Rogier Meijer

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.
necnmgn
Contacteer:

Re: Rogier Meijer

Bericht door necnmgn »

Gerard Lopez schreef:
do 06 jun 2024, 14:58
Goed dat ze die Greveraars eruit gekickt hebben voor z'n wanprestatie die ons Europees voetbal gekost heeft. Laat die man maar ergens anders als een kip zonder kop langs de kant staan coachen.
:biggrin: zullen ze Otten doorschuiven?

pjottr
Contacteer:

Bericht door pjottr »

Gerard Lopez schreef:
do 06 jun 2024, 14:58
Goed dat ze die Greveraars eruit gekickt hebben voor z'n wanprestatie die ons Europees voetbal gekost heeft. Laat die man maar ergens anders als een kip zonder kop langs de kant staan coachen.
Misschien zoekt der Peter nog een assistent

burp
Contacteer:

Bericht door burp »

Cris Soler en Martijn Hoekstra vormen nieuwe performance staf N.E.C.
https://www.nec-nijmegen.nl/nieuws/nieu ... n.e.c..htm

bertje
Contacteer:

Bericht door bertje »

burp schreef:
ma 01 jul 2024, 13:20
Was die Segers dat bijdehante hardlooptrainertje die iedereen voordeed wat ze moesten doen bij de warming up?
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Napoleon
Contacteer:

Bericht door Napoleon »

burp schreef:
Dit worden je belangrijkste aankopen van het seizoen. De fitheid bij de selectie de laatste jaren was echt om te huilen.
Come on Wilfried Bony!

zoete aardbei
Contacteer:

Bericht door zoete aardbei »

nou,niet echt enorme cv's en weer iemand van de Graafschap.Daar is de jeugdopleiding al in handen van gegeven met het bekende resultaat.
En een personal trainer..

Haal nou eens iemand van het kaliber Lindeman.

De Kletskop
Contacteer:

Bericht door De Kletskop »

bertje schreef:
ma 01 jul 2024, 13:30
burp schreef:
Was die Segers dat bijdehante hardlooptrainertje die iedereen voordeed wat ze moesten doen bij de warming up?
Ik wacht nog steeds op het moment dat een speler zo iemand negeert.

kdl
Contacteer:

Bericht door kdl »

Napoleon schreef:
ma 01 jul 2024, 13:34
burp schreef:
Dit worden je belangrijkste aankopen van het seizoen. De fitheid bij de selectie de laatste jaren was echt om te huilen.
:withstupid:

jackkreta
Contacteer:

Bericht door jackkreta »

bertje schreef:
burp schreef:
Gebeurt bij veel clubs, ook Nederlands Elftal.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

bertje
Contacteer:

Bericht door bertje »

jackkreta schreef:
ma 01 jul 2024, 14:59
bertje schreef:
burp schreef:
Zeker hoor, en als het effect heeft helemaal prima. Het is alleen nogal potsierlijk als de fitheid aardig beroerd is en hij zo interessant staat te doen. Zorg eerst dan ff dat het team gewoon fit is..
Sticks and stones may break my bones, but there will always be something to offend a feminist.

Jota
Contacteer:

Bericht door Jota »

bertje schreef:
ma 01 jul 2024, 16:40
jackkreta schreef:
bertje schreef:
burp schreef:
Zeker hoor, en als het effect heeft helemaal prima. Het is alleen nogal potsierlijk als de fitheid aardig beroerd is en hij zo interessant staat te doen. Zorg eerst dan ff dat het team gewoon fit is..
Eens. Is een beetje voor de bühne.
Je kan gewoon de pionnen neerzetten en instructies geven. Is niet al te ingewikkeld.
En indien ik zelf die rol vorig jaar had gehad dan had ik me kapot geschaamd voor de matige fitheid van de selectie.

