Selectie 2020/2021

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.
Gebruikersavatar
Dirk Eijlander
Berichten: 2648
Lid geworden op: wo 13 aug 2008, 20:38
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door Dirk Eijlander »

Ik snap sommige azijnzeikers hier echt niet, als ik die post hierboven bekijk en de omstandigheden waarin we verkeren meeneem, kan ik toch niets anders zeggen dan dat dit voor kkd begrippen echt een goede uitgebalanceerde selectie is. Prima basiselftal en vooral een uitstekende bank, ik geloof nog steeds dat als Meijer de koppies fris krijgt/houdt we echt wel mee kunnen doen voor de top 2. :sjaal:
Edit: de laatste post op de vorige pagina :biggrin:
Al is mijn naam Dirk of Dick, NEC's beste spits ooit, dat...... is Koki Ogawa :sjaal:

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26896
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door De Kletskop »

Dirk Eijlander schreef:
vr 16 okt 2020, 15:02
Ik snap sommige azijnzeikers hier echt niet, als ik die post hierboven bekijk en de omstandigheden waarin we verkeren meeneem, kan ik toch niets anders zeggen dan dat dit voor kkd begrippen echt een goede uitgebalanceerde selectie is. Prima basiselftal en vooral een uitstekende bank, ik geloof nog steeds dat als Meijer de koppies fris krijgt/houdt we echt wel mee kunnen doen voor de top 2. :sjaal:
Edit: de laatste post op de vorige pagina :biggrin:
:withstupid: voor het eerst in jaren worden we er vaak niet zwakker op als we wisselen, bovendien hebben we een selectie waar de supporter zich mee kan identificeren.

Gerd
Berichten: 2754
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 21:34
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door Gerd »

:withstupid:

Mcel
Berichten: 3973
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door Mcel »

De Kletskop schreef:
vr 16 okt 2020, 15:19
Dirk Eijlander schreef:
vr 16 okt 2020, 15:02
Ik snap sommige azijnzeikers hier echt niet, als ik die post hierboven bekijk en de omstandigheden waarin we verkeren meeneem, kan ik toch niets anders zeggen dan dat dit voor kkd begrippen echt een goede uitgebalanceerde selectie is. Prima basiselftal en vooral een uitstekende bank, ik geloof nog steeds dat als Meijer de koppies fris krijgt/houdt we echt wel mee kunnen doen voor de top 2. :sjaal:
Edit: de laatste post op de vorige pagina :biggrin:
:withstupid: voor het eerst in jaren worden we er vaak niet zwakker op als we wisselen, bovendien hebben we een selectie waar de supporter zich mee kan identificeren.
:withstupid:
Menig KKD-club zou onderstaand elftal op de been willen kunnen brengen. Bij ons is dit de bank:

Branderhorst
Sanniez - Odenthal - Van Ottele - Culhaci
Proper - Barreto
Fase - Beekman - Ondaan - Sellouf

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11717
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door DJTEEF! »

Helemaal mee eens, behalve dat ik ons niet zie meedoen om de eerste twee plekken. Ik denk dat we daarvoor wat te onervaren zijn (we gaan een paar keer door de ondergrens zakken) en we missen een spits die er 25 maakt. Plek 4-5 zal het wel worden.

Dit bij elkaar houden (maximaal 1 speler verkopen) en kwaliteitsaankopen op 2 plekken en volgend seizoen doe je mee.

Voorwaarts
Berichten: 4180
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 16:50
Locatie: nmgn
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door Voorwaarts »

DJTEEF! schreef:
zo 18 okt 2020, 08:43
Helemaal mee eens, behalve dat ik ons niet zie meedoen om de eerste twee plekken. Ik denk dat we daarvoor wat te onervaren zijn (we gaan een paar keer door de ondergrens zakken) en we missen een spits die er 25 maakt. Plek 4-5 zal het wel worden.

Dit bij elkaar houden (maximaal 1 speler verkopen) en kwaliteitsaankopen op 2 plekken en volgend seizoen doe je mee.
Dit team is groeiende en daarvan weten we nog niet wat de bovenkant zal zijn. Evenzo van sommige concurrente teams die ook redelijk nieuw samengesteld zijn.

Ik heb er in ieder geval zin in.
Het is ook heerlijk om al die lachende plezier hebbende koppies te zien bij nec. Plezier is de basis !

