Selectie 2020/2021

Discussies over spelers, trainers, tactiek etc.
Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16536
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door jackkreta »

Demtsjenko schreef:
vr 10 jul 2020, 13:09
Net ook even naar de training wezen kijken. Ze begonnen met een pass en trap oefening als warming up en daarna grote partij 11 tegen 11. Hierbij speelde eerst de ‘basis’ tegen de reserves. Bij de reserves deden mee: okita, velikonja en sanniez. Met name de eerste twee kregen weinig fatsoenlijke ballen, omdat de ‘basis’ veel sterker was.

Per speler:
Branderhorst: doet het oke, maar je kunt nu al zien dat Alblas het hem heel moeilijk gaat maken.
Alblas: zijn verre trappen tijdens de keepersoefeningen zijn abnormaal. Alles komt aan, keihard en loepzuiver. Oogt gretiger dan Branderhorst.
Schuurman: duidelijk de derde keeper.

Van Rooij: fel en geconcentreerd. Deed het heel erg goed, vrijwel geen balverlies, aantal keer mee naar voren, goede voorzetten.
Odenthal: redelijk. Probeert rustig te voetballen, maar krijgt het wat lastiger als er vol druk wordt gezet.
Van Eijden: voetbalt als een echte routinier. Doet geen gekke dingen en speelt erg op zeker. Geeft veel rust aan de achterhoede.
Sanniez: deed het heel behoorlijk. Wel opvallend dat hij vrijwel nooit een bal naar voren inspeelt. Bijna alles gaat terug of opzij.
El Karouani: als hij zo blijft spelen hoeft er geen nieuwe linksback bij. Ontzettend fel, verdedigend heel behoorlijk en aanvallend goed. Speelt met veel druk naar voren en vormt een leuk duo met Sellouf.

Proper: heel beweeglijk, draait makkelijk weg en laat zien dat hij in de basis hoort. Beweegt zich ook zo tussen de spelers.
Bruijn: de absolute veldmaarschalk van dit NEC. Eist bijna alle ballen op, bepaalt het tempo, scoort. Combineert fantastisch met Proper.
Beekman: speelde bij de reserves. Bij vlagen goed qua overzicht, passing af en toe wat slordig.
Van Ottele: speelde bij de ‘basis’. Begon sterk, daarna een beetje hetzelfde als Beekman.

Sellouf: gretig en zoekt graag z’n man op. Zoekt daarnaast vaak de combinatie met El Karouani. Zoals gezegd een leuk duo met veel loopvermogen en dreiging.
Okita: maakte weinig klaar bij de reserves. Wel iedere keer sublieme aannames. Helaas erg veel balverlies bij de voortzettingen. Zoekt vaak de moeilijke oplossing.
Romeny: actief en scoorde twee keer. Zeer waarschijnlijk de eerste spits. Blijft een lastig te positioneren speler. Niet een echte spits, ook geen middenvelder en ook geen buitenspeler.
Velikonja: had net als Okita bij de reserves niets in te brengen. Kreeg in het eerste partijspel slechts 1 fatsoenlijke bal. In het laatste partijspel met Proper en Bruijn achter hem werd hij veel meer betrokken en creëert dan ook meer gevaar. Kan zich opmaken voor de rol van reservespits.
Tavsan: nog erg onwennig en nauwelijks gevaarlijk geworden.

Al met al denk ik dat er best een leuk team staat. Door de jonge jongens erg gretig met veel drang naar voren. Tegelijk het gevaar van dit team met deze spelers. Zoals het team nu speelt is het te kloppen in de omschakeling. Kijkend naar hoe er nu gespeeld werd zou ik starten met:

Sellouf————————Romeny———————-—Okita
—————————————Proper————————————
————-Bruijn————————————-—Sanniez——-
El Karouani—-Odenthal—--Van Eijden—Van Rooij
————————————--Alblas————————————