De Kletskop
Contacteer:

Bericht door De Kletskop »

Jota schreef:
ma 01 jul 2024, 18:16
bertje schreef:
ma 01 jul 2024, 16:40
jackkreta schreef:
bertje schreef:
burp schreef:
Eens. Is een beetje voor de bühne.
Je kan gewoon de pionnen neerzetten en instructies geven. Is niet al te ingewikkeld.
En indien ik zelf die rol vorig jaar had gehad dan had ik me kapot geschaamd voor de matige fitheid van de selectie.
Het zijn volwassen kerels, die prima zelf een warming up kunnen doen.
Ze laten zich als een kleuter behandelen.

burp
Contacteer:

Bericht door burp »

Zoals verwacht geen Rinus Michelsaward.

Hier was de nominatie eigenlijk al een prijs. :tu: :sjaal:

Polleke
Contacteer:

Bericht door Polleke »

burp schreef:
wo 03 jul 2024, 22:12
Zoals verwacht geen Rinus Michelsaward.

Hier was de nominatie eigenlijk al een prijs. :tu: :sjaal:
Gaat feitelijk bijna altijd naar de best presterende club, zelden naar de best presterende trainer.

H-Zenkamp
Contacteer:

Bericht door H-Zenkamp »

https://www.vi.nl/nieuws/trainersnestor ... se-voetbal

Arsène Meijer. Oké hij zal de 22 jaar van Wenger niet halen, lijkt me maar het is m.i. goed voor onze naam als club dat we nog wat jaren doorgaan.
★★

harold
Contacteer:

Bericht door harold »

Ook een goed teken en mogen we trots op zijn.

Voorwaarts
Contacteer:

Bericht door Voorwaarts »

harold schreef:
di 09 jul 2024, 21:55
Ook een goed teken en mogen we trots op zijn.
Zeker een goed teken dat er rust is.
Ik gun Rogier, nec en mijzelf een mooie succesvolle start van de competitie
eens een nec-er, altijd een nec-er

Elwood
Contacteer:

Bericht door Elwood »

H-Zenkamp schreef:
di 09 jul 2024, 21:13

Arsène Meijer. Oké hij zal de 22 jaar van Wenger niet halen, lijkt me maar het is m.i. goed voor onze naam als club dat we nog wat jaren doorgaan.
Mooi bericht! van mij mag hij het record van Wenger gaan aanvallen. Prima trainert.
We got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Polleke
Contacteer:

Bericht door Polleke »

Elwood schreef:
di 09 jul 2024, 22:28
H-Zenkamp schreef:

Mooi bericht! van mij mag hij het record van Wenger gaan aanvallen. Prima trainert.
Goede stap idd... kan me niet heugen dat we zo lang een trainer hebben gehad. Maar in hoeverre is dit de situatie omdat hij geen andere opties had.

RobertvdW
Contacteer:

Bericht door RobertvdW »

Polleke schreef:
wo 10 jul 2024, 02:35
Elwood schreef:
di 09 jul 2024, 22:28
H-Zenkamp schreef:

Goede stap idd... kan me niet heugen dat we zo lang een trainer hebben gehad. Maar in hoeverre is dit de situatie omdat hij geen andere opties had.
Nou, ik kan me Jan Remmers nog heel goed herinneren. Hij trainde ons van 1961 - 1970 (9 seizoenen!) en bracht NEC van de kelder van de toenmalige tweede divisie naar de ERE-divisie. Degelijke trainer in part-time dienst. Ik heb twee jaar onder hem getraind; in speelde destijds in het tweede van NEC (nu Jong-NEC). Ik vond het een sympathieke man, die ook belangstelling voor b.v de studie waarmee ik bezig was. Fijne herinneringen aan hem! Als redacteur van de NEC-flitsen heb ik, samen met Herman van Eldik en Ad de Laat nog een interview met hem afgenomen. Hij was daarin heel open en nam uitgebreid de tijd voor ons. Evenals trouwens Wiel Coerver, die ons bij hem thuis uitnodigde en ook die avond geen blad voor de mond nam. het werd nachtwerk! Een schitterende, zeer authentieke man!