En de coach past zijn basis niet te snel en niet te langzaam aan. Verstandig wisselbeleid (tot nog toe)
eens een nec-er, altijd een nec-er

Boer Janssen
Berichten: 1199
Lid geworden op: ma 05 dec 2016, 23:07
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door Boer Janssen »

DJTEEF! schreef:
zo 18 okt 2020, 08:43
Helemaal mee eens, behalve dat ik ons niet zie meedoen om de eerste twee plekken. Ik denk dat we daarvoor wat te onervaren zijn (we gaan een paar keer door de ondergrens zakken) en we missen een spits die er 25 maakt. Plek 4-5 zal het wel worden.

Dit bij elkaar houden (maximaal 1 speler verkopen) en kwaliteitsaankopen op 2 plekken en volgend seizoen doe je mee.
Niet nodig, hoor! We beschikken over genoeg spelers die kunnen scoren en dat ook regelmatig doen. Als je een behoorlijk aantal scorende spelers hebt is een veelscorende aanvaller als bijvoorbeeld van Hooijdonk of Kaj van Rooij niet eens zo nodig. Plek 4-5 klinkt wel realistisch maar ik wordt langzamerhand ook steeds optimistischer over onze kansen op (directe of indirecte) promotie. Of we per se een paar keer door de ondergrens gaan zakken waag ik ook te betwijfelen. Het kan, maar het hoeft geenszins. Mindere wedstrijden zullen er wel bij zitten maar dat hoeft geen noodlottige gevolgen te hebben.

Brabander
Berichten: 1598
Lid geworden op: vr 19 aug 2016, 18:04
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door Brabander »

Wij hebben Ondaan!!!

Boer Janssen
Berichten: 1199
Lid geworden op: ma 05 dec 2016, 23:07
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door Boer Janssen »

Brabander schreef:
ma 19 okt 2020, 08:45
Wij hebben Ondaan!!!
Waar is de rubriek 'Rogier Meijer' gebleven? Kon hem niet vinden, kan aan mij liggen. Ik had graag willen schrijven dat het heel lang geleden is dat ik zo tevreden was met een NEC-hoofdtrainer. Daarvoor moet ik echt terug naar Ruud Brood in ons kampioensjaar. Deze nuchtere, rustige en intelligente Achterhoeker is de juiste man op de juiste plaats voor ons NEC. De goede sfeer in het team is ook in hoge mate aan hem te danken. Hij schenkt vertrouwen en weet bij veel spelers de juiste snaar te raken.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door Legendario »

Boer Janssen schreef:
za 31 okt 2020, 17:15
Brabander schreef:
ma 19 okt 2020, 08:45
Wij hebben Ondaan!!!
Waar is de rubriek 'Rogier Meijer' gebleven? Kon hem niet vinden, kan aan mij liggen. Ik had graag willen schrijven dat het heel lang geleden is dat ik zo tevreden was met een NEC-hoofdtrainer. Daarvoor moet ik echt terug naar Ruud Brood in ons kampioensjaar. Deze nuchtere, rustige en intelligente Achterhoeker is de juiste man op de juiste plaats voor ons NEC. De goede sfeer in het team is ook in hoge mate aan hem te danken. Hij schenkt vertrouwen en weet bij veel spelers de juiste snaar te raken.
Alstublieft: viewtopic.php?p=988067#p988067
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Nijmegen0413
Berichten: 10698
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door Nijmegen0413 »

Winterstop, tijd om te evalueren:

Alblas: heef je er een aantal keer doorheen gesleept met cruciale reddingen en is voor KKD begrippen een top keeper. Punt: 7/7,5.

Van Rooij: leek de laatste weken in een vormdipje te verkeren, maar is over het algemeen een meer dan stabiele kracht. Punt: 6,5

Odenthal: in het diepe gegooid op een voor hem nieuwe positie. De potentie was zichtbare maar heeft ons, met name, uit bij de Graafschap punten gekost. Punt: 5.

Bukusu: veel geblesseerd, maar als hij speelde was het overtuigend en imponerend. Kostte ons punten bij Den Bosch. Punt: 6,5.

V Ottele: stond plots in de basis en liet zien waarom er zoveel vertrouwen in hem is. Na een gemiste penalty en een fout tegen MVV werd hij geslachtofferd. De potentie spat er vanaf. Punt: 6,5.