Waarbij Bruijn automatisch wat meer het centrum opzoekt om de ballen op te halen en te verplaatsen...
Sanniez is misschien verrassend, maar kan zo een prima duo vormen met de veel opkomende Van Rooij. Sanniez speelde ook zekerder dan Beekman en Van Ottele. Overigens zou je Van Ottele ook nog op de plek van Odenthal kunnen zetten.
Ja maar, Mschr kan hier niets mee.
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

Nijmegen0413
Berichten: 10695
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 12:49
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door Nijmegen0413 »

Demtsjenko schreef:
vr 10 jul 2020, 13:09
Net ook even naar de training wezen kijken. Ze begonnen met een pass en trap oefening als warming up en daarna grote partij 11 tegen 11. Hierbij speelde eerst de ‘basis’ tegen de reserves. Bij de reserves deden mee: okita, velikonja en sanniez. Met name de eerste twee kregen weinig fatsoenlijke ballen, omdat de ‘basis’ veel sterker was.

Per speler:
Branderhorst: doet het oke, maar je kunt nu al zien dat Alblas het hem heel moeilijk gaat maken.
Alblas: zijn verre trappen tijdens de keepersoefeningen zijn abnormaal. Alles komt aan, keihard en loepzuiver. Oogt gretiger dan Branderhorst.
Schuurman: duidelijk de derde keeper.

Van Rooij: fel en geconcentreerd. Deed het heel erg goed, vrijwel geen balverlies, aantal keer mee naar voren, goede voorzetten.
Odenthal: redelijk. Probeert rustig te voetballen, maar krijgt het wat lastiger als er vol druk wordt gezet.
Van Eijden: voetbalt als een echte routinier. Doet geen gekke dingen en speelt erg op zeker. Geeft veel rust aan de achterhoede.
Sanniez: deed het heel behoorlijk. Wel opvallend dat hij vrijwel nooit een bal naar voren inspeelt. Bijna alles gaat terug of opzij.
El Karouani: als hij zo blijft spelen hoeft er geen nieuwe linksback bij. Ontzettend fel, verdedigend heel behoorlijk en aanvallend goed. Speelt met veel druk naar voren en vormt een leuk duo met Sellouf.

Proper: heel beweeglijk, draait makkelijk weg en laat zien dat hij in de basis hoort. Beweegt zich ook zo tussen de spelers.
Bruijn: de absolute veldmaarschalk van dit NEC. Eist bijna alle ballen op, bepaalt het tempo, scoort. Combineert fantastisch met Proper.
Beekman: speelde bij de reserves. Bij vlagen goed qua overzicht, passing af en toe wat slordig.
Van Ottele: speelde bij de ‘basis’. Begon sterk, daarna een beetje hetzelfde als Beekman.

Sellouf: gretig en zoekt graag z’n man op. Zoekt daarnaast vaak de combinatie met El Karouani. Zoals gezegd een leuk duo met veel loopvermogen en dreiging.
Okita: maakte weinig klaar bij de reserves. Wel iedere keer sublieme aannames. Helaas erg veel balverlies bij de voortzettingen. Zoekt vaak de moeilijke oplossing.
Romeny: actief en scoorde twee keer. Zeer waarschijnlijk de eerste spits. Blijft een lastig te positioneren speler. Niet een echte spits, ook geen middenvelder en ook geen buitenspeler.
Velikonja: had net als Okita bij de reserves niets in te brengen. Kreeg in het eerste partijspel slechts 1 fatsoenlijke bal. In het laatste partijspel met Proper en Bruijn achter hem werd hij veel meer betrokken en creëert dan ook meer gevaar. Kan zich opmaken voor de rol van reservespits.
Tavsan: nog erg onwennig en nauwelijks gevaarlijk geworden.