jackkreta
Contacteer:

Bericht door jackkreta »

AST
FEELGOOD
PUZZEL
Amateurvoetbal
Vitesse
NEC
Olympische Spelen
De Graafschap
Regiosport
Voetbal
Voetbalcenter
Tour de France
Meer sport

NEC-trainer Rogier Meijer peinst wat af op het trainingskamp in Oostenrijk.
PREMIUM
NEC-trainer Rogier Meijer peinst wat af op het trainingskamp in Oostenrijk. © NEC
Meijer by far langst zittende trainer in Nederland, maar voor hoelang nog bij NEC? ‘Ik wil een stap maken’
Rogier Meijer overleefde heel wat stormen bij NEC. Inmiddels is de 42-jarige Doetinchemmer niet meer weg te denken uit De Goffert. Al komt het moment van vertrek wel dichterbij. ,,Als ik filmpjes zie en verhalen lees waarin fans ‘sorry Rogier’, zeggen, kan ik daar hardop om lachen.”

Jeroen Bijma 19-07-24, 20:05
3 REACTIES
Rogier Meijer zag onlangs een bericht op de website van Voetbal International dat hij verreweg de langst zittende trainer is in het Nederlandse betaald voetbal. Hij is de enige coach die eerder dan 1 juli 2023 is aangesteld bij zijn club. Meijer staat voor zijn zesde seizoen als eindverantwoordelijke van NEC, al telt hij zelf 2019-2020 niet mee omdat hij het hoofdtrainerschap toen deelde met François Gesthuizen en Adrie Bogers.

,,Hoe dan ook is het een lange periode, zeker bij NEC”, zegt Meijer. ,,Dat ik hier al zo lang zit, komt denk ik omdat NEC mijn eerste club is als trainer. Ik ben in ontwikkeling en leer van dingen die ik wel of niet heb gedaan. NEC is ook in ontwikkeling. Na de promotie naar de eredivisie hebben we samen grote stappen gezet. Dus we passen goed bij elkaar. Daarom houd ik het hier misschien wat langer vol dan te doen gebruikelijk in de voetballerij.”

Waar Meijer zijn hele spelerscarrière bij De Graafschap voetbalde, is hij toch echt niet van plan om zijn hele trainersloopbaan bij NEC op de bank te zitten. De oud-middenvelder bewondert types als Guy Roux (43 jaar bij AJ Auxerre), Sir Alex Ferguson (27 jaar bij Manchester United), Arsène Wenger (22 jaar bij Arsenal), maar ziet voor zichzelf een ander pad weggelegd.

,,Het is niet mijn ambitie om tot het einde van mijn trainerscarrière bij NEC te werken. Ik wil een stap maken, niet zeggende dat dit mijn laatste jaar is. Het lijkt me gaaf om ooit naar het buitenland te gaan en te kijken of ik me daar red met mijn voetbalfilosofie en manier van leiding geven. Ik heb bij NEC veel buitenlandse spelers onder mijn hoede en hen vraag ik weleens hoe het eraan toegaat in hun land. Dus een andere cultuur trekt me wel.”

Tekst gaat verder onder de foto

NEC-trainer Rogier Meijer en oud-speler Jeffrey Leiwakabessy vieren samen een feestje met de supporters na de zege vorig seizoen op Vitesse.
NEC-trainer Rogier Meijer en oud-speler Jeffrey Leiwakabessy vieren samen een feestje met de supporters na de zege vorig seizoen op Vitesse. © Broer van den Boom
Meijer is al vanaf het begin succesvol bij NEC, maar vorig seizoen combineerde hij uitstekende prestaties (bekerfinale en een zesde plaats in de eredivisie) ook nog eens met attractief aanvallend voetbal. Het zorgde ervoor dat de hevige kritiek op zijn persoon volledig verstomde en hij zelfs voor het eerst werd toegezongen door de NEC-fans.