V Eijden: vaak soeverein, sober en ongelofelijk belangrijk. In het veld qua daden de enige echte aanvoerder en leider. Punt: 7,5.

El Karouani: met 3 goals 6 assist is Souf onze MVP. Laat verdedigend nog wel steken vallen. Maar is de revelatie van dit seizoen. Punt: 8.

Vet: je mist hem pas als hij er niet is. Desondanks ben ik van mening dat Vet in sommige situaties (als je achter staat) eerder gewisseld mag worden. Verder een oerdegelijke stofzuiger. Punt: 7.

Barreto: de 1e wedstrijd was veelbelovend, daarna viel Edgar terug en werd hij uiteindelijk vervangen door Vet. Laatste weken speelde hij zich weer in de basis. Over het algemeen houdt het niet over en vind ik Edgar ietwat tegenvallen. Al kan dat ook aan mijn verwachtingen liggen. Punt: 5,5.

Proper: een verdomd goede voetballer die de pech had dat hij uit bij De Graafschap met Bruijn naast zich volledig werd overlopen. Met een aantal goede invalbeurten klopt hij nu op de deur. Punt: 5,5.

Bruijn: een te goede voetballer voor ons niveau. Daar moet Jordy zelf ook soms iets meer rekening mee houden in zijn passing. Verder met zijn rendement erg belangrijk, maar we mogen meer van Jordy verwachten. Punt: 7.

Vd Sluijs: een sierlijke voetballer die op een voor hem nieuwe positie bij vlagen zijn kwaliteit liet zien. Vooral als invaller bracht hij vaak iets extra’s. Erg veel potentie. Punt: 6,5.

Sellouf: 1 goede wedstrijd en verder 0 rendement en veel erfenis. Jammer, want vind Sellouf normaal gesproken een leuke voetballer om naar te kijken. Punt: 4,5.

Okita: voor iemand met zijn kwaliteiten valt het echt heel, heel, heel erg tegen. 2/3 redelijke wedstrijden. Verder was het helemaal niks. Hopen dat hij ergens weer zijn vorm vandaan haalt. Punt: 3,5.

Janga: in de uitwedstrijd bij Volendam leek het ergens op. Daarvoor en daarna geen minuut meer. Loopt verkeerd, heeft geen techniek, is een matig aanspeelpunt en heeft geen snelheid. Deze kan in het rijtje bij Roman. Degene die Janga gescout heeft moet per direct ontslagen worden.
Punt: 3,5.

Ondaan: begon sterk en legde de lat hoog voor zichzelf. Viel dermate ver terug dat hij al blij mag zijn als hij in mag vallen. Al kan ik ergens wel begrijpen dat hij (voornamelijk als invaller) iets kan toevoegen. Punt: 4.

Tavsan: zelden heb ik een NEC speler gezien waaraan je ziet dat die buitengewoon goed kan voetballen, maar waar het er zo weinig uitkomt. Hopen dat hij het snel kan laten zien. Punt: 5.

Meijer: fungeert als een uithangbord voor de club en komt in de media goed over. Is niet bang om te wisselen (zowel spelers en systemen). Echter mis ik ooit een plan B. Maar tot op heden (al helemaal in vergelijking met het verleden) vind ik dat we een goede trainer hebben met veel potentie. Die misschien zelfs het maximale uit de selectie haalt.. Punt: 7.

Ik ben benieuwd wat jullie vinden.

Fase, Beekman, de Wolf etc. zijn in mijn ogen te weinig in actie gekomen.

Gebruikersavatar
Keizerstad1994
Berichten: 7326
Lid geworden op: wo 06 jul 2011, 21:08
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door Keizerstad1994 »

Mijn analyse: het is natuurlijk flink balen dat je er in de laatste wedstrijd van de 1e seizoenshelft eigenlijk voor zorgt dat de tweede seizoenshelft er niet (echt) meer toe doet. We laten het constant na om de bovenste ploegen echt op de huid te zitten of zelfs te overstijgen, maar tenzij er iets geks gebeurt zullen we ook altijd de play-offs halen. Iets met een servet en een tafellaken.