Al met al denk ik dat er best een leuk team staat. Door de jonge jongens erg gretig met veel drang naar voren. Tegelijk het gevaar van dit team met deze spelers. Zoals het team nu speelt is het te kloppen in de omschakeling. Kijkend naar hoe er nu gespeeld werd zou ik starten met:

Sellouf————————Romeny———————-—Okita
—————————————Proper————————————
————-Bruijn————————————-—Sanniez——-
El Karouani—-Odenthal—--Van Eijden—Van Rooij
————————————--Alblas————————————

Waarbij Bruijn automatisch wat meer het centrum opzoekt om de ballen op te halen en te verplaatsen...
Sanniez is misschien verrassend, maar kan zo een prima duo vormen met de veel opkomende Van Rooij. Sanniez speelde ook zekerder dan Beekman en Van Ottele. Overigens zou je Van Ottele ook nog op de plek van Odenthal kunnen zetten.
Kan me helemaal vinden in jouw verslagje.
Komt erg overheen met de training van donderdag.
El Karouani en Sellouf laten op mij echt een goede indruk achter.
Met name El Karouani is een heerlijke moderne en talentvolle back, daar zou ik het wel mee aandurven..

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38410
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door mschr »

Een training is een training. Het gaat om een potje voetbal. Daar worden spelers getest. Ik beoordeel spelers op prestaties, niet op voetvolleybal of rondo’s.

Gebruikersavatar
Legendario
Berichten: 16435
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 20:31
Locatie: Málaga
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door Legendario »

mschr schreef:
za 11 jul 2020, 09:57
Een training is een training. Het gaat om een potje voetbal. Daar worden spelers getest. Ik beoordeel spelers op prestaties, niet op voetvolleybal of rondo’s.
En op haardracht, of ze ooit tegen NEC gescoord hebben, de kleur van hun schoenen etc.
Maar dat mag je hier niet zeggen.

Gebruikersavatar
jackkreta
Berichten: 16536
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 00:30
Locatie: Ierapetra-Kreta
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door jackkreta »

Legendario schreef:
za 11 jul 2020, 10:23
mschr schreef:
za 11 jul 2020, 09:57
Een training is een training. Het gaat om een potje voetbal. Daar worden spelers getest. Ik beoordeel spelers op prestaties, niet op voetvolleybal of rondo’s.
En op haardracht, of ze ooit tegen NEC gescoord hebben, de kleur van hun schoenen etc.
:tu: :biggrin:
Ierapetra, de meest zuidelijke stad van Europa.

noviomagum
Berichten: 6754
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 12:55

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door noviomagum »

mschr schreef:
za 11 jul 2020, 09:57
Een training is een training. Het gaat om een potje voetbal. Daar worden spelers getest. Ik beoordeel spelers op prestaties, niet op voetvolleybal of rondo’s.
Alleen op training kan je inderdaad niet oordelen in de wedstrijd moet het gebeuren!! Er zijn er zat die op de training goed zijn maar in de wedstrijden ruk en omgekeerd natuurlijk ook

Gebruikersavatar
BennyT
Berichten: 3791
Lid geworden op: ma 24 sep 2018, 12:13

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door BennyT »

mschr schreef:
za 11 jul 2020, 09:57
Een training is een training. Het gaat om een potje voetbal. Daar worden spelers getest. Ik beoordeel spelers op prestaties, niet op voetvolleybal of rondo’s.
Je kunt tijdens een training wel goed observeren of de sfeer goed is en hoe spelers in hun velletje steken. Daar gebruikte ik ook de trainingen altijd voor.

n23
Berichten: 913
Lid geworden op: vr 31 jan 2014, 21:31
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door n23 »

Legendario schreef:
za 11 jul 2020, 10:23
mschr schreef:
za 11 jul 2020, 09:57
Een training is een training. Het gaat om een potje voetbal. Daar worden spelers getest. Ik beoordeel spelers op prestaties, niet op voetvolleybal of rondo’s.
En op haardracht, of ze ooit tegen NEC gescoord hebben, de kleur van hun schoenen etc.
Vergeet niet de handdrukanalyse van Bart van Ingen!

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38410
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door mschr »

Legendario schreef:
za 11 jul 2020, 10:23
mschr schreef:
za 11 jul 2020, 09:57
Een training is een training. Het gaat om een potje voetbal. Daar worden spelers getest. Ik beoordeel spelers op prestaties, niet op voetvolleybal of rondo’s.
En op haardracht, of ze ooit tegen NEC gescoord hebben, de kleur van hun schoenen etc.
Dat komt er zeker bij kijken.