,,Ik vind het niet per se mooi dat ik het sentiment bij de supporters heb gedraaid, maar wel dat zij herkennen dat we op een andere manier voetballen en dat we vreugde op de tribunes hebben gebracht. Aan het begin van het seizoen was het zogenaamd drie keer niks en het doet me wel wat dat we uiteindelijk een puntenrecord hebben behaald en de bekerfinale hebben bereikt.”

,,Als ik dan filmpjes zie en verhalen lees waarin fans ‘sorry Rogier’, zeggen, kan ik daar hardop om lachen. Ik hou van dat soort humor. Of zij zich aan hun woord houden en nooit meer een onvertogen woord over mij roepen? Nee, dat denk ik niet, haha. Maar zo hoort het ook als supporter. Als het goed gaat met je cluppie ben je blij en als het slecht gaat, ben je boos.”

Als ik bij het sporten van mijn dochter of zoon ga kijken en er gebeurt iets met hen, dan raakt me dat meer dan dat mezelf iets overkomt
Rogier Meijer, Trainer NEC
Meijer kreeg in de eerste helft van vorig seizoen heel wat te slikken. Een busopwachting, spandoeken, spreekkoren, waarbij telkens zijn ontslag werd geëist door NEC-fans. Op vragen wat dat met hem deed of dat hij de druk voelt, reageerde hij altijd stoïcijns en ontkennend. Nooit liet hij voor de camera’s merken dat die situatie iets in hem losmaakte.

,,Ik probeer altijd kalm over te komen in de media, maar het is niet zo dat ik een toneelstukje opvoer. Ik ben van nature nuchter en rustig. Als ik bij het sporten van mijn dochter of zoon ga kijken en er gebeurt iets met hen, dan raakt me dat meer dan dat mezelf iets overkomt. Ik kan alles vrij makkelijk van me afzetten. Dat is wellicht een voordeel in het trainersvak.”

,,Ik toon ook wel degelijk af en toe mijn emoties. De spelers zullen mij anders kennen dan als ik voor een camera sta. Ik kan boos of teleurgesteld zijn. Alleen wil ik daar nooit te lang in blijven hangen. Ik hou niet van een slechte sfeer in de kleedkamer of op het veld. Dat vind ik super naar om te ervaren. Het is voor mij belangrijk dat de jongens serieus bezig zijn, maar ook vooral plezier uitstralen met elkaar.”

Ik woon al mijn hele leven in Doetinchem, maar ook Nijmegen voelt als thuis
Rogier Meijer, Trainer NEC
Komend seizoen wordt misschien wel de moeilijkste van Meijer in dienst van NEC. Het voorgaande seizoen valt voor de club nauwelijks te evenaren of zelfs te overtreffen. Toen zat zo’n beetje alles mee: een gelukkige bekerloting en het elftal was ontzettend effectief. Wat wel scheelt is dat de basisploeg nagenoeg intact is gebleven.

,,Enig realisme zou dit seizoen op zijn plaats zijn. We moeten niet verwachten dat we vorig seizoen zomaar even herhalen. We hebben veel spelers weten te behouden, maar toch is het aan het begin altijd weer even puzzelen. Bovendien hebben we een moeilijke competitiestart met duels met de top vier in de eerste zeven speelrondes. We hebben waarschijnlijk wat tijd nodig, maar uiteindelijk gaan we weer een goed seizoen draaien.”

,,Ik zou heel graag NEC nog naar Europees voetbal willen leiden. En dan zien we volgend jaar wel weer wat de toekomst brengt. Ik had deze zomer al naar een andere club kunnen gaan, maar ik ben voor mijn gevoel hier nog niet klaar. Ik ruil wat ik bij NEC heb niet zomaar in. Deze club is echt in mijn hart gekomen. Ik woon al mijn hele leven in Doetinchem, maar ook Nijmegen voelt als thuis.”
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Plaats reactie