Selectiewijs hebben we t.o.v. van vorig jaar imo absoluut een kwaliteitsimpuls gemaakt. Achterin staat het goed, meerdere prima centrale verdedigers en de backs ontwikkelen zich sterk. Centraal op het middenveld zijn we ook sterk bezet met o.a. Bruijn, Proper, Vet, Barreto en hopelijk kan De Wolf goed aanhaken. Dat zie je ook terug in het spel: we geven in principe weinig weg en onze controleurs staan meestal hun mannetje. Dat is in eerste instantie wel de basis om te presteren.

Dan komen we bij de grote problemen in deze selectie, te beginnen met de nummer 10-positie, een positie die eigenlijk sinds het vertrek van Kadioglu 2,5 jaar geleden nooit echt helemaal goed is ingevuld. Ook dit seizoen missen we weer een echte 10 met creativiteit en scorend vermogen. Bruijn is geen klassieke 10 en Beekman komt voetballend tekort. VD Sluijs zou deze positie misschien nog het beste invullen maar is erg jong en moet veel stappen zetten. Maar het grootste pijnpunt is natuurlijk de aanval. Tavsan heeft veel potentie, dus die wisselvalligheid wil ik nog wel op de koop toenemen. Dat Okita al 1,5 jaar amper iets raakt vind ik persoonlijker veel kwalijker. En centraal komen Janga (die ik in eerste instantie al nooit gehaald zou hebben) en Ondaan gewoon tekort. Vooral Janga vind ik een verschrikking.

Conclusie: over het algemeen genomen gaat er meer goed dan fout. De organisatie staat prima en er wordt echt wel geprobeerd om volgens een bepaald idee te voetballen (al was daar vandaag weinig van te zien). Grote probleem is dat de selectie niet in balans is, d.w.z. het sterke gedeelte achterin en controlerend op het middenveld loopt qua niveau niet in de pas met het gebrek aan kwaliteit voorin. Wat dat betreft vond ik de discussie of er 4-3-3 of 4-4-2 gespeeld moest worden ook eentje in de marge: met onze selectie kom je in bepaalde wedstrijden gewoon in de problemen, ongeacht het systeem. 4-3-3 is een goed systeem als je er de spelers voor hebt, maar die hebben wij niet helemaal. Daarom is/was de switch naar 4-4-2 zeer begrijpelijk i.m.o., en zou het ook mijn systeem zijn in de 2e seizoenshelft. Wat dat betreft is het overduidelijk wat er t.o.v. komend seizoen moet gebeuren op spelersgebied: een echte nummer 10, een goede buitenspeler en een sterke spits en je gaat hele hoge ogen gooien. Want de potentie is er absoluut.
'Justice knows every mans number'

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26896
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door De Kletskop »

Een 6,5 voor Bart is lachwekkend.
Je backs zijn je beste spelers de 1e seizoenshelft.

Nijmegen0413
Berichten: 10698
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door Nijmegen0413 »

De Kletskop schreef:
za 19 dec 2020, 19:10
Een 6,5 voor Bart is lachwekkend.
Je backs zijn je beste spelers de 1e seizoenshelft.
Ik vind dat er inmiddels meer verwacht mag worden van Bart. Dat in combinatie met een vorm dip maakt dat ik uitkwam op een 6,5.

zoete aardbei
Berichten: 7864
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 10:35
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door zoete aardbei »

Keizerstad1994 schreef:
za 19 dec 2020, 19:09
Mijn analyse: het is natuurlijk flink balen dat je er in de laatste wedstrijd van de 1e seizoenshelft eigenlijk voor zorgt dat de tweede seizoenshelft er niet (echt) meer toe doet. We laten het constant na om de bovenste ploegen echt op de huid te zitten of zelfs te overstijgen, maar tenzij er iets geks gebeurt zullen we ook altijd de play-offs halen. Iets met een servet en een tafellaken.

Selectiewijs hebben we t.o.v. van vorig jaar imo absoluut een kwaliteitsimpuls gemaakt. Achterin staat het goed, meerdere prima centrale verdedigers en de backs ontwikkelen zich sterk. Centraal op het middenveld zijn we ook sterk bezet met o.a. Bruijn, Proper, Vet, Barreto en hopelijk kan De Wolf goed aanhaken. Dat zie je ook terug in het spel: we geven in principe weinig weg en onze controleurs staan meestal hun mannetje. Dat is in eerste instantie wel de basis om te presteren.