Gebruikersavatar
De Kletskop
Berichten: 26892
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 22:46
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door De Kletskop »

Juul schreef:
vr 10 jul 2020, 17:03
bertje schreef:
vr 10 jul 2020, 13:29
...Echter, als je net als Juul Sanniez op het middenveld wil gaan positioneren laat je me wel schrikken.
Sanniez zou niet in mijn basisopstelling staan, maar als je hem opstelt zou ik hem als rechtsbuiten of in een 4-4-2 systeem hangend aan de rechterkant proberen, omdat zijn kwaliteiten aanvallend zijn en niet verdedigend. Ik heb dat pas 23 x toegelicht, excuses daarvoor.
Kun je het nog een keer doen? En beetje humor op zijn tijd is wel lekker.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14536
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door Bottendaal »

Legendario schreef:
za 11 jul 2020, 10:23
mschr schreef:
za 11 jul 2020, 09:57
Een training is een training. Het gaat om een potje voetbal. Daar worden spelers getest. Ik beoordeel spelers op prestaties, niet op voetvolleybal of rondo’s.
En op haardracht, of ze ooit tegen NEC gescoord hebben, de kleur van hun schoenen etc.
En als hij ze op voetbal beoordeelt is dat op basis van de eerste 5 minuten in de eerste wedstrijd...

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11711
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door DJTEEF! »

Bottendaal schreef:
za 11 jul 2020, 13:41
Legendario schreef:
za 11 jul 2020, 10:23
mschr schreef:
za 11 jul 2020, 09:57
Een training is een training. Het gaat om een potje voetbal. Daar worden spelers getest. Ik beoordeel spelers op prestaties, niet op voetvolleybal of rondo’s.
En op haardracht, of ze ooit tegen NEC gescoord hebben, de kleur van hun schoenen etc.
En als hij ze op voetbal beoordeelt is dat op basis van de eerste 5 minuten in de eerste wedstrijd...
Of op basis van een enkele statistiek die hem bevalt.

DR
Berichten: 4802
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 06:29
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door DR »

Bottendaal schreef:
za 11 jul 2020, 13:41
Legendario schreef:
za 11 jul 2020, 10:23
mschr schreef:
za 11 jul 2020, 09:57
Een training is een training. Het gaat om een potje voetbal. Daar worden spelers getest. Ik beoordeel spelers op prestaties, niet op voetvolleybal of rondo’s.
En op haardracht, of ze ooit tegen NEC gescoord hebben, de kleur van hun schoenen etc.
En als hij ze op voetbal beoordeelt is dat op basis van de eerste 5 minuten in de eerste wedstrijd...
Onmogelijk want die mist die altijd.

Gebruikersavatar
Onvoorwaardelijk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 13:32
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door Onvoorwaardelijk »

Wat een gezever ...

Nieuwe aanwinst: Dennis Haazer

flipsen
Berichten: 12682
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:34

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door flipsen »

Onvoorwaardelijk schreef:
za 11 jul 2020, 19:59
Wat een gezever ...

Nieuwe aanwinst: Dennis Haazer
Wie ??
Risus abundat in ore stultorum

Gebruikersavatar
Onvoorwaardelijk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 13:32
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door Onvoorwaardelijk »

Wie kent hem niet?

17-jarige aanvaller van FC Dordrecht. Zal waarschijnlijk aansluiten bij 'onder 21'.
Er wordt flink geïnvesteerd in jeugd. Er moet straks voldoende aanwas zijn voor het eerste elftal.
Ben nu vooral benieuwd naar de meer ervaren krachten die het eerste elftal gaan dragen.

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38410
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door mschr »

Onvoorwaardelijk schreef:
zo 12 jul 2020, 11:37
Wie kent hem niet?

17-jarige aanvaller van FC Dordrecht. Zal waarschijnlijk aansluiten bij 'onder 21'.
Er wordt flink geïnvesteerd in jeugd. Er moet straks voldoende aanwas zijn voor het eerste elftal.
Ben nu vooral benieuwd naar de meer ervaren krachten die het eerste elftal gaan dragen.
Velikonja en Rens.

