niet dit overtreffen. Afgezien daarvan, hij krijgt de spelers niet fris en fruitig daar ze te vaak door de ondergrens zakken. En we hebben het hierbij over de grens die niet samenhangt met afgelopen seizoen maar met een die hoort bij de financien in deze selectie en het profvoetbal in het algemeen.
Het aankomende programma geeft mij geen vertrouwen op (aansprekende) resultaten. Het is dus hopen dat het meevalt, en ook de resultaten van de concurrentie. De uitdaging zit er nu in dat bij een ontslag er 60 dagen dispensatie is op het aanstellen van iemand met het juiste papiertje. Of wie binnen NEC heeft dit?
Voor veel keuzes zal de leiding (Aalbers en Wilco) wel (plausibele) uitleg hebben, doch de houdbaarheid van Meijer is m.i. op. Dus hopen dat toch weg weten te blijven van plek 15 en daaronder. Hopen dat iedereen spoedig fysiek en mentaal weer fitter raken en toch puntjes weten te sprokkelen.
Als ze dit seizoen goed naar de resultaten hadden gekeken, dan zagen ze wel hoe de rekening samengesteld zou moeten worden. Dan spreken we niet over de arbitrale dwalingen tegen Heracles (beker) en Willem II.Jomano schreef: ↑zo 16 feb 2025, 23:31Mee eens. Zij kijken meer naar resultaten dan naar kwaliteit/vermaak van wedstrijden. En die resultaten hebben veel verbloemd.Keizerstad1994 schreef: ↑zo 16 feb 2025, 23:11Ja ik ben bekend met de verklaring van Wilco en Carlos rond de winterstop. Maar we zitten nu toch weer in een andere fase. Daar waar ik de boodschap in de winter als een soort van “laatste waarschuwing” richting de trainer heb geïnterpreteerd gebeurd nu gewoon weer hetzelfde. En dan moet je als directie op een gegeven moment iets.
Nu gaat NEC de rekening gepresenteerd krijgen, ben ik bang.
Heracles - thuis
Nac - uit
Almere - uit
Pec - thuis beker (die win je, maar daar was veel de doelman van pec aan te danken bijv.)
GAE - uit
Heracles - beker
Willem II - uit
Pec - uit (wel winst, maar zo goed was die wedstrijd niet m.i.)
Gro - uit
Almere - thuis
Van de 22 competitiewedstrijden, tenminste 8 wedstrijden zwak, zwakker of zwakst.
Het aantal goede wedstrijden zijn op 1 hand te tellen. Dus als zij niet kijken naar kwaliteit/vermaak, snap ik de conclusie op basis van de statistieken en daar doorheen prikkende, ook niet.
Dus ja, ik ga erin mee dat op 4 tot 6 weken na het niet best is tot nu dit seizoen.
- Gerard Lopez
- Contacteer:
Selectie is nog steeds te jong. Haal er nog maar een transfervrije ouwe rot bij om de leeftijd op te krikken.
When Wilco talks, people listen!
Als een team met deze inzet op het veld loopt, zit er iets flink mis met de motivatie en dat is een duidelijk signaal voor een trainer.
We hebben een sterke bank, maar Meijer geeft duidelijk aan niet te willen wisselen. Dan zorg je niet voor onderlinge concurrentie. Hoe goed iemand ook traint of invalt... de basis staat vast.
Hij houdt vast aan een basis en speelstijl die niet werkt. Ik zie met deze aanpak geen uitweg.
We hebben een sterke bank, maar Meijer geeft duidelijk aan niet te willen wisselen. Dan zorg je niet voor onderlinge concurrentie. Hoe goed iemand ook traint of invalt... de basis staat vast.
Hij houdt vast aan een basis en speelstijl die niet werkt. Ik zie met deze aanpak geen uitweg.
Je zult maar uit Griekenland komen en tekenen bijeen buitenlandse club die wekelijks zoooooo slecht presteert, maar je krijgt gewoon geen enkele kans.
Ik had gezegd kalispera en de groeten thuis
Ik had gezegd kalispera en de groeten thuis
Liever niet degraderen dan twee pandaberen
- De Kletskop
- Contacteer:
Je kunt er uren over lullen en een johnny kan de boel plat nuanceren wat ie wil.
Maar dat je het met deze selectie presteert er 0 energie in te krijgen, en zowel bij balbezit als balverlies er geen enkel plan te vinden is, maar 11 spelers die allemaal hun eigen wedstrijd spelen, dan ben je gewoon af.
Minachting naar je publiek wat je hen in thuiswedstrijden voorschoteld.
Ik verwacht geen tiki taka, ik verwacht geen 5-0 zeges, ik verwacht geen europees voetbal. Ik verwacht wel strijd en een team wat vanaf seconde 1 laat zien wie de baas is in de goffert. En dat zien we veel en veels te weinig.
Maar dat je het met deze selectie presteert er 0 energie in te krijgen, en zowel bij balbezit als balverlies er geen enkel plan te vinden is, maar 11 spelers die allemaal hun eigen wedstrijd spelen, dan ben je gewoon af.
Ik verwacht geen tiki taka, ik verwacht geen 5-0 zeges, ik verwacht geen europees voetbal. Ik verwacht wel strijd en een team wat vanaf seconde 1 laat zien wie de baas is in de goffert. En dat zien we veel en veels te weinig.
De Kletskop schreef: ↑ma 17 feb 2025, 07:31Je kunt er uren over lullen en een johnny kan de boel plat nuanceren wat ie wil.

-
- Contacteer:

De Kletskop schreef: ↑ma 17 feb 2025, 07:31Je kunt er uren over lullen en een johnny kan de boel plat nuanceren wat ie wil.

ExactDe Kletskop schreef: ↑ma 17 feb 2025, 07:31Je kunt er uren over lullen en een johnny kan de boel plat nuanceren wat ie wil.
Liever niet degraderen dan twee pandaberen
100 % 

Dit is de spijker op zijn kop. Rogier is het kwijt. Met 'het' doel ik op een plan en de spelers.De Kletskop schreef: ↑ma 17 feb 2025, 07:31Je kunt er uren over lullen en een johnny kan de boel plat nuanceren wat ie wil.
"Alles komt goed."
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn, het analyseren van spelers heeft geen zin als een coach het team niet kan motiveren.Sjezus schreef: ↑ma 17 feb 2025, 08:13Dit is de spijker op zijn kop. Rogier is het kwijt. Met 'het' doel ik op een plan en de spelers.De Kletskop schreef: ↑ma 17 feb 2025, 07:31Je kunt er uren over lullen en een johnny kan de boel plat nuanceren wat ie wil.
Dit is wel echt kenmerkend voor Meijer, het is zeker niks persoonlijks maar hij heeft moeite om het team scherp te krijgen dit is altijd al zo geweest.
Plus het feit dat zijn speelstijl niet echt verassend is.
Nogmaals ben fan van Meijer als persoon maar als coach is het gewoon niet goed genoeg.
Hoop dat hij het zelf ook inziet en zelf de keuze maakt dat zou wel netjes zijn maar begrijp ook wanneer hij dit niet doet.

-
- Contacteer:
Panucci schreef: ↑ma 17 feb 2025, 09:11[quote="De Kletskop" post_id=<a href="tel:1297957">1297957</a> time=<a href="tel:1739773863">1739773863</a> user_id=118]
Je kunt er uren over lullen en een johnny kan de boel plat nuanceren wat ie wil.

[/quote]

Ik zie Meijer dit niet meer op de rit krijgen. Het was een parodie op voetbal gister.