Dan komen we bij de grote problemen in deze selectie, te beginnen met de nummer 10-positie, een positie die eigenlijk sinds het vertrek van Kadioglu 2,5 jaar geleden nooit echt helemaal goed is ingevuld. Ook dit seizoen missen we weer een echte 10 met creativiteit en scorend vermogen. Bruijn is geen klassieke 10 en Beekman komt voetballend tekort. VD Sluijs zou deze positie misschien nog het beste invullen maar is erg jong en moet veel stappen zetten. Maar het grootste pijnpunt is natuurlijk de aanval. Tavsan heeft veel potentie, dus die wisselvalligheid wil ik nog wel op de koop toenemen. Dat Okita al 1,5 jaar amper iets raakt vind ik persoonlijker veel kwalijker. En centraal komen Janga (die ik in eerste instantie al nooit gehaald zou hebben) en Ondaan gewoon tekort. Vooral Janga vind ik een verschrikking.

Conclusie: over het algemeen genomen gaat er meer goed dan fout. De organisatie staat prima en er wordt echt wel geprobeerd om volgens een bepaald idee te voetballen (al was daar vandaag weinig van te zien). Grote probleem is dat de selectie niet in balans is, d.w.z. het sterke gedeelte achterin en controlerend op het middenveld loopt qua niveau niet in de pas met het gebrek aan kwaliteit voorin. Wat dat betreft vond ik de discussie of er 4-3-3 of 4-4-2 gespeeld moest worden ook eentje in de marge: met onze selectie kom je in bepaalde wedstrijden gewoon in de problemen, ongeacht het systeem. 4-3-3 is een goed systeem als je er de spelers voor hebt, maar die hebben wij niet helemaal. Daarom is/was de switch naar 4-4-2 zeer begrijpelijk i.m.o., en zou het ook mijn systeem zijn in de 2e seizoenshelft. Wat dat betreft is het overduidelijk wat er t.o.v. komend seizoen moet gebeuren op spelersgebied: een echte nummer 10, een goede buitenspeler en een sterke spits en je gaat hele hoge ogen gooien. Want de potentie is er absoluut.
Er wordt veel en veel teveel geluld over systemen en of het wel of niet goed staat.We hebben inmiddels zoveel matige wedstijden gezien tegen hele zwakke broeders.Blijkbaar staat het allemaal niet zo goed.Hoe is het mogelijk dat we voor het 2e seizoen geen nummer 10 hebben.En we een dramatische voorhoede hebben.Er moet echt heel veel gebeuren wil je nog serieus meedoen om promotie.

Gebruikersavatar
necnmgn
Berichten: 15057
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 21:39
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door necnmgn »

De Kletskop schreef:
za 19 dec 2020, 19:10
Een 6,5 voor Bart is lachwekkend.
Je backs zijn je beste spelers de 1e seizoenshelft.
De laatste weken is Bart ook niks beter dan de rest. Zeventje zou ik hem geven. Overigens in potentie de speler die het verst gaat komen!

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26896
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door De Kletskop »

necnmgn schreef:
za 19 dec 2020, 20:25
De Kletskop schreef:
za 19 dec 2020, 19:10
Een 6,5 voor Bart is lachwekkend.
Je backs zijn je beste spelers de 1e seizoenshelft.
De laatste weken is Bart ook niks beter dan de rest. Zeventje zou ik hem geven. Overigens in potentie de speler die het verst gaat komen!
Klopt. Maar overall zijn hij en el K. Je beste spelers in de 1e competitie helft. Als je dan anderen een hoger cijfer geeft vind ik dat niet terecht tov dit duo.
Bruin geef je bijv een hoog cijfer ivm zijn vrije trappen en af en toe een geniale bal, maar die heeft echt onder zijn niveau gespeeld de 1e competitie helft.

Mcel
Berichten: 3973
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 12:23
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door Mcel »

Keizerstad1994 schreef:
za 19 dec 2020, 19:09
Mijn analyse: het is natuurlijk flink balen dat je er in de laatste wedstrijd van de 1e seizoenshelft eigenlijk voor zorgt dat de tweede seizoenshelft er niet (echt) meer toe doet. We laten het constant na om de bovenste ploegen echt op de huid te zitten of zelfs te overstijgen, maar tenzij er iets geks gebeurt zullen we ook altijd de play-offs halen. Iets met een servet en een tafellaken.