Gebruikersavatar
BennyT
Berichten: 3791
Lid geworden op: ma 24 sep 2018, 12:13

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door BennyT »

Onvoorwaardelijk schreef:
za 11 jul 2020, 19:59
Wat een gezever ...

Nieuwe aanwinst: Dennis Haazer
Klinkt als een prooi voor de Wolf..

jallah
Berichten: 2619
Lid geworden op: wo 28 jan 2009, 18:59
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door jallah »

Onvoorwaardelijk schreef:
za 11 jul 2020, 19:59
Wat een gezever ...

Nieuwe aanwinst: Dennis Haazer
zag ook ergens een filmpje voorbij komen.. zeer technisch vendje!

Gebruikersavatar
BennyT
Berichten: 3791
Lid geworden op: ma 24 sep 2018, 12:13

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door BennyT »

jallah schreef:
zo 12 jul 2020, 14:30
Onvoorwaardelijk schreef:
za 11 jul 2020, 19:59
Wat een gezever ...

Nieuwe aanwinst: Dennis Haazer
zag ook ergens een filmpje voorbij komen.. zeer technisch vendje!
ventje

jallah
Berichten: 2619
Lid geworden op: wo 28 jan 2009, 18:59
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door jallah »

BennyT schreef:
zo 12 jul 2020, 16:13
jallah schreef:
zo 12 jul 2020, 14:30
Onvoorwaardelijk schreef:
za 11 jul 2020, 19:59
Wat een gezever ...

Nieuwe aanwinst: Dennis Haazer
zag ook ergens een filmpje voorbij komen.. zeer technisch vendje!
ventje
waarom autocorrectie als we jou hebben? :hail: thnx m8

Glorie-NEC
Berichten: 1419
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 21:13
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door Glorie-NEC »

Onvoorwaardelijk schreef:
zo 12 jul 2020, 11:37
Wie kent hem niet?

17-jarige aanvaller van FC Dordrecht. Zal waarschijnlijk aansluiten bij 'onder 21'.
Er wordt flink geïnvesteerd in jeugd. Er moet straks voldoende aanwas zijn voor het eerste elftal.
Ben nu vooral benieuwd naar de meer ervaren krachten die het eerste elftal gaan dragen.
Kump goe :):)
Ad astra per aspera.

Gebruikersavatar
Polleke
Berichten: 9347
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 03:11
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door Polleke »

mschr schreef:
zo 12 jul 2020, 13:07
Onvoorwaardelijk schreef:
zo 12 jul 2020, 11:37
Wie kent hem niet?

17-jarige aanvaller van FC Dordrecht. Zal waarschijnlijk aansluiten bij 'onder 21'.
Er wordt flink geïnvesteerd in jeugd. Er moet straks voldoende aanwas zijn voor het eerste elftal.
Ben nu vooral benieuwd naar de meer ervaren krachten die het eerste elftal gaan dragen.
Velikonja en Rens.
Ik weet niet waarom: maar ik heb geen vertrouwen in Velikonja.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11711
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door DJTEEF! »

Polleke schreef:
zo 12 jul 2020, 18:49
mschr schreef:
zo 12 jul 2020, 13:07
Onvoorwaardelijk schreef:
zo 12 jul 2020, 11:37
Wie kent hem niet?

17-jarige aanvaller van FC Dordrecht. Zal waarschijnlijk aansluiten bij 'onder 21'.
Er wordt flink geïnvesteerd in jeugd. Er moet straks voldoende aanwas zijn voor het eerste elftal.
Ben nu vooral benieuwd naar de meer ervaren krachten die het eerste elftal gaan dragen.
Velikonja en Rens.
Ik weet niet waarom: maar ik heb geen vertrouwen in Velikonja.
Omdat hij vrijwel niets heeft laten zien vorig seizoen?

Gebruikersavatar
mschr
Berichten: 38410
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 17:14
Contacteer:

Re: Selectie 2020/2021

Bericht door mschr »

Hij was niet best, maar de technische staf ziet het anders. Zij hebben erop aangedrongen de optie te lichten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: More en 23 gasten