Selectiewijs hebben we t.o.v. van vorig jaar imo absoluut een kwaliteitsimpuls gemaakt. Achterin staat het goed, meerdere prima centrale verdedigers en de backs ontwikkelen zich sterk. Centraal op het middenveld zijn we ook sterk bezet met o.a. Bruijn, Proper, Vet, Barreto en hopelijk kan De Wolf goed aanhaken. Dat zie je ook terug in het spel: we geven in principe weinig weg en onze controleurs staan meestal hun mannetje. Dat is in eerste instantie wel de basis om te presteren.

Dan komen we bij de grote problemen in deze selectie, te beginnen met de nummer 10-positie, een positie die eigenlijk sinds het vertrek van Kadioglu 2,5 jaar geleden nooit echt helemaal goed is ingevuld. Ook dit seizoen missen we weer een echte 10 met creativiteit en scorend vermogen. Bruijn is geen klassieke 10 en Beekman komt voetballend tekort. VD Sluijs zou deze positie misschien nog het beste invullen maar is erg jong en moet veel stappen zetten. Maar het grootste pijnpunt is natuurlijk de aanval. Tavsan heeft veel potentie, dus die wisselvalligheid wil ik nog wel op de koop toenemen. Dat Okita al 1,5 jaar amper iets raakt vind ik persoonlijker veel kwalijker. En centraal komen Janga (die ik in eerste instantie al nooit gehaald zou hebben) en Ondaan gewoon tekort. Vooral Janga vind ik een verschrikking.

Conclusie: over het algemeen genomen gaat er meer goed dan fout. De organisatie staat prima en er wordt echt wel geprobeerd om volgens een bepaald idee te voetballen (al was daar vandaag weinig van te zien). Grote probleem is dat de selectie niet in balans is, d.w.z. het sterke gedeelte achterin en controlerend op het middenveld loopt qua niveau niet in de pas met het gebrek aan kwaliteit voorin. Wat dat betreft vond ik de discussie of er 4-3-3 of 4-4-2 gespeeld moest worden ook eentje in de marge: met onze selectie kom je in bepaalde wedstrijden gewoon in de problemen, ongeacht het systeem. 4-3-3 is een goed systeem als je er de spelers voor hebt, maar die hebben wij niet helemaal. Daarom is/was de switch naar 4-4-2 zeer begrijpelijk i.m.o., en zou het ook mijn systeem zijn in de 2e seizoenshelft. Wat dat betreft is het overduidelijk wat er t.o.v. komend seizoen moet gebeuren op spelersgebied: een echte nummer 10, een goede buitenspeler en een sterke spits en je gaat hele hoge ogen gooien. Want de potentie is er absoluut.
Hier kan ik me voor een groot deel wel in vinden.
Wel is een systeem meer dan alleen maar 4-3-3 of 4-4-2. Het gaat er daarbij om welke speler je waar neerzet. Wat zijn zijn kwaliteiten en zwaktes. Welke taak geef je hem mee. Wat zijn de ruimtes op het veld waar je hem verwacht.
Wat dat betreft heeft Meijer twee grote fouten gemaakt de afgelopen maanden: Bruijn rondom de middenlijn laten spelen en Tavsan van de rechterkant laten komen terwijl er twee andere spitsen in het centrum spelen.
Omdat we geen 10 hebben, kunnen we inderdaad geen klassieke 4-3-3 spelen en moest Meijer iets anders verzinnen. Die 4-4-2 was leuk bedacht, maar werkte niet goed genoeg doordat Bruijn en Tavsan op de verkeerde plek stonden. De 4-3-3-variant van de laatste twee weken tegen verdedigende tegenstanders klopt wel aardig tot halverwege de helft van de tegenstander, maar met de machteloze voorhoede loopt elk idee (voor zover dat er is) dood.

Wat mij betreft spelen we komende drie wedstrijden tegen voetballende tegenstanders met Bruijn - Vet - Barreto - De Wolf op het middenveld en twee spitsen ervoor. (Voor Vet, Barreto en De Wolf laat je Van Ottele, Proper en Van der Sluijs invallen) Als je geen drie in vorm zijnde aanvallers op kunt stellen, moet je met hooguit twee spelen. Zeker als je op het middenveld wel voetballers hebt, die meer aan de verwachtingen voldoen. Tavsan mag best één van die twee spitsen zijn, die is die positie gewend, maar heeft hem van Meijer nog niet gekregen. De tweede spits? Kies maar. Fase of Beekman. De anderen hebben hun kans gehad op die plek en te weinig laten zien.

Als we daarna tegen Eindhoven, Jong Utrecht, MVV en Den Bosch weer zelf de wedstrijden moeten maken doen we het met Van Ottele voor de verdediging en Proper, Bruijn en De Wolf tussen hem en de twee spitsen. Dan spelen we in ieder geval met spelers die het volgend seizoen ook moeten doen.

We hebben nu in ieder geval gezien wat niet werkt.

AyniL
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 15 sep 2017, 08:22
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door AyniL »

Wel bijzonder dat in de laatste twee wedstrijden acht verschillende basisspelers hebben gescoord. Over het hele seizoen hebben zelfs alle veldspelers uit de huidige basis een keer een doelpunt gemaakt. Sterker nog: dat geldt ook voor de 5 invallers van gisteren. We hebben niet echt een topscorer, maar iedereen kan wel een doelpunt maken.
All you need is Lok

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38417
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door mschr »

AyniL schreef:
za 06 mar 2021, 10:22
Wel bijzonder dat in de laatste twee wedstrijden acht verschillende basisspelers hebben gescoord. Over het hele seizoen hebben zelfs alle veldspelers uit de huidige basis een keer een doelpunt gemaakt. Sterker nog: dat geldt ook voor de 5 invallers van gisteren. We hebben niet echt een topscorer, maar iedereen kan wel een doelpunt maken.
en welke aanvaller maakt het mogelijk dat anderen scoren?

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9348
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door Polleke »

mschr schreef:
za 06 mar 2021, 10:41
AyniL schreef:
za 06 mar 2021, 10:22
Wel bijzonder dat in de laatste twee wedstrijden acht verschillende basisspelers hebben gescoord. Over het hele seizoen hebben zelfs alle veldspelers uit de huidige basis een keer een doelpunt gemaakt. Sterker nog: dat geldt ook voor de 5 invallers van gisteren. We hebben niet echt een topscorer, maar iedereen kan wel een doelpunt maken.
en welke aanvaller maakt het mogelijk dat anderen scoren?
mschr hou op.... je opmerkingen beginnen belachelijke vormen aan te nemen. "Ik wil gelijk hebben en blijf hier pushen tot ik het krijg". Je hele verhaal slaat domweg nergens op. De cijfers laten het zien, het spelbeeld laat het zien en gisteren hadden zeker 5 goals helemaal niks te maken met het spel van de speler waar jij zo op loopt te kwijlen.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38417
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door mschr »

Wie laat zich naar het middenveld terugzakken zodat er ruimte komt in het hart van de verdediging van de tegenstander? Wie is het aanspeelpunt bij elke aanval van NEC? Wie legt de bal terug op opkomende middenvelders? Het is geen toeval dat zoveel verschillende spelers scoren als NEC van systeem wisselt. Als de coaches doorhebben hoe NEC te bestrijden is, is de verrassing eraf en zijn we weer afhankelijk van pingels en vrije trappen van Bruijn.
Laatst gewijzigd door mschr op za 06 mar 2021, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.

nijmegen28
Berichten: 335
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 17:55
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door nijmegen28 »

:zzz: :zzz: :zzz: :zzz:

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38417
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door mschr »

Jezus, man! Wees voorzichtig met die pillen.

Nijmegen0413
Berichten: 10698
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door Nijmegen0413 »

mschr schreef:
za 06 mar 2021, 11:04
Wie laat zich naar het middenveld terugzakken zodat er ruimte komt in het hart van de verdediging van de tegenstander? Wie is het aanspeelpunt bij elke aanval van NEC? Wie legt de bal terug op opkomende middenvelders? Het is geen toeval dat zoveel verschillende spelers scoren als NEC van systeem wisselt. Als de coaches doorhebben hoe NEC te bestrijden is, is de verrassing eraf en zijn we weer afhankelijk van pingels en vrije trappen van Bruijn.
Als je daadwerkelijk denkt dat NEC in dit systeem goed rendeert door Janga, dan ben je nog meer de weg kwijt dan dat ik in eerste instantie dacht.
Sterker nog, ik durf zelfs te stellen dat NEC in dit systeem goed rendeert ondanks Janga.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Elwood, Jota en 28 gasten